သူတိုု႔အာေဘာ္ ျငိမ္းခ်မ္းေအး

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – နာဇီ သားေၾကာျဖတ္ ဥပေဒအတိုင္း ျမန္မာျပည္မွာျဖစ္လာတာ့မလား

 ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – နာဇီ သားေၾကာျဖတ္ ဥပေဒအတိုင္း ျမန္မာျပည္မွာျဖစ္လာတာ့မလား
(Friday Times / မိုးမခ) မတ္လ ၁၅၊ ၂၀၁၅

အမ်ဳိးသားေရး သံဃာတခ်ဳိ႕ ဦးေဆာင္ေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒရဲ႕ ရလဒ္တခု အျဖစ္ လူဦးေရတုိးပြားႏႈန္းထိန္းညိႇျခင္းဆိုင္ရာ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ ဥပေဒၾကမ္းကို လႊတ္ေတာ္မွာ ၿပီးခဲ့တဲ့လကအတည္ျပဳခဲ့တာ စိတ္ဝင္စားသူမ်ား သတိျပဳ မိခဲ့မယ္ ထင္ပါတယ္။  လတ္တေလာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ကိုးကန္႔စစ္ပြဲ၊ ေက်ာင္းသား ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈ၊ အလုပ္သမား သပိတ္၊ ေျမသိမ္း ယာသိမ္း ဆႏၵျပမႈေတြနဲ႔ အစိုးရကိုင္တြဲ ေျဖရွင္းပံုမွားယြင္းမႈ ေဝဖန္ေထာက္ျပစရာ တင္းေတြၾကားမွာ ဒီသတင္းက ေနာက္ေရာက္ေနသလို ျဖစ္ေနေပမဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕အနာဂတ္အတြက္ ဒီကိစၥဟာလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။

အတည္ျပဳလိုက္တဲ့ လူဦးေရ ထိန္းညွိျခင္း ဥပေဒပါ ပုဒ္မ ၂ (ဂ) အရ (၃၆) လ ျခားၿပီးမွ ကေလးေမြးဖြားခြင့္ကို က်န္းမာေရးရာ ရႈေထာင့္က ကြၽမ္းက်င္သူ သက္ဆိုင္ရာမိသားစု က်န္းမာေရးပညာရွင္မ်ား ေဆြးေႏြးေထာက္ျပတဲ့ အျမင္ေတြ ရွိၿပီးျဖစ္ပါတယ္။  က်ေနာ့္အေနနဲ႔ သားဆက္ျခားမႈကာလကို ဘယ္ေရြ႕ဘယ္မွ်ကေတာ့ အေကာင္းဆံုး၊ ဒီ (၃၆) လေတာ့ မျဖစ္သင့္ဆိုၿပီး ကိုယ္မသိတဲ့ ေဆးပညာသေဘာကို အေျခခံ မကန္႔ကြက္လိုပါ။  ဥပေဒကို ႏိုင္ငံေရးအာဏာအတြက္ အသံုးခ်လိုျခင္းနဲ႔ ေမြး ရာပါ လူသားအခြင့္အေရး အိမ္ေထာင္ျပဳ သားေမြးမႈကို ဥပေဒအရ သတ္မွတ္ျပ႒ာန္းလိုျခင္းသေဘာကိုေတာ့ ႏိုင္ငံသား တေယာက္၊ လူသားတေယာက္အေနနဲ႔ က်င့္ဝတ္အသိတာဝန္အရ ကန္႔ကြက္ေဆြးေႏြးရပါမယ္။

ပထမအခ်က္အျဖစ္ အတည္ျပဳလိုက္တဲ့အထဲမွာ ဥပေဒတခု ျပ႒ာန္းၿပီး ဥပေဒပံုစံမမည္ဘဲျဖစ္ေနတဲ့ “တားျမစ္ အေရးယူမႈ မရွိ” ဆိုတဲ့သေဘာကို စျမင္ေစခ်င္ပါတယ္။  လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ဘာမွ မည္မည္ရရ မသတ္မွတ္၊ ေနာက္ ဆက္တြဲ အေရးယူမႈ မရွိဆိုမွေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ဥပေဒ တရားဝင္ျပ႒ာန္းဖို႔ လိုပါသလဲ။  လက္ရွိရွိၿပီး ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႕အစည္း ေတြနဲ႔ က်န္းမာေရးဌာနေတြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ သားဆက္ျခားေရး ပညာေပးအစီအစဥ္ေတြ ပိုမိုေကာင္းမြန္ စနစ္ တက် တႏိုင္ငံလံုးအႏွံ႔လုပ္ႏိုင္ဖို႔စီမံတာက ပိုလက္ေတြ႕မက်ဘူးလား။

ဒါေပမဲ့ အခုလို အလုပ္ပို ဥပေဒထုတ္ရျခင္းက ေနာက္ခံ အေၾကာင္းရွိပါတယ္။  ဒါကေတာ့ ဥပေဒေတြကို မဲလက္နက္အျဖစ္ အသံုးခ်လိုျခင္းဆိုတဲ့ အတြင္းရည္ရြယ္ခ်က္ပါ။  မ်ဳိးေစာင့္ေထာက္ခံသူ သံဃာနဲ႔လူထုလည္း ၾကည္ျဖဴေအာင္ ႏိုင္ငံတကာ မွာလည္း ေျပာစရာ သိပ္မျဖစ္ေအာင္လုပ္လိုတဲ့သေဘာကို ကန္႔ကြက္ရပါမယ္။

အက်ယ္ေဆြးေႏြးရရင္ ႏွစ္ကုန္မွာက်င္းပေတာ့မယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ အာဏာရပါတီနဲ႔အစိုးရဟာ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ျပင္ဆင္ ေနပါတယ္။  ဥပမာ – အခုျဖစ္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကိုၾကည့္ပါ၊ သေဘာထားမွန္မွန္နဲ႔ အျမန္ မေျဖရွင္းျခင္းကိုက အစိုးရဘက္က ေရြးေကာက္ပြဲနီးလို႔ ထုတ္သံုးတဲ့ ၀ွက္ဖဲမဟုတ္ပါလို႔ ျပန္ၾကားေရးဝန္က ဘယ္လိုပဲ ျငင္းျငင္း လူထုအာရံုလႊဲ တိုင္းျပည္မတည္ၿငိိမ္လုပ္လိုတဲ့ အစိုးရသေဘာဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ၂၀၁၂ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အတိုက္အခံ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အျပတ္အသတ္ ႏိုင္ၿပီးက တည္းက လက္ရွိ အာဏာရပါတီ၊ ေခါင္းေဆာင္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဟာင္းမ်ားနဲ႔ ေထာက္ခံသူမ်ားဟာ လူထုရဲ႕မဲလက္နက္အားကို တုန္လႈပ္သြားခဲ့တယ္ ဆိုရပါမယ္။  အထိုက္အေလ်ာက္ လြတ္လပ္မွ်တရွိတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ျဖစ္ေအာင္လည္း ႏိုင္ငံတကာ ေထာက္ခံမႈနဲ႔ အေနာက္အုပ္စု စီးပြားအခြင့္းအလမ္းအတြက္ ၾကည္ျဖဴေအာင္ လုပ္ျပရမွာဆိုေတာ့ လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲက်မွ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲလို ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ႀကိဳတင္မဲေတြ၊ တမလြန္မဲေတြ၊ ၿခိမ္းေျခာက္မဲေတြ အလြန္အကြၽံ ထုတ္သံုးလို႔ မရမွန္း အာဏာရပါတီက တြက္မိဟန္တူပါတယ္။

စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားဟာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ရဲ႕ လူထုမဲကို ေၾကာက္တဲ့ ေရာဂါအခံက (၁၉၉၀) ေရြးေကာက္ပြဲကတည္းကလည္း ရွိၿပီးသားပါ။ စစ္တပ္ပါတီ မဆလ တျဖစ္လဲ တစည အားကို ယံုၾကည္မႈနဲ႔ (၁၉၉၀) ေရြးေကာက္ပြဲကို အတန္အသင့္တရားမွ်တ က်င္းပေပးခဲ့တယ္။  ဒါေပမဲ့ ဒီမိုကေရစီပါတီ ဒီ/ခ်ဳပ္ အေပၚ ေတာင္ၿပိဳကမ္းၿပိဳ ေထာက္ခံမဲေပးျခင္းျဖင့္ လူထုရဲ႕တံု႔ျပန္မႈကို ခံရေတာ့မွ အမ်ဳိးမ်ဳိး အခ်ိန္ဆြဲ အာဏာသက္တမ္းဆြဲဆန္႔ခဲ့တာ အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ၾကာေရာပါပဲ။

ဒီျဖစ္စဥ္မွာ မ်က္ေမွာက္အေျခအေနကို အရင္လို လက္နက္အားကိုး စစ္အာဏာသိမ္းစရာမလုိေတာ့တဲ့ အေနအထားျဖစ္ ေအာင္အထိ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ျပင္ဆင္တည္ေဆာက္ယူခဲ့ႏိုင္ပါတယ္။  အျပန္အလွန္ စီးပြားလိုဘနဲ႔ ေဒသတြင္း တရုတ္ရဲ႕ ၾသဇာကို ေလွ်ာ့ခ်လိုတဲ့ ဆႏၵေၾကာင့္ အေမရိကန္၊ ယူေက၊ အီးယူ အေနာက္အုပ္စုက ေထာက္ခံမႈေပးေနတယ္။  ဂ်ပန္၊ တရုတ္၊ အာဆီယံရဲ႕ ဝိုင္းဝန္းမႈ ရွိေနတယ္။  အတိုက္အခံအင္အားစုကို ထိုက္သင့္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးရင္း လႊတ္ေတာ္ႏိုင္ငံေရးမွာ တြဲေလွ်ာက္ေစတယ္။  စစ္ေခါင္းေဆာင္ အေဟာင္း၊ အသစ္မ်ားရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြား၊ အာဏာနဲ႔ လံုျခံဳမႈ ကို အာမခံတဲ့ မျပင္ႏိုင္၊ မဖ်က္ႏိုင္ (၂၀၀၈) ဖြဲ႕စည္္းပံုရဲ႕ ကာကြယ္မႈရွိတယ္။

ဒီလို လံုျခံဳစိတ္ခ်ရတဲ့ အေနအထားရဲ႕ တခုတည္းေသာ အားနည္းခ်က္ကေတာ့ အခ်ိန္က်လာလို႔ မျဖစ္မေန လုပ္ျပရမယ့္ (၂၀၁၅) ေရြးေကာက္ပြဲပါပဲ။  ဒါေတာင္မွ ဖြဲ႕စည္းပံု ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈေၾကာင့္ (၂၀၁၅) အလြန္ သမၼတရာထူးဟာ စစ္ေခါင္း ေဆာင္ထဲက တေယာက္ေယာက္ပဲ ယူထားႏိုင္တဲ့ အေျခအေနပါ။  ဒါေပမဲ့ ဒါက မလံုေလာက္ပါဘူူး။  လႊတ္ေတာ္မွာ အခုလို အျပတ္အသတ္ အသာယူထားတဲ့ အေနအထားမဟုတ္ေတာင္ လူနည္းစု မျဖစ္ဖို႔နဲ႔ ကိုယ့္မိတ္ဖက္ေတြ၊ ၾကားခံေတြရွိဖို႔ပါ စနစ္တက် ျပင္ဆင္ စီစဥ္ရပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္ဆို (၂၀၁၁) အစိုးရသစ္တက္ၿပီးကတည္းက ျပည္သူေတြရဲ႕ အေကာင္းျမင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြဟာ (၂၀၁၅) မွာ သုညေအာက္က်တဲ့အထိ က်ဆင္းခဲ့ၿပီးလို႔ပါ။  အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ညံ့ဖ်င္းမႈ၊ အရည္အခ်င္းမျပည့္မီမႈ၊ အက်င့္စရိုက္ေဟာင္း၊ အေတြးအေခၚ အျမင္ေဟာင္းေတြ မေျပာင္းလဲမႈ၊ ကိုယ္က်ိဳး အတၱ စီးပြားကို ေရွ႕တန္းတင္မႈ၊ အာဏာနဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို အလြန္အကြၽံသံုးမႈ၊ လူထုအသံ လူထုအနာေတြကို အမွန္တကယ္ စာနာနားလည္ေပးမႈ မရွိမႈ၊ မူဝါဒနဲ႔ စီမံမႈေတြ မခိုင္မာ၊ ေရွ႕ေနာက္ မညီညြတ္မႈ၊ လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြကို အင္အားသံုး အၾကမ္းဖက္ ေျဖရွင္းလိုမႈ စတဲ့ လုပ္ကိုင္ပံု အမွားအစုစုေၾကာင့္ “မိဘျပည္သူမ်ားခင္ဗ်ား” အသံၾကားရင္ လူထုမွာ ပ်ိဳ႕တက္ခ်င္သည္အထိ ေအာ့ေၾကာလန္အေနအထားနဲ႔ အာဏာရ အစိုးရ နဲ႔ပါတီဟာ ရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။

ဒါကို ေခ်ဖ်က္တဲ့အေနနဲ႔ စစ္အုပ္စု လိုလားသူမ်ားဟာ ဒီမိုကေရစီအင္အားစုကို လူအမ်ားစု သည္းေျခႀကိဳက္ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသနာနဲ႔လွည့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးရန္တိုက္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။  (၂၀၁၂) ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးကတည္းက ေတာင္ကုတ္ အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ လူသတ္မႈအပါအဝင္ တိုင္းျပည္အႏွံ႔အျပား ဒုတိယ စီးပြားၿမိဳ႕ေတာ္ မႏၱေလးနဲ႔ မိတၳီလာလို ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ား အထိပါ လူမ်ဳိးေရး/ဘာသာေရး အဓိကရုဏ္းေတြ ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။  ဒီျဖစ္စဥ္ကိုေလ့လာရင္ ေနာက္ကြယ္က စနစ္တက် ဖန္တီးထားေၾကာင္း ယူဆႏိုင္စရာအခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ပါတယ္။

မီးပြားဖို႔ရာ လြယ္ေစတဲ့ မီးစာကလည္း ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ အဆင္သင့္ ရွိပါတယ္။  စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ အျငင္းပယ္ခံခဲ့ရတဲ့ ဘဂၤလီအႏြယ္ ႏိုင္ငံမဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာအေရးပါပဲ။  ဒီရိုဟင္ဂ်ာမီးကို လူအမ်ားရဲ႕ အသက္၊ အိုးအိမ္၊ စည္းစိမ္နဲ႔ ဘဝလံုျခံဳမႈေတြစေတးၿပီး လိုသလို ကစားခဲ့ၾကပါတယ္။  ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ျပည္သူကို အမ်ဳိးမ်ဳိး မ်က္လွည့္ခဲ့ၾကပါတယ္။  အခု လက္ခံမယ္ဆိုလိုက္၊ ၿပီးေတာ့ ျပန္ျငင္းလိုက္နဲ႔ ဒါကို အသံုးခ် လူထုေထာက္ခံမႈရေအာင္ လုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ေနာက္ဆံုး ယာယီသက္ေသခံ လက္မွတ္ အျဖဴေရာင္ကဒ္ ကိုင္ေဆာင္သူ မဲေပးခြင့္အထိပါပဲ။  ပထမ လာမယ့္ ေရြးေကာက္ပြဲ အတြက္ ရခိုင္မွာ ရခိုုင္ပါတီေတြခ်ည္းႏိုင္မယ္ဆိုတာသိေတာ့ ရိုဟင္ဂ်ာ မဲရေအာင္ အျဖဴေရာင္ကဒ္ကို အေျခခံဥပေဒ ဆႏၵခံယူပြဲမွာ ဝင္မဲ ေပးေစျခင္းျဖင့္ ရိုဟင္ဂ်ာမ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေပးခဲ့တယ္။ ဒါမ်ဳိးကို (၂၀၁၀) မတိုင္ခင္ကလည္း အခု သမၼတလုပ္ေနသူကိုယ္တိုင္ စစ္အစိုးရ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္္ဘဝနဲ႔ ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္အာမခံ မဲဆြယ္ဖူးခဲ့ပါတယ္။

အခု ရခိုင္အဖြဲ႕ေတြနဲ႔ လူအမ်ားကန္႔ကြက္ေတာ့မွ ျပည္သူ႔သေဘာထား အေလးထားသေယာင္နဲ႔ ဒီအျဖဴေရာင္ကဒ္ကိစၥ ျပန္ဖ်က္တယ္။  ဆႏၵခံယူ ပြဲဥပေဒႏွင့္ ေရြးေကာက္ပြဲဥပေဒတို႔ကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္မယ္ဆိုတယ္။  တကယ္ေတာ့ ရုိဟင္ဂ်ာကို အသံုးခ် နာမည္ေကာင္းယူလိုျခင္းပါ။  တဖက္ကလည္း နားလွည့္ပါးရိုက္ၿပီး ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ကို အစကတည္းက သူတို႔လက္ ခံထားတဲ့ (၁၉၈၂) ႏိုင္ငံသားဥပေဒနဲ႔ စစ္ရင္ကို ႏိုင္ငံသားေပးလို႔ရႏိုင္တဲ့ အျဖဴေရာင္ကဒ္ ပယ္ဖ်က္ခံ ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ႏိုင္ငံသားျပန္ေပးျပရင္း အသံုးခ်ပါဦးမယ္။

ဒီလို လူမ်ဳိးေရးရာျဖစ္စဥ္ေတြကို အာဏာမဲလက္နက္အျဖစ္ စနစ္တက်ၾကံစည္မႈမွာ ေနာက္တနည္းကေတာ့ အခုအတည္ျပဳဖို႔ အထိျဖစ္လာၿပီျဖစ္တဲ့ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒကိစၥလည္းပါပါတယ္။  မ်ဳိးေစာင့္ကို ဦးေဆာင္ေဆာ္ၾသေနသူ အမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ သာသ နာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး သံဃာဦးေဆာင္အဖြဲ႕အစည္း မဘသဟာ ဘယ္လိုဘယ္ပံု ေဝဖန္ခံရမႈေတြ ရွိေစဦး ဘာ သာေရးကိုင္းရိႈင္းတဲ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕အေျခခံ ရပ္ထဲ ရြာထဲမွာ ၾသဇာႀကီးပါတယ္။  ဒါကိုမွ ရိုဟင္ဂ်ာဘဂၤါလီေတြ ရခိုင္ကို က်ဴး ေက်ာ္ေနၿပီဆိုတဲ့ လွန္႔လံုးနဲ႔အတူလုပ္ခဲ့တဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာဆန္႔က်င္ေရး မြတ္ဆလင္မုန္းတီးေရးဟာလည္း လူအမ်ားၾကားကို ထိ ေရာက္ပါတယ္။  ဒါ့အျပင္ မြတ္ဆလင္ သားေဖာက္သာသနာျပဳေနတယ္ ဆိုတဲ့ စြပ္စြဲမႈကိုလည္း ခ်ဲ႕ကား ပံုေဖာ္ထားပါတယ္။  ကမၻာက အၾကမ္းဖက္ဝါဒနဲ႔ အစၥလာမ္ဘာသာပံုရိပ္ကိုလည္း ထပ္တူျပဳ က်ဆင္းေစပါတယ္။ ဆိုေတာ့ လူသာမန္ အေနနဲ႔ ေတာင္ မြတ္ဆလင္ကို အႏၱရာယ္အျဖစ္ ယူဆေစလာပါတယ္။  ဒါေၾကာင့္ မြတ္ဆလင္ထိန္းခ်ဳပ္ေရး ဗဟိုျပဳ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒကို သံဃာ အဝန္းအဝိုင္းက စတင္ခဲ့သလို အစိုးရကလည္း ဒါကိုနင္း မဲဝယ္လက္နက္အျဖစ္ လူသာမန္အမ်ားေထာက္ခံမႈ ရေလ မလားဆိုၿပီး အခုလႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးရံုမက အတည္ျပဳေပးတဲ့ အထိ ျပဳလုပ္လာခဲ့ပါတယ္။

လူထု အခြင့္အေရးေတြ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ ရပိုင္ခြင့္ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္၊ နာမည္ေကာင္းယူ ျပန္ေပးလိုက္၊ လူထုကို ေရြးေကာက္ ပြဲအခ်ိန္ ဟန္ျပ လမ္းေဖာက္၊ မီးေပး၊ ေငြေခ်း၊ ဒံေပါက္ေကြၽး လာဘ္ထိုးလိုက္ လုပ္ရံုနဲ႔ အားမရဘဲ လူမ်ဳိးေရး၊ဘာသာေရးကို အေျခခံ မိုက္မိုက္ကန္းကန္း အမုန္းမီးေမႊးခဲ့တဲ့ အျပင္ အခုေတာ့ ဥပေဒေရးရာ အထိပါ အသံုးခ် က်ဴးလြန္လာျခင္းဟာ လံုးဝ လက္သင့္မခံသင့္တဲ့ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။  ဒါေၾကာင့္ “မဲဝယ္ဥပေဒေတြ ရပ္ပါေတာ့” လို႔ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေအာ္ဖို႔လို ေနပါတယ္။  ဥပေဒကို ႏိုင္ငံေရး အာဏာ ေလာဘ အတြက္ အသံုးခ်မႈဓေလ့ တိုင္းျပည္မွာ ရပ္သင့္ပါၿပီ။  အမ်ဳိးသားေရး သမားမ်ားနဲ႔ တဖက္က မြတ္ဆလင္မ်ားလည္း မိမိအလိုတခုတည္းအတြက္ မၾကည့္ဘဲ အစိုးရရဲ႕ လွည့္ကြက္ေထာင္ေျခာက္ ေတြကို ျမင္သင့္ ေရွာင္သင့္ပါၿပီ။

ေနာက္္တခ်က္ ေဆြးေႏြးရမွာကေတာ့ လူ႔အခြင့္အေရး ဆက္စပ္ပါပဲ။  က်ေနာ္တို႔ စကားအပိုတန္ဆာဆင္ေတြမဆိုဘဲ ေျပာရ ရင္ အခု သံုးႏွစ္ျခား ကေလးယူခြင့္ဟာ ရခိုင္ျပည္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နယ္စပ္ ေမယုနယ္ျခားက စစ္တေကာင္း ဘဂၤါလီအႏြယ္ ႏိုင္ငံမဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ပစ္မွတ္ထားခ်င္လို႔ လုပ္တာပါ။  လူဦးေရ သိပ္သည္း၊  ကေလးေမြးဖြားႏႈန္းျမင့္မား၊ ေရႊ႕ေျပာင္း၀င္ ေရာက္ႏႈန္းျမင့္တဲ့ ေဒသဆိုတာ ဘူးသီးေတာင္၊ ေမာင္းေတာ ေဒသတဝိုက္ကို အဓိကထား ဆိုခ်င္တာပါ။

ဒီဘဂၤါလီအႏြယ္ရိုဟင္ဂ်ာေတြ အဲဒီေဒသမွာ လူဦးေရတိုးႏႈန္းျမင့္၊ သိပ္သည္းဆမ်ားေနတာဟာ ျငင္းစရာမရွိပါ။  ဒါေပမဲ့ ဒါက အေၾကာင္းရွိသလို၊ တရားမွ်တေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္းေတြလည္း ရွိပါတယ္။  ေဒသတခုတည္းမွာ သူတို႔ ျပြတ္သိပ္ လူေနထူထပ္ေနတာဟာ အရင္ စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ မဆလေခတ္ေႏွာင္း ၁၉၈၀ ခုႏွစ္မ်ားကစလို႔ ဘဂၤါလီရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ႏိုင္ငံသားပယ္ဖ်က္ျခင္းနဲ႔အတူ လူသားအေျခခံ အခြင့္အေရး တားဆီးမႈအစုစုထဲက တခုျဖစ္တဲ့ ေရြ႕ေျပာင္း သြားလာမႈကို ခ်ဳပ္ကိုင္ ခရီးသြားလားခြင့္ပိတ္ခဲ့တာေၾကာင့္ပါ။ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ထိုက္သူကို ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး အျပည့္အဝေပးၿပီး လူ႔အခြင့္ အေရးခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြ မျပဳလုပ္ဘဲ လြတ္လပ္စြာ သြားလာေနထိုင္၊ စီးပြားရွာခြင့္ေပးရင္ ေဒသတခုတည္းကြက္ လူမ်ဳိးစုတခု တည္းကြက္ လူဦးေရ အဆမတန္ ႀကီးထြားလာမႈမ်ဳိးေတြ႕ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ဘဂၤါလီရိုဟင္ဂ်ာ လူ႔အဝန္းအဝိုင္းမွာ ကေလးေမြးဖြားႏႈန္းမ်ားတာလည္း အခ်က္အေနနဲ႔ လက္ခံရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒါကို ျပဳျပင္ ဖို႔က ဥပေဒျပဳ ထိန္းခ်ဳပ္ေရးထက္ ပညာေပးေရးကို ေဖာ္ေဆာင္ရမွာပါ။  အရင္ဆံုး အၿပီးအျပတ္ အျမန္ လုပ္ရမွာကေတာ့ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ထုိက္သူေတြအေရးပါပဲ။ ဒါကို ေရြးေကာက္ပြဲမဲအတြက္၊ ႏိုင္ငံေရး အတြက္ အသံုးခ်လိုစိတ္နဲ႔ လိုတမ်ဳိး မလိုတမ်ဳိး လုပ္ေနတာေတြ ခ်က္ခ်င္းရပ္ၿပီး ႏိုင္ငံသားျဖစ္သင့္သူေတြ ႏိုင္ငံသားေပး ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး အျပည့္အဝ ေပးရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ က်န္းမာေရး အသိပညာေပးေရး အစီအစဥ္က ပိုလို႔အလုပ္တြင္က်ယ္လာမွာပါ။  အရင္စစ္အစိုးရ ေခတ္ေတြနည္းအတိုင္း သူတို႔ကို ပညာသင္ၾကားခြင့္၊ က်န္းမားေရး ေစာင့္ေရွာက္ခံယူခြင့္၊ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္၊ ကိုယ္ဝန္ ေဆာင္ခြင့္၊ ကေလးမီးဖြားခြင့္၊ ခရီးသြားလာခြင့္ ကန္႔သတ္ျခင္းေတြ က်င့္သံုးရင္ လူသားအေျခခံ အခြင့္အေရးကို ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ႏွိပ္ကြပ္ ခ်ိဳးေဖာက္ရာသာေရာက္ၿပီး ျပႆနာကို ပိုမိုႀကီးထြားေအာင္၊ ေဒသခံ ရခိုင္ေတြနဲ႔ ပိုအမုန္းပြားေအာင္ ရန္တိုက္ေပးေနျခင္းသာ ျဖစ္ပါမယ္။

အမွန္လုပ္သင့္တာက ႏိုင္ငံသားစိစစ္ၿပီး ရိုဟင္ဂ်ာဘဂၤါလီေတြ အပါအဝင္ တိုင္းျပည္က လူမ်ဳိး/ဘာသစံု ပညာနည္း ဆင္းရဲ ေက်းလက္ေနျပည္သူလူထုၾကားမွာ ကမၻာ့အႏွံ႔အျပာ ဆင္းရဲတဲ့ မြတ္ဆလင္ တိုင္းျပည္ေတြမွာေတာင္ လက္ခံက်င့္သံုးေနတဲ့ ကေလးေမြးဖြားႏႈန္း ေလွ်ာ့ခ်ေရး အစီအစဥ္ေတြျဖစ္တဲ့ ေခတ္မီတဲ့ သားဆက္ျခား ပညာေပးေရး၊ လိင္ပညာေပးေရးေတြကို ေဖာ္ဆာင္၊ ပဋိသေႏၶတားဆီးေရး နည္းနာေတြကို သင္ၾကားျပသ ပညာေပးေရးေတြပါ။  မြတ္ဆလင္အသိုင္းအဝန္းအတြက္ လည္း သက္ဆိုင္ရာ ေခတ္မီပညာတတ္ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကို ဦးေဆာင္ေစၿပီး ဘာသာေရးအရ က်င့္ဝတ္ညီတဲ့ သားဆက္ျခားျခင္းေတြျပဳလုပ္ႏိုင္တဲ့အေၾကာင္း ေဟာေျပာပြဲေတြ လုပ္ေစရပါမယ္။ ဒီလိုနည္းနဲ႔ လူ႔က်င့္ဝတ္ သိကၡာရွိရွိ တရားမွ်တ ကေလးေမြးဖြားႏႈန္းကို ထိန္းႏိုင္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ ဒီရိုဟင္ဂ်ာ ဆက္စပ္ ျပႆနာကို ႏိုင္ငံေရးလက္နက္ အျဖစ္ အသံုးမခ်ဘဲ ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ကိစၥ အက်ံဴးဝင္သူကို အျမန္ဆံုး ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရးျပည့္ ေပးရပါမယ္။ ပညာ၊ က်န္းမာ၊ လူမႈ၊ စီးပြား ျမွင့္တင္ေရး အစီအစဥ္ေတြ ေဆာင္ရြက္ရ ပါမယ္။  ႏိုင္ငံသားမျဖစ္ထိုက္သူမ်ားအတြက္ တရားမဝင္ ဝင္ေရာက္ေနထိုင္ေနေၾကာင္း အေထာက္အထား ခိုင္လံုရင္လည္း ႏိုင္ငံတကာကို ခ်ျပ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္အစိုးရနဲ႔ ညႇိသူတို႔ကို ျပန္ပို႔ဖို႔လုပ္ရပါမယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး ေသြး ထိုးၿပီး တိုင္းျပည္မွာ အာဏာသက္ဆိုးရွည္လိုတဲ့ သေဘာကိုေတာ့ ေကာက္က်စ္ယုတ္မာ အၾကံပက္စက္တယ္ပဲ ဆိုရပါမယ္။

ဒီသေဘာမ်ဳိးေတြျပေနသေရြ႕ မ်က္ေမွာက္နဲ႔ အတိတ္သမိုင္းက စစ္ေခါင္းေဆာင္အသစ္၊ အေဟာင္းေတြဟာ ဂ်ပန္ဖက္ဆစ္နဲ႔ အဂၤလိပ္နယ္ခ်ဲ႕အရင္းရွင္ရဲ႕ သေႏၶဆိုးကိုသာ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ၿပီး တပ္မေတာ္ဖခင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ လူမ်ဳိး၊ ဘာ သာမခြဲ လြပ္လပ္မွ်တ ဒီမိုကေရစီက်တဲ့ တရားေတြကိုေတာ့ အေမြမခံဘူးလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ တိုင္းျပည္မွာ ရွိတဲ့ လူမ်ဳိးစုေတြကို အိမ္ၾကက္ခ်င္း၊ အိုးမည္းသုတ္ ေသြးထိုးေသြးခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ျခင္းက အဂၤလိပ္ရဲ႕ “Divide and Rule” အတိုင္းပါ။ အခုလို ႏိုင္ငံေရး အာဏာအတြက္ ဥပေဒေတြျပ႒ာန္းလိုတာ၊ တဘာသာ တလူမ်ဳိးကို ေရွ႕တန္းတင္ ဝါဒျဖန္႔ လူထုကို စည္းရံုလိုတာက ဖက္ ဆစ္နည္းနာပါ။

နာဇီဂ်ာမဏီေခတ္ (၁၉၃၃-၁၉၄၅) ႏုရင္ဘတ္ ဥပေဒေတြကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။  လူမ်ဳိးႀကီးဝါဒ အာရီယန္ ေသြးသန္႔စင္ေရး ဆိုကာ ေသြးေႏွာေတြ၊ ဂ်ဴးေတြ၊ လူမည္းေတြ၊ ပိုလန္အႏြယ္ေတြ စတဲ့ လူမ်ဳိးမတူသူအားလံုးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးဝါဒ မတူညီသူ ကြန္ ျမဴနစ္၊ လစ္ဘရယ္ဝါဒီေတြကို စနစ္တက်ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔ရာ ၾကံစည္ေရးဆြဲခဲ့တာပါ။ ေနာက္ဆံုး ဒုတိယကမၻာစစ္အၿပီးမွာ လူမ်ဳိး တံုးသတ္ျဖတ္မႈ စစ္ရာဇဝတ္မႈႀကီးမ်ားအျဖစ္ ရာဇဝတ္စာတင္ခဲ့ရမႈအားလံုးဟာ နာဇီဥပေဒေတြနဲ႔ တရားဝင္က်ဴးလြန္ခဲ့ၾကတာခ်ည္းပါပဲ။

ဒီဥပေဒေတြထဲမွာ မ်ဳိးႏြယ္ မတူသူခ်င္း လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈ၊ လိင္ဆက္ဆံမႈကို တားျမစ္တာတြအျပင္ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမ်ဳိးေရး အရ လိုသူ၊ မလိုသူကို စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္ သက္ေရာက္ေစတဲ့ သားေၾကာျဖတ္ဥပေဒ (Sterilization Law) လည္းပါပါတယ္။  ဥပေဒေတြ အေျခတည္စမွာ ဂ်ာမန္လူမ်ဳိးမ်ားအပါအဝင္ ႏို္င္ငံတကာက ထိထိေရာက္ေရာက္ ကန္႔ကြက္ဖို႔ ပ်က္ကြက္ခဲ့ပါတယ္။  ဒီလိုနဲ႔ အဆံုးမွာ ဂ်ဴးလူမ်ဳိး (၆) သန္းနဲ႔ အျခား အေရွ႕ဥေရာပက သန္းနဲ႔ခ်ီတဲ့ လူသားေတြဟာ နာဇီေတြရဲ႕ အက်ဥ္းစခန္း၊ အဆိပ္ေငြ႕ခန္းေတြမွာ လူမ်ဳိးတုံး သတ္ျဖတ္ခံခဲ့ရပါတယ္။  ကမၻာႀကီးလံုျခံဳစိတ္ခ်ရမႈမဲ့ေနျခင္းဟာ မေကာင္းမႈ အဓမၼျပဳခ်င္သူ ေတြခ်ည္းေၾကာင့္မဟုတ္ဘဲ ေဘးကရပ္ၾကည့္ အသံဆိတ္ေနသူေတြေၾကာင့္လည္းပါတယ္ဆိုတာ သမိုင္းသင္ခန္းစာ ယူ တတ္ရပါမယ္။

အခုက်ေနာ္တို႔ဆီမွာလည္း အလားတူအေျခအေနအျဖစ္ သားေရကြင္းဥပေဒအကာအကြယ္ယူလိုတမ်ဳိး မလိုတမ်ဳိး စိတ္ ႀကိဳက္ ေနရာေဒသတခုတည္းကြက္ေရြး သားဆက္ျခားဖို႔ အခ်ိန္သတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့ ဥပေဒေတြ အေျခတည္လာခဲ့ျခင္းဟာ မလိုလားအပ္ပါ။  ေနာက္ဆက္တြဲ အတင္းအက်ပ္ အေရးယူတားျမစ္မႈမျပဳပါဘူးဆိုတာကို ေနာင္မွာ ဘယ္သူမွအာမ မခံႏိုင္ ပါ။  ဥပေဒကဲ့သို႔ အာဏာတည္ေသာအမိန္႔ေတြ အျမဲ အသံုးခ်တတ္သူေတြရဲ႕လက္ထဲမွာ ေနာင္မွာ ဘာမဆို ျဖစ္သြားႏိုင္ပါ တယ္။

ဒါ့အျပင္ ဒီဥပေဒသက္ေရာက္မႈကို လိုသလို အမ်ဳိးမ်ဳိးအသံုးခ်ႏိုင္ေအာင္ စီမံထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ လူအမ်ားအေနနဲ႔ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရးအစြဲ စိတ္အခံေလးနဲ႔ “ရိုဟင္ဂ်ာဘဂၤါလီမြတ္ဆလင္ေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ခ်င္တာပဲ ငါတို႔နဲ႔ အေနသာ ခ်ည္းပါ” ဆိုၿပီး ဒီကေန႔ ေပယ်ာလကန္ ျပဳ ကန္႔ကြက္ဖို႔ ေႏွာင့္ေႏွးရင္ ဒီမတရားဥပေဒေတြရဲ႕ တုန္႔ေႏွာင္မႈကို ေနာင္တေန႔မွာ ကခ်င္၊ ကရင္၊ ခ်င္း ခရစ္ယာန္ေတြ၊ အျခား လူနည္းစုေတြ အေပၚမွာလည္း က်င့္သံုးလိုလာမယ္ ဆိုတာကို အသိ သတိရွိေစလိုပါတယ္။  ဒါဟာ လူမ်ဳိးေပါင္းစံု၊ ဘာသာေပါင္းစံု မွီတင္းေနထိုင္ေနတဲ့ တုိင္းျပည္ရဲ႕ သဟဇာတျဖစ္မႈ ဟန္ခ်က္ ကို အႀကီးအက်ယ္ပ်က္ျပားေစ၊ လူမႈ မတည္ၿငိမ္မႈေတြျဖစ္ေစ၊ လူမ်ဳိး/ဘာသာ မတူသူေတြၾကား မယံုသကၤာရွိမႈ၊ အျမင္ မၾကည္လင္မႈ၊ အမုန္းပြားမႈ ဓာတ္ခံေတြ ပိုမို မ်ားလာေစတာကို နားလည္ရပါမယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီဆိုးက်ိဳးေတြကို ႀကိဳျမင္ ဆင္ျခင္ေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း အာဏာႏိုင္ငံေရး ေရြးေကာက္ပြဲအတြက္ ဒီလိုဥပေဒကို အသံုးခ် လိုျခင္း၊  လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရး မီးေမႊးလိုျခင္းေတြကို  ႏိုင္ငံသားအားလံုး တိုင္းျပည္ အနာဂတ္ အမွန္တကယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာ ယာ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေစလိုသူတိုင္း၊ ႏိုင္ငံကို တကယ္ခ်စ္သူတိုင္း လူမ်ဳိး၊ ဘာသာမေရြး အားလံုး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ဖို႔ မျဖစ္မေန လိုေနပါတယ္။  ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ အနာဂတ္တိုင္းျပည္မွာ နာဇီသားေၾကာျဖတ္ဥပေဒေတြ ရွင္သန္ ဖက္ဆစ္စရိုက္ အလုပ္ေတြႀကီးစိုးရင္း အမုန္း၊ ပဋိပကၡ၊ ျပည္တြင္းစစ္ပြဲေတြ အဆံုးမသတ္ႏိုင္ရင္း လူမႈ စီးပြားခ်မ္းသာရာ မဲ့ေနဦးမွာ ျဖစ္ ေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၁၊ ၂၀၁၅ (စာၿပီးရက္စြဲ)

(မႏၱေလး Friday Times News Journal အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၅)၊ (၂၀၁၅) ခုႏွစ္ မတ္လ (၁၃) ရက္ ေသာၾကာေန႔ထုတ္တြင္ ပံုႏွိပ္ခဲ့သည္။  ယခု မိုးမခတြင္ အြန္လိုင္း ထပ္မံ ျဖန္႔ခ်ိသည္။  ေဆာင္းပါးပါ အာေဘာ္ကိုေဝဖန္ရန္ လြတ္လပ္စြာ မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္ ပါသည္၊ nyeinchanaye81@gmail.com သို႔လည္း စာေရးႏိုင္ပါသည္။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

2 thoughts on “ၿငိမ္းခ်မ္းေအး – နာဇီ သားေၾကာျဖတ္ ဥပေဒအတိုင္း ျမန္မာျပည္မွာျဖစ္လာတာ့မလား
  1. It’s very difficult to solve rohingya issue. Even if the government recognize some of them as the citizens of Burma, how about others who are not recognized as citizens according to the 1982 immigration law? I don’t think the government can deport them to Bangladesh if Bangladesh does not accept it. How to solve this problem? We also need to recognize the existing hatred between Rakhines and rohingyas. Every decision which neglect the feelings of Rakhine will turn Rakhine state into hell. But above all, I really wonder is there any possibility to deport the rohingyas who are not recognized as citizens of Burma. In my opinion, it cannot be possible. No country want to accept them. Even UN urge to recognize all rohingyas as the citizens of Burma, not recognizing some and deporting some. In my opinion, nobody (especially Buddhists) in Burma want to accept them as the citizens of Burma. It is bitter but truth. It’s the fact. But I realize that we must solve the problem as soon as possible. Now, it’s already one million (as far as I know). I can’t imagine how much after ten years. Can you please reply me which way is the best one to solve this problem? Let me know your opinion that is it possible to recognize some as citizens and to deport the rest? Thanks.

  2. I also want to put more. Although I do not know exactly about the 1982 Immigration Law, I think it will be so difficult to distinguish who is deserved to be a citizen. This area is isolated for so many decades and I think it cannot be possible to say concretely who is deserved to be a citizen. There is no record. I wonder when is the last time the government made census at this area? Everybody can say they live there since before 1824 or something like that. In fact, it is very difficult to solve this problem. Although I do not know thoroughly about the deportation, it also cannot be possible if there is no country to accept them.

Comments are closed.