ပင္တိုင္က႑ မာမာေအး

“ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၄၂၈) – Mar Mar Aye



မာမာေအး
ဇူလုိင္ ၁၊ ၂၀၁၂

“—သူတုိ႔တေတြဟာ ကတာလား လႈပ္တာလား မာေအးကေတာ့ လႈပ္တာလုိ႔ ျမင္မိပါတယ္ရွင္။
ဦးေခါင္းကေနၿပီးေတာ့ ေျခဖ်ားထိ ပစၥည္း ရွိသမွ် အားလံုး ျပဳတ္က်ကုန္မတတ္ လႈပ္တတ္လိုက္ၾကတာ အံ့ေရာ – အံ့ေရာ—”

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ …

မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ … ႏွစ္သစ္ေရာက္လာတဲ့ အခါမုိ႔ ၾကည္လင္ခ်မ္းေျမ့ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုေတာ္မူၾကပါေစလုိ႔ ေမတၱာစကား ထပ္ၿပီး ပါးလိုက္ပါတယ္ရွင္။
ရွင္တုိ႔တေတြကို ခ်စ္တဲ့ မာေအးေတာ့ ခ်ိန္သားမကိုက္ စိတ္အိုက္အိုက္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အႀကိဳေန႔ကို ဘာေၾကာင့္ျပင္မွန္း မသိတာကလဲ အီလယ္လယ္။
တသက္လံုး သႀကၤန္ႀကိဳတာ (၁၃)ရက္ ဧၿပီကေန (၁၂)ရက္ ဧၿပီး ေျပာင္းတာကို ခေလးေတြနဲ႔ ျငင္းေတာ့မွ ေဇတဝန္ေက်ာင္းက ျပကၡဒိန္ေခၚျပလုိ႔ သိတာမုိ႔ေပါ့ရွင္။
ဒီေတာ့လဲ အတာအိုးေတြဘာေတြ ထူးမရွာႏိုင္ေတာ့ဘဲ ဖလ္ပန္းစိုက္အိုးနဲ႔ အိမ္စိုက္ ေအာင္သေျပထိုးၿပီး ဘိုးေတာ္သိၾကား အႀကိဳေထာက္ခဲ့ရတယ္။

မာေအးတုိ႔ေနတဲ့ အေမရိကန္ရြာကေလးေရာက္ ဗမာျပည္ေပါက္ေတြက သႀကၤန္ပြဲ ဆင္ႏႊဲမယ့္ သတင္းရသားပါဘဲ။
အစတုန္းက ကီဝီငွက္တုိ႔ေပ်ာ္ရာ – နယူးဇီလန္ ျပန္သြာဖုိ႔ ခန္႔မွန္းတာနဲ႔ ဖိတ္ၾကားလာတဲ့ သႀကၤန္ ကိစၥ “စ” ထားခဲ့ပါတယ္။
သႀကၤန္နံ႔ထံုတဲ့ ဓမၼရကၡိတေက်ာင္းမွာ က်င္းပတဲ့ “သက္ႀကီးပူေဇာ္ပြဲ” က ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈ စာေပကဗ်ာ ခေလးတုိ႔ ရြတ္တဲ့ သံသာသာေၾကာင့္ စိုးေႏွာင့္ဗ်ာပါ – ျဖစ္မလာေသးတဲ့ ေဝဒနာကို ဓမၼႏုႆတိ…သတိ..သတိ ဥပုသ္နဲ႔ ၫွိ ၿငိမ္းပါဘိ ၿငိမ္းပါဘိေပါ့ရွင္။

ျဖစ္ၿပီးရင္ေတာ့ အပ်က္ဝင္ ဆိုတာတရား သေဘာဘဲေလ။ ကိုယ့္ရဲ႕ဝမ္းမနာသားေတြက အေမ မကင္းႏိုင္တဲ့ ဗမာသတင္း၊ ဗမာသီခ်င္းေတြ ၾကားႏိုင္ရေအာင္ ဆိုၿပီး နည္းသစ္ယူလာ ကြန္ျပဴတာမွာ ထည့္ေလေတာ့ – ကိုယ့္တိုင္ျပည္ – မႏၱေလးၿမိဳ႕က သႀကၤန္ ကိုယ္တည့္တည့္ မွန္ပါေလေရာ….။ ေအာင္းမ်ယ့္ေလး ဝမ္းသာရမလား – ဝမ္းနည္းရမလား မိသိန္းၾကည္နဲ႔ ျမင္ရခ်က္ မသက္သာပါလား။

လြမ္းသေလမန္းေျမတမိေတာ့ – ကမ္းေျခမွာစမ္းေရစေတြနဲ႔ ဖ်န္းေလကတသံုသံု ကိုယ္ၿပိဳင္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား ၿပိဳင္ခဲ့ၾကရတဲ့ ျမန္မာ့ကဗ်ာေလးခ်ဳိးထဲက အစတပုဒ္ပါ။

အိမ္မွာတေယာက္ထဲ “အိမ္သတိရနာ” ေပၚတဲ့အခါ – ဒါေလးထထဟစ္ေတာ့ မႏၱေလးေတာင္ႀကီးေနာက္ခံနဲ႔ က်ဳံးၿမိဳ႕ရိုးနဲ႔ တုိ႔အဖိုး ေနခဲ့တဲ့ မႏၱလာေျမ၊
ခုထိ မကြဲမပ်က္ ဂီတခရီး ဆက္ေနတဲ့ ၿမိဳ႕မဂီတအသင္းႀကီး ရွိေနတဲ့ မႏၱလာေျမ၊
တေန႔လံုး ထိုင္ၾကည့္ မဂၤလာက်က္သေရအျပည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းတည္ၾကည္ ထာဝရ မမရီရွိသည့္ မႏၱလာေျမ ဆိုတာကလဲ ဒီေန႔လိုဟာေတြကိုေတာ့ ဘယ္ႏွယ့္လုပ္ လြမ္းရမွာလဲ အရပ္ကတုိ႔ရယ္။
မာေအးၾကည့္တုန္း စင္ေပၚမွာေတြ႕ရတဲ့ မိန္းခေလးသံုးေယာက္ တေယာက္မွ ထမီ မပါဘူး။ ဟူးဟူး…ေပါင္တိုေပါင္ကပ္ စကပ္ေခၚတဲ့ ဂါဝန္ေတာ့ဝတ္။ စကပ္ဝတ္မွေတာ့ အေပၚအကၤ်ီဟာ အဲဒါနဲ႔ လိုက္ဖုိ႔လိုမယ္ ဆိုတာ နားလည္ေပးရမွာေပါ့ရွင္။
ဘယ္သူထြင္ေပးတဲ့ ပံုစံဒီဇိုင္းလဲ မသိပါဘူး။ လက္တဖက္ထဲပါတဲ့ အက်ၤီနဲ႕ လက္ေဖါင္းႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဘာလူမ်ဳိးအတြက္ ခ်ဳပ္ေပးတာလဲ မသိႏိုင္တဲ့ အကၤ်ီနဲ႔။
ေနာက္တေယာက္က ေရႊလံုးလုိ႔ လူသိမ်ားတဲ့ လူရႊင္ေတာ္မထက္ ဝတဲ့တေယာက္၊ ရယ္ရတာေပါ့ရွင္။
ဒါေလာက္ပူတဲ့ မႏၱေလးမွာ လက္အိပ္အရွည္ ေျခအိပ္အရွည္ေတြ ဝတ္လုိ႔ သႀကၤန္ဆိုၿပီး ၾကည္ရတာ မေအးဘဲနဲ႕ အိုက္လာတာဘဲရွင္။

သူတုိ႔တေတြဟာ ကတာလား လႈပ္တာလား မာေအးကေတာ့ လႈပ္တာလုိ႔ ျမင္မိပါတယ္ရွင္။
ဦးေခါင္းကေနၿပီးေတာ့ ေျခဖ်ားထိ ပစၥည္း ရွိသမွ် အားလံုး ျပဳတ္က်ကုန္မတတ္ လႈပ္တတ္လိုက္ၾကတာ အံ့ေရာ – အံ့ေရာ။
တကယ္ေျပာတာပါ မာေအးလဲ ဒီဖက္ မေရာက္ခင္ စင္ေပၚမွာရွိေနတာဘဲ သီခ်င္းရဲ႕အေနအရ ေျခေရႊ႕တာေလာက္ေတာ့ လုပ္ခဲ့တာေပါ့ေနာ္။
အခု ကိုယ့္ပရိသဒ္က တေမွ်ာ္ တေမွ်ာ္ ကိုယ္လူေတြက တေခၚေခၚနဲ႕ဆိုေတာ့ ျပန္ခဲ့ရင္ သီခ်င္းဆိုျပရမွာလား ဘာျပရမွာလဲ ႀကိဳေမးရေတာ့မလိုလိုဘဲရွင္။
စင္ေပၚနဲ႕ စင္ေအာက္ ဟိန္းေဟာက္တဲ့ အသံမ်ဳိးနဲ႕ ႏႈတ္ဆက္တာလဲ တမ်ဳိးႀကီးဘဲ။ ပရိသဒ္ရဲ႕ လက္ခုပ္ – ကိုယ္ကေတာင္းရတဲ့ သရုပ္က အမွန္ရတာဟုတ္လို႔လား။
အိုး…ဂီတေလာကမ်ား က်မဘယ္လိုေျပာရပါ့မလဲ။ မမေၾကာက္ေၾကာက္၊ မမရွက္ရွက္ ေျပာရက္ေတာ့ဘူး လို႔ဘဲ ထားလိုက္ပါၿပီ။ ကိုယ္ပ်ဳိးထားတဲ့ဆီဘဲ ျပန္သြားဆက္ေတာ့မယ္ေနာ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ကို အရင္တပါတ္က ေျပတာ မာေအးနဲ႕ ဆရာတူ ဂီတ ေမာင္ကေလး စိန္စတင္းနဲ႕ အာယားမ ဆိုင္းဝိုင္း ေျပာင္းရမယ့္ ျပႆနာေၾကာင့္ ျပန္တဲြျဖစ္လာတဲ့ အေၾကာင္းဆီကို ေရာက္သြားၿပီထင္ပါရဲ႕။
သူလူပ်ဳိေပါက္ကေလးမွာ သူ႕ရဲ႕လက္သံကို ဆရာေတာ္ အရွင္ေရဝတာဘိဝံသရဲ႕ အိမ္ေတာ္ရာ ေက်ာင္းတိုက္မွာ ၾကားရတဲ့အခါ အားရဝမ္းသာ ခ်ီးမြမ္းမိခဲ့တယ္။ မာေအးတင္ မဟုတ္ပါဘူး။
ဂီတာဦးစိမ္းေမာင္ဆိုတဲ့ ဂီတဝိဇၨာ – အဆိုေတာ္ႀကီးကလဲ “ေနာက္ေပါက္ေတြထဲမွာ လိုက္မမီတဲ့ပါရမီရွင္ကေလးဘဲ” လို႔ေျပာခဲ့တယ္။ “ဘုရာေပးတဲ့လက္ အစစ္ဗ်ဳိ႕” လို႔ ဂီတစာဆိုႀကီးရန္ႏိုင္စိန္ကလဲ ေျပာသြားပါတယ္။
ဆရာေစါင္းဦးဘသန္း ေျပာသြားတဲ့ စိန္စတင္းဘာေတြ ေကါင္းတာလဲ ဆိုတာေျပာရင္းေတာ့ – ကိုယ့္တပည့္မုိ႔ ေျပာတာလုိ႔ ထင္ႏိုင္စရာရွိလုိ႔ မေျပာေတာ့ပါဘူးရွင္။
အဲဒီလို ဂီတပညာရွင္ႀကီးေတြက ေျပာၾကတာကို ကိုယ္တုိင္ၾကားခဲ့ရတဲ့ – ႏိုင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာ သတင္းစာ ဆရာႀကီး “ဦးသိန္းေဖျမင့္” ကလဲ ၁၉၆၅ ခုႏွစ္က “တုိ႔ဗမာသီခ်င္း (၃၅)ႏွစ္ေျမာက္နဲ႕ ဝိုင္အမ္ဘီ သခင္တင္ အထိမ္းအမွတ္ပြဲ” အတြက္ ဆိုင္းဝိုင္းႀကီးနဲ႕ ေဖ်ာ္ေျဖဘုိ႔ရာ သူ႕အိမ္ကို စိန္စတင္းတုိ႔ လာၿပီး ပတၱလားနဲ႕ သီခ်င္းတိုက္တဲ့ အေတြ႕အႀကံဳ ေရးသားခဲ့ရွာတယ္။

အဲဒီတုန္းက တို႔ဗမာ သီခ်င္းတိုက္ခဲ့ၾကတဲ့ ဆရာႀကီးသခင္ဘေသါင္း ေခတ္ေဟာင္း အဆိုေတာ္ ရုပ္ရွင္မင္းသါး ဒါရိုက္တာ ဦးခ်င္းစိန္ေခၚ ေရႊညာေမာင္တို႔နဲ႕ တလိုင္းမ – မျမက်င္ေခၚတဲ့ အဆိုေတာ္ႀကီးတုိ႔ အေၾကာင္းေတြလဲ ေရးသားထားတာ ဖတ္ဖူးပါတယ္။
ဆရာသိန္းေဖျမင့္ရဲ႕ “သူတုိ႔ေခတ္ သူတုိ႔အတိတ္ သူတုိ႔အရိပ္” လုိ႔ နာမည္ေပးထားတဲ့ စာအုပ္မွာ ရွာၾကည့္ပါရွင္။
ခုေတာ့ “မမငယ္ေလဝင္းဝင္း” အစခ်ီ မယ္ဘြဲ႕ ပတ္ပ်ဳိးကေလးထဲက ဒုတိယ အပိုဒ္ကို ေမာင္းစိန္စတင္း ဆိုင္းနဲ႕တီးထားတဲ့ လက္သံ မာေအးမွာ နားဝင္ပီယံ ျဖစ္လြန္းလုိ႔ ခြဲေဝ နားဆင္ရေအာင္လားရွင္။

စိန္စတင္းဆိုင္းလက္သံ (ပပငယ္ေလး ဝင္းဝင္းပတ္ပ်ဳိး – ဒုပိုဒ္)

 

ဘီဘီစီ အသံလႊင့္ဌာန http://www.bbc.co.uk/burmese/ ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။


စာစီစာရုိက္ – မ်ဳိးေဇာ္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts