ပင္တိုင္က႑ မာမာေအး

“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” Mar Mar Aye – 444

မာမာေအး
ႏုိ၀င္ဘာ ၃၊ ၂၀၁၂m

 

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ …

မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ …  အရင္တပတ္က မာေအးတုိ႔ ဂီတေလာကရဲ႕ သက္ေတာ္ရွည္ အႏုပညာသမားႀကီး စည္သူဘဲြ႔ရ ဗုိလ္ကေလးတင့္ေအာင္ကုိယ္တုိင္ ပါ၀င္ တီးခတ္ထားတ့ဲ ဂီတတူရိယာအေၾကာင္းေလး ေျပာခ်င္တာနဲ႔ ခ်စ္ေဆြတုိ႔ကုိ အတီးသံ ဂရုစုိက္ နားေထာင္ေပးၾကပါလုိ႔ ႀကိဳမွာထားခ့ဲပါတယ္ေနာ္။
အဲဒီေန႔က မာေအးဆုိေနတ့ဲ  ဆရာေရႊတုိင္ညြန္႔ရဲ႕ ‘၀ိစိၾတ’ သီခ်င္းရဲ႕နိဒါန္း – ေျခဆင္းပုိဒ္မွာ ဆုိသံေနာက္ကေနလုိက္ ေရွ႕သြားဘုိ႔ အသံကုိ ျဖဴးေပကးလုိက္နဲ႔ ဂ်င္တင္တင္ သံႀကိဳးခတ္တ့ဲ အသံမ်ဳိးေလးကုိ သတိထားမိလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္ရွင္။ အဲဒါဟာ အကုိေလး ေခၚ ဗုိလ္ကေလးတင့္ေအာင္ ကုိယ္တုိင္ ရုပ္ျမင္သံၾကား အတြက္ အသံသြင္း ရုိက္ကူးတ့ဲ အခါက အတူပါ၀င္ ရုိက္ကူး တီးခတ္ျပခ့ဲတ့ဲ “ဂစ္တာမယ္ဒလင္သံ” လုိ႔ ေျပာၾကပါစုိ႔ေတာ့။

မာေအးႏွယ္ … မယ္ဒလင္ဆုိလဲ မယ္ဒလင္၊ ဂစ္တာဆုိလဲဂစ္တာလုိ႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ျပႆနာရွာေတာ္မမူလုိက္ပါနဲ႔။ ဂစ္တာေတာ့ ဂစ္တာပါဘဲ။ ဒီကေန႔ လူငယ္တုိင္းလုိလုိ တေဒါင္ေဒါင္ ေခါက္ေနတ့ဲ ဂစ္တာမ်ဳိးေပါ့ရွင္။ ဒါေပမယ့္ ဂစ္တာလက္တန္ကုိ မူလထက္ တထြာေလာက္ တုိထား ေလွ်ာ့ထားတ့ဲ ဂစ္တာမ်ဳိး၊ လက္တန္တုိေလး ျဖစ္ေနပါတယ္။ တူရိယာပစၥည္း ထုတ္လုပ္သူေတြကုိ အကူအညီ ေတာင္းျပီး သီးသန္႔ မွာၾကား ျပဳလုပ္ခုိင္းတ့ဲ ပစၥည္းပါ။ ဂစ္တာႀကိဳး (၆)ႀကိဳးကုိလဲ မူလ တပ္ဆင့္ အသံညိွထားသလုိ ဘာမွ မျပင္ဆင္ပါဘူး။ Keys ေတြကုိ E,B,G,D,A နဲ႔ E အတုိင္းဘဲ ထားပါတယ္။ သုံးေနက် ဂစ္တာရုိးရုိးေတြလုိ ႀကိဳးနဲ႔သုိင္းထားျပီး တီးခတ္ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဖဲ၊ ျမန္မာဂစ္တာေတြလုိပဲ ေပါင္ေပၚမွာတင္ျပီး ဘိနဲ႔ အသံကြက္ေတြကုိ ဖိေရႊ႕ရွာေဖြ တီးခတ္ရတာမ်ဳိးလဲ မဟုတ္ဖဲနဲ႔ မယ္ဒလင္ တူရိယာကုိ ရင္ခြင္ပုိက္ျပီး လက္ခ်ည္းသက္သက္ မယ္ဒလင္တီးသလုိ ခတ္တီးရတာေၾကာင့္မုိ႔ မာေအးက “မယ္ဒလင္ဂစ္တာသံ” လုိ႔ တေပါင္းထဲ ျမင္ရသလုိ ခံစားရသလုိ နာမည္တတ္လုိက္တာပါေနာ္။
ဒီထက္ရွင္းရွင္း ျမင္လုိ သိလုိၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကား အစီအစဥ္ေတြၾကားမွာ မာေအး အရုပ္ေတြလဲ ေပၚေနေလာက္ျပီဘဲေလ၊ ‘၀ိစိၾတ’ သီခ်င္းေလး ဂီတလုင္ေမာင္ကုိကုိအဖဲြ႔နဲ႔ ရုိက္ကူးထားတာေလး အသံျပန္လႊင့္ေပးပါ လုိ႔ ေတာင္းဆုိၾကရင္၊ ျပန္ျမင္ရမွာ အေသအခ်ာေပါ့ရွင္။ ဒါဆုိ အာရုံထဲ ေ၀၀ါးမေနေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒါဟာလဲ မရိွေသးတ့ဲ ဂစ္တာပုံ တူရိယာ ပစၥည္းကုိ မယ္ဒလင္သဖြယ္ တီးနုိင္တ့ဲ တူရိယာတမ်ဳိး ထြင္လုိက္တာ မဟုတ္ဖူးလားရွင့္။ ဂစ္တာ ဆုိတာက လက္ကြက္ႀကဲေတာ့ တကယ့္ မယ္ဒလင္တီးတ့ဲသူေတြ လက္ပူး အလူး အလိွမ့္ေတြ သိတ္လုပ္လုိ႔ မရႏုိင္ဘူး ထင္ပါတယ္။ တီထြင္ျခင္း အျမတ္ေတာ့ ရတာပါဘဲ။

မာေအးခ်စ္တ့ဲ အေဆြေတာ္တုိ႔၊ မာေအး ရွင္တုိ႔ေတြကုိ ေျပာျပလာခ့ဲတာ  ဒီေန႔ အစီအစဥ္ နံပတ္ (၄၄၄) ေလးသုံးလုံး ေရာက္ေနျပီရွင့္။ ဖဲသမားစကါးအလုိက္ ခတ္မုိက္မုိက္ ေျပာမယ္ ဆုိရင္ ‘၀ုိက္’က်ေနတယ္ေပါ့ရွင္။ အဲဒီ ‘၀ုိက္’ ဆုိတာ ဘာလဲ၊ ဘယ္လုိအရင္းခံေၾကာင့္ ‘၀ုိက္’လုိ႔ ေခၚရတာလဲ၊ မသဲကဲြေသာ္လဲ မာေအးတုိ႔ဆီက ဇါတ္သမား၊ ဂီတသမား၊ ရုပ္ရွင္သမားတုိ႔ၾကားမွာ နံပါတ္တူ သုံးလုံး၊ အပြင့္မတူ သုံးခ်ပ္ လက္ထဲေရာက္တာနဲ႔ ဗ်တ္ကနဲ ‘၀ုိက္’လုိ႔ ေအာ္ျပီး လက္၀ါးေပၚမွာ ရုိက္ခ်လုိက္တာေတြ၊ ၀င္းလက္ ေပ်ာ္ရႊင္ ေငြတိမ္စင္ မ်က္ႏွာေပးေတြကုိေတာ့ တေစ အၿမဲ ျမင္ေနရဆဲပါဘဲ။ အခုဆုိ ဂဏန္း သုံးလုံးတူ ေတြ႔ျပီေလ။ ေလးသုံးလုံး ျမင္ေတာ့ စကါးခြင္က ဖဲခ်ပ္ေတြဆီ လွည့္ခ်ည္ဥိးမွ လုိ႔ စိတ္ႏႈိးဆြေလရဲ႕။ “ေျပာေရးရိွက ေျပာသရွင္၊ ဆုိေရးရိွက ဆုိမယ္ရွင္” လုိ႔ အေမၾကည္ၾကည္ေ႒း သီခ်င္းေလးထဲက စာကုိ ငွားေျပာရဦးမယ္။

အထက္အညာပုိင္းမွာ အကုိေလး တင့္ေအာင္တုိ႔ အရြယ္အုိေလါက္ေရာက္ရင္ ဘုိးေတာ္ လုိ႔ ေခၚၾကလိမ့္မယ္ေပါ့ရွင္။ ၀တ္ျဖဴစင္ၾကယ္နဲ႔ ဘုိးေတာ္မ်ဳိးေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မွာလဲ။ ေအာက္ေျပက အဖုိးအရြယ္ေတြကုိ အဲဒီလုိ ဘုိးေတာ္လုိ႔ နာမ္စား သုံးတာ ၾကားခ့ဲဖူးပါတယ္။ မိန္းမအရြယ္ႀကီးသူေတြကုိလဲ ဘြားေတာ္လုိ႔ ေခၚရုိး ရိွေသးတယ္။ အဲ ထားပါေတာ့ေလ … မာေအးတုိ႔ ဘုိးေတာ္ႀကီးကုိ မာေအးက “တီထြင္ဖန္တီး ႀကံေတြးရွင္” လုိ႔ ေျပာခ့ဲတာ မွန္တ့ဲအေၾကာင္းတခု ပရု(ဖ)လုပ္ရဦးမယ္၊  ေလးသုံးလုံးက်တ့ဲေန႔မုိ႔ ဖဲကမၻာက စဲြတာေလး ေျပာပါ့မယ္ေလ။

မာေအးတုိ႔ဆီမွာ ‘ဖဲ’ ကစားတုိကုိ ေလာင္းကစားပုဒ္မမွာ အႀကဳံး၀င္တယ္လုိ႔ ပညတ္ထားတ့ဲအတြက္ တုိးတုိး လွ်ဳိ႕၀ွက္ ရုိက္ခ်က္ျပင္းျပင္းေတြ ရိွတာလဲ သဘင္ ဂီတ ရုပ္ရွင္ကလူေတြ သိတာပါဘဲ၊ လူတစ္ရာမွာ ကုိးဆယ့္ကုိးေယာက္ကစားတတ္ပါတယ္။
သူေ႒းျဖစ္ ေခြးျဖစ္ စီးပြားမက်န္ရစ္တ့ဲေအာင္ လုပ္ေဆာင္တာမ်ဳိး မဟုတ္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ လူစုေနစရာမလုိတ့ဲ လူသုိက္ေတြျဖစ္ၾကလုိ႔ နားရင္းရုိက္တတ္ၾကတယ္။ ေရလမ္းခရီးဆုိတာ ပ်င္းစရာ အၾကာႀကီး သေဘၤာစီးသြားတာမ်ဳိးမုိ႔ ဖဲရုိက္အခ်ိန္ျဖဳန္း အပ်င္းေျဖတာလဲ တေၾကာင္းပါဘဲ။ အၿမဲစဲြတ့ဲသူေတြလဲ ရိွတာေပါ့ရွင္။ စိတ္မရွည္တတ္ မကစားတတ္တ့ဲ လူငယ္ပုိင္းက ခ်က္ခ်င္း အႏုိင္အရႈံး ျပလုိ႔ရတ့ဲ ကုိးမီးတုိ႔၊ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ေပါက္ေခၚ ဘန္လတ္တုိ႔ ဘူႀကီးတုိ႔ကုိ စကုိင္တာဘဲ။ လူလတ္ေတြက အေတြ႔အႀကဳံအရ ေတြးေခၚ စဥ္းစား၊ ဥာဏ္ကစားတာ သာတ့ဲ၊ ရုပ္နဲ႔ကစားတာ ပါတ့ဲ ‘တခ်ပ္ေမွာက္’ ဖဲကစားနည္းမ်ဳိးကုိ ႀကိဳက္တယ္။ လူႀကီးပုိင္းကေတာ့ ၁၀ ခ်ပ္ ပုိကါေဒါင္းမွာလား၊ ဆယ့္သုံးခ်ပ္ ပုိကါကုိင္ေဒါင္း ဆုိတာ ကစားမွာလား ေမးရုံဘဲ၊ ဒါထက္ပုိျပီး အခ်ိန္ဆဲြခ်င္ရင္ ‘ဟုိလီး၀ုဒ္’ ေခၚတ့ဲ အမွတ္ေပး ကစားနည္းမ်ဳိး ကစားတတ္ပါတယ္။ တ၀ုိင္းမွာ လူငါးေယာက္ ထုိင္တတ္တယ္။ ဒီအေလ့အထ ရိွတာေတြကုိ ဖဲကစားဖူးသူတုိင္း၊ ၀ုိင္းစတ့ဲအခ်ိန္မွာ ဥပေဒတရပ္လုိ လုိက္နာရေအာင္လုိ႔ ဖဲမွားပစ္ရင္ ဘယ္သုိ႔ဘယ္ပုံ ေျဖရွင္းမယ္ ဆုိတာမ်ဳိး ေျပာထား သေဘာတူထားတ့ဲ စည္းကမ္းအတုိင္း ကစားသြားၾကေတာ့တာပါဘဲ။

မာေအး ဒီေလာက္ေျပာျပႏုိင္တာကုိ ေထာက္ရင္ သူလဲ ကစားခ့ဲေလာက္မွာပါဘဲ လုိ႔ သေဘာေပါက္ေနတယ္ မဟုတ္လား ေသာတရွင္၊ မာေအး ဆုိတာ ကုိယ့္ေလါကမွာ ‘ခင္ေမာင္ေအး’လုိ ေနလာတာ သတိရလုိက္ပါေနာ၊ မူလ ဘ၀ မိန္းမမုိ႔လုိ႔ အ႒ာရႆ (၁၈)ရပ္မွာ တခုဘဲ လတ္မယ္၊ သံေယာဇဥ္ႀကီးတ့ဲ အေမ့ အသဲႏွလုံးမ်ဳိး ရိွေနတာေၾကာင့္ ေယာက်္ားစင္စစ္ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ဆုိတ့ဲ အေၾကာင္းပါဘဲ။

မာေအး အေဖ ႏွဲဆရာ ကုိေအးက သမီးေလးလက္တဲြ ေလာကထဲ ဆဲြသြင္းခ့ဲတာမွာ စကါးမၾကြယ္ရွာေတာ့ – ဖဲလဲသိ၊ အရက္လဲသိ၊ အမွားလဲသိေအာင္ အညာမခံရေအာင္ သူကုိယ္တုိင္ေက်ာင္းသြားခ့ဲလုိ႔ပါ။ မာေအးက လာဘ္ေကါင္းတယ္ ဆုိျပီး ေခၚေခၚသြားလုိ႔ ေမေမနဲ႔ တက်က္က်က္ေတြပါ – ေတြးျမင္လာတယ္။ အဲဒီကိစၥေတြ အေရးမယူခင္တုန္းက မာေအးရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ ေတးတပုိဒ္ကုိ ေပ်ာ္ရႊင္သူတုိင္း စာကပ္ဆုိၾကတယ္ရွင့္။ “ကစားမယ္၊ ကစားမယ္ ဖဲထုတ္ယူပါ ကစားမယ္” တ့ဲ။ ေပ်ာ္ပဲြစားထြက္ရင္လဲ “ကစားမယ္၊ ကစားမယ္ ဖဲထုတ္ယူပါ ကစားမယ္” ဆုိတ့ဲ အသံက လႊမ္းမုိးခ့ဲဖူးပါတယ္။

ကဲ ဘုိးေတာ္ႀကီးထြင္တ့ဲကိစၥဆီ မေရာက္ခ်ည္ေတာ့ျပန္ဘူး။ မာေအး ေမတၱာပုိ႔တာေလးေတာ့ ခံယူပါေနာ္။

*(နုိင္ျမန္မာေရး – ေမတၱာပုိ႔သီခ်င္း)


ဘီဘီစီ အသံလႊင့္ဌာန http://www.bbc.co.uk/burmese/ ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။


စာစီစာရုိက္ လုပ္အားေပး- မ်ဳိးေဇာ္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts