ရသေဆာင္းပါးစုံ ေမာင္မိုးသူ

ေမာင္မိုးသူ – ၁ ႏွစ္ ဆိုတဲ့အခ်ိန္

  Sample Image 

၁ ႏွစ္ ဆိုတဲ့အခ်ိန္
ေမာင္မိုးသူ။ ေမ ၁၉၊ ၂၀ဝ၇

(မိုးမချပန္လည္ဆန္းသစ္ျခင္း)

၁ ႏွစ္ ဆိုတဲ့အခ်ိန္ဟာ ဘာမွ မၾကာလိုက္သလိုပါပဲလား။

၂၀ဝ၀ ဒီဇင္ဘာ ၃ ရက္ေန႔ဟာ အမာဆံုးသြားတာ ၁ ႏွစ္ ရွိပါေပါ့လား။ အမာကို ေမာင္မိုးသူ ေနာက္ဆံုးေတြ႔ခဲ့ရတာက ေရေဝးသုသာန္ရဲ႔ ေရခဲတိုက္ထဲမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမာနဲ႔ မေတြ႔ရတာ ၾကာပါၿပီ။

အမာကို ဒီမတိုင္မီ ေနာက္ဆံုးေတြ႔ခဲ့ရတာ ဆီးနဲ႔ေက်ာက္ကပ္ ေဆးရံုႀကီး၊ လူေတြအေခၚ ဂ်ပန္ေဆးရံုႀကီးဝင္းထဲက အဖြင့္အပိတ္မလုပ္တဲ့ ညာဘက္က တံခါးေပါက္ႀကီးနဲ႔ နံေဘး အေစာင့္ကင္းတဲရံုကေလးမွာ။ ဝင္းတံခါးေပါက္ႀကီးက မဖြင့္တာၾကာၿပီ ထင္ပါရဲ႔၊ ျမက္ပင္ေတြ ကိုင္းပင္ေတြကို အေတာ္မ်ားေနေပါ့။ အေစာင့္ကင္းတဲကေလးကလည္း ယိုင္တိယိုင္တိုင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သစ္သားအခင္းေလးေတာ့ ရွိေလေသးရဲ႔။ ေနရာကေလးက က်ဥ္းက်ဥ္းေလး၊ အမာနဲ႔ ေမာင္မိုးသူ ၂ ေယာက္ေတာ့ ထိုင္လို႔ ရပါတယ္။ သားငယ္က နံေဘးမွာ ရပ္လို႔။

အမာက ဆံပင္တိုတိုေလးနဲ႔၊ တိုဆို ဘိုေကေလာက္ တိုတာ။

ေမာင္မိုးသူက စ တယ္။

“အမာ … မင္းက အသက္ႀကီးမွ ခုႏွစ္ေတြ ၿဖိဳထားတာလား”

အမာက ရယ္တယ္။

“အမာက ဘယ္တုန္းက အသက္ႀကီးလို႔တုန္း” တဲ့။

ဟုတ္ပါတယ္။ “အမာ” ဟာ သူ႔ကိုယ္သူ အၿမဲ ငယ္ရုပ္ဆင္ပါတယ္။ အသက္ႀကီးမွာ၊ အရုပ္ဆိုးမွာ အိုသြားမွာ သိပ္ေၾကာက္ရွာတာ။ ခုေတာ့လည္း မအိုရွာေတာ့ဘူးေပါ့။ အရုပ္မဆိုးရွာေတာ့ဘူးေပါ့။ ေရခဲတိုက္ထဲကို ဝင္လိုက္ေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုး ေအးစိမ့္သြားပါတယ္။ ေရခဲတိုက္ အေစာင့္လုပ္သူက လြဲၿပီး ေမာင္မိုးသူေနာက္ကို ဘယ္သူမွ မလိုက္ခဲ့ၾကပါဘူး။

အေစာင့္က အံဆြဲကို ဆြဲထုတ္လိုက္ပါတယ္။

အမာရဲ႔ ရုပ္ကလာပ္က ေလွ်ာခနဲ အံဆြဲနဲ႔အတူ ထြက္လာပါတယ္။

ဆံုးတာက ည ၁ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ နံနက္ဦးပိုင္း။ ဆံုးတာကလည္း နာတာရွည္ျဖစ္ၿပီး ဆံုးတာမဟုတ္။ ရုတ္တရက္ မူးတယ္ဆိုၿပီး လဲက်။ ဆရာဝန္ သြားေခၚ၊ ေရာက္လာေတာ့ အသက္မရွိေတာ့။ အဲဒီလို ဆံုးရွာတာ။ ေမာင္မိုးသူေတြ႔ရေတာ့ ၁၂ နာရီနားတဝိုက္၊ ဘာမွ မၾကာေသးဘူး။ အမာရဲ႔ ရုပ္ကလာပ္က လွေနဆဲပါပဲ။

ဪသာ္ … သိပ္လွခ်င္တဲ့ မိန္းမ။

ေသေတာ့လည္း လွလွေလးပဲ ေသသြားရွာပါေပါ့လား။

အမာ ဆံုးေတာ့ ၅၈ ႏွစ္ ရွိပါၿပီ။

အမာနဲ႔ ေမာင္မိုးသူ အိမ္ေထာင္သက္ ၄၁ ႏွစ္ျပည့္ဖို႔ ၂၇ ရက္အလိုမွာ ဆံုးရွာတာပါ။ ၁၉၉၉ ဒီဇင္ဘာ ၃၀ ရက္ေန႔ဆိုရင္ အိမ္ေထာင္သက္ ၄၁ ႏွစ္ျပည့္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၅၈ ခု ဒီဇင္ဘာ ၃၀ ရက္ေန႔က ေမာင္မိုးသူနဲ႔ အမာ အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ၾကတာေလ။

ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ ေမာင္မိုးသူရဲ႔ ဆိုးက်ိဳးေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ရင္စည္းခံၿပီး ခုေတာ့လည္း စိတ္မရွည္ေတာ့ဘူးထင္ပါရဲ႔။ ေမာင္မိုးသူကို ထားခဲ့ၿပီး ေအးရာ၊ ၿငိမ္းရာကို သြားရွာပါၿပီ။

အမာ့မ်က္ႏွာကေလးက ေအးခ်မ္းလိုက္တာ။

ေမာင္မိုးသူ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။

အမာ့ကို ဘယ္လို ႏႈတ္ဆက္ရမွာလဲ။

အဲဒီရက္ပိုင္း၊ အဲဒီလပိုင္းေတြမွာ ေမာင္မိုးသူ ေတာ္ေတာ္ တရားထိုင္ျဖစ္ပါတယ္။ အာနာပါန ပါပဲ။ ထြက္ေလ ဝင္ေလကို မွတ္တာပါ။ ထြက္ေလ ဝင္ေလကို မွတ္ရတာ တကယ္လုပ္ၾကည့္ေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။ စိတ္က သိပ္ကို ျပန္႔တာ။ စုစည္းဖို႔ သိပ္ခက္တာ။ တစ္သက္လံုး ဘဝတေလွ်ာက္လံုး စိတ္ကို လႊတ္ခ်င္သေလာက္ လႊတ္ၿပီး ေနခဲ့တဲ့လူ၊ ထားခဲ့တဲ့လူ။ စိတ္ကေလးကို ဖမ္း၊ ႏွာသီဖ်ားမွာ တင္၊ ထြက္လာတဲ့ေလကို မိေအာင္ဖမ္း သိ၊ ဝင္လာတဲ့ေလကို မိေအာင္ဖမ္း သိ။ သတိကပ္ထားရတာ မလြယ္ပါဘူး။

မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႔ တရားေခြကို နာရတယ္။ ဓာတ္ႀကီး ၁၈ ပါး အရႈခံထားၿပီး မွတ္ရတာပါ။ ဓာတ္ႀကီး ၁၈ ပါးဆိုတာ အာရံု ၆ ပါးကို ၃ ပါးစီ ပြားထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ အေတြ႔အထိ အသိေတြပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီး ေဟာတာက သိပ္ရွင္းပါတယ္။ ဝိပႆနာရႈတဲ့ ေနရာမွာ ဉာဏ္အဆင့္ အနိမ့္ဆံုးပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ အလြယ္ဆံုး၊ အသိသာဆံုး၊ အထင္ရွာဆံုးရႈနည္းလို႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။

ျမင္တယ္ဆိုတာမွာ မ်က္စိရယ္၊ အဆင္းရယ္၊ ျမင္တယ္ဆိုတဲ့အသိရယ္ ၃ ခုရွိေနတာ၊ မ်က္စိက သတ္သတ္၊ အဆင္းက သတ္သတ္၊ ျမင္တာ သိတယ္ဆိုတာ သတ္သတ္တဲ့။ အဲဒီလိုပဲ နားနဲ႔၊ အသံနဲ႔ ၾကားတာနဲ႔ကလည္း ၃ ပါး၊ အားလံုးေပါင္းလိုက္ေတာ့ ၁၈ ပါးေပါ့။

လူေတြဟာ တေန႔တေန႔ ဘာေတြ လုပ္ခဲ့ၾကသလဲေမးရင္း အမ်ားႀကီးေပါ့။ ဘယ္ေျပာႏိုင္ပါ့မလဲလို႔ ေျဖၾကပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ အမ်ားႀကီးလို႔ ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေျပာစရာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အလုပ္ ၆ မ်ိဳးပဲ လုပ္ၾကသတဲ့။ ျမင္တာ၊ ၾကားတာ၊ နံတာ၊ ခ်ိဳတာ၊ ခါးတာ၊ ထိေတြ႔တာနဲ႔ သိတာ ၆ မ်ိဳးပဲ ရွိပါတယ္။ ဒီထက္ မပိုပါဘူး။ အဲဒီလို ခံစားမႈအာရံုေတြ အားလံုးဟာ ခဏျဖစ္ၿပီး ခဏပ်က္သြားၾကတာခ်ည္းပါပဲ။ မနက္က ျမင္ခဲ့တာ၊ ၾကားခဲ့တာ ခုရွိေသးသလား မရွိေတာ့ပါဘူး။ ပ်က္စီးသြားပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ တရစပ္ ဆက္တိုက္ျမင္ေနၾကရလို႔။ ၾကားေနၾကရလို႔သာ ပ်က္သြားတာ၊ ဆံုးသြားတာကို မသိ၊ မျမင္လိုက္ၾကတာကိုး။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ျမန္မာစကား သံေပါက္သြားနဲ႔ ဓာတ္ႀကီး ၁၈ ပါး အရႈခံထားၿပီး ဝိပႆနာပြားမ်ားဖို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ ၃ ပါးစီ တစ္စု စုၿပီး ေဟာပါတယ္။

“မ်က္စိတြင္မည္ ရုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊ အဆင္းတြင္မည္ ရုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊ ျမင္မႈတြင္မည္ စိတ္အၾကည္ကိုလည္းေကာင္း၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ၾကဘဲ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏။ ခိုင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘု၊ ပညာစကၡဳ၊ ေမွ်ာ္ေထာက္ရႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာဝ၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡအနတၲာ၊ မွန္လွစြာ၏။ ဒါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု ဘာတစ္ခု မဟုတ္ၾကသည္ ဓမၼသက္သက္ပါတကား” လို႔ ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

မ်က္စိရယ္၊ အဆင္းရယ္၊ ျမင္တာရယ္ဆိုတာ ၃ ခုစလံုးဟာ ခဏေလးျဖစ္တာပဲ။ ေနာက္ၿပီး ပ်က္သြားတာ၊ အဲဒီလို ျဖစ္လိုက္ပ်က္လိုက္ ျဖစ္ေနတာႀကီးကိုက မၿမဲတဲ့ အနိစၥပဲ။ အင္မတန္မွ ဆင္းရဲတဲ့ ဒုကၡပဲ။ ခိုင္မာတဲ့ သေဘာ၊ မာေက်ာတဲ့ သေဘာ မရွိဘူး။ အႏွစ္လည္း မရွိဘူး၊ မပါဘူး။ အနတၲပဲ။ ဘယ္ဟာမွ ငါ့ဟာ ငါ့ဥစၥာရယ္လို႔ မရွိဘူး။ အားလံုးက ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း ၂ လီေသာ ျဖစ္ပ်က္တရားေတြပဲ။ ဓမၼပဲလို႔ ရႈျမင္ဆင္ျခင္၊ ပညာအသိနဲ႔ ရႈၾကည့္ အသိကပ္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ရိုးရိုး ထြက္ေလ ဝင္ေလကို ေစာင့္ၿပီး ၾကည့္မွတ္ရတာထက္ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႔ သံေပါက္ကို စိတ္ထဲမွာ ရြတ္ဆိုရင္း အနက္အဓိပၸာယ္ကို ဉာဏ္နဲ႔ ျမင္၊ ဉာဏ္ေလးနဲ႔ ဝင္ေလရဲ႔ ျဖစ္ျခင္း ပ်က္ျခင္းကို ရႈ၊ လုပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ စိတ္ျပန္႔မႈက ေလ်ာ့သြားၿပီး အာရံုစူးစိုက္မႈက ပိုရတယ္လို႔ ေမာင္မိုးသူ ခံစားသိျမင္ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးေဟာတဲ့ ဓာတ္ႀကီး ၁၈ ပါး အရႈခံထားၿပီး မွတ္တဲ့နည္းက တရားမွတ္လိုက္တာ တခါထိုင္ရင္း ၄၅ မိနစ္ကေန တစ္နာရီေလာက္အထိ မွတ္ႏိုင္၊ ထိုင္ႏိုင္လာပါတယ္။ အာရံုစူးစိုက္မႈလည္း ပိုရလာသလိုလို ပါပဲ။ ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း တရားမ်ားကို အရိပ္အႂမြက္ ျမင္ရသလိုလိုပါပဲ။

အဲဒီလို ဆက္တိုက္ တစ္ေန႔ကို ၃-၄ ႀကိမ္ တရားမွတ္ေနမိတဲ့ အခ်ိန္မွာပဲ အမာက ဆံုးရွာတာ။

 

Sample Image

အသုဘခ်သည့္ေန႕ (၁၉၉၉ ဒီဇင္ဘာလ)၊ ဇနီးသည္ရုပ္အေလာင္းေရွ႕မွ ေမာင္မိုးသူ၊ ဝဲႏွင့္ယာမွ အားေပးေနသူမ်ားမွာ – ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဦးတင္ဦး၊ (ဓာတ္ပံု – အင္န္အယ္လ္ဒီ)

ခုေတာ့ အမာရဲ႔ ရုပ္ကလာပ္ကို ေရွ႔မွာထားၿပီး ေမာင္မိုးသူတစ္ေယာက္ ေယာင္လည္လည္နဲ႔ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႔တရားကို ခ်က္ခ်င္း သတိရလိုက္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ အမာ့ကို ေနာက္ဆံုး ႏႈတ္ဆက္ႏိုင္တဲ့ အလုပ္ကို ငါလုပ္မယ္ဆိုၿပီး အမာရဲ႔ နီေစြးတဲ့ ႏႈတ္ခမ္းအစံုေပၚမွာ ညာလက္ရဲ႔ လက္ညွိဳးနဲ႔ လက္ခလယ္ကို ထိကပ္လိုက္ပါတယ္။ အမာ့ရဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းအစံုဟာ ေအးစက္ေနပါတယ္။ ေနာက္ မ်က္စိကိုမွိတ္၊ တရားကို ရႈမွတ္လိုက္ပါတယ္။ ဓာတ္ႀကီး ၁၈ ပါး အရႈခံထားၿပီး ရႈမွတ္တဲ့ ဝိပႆနာတရားကို ရႈမွတ္လိုက္ပါတယ္။ ၁၈ ပါး အစအဆံုး မွတ္တာ အခ်ိန္အားျဖင့္ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ ၾကာႏိုင္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ “အမာ ေကာင္းရာသုဂတိ လားပါေစလို႔” ဆုေတာင္းပါတယ္။

ေနာက္ အမာရဲ႔ နဖူးကို နမ္းလိုက္ၿပီး “ေနာက္ဆံုး ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္ အမာ” ဆိုၿပီး ႏႈတ္ဆက္လိုက္တာပါ။

ေနာက္ စင္ေပၚမွာ အမာ့ရုပ္ကလာပ္ကို ျပင္ထားေတာ့ မိတ္ကပ္ေတြ ဖံုဖံုကေလးလိမ္းလို႔၊ ႏႈတ္ခမ္းမွာက နီေစြးတဲ့ အေရာင္၊ သူ႔ေခါင္းနားတဝိုက္မွာ စံပယ္ပန္းေတြက ေဖြးေဖြးလႈပ္လို႔။ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ေတြမွာ အမာနဲ႔ ေမာင္မိုးသူတို႔ရဲ႔ ဆက္သြယ္မႈလမ္းေၾကာင္းမွာ စံပယ္ပန္းေတြက အေတာ္ေနရာယူတယ္။

ခုလည္းၾကည့္ … အမာ့ေခါင္းမွာ စံပယ္ပန္းေတြ ေဝလို႔၊ အမာ့ကို မီးသၿဂၤိဳဟ္တဲ့အခါမွာ အမာ ပို႔ေပးခဲ့တဲ့ စံပယ္ပန္းေလးေတြ ေျခာက္လို႔ ေနၿပီေပါ့ေလ။ အဲဒီ စံပယ္ပန္းေျခာက္ေလးေတြကို သူေပးထားတဲ့ လက္ကိုင္ပဝါေလးနဲ႔ပဲ ထုပ္လို႔ သူ႔ ရုပ္ကလာပ္နဲ႔အတူ ထည့္ေပးလိုက္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကဗ်ာေရးေတာ့ …

“စံပယ္ပန္းေျခာက္ကေလးမ်ားႏွင့္အတူ

မီးသၿဂၤိဳဟ္လိုက္တဲ့အခါ ျပာျဖစ္

အခ်စ္ေတြ မခ်န္ရစ္ေတာ့ဘူး ထင္ပါရဲ႔ … ”

လို႔ ေမာင္မိုးသူ ကဗ်ာေရးခဲ့တာေပါ့။

ေနာက္ၿပီး သီတင္းကြ်တ္ မႏၲေလးမွာ ေရာက္တုန္း ထန္းရိပ္ညိဳ ကိုမ်ိဳးခင္ရဲ႔ ပန္းခ်ီခန္းထဲမွာ အမာ့ရဲ႔ပံုကို ေမာင္မိုးသူ ပန္းခ်ီေရးေတာ့ စံပယ္ပန္းေတြ ေဝေနေအာင္ ထည့္ေပးခဲ့မိတာပါပဲ။

အဲဒီအျဖစ္အပ်က္က ဘာမွမၾကာဘူးထင္ေနတာ ခု ၁ ႏွစ္ေတာင္ ၾကာသြားပါေပါ့လား။

အမာဆံုးသြားေတာ့ အသုဘကိစၥကို သားသမီးမ်ားက အလွဴေငြ လံုးဝ လက္မခံၾကဘဲ ခမ္းခမ္းနားနား လုပ္ၾကပါတယ္။ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းမ်ားလည္း စံုစံုညီညီ လာၿပီး ႏႈတ္ဆက္ၾက၊ အသုဘပို႔ေဆာင္ၾက လုပ္ၾကပါတယ္။

အလွဴေငြ လက္မခံဘူးဆိုတဲ့ၾကားက လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ား ပို႔လာၾကသူမ်ား၊ ျငင္းဆန္လို႔ကို မျဖစ္ႏိုင္တဲ့ လူထုေဒၚအမာ၊ ေဒၚစိန္စိန္ရီ၊ ေဒၚဝင္းဝင္းေမ၊ ေက်ာ္ရင္ျမင့္ စတဲ့ မႏၲေလးက မိတ္ေဆြမ်ား၊ ရန္ကုန္မွ မိတ္ေဆြမ်ားနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာက ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံက အလွဴေငြ စုစုေပါင္း ၈ ေသာင္းေက်ာ္ ၉ ေသာင္းနီးပါး ရပါတယ္။ အဲဒါကို မိသားစု တိုင္ပင္ၾကၿပီး ေနာက္ဆံုး အမာမဆံုးမီ တရားအားထုတ္သြားခဲ့တဲ့ ေညာင္ကန္ေအးေက်ာင္းတိုက္မွာ မိသားစုက လိုတာျဖည့္၊ တစ္သိန္းတိတိကို ေငြပေဒသာပင္ တည္ၿပီး ႏွစ္စဥ္ အလွဴလုပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လုပ္ကိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ေဟာ … အခု ၁ ႏွစ္ ျပည့္သြားပါၿပီ။

ေငြပေဒသာပင္ကရတဲ့ အတိုးေတြက ၉ ေထာင္ေက်ာ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ လိုတာကို မိသားစုက စိုက္ၿပီး ႏွစ္ပတ္လည္ေန႔ ၃-၁-၂၀ဝ၀ ရက္ ေညာင္ကန္ေအးေက်ာင္းတိုက္မွာ သံဃာကုန္ ေယာဂီကုန္ ဆြမ္းေကြ်း၊ ေရာက္လာၾကတဲ့ မိတ္ေဆြလူရင္းမ်ားကိုလည္း ဆြမ္းေကြ်းအလွဴ ျပဳၾကပါတယ္။ အမာကို ရည္စူးၿပီး မိသားစုက တံခါးတစ္ေပါက္ကို ကမၸည္းထိုးၿပီး လွဴပါတယ္။ ဆရာေတာ္ကိုလည္း ပစၥည္း ၄ ပါးနဲ႔တကြ လွဴဖြယ္ပစၥည္းမ်ား ကပ္လွဴပါတယ္။

ေညာင္ကန္ေအး ဆရာေတာ္က …

“လူေတြက အိုတာ၊ နာတာ၊ ေသတာကို ေျပာရင္ နိမိတ္မရွိဘူးလို႔ ေျပာတတ္ၾကသတဲ့။ တကယ္တမ္းက အိုတာ၊ နာတာ၊ ေသတာဆိုတာက တရစပ္ျဖစ္ေနတာ။ ျမတ္စြာဘုရားက အဲဒီလို အိုမႈ၊ နာမႈ၊ ေသမႈဆိုတာေတြကို အၿမဲမျပတ္ သတိကပ္ၿပီး ရႈမွတ္ၾကဖို႔ ေဟာေတာ္မူခဲ့တာ။

အဲဒီလို … ရႈမွတ္ၿပီး သတိကပ္ႏိုင္ၾကပါမွ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၲ တရားကို ဆင္ျခင္ သိျမင္ႏိုင္ပါမယ္။ ဒကာမႀကီး ေဒၚအမာက ေညာင္ကန္ေအးရဲ႔ ေယာဂီျဖစ္ပါတယ္။ ဒကာမႀကီး ကျဖင့္ တရားမွတ္သြားရွာတယ္။ က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့ ေမာင္မိုးသူတို႔ မိသားစုကလည္း ကုသိုလ္ေကာင္းမႈလည္း ျပဳၾက၊ တခ်ိန္တည္းမွာ အခ်ိန္မျပတ္ သတိကပ္ၿပီး တရားရႈမွတ္ၾကဖို႔ … “ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းမွာ တရစပ္ျဖစ္ေနတာကို မသိမျမင္၊ မၾကည့္မထင္ခဲ့ၾကမိတဲ့ ေမာင္မိုးသူတို႔ တေတြမွာေတာ့ ၁ ႏွစ္ဆိုတဲ့ ရက္ေပါင္း ၃၆၅ ရက္ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ဘာမွ ၾကာလိုက္တယ္လို႔ မထင္ၾကဘူးေလ။

ျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္း တရားမ်ားက အႀကိမ္ေပါင္း သန္းကုေဋမက ျဖစ္သြားပ်က္သြား ၾကပါၿပီ။

မၾကည့္ မထင္ၾကေတာ့လည္း မသိမျမင္ႏိုင္ၾကေသးပါကလား။    ။

ေမာင္မိုးသူ

၆-၁၂-၂၀ဝ၀ (ဒီဇင္ဘာ ၆၊ ၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts