စာပေဒသာ ရသေဆာင္းပါးစုံ

အေတြးကမာၻ ေရးစရာ


စုိးမင္း
ဇူလုိင္ ၁၂၊ ၂၀၁၂

 

 

 

“လူတိုင္းႀကဳိက္ေအာင္ေရးဖို႔ဆိုတာ သူတို႔လည္း ဘယ္တတ္ႏိုင္ပါ႔မလဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ေရးတာ၊ ရွဲဒိုးနဲ႔ ငွားေရးခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ႔ ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္း မျငင္းနိုင္ေအာင္ သေဘာေပါက္လာပါလိမ္႔မယ္။ သူတို႔ေရးတဲ႔စာေတြမွာလည္း သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဟန္ေတြ ရွိတာကိုး”

 

ေတာ္ေတာ္ အားအားယားယားရွိလို႔သာ စာေတြ စက္နဲ႔ လွည့္ထုတ္သလို ေဟာတစ္ပုဒ္ ေဟာတစ္ပုဒ္ ေရးနိုင္ပါေပတယ္။ သူ႔ေခါင္းႀကီးကလည္း ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ၀ါစာကမၼာ ေတြးလည္း ေတြးတတ္ႏိုင္ပါဘိသနဲ႔။ သူမ်ားကို ေျပာရမယ္ဆိုရင္လည္း တုတ္ထိုးအိုးေပါက္ေရာ ေစာင္းပါးရိပ္ေျခပါ အျမင္ကပ္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ကို ထိထိမိမိရွိပါ႔။ စသည္စသည္ျဖင္႔ အားေပးေျမွာက္စားသူ အကိုအမမ်ား အလိုက်ေစဖို႔ရာ သည္တခါေတာ႔ ဧရာႀကီး ေၾကာ္ျငာထဲမွာ ေမးခဲ႔သလို ဘာေၾကာင္႔ကြယ္ ဒါေလာက္ေတာင္မ်ား ေရးနိုင္ရသလဲဆိုတဲ႔ လွ်ဳိ႔၀ွက္ခ်က္ကေလးကို အားက်ေနသူမ်ား သိရေအာင္ ေကသီပန္ေသြးပုပ္ခ်ေဆး ေကၽြးလိုက္ပါရေစ။

အခုေရးၿပီးသေလာက္အထိကို ဘာေျပာမွန္းမသိေသးသူေတြအတြက္ေတာ႔ စာမေရးတာက ေကာင္းပါလိမ္႔မယ္။ စာထပ္ဖတ္လိုက္ပါဦး။ သူမ်ားေရးတဲ႔စာကို ဆိုလိုရင္းသေဘာေပါက္ေအာင္ ဖတ္နိုင္မွ ကိုယ္ေရးတဲ႔အခါမွာလည္း သူမ်ားနားလည္ေအာင္ စကားေျပေရးတတ္ပါလိမ္႔မယ္။ ေလာေလာလတ္လတ္္ကိုပဲ ကိုယ္ေရးသမွ်စာေတြကို အဓိပၸါယ္ေတြ လိုသလို ေကာက္ခ်က္ဆြဲကုန္ၾကလို႔ ၀ိေရာဓိေတြျဖစ္ကုန္ေပါင္းလည္း မနည္းေတာ႔ဘူး မဟုတ္လား။ ငါ႔စာဖတ္ၿပီး နားမလည္ရေကာင္းလား လို႔ သူမ်ားကို အျပစ္တင္တဲ႔သေဘာ မဆိုလိုပါဘူး။ ကိုယ္လိုပဲ စာေတြေရးေတာ႔မဟဲ႔လို႔ အားခဲထားတဲ႔သူေတြ၊ အားက်ေနတဲ႔သူေတြ၊ ေရးလည္းေရးဆဲသူေတြအားလုံး ကိုယ္႔ကို သင္ခန္းစာယူႏိုင္ေအာင္ ေျပာရတာပါ။

လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ရင္႔က်က္မႈခ်င္း၊ အေတြ႔အၾကဳံခ်င္းမတူနိုင္တဲ႔အတြက္ ကိုယ္ေရးသမွ် အကုန္ႀကဳိက္ဖို႔ဆိုတာ မျဖစ္နိုင္တဲ႔အိပ္မက္ပါ။ ေဆးေၾကာ္ျငာထဲကလို အရြယ္သုံးပါး က်ားမမေရြး နွစ္ျခဳိက္လက္ခံ သုံးစြဲနိုင္တယ္ဆိုတဲ႔ စာအုပ္မ်ဳိး ျမန္မာျပည္မွာ မေပၚေသးပါဘူး။ ဒီအခါမွာ ကိုယ္ေရးတဲ႔စာကို ဖတ္မယ္႔သူေတြဟာ ဘယ္လိုလူတန္းစား အမ်ဳိးအစားလဲဆိုတာကို အရင္သိထားသင္႔ပါတယ္။ ဘယ္လိုစာမ်ဳိးပဲေရးေရး ဖတ္မယ္႔သူ မရွိမွာေတာ႔ မပူပါနဲ႔။

ေက်ာက္ခဲေတြအန္ျပတဲ႔အေခြဟာ ရန္ေအာင္ ေနတိုး မိုးေအာင္ရင္ သူထူးစံ နဲ႔ မင္းသမီးငယ္တစ္ဒါဇင္ပါတဲ႔အေခြထက္ ေရာင္းေကာင္းခ်င္ေကာင္းပါတယ္။ တစက္ကေလးမွ ဖတ္လို႔လည္းမေကာင္း၊ ေၾကာက္စရာလည္း မေကာင္းတဲ႔ သရဲလိုလို စုန္းလိုလို ၀တၳဳေတြဟာ ေလာေလာဆယ္ ျမန္မာျပည္မွာ ေရာင္းအားအေကာင္းဆုံးပါ။ (ကိုယ္ေရးတဲ႔စာေတြကမွ ဆင္ဆာတင္ထားတာ ေျခာက္လတစ္ႏွစ္ၾကာဦးမယ္)။

နံမယ္ႀကီးခ်င္တာသက္သက္ဆိုရင္ေတာ႔ လူႀကဳိက္မ်ားမယ္႔စာမ်ဳိးကို လူၿပိန္းနားလည္ေအာင္သာေရး။ မေပါက္မရွိပါဘူး။ လူျပိန္းနဲ႔လူပါး ဘယ္သူကမ်ားသလဲမွ မသိရင္ ကိုယ္လည္းျပိန္းေနၿပီလို႔သာမွတ္။ တစ္ခုေတာ႔ သတိထားပါ။ စာဖတ္သူဆိုတာ စာေရးသူကို သူေရးတဲ႔စာနဲ႔တြဲၿပီး ျမင္တတ္တာမို႔ ကိုယ္ဘယ္လိုလူလဲဆိုတဲ႔ ပုံရိပ္ဟာ ကိုယ္ေရးတဲ႔စာေတြေပၚမွာ အရိပ္ထင္ေနမွာ မလြဲပါဘူး။ နံမည္၀ွက္ေတြသုံးၿပီး လူတကာ လိုက္ဆဲတတ္တဲ႔သူမ်ဳိးေတာင္ လူသိလာရင္ နံမယ္ျမင္တာနဲ႔ သူ႔ဆီက ဘယ္လိုစကားမ်ဳိးထြက္လာေတာ႔မွာ သိၿပီးသား ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။

ကေလာင္ပုပ္ ကေလာင္ယုတ္ဆိုတာ ေခတ္အဆက္ဆက္ရွိၿမဲရွိဆဲပါ။ အဲသည္လူေတြအားလုံး သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ အဲဒါ ငါေရးတာေလ လို႔ လူ႔ေရွ႕သူ႕ေရွ႕ ေျပာရဲတာ ျမင္ဖူးလို႔လား။ ကိုယ္႔ကေလာင္ကေလး ပလူေမႊးပလူေတာင္ကို ျခင္ပုန္းေတာမွာ မေနသာဆိုၿပီး ျခဳံခိုတိုက္ခိုက္ဖို႔ သက္သက္ ေမြးမထားပါနဲ႔။ ေရးမယ္႔ေရးရင္ေတာ႔ တင္က်န္ေနရစ္ခဲ႔မယ္႔စာမ်ဳိးေရးတာ မေကာင္းပါလား။ ေရးရင္းေရးရင္း အလုပ္ကသင္သြားပါလိမ္႔မယ္။ မယုံရင္ ဟိုးေရွးေရွ႕က ပထမဆုံးေရးတဲ႔နုတ္စ္နဲ႔ ေနာက္ဆုံးေရးတဲ႔နုတ္စ္နွစ္ခုကို ဆက္တိုက္ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါ။ နွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ပဲရွိေသးတဲ႔ စာေရးသက္အတြင္းမွာ ေရးပုံေရာ ေတြးပုံပါ သိသိသာသာ ေျပာင္းလဲသြားတာ ေတြ႔ရမွာပါ။ အေရးႀကီးတာက မွန္မွန္ကေလး ေရးေနဖို႔ပဲ လိုပါတယ္။

ျမန္မာစာ ေကာင္းေကာင္းေရးတတ္ဖို႔ အဓိကလိုအပ္ခ်က္ကေတာ႔ စာမ်ားမ်ားဖတ္ဖို႔ပါ။ ဘယ္လိုစာမ်ဳိးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဖတ္ျဖစ္ေအာင္သာဖတ္ၾကည့္ပါ။ ကိုယ္က ဘယ္လိုစာမ်ဳိးကိုဖတ္ရတာ အရသာေတြ႔သလဲဆိုတာကို အရင္ သိေအာင္လုပ္လိုက္ပါဦး။ ၿပီးရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ နည္းနည္းေဆြးေႏြးၾကည့္ပါ။ သူေရာ ဘယ္လိုစာေတြဖတ္ေနသလဲ။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကိုယ္လည္း ျပန္ေမးၾကည့္ပါဦး။ ေရႊဥေဒါင္း ဖတ္ဖူးၿပီလား။ သိပၸံေမာင္၀ကို သိသလား။ ခင္ႏွင္းယု၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ မမေလး၊ ေသာ္တာေဆြ။ သာဓု ဖတ္ၾကည့္ဖူးသလား။ မဖတ္ရေသးဘူးဆိုရင္ ရွာဖတ္လိုက္ပါဦး။ ေနာက္ေတာ႔ ကိုယ္႔အသိဥာဏ္နဲ႔ သဟဇာတျဖစ္တဲ႔ စာေပအမ်ဳိးအစားကို ကိုယ္႔ဘာသာ ရွာေဖြေတြ႔ရွိ သြားပါလိမ္႔မယ္။ ဒီအခါမွာ ကိုယ္အဖတ္မ်ားတာ ဘယ္လိုစာအုပ္မ်ဳိးျဖစ္ေနသလဲ လို႔ ျပန္သတိထားလိုက္ပါဦး။ သတိုးေတဇတို႔၊ ႀတိစကၠတို႔၊ ဒႆေက်ာ္စြာတို႔၊ မင္းျမတ္သူရတို႔ျဖစ္ေနသလား။ စူးရွျမတ္ျမတ္တို႔၊ မနတ္သမီးတို႔၊ ခင္ဦးခင္ခင္တို႔ျဖစ္ေနသလား။ နတ္ရြာမိုး၊ အၾကည္ေတာ္၊ ဗ်ဴး၊ တို႔ျဖစ္ေနသလား။ လြန္းထားထားတို႔၊ မီကိုဇူးဇင္တို႔၊ ပုဏၰမီတို႔၊ လမင္းမိုမိုတို႔ျဖစ္ေနသလား။ ဂ်ဴး၊ မင္းလူ၊ ျမေနွာင္းညဳိ။ ၀င္း၀င္းျမင္႔၊ ခင္ခင္ထူးျဖစ္ေနသလား။ ဘယ္စာအုပ္မဆို အားလုံးကို ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ေတာ႔ ဖတ္ပလိုက္စမ္းပါ။ ဖတ္ၿပီးတဲ႔အခါ တကယ္လို႔မ်ား အဲသည္စာအုပ္ကို ကိုယ္႔စာအုပ္စင္မွာ သိမ္းမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုေနရာမ်ဳိးမွာ ဘာေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီး သိမ္းထားမလဲ ေတြးၾကည့္လိုက္ပါ။ ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ဖတ္ခ်င္တဲ႔စာအုပ္လား။ လိုခ်င္ရင္ ျပန္ဖတ္ဖို႔ ရွာမယ္႔ စာအုပ္လား။ တစ္သက္လုံး မၾကာမၾကာျပန္ဖတ္ဖို႔ သိမ္းထားမယ္႔ စာအုပ္လား။ ကိုယ္႔ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ပါ။

အခုေျပာသြားတာေတြကေတာ႔ စာေပေလာကမွာ နံမယ္တစ္လုံးနဲ႔ အင္မတန္ေရာင္းေကာင္းတဲ႔ ႏိုင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာႀကီးေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္႔ဟာကိုယ္ ႀကဳိက္သည္ျဖစ္ေစ မႀကဳိက္သည္ျဖစ္ေစ၊ စာတစ္အုပ္မွ မထြက္ေသးတဲ႔ ကိုယ္႔ထက္ေတာ႔ လူႀကဳိက္မ်ားတာ ျငင္းလို႔မရပါဘူး။ စဥ္းစားရမွာက ကိုယ္စာေရးတဲ႔အခါမွာ သူတို႔ထဲက ဘယ္လိုစာေရးဆရာေတြေရးတဲ႔စာမ်ဳိးကို ေရးခ်င္သလဲ ဆိုတာပါ။ ႀကဳိက္ေတာ႔ ႀကဳိက္တယ္။ သူ႔လို မေရးတတ္ဘူးဆိုရင္လည္း မပူပါနဲ႔။ ကိုယ္ႀကဳိက္တဲ႔စာေရးဆရာရဲ႕လက္ရာေတြကို သူ႔ကေလာင္ေခၚတဲ႔ေနာက္ကို လိုက္မသြားပဲ သူဘယ္လို စာေရးသြားသလဲ သိရေအာင္ အေခါက္ေခါက္ အခါခါ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ပါ။ လိုက္ေရးၾကည့္ပါ။ မတတ္စရာ မရွိပါဘူး။ ေရးပါမ်ားလာတဲ႔အခါ ကိုယ္ရဲ႕ ပင္ကိုယ္ဟန္က ကိုယ္ေရးတဲ႔စာေတြထဲမွာ အရိပ္ထင္လာပါလိမ္႔မယ္။ ဘယ္လိုကေလာင္ပြားေတြနဲ႔ ခြဲေရးဦးေတာ႔ ဖတ္ေနက်လူအဖို႔ ဒီစာမ်ဳိးဟာ ဘယ္သူေရးေနက် စတိုင္ဆိုတာ အကဲခတ္လို႔ရပါတယ္။ သူမ်ားနဲ႔မတူတဲ႔ ကိုယ္ပိုင္ဟန္တစ္ခု ခြဲထုတ္တတ္ရင္ေတာ႔ ေရးသမွ်စာမွာ လက္မွတ္ထိုးစရာ မလိုေတာ႔ပဲ ေရစစၥႀတီျပဳလုပ္ၿပီး ျဖစ္သြားမွာေပါ႔။

စာေရးတယ္ဆိုတာ ဘာသာစကားကၽြမ္းက်င္မႈတစ္ခုတည္းေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္႔အေတြးအျမင္ ခံစားခ်က္ကို စာဖတ္သူဆီ ကူးစက္လာေအာင္ ပုံေဖာ္ထုံကူးယူရတဲ႔ အႏုပညာတစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္႔စိတ္ထဲမွာ ရွိသမွ်ကို စာေရးျခင္း အတတ္ပညာနဲ႔ အကၡရာစီတာ မတတ္ရင္ အအ အိပ္မက္မက္သလို ဘယ္လိုေျပာရမွန္းမသိပါဘူး နဲ႔တင္ အဆုံးသတ္သြားတတ္ပါတယ္။

စိတ္ကူးထဲရွိတာကို တဘက္လူ နားလည္ေအာင္ စာလုံးနဲ႔ပုံေဖာ္တတ္ၿပီဆိုရင္ အဲဒါ အေရးကိစၥပဲ ၿပီးပါတယ္။ ဘာေတြကို ေတြးၾကမလဲဆိုတဲ႔ အေတြးကိစၥက်န္ပါေသးတယ္။ အေတြးဆိုတာ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု ျဖစ္ရပ္တစ္ခုအေပၚမွာ ရႈျမင္သုံးသပ္တဲ႔ ခံစားခ်က္ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဥပမာ ဓါတ္ပုံတစ္ပုံ၊ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို ၾကည့္ျမင္ခံစားသလိုမ်ဳိးေပါ႔။ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းတစ္ခုၾကည့္သလို ေရွ႕ျဖစ္ေနာက္ေၾကာင္း အခ်ိန္အပိုင္းအျခားတစ္ခုနဲ႔ ေရာက္တတ္ရာရာ ျဖစ္စဥ္ကို ၾကည့္ျမင္ ခံစားတာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ေနာင္ကို ဘာဆက္ျဖစ္ဦးမလဲ ဘာေတြဆက္ျဖစ္ႏိုင္သလဲ ဆိုတာကို ခန္႔မွန္းေတြးေတာၾကည့္တာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ပါမယ္။ ေလာကႀကီးမွာ စိတ္ေလာက္ ေထြျပားဆန္းက်ယ္တာ မရွိဘူးလို႔ ဆိုၾကတဲ႔အတြက္ စိတ္ကေတြးသမွ်ေတြကလည္း ေရးလို႔ ေျပာလို႔ ကုန္နိုင္စရာ မရွိဘူးေပါ႔။ လြယ္လြယ္ကူကူ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္သြားေအာင္ ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲခြဲျခားျခား ေတြးတတ္မွ ကိုယ္ေရးတဲ႔စာကိုလည္း ဖတ္တဲ႔သူက အလြယ္တကူ သေဘာေပါက္ႏိုင္ပါလိမ္႔မယ္။

အေတြးကို ဘယ္လိုေတြးရမလဲဆိုတဲ႔ကိစၥကေတာ႔ စာေရးသည္ျဖစ္ေစ မေရးသည္ျဖစ္ေစ လူတိုင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ဘယ္ျဖစ္ရပ္ကိုမဆို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေ၀ဖန္သုံးသပ္ႏိုင္မွသာ အေျဖရွာတဲ႔အခါမွာလည္း အမွန္နဲ႔နီးစပ္တဲ႔ အေျဖကို ရပါလိမ္႔မယ္။ မွန္ကန္တဲ႔အေတြးအျမင္ကို ရခ်င္တယ္ဆိုတဲ႔သူဟာ ဒီဟာအမွန္တရားပဲဆိုတဲ႔ ပုံေသစြဲကိုင္ထားတဲ႔အယူ၀ါဒ တရားေသသေဘာမ်ဳိး မထားရပါဘူး။ ရပ္ေနတဲ႔နာရီမ်ားေတာင္ တေန႔မွာ နွစ္ႀကိမ္ေတာ႔ မွန္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ သြားေနတဲ႔နာရီေတြအတြက္ အမွန္တရားဆိုတာ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် ေျပာင္းလဲေနတာ မဟုတ္လား။ အဲဒီအတြက္ ေတြးေတာသူဟာ မူလရပ္တည္ခ်က္ကို အေသမထားပဲ ေနရာရႈေထာင္႔ အခ်ိန္အခါ အမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ ရႈျမင္သုံးသပ္တတ္ရပါမယ္။

လူတိုင္းနားလည္တဲ႔ ဥပမာေပးရမယ္ဆိုရင္ တရားသူႀကီးဆိုတာ ဘယ္ေသာအခါမွ အမႈကို တစ္ဘက္နားနဲ႔ ၾကားနာဆုံးျဖတ္လို႔ မရပါဘူး။ (က်ဳပ္တို႔ဆရာ၀န္ေတြ အလုပ္ထြက္ကုန္တဲ႔အခါက်ရင္သာ မ်က္ကြယ္စစ္ေဆးခ်က္နဲ႔ သူတို႔ဘာသူတို႔ စစ္ေဆးၿပီး Black list ေတြကို ေလဆိပ္ပို႔၊ စသုံးလုံးပို႔ လုပ္ၾကပါသတဲ႔။ ေခၚလို႔ဆင္႔လို႔မွ မရေတာ႔လည္း သည္နည္းပဲ ရွိတာေပါ႔ေလ)။ သို႔ေသာ္လည္း ကိုယ္ေတြ႔ျမင္ဖူးခဲ႔သမွ်ေသာ စစ္ေဆးေမးျမန္းမႈေတြ အားလုံးမွာေတာ႔ မၾကားနာမီကတည္းက တစ္ဘက္ကို အရင္ ညွိႏႈိင္းၿပီးတဲ႔အခါမွာ ေနာက္တဘက္ကို အမွန္အမွား စိတ္၀င္တစားကို ေမးျမန္းမေနေတာ႔ပါဘူး။ သိခ်င္ပုံလည္း မရပါဘူး။ ဒီျဖစ္ရပ္ကေန ကိုယ္႔အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္တစ္ခုခု က်န္ေအာင္ မလုပ္ရင္ေတာင္ ကိုယ္႔ကို ျပန္ၿပီး အာပတ္သင္႔လာေစမယ္႔ ကိစၥမ်ဳိးကို ဂရုစိုက္လိုက္ၿပီး က်န္တာကေတာ႔ သည္လိုသည္လို စီစဥ္ေျဖရွင္းလိုက္ပါေၾကာင္းဆိုၿပီး အထက္ကို ျပန္တင္ျပဖို႔ ပြဲသိမ္းပလိုက္ဖို႔သာ အဓိကထားပါတယ္။

Mangement သမားေတြ ေျပာေလ႔ရွိတဲ႔ Win-Win situation ဆိုတာ Admin ဘက္ကလူေတြအတြက္ ရယ္တာေပါ႔ဗ်ာ။ သူတို႔က win – win – win – win ေတာင္ အေျဖရေအာင္ ထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ တိုင္တဲ႔သူေရာ အတိုင္ခံရသူပါ ေၾကနပ္သြားေစရုံတင္မကဘူး။ ကိုယ္႔အတြက္လည္းက်န္ အထက္လူႀကီးလည္း သေဘာက်ေစတဲ႔ ေျဖရွင္းနည္းမ်ဳိးေတြ သူတို႔ အံ႔မခန္းေအာင္တတ္ကၽြမ္းပါတယ္။ အလြယ္ဆုံးနည္းကေတာ႔ ျဖစ္သမွ်ဒဏ္ င၀က္ခံ ျပန္မေျပာနိုင္မယ္႔သူတစ္ေယာက္ေယာက္အေပၚ အျပစ္ပုံခ်ၿပီး ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူျပလိုက္တယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေပါ႔။ ဥစၥာ၊ အာဏာ၊ ေငြေၾကးဂုဏ္ျဒပ္ တစ္ခုခုမွ မရွိတဲ႔သူေတြအတြက္ အမွန္တရားနဲ႔ မတန္ဘူး။ အဲဒါ နင္တို႔အရာ မဟုတ္ဘူး လို႔ ယတိျပတ္ ယုံၾကည္ထားၿပီးသား ျဖစ္ပုံရပါတယ္။ ေျပာခ်င္တဲ႔ တရားကိုယ္အေၾကာင္းကေတာ႔ ဘက္စုံေအာင္ ၾကားနာသုံးသပ္တာ မရွိရင္ အမွန္တရားနဲ႔ ေ၀းကြာသြားတတ္ေၾကာင္း နမူနာျပတာပါ။ လြယ္လြန္းလို႔ ဘယ္သူမွ မလုပ္ၾကတာ ထင္ပါရဲ႕။

စာေရးတဲ႔အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေတြးေတာတဲ႔အခါမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘက္လိုက္ရပ္တည္မႈကို စြန္႔ခြာလိုက္မွသာ အျမင္က်ယ္တဲ႔ ရုပ္လုံးၾကြတဲ႔ ပုံရိပ္ကို ရလာပါလိမ္႔မယ္။ နွစ္ဘက္ျမင္၊ သုံးဘက္ျမင္၊ ေထာင္႔ေစ႔တဲ႔အျမင္ေတြ ၿပီးတဲ႔အခါမွာေတာ႔ ဘယ္ဘက္ကမွ မျမင္လိုက္ရပဲ ဖုံးကြယ္ထားတဲ႔ ပုန္းလွ်ဳိးေနတဲ႔အရာေတြ ကို ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ ျမင္တတ္ေအာင္ ၾကည့္ရပါဦးမယ္။ စာဖတ္တဲ႔အခါမွာလည္း စာေရးသူရဲ႕ စာေၾကာင္းေတြထဲမွာ ထည္႔ေရးမထားတဲ႔ အသံတိတ္စကားေတြကို ၾကားတတ္ေအာင္ နားေထာင္ၾကည့္သင္႔ပါတယ္။ Read between the lines. လို႔ ေျပာၾကတာေပါ႔။

တခါတရံမွာ အမွန္တရားဆိုတာ ျပဴးျပဴးၿပဲၿပဲ စြာက်ယ္စြာေလာင္ မဟုတ္ပဲ သတိျပဳမိမွသာ သတိထားမိစရာျဖစ္တဲ႔အခါလည္း ရွိပါတယ္။ ေထာင္႔စုံေအာင္ ရႈျမင္တဲ႔အခါ အဲဒါေလးေတြကို အမွတ္တမဲ႔ျဖစ္မက်န္ခဲ႔ေအာင္လည္း ထပ္ေတြးၾကည့္ရပါမယ္။ အဲသလိုမ်ဳိး အရိပ္ျပရုံနဲ႔ အေကာင္ျမင္တတ္ဖို႔ဆိုတာ အရင္ကတည္းက အေကာင္လိုက္ကို ကိုယ္႔မ်က္စိထဲမွာ စြဲေနေအာင္ ျမင္ဖူးထားမွ ျဖစ္မွာပါ။ စာေရးသူဘက္က ထုတ္မေရးထားေသာ္လည္း စာဖတ္သူကို ကိုယ္႔ဘာသာေတြးယူခိုင္းတဲ႔ ျမွဳပ္ကြက္မ်ားဟာ စာဖတ္နာတဲ႔သူမွသာ အလြယ္တကူ သေဘာေပါက္ႏိုင္စြမ္းရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ စာေရးခ်င္တဲ႔သူတိုင္းကို စာမ်ားမ်ားဖတ္ဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။ ဘယ္ပညာရပ္နယ္ပယ္မွာမဆို ေအာင္ျမင္စြာ ရပ္တည္ႏိုင္ဖို႔အတြက္လည္း စာမ်ားမ်ားဖတ္ဖို႔လိုပါတယ္။ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ပဲ မအားသည္ျဖစ္ေစ ဘာစာအုပ္မွ မကိုင္ပဲ ေန႔တစ္ေန႔ကုန္သြားရင္ ႏွေျမာစရာေကာင္းတာေပါ႔။

လူပုဂၢဳိလ္နဲ႔ နမူနာျပရရင္ေတာ႔ စိုင္းစိုင္းခမ္းလႈိင္တို႔ စိုးျမတ္သူဇာတို႔ဟာ စာေရး၀ါသနာပါတဲ႔ အႏုပညာရွင္ေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ေလာက္ အခ်ိန္ေတြ မအားၾကတာလည္း သူတို႔ပဲ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ စာဖတ္ရုံတင္မကဘူး။ စာေတာင္ေရးႏိုင္ထုတ္ႏိုင္ၾကတာ ခ်ီးက်ဴးစရာ မေကာင္းပါလား။ ကိုယ္မႀကဳိက္လို႔ ေကာင္းလည္းမေကာင္းဘူး။ ညံ႔လိုက္တာ၊ ေျပာခ်င္ေျပာ၊ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အစကေျပာခဲ႔သလို လူတိုင္းႀကဳိက္ေအာင္ေရးဖို႔ဆိုတာ သူတို႔လည္း ဘယ္တတ္ႏိုင္ပါ႔မလဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ေရးတာ၊ ရွဲဒိုးနဲ႔ ငွားေရးခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ႔ ဖတ္ရင္းဖတ္ရင္း မျငင္းနိုင္ေအာင္ သေဘာေပါက္လာပါလိမ္႔မယ္။ သူတို႔ေရးတဲ႔စာေတြမွာလည္း သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ဟန္ေတြ ရွိတာကိုး။

ကိုးမိုင္မွာ စိုးျမတ္သူဇာေနတုန္းက သူ႔အိမ္မွာ စာအုပ္စင္နစ္ခုရွိပါတယ္။ တစ္ခုက အိပ္ယာေဘးမွာ၊ ေနာက္တစ္ခုက အိမ္သာထဲမွာ။ ေနာ္ရင္ေမႊးေရာ၊ ေရႊနံ႔သာစံအိမ္ေရာ ပရိုဂ်ဴဆာက သူ႔ဆီလာငွားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ဘာသာ၀တၳဳရွာဖတ္ၿပီး ပရိုဂ်ဴဆာရွာရိုက္တာပါ။ အဲဒီ၀တၳဳနွစ္အုပ္စလုံးဟာ ေရာင္းတမ္း၀င္နံမယ္ေက်ာ္ေတြ မဟုတ္ပဲ ရွာရွာေဖြေဖြ စာဖတ္နာသူေတြသာသိတဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ႔ ၀တၳဳေတြပါ။ သူ႔အေနနဲ႔ သည္အသက္သည္အရြယ္အထိ သည္လိုေနရာမ်ဳိးမွာ ရပ္တည္ေနနိုင္တာ စာမ်ားမ်ားဖတ္တဲ႔ အက်ဳိးေက်းဇူးေၾကာင္႔လည္း ပါတယ္လို႔ အခ်ိန္မရလို႔ စာမဖတ္အားဘူးဆိုသူေတြကို သိေစခ်င္ပါတယ္။

ေခတ္စံနစ္ေတြေျပာင္းလာတဲ႔အခါမွာ စာရယ္ေပရယ္လို႔ ဖတ္စရာမွတ္စရာေတြက စကၠဴ၊ စာရြက္ေတြေပၚမွာ ပုံႏွိပ္ထားမွရယ္ မဟုတ္ဘူး။ အင္တာနက္ေပၚမွာလည္း ေရးခ်င္ရာ ေရးၿပီး တင္ခ်င္ရာတင္ထားလို႔ရတယ္ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိလာၿပီး အလြယ္တကူ ေရးၾကဖတ္ၾက ေျပာၾကဆိုၾကတာေတြေၾကာင္႔ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္လည္း ကေန႔အခါမွာ ေဖ႔စ္ဘုတ္မွာ စာေတြေရးေရးေနတာေလ ဆိုတဲ႔သူတစ္ေယာက္အျဖစ္ ေရာက္မွန္းမသိ ေရာက္သြားခဲ႔ပါတယ္။ ဒီအခါမွာလည္း ဘယ္လိုစာမ်ဳိးမဆို ဖတ္ရင္းကေန တခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ႔ ကိုယ္႔အတြက္အက်ဳိးရွိမယ္႔ စာေတြ၊ နွစ္ျခဳိက္မိတဲ႔စာေတြ ရွာေဖြေတြ႔ရွိသြားပါလိမ္႔မယ္။ အဲသည္ကမွ စာေရးခ်င္စိတ္ကေလး မေနနိုင္မထိုင္ႏိုင္ေအာင္ ေပၚလာၿပီဆိုလို႔ရွိရင္ ေရးျဖစ္ေအာင္သာ စေရးၾကည့္လိုက္ပါ။ ဘယ္သူေတြဖတ္တာ မဖတ္တာ အပထား။ ကိုယ္႔ဘာသာကိုယ္ေတာ႔ မလြဲမေသြ ဖတ္ရမွာပဲ။ မေရးခင္လည္း မျဖစ္မေန ေတြးရဦးမွာပဲ။ တေျဖးေျဖးနဲ႔ သံေခ်းကိုက္ေနတဲ႔ ဦးေႏွာက္ႀကီး ဆာဗစ္ဆင္လုပ္ ဆီထိုးေပးလိုက္သလို သြက္လက္ခ်က္ခ်ာၿပီး ႏိုးၾကားလာမွာ မလြဲပါဘူး။

အခုဆိုရင္ မွတ္စုတိုရွည္ေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး။ စေတးတပ္စ္ မတ္စိကေလးေတြ တစ္ထြာတစ္ညဳိကလည္း ထိထိမိမိဖတ္လို႔ေကာင္းေအာင္ ေရးတတ္တဲ႔သူေတြ ေတာ္ေတာ္ မ်ားလာပါၿပီ။ အလကားေန ဟိုလူ႔ဆဲ သည္လူ႔ဆဲလုပ္ေနတာထက္စာရင္ အဲသလိုမ်ဳိး အဖတ္တင္နိုင္ေလာက္တဲ႔၊ productive ျဖစ္တယ္ လို႔ ဆိုရမယ္႔ စာတိုေပစကေလးေတြ ေရးေနတာက ေရးသူဖတ္သူ နွစ္ဦးနွစ္ဘက္ အက်ဳိးရွိတယ္ မဟုတ္ပါလား။

မူရင္း – facebook.com/SoeMin


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts