>Win Pe Bag – 9

>

၀င္းေဖလြယ္အိတ္ အမွတ္ ၉

စစ္အာဏာရွင္မ်ားေခတ္ ရုပ္ရွင္ဆင္ဆာ
၀င္းေဖ
ဒီဇင္ဘာ ၂၄၊ ၂၀၀၈

ေသာတရွင္မ်ားခင္ဗ်ား
ၿပီးခ့ဲတ့ဲအပတ္က “မဟူရာ”ဇာတ္ကား ရုိက္ကူးခ့ဲတ့ဲ အေၾကာင္းေတြ ေျပာရင္း ေသာတရွင္ေတြ သိသင့္တ့ဲ အခ်က္တခ်က္ကုိလည္း သြားၿပီး သတိရမိပါတယ္။ ဆန္းဆန္းျပားျပား မဟုတ္ပါဘူး။ စစ္အာဏာရွင္မ်ားေခတ္ ရုပ္ရွင္ဆင္ဆာအေၾကာင္းပါ။

“မဟူရာ” ဇာတ္ကားမွာ အဓိကေျပာခ်င္တ့ဲ စကားက တပါးသူအတြက္ ေက်းဇူးျပဳထားတ့ဲ ေက်းဇူးရွင္ ဆုိတ့ဲသူဟာ ေက်းဇူးစားဆီက အတုန္႔အလွည့္ ေက်းဇူးျပန္ဆပ္ဖုိ႔ ေတာင္းတ့ဲေနရာမွာ အလြန္အကြ်ံ ေတာင္းခံလာတ့ဲအတြက္ အားလုံး ပ်က္စီးဆုံးရွဳံးကုန္ၾကရတ့ဲအေၾကာင္း ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ေဖာ္က်ဴးလုိျခင္းပါပဲ။

ဇာတ္ေၾကာင္းကုိ တုိတုိေျပာရရင္ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းက အသက္သခင္ေက်းဇူးရွင္၊ ဦးထြန္္းေ၀က ေက်းဇူးစားပါ။ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းက အကူအညီ လုိလာေတာ့ ဦးထြန္းေ၀ကုိ အကူအညီ ျပန္ေတာင္းပါတယ္။ ဦးထြန္းေ၀က ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းကုိ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး ျပန္လည္ ကူညီရင္း ေက်းဇူးဆပ္ပါတယ္။ ဒါေပမ့ဲ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းက အကူအညီ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေတာင္းလာရုံတင္မက မျဖစ္ႏုိင္တ့ဲ မေတာင္းသင့္တ့ဲ အကူအညီေတြကုိ ေတာင္းလာပါတယ္။ အဲဒီမွာတင္ ႏွစ္ဦးစလုံးရဲ႕ ဘ၀ေတြ ပ်က္ၾကရေတာ့တာပါပဲ။

စစ္ရုပ္ရွင္ဆင္ဆာက “မဟူရာ”ဇာတ္ကားဟာ စစ္တပ္နဲ႔ ျပည္သူအေၾကာင္းကုိ ရုိက္ထားတာပဲ လုိ႔ စြပ္စဲြရင္း ဓမၼဓိ႒ာန္ လုပ္ပစ္လုိက္ပါတယ္။ ေပ ေသာင္းတေထာင္ေလာက္သာရိွတ့ဲ ဇာတ္ကားကုိ ေပေပါင္း ေထာင့္သုံးရာေက်ာ္ ျဖတ္ပစ္ခုိင္းပါတယ္။

“မဟူရာ”ဇာတ္ကားထဲက လူၾကမ္း လူဆုိးေနရာမွာ ဘာ့ေၾကာင့္ ေကာလိပ္ဂ်င္ေန၀င္းကုိ သုံးရတာလဲ ဆုိတ့ဲ ေသးေသးမႊားမႊား ျပႆနာမ်ဳိးကေလးေတြလည္း စြပ္စဲြခ်က္ အျဖစ္ ပါပါေသးတယ္။

“မဟူရာ”ဇာတ္ကားက ေျပာခ်င္တာက ဘယ္ေက်းဇူးရွင္နဲ႔ ဘယ္ေက်းဇူးစားမဆုိ အေဖနဲ႔သားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လင္နဲ႔မယားပဲျဖစ္ျဖစ္ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တုိင္းျပည္ႏွစ္ျပည္ပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတုိ႔အၾကားမွာ မျဖစ္သင့္တာ မျဖစ္ၾကရေအာင္ ေထာက္ျပ အႀကံျပဳဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းထားတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခုေတာ့ ရိွပါတယ္၊ စစ္တပ္နဲ႔ ျပည္သူအၾကားမွာလည္း ဒီလုိ မလုိလားအပ္တာေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး ဆုိတာကလည္း ဓမၼဓိ႒ာန္သေဘာအရ အလုိလုိ ပါ၀င္ေနတာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။

“မဟူရာ”ဇာတ္လမ္္းထဲမွာ စစ္ဗုိလ္စစ္သားေတြအေၾကာင္း မပါပါဘူး။ “မဟူရာ”ဇာတ္ကားထဲမွာ ကေလးေခ်ာ့တ့ဲ အခန္းကေလးတခု ပါပါတယ္။ ကေလးပုခက္ေလးနဲ႔ ၀န္းက်င္ကုိ ျပင္ဆင္တ့ဲအခါမွာ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရကုိယ္တုိင္က ေမတၱာရပ္ခံ ညႊန္ၾကားထားခ်က္တခုကုိ သြားသတိရပါတယ္၊ ရုပ္ရွင္ကားေတြမွာ အလ်င္းသင့္တုိင္း ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဆုိင္ရာ ရုိးရာအႏုပညာကေလးေတြကုိ ေဖာ္ျပေပးၾကပါ တ့ဲ။ ဒါနဲ႔ တိမ္ေကာ ပေပ်ာက္လုနီးနီး ျဖစ္ေနတ့ဲ စစ္ကုိင္းက ရုပ္ေသးရုပ္ ခုတ္ရုပ္ကေလးေတြကုိ ခက္ခက္ခဲခဲ ရွာႀကံၿပီး ကေလးပုခက္ေလးနားမွာ တန္ဆာဆင္ ရိုက္ကူးခ့ဲပါတယ္။ မင္းသမီး၊ မင္းသား၊ ၀န္နီ၊ ၀န္စိမ္း၊ ျမင္းရုပ္ နဲ႔ ေဇာ္ရုပ္ အားလုံး ၆ ရုပ္ ရိွပါတယ္။ ရုပ္ရွင္စိစစ္ေရးဆင္ဆာက အဲဒီအရုပ္ကေလးေတြကုိ နတ္ရုပ္ေတြ ဆုိၿပီး အဲဒီအခန္းကုိ ျဖတ္ပစ္ရမယ္ လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ မဟုတ္ပါဘူး၊ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္နဲ႔အညီ အလ်င္းသင့္ ဆီေလ်ာ္တ့ဲ ျမန္မာ့ရုိးရာ အႏုပညာကုိ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ေဖာ္ထုတ္ထားတာပါ လုိ႔ ရွင္းျပေတာ့လည္း “မဆလ စစ္အစုိးရ ၀န္ႀကီးေတြဟာရုပ္ေသးရုပ္ေတြပဲ” လုိ႔ ေလွာင္ေျပာင္ထားတာမဟုတ္လား ဆုိၿပီး ျဖတ္ေတာက္ ပိတ္ပင္ခံရတာပါပဲ။

ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ေလာကမွာ ရုပ္ရွင္ဆင္ဆာဘုတ္အဖဲြ႔က ဒုကၡေပးခ့ဲတာေတြ အမ်ားႀကီး ရိွပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ပညာသည္ေတြအားလုံး မခံရဘူးတ့ဲသူ မရိွသေလာက္ပါပဲ။ အရင္ က်ေနာ္ တင္ျပခ့ဲသလုိ ဆရာႀကီးဦးသုခက က်ေနာ့္ကုိ ဇာတ္ညႊန္းေရးေပးဖုိ႔ အပ္တုန္းက တခါတည္းနဲ႔ သုံးပုဒ္ေတာင္ အပ္ပါတယ္။ ဘာျပဳလုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း စိစစ္ေရးက ပယ္ခ်တာ သိပ္ၾကမ္းတယ္ တ့ဲ။ တခုမရ တခု ျပန္ျပန္ၿပီး တင္ႏုိင္ေအာင္ တခါတည္းနဲ႔ သုံးပုဒ္သာ ေရးေပးကြာလုိ႔ အပ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီး ေတြးေခၚ ေမွ်ာ္ျမင္တာ အလြန္ မွန္ပါတယ္။ တကယ္တမ္း ရုိက္ကူးခြင့္ တင္တ့ဲအခါမွာ သုံးပုဒ္စလုံး အပယ္ခံရပါတယ္။

ဆရာႀကီးဦးသုခလုိပဲ ၀ါရင့္ သဘာရင့္ သိကၡာရင့္တ့ဲ ဒါရုိက္တာႀကီးေတြ ဒီတုန္္းက အမ်ားႀကီး ရိွေနပါေသးတယ္။ ဆရာႀကီး ေရႊဒုံးဘီေအာင္တုိ႔ ဆရာႀကီးဦးခ်စ္ခင္တုိ႔ ဆုိတာေတြလည္း ရုပ္ရွင္ရုိက္ကူးခြင့္ တင္ၾကတ့ဲအခါမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပယ္ခ်ခံၾကရပါတယ္။ ဒီဆရာႀကီးေတြဟာ သိကၡာႀကီးတ့ဲ ပညာေပးကားေတြ အမ်ားႀကီး ရုိက္ကူး တင္ျပခ့ဲၾကၿပီးျဖစ္တာကုိ မေထာက္ထားဘဲ နတ္ေနကုိင္းမခ်န္ စိစစ္ေရးက ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားခ့ဲပါတယ္။ ျမန္မာ့ရုပ္ရွင္ ပန္းေကာင္းအညြန္႔ခ်ဳိးခံရၿပီး အရည္အေသြး ည့ံဖ်င္း ေခတ္ေနာက္က်န္ခ့ဲရတ့ဲ အေၾကာင္းရင္းေတြထဲမွာ စစ္အစုိးရရဲ႕ ရုပ္ရွင္စိစစ္ေရးဟာ ထိပ္တန္းက တာ၀န္ရိွသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

စစ္အစုိးရက ရုပ္ရွင္စိစစ္ေရးအဖဲြ႔ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒီလုိ မတရား ဖိႏွိပ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္္ေနတာလဲလုိ႔ ေမးရင္ တစ္က စစ္အစုိးရက သူ႔ကုိ ဆန္႔က်င္တုိက္ခုိက္မွာ သိပ္ေၾကာက္တ့ဲ အေၾကာက္လြန္ေရာဂါ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ကေတာ့ အာဏာအလဲြသုံးစားလုပ္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ သုံးကေတာ့ မသိနားမလည္မႈ မတတ္ကြ်မ္းမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလးက ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းအားျဖင့္ စားေပါက္ ဖန္တီးၿပီး ေငြညစ္ အက်င့္ပ်က္ ခ်စားမႈ စတာေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြကုိ အႏုပညာသည္ေတြ ဘယ္လုိမ်ား ခံႏုိင္ရည္ ရိွေနၾကသလဲ ဆုိေတာ့ ဒီလုိ မသိနားမလည္မႈ၊ အာဏာအလဲြသုံးစားလုပ္မႈ၊ အႏုိင္က်င့္မႈ၊ အက်င့္ပ်က္ေငြညစ္မႈ ဆုိတာေတြဟာ အႏုပညာေလာကမွာသာ မဟုတ္ဘူး၊ တႏုိင္ငံလုံးမွာ က်င့္သုံးေနတာပါပဲေလ ဆုိတ့ဲ အေတြးနဲ႔ ခါးစည္းခံေနၾကရရွာတာျဖစ္ပါတယ္။ အလ်င္းသင့္သလုိ ဆက္လက္ တင္ျပပါ့မယ္။

က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။ က်ေနာ္ ၀င္းေဖပါ။ ။

[ မူရင္း – ဘီဘီစီ၊ ျမန္မာဌာန – http://www.bbc.co.uk/myanmar ]


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts