ရသေဆာင္းပါးစုံ

အရွင္ၾသသဓ (ဟပ္မြန္းေဗး) – ေႏြက သံေယာဇဥ္ ေဟမာန္တြင္လည္း ဆုံစၿမဲ

အရွင္ၾသသဓ (ဟပ္မြန္းေဗး) – ေႏြက သံေယာဇဥ္ ေဟမာန္တြင္လည္း ဆုံစၿမဲ
(မုိးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၂၆၊ ၂၀၁၄

စာေရးသူတုိ႔ ဓမၼာနႏၵေက်ာင္းတြင္ လူငယ္ေလးမ်ား ေဆာင္းရာသီ ၃-ရက္တရားစခန္း လုပ္လာခဲ့သည္မွာ ယခု ဆုိလွ်င္ ၅-ႀကိမ္ေျမာက္ ရွိသြားေပၿပီ။ ယခုႏွစ္တြင္ ဒီဇင္ဘာ ၂၀-ရက္မွ ၂၃-ရက္ေန႔အထိ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾက၏။ ေႏြရာသီ္ ဗုဒၶဘာသာသင္တန္းတြင္ ကေလးမ်ားကုိ စာကုိသာ အဓိကထားၿပီး သင္ေပး၏။ အရြယ္ငယ္ေသးေသာ ကေလးမ်ားပါေန၍ တရားၾကာၾကာ မထုိင္ႏုိင္ၾကေသး။ ထုိ႕ေၾကာင့္ တရားထုိင္ခ်ိန္ကား အတန္းမစမီ ၅-မိနစ္၊ ညမအိပ္ခင္ မိနစ္ ၃၀-မွ်သာ ထုိင္ၾကရ၏။ ထုိကေလးမ်ား ေႏြရာသီသင္တန္းမွ အတန္းမ်ား ဆုံးသြားေသာအခါ သူတုိ႔အတြက္ ေနာက္ထပ္တက္စရာ အတန္းမရွိေတာ့ေပ။ သူတုိ႔က တရားထုိင္သည့္ သင္တန္းေလးတစ္ခု စီစဥ္ေပးပါရန္ ေတာင္းဆုိလာၾက၏။ သုိ႕ျဖစ္၍ လူငယ္မ်ားအတြက္ ေဆာင္းရာသီ တရားစခမ္းကုိ စတင္၍ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

ထုိ႕အျပင္ ေႏြရာသီသင္တန္းတြင္ ၆-ႏွစ္ေလာက္ ဗုဒၶဘာသာဆုိင္ရာ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေလ့လာၿပီးေသာအခါ ဤေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကုိ ျပန္လည္၍ ေပးဆပ္လုိၾက၏။ ကူညီလုိၾက၏။ ေနာက္ေရာက္လာၾကေသာ ေက်ာင္းသားသစ္ေလး မ်ားကုိ ျပန္လည္ သင္ေပးလုိၾက၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ေႏြရာသီသင္တန္းတြင္ ဆရာအျဖစ္ လုပ္အားေပးလုပ္ခ်င္သူမ်ားကို ဤ ေဆာင္းရာသီ တရားစခန္းသုိ႕ မျဖစ္မေနဝင္ဖုိ႕ သတ္မွတ္ေပးထား၏။ သို႕မွသာ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္လည္း စာေတြ႕ေရာ လက္ေတြ႕အားထုတ္မႈပါ ႏွစ္မ်ိဳးလုံး သိရွိနားလည္မည္ ျဖစ္သည္။ ထုိသို႕ ႏွစ္ဖက္လုံး သိရိွနားလည္မွလည္း သူတစ္ပါးကုိ ေကာင္းစြာ သင္ေပးႏုိင္မည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကုိ အရည္အေသြး ျပန္တင္ေသာအားျဖင့္ ျပန္လည္ လာေရာက္ၾကျခင္း ျဖစ္၏။

ယခုႏွစ္တြင္ စာရင္းအရ ၄၃-ေယာက္ရွိ၍ ေက်ာင္းသားအမ်ားဆုံးႏွစ္ဟု ဆုိရေပမည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေႏြရာသီသင္တန္းတြင္ ဆရာျပဳလုပ္ေနၾကသူမ်ားႏွင့္၊ အဆင့္ျမင့္္တန္း ၿပီးဆုံးၿပီးေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားျဖစ္သည္။ ေႏြရာသီသင္တန္း မတက္ဖူးေသးေသာ္လည္း ၁၅-ႏွစ္မွအထက္ စိတ္္ပါဝင္စားေသာ လူငယ္မ်ားကုိလည္း လက္ခံေပး၏။ တစ္ေယာက္တစ္ေလမွလြဲ၍ က်န္ေက်ာင္းသားအားလုံးသည္ ေႏြရာသီ ဗုဒၶဘာသာသင္တန္းမွ ဆက္တက္ၾကေသာ ေက်ာင္းသားေဟာင္းမ်ားသာ ျဖစ္၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး သိရွိၾကၿပီးသား ျဖစ္၏။

ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ အတူတကြ ေႏြရာသီသင္တန္း တက္လာၾကၿပီးေသာအခါ သူတုိ႔ခ်င္းလဲ အေတာ့္ကုိ ခင္မင္ရင္းႏွီးသြားၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ဓမၼသင္တန္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးမႈ သံေယာဇဥ္ေလးမ်ား ရွိလာၾက၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ သူတုိ႔ခ်င္းလဲ ျပန္ေတြ႕ႏုိင္ေအာင္၊ တရားသင္တန္းလဲ တက္ၿပီးသားျဖစ္ေအာင္ ဒီေဆာင္းရာသီ တရားသင္တန္းတက္ဖုိ႕ သူတုိ႔ခ်င္း သတင္းပုိ႕ကာ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ ဆြဲေဆာင္ေခၚ လာၾကသည္ကုိလဲ ေတြ႕ရ၏။

၂၀၀၆-ခုႏွစ္ေလာက္ကစ၍ ေႏြရာသီသင္တန္းတက္ခဲ့ၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ယခုအခါ တကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္မ်ားသုိ႕ ေရာက္ေနၾက၏။ တခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ ဘဲြ႕ေတာင္ ရကုန္ၿပီျဖစ္၏။ သုိ႕ေသာ္ သူတုိ႔ ခုထိ ျပန္လာၾကေသး၏။ တစ္ေယာက္ဆုိလွ်င္ ဒီဇင္ဘာ ၂၀-ရက္၊ စေနေန႔ ဘဲြ႕ယူစရာရွိ၍ ညေနပုိင္း မဝင္ႏုိင္လုိက္ေသာ္လည္း ၂၁-ရက္၊ တနဂၤေႏြ မနက္အေစာႀကီး ေရာက္လာ၏။ ကာလီဖုိးနီးယားေတာင္ပုိင္း တကၠသုိလ္မ်ားသုိ႕ သြားေရာက္တက္ေနၾကေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားလည္း အမွီျပန္လာၾက၏။ ေဗးဧရိယာ အနီးတစ္ဝုိက္တကၠသုိလ္မ်ား၌ တက္ေနၾကေသာ ေက်ာင္းသား မ်ားလည္း ျပန္ေရာက္လာၾက၏။ တစ္ခ်ိဳ႕ ဟုိက္စကူးအတြက္ ျပင္ဆင္ရန္ သင္တန္းတက္စရာရွိေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား သည္ပင္ သင္တန္းမတက္ဘဲ ဒီတရားစခန္းဘက္ကုိ ေရာက္လာၾက၏။ ဤသည္မ်ားကုိ ေတြ႕ရေသာအခါ သူတုိ႔၏ ေစတနာ,သဒၶါ တရားမ်ားကုိ စာေရးသူ မခ်ီးမြမ္းဘဲ မေနႏုိင္ပါ။

တရားစခန္း ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္တြင္ ဒီသင္တန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သူတုိ႔ေတြ႕ရွိခ်က္ႏွင့္ အၾကံဉာဏ္မ်ားကုိ ေမးျမန္း ေသာအခါ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသား အမ်ားစုက ဝိပႆနာအေၾကာင္းကုိ ေကာင္းေကာင္းနားလည္သြားသျဖင့္ အက်ိဳးရွိ ေၾကာင္း၊ ယခင္ ေလ့လာခဲ့သည့္ အရာမ်ားလည္း ပုိ၍ ေလးေလးနက္နက္ သေဘာေပါက္သြားေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားၾက ၏။ ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းသားသုံးေယာက္ေလာက္က တရားအားထုတ္လုိ႕ အရွိန္ေလးရလာခုိက္ ရပ္လုိက္ရသျဖင့္ ေနာက္ ႏွစ္မ်ားတြင္ တစ္ရက္ေလာက္ တုိးေပးရန္ပင္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ ထားၾက၏။ ဤသည္ကုိ ၾကည့္လုိက္ေသာအားျဖင့္ ဒီေက်ာင္းသားေလးမ်ားသည္ ဓမၼရသကုိ ေတြ႕ထိမိလုိက္ၿပီဟု ယုံၾကည္မိပါသည္။

တရားစခန္း ေနာက္ဆုံးညတြင္ စာေရးသူ တရားေဟာ၏။ ည ၇-နာရီမွ ၁၀-နာရီအထိ ၾကာသြား၏။ တရားေဟာခ်ိန္ ၁-နာရီခြဲ၊ အေမးအေျဖခ်ိန္ ၁-နာရီခြဲ၊ ေပါင္း ၃-နာရီၾကာသြား၏။ ၾကားမွာ ဘရိတ္ ၁၅-မိနစ္သာ ေပး၏။ ဤမွ်ပင္ ၾကာေသာ္လည္း သူတုိ႔သိခ်င္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားျဖစ္ေန၍ တစ္ေယာက္မွ် ငုိက္ေနသူ မရွိ။ အားလုံး တက္ႂကြေန ၏။ ေမးခြန္းမ်ား တစ္ခုၿပီးတစ္ခု တက္လာၾက၏။ အရြယ္ေရာက္သူမ်ားျဖစ္၍ သူတုိ႔ေမးခြန္းမ်ားမွာလည္း ေလးနက္၏။ သူတုိ႔ တရားႏွင့္ပတ္သက္၍ ဤကဲ့သို႕ ေလးေလးနက္နက္ ေမးခြန္းမ်ား ေမးလာတတ္သည္ကုိပင္ မိမိမွာ ေျဖရင္း ေက်နပ္ ေနမိ၏။ “ငါ့ေက်ာင္းသားေတြ ဘာသာေရးအေတြးအေခၚ ျမင့္လာၿပီ”ဟူ၍ စိတ္ထဲမွာလည္း သေဘာက်ေနမိ၏။ “ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔ ဓမၼအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္တြယ္တာၿပီး ေရာက္လာၾကတာကုိး”ဟူ၍လည္း သေဘာေပါက္လာမိ၏။
သံေယာဇဥ္ဟူသည္ အာရုံတစ္ခုကုိ စြဲစြဲလမ္းလမ္းျဖစ္ၿပီး အာရုံ၏ လႊမ္းမုိးျခင္းကုိ ခံေနရျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ အမ်ားအားျဖင့္ အႏႈတ္လကၡဏာေဆာင္သည့္ ေနရာမ်ား၌သာ ေျပာဆုိသံုးစြဲၾက၏။ သုိ႕ေသာ္ စာေရးသူအျမင္တြင္ ကုသုိလ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၌ သံေယာဇဥ္ ရွိေနျခင္းကုိေတာ့ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္သည္ဟုပင္ ဆုိခ်င္ပါသည္။ ကုသုိလ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား၌ သံေယာဇဥ္လဲ ထားသင့္၏။ အာရုံငါး ပါးႏွင့္ စပ္သည့္ အရာမ်ားကုိ သံေယာဇဥ္ထားသည္နဲ႕ စာလွ်င္ မ်ားစြာ ေကာင္းေပသည္။ ဓမၼသင္တန္းသားျခင္း ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈ သံေယာဇဥ္၊ ေနာက္ေနာက္ လာေရာက္သင္ယူၾက မည့္ ေက်ာင္းသားသစ္ေလးမ်ားအေပၚ သံေယာဇဥ္၊ ေက်ာင္းေတာ္ကုိ ျပန္လည္ေက်းဇူးဆပ္လုိေသာ သံေယာဇဥ္၊ ထုိမွ တစ္ဆင့္တက္၍ ျဖဴစင္ေသာ သံေယာဇဥ္၊ ဤသံေယာဇဥ္မ်ားသည္ ထုိသူမ်ားအတြက္ ပစၥဳပၸန္,သံသရာ၊ အတၱ,ပရ ႏွစ္ျဖာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကုိသာ ျဖစ္ထြန္းႏုိင္သျဖင့္ ေကာင္းေသာ သံေယာဇဥ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ထုိမွတဆင့္ ရင့္က်က္လာေသာ အခါ အေႏွာင္အဖြဲ႕မွလြတ္ေသာ ဝိမုတိၱရသဆီကုိ ဓမၼသံေယာဇဥ္ကပင္ သူ႕လမ္းသူခင္းကာ ပုိ႕ေဆာင္ေပးသြားေပ လိမ့္မည္။

ထုိ႕ေၾကာင့္ ေကာင္းျမတ္ေသာအလုပ္မွန္သမွ်၌ အာရုံထဲ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ ျဖစ္ႏုိင္ေလာက္သည္အထိ ဓမၼသံေယာဇဥ္ေလးမ်ား ထားႏုိင္ၾကပါေစ ေၾကာင္း ပတၳနာေလာင္းအပ္ပါ၏။

၂၀၁၄-ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ၂၅-ရက္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts