Uncategorized

Nat Sae – Eassy

ကာ႐ိုက္တာ ျပပြဲ
နတ္စည္
ၾသဂုုတ္ ၂၆၊ ၂၀၁၃


“ဟာ … လန္ထြက္ေနတာဘဲ”
“ပညတ္သြားရာဓာတ္သက္ပါ” အယူစြဲသည့္ လူႀကီးသူမ အခ်ိဳ႕က “နာဂစ္” ေမႊသြားလို႔ က်န္ခဲ့ေသာ အေဆာက္အဦေတြၾကည့္ၿပီး၊ ဒီအသံုးအႏွဳန္းကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ၾက၊ အမိုးေတြလန္၊ အကာေတြလန္ စတာေတြရဲ႕ ေရွ႕ေျပး နိမိတ္လို႔ ယူလိုပံုရသည္။ ဟုတ္မည္၊ လူေတြမွာ အတိတ္နိမိတ္ကို ယံုၾကည္သူက အမ်ားသား၊ အင္း … ေဝါဟာရဆိုတာ ဆိုလိုရင္းေရာက္လြယ္တာကို ဒက္ထိေရာက္ေအာင္ ေျပာႏိုင္ဖို႔ ကလိုရင္းဆိုေတာ့ အံဝင္မည္ ခြင္က်မည္ထင္လွ်င္ ေျပာခ်လိုက္ၾကေတာ့သည္၊ နန္းသံုး ေတာ္သံုးစသည္ ေရြးမေနေတာ့၊ သို႔ေသာ္ မယဥ္ ေက်းသည့္တိုင္ မ႐ိုင္းသည့္ ေဝါဟာရမ်ားကို သံုးစြဲတတ္ဖို႔ကိုေတာ့ သင္းကေလးေတြကို တစ္ေန႔ေျပာျပရဦးမည္၊ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း သူတို႔ တေတြ ေျပာသံၾကား၍ အေတြး ဆန္႔ ေနမိသည္၊ ဘာေတြ လန္လာၾကပါလိမ့္ ။
“အဲဒါ .. တို႔လမ္းထဲက အစ္မႀကီးေတြ .. ဟဲ့”
“သိပါတယ္ ႏြယ္နီရာ ..ဟို .. ေမာ္ဒယ္ သင္တန္း တက္ေနတာ”
“ေမာ္ဒယ္ေတာင္ မျဖစ္ေသးဘူး … ခုက တည္းက လန္ေနေတာ့”
“ကိုေကာင္းကလဲ ေမာ္ဒယ္ပါဆိုမွ အဲလို ဝတ္ရမွာေပါ့ .. ဟဲ့”
“ေကာင္းျမတ္ေျပာတာ ဟုတ္တယ္ … နီလာထြန္း၊ နင္တို႔ ေမာ္ဒယ္ကလဲ ဝတ္ထားလိုက္တာ စကတ္က ေပါင္ေရာက္ေနၿပီ … ဟီး … ဟီး”
ေမာင္ႏွမတစ္ေတြ ေျပာစကားကို ခ်င့္လွ်င္ အဝတ္အစားဝတ္တာကို ေဝဖန္လာၾကတာျဖစ္မည္၊ “လူမွာ အဝတ္၊ ေတာင္းမွာ အကြပ္” တဲ့၊ မဆင္တတ္လွ်င္ အရွက္ကိုလံုေစေသာအဝတ္ကလည္း၊ အရွက္ကိုခြဲသည့္အဝတ္ ျဖစ္သြား တတ္တာကလား၊ ဖံုးလႊမ္းသင့္သည့့္ အစိတ္အပိုင္းေတြကို ဖံုးလႊမ္းဖို႔ ဝတ္ရာက တစတစႏွင့္ ဖံုးလႊမ္းထားေသာ အရာတို႔ လွစ္ျပဖို႔ ဝတ္စားလာၾကသလို ျဖစ္လာသည္။
“နင္တို႔ကလဲ ေမာ္ဒယ္ပါဆိုမွ … တျခားသူေတြနဲ႔ေတာ့ ဘယ္တူပါ့မလဲ”
“Model ဝတ္စားပံုကိုလား၊ စံျပနမူနာပံုစံ၊ ႐ုပ္လံုးေဖာ္မႈကိုလား၊ ကိုယ္တိုင္ေဝခြဲမတတ္၊ ႏွစ္ခုလံုးကို ေရာေႏွာသံုး ေနၾကဟန္ပင္၊
“ဘာပဲ ေျပာေျပာ နီလာေတာ့ ဖက္ရွင္႐ိႈးေလွ်ာက္တဲ့သူေတြကို သိပ္သေဘာက်တယ္၊ သူတို႔ ဝတ္စားျပတာ သိပ္လွတာဘဲ … ေမေမ့ကိုေတာင္ ခ်ဳပ္ခိုင္းခ်င္တယ္”
အသြင္အျပင္ဆိုတာ ကူးစက္လြယ္တဲ့ သေဘာရွိတာဘဲ၊ ခုလို ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း (Globalization) ကာလမွာ ပိုၿပီးကူးစက္ ျမန္ေတာ့မေပါ့၊ မီဒီယာေတြက ထုတ္လႊင့္တဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြထဲက မင္းသား၊ မင္းသမီးေတြနဲ႔ ေမာ္ဒယ္ေတြ ဝတ္စားပံုကို ၿမိဳ႕သူေတြက အတုယူ၊ ၿမိဳ႔သူေတြက တဆင့္ … ဒီလိုနဲ႔ ျပန္႔ႏွံ႔သြားတာထင္ပါရဲ႕ ၊
ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ေလ၊ အာ႐ံုဆိုတာ အဆင္အျခင္မရွိရင္ အေတာသတ္လို႔ လြယ္တာမဟုတ္ဘူး၊ လွမယ္ ေကာင္းမယ္ထင္တဲ့ အဆင္ဆန္းေနာက္ လိုက္ရင္းလိုက္ရင္းနဲ႔ ေနာက္ဆံုး ဘဝေပးအလွေလးေတြ ျပဳန္းတီးေစသလို ျဖစ္လာတတ္သည္ေလ၊ ခက္တာက ေမာ္ဒယ္ ဆိုတာေတြကလဲ အဝတ္အစားဟန္ပန္ အေပၚယံအလွကိုပဲ ေပးႏိုင္တာ၊ အဇၩတၲအလွကို မျပသႏိုင္ေပဘူး၊ ဒါေတြ အားက်ၿပီး အေပၚယံေနာက္ ေမ်ာပါေနၾကမွျဖင့္ …။
ဒါေလာက္စိတ္ပူစရာမရွိပါဘူး၊ အရြယ္နဲ႔ ဆိုင္တာပါ၊ ႀကီးသြားရင္ ဝတ္ပါဆိုလို႔ေတာင္ မဝတ္ၾကေတာ့ဘူး၊ အင္း .. အဲဒီအရြယ္အတြင္းမွာပဲ ဆံုး႐ံႈးနစ္နာမႈက ႀကီးမားတတ္တာမဟုတ္လားလို႔ ကိုယ့္ဆင္ေျခကို ကိုယ့္ေစာဒကနဲ႔ဘဲ ေျခဖ်က္ လိုက္မိသည္။
မည္သည့္ စီးဆင္းလာသည့္ အဟုန္ကိုမွ် လက္ဝါးနဲ႔ တားလို႔မရႏိုင္ေပမင့္၊ အဟုန္စီးေၾကာင္း မွန္ေအာင္ေတာ့ လုပ္ႏိုင္ရမည္၊ အလွဟူသည္ အေပၚယံအေရျပား အလွသာမဟုတ္၊ အတြင္းအဇၩတၲအလွလည္း ဘဝမွာ အေရးပါေၾကာင္း၊ ထိုႏွစ္ရပ္လံုး အဆညီလွ်င္ အလွဆံုး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ နားေပါက္ေအာင္ ေျပာျပၾကရမည္။
ခုမွ အမွတ္ရသည္၊ ကမၻာမွာလည္း ဒီသေဘာ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာၿပီ၊ ကမၻာ႔အလွမယ္ ေရြးခ်ယ္ပြဲႀကီးမ်ားတြင္လည္း ယွဥ္ၿပိဳင္သည့္ မယ္တို႔သည္ အလွဝတ္စံု၊ ေရကူးဝတ္စံု၊ ႐ိုးရာဝတ္စံု စသည္ျဖင့္ ဆင္ယင္္ကာ မိမိတို႔ ခႏၶာအခ်ိဳးအစား၊ အသားအေရ သြင္ျပင္တို႔ကို အလွပဆံုး ျပသႏိုင္ရံုႏွင့္မၿပီး၊ အသိတရား၊ ပညာအရည္အခ်င္း၊ လူမႈေရးစိတ္စေသာ ႏွလံုးသားအလွမ်ားရွိ၊ မရွိကိုုပါ စံတရပ္၊ အဂၤါတရပ္အေနျဖင့္ သတ္မွတ္ေရြးခ်ယ္ခံၾကရေလသည္၊ ထိုႏွစ္ရပ္လံုး စံုျပည့္မွ “ကမၻာ႔ အလွဆံုးမယ္” တဲ့၊
ႏွစ္ေထာင္းအားရဖြယ္ပင္၊ လူ႕ယဥ္ေက်းမႈ ႀကီးျမင့္မားဖို႔ ျပယုဂ္၊ အင္း … ဒီသေဘာမ်ိဳးကို သူတို႔က ခုမွ ထည့္သြင္းႏိုင္တာပါေလ၊ တို႔စာေပေတြမွာဆို … ေဟာ ဟုတ္ၿပီ၊ ခုမွအမွတ္ရသည္၊ ဒီအေၾကာင္းေလး … သူတို႔ေလးေတြကို ေျပာျပရမည္ …
ဖတ္ဆဲစာအုပ္ကိုလက္ကခ်ကာ ….
“ေရာက္လာၾကပလား … အငယ္ေတြေကာ”
“ေက်ာင္းေရွ႕မွာ ကဲေနၾကတယ္ ဘုန္းဘုန္း”
အႀကီးမႀကီးက အငယ္ေတြကို လွမ္းေခၚလိုက္သည္၊ အားလံုးထိုင္မိၾကေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့တနဂၤေႏြက သင္ေပးလိုက္ သည့္ “မဂၤလာ” အေၾကာင္းကို မစခင္ …
“သားတို႔ ေစာေစာကေျပာေနၾကတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေၾကာင္းေလးတခု ေျပာျပရဦးမယ္”
“ပံုျပင္လား ဘုန္းဘုန္း”
“ေအး … ေအး … ဆိုပါေတာ့ကြယ္၊ နိပါတ္ေတာ္လာေပါ့”
ပံုျပင္ဆိုတာ ကေလးရဲ႕အႀကိဳက္ဆံုး အစာဘဲ၊ ညီညီေဝထြန္းတို႔ ယမင္းတို႔က ေရွ႕ကို တိုးကပ္လာၾကသည္။
“တခါတုန္းက သာေကတၿမိဳ႕မွာ “ဝိဝဋ” လို႔ ေခၚတဲ့ ပြဲေတာ္တခု ႏွစ္စဥ္က်င္းပေလ့ရွိသတဲ့”
“အခု သာေကတလားဟင္ … ဘုန္းဘုန္း”
“မဟုတ္ဘူး ခင္ေမထြန္းရဲ႕ … အိႏၵိယၿပည္ထဲမွာရွိတဲ့ ေရွးတုန္းက ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ကြယ့္”
“ဝိဝဋ ပြဲေတာ္ဆိုတာ ဘယ္လိုဟာလဲ ဘုန္းဘုန္း”
“ဝိဝဋ” ဆိုတာ ဖြင့္ျခင္း၊ လွပ္ျခင္းလို႔ အဓိပၸါယ္ရတယ္ကိုေကာင္းရဲ႕၊ မိမိတို႔ရဲ႕အလွကို ေဖာ္ထုတ္ျပတဲ့ သေဘာ ေပါ့ကြယ္”
“အလွျပပြဲေပါ့”
“ေအး .. ေအး အဲဒီသေဘာ၊ အဲဒီ ပြဲေတာ္က်င္းပတဲ့ေန႔ေရာက္ေတာ့ ဝိသာခါ ဆိုတဲ့ သူေ႒းသမီးပ်ိဳေလးဟာ သူအေပါင္းအေဖာ္ေတြနဲ႔ ေရခ်ိဳးဆိပ္ကို လမ္းေလွ်ာက္ထြက္လာပါသတဲ့၊ ထူးျခားတာက အဲဒီေန႔မွာ ဘယ္မိန္းမပ်ိဳမွ အိမ္တြင္းပုန္းလုပ္မေနဘဲ ေရခ်ိဳးဆိပ္ကို ဆင္းၾကတယ္၊ ဆင္းတဲ့အခါလဲ ယာဥ္ေတြ၊ ရထားေတြ၊ ထမ္းစင္ေတြကို ခါတိုင္းလို မသံုးဘဲ၊ မိမိရဲ႕ ကိုယ္ေနဟန္ထားအလွကို ေပၚလြင္ေစေအာင္ ျဖည္းျဖည္း မွန္မွန္ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး သြားၾကရသတဲ့။”
“ဟာ … ေမာ္ဒယ္ေလွ်ာက္ပြဲေပါ့”
“ေအး … ဆိုႏိုင္တာေပါ့ နီလာထြန္းရဲ႕ … အဲ … ဒီေမာ္ဒယ္ပြဲမွာ အဲ … ဟုတ္ေပါင္”
စကားဆက္မွားသြားတာကို သူတို႔ ဝိုင္းရယ္ၾကသည္၊ လက္အသာ ကာျပရင္း စကားဆက္ရသည္၊
အဲဒီလို အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေလးေတြ တစုတေဝးေတြ႕ရေတာ့ ၾကည့္သူ၊ ရွဳသူ၊ ဖူးစာဖက္ရွာသူေတြနဲ႔ တစ္ၿမိဳ႕လံုး စည္ကား ေနေတာ့တာပဲတဲ့၊
အဲဒီလူေတြထဲမွာ ဟို သာဝတၳိေနျပည္က ပညာရွိလူႀကီးတစုကလဲ အဲဒီေရခ်ိဳးဆိပ္မွာလာၿပီး ၾကည့္ေနၾကသတဲ့၊ သူတို႔က သူတို႔အရွင့္ သားအတြက္ လွပတင့္တယ္ဆံုး ဖူးစာဖက္ကို ရွာရေအာင္ လွည့္လည္ရာက ဒီပြဲကို ဝင္လာၾကတာတဲ့၊
မိန္းမပ်ိဳေတြ ေရကစားလာတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္ပြဲကို အကဲခတ္ရင္း သူတို႔ဟာ သူတို႔သခင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံနဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္သူကို ရွာေနၾကတုန္း၊  မိုးက ျဗဳန္းစားႀကီး ရြာခ်လာပါေရာတဲ့၊ ဒီေတာ့ လံုမပ်ိဳေတြဟာ သူ႔ထက္ငါ မိုးလြတ္ရာကို ေျပးခိုၾကသတဲ့၊ အဲ “ဝိသာခါ” ကေတာ့ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ပဲ ေလွ်ာက္လွမ္းလာသတဲ့၊ ဒီအျခင္းအရာကိုျမင္ေတာ့ ေစာေစာက ပညာရွိႀကီးေတြက “ဟို သူငယ္မ ႐ုပ္ရည္အဆင္း အားျဖင့္ တင့္တယ္လွဘိျခင္း၊ အခ်င္းကေကာရွိရဲ႕လားလို႔ သိရေအာင္ စမ္းဦးမွဘဲ” ဆိုၿပီး၊ “သူငယ္မရဲ႕ေလးဖင့္ပံုျဖင့္ ရတဲ့ေယာက္်ား ထမင္းရည္ေတာင္ ပံုမွန္ေသာက္ရမယ္မထင္ဘူး” လို႔ ဆိုလိုက္သတဲ့၊ ဝိသာခါက “ဘာေၾကာင့္ အဲလိုထင္တာလဲ” ဆိုေတာ့ “အျခားသူေတြ အဝတ္ေရစိုမွာစိုးလို႔ လ်င္လ်င္သြက္သြက္ မိုးလြတ္ရာ ေျပးၾကတယ္၊ သင္က ေႏွးေကြးလွခ်ည့္” ဆိုေတာ့ ဝိသာခါက “ဖခင္တို႔ အဝတ္ဆိုတာ ရလြယ္ပါသည္၊ ေရစိုလွ်င္ ျပန္၍ေျခာက္ေသြ႕ပါသည္၊ ေျပးျခင္းေၾကာင့္ လဲခဲ့ေသာ္ အေမေမြးခဲ့ေသာ လက္၊ ေျခတို႔သည္ က်ိဳးပဲ့၍ တန္ဖိုးမဲ့သြားတတ္ပါသည္” လို႔ျပန္ေျပာၿပီး ဣေႁႏၵမဲ့ေအာင္ မေျပးမလႊားသင့္တဲ့ ရဟန္း၊ မင္း၊ မင္းစီးဆင္၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးတို႔ကိုပါ ရွင္းျပလိုက္ေတာ့ ပညာရွိႀကီးေတြဟာ သခင္အတြက္   ဖူးစာဖက္ျဖင့္ ေတြ႕ၿပီဆိုၿပီး အသင့္ယူ ေဆာင္လာတဲ့ ေရႊပန္းခိုင္ကိုေပးကာ ကမ္း လွမ္းၾကပါသတဲ့၊ ဒီေတာ့ ဝိသာခါကလဲ မိဘအုပ္ထိန္းသူတို႔ထံ ပန္ၾကားခိုင္းၿပီး ေရႊပန္းခိုင္ကို လက္ခံလိုက္ပါသတဲ့။
ဒီလိုနဲ႔ ျပန္ဖို႔ျပင္ၾကေတာ့ ဝိသာခါက သ႔ူအိမ္ကို သူစီးေနက် ရထားေပါင္းခ်ဳပ္ကို မွာလိုက္ပါသတဲ့၊ ဒီေတာ့ ပညာရွိႀကီးေတြ ရင္ထဲမွာ ဘဝင္မက်ခ်င္ျဖစ္လာၿပီး
“သူငယ္မရဲ႕ … အလာတုန္းကေတာင္ ဒီတိုင္း လာခဲ့ေသးတာ၊ အျပန္က် ဘာျဖစ္လို႔ ရထားမွာရတာလဲ၊ ဧကႏၱ စိတ္ႀကီးဝင္ၿပီး ဘဝင္ျမင့္ သြားလို႔လား” လို႔ေမးၾကေတာ့
“မဟုတ္ပါ ဖခင္တို႔၊ လာစဥ္တုန္းက သမီးသည္ ေရႊပန္းခိုင္ကို လက္မခံရေသးပါ၊ လက္ခံၿပီးေသာ သမီးသည္ ထိုပန္းခိုင္ရွင္မွတပါး အျခား သူတို႔အား အလွျပရန္ မသင့္ေတာ့ပါ၊ ဒါေၾကာင့္ ရထားကို မွာလိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္” တဲ့ ။
“ဟာ .. မိုက္တယ္”
ေကာင္းျမတ္တို႔ ေယာက်ာ္းေလးဘက္က ထြက္လာသည့္ အသံ၊ ႏြယ္နီထြန္းတို႔ ညီအစ္မတစ္စုလဲ မ်က္လံုးေလးေတြ ေတာက္လို႔၊

အဲဒါေၾကာင့္ အေပၚယံအလွကိုသာျပသဖို႔ အခ်ိန္ကုန္မခံေနဘဲ အတြင္းအလွ ကာ႐ိုက္တာ (Character) အလွကိုလဲ ျပသႏိုင္ၾကပါေစကြယ္။ ။
ပန္းခ်ီသည္ ေမာင္ျမင့္ေအာင္ျဖစ္ပါသည္။ ထုုိပန္းခ်ီအား ဤေနရာမွ ျပန္လည္ကူးယူျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts