>Win Pe – Win Pe Bag – 100

>

ဝင္းေဖလြယ္အိတ္ ၁၀၀ – ဘီဘီစီ ပင္တိုင္က႑
ဝင္းေဖ
ၾသဂုတ္ ၇၊ ၂၀၁၀

ေသာတရွင္မ်ား ခင္ဗ်ား။

ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ျမန္မာ့ဂီတဟာေက်းလက္ေရာ မဟာဂီတပါ အားနည္းယိမ္းယုိင္ေနတဲ့ အေနအထားမွာ ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ အဆန္း မဟုတ္ပါဘူး။ ႏုိင္ငံတုိင္းမွာလည္း ႐ုိးရာေရွးေခတ္ အႏုပညာေတြဟာ ေခတ္ေပၚ အႏုပညာေတြနဲ႔ယွဥ္လုိက္ရင္ အမ်ားစုအႀကိဳက္မွာ အားနည္းေနတတ္တာခ်ည့္ပါပဲ။ အလြန္တုိးတက္ၿပီး ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝၾကလုိ အထိန္းအသိမ္း အစည္းအ႐ံုးေကာင္းတဲ့ တုိင္းျပည္ႀကီးေတြမွာေတာင္ ေရွးခတ္နဲ႔ ယွဥ္လုိက္ရင္ ေခတ္သစ္ေခတ္ေပၚေတြက လူႀကိဳက္မ်ား ထြန္းကားေနၿပီး ေရွးဂႏၳဝင္ေတြဟာ ယိမ္းယုိင္ေလ်ာ့ပါး လာေနတာခ်ည့္ပါပဲ။ ဒါ သဘာဝဓမၼပါပဲ။

ဒါေပမယ့္ သမုိင္းအဆက္ဆက္ ဖူးပြင့္ေဝဆာခဲ့တဲ့ အႏုပညာအလွေတြရဲ႕တန္ဖုိးေတြကုိ တာဝန္သိတဲ့ လူယဥ္ေက်းေတြကေတာ့ တတ္ႏုိင္သမွ် ထိန္းသိမ္းၾကတာပါပဲ။ ေခတ္ေပၚအႏုပညာေတြကုိ အမ်ားက ႀကိဳက္ၾကတယ္ဆုိတာ အႏုပညာသစ္ေတြရဲ႕ပင္ကုိယ္အလွေတြပါႏုိင္သလုိ ေခတ္သေဘာ ပင္မေရစီး သေဘာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ပါပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုိးရာဂီတေတြနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ အဆုိအတီး အဓိက အပုိင္းႀကီး ႏွစ္ပုိင္းရွိရာမွာ အတီးပုိင္းက ဆုိင္းပညာ၊ ပတၱယား၊ ေစာင္း၊ ႏွဲ၊ ပုေလြ စသျဖင့္ တူရိယာပစၥည္းေတြရွိၾကတဲ့ အနက္ ေစာင္းပညာမွာ ေလ့လာလုိက္စားမႈ အားအနည္းဆံုး အေနအထားကုိ ေရာက္ေနပါတယ္။ မဟာဂီတ ပညာရွင္ေတြ ေစာင္းပညာရွင္ေတြက ႀကိဳးစားၿပီး ထိန္းသိမ္းေနၾကပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ တကယ့္ အေက်ာ္အေမာ္ ေစာင္းပညာရွင္ေတြက လက္ခ်ဳိးေရလုိ႔ရတဲ့ အေျခအေနျဖစ္တဲ့အတြက္ လူဦးေရ သန္းေပါင္း ၅ဝ ေက်ာ္ရွိတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံအဖုိ႔ အလြန္အားငယ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။

ေစာင္းပညာအေၾကာင္းေျပာရင္း ရွမ္းျပည္နယ္ အင္းေလးဇာတိျဖစ္တဲ့ ေစာင္းဆရာႀကီး ဦးျမင့္ေမာင္ အေၾကာင္းကုိ သတိရမိပါတယ္။ ဆရာဦးျမင့္ေမာင္ဟာ တပည့္တပမ္းေပါမ်ားၿပီး အေပါင္းအသင္း အေခြၽအရံ လည္း အားေကာင္းသူျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႔အေၾကာင္းကုိ ဝင္းေဖထက္သိတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဝင္းေဖရဲ႕အျမင္က သီးျခားျဖစ္ေနႏုိင္တာေၾကာင့္ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။

ျမန္မာ့ေစာင္းအေက်ာ္ေမာ္ေတြထဲမွာ ဦးျမင့္ေမာင္ဟာ ျမန္မာ့႐ုိးရာဂီတအတြက္ သီးျခားတန္ဖုိးႀကီးသူတဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ဝင္းေဖ အႏုပညာ၊ ပန္တ်ာနဲ႔ အကေက်ာင္း၊ မႏၱေလးမွာ ေက်ာင္းအုပ္လုပ္ေနစဥ္က ဦးျမင့္ေမာင္ ဟာ မႏၱေလးေက်ာင္းက ေစာင္းဆရာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဝင္းေဖနဲ႔ ညီအစ္ကုိမက ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ၾကပါတယ္။ ဆရာ ဦးျမင့္ေမာင္ဟာ ဘယ္လုိ ထူးျခားတာလဲ။ ပထမထူးျခားခ်က္ေတြကေတာ့ ဂီတပါရမီအခံ အလြန္ႀကီးမားမႈ၊ ဝါသနာ အလြန္ႀကီးမားမႈ၊ လံု႔လဝိရိယ အလြန္ႀကီးမားမႈ စတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာ့႐ုိးရာ မဟာဂီတပညာ ေလ့လာလိုက္စားဖုိ႔အတြက္ ေရခံေျမခံ အေကာင္းဆံုးျဖစ္တဲ့ မႏၱေလးမွာ လာေရာက္ပညာသင္ၾကားခြင့္ ရလုိက္ျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။

မႏၱေလး အႏုပညာ၊ ပန္တ်ာနဲ႔ အကေက်ာင္းက ေစာင္းေဒၚေမရဲ႕တပည့္ရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေစာင္း ေဒၚေမဟာ ေစာင္းပညာကုိ ေစာင္းဆရာႀကီး ေဒဝဣိႏၶာ ေမာင္ေမာင္ႀကီးရဲ႕တပည့္ရင္း ဝက္မစြပ္မ်ဳိးဆက္ ေရွ႕ေနႀကီး ဦးခင္ေမာင္ေထြးထံက သင္ယူရရွိလုိက္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစာင္းဆရာႀကီး ေဒဝဣိႏၶာ ေမာင္ေမာင္ႀကီးဆုိတာ ျမန္မာ့မဟာဂီတကုိ ပထမဦးဆံုး စနစ္တက် ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာ ထြင္းေဖာက္သိျမင္ခဲ့သူ၊ စီးဝါးသံက်ေတြကုိ တိတိက်က် စနစ္ခ်ေပးႏုိင္သူ၊ ေတးသြားေတြကုိ လံုးေကာက္မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာ့ဓေလ့ အကြက္အလက္နဲ႔ တီးခတ္မႈ ေျခေျချမစ္ျမစ္ အုပ္ျမစ္ခ်ေပးသူ ထူးကဲရွားပါးပညာရွင္ႀကီး ပုဂၢိဳလ္ႀကီးတဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ဂီတ ပညာမွာ အလြန္ပါရမီႀကီးပါတယ္ဆုိတဲ့ ဆုိင္းဆရာ စိန္ေဗဒါႀကီးရဲ႕ ဆရာရင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလုိ မႏၱေလးရတနာပံု ထီးနန္းထြက္ မဟာဂီတအေမြကုိ တိတိပပ ေပးႏုိင္ၾကတဲ့ ဆရာႀကီးေတြရဲ႕ ပညာေတြကုိ တေလးတစား စည္းကမ္းႀကီးႀကီးနဲ႔ ထိန္းသိမ္းထားႏုိင္သူက ေစာင္းဆရာမႀကီး ေဒၚေမျဖစ္ပါတယ္။ ေစာင္း ဦးျမင့္ေမာင္ဟာ အဲဒီလုိ ခုိင္ခန္႔တဲ့ ျမန္မာ့ထီးနန္းသံုး မဟာဂီမူရင္းေတြကုိ ေစာင္းဆရာမႀကီး ေဒၚေမသာမက အလကၤာေက်ာ္စြာ ပတၱယား ဆရာဘကေလး၊ အလကၤာေက်ာ္စြာ ျမန္မာညြန္႔ ဦးခ်စ္ေမာင္ စသူေတြဆီက အနီးကပ္ သင္ယူခြင့္ရခဲ့တဲ့ ႀကီးမားတဲ့ ကံထူးရွင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

တခါ ေရွးမူေတြကုိ စည္းကမ္းႀကီးႀကီးနဲ႔ ထိန္းသိမ္းျဖန္႔ေဝေပးေနၾကတဲ့ ပတၱယားဆရာ ဘကေလးနဲ႔ ျမန္မာ ဦးခ်စ္ေမာင္တုိ႔ရဲ႕ တပည့္ရင္း စႏၵယား ဦးအုန္းေမာင္ဟာလည္း မႏၱေလး ပန္တ်ာမွာ ဆရာတဆူျဖစ္ေနျပန္ၿပီး ဒီပညာရွင္ႀကီးက်ေတာ့ “အ႐ုိးကုိ အရြက္မဖံုး”ေစဘဲ ဆန္းက်ယ္ၿပီး လွပႂကြယ္ဝတဲ့ တီးကြက္ေတြကုိ တီထြင္ ဖန္တီးႏုိင္သူ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ဒီလုိ အလြန္ေကာင္းတဲ့ ျမန္မာ့မဟာဂီတ ေရခံေျမခံဝန္းက်င္ေကာင္းႀကီးကုိ ရလုိက္ေလေတာ့့ ေစာင္း ဦးျမင့္ေမာင္ဟာ ေစာင္းပညာသာမကဘဲ စႏၵယားေရာ၊ ပတၱလားေရာ ေလ့လာ တတ္ေျမာက္ ပုိင္ႏုိင္သူျဖစ္လာပါတယ္။

မယ္ဒလင္တုိ႔၊ တေယာတုိ႔၊ ဟာေဝယံဂီတာတုိ႔ကုိလည္း တီးႏုိင္ပါတယ္။ အဆုိပညာကုိလည္း ပုိင္ႏုိင္ပါတယ္။ ေလမႈတ္ ကရိယာျဖစ္တဲ့ ႏွဲတုိ႔၊ ပုေလြတုိ႔ကုိ မေလ့လာေပမယ့္ တေယာပညာကုိလည္း မႏၱေလးပန္တ်ာ တေယာ ဆရာႀကီး ဦးခ်စ္ေထြးရဲ႕တပည့္ပီပီ အေတာ္ႀကီးကုိ ထဲထဲဝင္ဝင္ တတ္ေျမာက္ျပန္ေလေတာ့ “ႏွဲေခ်ာ တေယာ” ဆုိတဲ့ စကားအတုိင္း ဦးျမင့္ေမာင္ဟာ ေလမႈတ္တူရိယာအျမင္နဲ႔လည္း ဂီတကုိ သေဘာေပါက္ေနျပန္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ျမန္မာ့ဂီတကုိ ခ်ဥ္းကပ္ေလ့လာရာမွာ အျမင္စံု ေထာင့္စံုလုိက္ပံုကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ ေနာက္တခ်က္ ကံေကာင္းေနျပန္တာက မႏၱေလးပန္တ်ာေက်ာင္းမွာ ကမၻာ့ဂီတသေကၤတပညာကုိ အေလးအနက္တန္ဖုိးထားၿပီး ဖိဖိစီးစီး သင္ၾကားေပးေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့႐ုိးရာ ဂီတေတြကုိ ေလ့လာရာမွာေရာ၊ ထိန္းသိမ္းရာမွာေရာ ကမၻာ့ဂီတ သေကၤတဟာ အလြန္အေထာက္အကူျပဳလိမ့္မယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမွာ ထည့္သင့္တယ္လုိ႔မူလအၾကံေပးတင္ျပမႈကုိ မႏၱေလးအႏုပညာပန္တ်ာနဲ႔ အကေက်ာင္းက ျမန္မာအစုိးရ၊ ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီးဌာနကုိ အေလးအနက္ တင္ျပရယူထားတာျဖစ္ပါတယ္။ မႏၱေလးပန္တ်ာ ကမၻာ့ဂီတ သေကၤတ ကထိကဆရာဟာ ႏုိင္ငံေက်ာ္ ဂီတပညာရွင္ႀကီး ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ႕ ငယ္သူငယ္ခ်င္းျဖစ္တဲ့ ဆရာ ဦးေက်ာ္ဒင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးေက်ာ္ဒင္ဟာလည္း ကမၻာ့ဂီတကုိ သင္ၾကားေပးတဲ့ ေနရာမွာ သူကုိယ္တုိင္ ေျခေျချမစ္ျမစ္ တတ္ေျမာက္သလုိ တပည့္ေတြကုိလည္း ဖိဖိစီးစီး မတတ္တတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးႏုိင္သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ေစာင္းဦးျမင့္ေမာင္ဟာ ကမၻာ့ဂီတ သေကၤတပညာကုိလည္း က်က်နန တတ္ေျမာက္သူျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ဆက္လက္ တင္ျပပါ့မယ္။

က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ၊ က်ေနာ္ ဝင္းေဖပါ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts