ဇြန္ပြင့္

Zun Pwint – Essay

ေဖေဖ့အေၾကာင္း
ဇြန္ပြင့္
ၾသဂုုတ္ ၁၁၊ ၂၀၁၃

ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာနဲ႔ ေဖေဖ့ idea ေတြဟာ ခုခ်ိန္ထိ ဆန္းသစ္ ေနဆဲ ဆိုတာ ကေတာ့ မျငင္း ႏိုင္ပါဘူး။ ေဖေဖကာတြန္းစဆဲြကတည္းကပင္ လုပ္ငန္း၊ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာေတြကိုပါ လက္ခံ ေရးဆဲြေနပါၿပီ။ ၁၉၅၀-၆၀ ျပည့္ႏွစ္အတြင္း လူအျမင္မ်ားတဲ႔ ေၾကာ္ျငာေတြကေတာ့ “ပြင့္ ေကာင္း ငပိနဲ႔ ငံျပာရည္” ပစၥည္း တစ္မ်ဳိးတည္းကိုပဲ idea အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ေၾကာ္ျငာ ထားတာပါ။ “ခရက္(စ္) ေဖာင္တိန္”၊“ေရႊဥေဒါင္းမင္းလံုခ်ည္”၊ စစ္သူႀကီးသကၠလပ္ေစာင္ျခံဳထည္၊ ဆင္ႏွစ္ေကာင္ ေဆးျပင္းလိပ္ တို႔ကိုလည္း ေၾကာ္ျငာေရးဆဲြခဲ့ပါတယ္။  
၁၉၅၀ျပည့္လြန္ႏွစ္မ်ားမွာေတာ့ ဆရာႀကီး ဦးဘဂ်မ္းရဲ႕ လက္ရာနဲ႔ ေဖေဖ့လက္ရာဟာ အေတြ႕ နည္းသူေတြအတြက္ ေ၀ခဲြမရဘဲ ခပ္ဆင္ ဆင္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အမွတ္မွားတတ္တဲ့ ပံုက ေတာ့ ဆရာႀကီး ဦး ဘဂ်မ္းရဲ႕ “ေအာင္ဆုပန္”ထီလက္မွတ္ ေၾကာ္ျငာလက္ရာကို ေဖေဖေရး တာလို႔ ထင္ၾကပါတယ္။ ကိုယ္ထုတ္တဲ့ ဂ်ာနယ္ကိုလည္း ကိုယ္ဖာသာ ေၾကာ္ျငာလိုက္ပါေသး တယ္။ အလကၤာေက်ာ္စြာဘဲြ႕ရ ဆရာႀကီး ဦး ဘဂ်မ္းကို ဂုဏ္ျပဳေလးစားေသာအားျဖင့္ “ဘဂ်မ္း ဂ်ာနယ္ေျပာင္”ဆိုၿပီး ေဖေဖက ထုတ္တာပါ။ 
၁၉၆၀-၇၀ျပည့္ ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာေဖေဖေရးဆဲြခဲ့တဲ့ ေၾကာ္ျငာ ေတြထဲက “ကန္ေကာ္ ေလး”ထီဆိုင္၊ “ေရႊမင္းသားငံျပာရည္” တို႔ကလည္း ေၾကာ္ျငာအပ္ၾကပါတယ္။ မိန္းကေလး ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မက ေတာ့ “ေဒလီယာမိတ္ကပ္”ေၾကာ္ျငာကိုလည္း သတိတရ ရွိပါတယ္။ ေဖေဖပံုေရးခြင့္ပိတ္ခံရၿပီး ျပန္ေရးခြင့္ရတာနဲ႔ “ကန္ေကာ္ေလး” ထီဆိုင္ က ေၾကာ္ျငာ ထပ္အပ္ပါတယ္။ ၾကႊတ္ၾကြတ္အိတ္ေတြ ေပၚေနၿပီျဖစ္လို႔ အိတ္ေပၚမွာလည္း ေဖေဖ့ လက္ရာေၾကာ္ျငာပဲ သံုးပါတယ္။ ေရႊမင္းသား ငံျပာရည္ေၾကာ္ျငာကေတာ့ ေဖေဖ အရင္ေရးထားတဲ့ ပံုေဟာင္း အတိုင္း ပုလင္းပတ္ကအစ ခုထိ ေၾကာ္ျငာသံုးစဲြေနတုန္းပါ။ ေဖေဖက ေငြေၾကးထက္ idea ကို အဓိက ထားသူပါ။ 
ေဖေဖေနာက္ဆံုး ေရးဆဲြခဲ့တဲ့ေၾကာ္ျငာကေတာ့ ၁၉၉၆ခုႏွစ္ န၀တက တံခါးဖြင့္စီးပြားေရးကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္လိုက္ၿပီ ဆိုတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ ပင္နစ္ဆိုးနစ္၊ တိုရွီဘာ၊ဆိုနီ စတဲ့ ကုမၼဏီေတြ ျမန္မာျပည္ကို ၀င္လာပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ တိုရွီဘာက “ေရခဲေသတၱာ” ေၾကာ္ျငာလာ အပ္ပါတယ္။ ေဖေဖေရးတဲ့ ေၾကာ္ျငာကိုေစ်းကြက္မွာမေတြ႕တဲ့အတြက္ မသံုးျဖစ္ဖူး ထင္ပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ ေဖေဖမ်က္စိခဲြထားၿပီးမွ ေနာက္ ဆံုးေရးတဲ့ ေၾကာ္ျငာက “တိုရွီဘာေရခဲေသတၱာ” ျဖစ္သလို ေနာက္ဆံုး ႐ုပ္ရွင္ အဖြင့္စာတမ္းထိုးသ႐ုပ္ေဖာ္က “ဧည့္သည္” ဇာတ္ကားပါ။ ေဖေဖ့ရဲ႕ ေနာက္ဆံုး သတင္းကာတြန္းက ဘာျဖစ္မလဲ….။  
၁၉၉၈ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းကေန ကြယ္လြန္တဲ့အထိေတာ့ ေဖေဖက ကာတြန္းကို “ပံုမဲ့အသံထြက္” အျဖစ္ ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။  
========
(၁၈) 
ေဖေဖေရးဆဲြရဲ႕ ကယ္ရီေကးခ်ားေတြက ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားရဲ႕ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ နာမည္ေက်ာ္ အႏုပညာရွင္မ်ားနဲ႔ ဗမာျပည္မွာ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ ဦးႏု၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္စိုး အပါအ၀င္ ေခတ္အဆက္က ေခါင္းေဆာင္ေတြရဲ႕ပံုေတြကို ေၾကးမံုနီတိမွာ လက္စြမ္းျပထားပါတယ္။  
ေနာက္ပိုင္း မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္မ်ားမွာလည္း အလ်ဥ္းသင့္သလို ေရးပါေသးတယ္။ ၁၉၇၆ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဦးေန၀င္း၊ ဦးစန္းယုအပါအ၀င္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ပံုေတြကို မေရးေတာ့ ပါဘူး။ ေရးခြင့္မရေတာ့ခဲ့ပါဘူး။ အႏုပညာအသိုင္းအ၀ုိင္းက ဇ၀န၊ ဦးဘဂ်မ္း၊ ဦးဟိန္းစြန္း၊ ဦးသုခ၊ ဦးညိဳျမ စသျဖင့္ တို႔ကိုသာ ကယ္ရီေကးခ်ား ေရးဆဲြေလ့ရွိပါေတာ့တယ္။ 
ပံုေရးဆြဲ ခြင့္ပိတ္ထားခံထားခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေဆာင္းပါးေကာင္းေတြ ေရးျဖစ္တာေၾကာင့္ သင္ပုန္းေခ်ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။  
၁၉၅၇ ခုႏွစ္၊ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ မကၠီေနာကၽြန္္းမွာ M.R.A (ကမၻာႀကီးအား အက်င့္စာရိတၱ ျပန္ လည္ ျပဳျပင္အံ့) ေဆြးေႏြးပဲြကို ေဖေဖ တက္ေရာက္ စဥ္ကအေၾကာင္းကို ေျပာျပေလ့ရွိပါတယ္။ “သူတို႔ေတြက ထမင္းစားခ်ိန္ေရာက္ရင္ ေဖေဖနဲ႔အတူ တစ္စားပဲြထဲ စားခ်င္ၾက တယ္။ ဘာလို႔ လဲဆိုေတာ့ ေဖေဖနဲ႔အတူစားတဲ့သူရဲ႕ပံုကို ကယ္ရီေကးခ်ားတစ္ထိုင္ထဲဆဲြၿပီး လက္ေဆာင္ေပးလို႔” ။ “သူတို႔က ဒီလိုလူမ်ဳိးကို ေလးစား အထင္ႀကီးၾကတယ္”။ “ေဖေဖကလည္း လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးစီ၊ မ်က္ႏွာပံုပန္းသ႑ာန္တစ္မ်ဳိးစီကို လက္ေတြ႕လက္က်င့္သလိုျဖစ္သြားတာေပါ့”။  
၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ဦးသန္႔အေရးေတာ္ပံုကာလ။ ေက်ာင္းတြင္းစီတန္းလမ္းေလွ်ာက္ဆႏၵျပပဲြမွာ လက္ကိုင္ ပိုစတာအတြက္ ဦးေန၀င္းပံုကယ္ ရီေကးခ်ားနဲ႔ ဟစ္တလာရဲ႕ဟန္ကို ေရးဆဲြခဲ့ပါတယ္။ ဒီပံုကိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔လည္း မျမင္ဖူးပါဘူး၊ အေရးအခင္းမွာပါတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ စစ္ေမးခံရတဲ့ေက်ာင္းသားေတြေတာ့ ေတြ႕ဖူးခဲ့မွာပါ။ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးကလည္း ဒီပံုကို ဘယ္သူဆဲြမွန္း မသိၾကပါဘူး။ စစ္ေမးခံရတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ေတာ့ ေဖေဖ စိတ္မ ေကာင္းျဖစ္ေနမွာ အမွန္ပါ။  
၁၉၉၄ခုႏွစ္ ေဖေဖ့ကို ပံုေရးဆဲြခြင့္ျပဳၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ေဖေဖ့ပံုေတြ မဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာေတြ ေပၚ ျပန္ပါလာလိုက္၊ ပယ္ခံလိုက္နဲ႔ပါပဲ။ ေဆာင္းပါးေတြကုိလည္း အလ်ဥ္းသင့္သလို ထည့္ပါ တယ္။ ကိုယ္တိုင္သ႐ုပ္ေဖာ္တာရွိသလို ေအာ္ပီက်ယ္၊ ၀င္းေအာင္၊ ေဇာ္ေမာင္ တို႔ရဲ႕ သ႐ုပ္ ေဖာ္ပံုေတြကိုလည္း မဂၢဇင္းတိုက္ေတြက သံုးပါတယ္။  
ေဖေဖက “အင္တာေနရွင္နယ္ ကာတြန္း ကယ္ရီေကးခ်ား”ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ၁၉၉၅ခုႏွစ္၊ ႏြယ္နီ မဂၢဇင္းမွာ ေဖေဖ့ရဲ႕ ကယ္ရီေကးခ်ားလက္ရာေတြနဲ႔ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ ေရးခဲ့ပါတယ္။ 
၁၉၉၈ခုႏွစ္က ဆရာျမသန္းတင့္ဆံုးေတာ့ အမွတ္တရအျဖစ္ ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္းကေန “တာ့တာ ျမသန္းတင့္”ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေဆာင္းပါးကိုေရးၿပီး ကိုယ္တိုင္သ႐ုပ္ေဖာ္ပံုေရးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပံု ကေတာ့ ဆရာ ဟံသာ၀တီ- ဦး၀င္းတင္ရဲ႕ ကယ္ရီေကးခ်ားပံုပါပဲ။ ဒါကို စာေပစိစစ္ေရးက မသိလို႔ လြတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ဦး၀င္းတင္(NLD) က အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာ “ဒါလားဟဲ့ လူ႔ငရဲ” နဲ႔ နဘမ္းလံုးေနခ်ိန္ပါ။ ဦး၀င္းတင္ရဲ႕ ငယ္နာမည္ “အတာ”ကို ရေအာင္ထည့္ေရးထား ပါတယ္။ “…….စာအုပ္အသစ္ေတြေပၚတာနဲ႔ ေဆြးေႏြးစရာေတြဟာ “ေပၚသစ္”ဆန္းသစ္လာ ၾကတယ္။……” စာေၾကာင္းမွာ ဆရာဦး၀င္းတင္ရဲ႕ ကေလာင္ခဲြျဖစ္တဲ့ ပန္းခ်ီေ၀ဖန္ေရး “ေပၚသစ္” အမည္ကို စာထက္အကၡရာ တင္ခဲ့ပါ ေသးတယ္။ 
ဒီလိုပါပဲ ၁၉၉၅ခု၊ သင့္ဘ၀မဂၢဇင္းပါ “ကၽြန္ေတာ္၏ေန႔စဥ္ကာတြန္းမ်ား” ေဆာင္းပါးမွာ ေၾကးမံု မဂၢဇင္းမွ ေၾကးမံုဂ်ာနယ္၊ ထိုမွ ေၾကးမံုသတင္းစာျဖစ္သည္အထိ ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီ နဲ႔ ဆရာ ေအာင္ဗလတို႔ စီစဥ္ၾကပံုကို ေရးတဲ့အခါမွာ ဆရာေအာင္ဗလနာမည္ကို စိစစ္ေရးက ပိတ္ထား တာေၾကာင့္ – “ေၾကးမံုမဂၢဇင္းမွ ေၾကးမံုဂ်ာနယ္ဘက္လွည္ကာ ေအာင္ျမင္ေအာင္ဗေလာင္း ဗလဲ (ေအာင္ဗလ)၊ လုပ္ၾကျပန္သည္။ ……. ေၾကးမံုဂ်ာနယ္အရွိန္ရလာၿပီး ေအာင္ျမင္လာရာ ထို႔ ထက္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဗေလာင္းဗလဲ (ေအာင္ဗလ) လုပ္ၾကျပန္သည္။ သတင္းစာ ထုတ္ မယ္တဲ့……”  
ေဖေဖက အဲဒီလို စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းမ်ဳိးနဲ႔ သူ႔အေပါင္းအသင္းမ်ားကို သူ႔ေဆာင္းပါးမွာ သတိတရ မွတ္တမ္းတင္ထားခဲ့ပါတယ္။
=====
(၁၉) 
၁၉၈၇ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွာ မဆလအစိုးရက ရာတန္ပိုက္ဆံသိမ္းလိုက္တာရယ္၊ ၁၉၈၈ခု ႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လမွာ ကာတြန္းေရးဆဲြခြင့္ ပိတ္ခံရတာနဲ႔ဆက္ၿပီး သားသမီးေတြကလည္း ေက်ာင္း သားအရြယ္ေတြသာ ျဖစ္တာေၾကာင့္ မိသားစုမွာ စား၀တ္ေနေရး က်ပ္တည္းခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေဖေဖ့ကံ မိသားစုကံေၾကာင့္ ေဖေဖ့မိဘမ်ားထံမွ ပုသိမ္ျခံေျမေရာင္းရေငြနဲ႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္း က အဆင္ေျပပါတယ္။  
၁၉၉၀ျပည့္ႏွစ္၊ “သိန္း”ဆံုးပါတယ္။ ၁၉၉၂ခုႏွစ္မွာေတာ့ “ၿငိမ္း”ကို မေလးရွားမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔ လႊတ္လိုက္ပါတယ္။ “ၿငိမ္း”နဲ႔ မေရွးမေႏွာင္းမွာေတာ့ ညီအစ္ကိုေတာ္ေတြ ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ ဇာတ္လိုက္ “ခ်စ္ေရႊႀကီး”တစ္မည္လဲြ “ဟိန္း” သေဘၤာအင္ဂ်င္နီယာရာထူးနဲ႔ သေဘၤာသား ျဖစ္သြားလို႔ ကၽြန္မတို႔တစ္အိမ္လံုး ၀မ္းသာၿပီး အသက္႐ွဴေခ်ာင္စျပဳပါၿပီ။  
ေဖေဖက သူ႔သားႏွစ္ေယာက္နဲ႔အတူ သေဘၤာသား တူေတြကို AIDS ေရာဂါ ကမၻာမွာ ျဖစ္ ပြားေနၿပီဆိုကတည္းက ပို႔စ္ကတ္ဆိုဒ္ ပံုဆဲြ အေရာင္ျခယ္ၿပီး စာတိုက္ကေန ပို႔ေပးပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ သူတို႔ကတစ္ဆင့္ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ျမန္မာေတြကို သတိေပးခ်င္တာပါ။ 
ေဖေဖငယ္ငယ္ကတည္းက ပုသိမ္မွာ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းတက္စဥ္ကတည္းက လက္ေရးစာမူ ပံုဆဲြၿပီး လက္ေရးစာမူကို စာအုပ္တစ္အုပ္ထုတ္၊ နံရံကပ္စာေစာင္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာ မင္းယုေ၀ကလည္း ေဖေဖနဲ႔ေက်ာင္းတူတဲ့အတြက္ အတူေရး ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။  
ေဖေဖက ၁၉၄၈ခုႏွစ္၊ တကၠသိုလ္ ျမန္မာအသင္းႀကီးက ႀကီးမွဴးက်င္းပတဲ့ ကာတြန္း ၿပိဳင္ပဲြမွာ ႏွစ္သိမ့္ဆု၊ ၁၉၅၅၁ခုႏွစ္၊ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရ ျပန္ၾကားေရးဌာနက ႀကီးမွဴး က်င္းပတဲ့ “လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ပေပ်ာက္ေရး” ကာတြန္းၿပိဳင္ပဲြမွာ တတိယဆု ရခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၅၁ခုမွာပဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ ကာတြန္းၿပိဳင္ပဲြမွာ ပထမဆုမ်ား ရခဲ့ပါတယ္။ ကာတြန္းဆရာ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ႏွစ္မ်ားမွာေတာ့ ႏွစ္စဥ္ တိုင္ေဆာင္တိုင္ ကာတြန္း မီးထြန္းပဲြကို ဦးဘဂ်မ္းလမ္း (ေအာက္- ၁၃လမ္း)မွာ ကာတြန္းၿပိဳင္ပဲြကိုဦးေဆာင္ ျပဳလုပ္ေပး ပါတယ္။ 
၁၉၅၉  ခုုႏွစ္က ကာတြန္းဦးေဖသိန္း လက္ရာ
၁၉၉၄ခုမွာေတာ့ ေဖေဖက ဂ်ပန္က ကာတြန္းၿပိဳင္ပဲြကိုလည္း လွမ္းၿပီး ၀င္ၿပိဳင္လိုက္ပါေသး တယ္။ ၿပိဳင္ပဲြဆုရခဲ့ရင္ ဂ်ပန္ယမ္းက မိသားစုအတြက္ အရမ္းကို အဆင္ေျပေစၿပီေပါ့။ 
ေဖေဖက ကတ္ထူစကၠဴကို ပိုက္လံုးလိုလိတ္ထားတဲ့ထဲကို ၀င္ၿပိဳင္တဲ့ပံုသံုးပံုကို ထည့္ၿပီး ထိပ္ႏွစ္ဖက္ကို အ၀တူကတ္ထူဖံုးလုပ္ပိတ္ပါတယ္။ ေလေၾကာင္းလိုင္းကပဲ ပို႔ရမွာမို႔ တာ၀န္ခံ ပို႔ေပးမယ့္ သူကိုလည္း မထိခိုက္ေစခ်င္လို႔ပါ။ ေဖေဖ့ပံုကို ဂ်ပန္က ေရြးခ်ယ္ဖို႔ ၿပိဳင္ပဲြ စည္း ကမ္းနဲ႔ အညီ လိုအပ္တဲ့ ေဖေဖ့ကိုယ္ေရးအက်ဥ္းကို လွမ္းေတာင္းပါတယ္။ ေဖေဖ ကိုယ္ေရး အက်ဥ္းကို ေရးၿပီး အလိုအပိုကို စာေရးဆရာႀကီး ထင္လင္းဆီ သြားၿပီး အကူအညီ ေတာင္းပါ တယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စာပို႔စနစ္ေၾကာင့္လို႔ပဲ ဆိုရပါမယ္။ ဆုေရြးခ်ယ္တဲ့ေန႔ ေက်ာ္မွ ေရာက္ သြားတဲ့အတြက္ ေဖေဖ့ပံု အပယ္ခံရပါတယ္။ ေၾသာ္- ေဖေဖ့မွာ ဂ်ပန္ျပည္ပို႔တဲ့ ကာတြန္း ေတာင္ အပယ္ခံကာတြန္း ျဖစ္ရပါလား။
=====
(၂၀) 
ကာတြန္းဆရာျဖစ္လာမယ့္ ေဖေဖ့ရဲ႕ ငယ္စဥ္ဘ၀ မွတ္မွတ္ရရအေၾကာင္းအရာေတြကို တစ္ခါတေလ ေျပာျပေလ့ရွိပါတယ္။
  
ေဖေဖ ႏွစ္သားအရြယ္ကပါ။ ကေလးက ေထြးခံကို ၾကမ္းမွာ ေခါက္လိုက္၊ လွိမ့္လိုက္နဲ႔ ေဆာ့ ေနပါတယ္။ ေနာက္ ကေလးသံ တစ္ခ်က္ၿငိမ္သြားရာကေန လႈိဏ္သံပါတဲ့ေအာ္ငိုသံၾကားတာ နဲ႔ လူႀကီးေတြက ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေထြးခံက ေခါင္းကို စြတ္လ်က္ ကေလးက ငိုလ်က္။ ဒါနဲ႔ လူႀကီးေတြလည္း ေခါင္းကိုကိုင္သူကိုင္ ေထြးခံကို ခၽြတ္ဆဲြသူဆဲြနဲ႔။ ေထြးခံကိုဆဲြခၽြတ္ေလ ကေလးက ပိုငိုေလပါပဲ။ ဒါနဲ႔ လူႀကီးတစ္ေယာက္က လြတ္ေနတဲ့ အိုးႏႈတ္ခမ္းကေန လက္ ထည့္စမ္းေတာ့ ကေလးရဲ႕ နားကားကားေလးက ခံေနတာပါ။ ကေလးကိုေခ်ာ့ၿပီး နားကို ေရဆြတ္၊ ဆပ္ျပာပြတ္ၿပီး ေလွ်ာထုတ္လိုက္ေတာ့မွ အလိုက္သင့္ ကၽြတ္သြားပါေလေရာ။ 
ေဖေဖ ၁၀ႏွစ္သားေလာက္က ပုသိမ္ျခံထဲမွာ အဖြားေဒၚခင္ရယ္၊ ႀကီးႀကီး ေဒၚေစာအံုရယ္ ေဖေဖတို႔မိသားစုရယ္ အတူေနၾကပါတယ္။
  
ကာတြန္း  ဦးေဖသိန္း လက္ရာတခ်ဳိ႕
“တစ္ေန႔ အဖြားက အိမ္ႀကီးေပၚကေန အိမ္ေအာက္ဆင္းမယ့္ ေဖေဖ့ကို လွမ္းၿပီး “ဗိုလ္နီ ဒီဟာယူၿပီး ပစ္လိုက္စမ္း” ဆိုၿပီး ညိွဳးေနတဲ့ ဘုရားပန္းအိုးကို ေပးလိုက္တယ္” 
“ ေဖေဖကလည္း ကစားဖို႔ စိတ္ေစာေနေတာ့ အျမန္လွမ္းယူၿပီး အေျပးထြက္သြားတာေပါ့” 
ဘုရားပန္းလဲေနတဲ့ အဖြားက ဗိုလ္နီ (ေဖေဖ့ အိမ္နာမည္ပါ) ပန္းအိုး လာအေပးကို ေစာင့္ေန ေပမယ့္ အေတာ္ၾကာတဲ့အထိ ေရာက္မလာတာနဲ႔ အဖြားက ထင္တာနဲ႔ အမႈိက္ပစ္တဲ့ ျခံေထာင့္ က က်င္းထဲ သြားၾကည့္ေတာ့ ပန္းေရာ အိုး ပါပစ္ထားခဲ့တာကို ေတြ႕တယ္။  
ဒီေတာ့ ကစားၿပီးျပန္လာတဲ့ ေဖေဖ့ကို ေမးေတာ့ ေဖေဖက “အဖြားပဲ ဒီဟာ ပစ္လိုက္ဆို” လို႔ အတြန္႔တက္လိုက္တယ္ အဖြားေတာ့ ေဖေဖ့စကားၾကားေတာ့ ျပံဳးၿပီးေခါင္းတ ညိတ္ညိတ္နဲ႔ ေပါ့”။ 
ေဖေဖက လူႀကီးေတြကို အျမဲ အလိုက္တသိ ကူညီေပးတတ္တာ ငယ္ငယ္ကတည္းကပါ။ ဦးဘတင္က ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဌာန၊ ဒုတိယျပန္ၾကားေရး၀န္အျဖစ္ ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းေတာ့ မိသားတစ္စုလံုး လိုက္သြားပါတယ္။  
ေဖေဖကေတာ့ ႀကီးႀကီးေဒၚေစာအံုနဲ႔ေနခဲ့ၿပီး ပုသိမ္မွာပဲ ေက်ာင္းတက္ၿပီး က်န္ေနရစ္ခဲ့ ပါတယ္။ အိမ္ႀကီးက က်ယ္ၿပီး ႀကီးႀကီးရယ္၊ အကူလာေနေပးတဲ့ ေဒၚေစာရယ္၊ ေဖေဖ ရယ္ပဲရွိတဲ့အတြက္ အိမ္ကို ကန္႔ၿပီး နယ္ေက်ာင္းသားေတြကို အေဆာင္ထားပါတယ္။ ထမင္း ဟင္းလည္ အရံသင့္ ခ်က္ေကၽြးပါေသးတယ္။  
“အဲဒီေန႔က ကန္စြန္းရြက္ခ်ဥ္ဟင္းခ်က္တဲ့ေန႔၊ ေဖေဖလည္း ႀကီးႀကီးကို ကူၿပီး ကန္စြန္းရြက္ သင္ၿပီး ေဆးေပးတယ္” 
“အေဆာင္သားေတြအတြက္ အသီးသီးခဲြခပ္ထည့္ၿပီး သံုးေယာက္သား စားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ စားလိုက္ၾကတာ၊ ဟင္းအိုးေဆးဖို႔ လွယ္လိုက္မွ ခ်ဥ္ရည္အိုးထဲ ပန္းကန္ေဆးတဲ့ အ၀တ္စုတ္ ဖတ္ႀကီး ပါလာတယ္”လို႔ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ျပန္ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ 
ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ေဖေဖ့အသက္ (၁၉)ႏွစ္ အာရွလူငယ္အသင္း၀င္တစ္ဦး ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ ထဲ ဗံုးၾကဲေတာ့ မိသားစုေတြ ျခံထဲကေန ေက်ာက္ေခ်ာင္းႀကီးကို ေရွာင္ေနဖို႔ စီစဥ္ပါတယ္။ ညဘက္ျဖစ္ေပမယ့္ ေလွကိုေခ်ာင္းလယ္က ေနခပ္သြားရင္ မလံုျခံဳတဲ့အတြက္ ကမ္းစပ္တစ္ ေလွ်ာက္ ေမွ်ာသြားရပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူငယ္ ျဖစ္တဲ့ ေဖေဖက ေရထဲဆင္းၿပီး ေလွကို ေခ်ာင္း တစ္ေလွ်ာက္လံုး တြန္းေမွ်ာေပးရပါတယ္။ ေက်ာက္ေခ်ာင္းႀကီးကမွတစ္ဆင့္ ကန္ႀကီးေဒါင့္က ဦးဘတင္ရဲ႕ တပည့္တစ္ဦးရဲ႕အိမ္မွာ သြားေနၾကရပါတယ္။ ေဖေဖကေတာ့ ျခံထဲမွာ ႀကီးႀကီးနဲ႔ အတူ ျပန္ေနပါတယ္။ ထူးျခားတာတစ္ခုကေတာ့ ဂ်ပန္ေခတ္ ပုသိမ္တစ္ၿမိဳ႕လံုး ဗံုးဒဏ္ထိေပ မယ့္ ျခံႀကီးထဲမွာေတာ့ ဗံုးတစ္လံုးမွ မက်ခဲ့ပါဘူး။  
တစ္ေန႔ ေဖေဖ ပုသိမ္ကေန ကန္ႀကီးေဒါင့္ကို ညဘက္အေရာက္ ညီျဖစ္တဲ့ ေ၀နီ(၀င္းေမာင္ တင္)က ေရာက္မဆိုက္ဘဲ “အစ္ကို ဒီမွာ အာရွလူငယ္ေတြကို လိုက္ဖမ္း သတ္ျဖတ္ေနၿပီ၊ မိတဲ့လူေတြလည္းမိနဲ႔ စိတ္မခ်ရဘူး၊ ပုသိမ္ကို ခုပဲ ျမန္ျမန္ျပန္”လို႔ အေလာတႀကီးသတိေပး တာနဲ႔ အေမနဲ႔ အေဖကို ကန္ေတာ့ၿပီး ပုသိမ္ကို ညရထားနဲ႔ အျမန္ျပန္ရပါတယ္။ 
ဘေလးေ၀နီသတိေပးျမန္လို႔ပါ မဟုတ္ရင္ ငယ္ငယ္က ေထြးခံစြတ္မိတဲ့ေခါင္းေလး ဂ်ပန္႔လက္ ခ်က္နဲ႔ ေပ်ာက္မသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
(ဆက္ပါဦးမယ္)
(၁၇၊ ၁၈၊ ၁၉၊ ၂၀ ) အပုုိင္း ေလးပုုိင္း ပါ၀င္ပါသည္။ ဓာတ္ပုုံမ်ားအား ကာတြန္းဦးေဖသိန္း ေဖ့ဘုုတ္ခ္မွ ရယူပါသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

Similar Posts