ဇြန္ပြင့္

Zun Pwint – Essay

ေဖေဖ့အေၾကာင္း 
ဇြန္ပြင့္
ၾသဂုုတ္ ၁၄၊ ၂၀၁၃

 

(၂၀)
ကာတြန္းဆရာျဖစ္လာမယ့္ ေဖေဖ့ရဲ႕ ငယ္စဥ္ဘ၀ မွတ္မွတ္ရရအေၾကာင္းအရာေတြကို တစ္ခါတေလ ေျပာျပေလ့ရွိပါတယ္။  
ေဖေဖ ႏွစ္သားအရြယ္ကပါ။ ကေလးက ေထြးခံကို ၾကမ္းမွာ ေခါက္လိုက္၊ လွိမ့္လိုက္နဲ႔ ေဆာ့ ေနပါတယ္။ ေနာက္ ကေလးသံ တစ္ခ်က္ၿငိမ္သြားရာကေန လႈိဏ္သံပါတဲ့ေအာ္ငိုသံၾကားတာ နဲ႔ လူႀကီးေတြက ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေထြးခံက ေခါင္းကို စြတ္လ်က္ ကေလးက ငိုလ်က္။ ဒါနဲ႔ လူႀကီးေတြလည္း ေခါင္းကိုကိုင္သူကိုင္ ေထြးခံကို ခၽြတ္ဆဲြသူဆဲြနဲ႔။ ေထြးခံကိုဆဲြခၽြတ္ေလ ကေလးက ပိုငိုေလပါပဲ။ ဒါနဲ႔ လူႀကီးတစ္ေယာက္က လြတ္ေနတဲ့ အိုးႏႈတ္ခမ္းကေန လက္ ထည့္စမ္းေတာ့ ကေလးရဲ႕ နားကားကားေလးက ခံေနတာပါ။ ကေလးကိုေခ်ာ့ၿပီး နားကို ေရဆြတ္၊ ဆပ္ျပာပြတ္ၿပီး ေလွ်ာထုတ္လိုက္ေတာ့မွ အလိုက္သင့္ ကၽြတ္သြားပါေလေရာ။ 
ေဖေဖ ၁၀ႏွစ္သားေလာက္က ပုသိမ္ျခံထဲမွာ အဖြားေဒၚခင္ရယ္၊ ႀကီးႀကီး ေဒၚေစာအံုရယ္ ေဖေဖတို႔မိသားစုရယ္ အတူေနၾကပါတယ္။  
“တစ္ေန႔ အဖြားက အိမ္ႀကီးေပၚကေန အိမ္ေအာက္ဆင္းမယ့္ ေဖေဖ့ကို လွမ္းၿပီး “ဗိုလ္နီ ဒီဟာယူၿပီး ပစ္လိုက္စမ္း” ဆိုၿပီး ညိွဳးေနတဲ့ ဘုရားပန္းအိုးကို ေပးလိုက္တယ္” 
“ ေဖေဖကလည္း ကစားဖို႔ စိတ္ေစာေနေတာ့ အျမန္လွမ္းယူၿပီး အေျပးထြက္သြားတာေပါ့” 
ဘုရားပန္းလဲေနတဲ့ အဖြားက ဗိုလ္နီ (ေဖေဖ့ အိမ္နာမည္ပါ) ပန္းအိုး လာအေပးကို ေစာင့္ေန ေပမယ့္ အေတာ္ၾကာတဲ့အထိ ေရာက္မလာတာနဲ႔ အဖြားက ထင္တာနဲ႔ အမႈိက္ပစ္တဲ့ ျခံေထာင့္ က က်င္းထဲ သြားၾကည့္ေတာ့ ပန္းေရာ အိုး ပါပစ္ထားခဲ့တာကို ေတြ႕တယ္။  
ဒီေတာ့ ကစားၿပီးျပန္လာတဲ့ ေဖေဖ့ကို ေမးေတာ့ ေဖေဖက “အဖြားပဲ ဒီဟာ ပစ္လိုက္ဆို” လို႔ အတြန္႔တက္လိုက္တယ္ အဖြားေတာ့ ေဖေဖ့စကားၾကားေတာ့ ျပံဳးၿပီးေခါင္းတ ညိတ္ညိတ္နဲ႔ ေပါ့”။ 
ေဖေဖက လူႀကီးေတြကို အျမဲ အလိုက္တသိ ကူညီေပးတတ္တာ ငယ္ငယ္ကတည္းကပါ။ ဦးဘတင္က ျပည္သူ႔ဆက္ဆံေရးဌာန၊ ဒုတိယျပန္ၾကားေရး၀န္အျဖစ္ ရန္ကုန္ကို ေျပာင္းေတာ့ မိသားတစ္စုလံုး လိုက္သြားပါတယ္။  
လူူထုုေဒၚအမာႏွင့္ ဦးေဖသိန္း
ေဖေဖကေတာ့ ႀကီးႀကီးေဒၚေစာအံုနဲ႔ေနခဲ့ၿပီး ပုသိမ္မွာပဲ ေက်ာင္းတက္ၿပီး က်န္ေနရစ္ခဲ့ ပါတယ္။ အိမ္ႀကီးက က်ယ္ၿပီး ႀကီးႀကီးရယ္၊ အကူလာေနေပးတဲ့ ေဒၚေစာရယ္၊ ေဖေဖ ရယ္ပဲရွိတဲ့အတြက္ အိမ္ကို ကန္႔ၿပီး နယ္ေက်ာင္းသားေတြကို အေဆာင္ထားပါတယ္။ ထမင္း ဟင္းလည္ အရံသင့္ ခ်က္ေကၽြးပါေသးတယ္။  
“အဲဒီေန႔က ကန္စြန္းရြက္ခ်ဥ္ဟင္းခ်က္တဲ့ေန႔၊ ေဖေဖလည္း ႀကီးႀကီးကို ကူၿပီး ကန္စြန္းရြက္ သင္ၿပီး ေဆးေပးတယ္” 
“အေဆာင္သားေတြအတြက္ အသီးသီးခဲြခပ္ထည့္ၿပီး သံုးေယာက္သား စားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ စားလိုက္ၾကတာ၊ ဟင္းအိုးေဆးဖို႔ လွယ္လိုက္မွ ခ်ဥ္ရည္အိုးထဲ ပန္းကန္ေဆးတဲ့ အ၀တ္စုတ္ ဖတ္ႀကီး ပါလာတယ္”လို႔ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ျပန္ေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ 
ဂ်ပန္ေခတ္မွာ ေဖေဖ့အသက္ (၁၉)ႏွစ္ အာရွလူငယ္အသင္း၀င္တစ္ဦး ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ပုသိမ္ၿမိဳ႕ ထဲ ဗံုးၾကဲေတာ့ မိသားစုေတြ ျခံထဲကေန ေက်ာက္ေခ်ာင္းႀကီးကို ေရွာင္ေနဖို႔ စီစဥ္ပါတယ္။ ညဘက္ျဖစ္ေပမယ့္ ေလွကိုေခ်ာင္းလယ္က ေနခပ္သြားရင္ မလံုျခံဳတဲ့အတြက္ ကမ္းစပ္တစ္ ေလွ်ာက္ ေမွ်ာသြားရပါတယ္။ ဒီေတာ့ လူငယ္ ျဖစ္တဲ့ ေဖေဖက ေရထဲဆင္းၿပီး ေလွကို ေခ်ာင္း တစ္ေလွ်ာက္လံုး တြန္းေမွ်ာေပးရပါတယ္။ ေက်ာက္ေခ်ာင္းႀကီးကမွတစ္ဆင့္ ကန္ႀကီးေဒါင့္က ဦးဘတင္ရဲ႕ တပည့္တစ္ဦးရဲ႕အိမ္မွာ သြားေနၾကရပါတယ္။ ေဖေဖကေတာ့ ျခံထဲမွာ ႀကီးႀကီးနဲ႔ အတူ ျပန္ေနပါတယ္။ ထူးျခားတာတစ္ခုကေတာ့ ဂ်ပန္ေခတ္ ပုသိမ္တစ္ၿမိဳ႕လံုး ဗံုးဒဏ္ထိေပ မယ့္ ျခံႀကီးထဲမွာေတာ့ ဗံုးတစ္လံုးမွ မက်ခဲ့ပါဘူး။  
တစ္ေန႔ ေဖေဖ ပုသိမ္ကေန ကန္ႀကီးေဒါင့္ကို ညဘက္အေရာက္ ညီျဖစ္တဲ့ ေ၀နီ(၀င္းေမာင္ တင္)က ေရာက္မဆိုက္ဘဲ “အစ္ကို ဒီမွာ အာရွလူငယ္ေတြကို လိုက္ဖမ္း သတ္ျဖတ္ေနၿပီ၊ မိတဲ့လူေတြလည္းမိနဲ႔ စိတ္မခ်ရဘူး၊ ပုသိမ္ကို ခုပဲ ျမန္ျမန္ျပန္”လို႔ အေလာတႀကီးသတိေပး တာနဲ႔ အေမနဲ႔ အေဖကို ကန္ေတာ့ၿပီး ပုသိမ္ကို ညရထားနဲ႔ အျမန္ျပန္ရပါတယ္။  
ဘေလးေ၀နီသတိေပးျမန္လို႔ပါ မဟုတ္ရင္ ငယ္ငယ္က ေထြးခံစြတ္မိတဲ့ေခါင္းေလး ဂ်ပန္႔လက္ ခ်က္နဲ႔ ေပ်ာက္မသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
====== 
(၂၁) 
အမွတ္(၅၆၈/၃၂)၊ စြပ္က်ယ္စက္လမ္း၊ မာလကာျခံ၊ (၆)မိုင္၊ ျပည္လမ္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လိပ္စာနဲ႔ပဲ ၁၉၆၉ခုႏွစ္ကစၿပီး ကာတြန္းဆရာကန္ေတာ့ပဲြကို ႏွစ္စဥ္ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ ကာတြန္းကန္ေတာ့ပဲြလုပ္တဲ့ႏွစ္တိုင္းမွာလည္း (၁၃လမ္း-ေအာက္) ဦးဘဂ်မ္းလမ္း ကာတြန္း မီးထြန္းပဲြနဲ႔ ကာတြန္းၿပိဳင္ပဲြက်င္းပေလ့ရွိလို႔ အႀကိဳတစ္ရက္ႏွစ္ရက္ကတည္းက အိမ္မွာ ကာတြန္းဆရာေတြ တ႐ုန္း႐ုန္းနဲ႔ပါ။ အရင္ႏွစ္မ်ားမွာေတာ့ ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဟိန္စြန္းကို ကန္ေတာ့တဲ့အတြက္ ဆရာ့ေနအိမ္ျဖစ္တဲ့ ပုဇြန္ေတာင္မွာက်င္းပခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 
၂၀-၁-၁၉၇၄ ရက္ေန႔ အသက္(၅၀)ျပည့္ ေဖေဖ့ေမြးေန႔မွာ ပုသိမ္အမ်ဳိးသားေက်ာင္းက ဆရာ ဆရာမေဟာင္းမ်ားကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ပဲြနဲ႔ ငယ္သူငယ္ခ်င္းမ်ားနဲ႔ေတြ႕ဆံုပဲြကို အမွတ္တရ က်င္းပပါတယ္။ ပုသိမ္ကေန ရန္ကုန္ေရာက္ေနတဲ့ ဆရာမ်ားကို အိမ္အေရာက္ ကားငွားၿပီး ေခၚ ျပန္ပို႔တဲ့အထိ တာ၀န္ယူၿပီး ဆရာေတြ ၿငိဳျငင္မႈမရွိေအာင္ ေဖေဖက စီစဥ္ပါတယ္။  
ဆရာဦး၀င္းတင္ မႏၱေလး ဟံသာ၀တီသတင္းစာတိုက္ကို ေျပာင္းေရႊ႕ရတဲ့ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္လည္း ေဖေဖ့အိမ္မွာပဲ စာေပအေပါင္းအသင္းမိတ္ေဆြေတြ ေတြ႕ဆံုႏႈတ္ဆက္ပဲြကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး က်င္းပေပးပါတယ္။  
၁၉၈၈ခုႏွစ္အၿပီး ဆယ္ႏွစ္နီးပါး ကာတြန္းကန္ေတာ့ပဲြ မလုပ္ျဖစ္ပါဘူး။  
ဦးေဖသိန္း လက္ရာတခုု
၁၉၉၄ခုႏွစ္၊ “ေဖေဖ့အသက္ ၇၀ျပည့္က စၿပီးအထူးသျဖင့္ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာေတြ ကိုဖိတ္ၿပီး ေမြးေန႔ပဲြအျဖစ္ ေတြ႕ဆံုေကၽြး ေမြးခ်င္တယ္” လို႔ ကၽြန္မတို႔ကို ေျပာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေဖေဖ့မွာ အသက္ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် အိမ္ထဲအေနမ်ားလာ တဲ့အတြက္ သူ႔ကာတြန္းဆရာေတြ နဲ႔ ေတြ႕ခ်င္ စကားဖလွယ္ခ်င္တာလည္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ တိုင္းျပည္ သတင္း၊ ကမၻာ့သတင္းအျပင္ စာေပေလာကထဲက “သတင္းပုလင္း”ေလးေတြလည္း ၾကားခ်င္ မွာေပါ့။ ဒါကိုသိတဲ့ ေမေမႏြယ္ က ေဖေဖ့ဆႏၵကို ျဖည့္ေပးပါတယ္။  
၁၉၉၆ခုႏွစ္၊ ေမြးေန႔ဖိတ္စာ အမွာစကားကေတာ့ “ယေန႔ေခတ္သစ္၏ ကာတြန္းအႏွစ္သာရကို မခံစားတတ္ဖူးဆိုရင္ ေက်ာက္ ေခတ္ကိုသာ ျပန္သြားပါ” (ေက်ာက္နဲ႔ ေၾကာက္ကို အသံတူ ယူထားဟန္တူပါတယ္)။ 
၁၉၉၆ခုႏွစ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ကျပန္လြတ္ခ်ိန္၊ အမွတ္ (၅၄/၅၆)ျခံထဲ၊ ၾကာသပေတးေန႔ ေဟာေျပာပဲြမ်ာ ေဖေဖက “ျမန္မာႏိုင္ငံနဲ႔ ကာတြန္း”အေၾကာင္းကို ေခတ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ေဟာေျပာခဲ့ပါေသးတယ္။ အဲဒီႏွစ္ ၀ါကၽြတ္မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ ေဖေဖ့ဆီကို လာၿပီး ဂါရ၀ျပဳပါတယ္။ ေဖေဖနဲ႔မေတြ႕ျဖစ္လိုက္ပါဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ေဖေဖ က ကၽြန္မတို႔ကေလးေတြနဲ႔အတူ ေဖေဖနဲ႔ေမေမႏြယ္ဘက္က လူႀကီးသူမေတြကို သြား ကန္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္နဲ႔ တိုက္ေနလို႔ပါ။ 
၁၉၉၇ခုႏွစ္။အသက္ (၇၃)ႏွစ္ “ကာတြန္းၾကည့္ၿပီး ပါးစပ္နဲ႔သာ ျဖဲမရယ္ပါနဲ႔၊ ႏွလံုးသားနဲ႔ ေတြးျပံဳးပါ” ဖိတ္စာမွာ စကားပါးထားပါတယ္။ 
၁၉၉၇ခုႏွစ္လယ္ပိုင္းကတည္းက ဂ်ာနယ္ေတြ မဂၢဇင္းေတြ စံုစံုလင္လင္ ထြက္လာပါၿပီ။ အဲဒီဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာ “မဟာအႏုပညာ”ဂ်ာနယ္လည္း အပါအ၀င္ျဖစ္သလို ဂီတမွာလည္း ေဇာ္၀င္းထြဋ္ရဲ႕ “မဟာ”သီခ်င္းကလည္း စီစီညံေနတဲ့အခ်ိန္ပါ။  
၁၉၉၈ခုႏွစ္ ေဖေဖ့အသက္ (၇၄)ႏွစ္ေမြးေန႔ဖိတ္စာမွာ ေဖေဖက -“မဟာ အႏုပညာရွင္ မျဖစ္ ခ်င္ဘူး၊ ဧရာမအႏုပညာရွင္ႀကီးပဲ ျဖစ္ခ်င္တယ္” လို႔ အႏုပညာေလာကနဲ႔ ေခတ္ကို သေရာ္ ထားပါတယ္။  
၂၀၀၇ခုႏွစ္ ဧၿပီလ၊ ျမန္မာႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ မွာေတာ့ “ေၾကးမံုသတင္းစာ ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္” ကို ေၾကးမံုအဖဲြ႕သားမ်ားနဲ႔အတူ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ 
ဆရာဦး၀င္းတင္ လြတ္ၿပီး ဒီဇင္ဘာလ ဆန္းမွာတုန္းက အိမ္မွာပဲ ေဖေဖနဲ႔ ေတြ႕ၿပီး ေရွး ေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္ေတြ ေျပာျဖစ္လိုက္ၾကပါေသးတယ္။ ေဖေဖတို႔ႏွစ္ေယာက္ ဒီတစ္သက္ မေတြ႕ျဖစ္ေတာ့ဖူးလို႔ ထင္ထားတာ ေတြ႕ၾကရတာ အေတာ့္ကို ၀မ္းသာေနၾကပံုရပါတယ္။ 
၂၀၀၉ခုႏွစ္၊ အသက္(၈၅)ႏွစ္ျပည့္ကို ဆရာဦး၀င္းတင္က ပထမဦးဆံုးနဲ႔ ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ တက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။  
ေဖေဖမွာ ဒီတစ္သက္ မေတြ႕ရေတာ့ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့သူ တစ္ဦးကေတာ့ ဆရာေအာင္ ဗလပါ။ ဆရာေအာင္ဗလ ေနမေကာင္းဘူး ဆိုတာလည္း တစ္ဆင့္စကားနဲ႔ သိထားၿပီးျဖစ္ေပ မယ့္ ေတြ႕ဖို႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ တစ္ေန႔ေတာ့ ဖုန္းလာပါတယ္။ ဆရာ ေအာင္ဗလက ေဖေဖနဲ႔စကားေျပာခ်င္လို႔ ဆက္တာပါ။ ေဖေဖနဲ႔ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးမၾကာပါဘူး ဆရာေအာင္ဗလ ဆံုးတဲ့သတင္းကို ၾကားသိရပါတယ္။ ေဖေဖ့မွာ အေတာ္စိတ္ထိခိုက္ခဲ့ရ ပါတယ္။ 
အမွတ္(၅၆၈)၊ ဓမၼာ႐ံုလမ္းမႀကီး၊ ခေပါင္းလမ္းသြယ္၊ ၆မိုင္ခဲြ၊ (၁၀)ရပ္ကြက္၊ လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ဆိုၿပီး လိပ္စာေျပာင္းေရးေပမယ့္ ကာတြန္းဦးေဖသိန္းအိမ္ကေတာ့ ကာတြန္း ဦးေဖသိန္းအိမ္ပါပဲ။  
ဒီအိမ္မွာ ကာတြန္းဆရာတစ္ဦးရွိခဲ့တယ္။ ဒီအိမ္မွာ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ကာတြန္းဆရာမ်ားနဲ႔အတူ စာေပေလာကသားေတြ၊ အာရွလူငယ္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ ကာတြန္းကိုခ်စ္တဲ့သူေတြ အားလံုး ႏွစ္ေလးဆယ္နီးပါး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေတြ႕ဆံုခဲ့ၾကပါတယ္။  
ဒီအိမ္မွာပဲ ကိုယ့္အျမင္ကို လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆို ျငင္းခံုၾကရင္း အျမင္ကဲြေပမယ့္ လည္ပင္း ဖက္ ျပန္သြားၾကသူေတြကုိၾကည့္ရင္း ေဖေဖ့မွာ အျမဲပဲ ပီတိျဖစ္က်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။ 
======
(၂၂) 
ေဖေဖက ေခါင္းႀကီးသတင္းကာတြန္းကို စဥ္ဆက္မျပတ္ေရးဆဲြခဲ့သူပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံအစိုးရ အဆက္ဆက္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဆိုတဲ့သူကို သေရာ္ထားတဲ့ကာတြန္း အမ်ားစုက ဦးႏုကို ဦးေဖသိန္း က ေရးခဲ့တာအမ်ားဆံုးပါ။ 
၁၉၈၈ခုႏွစ္ ၾကားျဖတ္အစိုးရဖဲြ႕စည္းေရးကို ဦးႏုက ေျပာတဲ့အခါ ေဖေဖက ေထာက္ခံသင့္ ေၾကာင္း၊ ဘာေၾကာင့္ေထာက္ခံသင့္တယ္ဆိုတာကိုပါ ရွင္းျပပါတယ္။ ေဖေဖက ဦးႏုကိုေရး ထားတဲ့ သတင္းကာတြန္းေတြကို စုၿပီး လက္ေဆာင္ေပးဖို႔ ဆႏၵရွိခဲ့ပါတယ္။  
၁၉၅၇-၆၀ႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ ဖဆပလ၊ တည္ျမဲသန္႔ရွင္း၊ ပမညတ၊ ပထစ၊ ေနတိုးဆီးတိုး၊ ဦးဗိုလ္သခင္၊ သမ၀ါယမ စတဲ့ ဗမာ့ႏိုင္ငံေရး အ႐ႈပ္အရွင္းေတြထဲမွာ ညပ္ပါလာတာကေတာ့ ပရဟိတဆိုတဲ့ အဖဲြ႕အစည္းအမည္ပါ။ ပရဟိတ လုပ္ေနတဲ့သူေတြကို ကာတြန္းနဲ႔ မႊန္းျပ ထားပါတယ္။ 
အဲဒီတုန္းက ေဖေဖေရးေနတဲ့ သတင္းစာေတြကေတာ့ ဟံသာ၀တီသတင္းစာမွာ ျမင္ကြင္း က်ယ္၊ ေၾကးမံုမွာ နီတိ က႑ေတြကို ေန႔စဥ္ေရးၿပီး လုပ္သားနဲ႔ ျမန္မာ့အလင္းမွာေတာ့ ႀကိဳ ၾကားႀကိဳၾကား ေရးပါတယ္။ 
ကၽြန္မမွတ္မိ သတိထားမိတဲ့အရြယ္ကတည္းက မနက္ သတင္းစာေတြလာရင္ ေခါင္းႀကီး သတင္းဖတ္ၿပီး ေနာက္ေန႔မနက္အတြက္ Idea ရၿပီး ခ်က္ခ်င္းေရး၊ ေန႔လည္ႏွစ္နာရီေလာက္ က်ေတာ့ သတင္းစာတိုက္ကို သြားေပးပါတယ္။  
ကၽြန္မ အထက္တန္းေက်ာင္းနဲ႔ တကၠသိုလ္တက္တဲ့တစ္ေလွ်ာက္ေတာ့ မဂၢဇင္းအတြက္ ကာတြန္းပံုေရးၿပီးၿပီးခ်င္း ကၽြန္မရွိေနရင္ ကၽြန္မကိုျပၿပီး နားလည္မလည္ စမ္းစစ္ပါတယ္။ ေဖေဖ့အေမးက “သမီး ဘယ္လိုေနလဲ….” ပါပဲ။ ေဖေဖက ကၽြန္မတို႔ေမာင္ႏွမေတြကို သူ႔ ကာတြန္းပံုေတြနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရးအေတြးအေခၚနဲ႔ဆင္ျခင္ထံုတရားေတြကို သင္ျပေပးပါ တယ္။ Idea ေကာင္းေကာင္းထြက္ၿပီး ထိထိမိမိေဆာ္ထားတဲ့ေန႔ဆိုရင္ ေဖေဖ့မ်က္ႏွာ ပိုရႊင္ တယ္လို႔ ကၽြန္မထင္ပါတယ္။ 
======
(၂၃) 
ေအးႏိုင္ေအာင္ (သခင္လူမင္း -၀ါးခယ္မရဲ႕ ေျမး) အေမရိကားကေန ခဏျပန္လာေတာ့ အလွဴမွာကၽြန္မနဲ႔ေတြ႕တုန္း ဦးသန္႔အေရးအခင္း အေၾကာင္းေျပာရင္းကေန သူက ေဖေဖ့ရဲ႕ ဒႆန တစ္ခုကို ထုတ္ေျပာ ပါတယ္။  
“ပြင့္ – ငါ နာရီပတ္မထားကိုတာ နင္သတိထားမိမလားေတာ့ မသိဘူး” လို႔ ေျပာရင္း သူ႔ရွပ္ အက်ီလက္ကို ပင့္ျပပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ သူ႔လက္မွာ နာရီပတ္ထားတဲ့အရာေတာင္ မရွိပါ ဘူး။ ဒါနဲ႔ ေမးၾကည့္ ေတာ့ “အဲဒါ ဦးဦးေဖသိန္းကို အားက်လို႔” သူေျပာလိုက္မွ ကၽြန္မ ပိုစိတ္ ၀င္စားသြားပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ေဖေဖက ဘယ္တုန္းကမွ လက္ပတ္ နာရီမပတ္ပါဘူး။ ကၽြန္မ တို႔ငယ္ငယ္ကေန ေတာ္ေတာ္ ေလးႀကီးတဲ့အထိ လွ်ပ္စစ္တုိင္ကပ္နာရီႀကီးတစ္လံုးပဲရွိပါတယ္။ ေနာက္ ေဖေဖပံုဆဲြတဲ့ အံဆဲြထဲမွာ လက္ပတ္က တာေပၚလင္စ (လို႔ ထင္ပါတယ္) ပိတ္စနဲ႔ အ၀ိုင္းပံု ေယာက္်ားပတ္နာရီေဟာင္းတစ္လံုးထည့္ထားတာရွိပါတယ္။ ကၽြန္မမွတ္မိသမွ် ေဖေဖနာရီ ဘယ္တုန္းကမွ မပတ္ခဲ့ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲလို႔လည္း သတိထားၿပီး မေမးျဖစ္မိခဲ့ပါဘူး။ ေဖေမာင္ၿငိမ္း မေလးရွားမွာ အလုပ္သြား လုပ္တုန္းကေတာ့ ေဖေဖ့အတြက္ဆိုၿပီး ဆဲြ သီးနာရီ တစ္လံုး ပို႔လိုက္ပါတယ္။ ဒါကိုေတာ့ သူ႔သားေပးတာမို႔ သတိတရ အသံုးျပဳပါတယ္။ ေဖေဖနဲ႔ နာရီ အေၾကာင္းကိုေတာ့ ေအးႏိုင္ေအာင္ ေျပာျပမွ သိရေတာ့မွာပါ။  
“ငါ့အဖိုးက အဂၤလန္မွာ သြားေနတုန္းက အဂၤလန္က နာရီတစ္လံုး ၀ယ္ လာတယ္၊ အျမဲတမ္း ပတ္ထားေလ့ရွိတယ္၊ သူ႔နာရီမွာ သူ႔နာရီေပါ့ေလ၊ တစ္ေန႔ေတာ့ လက္ပတ္နာရီကို သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ အဖိုးက ဦးဦးကို ဘာလို႔ လက္ပတ္နာရီမပတ္တာလဲ-လို႔ ေမးတယ္” ။ 
“ဒီေတာ့ ဦးဦးက အခ်ိန္နာရီဆိုတာ လူကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတာ၊ ကၽြန္ေတာ္က အခ်ိန္နာရီကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားတာ- လို႔ ျပန္ေျပာတယ္” ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဘယ္ခ်ိန္ရွိၿပီး ငါဘာမလုပ္ရေသး ဘူး၊ ဘယ္အခ်ိန္ ဆိုရင္ ငါဘာၿပီးေနရမယ္ စသျဖင့္ အခ်ိန္ကကိုယ့္ကိုခ်ဳပ္ၿပီး လုပ္ရတဲ့ အလုပ္ကို မႀကိဳက္ဘူး။ အခ်ိန္ကို ကၽြန္ေတာ္က ခိုင္းမွာလို႔ ဦးဦးက ရွင္း ျပတယ္၊ ငါ့အဖိုးက ဦးဦး အေၾကာင္းကို ျပန္ေျပာျပတယ္။ ငါလည္း အဲဒီ ဒႆနကို ႀကိဳက္လို႔ လက္ပတ္နာရီမပတ္တာ”။ 
ဦးေဖသိန္း လက္ရာတခုု
ေဖေဖဟာ လက္ပတ္နာရီကို မပတ္သလိုပဲ ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးတာကို လည္း မႀကိဳက္ပါဘူး။  
ေဖေဖ့က သားေျခာက္ေယာက္ကို ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးျခင္းရဲ႕ အျပစ္ကို စကားအလ်ဥ္းသင့္ တိုင္း ဆံုးမ ေျပာဆိုပါတယ္။ ေဆးမွင္ေၾကာင္ထိုးမိရင္ ေသတဲ့အထိ ပါသြားမယ္၊ ကိုယ္ထိုးထားတဲ့ ေဆးမွင္ေၾကာင္ကိုို မွတ္ထားၿပီး ရန္ျပဳခ်င္တဲ့သူက မွတ္မိလြယ္တယ္၊ ကိုယ့္ကို အႏၱရာယ္ ျပဳရလြယ္တယ္လို႔ အျမဲသတိေပးတဲ့အျပင္ ကာတြန္း ေတြနဲ႔လည္း ေရးဆဲြၿပီး သတိေပးထားပါေသးတယ္။ 
ေဖေဖေလျဖတ္ၿပီးစ ၁၉၉၂-၃ ခုႏွစ္ေလာက္ထင္ပါတယ္။ ကာတြန္း ဆရာ ၀ဏ (သမိန္ေပါသြပ္) က ကာတြန္းျပပဲြအတြက္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံသြားဖို႔ ေဖေဖ့ကို လာႏႈတ္ဆက္ေတာ့ ေဖေဖက “၀ဏ- မင္း အက်ီ လက္ရွည္ ၀တ္သြား၊ မင္းထိုးထားတဲ့ ေဆးမင္ေၾကာင္ေၾကာင့္ မင္းကို ရာခူဇာ ဂိုဏ္းကလို႔ ထင္ေနဦးမယ္” လို႔ ဟာသလုပ္ၿပီး သတိေပးလိုက္ပါ ေသးတယ္။ ဒိအျပင္ သူ႔ညာ လက္မွာရွိတဲ့ ဂ်ပန္ေခတ္တုန္းက အနာ ပဆုတ္ဆိုတဲ့ အနာႀကီးေပါက္ၿပီး ေသရာပါ အမာရြတ္ကိုျပၿပီး “ငါ့မလဲ ဒီအမာရြတ္ေၾကာင့္ ဂ်ပန္မသြားရဲတာ”လို႔ ရယ္ရယ္ေျပာေျပာ ေသာ လိုက္ပါေသးတယ္။ 
(ဆက္ပါဦးမယ္)
အပုုိင္း (၂၀၊ ၂၁၊ ၂၂၊ ၂၃) ေလးပုုိင္း ပါ၀င္ပါသည္။ ဓာတ္ပုုံမ်ားအား ကာတြန္း ဦးေဖသိန္းေဖ့ဘုုတ္ခ္မွ ယူပါသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts