ဖိုုးထက္ ေခတ္ျပိဳင္အေတြ႔အၾကဳံ

ဖိုးထက္ – ေ၀းသြားတဲ႔ လမ္းမၾကီး

 

ဖိုးထက္ – ေ၀းသြားတဲ႔ လမ္းမၾကီး

(မိုးမခ) ဧျပီ ၂၁၊ ၂၀၁၅

 

မႏၱေလးကိုေရာက္တုိင္း ကၽြန္ေတာ္ ေမျမိဳ႕ကို တစ္ေခါက္ေတာ႔ ေရာက္ေအာင္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ ရုကၡေဗဒဥယ်ာဥ္ကို ေရာက္ခ်င္မွ ေရာက္သည္။ ေမျမိဳ႕ကို ေက်ာ္သြားရသည္႔ ပိတ္ခ်င္းေျမွာင္ကို ေရာက္ခ်င္မွ ေရာက္သည္။ တကယ္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေမျမိဳ႕ကို အေရာက္သြားခ်င္လို႔ မဟုတ္။ မႏၱေလးမွ ေမျမိဳ႕သို႔ အေရာက္သြားရေသာ လမ္းကို သေဘာက်ေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ လမ္းမွာ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး ေမျမိဳ႕ကို ေရာက္ခ်င္မွေတာင္ ေရာက္သည္။ 

 

ေမျမိဳ႕ကို အဂၤလိပ္ေခတ္က စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ေမကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ေမျမိဳ႕လို႔ ေခၚသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ သိသည္။ စစ္အစိုးရေခတ္ေရာက္ေတာ႔ ျပင္ဦးလြင္လို႔ အမည္ေျပာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္လို မႏၱေလးသားေတြ ကေတာ႔ ေမျမိဳ႕မွ ေမျမိဳ႕။ တစ္ျပားမွ မေလွ်ာ႔။ ျပင္ဦးလြင္လို႔ မေခၚဘဲ ေမျမိဳ႕လို႔ ေခၚရင္ ေထာင္ခ်လို႔ရတယ္ဟု ေကာလဟာလေတြ လႊင္႔ခဲ႔ၾကေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ႔ ေမျမိဳ႕ဘဲ။

 

အရင္က မႏၱေလး မွ ေမျမိဳ႕သို႔သြားလိုလွ်င္ မႏၱေလး-လားရိွဳးလမ္းကိုေရာက္ဖို႔ ၃၅လမ္း A လမ္းမွ ထြက္ခ်င္ထြက္။ နန္းေရွ႕ ၁၉လမ္း အတိုင္းထြက္ၿပီး ပုသိမ္ၾကီး ကန္ေကာက္လမ္းမွ ထြက္ခ်င္ထြက္။ ဒီႏွစ္လမ္းသာ မႏၱေလး-လားရိွဴးလမ္းကို ျဖဴးေနေအာင္ ေပါက္သည္။ ကားသြားလို႔ရသည္။ အခုေတာ႔ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚက ေခ်ာင္းလက္တက္ေတြ ျမစ္မၾကီးထဲသို႔ စီ၀င္ေနၾကသလို လမ္းေတြ အမ်ားၾကီးက မႏၱေလး-လားရိွဴးလမ္းေပၚကို ဦးဆိုက္သည္။ ၃၅ A လမ္း၊ ၁၉ လမ္း၊ လမ္း ၄၀၊ ၄၁၊ သိပၸံလမ္း…အို အမ်ားၾကီးပါ။ 

 

အခုလဲ ကၽြန္ေတာ္ ေမျမိဳ႕ကို သြားအံုးမယ္လို႔ မႏၱေလးေန အမငယ္ကို ေျပာေတာ႔ ကားယူသြားေလတဲ႔။ ကားနဲ႔ သြားရတာ ၀န္က်ယ္သည္။ ကရိကထမ်ားသည္။ ၿပီးေတာ႔ သူ႔ကားက ခ်မ္းသာလို႔ ၀ယ္ထားေသာ ကားလဲ မဟုတ္။ အလုပ္အတြက္ကလြဲၿပီး ကၽြန္ေတာ္ မသံုးခ်င္။ ဆိုင္ကယ္ဘဲ ယူေတာ႔မယ္ဆိုကာ မေန႔ကတည္းက အင္ဂ်င္၀ိုင္လဲ၊ ေလစစ္၊ မီးစစ္ လုပ္ထားေသာ ဆိုင္ကယ္ေလးကို ဆြဲထုတ္လာခဲ႔သည္။ မႏၱေလး-လားရိွဴး လမ္းေပၚကိုတက္ဖို႔ ၃၅ A လမ္းကို ေရြးခ်ယ္လိုက္သည္။ 

 

ျမန္မာေနာက္ဆံုးမင္းဆက္ သီေပါမင္းႏွင္႔ စုဖုရားလတ္တို႔ကို အိႏိၵယကိုေခၚဖို႔ အဂၤလိပ္စစ္တပ္ေတြ ဧရာ၀တီျမစ္ကေန မႏၱေလးနန္းေတာ္ကို တက္ဖို႔ စစ္ေၾကာင္းသံုးခုခြဲၿပီး တက္လာခဲ႔သည္။ A၊ B၊ C ။ အဲဒီမွစၿပီး ၃၅လမ္းကို ေအလမ္း။ ၂၆ လမ္းကို ဘီလမ္း။ ၂၂ လမ္းကို စီလမ္း ဆိုၿပီး မႏၱေလး နယ္ခံေတြက ႏွဳတ္စြဲေနခဲ႔သည္။ အရင္က ေအလမ္းၾကီးမၿပီးဆံုးေသးခင္ ျမင္းတန္းရပ္ကြက္ကို ေက်ာ္ကတည္းက ျမိဳ႕ျပလကၡဏာေတြ ကုန္ၿပီ။ လမ္းတစ္ဖက္ တစ္ခ်က္မွာ လယ္ကြင္းေတြ၊ ႏြားလွည္းေတြ။ အခုေတာ႔ ေအာင္ပင္လယ္ ဘိုးဘိုးၾကီးနန္း ေရာက္သည္ အထိ ျခံ၀န္း အက်ယ္ၾကီးေတြ ခတ္ထားေသာ ၀န္းအက်ယ္ၾကီးေတြ။ ျခံ၀န္းအက်ယ္ၾကီးေတြထဲမွာ ဂိုေထာင္ၾကီးေတြ။ ေသခ်ာတာက ပိုင္ရွင္ေတြသည္ ျမန္မာေတြ မဟုတ္။ ျခံေရွ႕မွာ ကြမ္းယာဆိုင္ေလး၊ အသုပ္ဆိုင္ေလးေတြ ဖြင္႔ထားေသာ ျမန္မာ ျခံေစာင္႔ေတြရိွသည္႔ သိန္းေသာင္းခ်ီတန္ေသာ ေျမကြက္ေတြ အျဖစ္ေျပာင္းသြားၾကၿပီ။ 

 

နတ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မယံုေပမယ္႔ Reputation ေကာင္းေကာင္းရိွေသာ နတ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္ေလးစားပါသည္။ အရက္သမား မဟုတ္ေသာနတ္၊ မေကာက္က်စ္ေသာ နတ္ျဖစ္သည္႔ ေအာင္ပင္လယ္ဘိုးဘိုးၾကီး နန္းေရွ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ရပ္လိုက္ေတာ႔ “အစ္ကို ပန္းယူမလား။ ၅၀၀ ဖိုးယူသြားေနာ္။ လမ္းမွာ ခလုတ္မထိ ဆူးမျငိ ပါေစနဲ႔လို႔ ဘိုးဘိုးၾကီးက ဆုေပးပါတယ္ အစ္ကို” ဟု သနားခါး ပါးကြက္ၾကားေလးကို မွဳန္ေနေအာင္ လိမ္းထားသည္႔ အပ်ိဳေပါက္အရြယ္ ေကာင္မေလးက သေျပပန္းႏွင္႔ ဇြန္ပန္းေတြ တဲြစပ္ထားေသာ ပန္းစည္းေလးကို ဆိုင္ကယ္ ေရွ႕ျခင္းထဲသို႔ အျခား ပန္းေရာင္းသူမ်ား မေရာက္ခင္မွာ ေျပးလာၿပီး ထည္႔သည္။ ေလတျဖဴးျဖဴး တိုက္ခတ္ေနသည္႔ အႀကားကပင္ ဇြန္ပန္းနံ႔က ေမႊးၾကိဳင္ေနသည္။ 

ေအာင္ပင္လယ္ကို ေက်ာ္ေတာ႔ သဗၺေတာ၊ လက္ေကာင္း၊ သံုးအိမ္၊ ေက်ာက္မီး စသည္႔ ရြာေတြကို အစဥ္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္ ျဖတ္ေမာင္းလာသည္။ ေက်ာက္မီးရြာေရာက္ေတာ႔ မႏၱေလး လားရိွဴးလမ္းၾကီးေပၚမွ ဖဲ႔ထြက္ၿပီး ဆည္ေတာ္ၾကီး ေျမာင္းမၾကီး လမ္းေပၚသို႔ ခ်ိဳး ၀င္ခဲ႔သည္။ ဆရာလယ္တြင္းသားေစာခ်စ္၏ ပန္းျမိဳင္လယ္မွ ဦးယ်ာဥ္မွဳး စာအုပ္ထဲမွ ေက်ာက္မီးရြာ။ ဒီရြာမွာ ကၽြန္ေတာ္ခုႏွစ္တန္းအထိ ေက်ာင္းေနခဲ႔သည္။ ဆည္ေတာ္ၾကီး ေျမာင္းေဘးမွာ ရိွသည္႔ ေက်ာက္မီး အ.ထ.က ကို လမ္းႀကံဳတံုး ကၽြန္ေတာ္၀င္ၾကည္႔ခ်င္သည္။ ဘာေတြမ်ား ေျပာင္းလဲကုန္ၿပီလဲ။ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုနီးပါး အတြင္း ဘာေတြမ်ား ေျပာင္းကုန္သလဲ။ 

 

အရင္က ေျမာင္းေဘး ေျမာင္းေဘာင္ေပၚမွာ ရိွေသာ သစ္ပင္ၾကီးေတြ ဘာမွ မရိွေတာ႔။ ေက်ာင္းေရွ႕က ထမင္းစားေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္တိုင္း ေရဆင္း ခိုးကူးၾကေသာ ေရခ်ိဳးဆိပ္ရိွ ေညာင္ပင္ၾကီးေတာင္ ေညာင္ငုပ္တိုၾကီးအျဖစ္သာ ျမင္ရေတာ႔သည္။ ေက်ာင္းေရွ႕က ေဘာလံုးကြင္းကလဲ အသစ္တို္းလာေသာ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြေၾကာင္႔ ေဘာလံုးကန္လို႔ရေလာက္ေသာ အက်ယ္အ၀န္း မဟုတ္ေတာ႔။ 

 

ေက်ာင္းထဲကို ကၽြန္ေတာ္ ၀င္သြားလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္႔ငယ္ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ေတြ႔ႏိုင္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ မေသခ်ာေသာ ကိစၥျဖစ္ၿပီး အခ်ိန္ယူရမည္႔ ကိစၥျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ရိွေစေတာ႔။  ဆိုင္ကယ္ကို လမ္းမၾကီးဘက္သို႔ ျပန္ေကြ႕လာခဲ႔သည္။ ၿပီးေတာ႔ ေက်ာက္မီးနဲ႔ ဆည္ေတာ္ၾကီး ေခ်ာင္းသာ ျခားသည္႔ ေငြေတာင္ရြာကို ျဖတ္သည္။ ၿပီးေတာ႔ အရင္က ဆီးသီးနဲ႔ သရက္သီး လိွဳင္လိွဳင္ထြက္သည္႔ ကုလားၾကီးျခံ။ ၿပီးေတာ႔ ထံုးဘို၊ အုန္းေခ်ာ။ ေနာက္ဆံုးမွာ ေက်ာက္ေခ်ာ။ ေက်ာက္ေခ်ာရြာေရာက္လွ်င္ ေျမျပန္႔လမ္းဆံုးၿပီ။ ေတာင္တက္လမ္းစၿပီ။ အရင္က အဆင္းေရာ၊ အတက္ပါ တစ္လမ္းတည္း။ အခုေတာ႔ ႏွစ္လမ္း။ အဆင္းနဲ႔ အတက္ သပ္သပ္စီခြဲထားသည္။ အဆင္းလမ္းက အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက ေဖာက္သြားေသာ လမ္း။ လမ္းက ေျပျပစ္သည္။ 

 

အတက္လမ္းက စစ္အစိုးရ ေဖာက္ခဲ႔ေသာ လမ္းသစ္။ မတ္ေစာက္သည္။ ေဖာက္ခါစက အရမ္းမတ္ေစာက္ၿပီး စနစ္မက်ေသာေၾကာင္႔ ကားေတြ ခဏ ခဏ ေမွာက္သည္။ တိုက္သည္။ လူေတြ ေသလြန္းမက ေသမွ လမ္းကို ျပန္ ျပင္ရင္း ျပင္ရင္း အခုေတာ႔ သိပ္မဆိုးေသာ လမ္းျဖစ္လာသည္။ လမ္းအသစ္ျဖစ္လာတာ ေကာင္းေပမယ္႔ ျမန္မာျပည္ ထံုးစံအတိုင္း လမ္းကန္ထရိုက္တာမ်ားက လမ္းရဲ႕ ေဘး ဘယ္၊ ညာ တစ္ေလွ်ာက္ သစ္ၾကီး၊ ၀ါးၾကီးေတြကို လမ္း အေၾကာင္းျပၿပီး ခုတ္လွဲျပစ္ခဲ႔ၾကသည္။ ၿပီးေတာ႔ ထံုးဖုတ္တာမွာသံုးသည္။ ထင္းဆိုက္ျပစ္သည္။ တန္ဖိုးနားမလည္ေသာ အစိုးရ လက္ေအာင္မွာ တကယ္႔ ၀ရံုးသံုးကားျဖစ္ခဲ႔ၾကတာ အခုအခ်ိန္အထိ လမ္းၾကီးက သက္ေသ။ 

 

အရင္က ေက်ာက္ေခ်ာကို ေရာက္တာနဲ႔ ေလထုက ေျပာင္းလဲသြားသည္။ ေအး၊ ေမႊး သည္႔ လတ္ဆတ္ေသာေလကို စၿပီး ရွဴရၿပီ။ ေလရွဴရတာ စီးစီးပိုင္ပိုင္ရိွသည္။ အခုေတာ႔ သံုးထပ္ေကြ႕ေရာက္သည္အထိ ေလက ပူေႏြးေႏြး။ ပြေယာင္းေယာင္း။ ၂၁ မိုင္ view point ကို ေရာက္ေတာ႔ အရင္ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ ကားေတြ ရပ္ေသာ ေနရာက သစ္ၾကီး ၀ါးၾကီးေတြ ပါးလ်ေနတာ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ ေတြ႔ရျပန္သည္။ သို႔ေသာ္ မႏၱေလးျမိဳ႕ၾကီးကို အေပၚစီးက စီး၊ မိုးၾကည္႔ရေသာ အရသာက ကၽြန္ေတာ္ကို စိတ္ၾကည္ႏူး ခ်မ္းေျမ႔ေစသည္။ 

 

ဘယ္ဘက္ ယြန္းယြန္းမွာ စီးဆင္းေနေသာ သံုးမည္ရ ဒုထၱ၀တီျမစ္။ ကြ်ဲနဖားေတာင္ၾကီးကေတာ႔ မားမားၾကီးက်န္ေနဆဲ။ အရင္လို စိမ္းစိမ္းစိုစိုျဖင္႔ အစိမ္းေရာင္သမ္းေနေသာ ေတာင္ၾကီး မဟုတ္ေတာ႔။ မႏၱေလး နန္းျမိဳ႕ရိုး ေလးေထာင္႔စပ္စပ္ၾကီးကို ျမင္ရသည္။ ျမိဳ႕ၾကီးရဲ႕ေဘးမွာ ရပ္ကြက္ေတြ၊ ရပ္ကြက္ေတြ။ အရင္က ေတာင္ဖက္ဆံုးမွာ ေအာင္ပင္လယ္၊ အင္းခရု။ အခုေတာ႔ ျမစ္ငယ္အထိ ရပ္ကြက္ေတြ ဆက္စပ္ကုန္ၿပီ။ ဒီရပ္ကြက္ေတြမွာ ျမိဳ႕ထဲက ျမိဳ႕ျပင္ကို ထြက္လာေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳး မိသားစုေတြ ဘယ္ႏွစ္စု ရိွမယ္မွန္း ကၽြန္ေတာ္ မသိေပမယ္႔ ျမန္မာ မိသားစုေတြ အမ်ားစုဆိုတာ ေသခ်ာသည္။ မႏၱေလး ျမိဳ႕ၾကီးက မက်ည္းေစ႔ ဆယ္ေတာက္တန္း ကစားကာနီး က်ဲခ်လိုက္သလို ျပန္႔က်ဲကားလာသည္။ တိုးတက္ေသာ က်ယ္ျပန္႔လာျခင္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္ မထင္။ ဆုတ္ယုတ္ေသာ၊ ရွံဳးနိမ္႔ေသာ ျပန္႔ကားျခင္းမ်ား။ ျမိဳ႕အလည္မွာ ပ၀တၱိသားေတြ ရိွသည္။ ျပည္သူလူထုကို ဂုပ္ခြစီးထားေသာ လူတန္းစားေတြ ပိုင္သည္႔ ေျမေတြ ရိွသည္။ 

 

အရင္က ၂၁မိုင္ ရွဴခင္းသာက မႏၱေလးျမိဳ႕ၾကီးကို စီးမိုးၾကည္႔လွ်င္ စုစုစည္းစည္းႏွင္႔ ျမိဳ႕ၾကီးက နန္းေသြး၊ နန္းဟန္အျပည္႔။ အခုေတာ႔ အေစာ္ကားခံရေသာ ျမိဳ႕ၾကီးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္မိသည္။ ဆရာၾကီး ျမသန္းတင္႔က မႏၱေလးကို ဖီးနစ္ငွက္ႏွင္႔ တင္စားခဲ႔သည္။ မီးပံုထဲမွ အျမဲ ရွင္သန္ထေျမာက္လာသည္႔ ျမိဳ႕။ အခုေတာ႔ ျမိဳ႕ၾကီးက ေျခာက္ကပ္ကပ္ျဖင္႔ လူမမာသည္ ၾကီးတစ္ေယာက္ႏွင္႔ တူေနသည္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိသည္။ 

 

၂၁ မိုင္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ခဏနားခ်င္သည္။ ဆိုင္ကယ္ကို အနားေပးရင္း အေပါ႔အပါးသြားဖို႔ ထိုင္ေနၾက လၻက္ရည္ဆိုင္ကိုရွာသည္။ ရွာမေတြ႔။ ေသေသခ်ာခ်ာ ႏွစ္ေခါက္ ျပန္ရွာမွ အရင္ဆိုင္ေလး ေနရာမွာ ဆိုင္ၾကီး ကနားၾကီး ျဖစ္ေနတာ ေတြ႔ရသည္။ သို႔ေသာ္ ဆိုင္ရွင္ေတြက ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိေသာ သူေတြ မဟုတ္ေတာ႔။ တရုတ္လိုလို ရွမ္းလိုလို ကိုးကန္႔လိုလို ပိုင္ရွင္ေတြ။ ျမန္မာျပည္ဖြားေတြျဖစ္ၿပီးတာပါဘဲလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတြးၿပီး ၀င္ထိုင္ေတာ႔ လၻက္ရည္က အရင္လို ႏြားႏို႔စစ္စစ္ ေရာထားေသာ ေမႊးေနသည္႔ လၻက္ရည္ မဟုတ္ေတာ႔။ ဖြယ္တယ္တယ္။ ဖန္တန္တန္။ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ေတြရဲ႕ စကားေတြ၊ ဆက္ဆံပံုေတြကလဲ ေအးတိ ေအးစက္။ ေႏြးေႏြးေထြးေထြးမရိွ။ 

 

၂၁ မိုင္က ထြက္လာၿပီးေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ဆိုင္ကယ္က ေမာင္းရတာ သိပ္မေကာင္း။ သိပ္မဆြဲခ်င္။ ဂီယာ နံပါတ္ ၂ နဲ႔ အသာေလး တက္ရမည္႔ ေနရာမွာ ဂီယာ နံပါတ္ ၁ ကို ျပန္ျပန္ ခ်ိန္းေနရသည္။ မႏၱေလးသားပီပီ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္စီးတာ ကၽြမ္းက်င္သည္။ ကိုယ္႔ ကိုယ္ ကိုယ္ ယံုၾကည္မွဳ ရိွသည္။ အရင္က ဒီလမ္း ဒီခရီးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ ဆိုင္ကယ္ မေကာင္းေပမယ္႔ ေအးေအးေဆးေဆး ထိန္းေက်ာင္းေမာင္းႏွင္လို႔ ရသည္႔ ေနရာ။ ကုန္းဆင္း၊ ကုန္းတက္၊ ေတာင္ဆင္း၊ ေတာင္တက္၊ အေကြ႔၊ အေစာင္း ေတြမွာ သင္႔ေတာ္ရာ ဂီယာႏွင္႔ ဘရိတ္ကို တြဲၿပီး ေမာင္းႏွင္ေနၾက။ သက္ေတာင္႔သက္သာ။ ေအးေအးေဆးေဆး။ အခုေတာ႔ ဘာလိုေနမွန္း မသိ။ ေမာင္းရတာ အထာမက်ခ်င္။ ဆိုင္ကယ္က အေကာင္း။ ေတာင္တက္မွာမို႔ စိတ္ခ်ရေအာင္ ဂ်ပန္လုပ္ ဆိုင္ကယ္ကို ေရြးယူလာသည္။ ၿပီးေတာ႔ အင္ဂ်င္၀ိုင္ကလဲ အသစ္စက္စက္။ ဒါေတာင္မွ သိပ္မဆြဲ။

ေျခာက္ထပ္ေကြ႕ကို တက္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ဆိုင္ကယ္မဆြဲတာ သိသာလာသည္။ လမ္းေဘးမွာ ခဏရပ္။ အင္ဂ်င္ေအးေအာင္ ခဏေစာင္႔။ အသင္႔ယူလာေသာ ပလပ္အသစ္လဲ။ ျပန္ေမာင္းေတာ႔မွ အဆင္ေျပသလိုလိုျဖစ္သြားသည္။ 

 

ေမျမိဳ႕အ၀င္ စစ္တကၠသိုလ္ေရွ႕ေရာက္ေတာ႔ အခ်ိန္လင္႔ေနၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဆိုင္ကယ္ကို အျမန္မစီးမိ။ ေမျမိဳ႕ စစ္တကၠသိုလ္ၾကီးက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ညိွဳ႕ယူေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္႔ မ်က္စိကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ မယံုႏိုင္။ ၾကီးက်ယ္ ခမ္းနားလွခ်ည္႔။ ခမ္းနား ထယ္၀ါလွခ်ည္႔။ အရာရာမွာ စနစ္က်၊ သပ္ရပ္ေသာ စစ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးပါေပ။ ကၽြန္ေတာ္႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ တက္ေရာက္ပညာသင္ၾကား သြားၾကေသာ စစ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး။ ေနာင္တစ္ေခတ္၏ ေအာင္စစ္သည္ေတြ ေနသြားၾကသည္႔ ေက်ာင္း။ ကမာၻေက်ာ္ နာမည္ၾကီးသည္႔ ေက်ာင္း။ ႏိုင္ငံေက်ာ္ နာမည္ၾကီးသည္႔ ေက်ာင္း။ တိုင္းျပည္တစ္ခုလံုး တုန္လွဳပ္ ေျခာက္ျခားေစမည္႔ လူမ်ား ေမြးထုတ္ေပးခဲ႔သည္႔ ေက်ာင္း။ 

 

ဆိုင္ကယ္ကို လမ္းေဘး ထိုးရပ္ၿပီး ေက်ာင္းၾကီးကို ကၽြန္ေတာ္ ေငးေနမိသည္။ out pass ရၾကဟန္တူသည္႔ ဗိုလ္ေလာင္း၀တ္စံုကို ေက်ာ႔ ေကာ႔ေနေအာင္ ၀တ္ထားသည္႔ ဗိုလ္ေလာင္း ကေလးေလးေတြ လမ္းေလွ်ာက္ပံုက ရင္ကိုေကာ႔။ ေခါင္းကိုေမာ႔။ မိမိကိုယ္ ကိုယ္ ယံုၾကည္ခ်က္ ျမင္႔မားေသာ လူမ်ားတြင္သာေတြ႔ရတတ္သည္႔ လမ္းေလွ်ာက္ပံုမ်ိဳး ျဖစ္႔ ဘယ္၊ ညာ ညီေအာင္ ၀င္သူက ၀င္သြားသည္။ ထြက္သူေတြက ထြက္လာသည္။ ယံုၾကည္မွဳ ျမင္႔မားမွဳမ်ားကိုေတြ႕ရေသာ္လည္း ေကာက္က်စ္မွဳေတြ၊ ေလာဘေတြ၊ ေမာဟေတြ ျပည္႔ေနေသာ မ်က္ႏွာေလးေတြေတာ႔ မဟုတ္ၾကေသး။  ေက်ာင္းေရွ႕ စိန္ပန္းပင္ နီနီရဲရဲၾကားမွာ စစ္၀တ္စံု စိမ္းစိမ္း၀တ္ လူငယ္ေလးေတြ ေတြ႔ရတာ ၾကည္ႏူးစရာ။ ပါလာေသာ ကင္မရာကို ထုတ္ၿပီး အတြဲ အစပ္မိလွသည္႔ အေရာင္ေတြကို မွတ္တမ္းတင္ခ်င္ေပမယ္႔ ကၽြန္ေတာ္႔မလွမ္းမကမ္းမွာ ကြက္ၾကည္႔ ကြက္ၾကည္႔ လုပ္ေနၾကသည္႔ အရပ္၀တ္လူေတြကို သတိထားမိလိုက္သည္။ မဟုတ္မလြဲေရာ႔။ လံုျခံဳေရး ခ်ထားေသာ စစ္သား အရာရိွမ်ားသာ ျဖစ္မည္။ အၾကာၾကီး ေငးၾကည္႔ေနလို႔ အဆင္မေျပပါဘူးေလလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိၿပီး ဆိုင္ကယ္ေပၚ တက္ေတာ႔ လက္ကိုင္ဖုန္းက ျမည္လာသည္။ ဆက္သူက မႏၱေလးက အမအငယ္။ “ဟဲ႕ ဘယ္ေရာက္ေနတာလဲ။ အဆင္ေျပရဲ႕လား။ မေမွာင္ခင္ ျပန္ဆင္းလာခဲ႔။ ေျခရွည္ေတာ္ မူမေနနဲ႔” ဟု ဆိုကာ ဖုန္းျပန္ခ်သြားသည္။

တကယ္ဆို ကၽြန္ေတာ္ ကန္ေတာ္ၾကီး ဥယ်ာဥ္ဘက္ကို သြားခ်င္ေသးသည္။ ေအးေအးလူလူ သြားထိုင္ေနခ်င္ေသးသည္။ အခ်ိန္ကို ျပန္ၾကည္႔ေတာ႔ ေမျမိဳ႕က သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကို ရွာရအံုးမွာႏွင္႔ အခ်ိန္ေလာက္မည္ မထင္။ ခဏ ခဏ ေရာက္ဖူးေနသည္႔ ေနရာကို မသြားေတာ႔ဘဲ သူငယ္ခ်င္း အိမ္ရိွရာသို႔ လာခဲ႔သည္။ သူငယ္ခ်င္းအိမ္က သူငယ္ခ်င္း အိမ္မဟုတ္ေတာ႔။ အသားနီစပ္စပ္ လူတစ္ေယာက္ထြက္လာၿပီး ဒီအိမ္ကို သူတို႔ ၀ယ္ထားတာ ၾကာၿပီျဖစ္ေၾကာင္း။ အရင္အိမ္ပိုင္ရွင္ေတြ ျမိဳ႕သစ္ဖက္ကို ေျပာင္းသြားေၾကာင္း။ ကံေကာင္းတာက သူ မေသမခ်ာ ညႊန္ေပးလိုက္သည္႔ လိပ္စာအတုိင္း ျမိဳ႕သစ္ထဲမွာ သူငယ္ခ်င္း အိမ္ကို လိုက္ရွာေတာ႔ ေတြ႔သည္။ ဒါေပမယ္႔ သူငယ္ခ်င္းကို မေတြ႔။ 

 

မေလးရွားထြက္သြားတာ ေျခာက္ႏွစ္ေတာင္ ေက်ာ္ၿပီေပါ႔ သားရယ္ဟု ကၽြန္ေတာ္႔ကို မွတ္မိသည္႔ သူ႔ အေမက ေျပာသည္။ ထမင္း ဇြတ္ေကၽြးေနသည္႔ သူငယ္ခ်င္း အေမကို ဇြတ္ျငင္းၿပီး ေစ်းေလးနားက ကၽြန္ေတာ္ သိပ္ၾကိဳက္သည္႔ ရွမ္းေခါက္ဆြဲ ဆိုင္ေလးရိွရာ ထြက္လာခဲ႔ရသည္။ စိတ္ညစ္ရျပန္သည္။ အဲဒီဆိုင္ေနရာမွာ ကုန္တိုက္လိုလို၊ ကုန္စံုဆိုင္လိုလို ဆိုင္ၾကီး ကနားၾကီးက ေရာက္ေနျပန္သည္။ အစားတစ္လုပ္အတြက္ အလြန္ကရိကထမခံလိုေသာ လူပ်င္း ကၽြန္ေတာ္က ေတြ႔ကရာ ဆိုင္မွာ ၀င္ထုိင္စားေတာ႔ ေမျမိဳ႕ရွမ္းခ်ဥ္တစ္ခုနဲ႔ေတာင္ အလြန္အရသာ ရိွေသာ ရွမ္းေခါက္ဆြဲႏွင္႔ ေခါပုတ္စားခဲ႔သည္။ 

 

စားေသာက္ၿပီးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ နာရီၾကည္႔ေတာ႔ ေလးနာရီေက်ာ္ၿပီ။ လမ္းမွာ တစ္နာရီခြဲေလာက္ ေမာင္းရမည္။ ဒါေတာင္မွ ၂၁ မိုင္မွာ မနားဘဲ ေမာင္းပါမွ။ မေမွာင္ခင္ ျပန္ဆင္းလာခဲ႔ေနာ္ဟု ေသေသခ်ာခ်ာ ဖုန္းဆက္မွာေနသည္႔ အမစကားကိုလဲ နားေထာင္ခ်င္သည္။ 

 

ဆိုင္ကယ္ကို မႏၱေလးဘက္သို႔ ဦးတည္ၿပီး ေမျမိဳ႕က ျပန္ထြက္လာေတာ႔ စစ္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီး ေရွ႕က ျဖတ္ရျပန္သည္။ တကယ္ေတာ႔ ဒီေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို ကၽြန္ေတာ္ၾကည္႔ၿပီး ဘာကို အားငယ္မွန္း မသိ ကၽြန္ေတာ္ အားငယ္သည္။ ဘာကို ေၾကာက္မွန္း မသိ ကၽြန္ေတာ္ ေၾကာက္ေနသည္။ ၿပီးေတာ႔ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ေမာင္းလာေတာ႔ အရင္လို ဒီလမ္းၾကီးက စိတ္ေပါ႔ပါး လြတ္လပ္မွဳကိုလဲ မေပး။ ေပ်ာ္ရႊင္ ၾကည္ႏူး မွဳကိုလဲ မေပး။ ဒီလမ္းၾကီးက အရင္လို မဟုတ္ေတာ႔။ ဒီလမ္းမၾကီးရဲ႕ေဘးမွာ ကၽြန္ေတာ္႔ သူငယ္ခ်င္း အိမ္လဲ မရိွေတာ႔။ သုိ႔ေသာ္ ပိုမိုၾကီးက်ယ္ ခမ္းနား၊ ဟိတ္ဟန္ အလြန္ၾကီးၿပီး တသီးတသန္႔ ရိွေနသည္႔ စစ္ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးက အရင္လိုဘဲ ကၽြန္ေတာ္ႏွင္႔ ေ၀းေနဆဲပါဘဲေလ။ 

ဖိုးထက္

 


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa

Similar Posts

4 thoughts on “ဖိုးထက္ – ေ၀းသြားတဲ႔ လမ္းမၾကီး
  1. လူထုဦးလွေရးတဲ့ “သတင္းစာမ်ားေျပာျပတဲ့ စစ္အတြင္းဗမာျပည္” တတိယတြဲ၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၉၀ – ၂၉၃ ကိုၾကည့္ရင္ ဂ်ပန္ေခတ္ “လြတ္လပ္ေသာ ဗမာႏိုင္ငံေတာ္” ေဒါက္တာဘေမာ္အစိုးရကလည္း “ေမၿမိဳ႕” ကို “ျပင္ဦးလြင္” ဆိုတဲ့ မူရင္းရွမ္းအမည္ကိုေျပာင္းခဲ့ဖူးပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးဦးႏုေခတ္က တရားဝင္အမည္မေျပာင္းခဲ့ေပမဲ့ “ေမၿမိဳ႕” ကို “ျပင္ဦးလြင္”လို႔လည္းတြဲေခၚတတ္ပါတယ္။ ၁၉၆၄ ေလာက္က အဆိုေတာ္ ႏြဲ႔ယဥ္ဝင္းဆိုခဲ့တဲ့ “ေမၿမိဳ႕ သို႔မဟုတ္ ျပင္ဦးလြင္” ဆိုတဲ့သီခ်င္းလည္းရွိပါတယ္။

    1. ဆရာခင္ဗ်ား…ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အခ်က္အလက္ မွားတာရိွရင္ ၊ မသင္႔ေတာ္တာရိွရင္ ေထာက္ျပေ၀ဖန္ပါ ခင္ဗ်ာ။

  2. အဲဒီလို တိုက္ရိုက္ေၿပာတာ ဘာမွ မပါပဲ ရိုးရိုးေလး ေရးတဲ႔ ေဆာင္းပါးေလးေတြလည္း ဖတ္လို႔ ေကာင္းတယ္ဗ်။

    1. ကိုယ္႔ ငါးခ်ဥ္းမွ ကိုယ္မခ်ဥ္စုတ္ၾကရင္ ဘယ္သူက လွည္႔ၾကည္႔မွာလဲဗ်ာ။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

Comments are closed.