ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ

ေအးျငိမ္း – ေ၀ါဟာရကိစၥ ႏွင့္ ဓာတ္ အေၾကာင္း

Photo – Than Htay Maung


ေအးျငိမ္း – ေ၀ါဟာရကိစၥ ႏွင့္ ဓာတ္ အေၾကာင္း
(သူ႔ေဖ့စ္ဘြတ္) မိုုးမခ၊ ဇန္န၀ါရီ ၁၂၊ ၂၀၁၆

ကြ်န္ေတာ္ စာမ်ား၊ စာအုပ္မ်ားေရးေသာအခါ မ်ားစြာေသာအဂၤလိပ္စာလံုးမ်ားကို ဘာသာျပန္ရန္ အခက္အခဲ ျဖစ္ရသည္။ ဥပမာ – အဂၤလိပ္စာလံုး structure မွာ ဘာကိုဆိုလိုမွန္း သိ၏။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာဘာသာျပန္သည့္အခါ မည္ကဲ့သုိ႔ ဆီေလ်ာ္ ေအာင္ ဘာသာျပန္ရမည္ကို အေတာ္ေခါင္းခဲရသည္။ structure ကို ျမန္မာလို အေဆာက္အအံုဟု အဘိဓာန္မ်ားက ဖြင့္ဆို၏။ သို႔ေသာ္ အဂၤလိပ္လို structure က အေတာ္အသံုးက်ယ္ျပန္႔သည္။ ေနရာကိုလိုက္၍ အဓိပၸာယ္ကဲြသြား၏။ structure ဆိုတိုင္း အေဆာက္အအံုဟု ဘာသာျပန္လို႔မရ။

Superstructure ကုိ အေပၚထပ္အေဆာက္အအံုဟု ဘာသာျပန္၏။ ကြ်န္ေတာ္သေဘာမက်ပါ။ သို႔ေသာ္ ကိုယ္ကလည္း ဘာေ၀ါဟာရမွ မတီထြင္တတ္သျဖင့္ အသာၿငိမ္ေနရသည္။ သံေခ်ာင္းႀကီးမ်ားျဖင့္ ဆင္ထားေသာ အကြက္၊ အတန္းႀကီးမ်ားကို steel structure ဟု ေခၚ၏။ ၎ကို သံမဏိအေဆာက္အအံုဟု ဘာသာျပန္လွ်င္ တက္တက္စင္ လဲြေပမည္။ သံမဏိ အေဆာက္အအံုဟု ဆုိလိုက္လွ်င္ စာဖတ္သူမ်ား၏စိတ္ထဲ၌ သံမဏိမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ အေဆာက္အဦႀကီးကို ေျပးျမင္မိမွာျဖစ္၏။ ထို႔ျပင္ သံမဏိမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ အေဆာက္အဦႀကီးကိုလည္း steel structure ဟု ေခၚၾကလိမ့္မည္ မထင္ပါ။

ကုိယ့္အေနႏွင့္ ေ၀ါဟာရတစ္လံုးေလာက္ေတာင္ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မတီထြင္ႏိုင္သည့္အခါက်မွ ကြ်န္ေတာ္ ေရွးလူႀကီး မ်ားကို ေက်းဇူးတင္မိရသည္။ ေရွးလူႀကီးမ်ားတီထြင္ခဲ့ေသာ ေ၀ါဟာရမ်ားအနက္မွ ဓာတ္ ကုိသံုးထားေသာ ေ၀ါဟာရ အနည္းငယ္ကို ေစ့ငုၾကည့္ၾကပါစို႔။

လွ်ပ္စစ္ကုိ တစ္ေနရာမွ တစ္ေနရာသို႔ သယ္ေဆာင္ေပးေသာႀကိဳးကုိ ဓာတ္ႀကိဳး ဟု တီထြင္ခဲ့ၾက၏။ (လွ်ပ္စစ္) ဓာတ္မ်ား စီးဆင္းေနေသာႀကိဳး ဟု အဓိပၸာယ္ ရေပလိမ့္မည္။
ထုိဓာတ္ႀကိဳးမ်ားကို သြယ္တန္းရန္ေထာင္ထားေသာ တိုင္ႀကီးက်ေတာ့ ဓာတ္တိုင္။
ေဟာ လွ်ပ္စစ္ကို သိုေလွာင္ေပးထားေသာ ဘက္ထရီတံုးကေလးက်ေတာ့ ဓာတ္ခဲ တဲ့။
ထိုဓာတ္ခဲမ်ားထည့္ထိုးလိုက္သျဖင့္ အလင္းေရာင္ထြက္လာေသာ အေခ်ာင္းႀကီးက်ေတာ့ ဓာတ္မီး ဆိုပါလား။

လွ်ပ္စစ္ကို သြားကိုင္မိသျဖင့္ ဒန္တန္႔တန္ဟု သခ်ီးယိုးဒယားက,သြားတာက်ေတာ့ ဓာတ္လိုက္သည္ တဲ့။

ေကာင္းသဗ်ာ။
က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္န႔ဲ လိုရင္းလည္းေရာက္။ ေခၚရမွတ္ရလည္းလြယ္။

သုိ႔ေသာ္ သည္ေခတ္တြင္ သည္လိုတီထြင္တာကို လြယ္လြယ္ႏွင့္လက္ခံပါ့မလားဟု ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ သံသယျဖစ္မိသည္။

စက္ႏွင့္ေမာင္းကာ အထက္တက္၊ ေအာက္ဆင္းလုပ္ေသာ ဘီရို၊ ဟုတ္ေပါင္ အခန္းကေလး၊ သို႔မဟုတ္ ေသတၱာကေလးကို က်ေတာ့ ဓာတ္ေလွခါးဟု နာမည္ေပးခဲ့ၾကသည္။
သည္ေခတ္တြင္သာကြ်န္ေတာ္က (ထိုအရာကေလးကို ဓာတ္ေလွခါး ဟု နာမည္ေပးလ်င္ မေကာင္းပါေလာ) ဟု ေဖ့စ္ဘုတ္တြင္ တင္လုိက္ပါက ၀ိုင္း၀န္းဆြမ္းႀကီးေလာင္းၾကမည့္သူမ်ားမွာ နည္းလွမည္မဟုတ္ပါ။ ေလွခါးဆိုတာ အထစ္ေတြ ပါရမွာကြ၊ စက္သီးႀကိဳးနဲ႔ ဆဲြတင္တဲ့ ေသတၱာကို မင္းမို႔လို႔ ေလွခါးလို႔နာမည္ေပးခ်င္တယ္။ အေတာ္ဒူတဲ့ေကာင္။ မသကာ စက္ေသတၱာဆို နည္းနည္းေတာ္ေသး ဟု ၀ုိင္း၀န္းကြန္မင့္ေပးၾက၊ ဖဲ့ၾကရဲြ႔ၾကမည့္သူမ်ား အေတာ္မ်ားေပလိမ့္မည္။

ျမန္မာစကားတြင္ ဓာတ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေ၀ါဟာရ အေတာ္မ်ား၏။

၀မ္းေလွ်ာတာကုိ ဓာတ္ပ်က္သည္၊ ဓာတ္ေလွ်ာသည္ဟု ေခၚသည္။
ယခုေခတ္ ဘန္းစကားက်ေတာ့ ဓာတ္ပ်က္သည္ ဆုိျခင္းမွာ အေပါက္အလမ္းမတည့္သည္၊ တလဲြတေခ်ာ္ျဖစ္သည္ စသည့္ အဓိပၸာယ္မ်ားရ၏။ သို႔ေသာ္ သည့္ထက္ပိုအဓိပၸာယ္ရပါေသးသည္။ နမူနာအားျဖင့္ျပရလွ်င္ –

“သား SAEIS စာေမးပဲြေျဖရန္အတြက္ စာသင္ျခင္း၊ စစ္ေဆးျခင္းမ်ား လုပ္ေပးေနရျခင္းအားျဖင့္ မအားလပ္ေသာေၾကာင့္ ၀ါသနာပါသည့္ စာေရးျခင္းတည္းဟူေသာ အမႈကို ေအာင့္အည့္ခ်ဳပ္တည္းထားရေလရာ ကြ်ႏ္ုပ္မွာ အေတာ္ဓာတ္ပ်က္လ်က္ ရိွေလသည္။”

ဓာတ္ခ်ဳပ္သည္ဆိုျခင္းမွာ ၀မ္းခ်ဳပ္တာကို ေခၚတာျဖစ္၏။
၀မ္းေလွ်ာေနသူမ်ားအားတိုက္ေသာ သၾကားႏွင့္ဆားေရာထားသည့္ေရကို ဓာတ္ဆားရည္ဟု ေခၚေလ၏။ ဟုတ္ဟုတ္ေသးေတာ့။

ေဟာ – ေနမေကာင္းသူမ်ားအား နလံျပန္ထလာေစရန္ ေဟာဒါ၊ ေဟာဒါေတြ စားေပး၊ ဒါေတြေတာ့မစားနဲ႔ဟု ဘိန္းေဓာ ဆရာႀကီးမ်ားက ေရြးခ်ယ္ေပးေသာ အစားအေသာက္စာရင္းကိုက်ေတာ့ ဓာတ္စာ ဟုေခၚသတတ္။ ထုိဆရာႀကီးမ်ားက ထိုကဲ့သို႔ ဒါစား၊ ဒါမစားနဲ႔ဟု လမ္းညႊန္ျခင္းကို ဓာတ္စာေပးသည္ဟု ေ၀ါဟာရတြင္၏။

ေရာဂါျဖစ္သူ၊ ေနမေကာင္းသူမ်ားအား ဘာေရာဂါျဖစ္သလဲဟု ဆီး၀မ္းေသြးစသည္တို႔ကိုက်ေတာ့ ဓာတ္ခဲြခန္းသို႔ သြားစစ္ရေလသည္။ ဘယ္ဓာတ္ေတြခ်ိဳ႔ယြင္းေနသလဲဟု ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္ေသာေၾကာင့္ ဓာတ္ခဲြခန္းဟု ေခၚ၏။ ႀကိဳက္သဗ်ာ။

ေရာဂါရွာတာတင္မဟုတ္။ ဟိုပစၥည္းနဲ႔ သည္ပစၥည္းစပ္လွ်င္ ဘာျဖစ္မတံုး ဟု ေလွ်ာက္လက္တည့္စမ္းၾကည့္ေသာ အခန္းကို လည္း ဓာတ္ခဲြခန္းဟုပင္ ေခၚေလသည္။

အဆုတ္ထဲ ဘာျဖစ္ေနသလဲဟု အိတ္စေရးရိုက္ၾကည့္တာက်ေတာ့ ဓာတ္မွန္ရိုက္တယ္ ဟု ေခၚကာ ဓာတ္မွန္ရိုက္ရာမွ ထြက္လာေသာ ဖလင္ျပားက်ေတာ့ ဓာတ္မွန္ ဟု ေခၚျပန္သည္။ ထိုဖလင္ျပားမွာ မွန္ပင္မဟုတ္လင့္ကစား စကားလံုးေလးကား အေတာ္လွေလ၏။ ေခၚေနက်သြားေတာ့ ဓာတ္မွန္ဆိုလွ်င္ လူတိုင္းသိသည္။ ဘယ္သူကမွ မင္းဟာ ၾကည့္လို႔မွမရဘဲကြ၊ ဘာကိစၥမွန္လို႔ေခၚရမလဲဟု ကြန္ပလိန္းတက္မေန။

ထုိ႔ျပင္လည္း ကင္မရာျဖင့္ ဖ်တ္ကနဲရိုက္၊ ၎ပံုကို ဓာတ္ေဆးရည္ထဲထည့္ေဆးလိုက္သျဖင့္ ပံုေပၚလာေသာ စကၠဴက်ေတာ့ ေဟာ – ဓာတ္ပံုတဲ့။ ဒါလည္းမဆိုး။ ကြ်န္ေတာ္သာဆို တစ္ေခါင္းလံုးသာျဖဴသြားမည္။ ထုိစာရြက္ကေလးကို ဘယ္လိုေခၚရမလဲ ဟု နာမည္ေပးရန္ ဘယ္လိုနည္းႏွင့္မွ အႀကံမထြက္ႏိုင္။

ဒါတင္ဘာဟုတ္ပါအံုးမတံုးဗ်ာ။
ဆူေနေသာေရကိုအေတာ္ၾကာသည့္တုိင္ ပူေနေအာင္ထိန္းထားႏိုင္ေသာ အလံုပိတ္ဘူးက်ေတာ့ ဓာတ္ဘူးဟူ၏။

အသံခ်ဲ႔စက္ေခတ္ဦး ဟိုးတံုးက သစ္သားေသတၱာထဲထည့္၊ သံပတ္ႀကီးကိုလက္နဲ႔လွည့္ဖြင့္ၿပီး ေလာ္ႀကီးနဲ႔ အသားကုန္ ေအာ္တဲ့စက္ကို ဓာတ္စက္ ဟု အမည္ေပး၏။ ထိုစက္ေပၚတင္ၿပီးလွည့္၊ အပ္နဲ႔ေထာက္လိုက္ေတာ့ အသံထြက္လာတဲ့အျပားကို က်ေတာ့ ဓာတ္ျပား ဟု ေခၚေလသည္။ ေအာင္မယ္၊ ဓာတ္ျပားရအဆိုေတာ္ဆိုတာ ဟိုတံုးက ႏွယ္ႏွယ္ရရ အဆိုေတာ္ မဟုတ္ဘဲကိုးခင္ဗ်။ ဒီေခတ္ကေလးေတြ သိခ်င္မွသိမွာမို႔ ဓာတ္ျပားရအဆိုေတာ္ကို နည္းနည္းေလာက္ ရွင္းျပပါရေစ။

ဓာတ္ျပားျဖင့္အသံသြင္းရန္ ထုိေခတ္က အေတာ္ေစ်းႀကီးေပလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာ္ရံုတန္ရံုအဆိုေတာ္ေလာက္ကို ဓာတ္ျပားျဖင့္ အသံသြင္းမေပး။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အသံမသြင္းႏုိင္။ အသံေကာင္း၊ အဆိုေကာင္းလြန္းလို႔ ဓာတ္ျပားနဲ႔ေတာင္ အသံသြင္းထားရတဲ့အဆိုေတာ္ကို ဓာတ္ျပားရအဆိုေတာ္ဟုေခၚေၾကာင္း တြံ – အသင္ လံုကေလး၊ လံုမကေလးတို႔သည္ ဂဏွာဟိ – မွတ္ၾကေလကုန္ေလာ့။

ယခင္က ဖလင္လိပ္ႀကီးကို တခြ်ပ္ခြ်ပ္လွည့္ကာ ပိတ္ကားေပၚသို႔ ကာဗြန္မီးျဖင့္ထိုးလ်က္ အရုပ္လည္းၾကည့္ရ၊ အသံလည္း ၾကားရေသာ ရုပ္ရွင္ကို က်ဳပ္တို႔ေတာကလူေတြက ဓာတ္ရွင္ဟု ေခၚေလသည္။ အဘယ္ဓာတ္က အဘယ္ကဲ့သို႔ရွင္သည္ကို ကြ်ႏု္ပ္လည္း ခဲြေ၀ပိုင္းျခား မျပတတ္။ ထြက္လာသည့္အရုပ္မ်ားမွာ အစင္းရာႏုိင္းခ်င္း၊ အစက္အေျပာက္ႏိုင္းခ်င္းႏွင့္။ ပိတ္ကား ေပၚမွ မင္းသားမင္းသမီးမ်ားကလည္း တုန္ေနေသးသည္။ အသံကလည္း ေလသံမ်ားေရာလ်က္ ၀ူး၀ါး၀ူး၀ါး။ ဘာေျပာသလဲ မနည္းနားေထာင္ယူရ၏။ သို႔ေသာ္ ယခင္က ထိုဓာတ္ရွင္မ်ားမွာ အေတာ္ၾကည့္လို႔ ေကာင္းေလသည္။ ကြႏု္ပ္တို႔မွာ ထို ဓာတ္ရွင္ကို ရြာမွ ေလးငါးမိုင္မွ်ေ၀းေသာ အရပ္သို႔ သြားၾကည့္ၾကရ၏။ သို႔တုိင္ မည္သူမွ် မညည္းညူ။ သြားၾကသည္သာ ျဖစ္ေလသည္။

ဓာတုေဗဒပစၥည္းေတြကို ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာတဲ့အခန္းက်ေတာ့ ဓာတ္ခဲြခန္းဟု ေခၚ၏။ သို႔ေသာ္ ဓာတ္ခဲြခန္းမွ (ခဲြ) ကိုျဖဳတ္လုိက္ၿပီး ဓာတ္ခန္း ဟု လုပ္လိုက္လွ်င္မူ အဓိပၸာယ္မွာ အေတာ္ေျပာင္းသြားေလသည္။ ဓာတ္ခန္းကို ဓာတ္နန္းဟုလည္း အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ေခၚတတ္ၾကေသး၏။ ဓာတ္ခန္း သို႔မဟုတ္ ဓာတ္နန္းမွာ ဘာတဲ့၊ ဟိုအထက္ဆရာႀကီးမ်ား၊ ဘိုးဘိုးႀကီး၊ မယ္မယ္ႀကီးမ်ားအား ပူေဇာ္ပသရာ ေနရာျဖစ္ေလသည္။ ထိုေနရာတြင္ ပေယာဂပူးကပ္ေနသူမ်ားကို ကုသေပးသည္။ နတ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ အမႈ ကိစၥမ်ားကို ျပဳလုပ္သည္။ အတြင္း (၃၇) မင္း၊ အျပင္ (၃၇) မင္း၊ ကုိႀကီးေက်ာ္၊ မမႏွဲ၊ အေနာက္နန္းမေတာ္၊ အေမေရယဥ္၊ မင္းႀကီးမင္းေလး စသူတို႔ တခန္းတနား က်က္စားရာေနရာျဖစ္၏။

ထုိေနရာႏွင့္တုိက္ရိုက္ပတ္သက္ေနသည့္ စကားလံုးတစ္ခုမွာ ဓာတ္စီးသည္ ဟူေသာ ေ၀ါဟာရျဖစ္၏။ ဓာတ္စီးတယ္ဆိုတာ အထက္ ဘိုးေတာ္၊ ဘြားေတာ္၊ မင္းႀကီး၊ မင္းလတ္၊ မင္းေလး၊ မင္းေပါက္စနတို႔က သက္ရိွလူသားကို ပူးကပ္ကာ သားေတာ္ သမီးေတာ္တို႔ ငါ့ကို မခံ့မညားလုပ္ရင္ေတာ့ အေၾကာင္းျပရေသးတာေပါ့ ညွင္းညွင္းညွင္းဟု မ်က္လံုးကိုမိွတ္၊ ေဘးဘယ္ညာ ယမ္းလ်က္ အသံ ဗလံုးဗေထြးျဖင့္ ဓားႀကိမ္းႀကိမ္းကာ ဘယ္ေကာင္မက ဘာျဖစ္တာ၊ ဟိုအေကာင္ ဘယ္လိုျဖစ္မယ္ ဟု အတတ္ေဟာျခင္း ျဖစ္ေလသည္။

ေအာင္မယ္၊ ဓာတ္စီးတယ္ဆိုလို႔ ႏွယ္ႏွယ္ရရမမွတ္ပါႏွင့္။ ဓာတ္က စီးခ်င္တိုင္းစီးလို႔ရတာမဟုတ္။ သူတို႔ႏွင့္ နီးစပ္သူမ်ားသာ စီးလို႔ရေလသည္။ ကြ်န္ေတာ့္လို ဘိုးေတာ္၊ ဘြားေတာ္၊ ေပ်ာက္ေစ၊ ေရမန္း၊ အၾကားအျမင္၊ နတ္၊ စုံး၊ တေစၦသရဲ၊ သူရႆတီ၊ အေမေရယဥ္၊ မင္းႀကီးမင္းေလး၊ နတ္နန္း၊ ကိုးၿမိဳ႔ ဆုိတာတို႔ကို နည္းနည္းကေလးမွ အယံုအၾကည္မရိွေသာ လူ႔ခြစာအဖို႔ ဓာတ္ကိုစီးဖို႔ေနေနသာ။ ဓာတ္ပါးခ်ပ္ႀကိဳးေတာင္ ကုိင္ခြင့္ရမွာမဟုတ္။

(ပုိသိလိုသူမ်ား ေက်ာ္ျမသန္း၏ ကနားစီးေမာင္ေမာင္လတ္၊ ႏုႏုရည္(အင္း၀) ၏ ၿပံဳး၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ၊ ငို၍ (ဟုတ္ေပါင္) ရယ္၍လည္း ကန္ေတာ့ခံေတာ္မူပါ စသည္တို႔ကို ဖတ္ပါ။)

အႏွီဓာတ္မ်ားႏွင့္ နီးစပ္ေသာ ေနာက္ေ၀ါဟာရတစ္ခုမွာ ဓာတ္လံုး ျဖစ္ေလသည္။
ဓာတ္လံုး၏ အစြမ္းသတိၱကား အေတာ္မ်ားေလသည္။ ငယ္စဥ္က ကြ်န္ေတာ္က်က္မွတ္ထားသည္မ်ားကို ျပန္လည္ ေဖာက္သည္ခ်ရလွ်င္ – ေဆာင္ရင္ေလးတယ္၊ ပစ္ရင္အေ၀းေရာက္တယ္။ ေရစိမ္ေသာက္ရင္ ေသးေပါက္တယ္ ဟူ၏။

ကြ်န္ေတာ္ျမင္ဖူးေသာ ဓာတ္လံုးမွာ ေက်ာက္ခဲကို ေရႊရည္စိမ္ထားေသာ အလံုးကေလး ျဖစ္၏။ သူကလည္း ႏွယ္ႏွယ္မဟုတ္။ ၉၆ ပါးေသာေရာဂါတုိ႔ကို ဘယ္ေဆးရံုေဆးခန္းမွ သြားစရာမလို၊ ဘယ္ဆရာ၀န္မွ ျပစရာမလိုဘဲ ေရစိမ္ေသာက္ရံုမွ်ႏွင့္ ေပ်ာက္ ကင္းေစႏုိင္ေသာ အစြမ္းရိွေလသည္။ ထိုမွ်သာမက မေကာင္းဆိုး၀ါးတို႔ ပူး၀င္လာလွ်င္ေသာ္မွ အႏွီဓာတ္လံုးျဖင့္ ခုတ္ထည့္ လိုက္လွ်င္ ေအာင္မယ္ေလး၊ ဘေလးတကာ ထဘီစြန္ေတာင္ဆဲြေျပးရသည္ ဟု အဆိုရိွ၏။ ဤမွ် အစြမ္းထက္လွေသာ ထုိအလံုးကေလးကို ဓာတ္လံုးဟု အမည္ေပးခဲ့ေသာ ပညာရိွႀကီးမ်ားအား ကြ်ႏ္ုပ္မွာ အထူးေက်းဇူးတင္မိေလသည္။ ကြ်ႏု္ပ္သာဆို ထို ဘက္စံုသံုးအလံုးကေလးကို မည္ကဲ့သို႔ အမည္ေပးရမွန္းမသိသျဖင့္ စဥ္းစားရင္း တစ္ေခါင္းလံုး ျဖဴသြားစရာ ရိွေပသည္။ (ယခုလည္း မမည္းပါ။)

ယူရီးယား၊ ပိုတက္စသည့္သဘာ၀မဟုတ္ေသာ လူလုပ္ေျမၾသဇာမ်ားက်ေတာ့ ေဟာ၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာ တဲ့။ တယ္လဲအသံုးတည့္တဲ့ ဓာတ္ ေပပ ခင္ဗ်ာ။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဆယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က ဓာတုေဗဒ ဆုိတာႀကီး သင္ရသည္။ ဘာတ့ဲ တိုက္ေၾတးရွင္းဆိုတာ၊ အရမ္းခက္ ဆိုပါလား။ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ ဆယ္တန္းသာ ေအာင္လာေရာ၊ အဲဒီ တုိက္ေၾတးရွင္းဆိုတာႀကီးကို ဘယ္လိုေက်ာ္လို႔ေက်ာ္ခဲ့မွန္း ေတာင္ မသိလိုက္။ ဟိုဓာတ္သည္ဓာတ္ေတြအေၾကာင္း သင္ရသည့္အတြက္ ဓာတုေဗဒ ဟု ေခၚသည္။ ဓာတုေဗဒဆုိတာ ဗမာစကားမဟုတ္။ ဓာတ္ခဲြျခင္းအတတ္ပညာဟု အဓိပၸာယ္ရပါလိမ့္မည္။ ဓာတ္ခဲြျခင္းဆိုတာလည္း ဗမာစကားစစ္စစ္ မဟုတ္ ေသး။ ဓာတုဆိုတာ ပါဠိစကားျဖစ္၏။ ေဗဒ ဆိုသည္မွာ ေ၀ဒ (Veda) ကို ျမန္မာမႈျပဳထားျခင္းျဖစ္ၿပီး အသိပညာဟု အဓိပၸာယ္ ရသည္။

(ျမန္မာႏိုင္ငံ အဂၤလိပ္ကိုလိုနီလက္ေအာက္ကလြတ္လာေတာ့ အဂၤလိပ္စကားလံုးမ်ားကို ျမန္မာေ၀ါဟာရျဖင့္ ဘာသာ ျပန္ဆိုရန္ ႀကိဳးစားၾကပံုအေၾကာင္း လူကေလး၊ လံုမကေလးတို႔ ေလ့လာသင့္သည္။ ကြ်န္ေတာ္ဖတ္ခဲ့တာ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ အစိတ္ေလာက္ရိွၿပီမို႔ အခု သိပ္မမွတ္မိေတာ့။ ခပ္ေရးေရးသာ မွတ္မိေတာ့သည္။)

ပထ၀ီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာဆိုတာက်ေတာ့ ဓာတ္ႀကီးေလးပါး ျဖစ္၏။ ဓာတ္သေဘာအရ ေဟာသည္ ကမၻာေလာကႀကီး ကို ခဲြျခမ္းစိတ္ျဖာၾကည့္လုိက္လွ်င္ ထုိ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကလဲြလို႔ ဘာမွ မရိွ။

စိတ္သေဘာခ်င္းတူမွ်သူကိုက်ေတာ့ ဓာတ္တူနာမ္တူဟု တင္စားေလသည္။ ဤေနရာတြင္မေတာ့ ဓာတ္ဟူသည္ လူ႔ခႏၶာ ကိုယ္ကို ရည္ညႊန္းၿပီး နာမ္ဆိုသည္မွာမူ စိတ္ကို ရည္ညြန္းပါလိမ့္မည္။ ဓာတ္တူနာမ္တူကို ျမန္မာစကားလံုးျဖင့္ ဖလွယ္လိုက္ရ လွ်င္ စိတ္တူကိုယ္တူ ဟု ဆိုႏိုင္မည္လားမသိ။

ဤသည္မွာ ေရွးလူႀကီးမ်ားတီထြင္ခဲ့ေသာ ေ၀ါဟာရေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာအနက္မွ ဓာတ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေ၀ါဟာရမ်ား ျဖစ္၏။ စိတ္ကူးမိသမွ် ေရးပါသည္။ အျခား ဓာတ္ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ေ၀ါဟာရမွ်ား က်န္ႏိုင္ပါေသးသည္။ မိတ္ေဆြတုိ႔ ကူညီ ရွာေဖြေပးၾကပါကုန္။

အထက္ပါေရးသားထားခ်က္မ်ားထဲ၌ အမွားပါကလည္း ျပင္ေပးၾကပါကုန္။

ေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ေအးၿငိမ္း
၈ ဇႏၷ၀ါရီလ၊ ၂၀၁၆။ ၀၀း၅၂ နာရီ


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

One thought on “ေအးျငိမ္း – ေ၀ါဟာရကိစၥ ႏွင့္ ဓာတ္ အေၾကာင္း
  1. ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အဲဒီ ဓါတ္ ဆိုတဲ့စာလံုးကို စိတ္ဝင္စားမိပါတယ္။ အခု ဦးေအးျငိမ္း ျပည့္စံုေအာင္ သုေတသနလုပ္ေပးလို႕ ေက်း်ဇူးတင္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ကို ဓါတ္ လို႕သံုးျပီး၊ အခု အီလက္ထရြန္းနစ္နဲ႕အင္တာနက္ကို အီး အိုင္ ျမန္မာမႈျပဳလုပ္ေနၾကပါျပီ။

Comments are closed.