>Mar Mar Aye – 341

> “ေျပာျပစရာေတြလဲတပုံႀကီး႐ွိေသးတယ္” အမွတ္ (၃၄၁)

ဆရာနန္း ပုိ႔တဲ့ ကဗ်ာစု
မာမာေအး
ၾသဂုတ္ ၉၊ ၂၀၁၀” – – – ခြဲသြားၿပီ ဆုိမွ သူ႔အသံ အမွတ္တရ ထုတ္ျပရသလုိ ျဖစ္ေနတာကုိ မာေအး ေနာက္က်မိေလျခင္းလုိ႔ ပုိၿပီး စိတ္မေကာင္းမိဘူး – – ”

ေသာတ႐ွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစ႐ွင္


မာေအးခ်စ္တဲ့ ေသာတ႐ွင္ေတြ ဂီတဝါသနာ႐ွင္ေတြ အားလုံး မာေအးရဲ႕ အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလုိ႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလုိက္ပါတယ္။

ေသာတ႐ွင္တုိ႔ေရ၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ တပတ္က စာေရးဆရာႀကီး နန္းၫြန္႔ေဆြနဲ႔ ပတ္သက္ခဲ့တာေတြ ေျပာရင္း ဆရာနန္းရဲ႕ ငယ္လက္ရာ ကဗ်ာ တပုိင္းနဲ႔ ရပ္ထားခဲ့ရပါတယ္႐ွင္။ ဆရာ့ အသံေလး ၾကားဖူးခ်င္ရင္လဲ ဒီေန႔ေစာင့္လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္ေနာ္။

ကုိယ့္အမိတုိင္းျပည္နဲ႔ သည္ဆီနဲ႔က ဒါေလာက္ အလွမ္းေဝးကြာတာ ဆရာ့အသံ ဘယ္လုိမ်ား ရလာတာလဲလုိ႔ ေမးခ်င္မွာပဲ မဟုတ္လား။ ဆရာတုိ႔ အနားမွာ သားတစ္ေယာက္ တအား မေၾကာက္တတ္သမုိ႔ ေသာ့ခတ္ထားရတဲ့ သူေလ။ သိတယ္မႈတ္လား၊ ဇာဂနာေပါ့၊ သူနဲ႔ မာေအး အာလူးေပးလုိ႔ ရတုန္းကေပါ့။ ဆရာနန္းတုိ႔ကို သတိရေၾကာင္း ေမတၱာပို႔ေၾကာင္းေတြ ေျပာရင္းနဲ႔ “ကာခ်င္း” ဆုိတဲ့ ကဗ်ာ ႐ွာမရလုိ႔ ေမးေပးပါလုိ႔ တဆင့္ ပူဆာလုိက္လုိ႔ ဆရာနန္းက အသံသြင္းၿပီး ပုိ႔ေပးထားတဲ့ အေၾကာင္း ေျဖရမွာေပါ့႐ွင့္။ CD ျပားေလး ပုိ႔ေပးထားတာ ၾကာလွၿပီ။ မာေအး လက္ထဲေရာက္တာ ၂၀၀၈ မတ္လ ထဲက ပါပဲ။

အဲဒီဆရာနန္းဆီက ရတဲဲ့ CD မွာ မာေအးမွာတဲ့ “ကာခ်င္း” ကဗ်ာတင္ မကဘူး၊ အဆင္သင့္တဲ့ တျခား ကဗ်ာအေၾကာင္းေတြ သံတင္သံခ်ေတြပါ ပါလာလုိ႔ ဝမ္းသာၿပီး ခ်စ္ေဆြတုိ႔ကုိ ျပန္ေျပာေပးဘုိ႔ ႀကံလုိက္၊ ကုိယ့္ထဲ ကုိယ့္ရာ ကုိယ့္ေလာကထဲမွာ ေျပာစရာ ရိွတ့ဲသူေတြ ကိစၥ ေပၚလာလုိက္နဲ႔ မတုိက္ဆုိင္ႏုိင္ဘူး။ မေျပာျဖစ္ဘဲ က်န္ရစ္ က်န္ရစ္ေနေတာ့တာ၊ အခု ဆရာပါ ခြဲသြားၿပီ ဆုိမွ သူ႔အသံ အမွတ္တရ ထုတ္ျပရသလုိ ျဖစ္ေနတာကုိ မာေအး ေနာက္က်မိေလျခင္းလုိ႔ ပုိၿပီး စိတ္မေကာင္းမိဘူး ခ်စ္ေဆြတုိ႔ရယ္။ မမွားေပမယ့္ ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္ပါတယ္႐ွင္။ အခု ဆရာနန္း အသက္ (၈၅) ႏွစ္က အသံေလး နားဆင္ၾကည့္လုိ႔ ရပါၿပီ။ ဆရာနန္း ေျပာျပတဲ့ “ဝစနာလကၤါရ ဂီတ ကဗ်ာမ်ား အေၾကာင္း”ပါပဲ။

(နန္းၫႊန္႔ေဆြ အသံ) “ဝစနာလကၤာရ ဂီတကဗ်ာမ်ား” ကုိ စစ္ႀကိဳေခတ္က ကုိလံဘီယာ ဓာတ္ျပားကုမၸဏီက ေနၿပီးေတာ့ အေဝးေရာက္မင္း ဦးေအာင္ႀကီးကုိ ပင့္ဖိတ္ၿပီးေတာ့၊ ရတု ရကန္ အဲအဏ္ လူးတား စတဲ့ ဝစနာလကၤာရ ကဗ်ာေတြကို ဓာတ္ျပား သုံးခ်ပ္ သြင္းထားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ဓာတ္ျပားေတြဟာ ျမန္မာ့အသံမွာလဲ ႐ွိတယ္။ လန္ဒန္ျပတုိက္မွာလဲ ႐ွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေဝးေရာက္မင္းဟာ အသက္ႀကီးလွၿပီ ျဖစ္လုိ႔ သူ႔အသံဟာ တုန္တုန္ရီရီ ျဖစ္ေနတယ္။ Key ကိုက္ေအာင္ မဆုိႏုိင္ေနတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ အခုလဲပဲ “ဝစနာအလကၤာရဂီတုိတဲ့ တူရိယာမပါ၊ စည္းဝါးမပါ၊ အလြတ္ ဆုိရတဲ့ ကဗ်ာေတြကို ဆရာ စုေဆာင္းၿပီးေတာ့ စာတမ္းျပဳစု ေရးသားထားတယ္။ အဲဒီထဲက နည္းနည္းပါးပါးကုိ အခု ႐ြတ္ျပပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ့အသံလဲ အေဝးေရာက္ မင္းႀကီးလုိဘဲ ျဖစ္ေနမလားေတာ့ မသိဘူး။ အသက္က (၈၅) ႏွစ္ထဲ ေရာက္ၿပီ ဆုိေတာ့ နည္းနည္းအသံေတြဟာ လုိခ်င္သေလာက္ ရမယ္ေတာ့ မထင္ဘူး။

ေ႐ွးအခါက သံခ်ဳိဟာ အလြန္ ေခတ္စားခဲ့တယ္ ႐ုပ္ေသးစင္ေပၚကေနၿပီး ျပည္သူ လူထုကုိ ပညာ ေပးခဲ့တယ္။ သတင္း ေပးခဲ့တယ္။ ဆုံးမ သြန္သင္ခဲ့တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ မင္းတုန္းမင္းႀကီး လက္ထက္မွာ ဦးဉာဏ္က်ယ္နဲ႔ ေမာင္းေထာင္ဦးေက်ာ္လွတုိ႔ဟာ အၿပိဳင္ စာဆုိၾကတယ္။ အဲဒီစာဆုိၾကတဲ့ အထဲက သူတုိ႔ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ဒီလုိ ပုတ္ခတ္တဲ့ စကားေတြနဲ႔ မေျပာနဲ႔။ ေမတၱာ ထားရမယ္။ ငါ့ေ႐ွ႕မွာ ေမတၱာဘြဲ႔ သံခ်ဳိ ဆုိရမယ္ လုိ႔ ခုိင္းတဲ့ အတြက္ ဦးဥာာဏ္က်ယ္က ပထမ တပုိဒ္ ဆုိျပတယ္။ ေမာင္းေထာင္ ဦးေက်ာ္လွက ေမတၱာဘြဲ႔ သံခ်ဳိ တစ္ပိုဒ္ ဆုိျပတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အခု သံခ်ဳိကုိ ဆုိျပပါမယ္။ သံခ်ဳိဟာ ေလးခ်ဳိးႀကီးလုိ တ်ာကေနၿပီးေတာ့ ေတ်ာကုိ တင္ရတဲ့ အထိ မေအာ္ရပါဘူး။ တ်ာကုိ မူတည္ၿပီးေတာ့ “၁” ေပါက္ သံမွန္နဲ႔ ေလးေလး မွန္မွန္ ဆုိသြားရတယ္။ အသံ ခ်ဳိတဲ့အတြက္ ေ႐ွးက သံခ်ဳိလုိ႔ ေခၚၾကပါတယ္။

(ေမတၱာဘြဲ႔သံခ်ဳိ)
၁။ သတိခၽြတ္လုိ႔သာပ၊ ဝိဝ႗ာ ကမၻာေျမသုိ႔၊ ျဗဟၼာေတြ အလယ္ လာၾကေတာ့၊ ႏြယ္ပဒါ အသာညိေသာ္ေၾကာင့္၊ ဣတၳိလိင္ ပုရိေသာ ရယ္လို႔၊ ေရာေႏွာကာ ေပါင္းေဖာ္ လွ်င္းေပၾက၊ ယင္းမူလ မ်ဳိးအေဆြ။ (အဲဒီမွာ “၂” ေပါက္ တင္ထားရပါတယ္)
၂။ ႏွစ္ေသာင္းၾကဴးေပလိမ့္၊ ေခ်ာင္းဦးနယ္႐ြာေ႐ႊေထာင္က၊ ညီနဲ႔ေနာင္မေတာ္လွ်င္းေသာ္လဲ၊ အရင္းအပင္စစ္လုိက္ေတာ့၊ အျမစ္မွာ ျဗဟၼာမ်ဳိးဟာမုိ႔ စိတ္ဆုိးကာ မာန္မထပါဘု၊ ေဒါသ မေစ ၦ (အဲဒီမွာ “၂” ေပါက္ဆင္တာ၊ “၆” ေပါက္သံ ထားရပါတယ္။ တတိယပုိဒ္က်ေတာ့ “၂” ေပါက္က သံမွန္ ျပန္ခ်ရတယ္။
၃။ မေတာ္ၾကေသာ္လဲ၊ ေပ်ာ္ရ႐ုံ သဘင္ထဲမွာျဖင့္၊ စင္ခြဲကာ ကုိယ္စီ လုိက္ၾကရ ဩဒီသေမတၱာေရ၊ မာပါေစ ဆြတ္ဖ်န္း။
၄။ သေဗၺတဲ့သတၱာ၊ အေဝယ်ာ ေမတၱာ ျပဳလွ်င္ျဖင့္၊ ဤကုသုိလ္ အလြန္ ႀကီးပါသတဲ့၊ ရာထီးပုိင္ထံေတာ္ေမွာက္တြင္မွ၊ ႏွစ္ေယာက္လူမာန္ကုိယ္ၾကစုိ႔ ဉာဏ္က်ယ္ကုိ ဆရာလွရယ္က၊ ႏွစ္ရာတုိင္ ေမတၱာမွ်ပါရဲ႕ (ကြယ္) ေဒါသမစြန္း။


(မူရင္း – ဘီဘီစီ ျမန္မာပုိင္း အသံလႊင့္ဌာန BBCburmese.com)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts