>Tint Lwin – Citizen Journalism, New Authority

>

အေပ်ာ္တမ္း သတင္းေထာက္ သို႔မဟုတ္ စီတီဇင္ ဂ်ာနယ္လစ္္ ၾသဇာသစ္

တင့္လြင္

ဇန္န၀ါရီ ၁၄၊ ၂၀၀၉

ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္သစ္ကူး အခါသမယ ညေနပိုင္းက ဆန္ဖရန္စစၥကို အေရွ႕ဘက္ ဥကၠလန္ၿမိဳ႕ေလး၏ ရထားဘူတာတြင္ လူမည္းလူငယ္အခ်ိဳ႕ စကားမ်ား ရန္ျဖစ္သည္ကို ရထားလံုၿခံဳေရး ရဲ ၃၊ ၄ ဦး က ဖမ္းဆီးဖို႔ႀကိဳးစားသည္။ ေအာ္စကာဂရန္႔ ဆိုသည့္ လူမည္းလူငယ္ကို ရဲ ၃ ဦးခန္႕က ရထား ပလက္ေဖာင္း ၾကမ္းျပင္ေပၚ ထိန္းခ်ဳပ္ေနစဥ္မွာပဲ ရဲထဲမွ တဦးက ခါးမွ ေသနတ္ကိုထုတ္ကာ ၾကမ္းျပင္ေပၚမ်က္ႏွာအပ္ထားသည့္ ထိုလူငယ္ကို ေနာက္ေက်ာမွ ပစ္လိုက္သည္။

ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ရန္ျဖစ္ရာတြင္ပါ၀င္ သည္ဟု ယူဆရသည့္ လူမည္း လူငယ္အခ်ိဳ႕လည္း ထုိခုိင္းထားသည္။ ပလက္ေဖာင္းတြင္လည္း “ဆန္ဖရန္စစၥကိုပင္လယ္ေအာ္ အျမန္ရထား” (Bay Area Rapid Transit) ရပ္ထားသည္။ ရထားေပၚမွ ခရီးသည္မ်ားလည္းထိုအျဖစ္အပ်က္ကို မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ၾကသည္။



စကားမ်ား ရန္ျဖစ္သည့္ အမႈသာျဖစ္ၿပီး ထြက္ေျပးျခင္း၊ ျပန္လည္ခုခံျခင္းလည္း မရွိသည့္ လူမည္း လူငယ္အား ရထားရဲမ်ား အနက္မွ တဦးက အဘယ္ေၾကာင့္ ေသနတ္ထုတ္ကာ ေက်ာဘက္မွ အေသ ပစ္သတ္ခဲ့သည္ကို အမ်ားက နားမလည္ႏိုင္ၾက။ အျဖစ္အပ်က္မွာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္မဟုတ္လ်င္ မ်က္ျမင္သက္ေသတို႔၏ ေျပာဆိုခ်က္မ်ားျဖင့္သာ ရုပ္ျမင္သံၾကား မ်က္ႏွာျပင္ေပၚ သတင္းစာေပၚတြင္ တခန္းရပ္သြားမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္ေၾကာင့္ မေမွ်ာ္လင့္ထားသည့္ အရာမ်ား ေပၚထြန္းလာေစေတာ့သည္။

ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို ျမင္ေတြ႕ရသည့္ ရထားေပၚမွခရီးသည္မ်ားအနက္မွ လက္ကိုင္ဖုန္းျဖင့္ ရိုက္ကူးထားခဲ့သည္။ ရဲ သံုး ေလး ဦး နွင့္ ထိုလူငယ္တို႔ ရုန္းရင္းဆန္ခတ္ ျဖစ္ေနသည္ကိုေရာ၊ ရဲကေသနတ္ထုတ္ ပစ္လိုက္သည္ကိုပါ ဖုန္းကင္မရာျဖင့္ ရိုက္ကူးထားၿပီး နာရီပိုင္းအတြင္း အင္တာနက္ေပၚ ေရာက္ရွိသြားသည္။

ထိုမ်က္ျမင္သက္ေသ ဗီဒီယိုဖိုင္ကိုၾကည့္ၿပီး လူအမ်ားက စိတ္ဆိုး ေဒါသထြက္ၾက၊ တရားရံုးမွာ တရားစြဲ၊ ရထားအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႕ႏွင့္ အဆိုပါရဲအား ရာဇ၀တ္မႈျဖင့္ အေရးယူဖို႔ ေတာင္းဆိုတာေတြ ဆက္တိုက္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္။ ဥကၠလံျမိဳ႔ေလးတြင္ ဆႏၵျပကန္႔ကြက္ပြဲမ်ား၊ အၾကမ္းဖက္ ဖ်က္ဆီးမႈမ်ား၊ ရဲမ်ားႏွင့္ အဓိကရုန္းမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ရသည္။ ပင္မေရစီးသတင္းဌာနမ်ားက ဆက္လက္အေရးတယူျပဳ သတင္းပို႔ေနရေတာ့၏။

ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္မွာ ဆိတ္ကြယ္ရာမရွိ

နည္းပညာ တိုးတက္လာသည့္ ေခတ္တြင္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာ၊ အသံေရာ အရုပ္ပါ ဖမ္းယူႏိုင္သည့္ movie ပါသည့္ ဖုန္း၊ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာ ႏွင့္ အင္တာနက္ဖုန္းတုိ႔မွာ လူတိုင္းနီးပါးေလာက္ လက္္လွမ္းမီေနၾက ၿပီျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ မည္သည့္အျဖစ္အပ်က္မဆို သတင္းေထာက္ရွိမွ ၊ မီဒီယာသမားရွိမွ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အမ်ားျပည္သူေရွ႕ေမွာက္တြင္ ျဖစ္သည့္ ျဖစ္ရပ္တိုင္းသည္ မွတ္တမ္းတင္ၿပီး၊ အမ်ားႏွင့္ ဆိုင္သည့္ အျဖစ္အပ်က္ဆိုလ်င္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္နည္းျဖင့္ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း ကမၻာႏွင့္အ၀ွမ္း ျဖန္႔ခ်ိၿပီးသား ျဖစ္ေနေတာ့သည္။

ယခု ဥကၠလန္ၿမိဳ႔ဘူတာကွ အျဖစ္အပ်က္ဆိုလ်င္ မည္သည့္မီဒီယာသမားကမွ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္။ သူလိုငါလို ခရီးသြားဟန္လႊဲ အရပ္သားတေယာက္က မွတ္တမ္းတင္ ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

ထိုသုိ႔ေသာအျဖစ္အပ်က္မ်ား ေရွ႔တြင္ ဒီထက္မက ျဖစ္ပ်က္လာဖုိ႔အလားအလာ ရွိေနၿပီဟု မီဒီယာ၏ အနာဂတ္ကို ခန္႔မွန္းသူတို႔က ဆိုသည္။ ဆန္ဖရန္စစၥကိုၿမိဳ႕တြင္ေနထိုင္သူ မိတ္ေဆြတဦးက ဤအျဖစ္အပ်က္ကို သတင္းမွၾကားသိရၿပီးေနာက္မွာ လက္ကိုင္ဖုန္း၏မွတ္ဉာဏ္ကဒ္ကို ၂ ဂစ္ဂါဘိုက္ဆန္႔သည့္ ကဒ္အျဖစ္ ၀ယ္ယူ တိုးျမွင့္လိုက္သည္။ ထိုမိတ္ေဆြက သြားရင္းလာရင္း ဒီလိုအျဖစ္မ်ိဳးႀကံဳတယ္ဆိုရင္ ရိုက္လို႔ရေအာင္ဆိုသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ လဲလွယ္လိုက္သည္ဟု ဆိုသည္။

အေပ်ာ္တမ္း (ေစတနာ၀န္ထမ္း) သတင္းဌာနမ်ား လာေခ်ျပီ

ဆန္ဖရန္စစၥကို ၿမိဳ႕မွ ခရိတ္လစ္ (www.craiglist.org) ကိုတည္ေထာင္သူ Craig Newmark ႏွင့္ ဆန္ဖရန္စစ္စကို ခေရာ္နစ္ကယ္ သတင္းစာမွ အယ္ဒီတာတဦးတို႔က ေဟာေျပာပဲြတခုတြင္ မီဒီယာ ၏အနာဂတ္သည္ ယေန႔ကာလ မွတ္ယူထားသကဲ့သို႔ မီဒီယာသမားမ်ား၏ လက္ထဲတြင္သာ ရွိေတာ့မည္ မဟုတ္ဘဲ Professional သမားႏွင့္ အေပ်ာ္တမ္း (ေစတနာ၀န္ထမ္း) လုပ္ကိုင္သူ (စီတီဇင္ ဂ်ာနယ္လစ္) တို႔၏ လက္ထဲတြင္ ရွိလိမ့္မည္ ဟုဆိုသည္။

Professional မ်ားက ေနရာတိုင္းတြင္၊ အျဖစ္အပ်က္တိုင္းတြင္ ရွိေနဖို႔ ခက္ခဲလာျခင္းအျပင္ သူလုိငါလို သာမန္လူတိုင္း၏ လက္ထဲတြင္ အသံဖမ္းကိရိယာ၊ ရုပ္ေသ၊ ရုပ္ရွင္ကင္မရာတို႔ ကိုယ္ႏွင့္မကြာ အျမဲရွိေနျခင္း ႏွင့္ အင္တာနက္ဆုိသည္မွာလည္း လက္ကိုင္ဖုန္းအထဲမွာပင္ ရွိေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ယေန႔ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္သစ္၏ ျပယုဂ္တခုျဖစ္သည့္ အိုင္ဖုန္း(iPhone) ဆိုလ်င္ ရုပ္ေသ၊ ရုပ္ရွင္ ကင္မရာ၊ အသံဖမ္းကိရိယာ၊ ျမန္ဆန္သည့္ သရီးဂ်ီအင္တာနက္ကဲ့သို႔ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အားလံုးကို လက္ကိုင္ဖုန္းတလံုးထဲ အားလံုး ပါရွိေနၿပီျဖစ္သည္။

ေရာက္ရွိသည့္ ေနရာမွာ အိုင္ဖုန္းျဖင့္ ရိုက္ယူ၊ အသံဖမ္းယူၿပီးလ်င္ အင္တာနက္ေပၚ ထိုျဖစ္ပ်က္သည့္ ေနရာမွပင္ လႊင့္တင္ႏိုင္သည့္ အေျခအေန ျဖစ္ေနေပၿပီ။ ယခင္ကစဥ္းစားနည္းမ်ိဳးျဖင့္ စဥ္းစားလ်င္ အခင္းျဖစ္သည့္ေနရာမွ လိုက္ဗ္ (Live) (တိုက္ရိုက္) လႊင့္ဖို႔ဆိုလ်င္ ကားေပၚ ၿဂိဳဟ္တုစေလာင္း တင္ထားသည့္ ဆက္သြယ္ေရးကိရိယာေတြ၊ ကင္မရာေတြျဖင့္သာ ျဖစ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ေတာ့ ထိုသို႔ေသာ အေျခအေနသည္သာ တခုတည္းသာ နည္းလမ္း မဟုတ္ေတာ့ေပ။

ႏိုင္ငံတကာ မီဒီယာႀကီးမ်ားျဖစ္သည့္ ဘီဘီစီ၊ စီအန္အန္တို႔တြင္လည္း စီတီဇင္ဂ်ာနယ္လစ္၏ အခန္းက႑ကို အသိအမွတ္ျပဳသည့္ i Report လိုက႑မ်ိဳး ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္မ်ားကတည္းက ထည့္သြင္း ေဖၚျပလာခဲ့သည္။ သတင္းအျဖစ္အပ်က္ ျဖစ္ေပၚသည့္ေနရာတိုင္း၊ ျဖစ္ပ်က္သည့္အခါတိုင္းတြင္ Professional မီဒီယာသမားရွိေနဖို႔ ဆိုသည္မွာ မလြယ္ကူသည့္အေလ်ာက္ စီတီဇင္ဂ်ာနယ္လစ္တို႔က သူတို႔ေတြ႕ျမင္သည့္ အျဖစ္အပ်က္ကို ေခတ္သစ္နည္းပညာကိရိယာမ်ားျဖင့္ အမ်ားျပည္သူသို႔ တင္ျပသည့္ေခတ္သို႔ ေရာက္ေတာ့မည္ျဖစ္သည္။

ျမန္မာျပည္၊ အီရန္၊ အီဂ်စ္၊ တရုတ္၊ က်ဳးဘား၊ ဘယ္လာဂရုဇ္ ႏွင့္ ဗင္နီးဇြဲလားတို႔ကဲ့သုိ႔ အာဏာရွင္ၾကီးစုိးျပီး အင္တာနက္ႏွင့္ နည္းပညာ ကန္႔သတ္ထိမ္းခ်ဳပ္ျခင္းခံထားရသည့္ ပရိသတ္မ်ားထံမွာပင္ ကြန္ျပဴတာ၊ စီဒီ၊ ယူအက္စ္ဘီႏွင့္ အမ္ပီ သရီး၊ အမ္ပီ ဖိုး အိပ္ေဆာင္ပေလယာမ်ား ေခတ္စားေနျပီျဖစ္ရာ ထိန္ခ်န္ ဖိႏွိပ္ခံထားရေသာ သတင္းႏွင့္ မွတ္တမ္းတို႔မွာ တေယာက္မွ တရာ၊ တရာမွ တေထာင္၊ တေသာင္း၊ တသိန္း ေတာမီးေလာင္သကဲ့သို႔ ျပန္႔ႏွ႔ံလ်က္ရွိသည္မွာ ျငင္းကြယ္လို႔ ေကာင္းေသာ အရာ မဟုတ္ေခ်။

(photos – Internet)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts