>England Trip – 5

>

အဂၤလန္ခရီး မၿပီးေသးပါ (၅)
အရွင္ဉာဏိက
ၾသဂုတ္ ၁၂၊ ၂၀၀၉

(photo: Angus MacWatt)

ဒီေန႔ ဂရင္းနစ္ကုိ သြားခဲ့တယ္။ ‘ဂရင္းနစ္’ ဆုိတဲ့ နာမည္က အားလုံးနဲ႔ မစိမ္းတဲ့ နာမည္။ လူသားအားလုံးရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘဝ လႈပ္ရွားသြားလာမႈ၊ ရွင္သန္ေနထုိင္မႈမွာ အခ်ိန္ကာလဆုိတာနဲ႔ မကင္းတတ္ၾကဘူး မဟုတ္လား။ အလုပ္ တက္ခ်ိန္၊ အလုပ္ဆင္းခ်ိန္၊ ေစ်းသြားေစ်းလာခ်ိန္၊ ေက်ာင္းတက္ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္၊ တရားနာခ်ိန္၊ တရားမွတ္ခ်ိန္၊ အိပ္ခ်ိန္၊ နံနက္စာ ညစာစားခ်ိန္ စသျဖင့္ လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေန႔စဥ္လႈပ္ရွားမႈမ်ားကုိ အခ်ိန္ ကာလနဲ႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕လုပ္အားကုိလည္း အခ်ိန္ကာလနဲ႔ တုိင္းတာတတ္ၾကတယ္။ ဒီအခ်ိန္ကာလဆုိတာကုိ သတ္မွတ္မႈမွာ ေက်နပ္ ႏွစ္သက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မႏွစ္သက္သည္ျဖစ္ေစ၊ အမ်ား သေဘာတူထားၾကတဲ့ စံႏႈန္းတစ္ခုရွိတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ‘ဂရင္းနစ္ စံေတာ္ခ်ိန္’ ဆုိတာေပါ့။

အခ်ိန္ဆုိတာအေပၚ သိပ္ၿပီးေလးေလးနက္နက္မရွိလွတဲ့ ကုိယ္ကေတာ့ ဂရင္းနစ္ စံေတာ္ခ်ိန္ရဲ႕ သေဘာသဘာဝကုိ ေကာင္းေကာင္း နားမလည္သလုိ နားလည္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားဖုိ႔ စိတ္မဝင္စားလွပါဘူး။ သုိ႔ေပမယ့္ သည္ဂရင္းနစ္ကုိအေျခခံတဲ့ ေန႔ညသတ္မွတ္မႈမ်ား၊ အခ်ိန္ကာလ သတ္မွတ္မႈမ်ားကေတာ့ ကုိယ့္ဘဝအေပၚမွာ တနည္းအားျဖင့္ေတာ့ ျပ႒ာန္းလႊမ္းမုိးေနေလရဲ႕။ ဒါေၾကာင့္ လန္ဒန္ကုိေရာက္ခုိက္ အထင္ကရ ေနရာမ်ားကုိ သြားဖုိ႔ဆုံးျဖတ္ေတာ့ သည္ဂရင္းနစ္ဆုိတဲ့ ေနရာေလးက ထိပ္ဆုံးက ပါဝင္လာတယ္။ သြားသင့္သြားထုိက္တဲ့ ေနရာေတြကုိ လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္ၾကတဲ့ လန္ဒန္ေနအိမ္ရွင္မ်ားရဲ႕ ဦးစားေပး စာရင္းထဲမွာလည္း ပါဝင္ခဲ့တယ္။ ဂရင္းနစ္က သမုိင္းဝင္ေနရာ တစ္ခုေပကုိး။

ဂရင္းနစ္ဆုိတဲ့ ၿမိဳ႕ေလးက လန္ဒန္ရဲ႕ အေရွ႕ေတာင္အရပ္ဆီမွာ ရွိပါတယ္။ သိ္မ္းျမစ္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ကမ္းေျခမွာ တည္ရွိတဲ့ ၿမိဳ႕ငယ္ေလး။ ပရုိင္းမီရီဒီယံေခၚတဲ့ ဇီးရုိး(သုည) ေလာင္ဂ်ီက်ဳမ်ဥ္းေပၚမွာ တည္ရွိတဲ့ၿမိဳ႕ေပါ့။ အင္နာေနရွင္နယ္ ဒိတ္လုိင္းေခၚ ကမာၻႀကီးကုိ အေရွ႕ျခမ္း အေနာက္ျခမ္း ခြဲျခား သတ္မွတ္တဲ႔ ၁၈ဝ ဒီဂရီ ေလာင္ဂ်ီက်ဳ မ်ဥ္းေၾကာင္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ အရပ္မွာ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္တဲ့ အရပ္မွာေပါ့။ ဂရင္းနစ္မွာ သမုိင္းဝင္ၿပီး ဗိသုကာ ပညာရွင္မ်ားရဲ႕ ဖြဲ႔စည္းပုံ ဆန္းျပားတဲ့ အေဆာက္အဦမ်ားရဲ႕ တည္ေဆာက္ဟန္မ်ားေၾကာင့္ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ကစၿပီး ကမာၻ႔ ကုလသမဂၢရဲ႕ ယူနက္စကုိကေန ဂရင္းနစ္ေဒသကုိ ကမၻာ့သမုိင္းဝင္ ေနရာေတြထဲမွာ ထည့္သြင္းခဲ့ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဂရင္းနစ္ဟာ ခုေတာ့လည္း ကမာၻ႔သမုိင္းဝင္ ေနရာတစ္ ခုအျဖစ္ ကမာၻအရပ္ရပ္က ခရီးသြားမ်ားရဲ႕ တကူးတက လာေရာက္ၾကည့္ရႈရတဲ့ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ေနၿပီေပါ့။ မွတ္တမ္းျပဳမႈမွာ ထူးျခားလွတဲ့ အဂၤလိပ္ေတြရဲ႕ အစြမ္းအစနဲ႔ ကုိယ့္ႏိုင္ငံ ကုိယ့္ေဒသရဲ႕ ဂုဏ္ယူဖြယ္ ေရွးေဟာင္း အလွေတြကုိ စနစ္တက် ထိန္းသိမ္းတတ္မႈမ်ားရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ေတြကလည္း ခုလုိ ဂရင္းနစ္ ကမာၻေက်ာ္ေစဖုိ႔ အေထာက္အပံ့ေကာင္းေတြလည္း ျဖစ္မွာေပါ့။

ကုိယ္ကေတာ့ ဂရင္းနစ္ကုိ ေရာက္ခုိက္ ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္နဲ႔ အမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦးတုိ႔ အေၾကာင္းကုိ သြားသတိရမိတယ္။ ဟုတ္ မဟုတ္၊ မွန္ မမွန္ေတာ့ မသိဘူးေပါ့။ ကုိယ္တုိ႔လူမ်ိဳးက စာနဲ႔ေပနဲ႔သာ စနစ္တက် မွတ္တမ္းမတင္တတ္တာ၊ ေရွးလူႀကီး ေျပာစကားဆုိတဲ့ ပါးစပ္ရာဇဝင္ကေတာ့ ၾကြယ္ဝလွ မဟုတ္လား။ မွန္တာလည္းရွိ၊ မမွန္တာလည္းရွိ။ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္က မိန္႔ၾကားဖူးတယ္ တဲ့။ ‘အရွင္မဟာဗုဒၶြေဃာသ က အရင္ဖြားလုိ႔ေပါ့ကြာ၊ အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသရဲ႕ အရင္သာ သူဖြားခဲ့လွ်င္ အရွင္မဟာဗုဒၶြေဃာသေရးတဲ့ အ႒ကထာက်မ္းစာေတြကုိ သူေရးမွာ’ လုိ႔ မိန္႔ဖူးတယ္တဲ့။ အရွင္မဟာဗုဒၶြေဃာသ ဆုိတာကေတာ့ ခုေခတ္ ေထရဝါဒပိဋကသမုိင္းမွာ ဗုဒၶြၿပီးလွ်င္ အထင္ရွားဆုံး ဆရာေတာ္တစ္ပါး။ ေရွးဆရာစဥ္ဆက္ စကားအရ ေျပာရလွ်င္ ဗုဓ္စ၊ ဗုဓ္လယ္၊ ဗုဓ္ဆုံး ဆုိၿပီး သုံးပါးရွိရာမွာ ဗုဓ္လယ္လုိ႔ ညႊန္းဆုိရတဲ့ မေထရ္ျမတ္တစ္ပါး။ ဗုဒၶြေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ပါဠိေတာ္မ်ားကုိ ေနာင္လာေနာက္သားေတြ ပိုမုိ နားလည္လြယ္ေအာင္ အနက္အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္ ဆုိင္ရာမ်ားကုိ ပါဠိဘာသာနဲ႔ ေရးသားခဲ့တဲ့ အရွင္ျမတ္တစ္ပါး။ ဗုဓ္ဆုံးလုိ႔ သတ္မွတ္ခံရတဲ့ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ကေတာ့ ပါဠိေတာ္မ်ားကုိ နိႆယ (ျမန္မာဘာသာ) ျပန္ဆုိရာမွာ အထူးထင္ရွားတဲ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးေပါ့။

ကုန္းေဘာင္ရာဇဝင္ကုိ ေျပာေလတုိင္း ဘႀကီးေတာ္ (မွန္နန္းရွင္) မင္းတရားႀကီးရဲ႕ မိဖုရားေခါင္ႀကီး နန္းမေတာ္မယ္ႏု အေၾကာင္းကုိ ခ်န္ထားလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး။ တဆက္တည္းမွာပဲ နန္းမေတာ္မယ္ႏုနဲ႔ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္တုိ႔ရဲ႕ ဆရာဒကာ ဆက္ဆံေရးကုိ စံယူဖြယ္အျဖစ္ ေျပာတတ္ၾကတယ္။ ဦးဗုဓ္ကုိ သတိရမိတာကေတာ့ ဦးဗုဓ္လုိပဲ ကုိယ္လည္း ‘အင္းေပါ့ေလ။ အဂၤလိပ္ေတြက သူတုိ႔ရဲ႕ ဂရင္းနစ္ၿမိဳ႕ေလးကုိ ဗဟုိျပဳၿပီး တကမၻာလုံးက လက္ခံၾကရတဲ့ ဂရင္းနစ္စံေတာ္ခ်ိန္ကုိ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကလုိ႔ေပါ့။ ႏုိ႔မဟုတ္လုိ႔ ကုိယ္သာ သူတုိ႔ အရင္ေမြးလုိ႔ အခ်ိန္ သတ္မွတ္ရမယ္ဆုိလွ်င္ ကုိယ္ေမြးဖြားခဲ့တဲ့ ဟုိအေဝး ျမန္မာႏုိင္ငံ အညာေဒသက ‘ေရဦး’ ဆုိတဲ့ ၿမိဳ႕ေလးကုိ ဗဟုိျပဳလုိ႔ ေရဦးစံေတာ္ခ်ိန္ရယ္လုိ႔ သတ္မွတ္မွာေပါ့’ လုိ႔ ေတြးမိလုိ႔ပါ။ မရယ္နဲ႔ေနာ္။ ဒါ တကယ္ ေတြးမိတာကုိ ေျပာတာ။ ေနာက္ၿပီး ကုိယ္က နန္းမေတာ္မယ္ႏု နန္းက်ၿပီး အသတ္ ခံရဆဲနီးနီးမွာ ဆရာေတာ္ထံ ဝင္ေရာက္ဖူးျမင္ေတာ့ ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္ရဲ႕ ‘မိႏုရယ္၊ ဝဋ္ရွိလွ်င္ျဖင့္ ခံရမွာေပါ့’ ဆုိတဲ့ စကားတစ္ခြန္း ၾကားရရုံမွ်နဲ႔ ‘မိႏုတုိ႔ လူျဖစ္က်ိဳး နပ္ၿပီ၊ ေသေပ်ာ္ပါၿပီ’ ဆုိၿပီး ရဲရဲေတာက္ ဥဒါန္း က်ဴးရင့္ခဲ့တဲ့ မိဖုရားေခါင္ႀကီး နန္းမေတာ္မယ္ႏုရဲ႕ ဇာတိ ေရဦးၿမိဳ႕နယ္၊ ဖလံခုံရြာသား။ သမုိင္းနဲ႔လာတာ။ သမုိင္းေတြ အစဥ္အလာေတြကုိ တန္ဖုိးထားတတ္ၾကတဲ့ အဂၤလိ္ပ္ေတြကုိ ကုိယ္လည္း သမုိင္းအစဥ္အလာနဲ႔ပါ ဆုိတာကုိ ေျပာရာလည္း ေရာက္သြားေအာင္ေပါ့လုိ႔ ေတြးမိတယ္။ ဒီလုိဆုိေတာ့ သမုိင္းကုိ တန္ဖုိးထားတဲ့ အဂၤလိပ္ေတြက ကိုိယ့္ကုိ ေကာင္းခ်ီးမ်ား ေပးေလဦးမလား မသိႏုိင္ဘူး။

အမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦးကလည္း ဘုိးေတာ္ဦးဝုိင္းကုိ ေလွ်ာက္တင္ဖူးတယ္တဲ့။ ဘုိးေတာ္က ဦးေပၚဦးကုိ ‘ကမၻာႀကီးရဲ႕ အလယ္ေခါင္တည့္တည့္ အရပ္ဟာ ဘယ္မွာလဲ’ ဆုိေတာ့ နန္းေတာ္ေပၚက ဆင္း၊ နန္းေတာ္ ေလွကားေျခရင္းမွာ ငုတ္တစ္တုိင္ စုိက္ၿပီး ‘ဒီငုတ္တုိင္ေနရာဟာ ကမာၻ႔အလယ္ တည့္တည့္ပါ’ လုိ႔ ေလွ်ာက္တင္သတဲ့။ ဒီေတာ့ ဘုိးေတာ္က ဟုတ္ရဲ႕လား ေပၚဦးရယ္ဆုိေတာ့ မယုံလွ်င္ တုိင္းၾကည့္ပါဘုရားလုိ႔ ေလွ်ာက္တင္ဖူးသတဲ့။ ခုလည္း ကမၻာႀကီးကုိ အေရွ႕အေနာက္ျခမ္းရာမွာ ဂရင္းနစ္မ်ဥ္း ေနရာဟာ ကမာၻ႔အလယ္ေခါင္တည့္တည့္ပါ ဆုိေတာ့ အဂၤလိပ္ေတြ ကမၻာကုိ စုိးမုိးခ်ိန္က အဂၤလိပ္ဘုရင္ေတြ အနီးမွာ အမတ္ႀကီး ဦးေပၚဦးလို မယုံလွ်င္ တုိင္းၾကည့္ပါလုိ႔ ေျပာသူမ်ား ရွိေနလုိ႔လားလုိ႔ ဆုိင္သလား မဆုိင္သလားမသိ၊ သြားလုိ႔ျဖင့္ ေတြးမိလုိက္ပါေသးတယ္။ ခုေတာ့ ကုိယ္က သူတုိ႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ ကမာၻ႔အလယ္ မ်ဥ္းေၾကာင္းေပၚမွာ တည့္တည့္မတ္မတ္ ရပ္လုိ႔။

ကုိယ္ဂရင္းနစ္ကုိ ေရာက္ေတာ့ အခ်ိန္က ညေန ၅ နာရီ။ ရြိဳင္ရယ္ ေအာ္ဘဆတရီ ျပတုိက္ကေတာ့ ပိတ္သြားၿပီ။ ဂရင္းနစ္မ်ဥ္းေၾကာင္း တည္ရွိရာ ေအာ္ဘဆတရီ ေတာင္ကုန္းမွာေတာ့ ကုိယ္တုိ႔လုိပဲ ေနာက္က် ေလ့လာသူအခ်ိဳ႕နဲ႔ စည္ကားေနရဲ႕။ ဂရင္းနစ္မ်ဥ္းေပၚ ရပ္လုိ႔ မွတ္တမ္းတင္သူက တင္၊ မ်ဥ္းေဘးေရးထားတဲ့ ႏုိင္ငံစာလုံးေတြထဲမွာ ကုိယ့္ႏုိင္ငံ ဘယ္ဆီမွာ တည္ရွိေလသလဲလုိ႔ စူးစမ္းသူက စူးစမ္းလုိ႔။ ကမာၻအရပ္ရပ္က လာၾကသူေတြဆုိေတာ့ ရွာေဖြရာ အရပ္ေတြလည္း ကြဲျပား ျခားနားေပမေပါ့။ သူမ်ားနည္းတူ ကုိယ္လည္းပဲ ကုိယ့္ရဲ႕ ေရႊႏုိင္ငံ ဘယ္မွာလဲလုိ႔ စူးစမ္းမိပါတယ္။ ေတြ႔ပါၿပီ။ Rangoon ၉၆ ံ တဲ့။ ၉၆ ဒီဂရီက ဘာကုိ ဘယ္လုိညႊန္း ဆုိတာေတာ့ မသိတာအမွန္ပါ။ ေကာလိပ္မွာတုန္းက ဂ်င္နရယ္အက်ဴေကးရွင္းအျဖစ္ မသင္ခ်င့္ သင္ခ်င္ သင္ယူခဲ့ရတဲ့ ပထ၀ီဘာသာရပ္ကလည္း ကုိယ့္ေခါင္းထဲမွာ နည္းနည္းေလးမွပင္ မထင္က်န္ေတာ့။ ေလာင္ဂ်ီက်ဳနဲ႔ လတီၱက်ဳေတာင္မွ ကြဲကြဲျပားျပား မမွတ္မိေတာ့။

ဂရင္းနစ္ကုန္းျမင့္ဆီကေန အေရွ႕ေျမာက္စူးစူးဆီ လွန္းေမွ်ာ္ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ သိမ္းျမစ္ကုိ လွမ္းလုိ႔ျမင္ရတယ္။ ေနာက္ၿပီး အမုိးတစ္ခုတည္းသာရွိတဲ့ အေဆာက္အဦမ်ားထဲမွာ ကမာၻမွာ အႀကီးဆုံးပါလုိ႔ ဂုဏ္ယူၾကတဲ့ မီလီနီယံဒုန္း (The Millennium Dome) ေခၚတဲ့ အေဝးကေနၾကည့္လွ်င္ လိပ္ေက်ာကုန္းေပၚမွာ ထုိးထုိးေထာင္ေထာင္ ငါးဆူးေတာင္ႀကီးေတြ တင္ထားသလုိ ျမင္ရတဲ့ ေခါင္မုိးဝါဝါ အေဆာက္အဦႀကီးကုိလည္း လွမ္းလုိ႔ျမင္ေနရတယ္။ သိမ္းျမစ္ကမ္းတေလွ်ာက္မွာေတာ့ သေဘာၤႀကီးငယ္ေတြက အစီအရီ။ တုိက္တာ အေဆာက္အဦေတြကလည္း အခ်ိဳ႕နိမ့္နိမ့္၊ အခ်ိဳ႕ျမင့္ျမင့္။ မုိးတိမ္ညိဳ႕ညိဳ႕ေနာက္ခံမွာ ထင္ရွားစြာ လွမ္းလုိ႔ျမင္ရ။ ေတာင္ေျခရွိ ဂရင္းနစ္ ပန္းၿခံထဲမွာေတာ့ သစ္ပင္ေပါင္းစုံတုိ႔က စိမ္းစိမ္းစုိစုိ၊ စီစီရီရီ၊ ညိဳ႕ညဳိ႕မႈိင္းမႈုိင္း။ ေကာင္းကင္ တခြင္လုံးလည္း အုံ႔ဆုိင္းရီေဝလုိ႔။ ေအာ္ဘဆတရီ ေတာင္ေျခအနီးမွာေတာ့ ပင္လယ္ ေရေၾကာင္းဆုိင္ရာ သိေကာင္းဖြယ္ရာေတြ ျပသထားတဲ့ National Maritime Museum နဲ႔ Queen’s House ဘုရင္မအိမ္(နန္းေတာ္ မဟုတ္) အေဆာက္အဦႀကီးမ်ားက ခန္႔ခန္႔ထည္ထည္။

ေရာက္တုံးေရာက္ခုိက္ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ေစဖုိ႔ ဂရင္းနစ္မ်ဥ္းေၾကာင္းေပၚ အမွတ္တရ ဓာတ္ပုံရုိက္ေနခုိက္မွာပဲ မုိးစက္မုိးေပါက္အခ်ိဳ႕က ကုိယ့္ေခါင္းေပၚ က်လာတယ္။ ဒီမုိးစက္မုိးေပါက္ေတြကုိ သူ႔ပကတိအတုိင္း ေကာက္သိမ္းလုိ႔ရလွ်င္ ေကာက္သိမ္းထားလုိက္ခ်င္သား။ ေနာင္မွာ အထူးအဆန္းအျဖစ္ ျပသလုိ႔ရေအာင္ေပါ့။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဒီမုိးစက္ေတြလည္း အဆုံးအစမဲ့ မုိးေကာင္းကင္ႀကီးရဲ႕ အလယ္ေခါင္ တည့္တည့္က က်လာတာမဟုတ္ဘူးလုိ႔ေရာ ဘယ္သူ ေျပာႏုိင္ပါ့မလဲ ေနာ။ ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts