ဇြန္ပြင့္

Zun Pwint – Essay

ေဖေဖ့အေၾကာင္း (၆) 
ဇြန္ပြင့္
ဇူလုုိင္ ၁၅၊ ၂၀၁၃


ေဖေဖ့ကို ေၾကးမံုနီတိ ေဖသိန္း…. ေၾကးမံု နီတိ ေဖသိန္း… နဲ႔ လူေတြ တဲြသိၾကပါတယ္။ ဒီလို တဲြသိၾကသလိုပါပဲ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ သူ႔ဇနီးဟာ ေဒၚခင္ေလးႏြယ္ဆိုတာကိုလည္း သိလာၾကပါတယ္။ 
နီတိက႑မွာ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး၊ ကမၻာ့အေရးအျပင္ ျပည္သူခ်စ္ အႏုပညာရွင္ အလကၤာေက်ာ္စြာေရႊမန္းတင္ေမာင္ဆံုးေတာ့လည္း ႏွေျမာတ သစြာနဲ႔ ၀မ္းနည္းေၾကာင္း ကာတြန္းနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မကိုေမြးတဲ့ေန႔မွာလည္း နီတိကေနပဲ သူသမီးေလးတစ္ေယာက္ ရၿပီျဖစ္ ေၾကာင္း ေရးဆဲြလိုက္ပါေသးတယ္။  
ေဘာလံုးပဲြသတင္းဆိုရင္ေတာ့ ေဖေဖ့မွာေရးရတာ အေတာ္လက္ေတြ႕ရွိလွပါတယ္။ ၁၉၆၅ ခု ကၽြန္းဆြယ္ကစားပဲြ၊ ၁၉၆၇ မာေဒးကားပဲြ စတဲ့ ျမန္မာေဘာလံုးအသင္း ေရႊေခတ္ကာလတုန္းက ေဘာလံုးကစားၿပီးခ်ိန္၊ အ႐ံွဳးအႏိုင္ေပၚခ်ိန္မွာ ေၾကးမံုသတင္းစာတိုက္က တယ္လီဖုန္း  
ေတြ အားရတယ္မရွိ၊ ၀ါသနာရွင္တို႔က သတင္းစာတိုက္ကို ဖုန္းဆက္ေမးၾကတယ္။ လူကိုယ္တိုင္ လာေမးၾကနဲ႔မို႔ ေနာက္ဆံုး တိုက္ေရွ႕မွာ အ႐ံွဳးအႏိုင္စာရင္းကို စာဆဲြကပ္ထားရတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ တယ္လို႔ ေဖေဖက ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေနာက္ေန႔ေၾကးမံုထြက္ရင္ ကာတြန္းေဖသိန္းက ဘာပံုဆဲြ မလဲလို႔ စိတ္၀င္စားသူေတြလည္းရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ကဆိုရင္ ေနာက္ေန႔ သတင္းစာမွာ ျမန္မာအသင္း အႏိုင္ရေၾကာင္းေရးထားတဲ့ပံုကို ေတြ႕ေတာ့ ေဖေဖ့ကို ေမးၾကပါတယ္၊ ႀကိဳသိထားတာလားလို႔။ 
ဒီေတာ့ ေဖေဖက သူ႔ရဲ႕ ၀ွက္ဖဲကို ထုတ္ေျပာရပါေတာ့တယ္။ “ကၽြန္ေတာ္က ေဘာလံုးပဲြဆိုရင္ အ႐ွဳံး အႏိုင္ ႏွစ္ပံုကို အိုက္ဒီယာ ထုတ္ၿပီး ဆဲြေပးထားရတယ္” လို႔ ျပန္ေျဖရပါတယ္။ 
ေဖေဖက ေဘာလံုးပဲြ ၾကည့္တာ ၀ါသနာပါပါတယ္၊ ေနာက္ ျမင္းပဲြလည္း ေလာင္းတယ္၊ အေပ်ာ္ေပါ့။ ျမင္းပဲြႏိုင္ေတာ့ သူ႔ညီမ ေဒၚၾကည္ၾကည္ စက္ခ်ဳပ္ဖို႔ “သမီးေတာ္”ေျခနင္းအပ္ခ်ဳပ္စက္ တစ္လံုး၀ယ္ေပးခဲ့တယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေက်ာင္းအက်ီေတြကို အဲဒီစက္နဲ႔ပဲ “ၾကည္”က ခ်ဳပ္ေပးတာ။ 
ေဖေဖက ေအာင္ဆန္းကြင္းမွာ ေဘာလံုးပဲြရွိရင္ အျမဲတမ္းၾကည့္ေလ့ရွိတယ္။ လူသာလဲတယ္ သူမလဲဘူးဆိုတာမ်ဳိးေပါ့။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေတာ့ ေန႔လည္ႏွစ္နာရီမွာ ေၾကးမံုနီတိအတြက္ ပံုေရး ၿပီး သတင္းစာတိုက္သြားပို႔၊ ၿပီးတာနဲ႔ ေအာင္ဆန္းကြင္းသြားေတာ့တာပါပဲ။  
၁၉၆၆ခုႏွစ္ေလာက္ကစၿပီး ေမွာင္ခိုေခတ္ထလာပါၿပီ။ ဒီေတာ့ နီတိမွာ တည္ျမဲသန္႔ရွင္း ေခတ္ကတည္းက ေဆာ္လာလိုက္တာ အိမ္ေစာင့္ အစိုးရေရာ၊ သူပုန္ ေရာ ေဆာ္ေနရာကေန  ေမွာင္ခိုကိုပါ ေဆာ္လာပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ တန္းစီတိုးစားလည္း ေမွာင္ခိုနဲ႔ အၿပိဳင္ပါပဲ။
  
ေဖေဖက“ဆိုရွယ္လစ္စနစ္နဲ႔အတူ ေမွာင္ခိုကေပၚလာတာ” တဲ့။ ၁၉၇၀ ျပည့္ႏွစ္ပိုင္းေလာက္ေရာက္ခ်ိန္၊ တစ္ေန႔ ေၾကးမံုကို ပံုသြားေပးေတာ့ တာ၀န္ခံက ေဖေဖ့ကို သတိေပးတယ္။ “ကိုေဖသိန္း ခင္ဗ်ား နည္းနည္းေလွ်ာ့ဦးဗ်။ အစိုးရကလည္း ခင္ဗ်ားကို ၾကည့္ေနၿပီ။ သူပုန္ကလည္း ဘယ္ကလာမယ္မွန္းမသိဘူး သတိလည္းထားဦးဗ်” လို႔ သတိေပးပါတယ္။ 
ေဖေဖကလည္း ေမ့သေလာက္ရွိ တစ္ခါေရးနဲ႔ ေဖေဖ့နီတိက႑မွာ ေမွာင္ခိုေတြႀကီးစိုးလာပါေတာ့တယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ အိမ္လိပ္စာနဲ႔ ပစ္စာ ေရာက္လာပါၿပီ။ 
“ဦးေဖသိန္း ခင္ဗ်ား ဘယ္အခ်ိန္အိမ္ကထြက္တယ္၊ ဘယ္မွတ္တိုင္ကတက္ၿပီး ဘယ္မွာဆင္းတယ္၊ ခင္ဗ်ားဘယ္လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေသာက္တယ္၊ ခင္ဗ်ားကေလးေတြ ဘယ္ေက်ာင္းမွာေနတယ္ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔သိတယ္။ ခင္ဗ်ားေရးေနတဲ့ ကာတြန္းေတြကို ရပ္သင့္ ပါၿပီ” ဆိုၿပီး ၿခိမ္းေျခာက္စာကို စာတိုက္ေနလက္ခံရရွိပါေတာ့တယ္။ ေဖေဖက သူ႔တစ္ေယာက္ထဲကိုပဲ ရည္ရြယ္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆက္ေရး ဦးမွာလို႔ ထင္ပါတယ္။ သူ႔သားသမီးေတြကိုထိလာၿပီဆိုေတာ့ အေတာ့္ကိုခံရခက္သြားပါတယ္။ အဲဒီစာရၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေဖေဖဟာ သတင္းစာမွာ ကာတြန္းေရးဆဲြေန တာကို ရပ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။ 
ကၽြန္မတို႔ကိုလည္း ေက်ာင္းသြားေက်ာင္းျပန္ကို သူ႔ညီမကိုလိုက္ပို႔ လိုက္ႀကိဳေစပါတယ္၊ တစ္ခါ တစ္ခါ ေဖေဖ၊ ေမေမႏြယ္ တစ္ဦးဦး လာႀကိဳ ပါတယ္။ ေဖေဖက “အိမ္က လာမႀကိဳဘဲ ဘယ္သူေခၚေခၚ မလိုက္နဲ႔” လို႔ အျမဲမွာပါတယ္။ အိမ္နားမွာကစားရင္လည္း အိမ္၀င္းထဲမွာကစား အိမ္ကအထြက္ ညာဘက္ စာၾကည့္တိုက္ မေက်ာ္ေစနဲ႔၊ ဘယ္ဘက္ ၀ါး႐ံုပင္ မေက်ာ္ေစနဲ႔လို႔ မွာ ထားပါတယ္။ ကိုယ့္အနားကပ္လာတဲ့လူကို အျမဲသတိထား ၾကည့္၊ ေနာက္က ကပ္လိုက္လာ ရင္လည္း သတိထား၊ လူစိမ္းဆိုရင္ လမ္းထဲမွာ စိတ္ခ်ရတဲ့ ဘယ္သူ႔အိမ္ကို ၀င္ေန၊ ကၽြန္မ 
တို႔ေမာင္ႏွမေတြမွာ ငယ္ငယ္ကတည္းကပင္ ေဖေဖ့ရဲ႕ ေလ့က်င့္ခန္းကို အပိုင္ရထားေနၾကပါၿပီ။ 

(ဆက္ပါဦးမယ္)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts