ဇြန္ပြင့္

Zun Pwint – Essay

ေဖေဖ့အေၾကာင္း 
ဇြန္ပြင့္
ၾသဂုုတ္ ၉၊ ၂၀၁၃


၁၉၈၈ ခုႏွစ္ လူထုအေရးေတာ္ပံုၿပီး စစ္အစိုးရတက္ေတာ့ ေဖေဖ့ကို စာေပစိစစ္ေရး ကေနၿပီး “အျမင္မၾကည္လင္ပါသျဖင့္ …” ပါ စြတ္စဲြခ်က္ အေၾကာင္းအရာမ်ားနဲ႔ ကာတြန္းေရးဆဲြခြင့္၊ စာအုပ္ထုတ္ေ၀ခြင့္ပိတ္လိုက္ပါတယ္။  
၁၉၈၉-၉၀ခုႏွစ္မ်ားဟာ ကၽြန္မတို႔အိမ္သားစုအတြက္ အၾကပ္တည္းဆံုးအခ်ိန္ပါပဲ။  
၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္။ ဗိသုကာ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသား ေဖေမာင္သိန္းလည္း သိမ္ႀကီး ေစ်းေဆာက္လုပ္ကေန ဆူးေလေစတီ ေတာ္ျပဳျပင္ေရး အတြက္ ဦးသိန္းေဇာ္နဲ႔ပဲ ဆက္ လက္ လုပ္ေနဆဲပါ။ 
ေဖေဖက “သိန္း”ကို သိပ္အားကိုးပါတယ္။ သိန္းက ပန္းခ်ီ၊ ကာတြန္း၊ ဗိသုကာ လက္ရာ၊ စာလံုးဒီဇိုင္း ေဖေဖ့ရဲ႕ပါရမီအေမြကို အကုန္လံုး ရလိုက္သူပါ။  
တစ္ေန႔ သိန္း ဆူးေလေစတီေတာ္ ျပဳျပင္ေရးဆိုက္ကေန အိမ္ျပန္လာၿပီး သူေန မေကာင္းေၾကာင္းေျပာလို႔ ကၽြန္မက ဆရာ၀န္ျပပါလားဆိုေတာ့ သူက ျပေနတာ သံုးပတ္ေလာက္ ရွိၿပီ ညေနညေန ကိုယ္ပူပူေနတယ္လို႔ သူက ျပန္ေျပာတယ္။ အေထြေထြနဲ႔ ဆရာ၀န္နဲ႔မျပနဲ႔ ပါရဂူနဲ႔ျပေပါ့ လို႔ ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္ အခ်ီအခ်ေျပာ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ 
ေနာက္ေန႔ သူအိမ္ျပန္လာေတာ့ ေက်ာက္ကပ္အထူးကုဆရာ၀န္ကိုျပတာ ေက်ာက္ကပ္ မေကာင္းဘူးတဲ့။ ေနာက္ေန႔ ေန႔ခင္းဘက္ အိမ္ျပန္လာၿပီး သိန္းကို ဦးသိန္းေဇာ္က မဂၤလာဒံုစစ္ေဆး႐ံု က ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီး ေက်ာက္ကပ္ဆရာ၀န္ႀကီးဆီသြားျပေပးတယ္၊ သူကၾကည့္ ၿပီး ေက်ာက္ကပ္တစ္ဖက္ မေကာင္းဘူး ေနာက္တစ္ဖက္ကို ကူးေနၿပီလို႔ ေျပာတယ္။ 
ေက်ာက္ကပ္ေဆးရမယ္၊ အဲဒီတုန္းက ေက်ာက္ကပ္ေဆးစက္က စစ္ေဆး႐ံုမွာပဲ ရွိပါ တယ္။ ဦးသိန္းေဇာ္က ဒုတိယဗိုလ္မွဴးႀကီးကို “သူက ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးေဖသိန္း ရဲ႕ သား၊ ဗိသုကာေနာက္ဆံုးႏွစ္ေက်ာင္းသား၊ ခု ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ ဆူးေလေစတီ ေတာ္ ျပဳျပင္ေရးအတြက္ ဒီဇိုင္းေရးေပးေနသူပါ”လို႔လည္း ေျပာေရာ ဆရာ၀န္ႀကီးက “ေၾသာ္- တပ္မေတာ္ကို မီးစတစ္ဖက္ ေရမႈတ္တစ္ဖက္” ဆိုၿပီး ဆဲြတဲ့သူပဲ၊ ၀မ္းနည္း ပါတယ္၊ စစ္ေဆး႐ံုက စစ္တပ္မိသားစုကိုပဲ ကုသေပးပါတယ္”လို႔ ျငင္းလိုက္တယ္ လို႔ သိန္းက ျပန္ေျပာျပတယ္။ ကဲ-အာဃာတမထားပါဘူးလို႔ ေအာ္ေနတဲ့သူေတြရဲ႕ ျငင္းပယ္လိုက္ပံုက။  
ေဖေဖလည္း အေတာ့္ကို စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔လည္း သိန္းကို ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီးက ေဒၚပု ေက်ာက္ကပ္ေဆး႐ံုမွာ တင္ျပီး ေဒါက္တာပိုင္စိုးလက္ အပ္ရပါေတာ့တယ္။ ေက်ာက္ကပ္လဲဖို႔ ေမာင္ႏွမေတြ ေသြးစစ္တာ ဘန္ေကာက္ကို ပို႔စစ္ရပါတယ္။ အေျဖမရခင္အတြင္း လူနာခံသာေအာင္ ေက်ာက္ကပ္ကို စက္နဲ႔ေဆး ၿပီး ထိန္းထားလို႔ရတာျဖစ္လို႔ ေမေမႏြယ့္အစ္မႀကီးေတြျဖစ္တဲ့ ေဒၚခင္လွသီနဲ႔ ကေလး အထူးကု ေဒါက္တာေဒၚခင္ေလးႀကီးတို႔က စစ္ေဆး႐ံုမွာ ေက်ာက္ကပ္ေဆးခြင့္ရဖို႔ ထပ္ၿပီး သြားေဆြးေႏြးပါတယ္။ မရခဲ့ပါဘူး။ ေသြးတူတဲ့ ကၽြန္မနဲ႔ ရွိန္းတို႔ အဆင္ သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ၊ ေက်ာက္ကပ္လဲတာ အဂၤလန္မွာ သြားလဲရမယ္ဆိုတာနဲ႔ အိမ္ မွာ ေဆးကုသ စရိတ္မရွိေတာ့ အိမ္ေရွ႕အိမ္ေလးကို ေရာင္းၿပီး ကုဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ၾက ပါတယ္။  
၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္၊ ႏို၀င္ဘာလ (၂၃)ရက္ေန႔။ “ေဖေမာင္သိန္း” ဆံုးတယ္။ ေနာက္ေန႔မွာ ဘန္ေကာက္က ေသြးစစ္ခ်က္ရပါတယ္။  
ေဖေဖ့က သူတို႔ကို အျမင္မၾကည္တဲ့သူလို႔ပဲ သတ္မွတ္သလား၊ သူတို႔က ေဖေဖ့ကို အျမင္မၾကည္သူလို႔ သတ္မွတ္သလား။ အာဃာတမထားပါဘူးဆိုတာ တကယ္လား။ စစ္အစိုးရရဲ႕ မီးစတစ္ဖက္ကေတာ့ ကၽြန္မတို႔မိသားစုကို မိရာ႐ိႈ႕သြားေတာ့တာပါပဲ။ 
===========
(၁၃)
ေဖေဖ့မွာ ဘာအာဃာတမွ မရွိတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ 
၁၉၆၈ခုႏွစ္၊ ပထမဆံုး လကမၻာေပၚကို လူေရာက္တဲ့အေၾကာင္း၊ အန္းထေရာင္း၊ ဂါလီ လီယိုတို႔ (မွားရင္ျပင္ေပးပါ)၊ ေျခခ်တဲ့အေၾကာင္း ဓာတ္ပံုေတြ ကို ျပည္လမ္းလိပ္ခံုး မွာ ျပပဲြလုပ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက လိပ္ခံုးမွာ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ဆိုင္တဲ့ ျပပဲြေတြကို အစိုးရ၊ အဖဲြ႕အစည္း တစ္ခုခုက က်င္းပျပဳလုပ္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြ၊ျပည္သူေတြ ဘယ္သူမဆို ၾကည့္႐ႈေလ့လာၾကဖို႔ တစ္ပတ္ ဆယ္ရက္ ဆိုသလို ျပသထားတာပါ။ 
တစ္ေန႔ ေဖေဖနဲ႔ သခင္လူမင္း(၀ါးခယ္မ) တို႔ မနက္ေစာေစာ အင္းယားမွာ လမ္းေလွ်ာက္ရာက စကားစပ္မိၿပီး လကမၻာေပၚေျခခ်တဲ့ ဓာတ္ပံုျပပဲြကို သြားၾကည့္ၾကဖို႔ေျပာရင္း မနက္ကိုးနာရီ ျပပဲြဖြင့္ကာစဆို လူနည္းတဲ့အတြက္ ခ်ိန္ၿပီး ဆက္ေလွ်ာက္ ထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ျပပဲြေရာက္လို႔ ေအးေအးေဆးေဆး ၾကည့္ေနၾကရင္းက ေဖေဖတို႔လိုပဲ လူႏွစ္ဦး သံုးဦးစကလည္း စိတ္၀င္တစားၾကည့္ေနၾကပါတယ္။ ေထာင့္ေကြ႕တစ္ခုေရာက္ေတာ့ အၾကည့္မွာ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္း (ေဆြၿငိမ္း) ျဖစ္ေနလို႔ ဦးလူမင္းကပဲ ေဖေဖ့ကို ေခၚၿပီး ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးတယ္။ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းပဲလို႔ ေျပာတာနဲ႔ ေဖေဖက လက္ ကမ္းေတာ့ ကာတြန္းေဖသိန္းလို႔လည္း ေျပာေရာ ဦးေက်ာ္ၿငိမ္းကလွမ္းမယ့္လက္ကို ခ်က္ခ်င္းျပန္႐ုတ္သြားတယ္ လို႔ ေဖေဖက အမွတ္ထင္ထင္ေျပာဖူးပါတယ္။ 
ဒါ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ေဖေဖက ဖဆပလေခတ္တုန္းက ဖဆပလႏွစ္ျခမ္းကဲြ၊ တည္ျမဲ သန္႔ရွင္း၊ ႏုတင္ ေဆြၿငိမ္းစတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသတင္းကာတြန္းကို ေခါင္းႀကီးကာတြန္းအျဖစ္ သည္းသည္းမည္းမည္းေရးဆဲြၿပီး သေရာ္ထားတာကို သူက သည္းသည္းမည္းမည္း မွတ္ထားၿပီး လက္ဆဲြမႏႈတ္ ဆက္ႏိုင္ဘဲ တဲြမယ့္လက္ကို ႐ုတ္သြားျခင္းပါ။
ဖဆပလေခတ္ အမတ္မင္းက မနက္လင္းလို႔ ႏိုးၿပီဆိုတာနဲ႔ သြားပြတ္တံက ဘယ္ႏိုင္ငံ က၊ မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါက ဘယ္က၊ အက်ီအ၀တ္အစားက ဘယ္က ၊ အိမ္ကထြက္ေတာ့ ဘယ္ႏိုင္ငံက ကားကိုစီးၿပီး စင္ေပၚလည္းေရာက္ေရာ ျပည္တြင္းျဖစ္ကို သံုးစဲြၾကဖို႔ ေဟာေျပာေနပံုကို ေဖေဖက သတင္းစာထဲမွာ ေရးဆဲြခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပံုကို ကခ်င္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဆမားဒူး၀ါးဆင္၀ါးေနာင္က သေဘာက်လို႔ သတင္းစာတိုက္ကတစ္ဆင့္ ေဖေဖ့ကို ေငြတစ္ရာ ဆုခ်ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဖေဖ့ အေဖ ဦးဘတင္က ေဖေဖ့ကို အဲဒီပံုကိုပဲ ထပ္ဆဲြခိုင္းၿပီး ဆမားႀကီးကို ဦးဘတင္ကိုယ္တိုင္ သူ႔ သား လက္ရာကို လက္ေဆာင္ေပးခဲ့ပါတယ္။ 
ေဖေဖက ဒီလိုလည္း ၾကံဳခဲ့ဖူးပါေသးတယ္။ ကမၻာ့အေရး သတင္းကာတြန္းတစ္ပံုပါ။
အစၥေရးႏိုင္ငံက ဗံုးၾကဲတိုက္ခိုက္တဲ့သတင္းတစ္ပုဒ္ကို ေရးထားတာပါ။ အစၥေရးႏိုင္ငံ ရဲ႕ တံဆိပ္က အသြားေျခာက္ေခ်ာင္းခုနစ္ေခ်ာင္းခန္႔ရွိ ခက္ရင္းခြပံုသဏၭာန္ပါ။ 
အဲဒီတံဆိပ္ကို ေဇာက္ထိုးဆဲြၿပီး အသြားေတြမွာ ဒံုးက်ည္သဏၭာန္ ပစ္ခြင္းဟန္ ေရးဆဲြထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သတင္းစာထဲပါတဲ့ေန႔ပဲ အစၥေရးသံ႐ံုးကေန ဒီပံုေရးဆဲြတဲ့ ကာတြန္းဆရာကို ေမးပါတယ္။ သူတို႔ထံ လာေတြ႕ပါလို႔ သံအမတ္ႀကီးကမွာေၾကာင္း ေတာင္းဆိုပါတယ္။ ႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ သေကၤတကို ခုလို မျပဳမူ မေရးသင့္ေၾကာင္းကို သိပါရဲ႕လားလို႔လည္း ေမးလိုေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။ ဒါကို ေဖေဖက သြားေတြ႕ၿပီး ေတာင္းပန္ဖို႔ ၀န္မေလးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သတင္းစာအယ္ဒီတာရဲ႕ တာ၀န္ခံခ်က္နဲ႔ပဲ ေျပလည္သြားပါတယ္။ 
ေဖေဖဟာ မွန္တဲ့ဘက္က အျမဲရပ္တည္တယ္။ လူတစ္စုေကာင္းစားေရးကို ဘယ္တုန္းကမွ မၾကည့္ခဲ့ဘူး။ လူအမ်ားေကာင္းစားေရးသာေရွး႐ႈခဲ့သူပါ။ ျပည္သူေတြနဲ႔ တစ္တန္းစားထဲေနတယ္။ သူယံုၾကည္တာကိုပဲ လုပ္တယ္။ ဒါဟာ ေဖေဖရဲ႕ ဘ၀ပါ။
===========
(၁၅) 
“အေ၀းေရာက္… အေ၀းေျပး…. အေ၀းသင္… ၿပီးေတာ့ အေ၀းႏွင္တဲ့” 
“အင္း… ဒီမိုကေရစီနဲ႔ေတာ့ အေ၀းႀကီး ေ၀း… ေ၀း… ေ၀းၿပီ”  
ေဖေဖ့ရဲ႕ မွတ္စုစာအုပ္တစ္အုပ္ထဲက ကာတြန္းေရးဖို႔ ေတးမွတ္ထားတဲ့ စာပိုဒ္ေလး တစ္ပုိဒ္ပါ။ 
ကာတြန္းေရးဆဲြခြင့္ ပိတ္ခံထားရေပမယ့္ ေဖေဖ့ရဲ႕ ကာတြန္းေရးဖို႔ အေတြးကြက္ေတြ ကိုေတာ့ ပိတ္လို႔မရပါဘူး။ ျပည္သူေတြ အခ်ဳပ္ခံရ ေထာင္က်ၾကနဲ႔ မိဘ၊ မိသားစုေတြနဲ႔ ခြဲၿပီး ရန္ကုန္ကလူက ျမစ္ႀကီးနာေထာင္က်၊ ပုသိမ္ကလူက ကေလးက်နဲ႔မို႔ ေထာင္၀င္ စာေတြ႕ဖို႔ မိသားစုေတြမွာ အေတာ့္ကို ခက္ခဲၾကပါတယ္။ ေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေစာ္ ဘြားႀကီးကုန္းအေ၀းေျပးကေန ေအာင္မဂၤလာအေ၀းေျပးေရႊ႕၊ ဆင္မလိုက္အေ၀းေျပး ကေန လႈိင္သာယာအေ၀းေျပးေျပာင္း၊ ၁၉၈၀ျပည့္ကတည္းက တကၠသိုလ္စာေပး စာယူကို အေ၀းသင္တကၠသိုလ္လို႔ျပင္ထားၿပီးသားပါ။ ၈၈ခုမတိုင္မီမွာ ဆယ္တန္း ေအာင္ၿပီး ႐ံုးမွာ၀င္လုပ္ေနသူ၊ ဆရာလုပ္သူမ်ားသာ အတက္မ်ားခဲ့ေပ မယ့္ ေနာက္  ပိုင္းေတာ့ အေ၀းသင္တကၠသိုလ္မွာ တက္ေရာက္သင္ၾကားၾကသူမ်ားလာပါတယ္။ 
စစ္တပ္ထဲကလူေတြ ဆယ္တန္း မေအာင္ရင္ ရာထူးတိုးမေပးဘူးဆိုလို႔ ဆယ္တန္းကို ရတဲ့နည္းနဲ႔ ေအာင္ေအာင္လုပ္၊ အေ၀းသင္မွာ စာေမးပဲြေျဖမယ့္အခ်ိန္လာၿပီး ပါမယ့္ ေမးခြန္းေတြက်က္၊ မက်က္ႏိုင္ ခိုးခ်ၾက၊ ခိုးခ်လို႔ အခန္းေစာင့္ဆရာမက သတိေပးရင္ အေၾကာင္း သိေစရမယ္ဆိုၿပီး ႀကိမ္းလိုႀကိမ္းနဲ႔ နည္းမ်ဳိးစံုခိုးခ်ေၾကာင္းကို ညီမျဖစ္သူ က ေဖေဖ့ကို ေျပာျပေလ့ရွိတာလည္း ေဖေဖသိထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး တကၠသိုလ္ေတြ ဖြင့္ေတာ့ တစ္ႏိုင္ငံလံုး ၿမိဳ႕တြင္းမွာ တက္ရာကေန ၿမိဳ႕ျပင္ကို  ေရႊ႕ၿပီး ေက်ာင္းသားေတြကို တက္ေစပါေတာ့တယ္။ 
ဒီအေၾကာင္းေတြကို စုၿပီး ေဖေဖက သူ႔မွတ္စုထဲမွာ ေတးမွတ္ခဲ့တာပါ။ ဒီလိုပဲ သူမွတ္ခဲ့တဲ့ လက္ေရးမူအေတာ္မ်ားမ်ား ရွိပါတယ္။ 
၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ႏိုဘယ္လ္ဆုရတဲ့အတြက္ ကာတြန္းတစ္ကြက္ ေရးလိုက္ပါေသးတယ္။ ၉၀ခုႏွစ္ ပါတီစံုေရြးေကာက္ပဲြမွာ ဆဲြခဲ့တဲ့ ေဖေဖ့ကာတြန္းေတြဟာ ျပည္သူေတြရဲ႕အသံနဲ႕ တစ္ထပ္တည္း က်ခဲ့ပါတယ္။ 
၁၉၈၈ခု စက္တင္ဘာလကစၿပီး ၁၉၉၄ခုႏွစ္အထိ ေရးဆဲြခြင့္ ပိတ္ခံထားရတဲ့ (၇)ႏွစ္ လံုးလံုး သတင္းကာတြန္းနဲ႔လက္နဲ႔ မျပတ္ခဲ့ပါဘူး။  
ေဖေဖက ပန္းခ်ီဆဲြပါေသးတယ္။ ၁၉၈၉ႏွစ္၊ တံတားျဖဴက “ခရမ္းျပာ”အေဆာင္မွာ ပန္းခ်ီဆရာ မင္းေ၀ေအာင္က ပန္းခ်ီေနပါၿပီ။ ေဖေဖ လည္း အားေနတာေၾကာင့္ တပည့္တပမ္းသံုးေလးေယာက္နဲ႔ အပ်င္းေျပ ပန္းခ်ီသြားဆဲြေလ့ရွိပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔အိမ္မွာ ခ်ိတ္ဆဲြထား တဲ့ ေဖေဖ့ရဲ႕ပန္းခ်ီ ကားတစ္ကားကေတာ့ သတင္း ကာတြန္းဆရာပီပီပါပဲ။  
နံရံမွာ ၁၂နာရီထိုးေနတဲ့ တိုင္ကပ္နာရီတစ္လံုး၊ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ ဒိုင္ယာရီစာအုပ္ေအာက္မွာ မဆလအစိုးရက သိမ္းလိုက္တဲ့ ပိုက္ဆံ တစ္ရာတန္အုပ္၊ ခုနစ္ဆယ့္ငါးက်ပ္တန္အုပ္၊ သံုးဆယ့္ငါးက်ပ္တန္အုပ္၊ ႏွစ္ဆယ့္ငါးက်ပ္တန္အုပ္ေတြ။ ၈၈ခု ဒိုင္ယာရီေပၚမွာ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ဒိုင္ယာရီ။ သူ႔အထက္မွာ အစိုးရဘဏ္ကေနတတိတိနဲ႔သိမ္းသြားတဲ့ ဆရာစံပံုနဲ႔ ကိုးဆယ္တန္၊ သခင္ဖိုးလွႀကီးပံုနဲ႔ ေလးဆယ့္ငါးက်ပ္တန္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းပံုနဲ႔ ဆယ့္ငါးက်ပ္တန္အုပ္ေတြ။ ေနာက္ေက်ာ အခန္း၀မွာေတာ့ ငါးျပား ေစ့၊ ဆယ္ျပားေစ့၊ တမတ္ေစ့၊ ငါးမူးေစ့၊ က်ပ္ေစ့ေတြကို ခန္းစီးလုပ္ၿပီး ေရးဆဲြထားပါ တယ္။ တိုင္းျပည္တြင္းသံုးေနတဲ့ ေငြေၾကးကို ေခတ္နဲ႔ ထင္ဟပ္ၿပီး သ႐ုပ္ေဖာ္ေရးဆဲြ ထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ပါ။  
========
(၁၆) 
ေဖေဖက ႏွစ္ကူးတိုင္း ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ ဂဏန္းကို ကာတြန္းလုပ္ၿပီး မဂၢဇင္းစာေစာင္မ်ားမွာ ေရး ဆဲြေလ့ရွိပါတယ္။ (ဥပမာ- ၁၉၇၁ခုႏွစ္ကေန၁၉၇၂ခုႏွစ္ကူးတဲ့ ၁-၁-၁၉၇၂ ေန႔၊ သတင္း ဂ်ာနယ္က ကာတြန္းတစ္ကြက္ပါ)။
၁၉၅၅၊ ၁၉၆၆။ ၁၉၇၇၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တို႔ကိုလည္း ကာတြန္းနဲ႔ အထူး သ႐ုပ္ေဖာ္ေရးဆဲြ ေလ့ ရွိပါ ေသးတယ္။ ဥပမာ – ၅-၅-၅၅၊ ၆-၆-၆၆၊ ၇-၇-၇၇၊ ၈-၈-၈၈ ေန႔ရက္ေတြဆိုရင္ သူ ထည့္တဲ့ မဂၢဇင္း ဂ်ာနယ္တိုင္းလိုလိုမွာ Idea မထပ္ေစဘဲ ေရးဆဲြေလ့ရွိပါတယ္။  
ဒီလိုအေတြးမ်ဳိး ဘယ္တုန္းက စရခဲ့တာလဲ။ 
ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ေဖေဖက ပုသိမ္ အာရွလူငယ္ အစည္းအ႐ံုး၀င္ျဖစ္ပါတယ္။ ပုသိမ္မွာ သံမဏိ ေမာင္ေမာင္က ဦးေဆာင္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြဟာ ညဦးပိုင္းမွာ ႏွစ္ေယာက္၊ ညနက္ပိုင္း ႏွစ္ေယာက္ အလွည့္က် ကင္းေစာင့္ၾကရပါတယ္။ အဲဒီေန႔က ေဖေဖနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းတစ္ 
ေယာက္က ညနက္ပိုင္းတာ၀န္ပါ။  
ေဖေဖတို႔သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ အိပ္ခ်င္မွာစိုးလို႔ စကားတေျပာေျပာနဲ႔ ေနတုန္းမွာ သူက- 
“ဒီေန႔က ေန႔ထူးဗ်လို႔ ေျပာတယ္” 
“ဘာေန႔မို႔လဲ”  
“ေလးရက္ ေလးလ ေလးဆယ့္ေလးေလး(၄-၄-၄၄) ေလဗ်ာ၊ ဒီလိုေန႔မ်ဳိးက ဆယ့္ႏွစ္မွ တစ္ ႀကိမ္က်တာ” 
“ေအးဗ် ေန႔ထူးပဲ” 
-လို႔ ေဖေဖက မွတ္ခ်က္ခ်ရင္းကေန တစ္ႏွစ္ကူးခ်ိန္နဲ႔ ေန႔ထူးေတြကို အျမဲသတိထားေနခဲ့ရာ က ကာတြန္းဆရာလည္းျဖစ္ေရာ ခုလို ေရးျဖစ္ေတာ့တာပဲ။ 
ဒါေၾကာင့္လည္း ေဖေဖဟာ ၈-၈-၈၈ ေန႔မွာ စာေပစိစစ္ေရးက ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းထဲက တစ္မ်က္ ႏွာကာတြန္းနဲ႔ ၾသဂုတ္လထုတ္ ပံုပမာကာတြန္း(လစဥ္)အဖံုးအတြက္ စာေပစိစစ္ေရးကို ေျဖ ရွင္းဖို႔သြားရာမွာ အဲဒီေန႔က ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုးက အစိုးရ၀န္ထမ္းေတြ လမ္းေပၚတက္ ခ်ီတက္ ဆႏၵျပဖို႔ သြားၾကတဲ့အတြက္ ႐ံုးေစာင့္ပဲရွိလို႔ ျပန္ခဲ့ရပါတယ္။ 
ေဖေဖဟာ ၁၉၉၈ခုႏွစ္မွာ ေလတစ္ျခမ္းျဖတ္သြားတာေၾကာင့္ ၉-၉-၉၉ ေန႔ကို မေရးဆဲြႏိုင္ခဲ့ ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ မွတ္စုထဲမွာေတာ့ ေတးထားၿပီးသား ျဖစ္ေနပါတယ္။  “ကိုး-ကိုး-ကိုးကိုး ကဏန္းေတြသံုးၿပီး ကိုးန၀င္းနဲ႔ ဓာတ္႐ိုက္ဓာတ္ဆင္ေပမယ့္  တကယ္ေတာ့…. “၆န၀င္း” ပါပဲ ” ၁၉၉၉ ခုမွာလည္း မဆလေခတ္ ဦးေန၀င္းရဲ႕ အာဏာရွိေနေၾကာင္းကို ကာတြန္းနဲ႔ သေရာ္ ထားတာပါ။  
သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္ကိုလည္း တစ္မ်က္ႏွာကာတြန္းေရးဆဲြၿပီးသား ျဖစ္ေနပါတယ္။  
“ေဖသိန္းနဲ႔ဂဏန္း၊ ဂဏန္းနဲ႔ေဖသိန္း” ေဖသိန္း ဂဏန္းအညွပ္ခံရတာကိုေတာင္ မမႈခဲ့ေၾကာင္း ဒီပံုေတြက သမိုင္း ျပယုတ္တစ္ခုပဲလို႔ ကၽြန္မ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ 
(ဆက္ပါဦးမယ္)

အပုုိင္း (၄) ပုုိင္း ပါ၀င္ပါသည္။ 


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts