သူတိုု႔အာေဘာ္

တင္ေမာင္ေထြး – အစၥလာမ္နဲ႕ ဖရီးစပိခ်္ေခၚ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုုခြင့္

 

တင္ေမာင္ေထြး – အစၥလာမ္နဲ႕ ဖရီးစပိခ်္ေခၚ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုုခြင့္

(မိုုးမခ) ဇန္န၀ါရီ ၁၉ ၊ ၂၀၁၅

“လြတ္လပ္စြာ ထုုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုုခြင့္ (Free Speech)” ဆိုုတာ အစၥလာမ္သာသနာရဲ႕ အေျခခံနည္းနာ တစ္ခုုျဖစ္ပါတယ္ဆိုုရင္ စာရွဳသူအေနနဲ႕ အံ့ၾသမယ္၊ ဒါမွမဟုုတ္ ဟုုတ္ရဲ႕လားလိုု႕ ေမးခြန္းထုုတ္မိ မွာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အစၥလာမ္သာသနာရဲ႕ အစစ္အမွန္သြန္သင္ခ်က္ေတြ အရ Free speech ေခၚ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုုခြင့္ဟာ အေျခခံလူ႕အခြင့္အေရးတစ္ခုုျဖစ္ တယ္ဆိုုတာ အမွန္ပါပဲ။ 

ျပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုုင္းအတြင္းမွာ ျပင္သစ္ႏုုိင္ငံထုုတ္ Charlie Hebdo မဂၢဇင္းက ကာတြန္းဆရာေတြ အၾကမ္းဖက္သတ္ျဖတ္ ခံခဲ့ရတယ္၊ ဒါဟာ ၀မ္းနည္းဖြယ္ ကိစၥတစ္ခုုအမွန္ပါ။ ဒါနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ေပၚမွာတင္ထားတဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ဦးရဲ႕ စေတးတပ္ကိုု ေအာက္ပါအတိုုင္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။

(http://tinyurl.com/lnk7wyu)

ဒီမိတ္ေဆြတင္ထားတဲ့ စေတးတပ္ထဲက အစၥလာမ္နဲ႕ဆိုုင္တဲ့ စာသားမ်ားဟာ တကယ့္ကိုု ၁၀၀ ရာခိုုင္ႏွဳန္း မွန္ကန္ေနတဲ့ စာသားေတြပါပဲ။

မိတ္ေဆြ စာရွဳသူ ၊ အခ်ိန္ ၁၅ မိနစ္ေလာက္ကိုု က်ိဳးႏြံစြာ အလွဴခံပါရေစ၊ ကြ်န္ေတာ္ (စာေရးသူ) ရဲ႕ အထက္ပါအဆိုု မွန္ကန္ေၾကာင္း သက္ေသျပႏိုုင္ပါတယ္။ 

ဒီေနရာမွာ ေမးခြန္းျဖစ္လာႏိုုင္ဖြယ္ရွိတဲ့ “မြတ္စလင္ေတြရဲ႕ တမန္ေတာ္ကိုု ေလွာင္ထားတဲ့ အဲဒီကာတြန္း ေတြက ကြ်န္ေတာ့္ (စာေရးသူ) ကိုုခံစားခ်က္တခုုခုု မျဖစ္ေစဘူးလား၊ ဥပမာ ေဒါသထြက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့”။ ဆိုုတာကိုု အလ်င္ ေျဖၾကားပါရေစ။ သာမာန္လူသား တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္၊ ခံျပင္းေဒါသထြက္မိတာ အမွန္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ကိုုယ့္တမန္ေတာ္ကိုု ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္လိုု႕ ထြက္ရတဲ့ ေဒါသက တစ္က႑ျဖစ္ျပီး အဲဒီအေပၚမွာ အထိန္းအကြပ္မထားဘဲ လူ႕အသက္ေတြ ေသြးေခ်ာင္းစီးပစ္တာကေတာ့ ဦးေႏွာက္ထဲ ထည့္ျပီး စဥ္းစားဖိုု႕ေတာင္ မေလ်ာ္ကန္ မသင့္ျမတ္တဲ့ ကိစၥရပ္ၾကီးပါ။

လြတ္လပ္စြာ ထုုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုုခြင့္ကိုု အကာအကြယ္ေပးဖိုု႕ ဆိုုတာက တစ္က႑ျဖစ္ျပီး  ျမင့္မားတဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ႕အတူ အသိဥာဏ္အေျမာ္အျမင္နဲ႕ ျပည့္စံုုတဲ့ စကားမ်ိဳး၊ စာအေရးအသား မ်ိဳးေတြ တြင္က်ယ္လာေစဖိုု႕  လွံဳေဆာ္ျခင္းက မတူညီတဲ့ က႑ေနာက္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီက႑ႏွစ္ခုုမွာ ကြဲျပားျခားနားခ်က္ေတြ ရွိတယ္ဆိုုတာကိုု အမ်ားျပည္သူအၾကား သိသာထင္ရွားလာေအာင္ ျပဳလုုပ္ေပးၾကဖုုိ႕ လိုုအပ္လွပါတယ္။ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုုျခင္းက အသိပညာအေျမာ္အျမင္တဲ့ ျပည့္စံုုတဲ့စကားေတြ ျဖစ္ေနရမယ္၊ ပရမ္းပတာ ေျပာဆိုုတာမ်ိဳး ၊ ေျပာဖိုု႔အခြင့္ရွိတိုုင္း ဖိုုးေျပာခ်င္၊ ေမာင္ေျပာခ်င္ လုုပ္ရတဲ့ ကိစၥမ်ိဳး မဟုုတ္ပါ။

“ဘာသာေရး ယံုုၾကည္ခ်က္ကိုုလည္း ေ၀ဖန္ေျပာဆိုုႏုုိင္တယ္” ဆိုုတဲ့ အဆိုုကိုုေတာ့ ဒီကရီအကန္႔အသတ္တစ္ခုုအတြင္းမွာသာ သေဘာတူလက္ခံထိုုက္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုုေတာ့ ဘာသာေရးယံုုၾကည္ခ်က္ကိုု ပ်က္ရယ္ျပဳတယ္၊ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္တယ္ စတဲ့ အမူအက်င့္ကေန ဘယ္လိုုမ်ိဳး အက်ိဳးေက်းဇူးကိုု ေျမာ္လင့္ႏိုုင္ပါသလဲ၊ စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါ။ 

ဘာသာေရးကိုု ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ျခင္းက 

(က) မိမိနဲ႕ အသြင္မတူ ယံုုၾကည္ခ်က္ကြဲေနတဲ့ ဘာသာျခားတစ္ေယာက္နဲ႕ မိမိအၾကား မိတ္ေဆြသဂၤဟ ျဖစ္လာဖိုု႕  ေပါင္းကူးတံတားတစ္စင္းဖန္တီးေပးႏိုုင္ပါသလား

(ခ) ရန္လိုုတတ္တဲ့ သေဘာထားရွိသူတစ္ဦးကိုု ေပ်ာ့ေျပာင္းသြားဖိုု႕ လုုပ္ႏိုုင္ပါသလား

(ဂ) အနာဂတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ လူငယ္ထုုအၾကား အဲလိုု သေရာ္ေလွာင္ေျပာင္ တာဟာေတာ့ျဖင့္ ရင့္က်က္တဲ့လုုပ္ရပ္ေကာင္းတစ္ခုလိုု႕ သတ္မွတ္လာၾကတာမ်ိဳးအထိ အျဖစ္ခံႏိုုင္ၾကပါသလား။

မိမိနဲ႕အသြင္မတူ ယံုုၾကည္ခ်က္ကြဲျပားသူေတြနဲ႕ မိတ္ေဆြသဂၤဟျဖစ္လာဖိုု႕ ၊ ရန္လိုုသူကိုု ေပ်ာ့ေျပာင္းေစဖိုု႕ ၊ ထိပါးလာသူကိုု ရင့္က်က္စြာတုုန္႔ျပန္ဖိုု႕ စတာေတြဟာ ျမိဳ႕ၾကီးသားပီသျပီး ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔ ျငိမ္းခ်မ္းလွပါတယ္ဆိုုတဲ့ လူ႕အဖြ႕ဲအစည္းအတြက္ အေရးၾကီးလွတဲ့ အခ်က္ေတြပဲ မဟုုတ္ပါလားခင္ဗ်ာ။

ဒါေၾကာင့္လည္း အစၥလာမ္ သာသနာ၀င္ေတြရဲ႕ က်မ္းစာ ကိုုရ္အာန္က ယံုုၾကည္သူ မြတ္စလင္ေတြကိုု ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ သေဘာထားၾကီးသူေတြ ျဖစ္လာေစဖိုု႕ န႕ဲ လြတ္လပ္စြာ ထုုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုုခြင့္ကိုု အသိအမွတ္ျပဳ ေလးစားၾကဖိုု႕ ျပဌာန္းသြန္သင္ ထားပါတယ္။ ကိုုရ္အာန္က တင္ျပတဲ့ လြတ္လပ္စြာ ထုုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုုခြင့္ (Free speech) က လြတ္လပ္စြာ ေတြးေတာၾကံဆဖိုု႕ ႏွိဳးေဆာ္တုုိက္တြန္းထားေပမယ့္ disagreement ဆိုုတဲ့ တစ္ဦးနဲ႕ တစ္ဦး အျမင္မတူညီတာကိုု ေလွာင္ေျပာင္စရာမဆိုုထားဘိ ေလးစားအသိအမွတ္ျပဳ ဖိုု႔ပါ သြန္သင္ထားပါတယ္။ ဥပမာ ကိုုရ္အာန္က်မ္း အခန္းနံပါတ္ ၆ ၊ မုုကၡပါတ္အမွတ္စဥ္ ၁၀၉ မွာ ေဖာ္ျပထားတာက 

And revile not those whom they call upon beside Allah, lest they, out of spite, revile Allah in their ignorance. 

“အလႅာဟ္အား စြန္႔ပယ္၍ ယင္းသူတိုု႕ (အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ မဟုုတ္သူမ်ားကိုု ရည္ညႊန္း) ကိုုးကြယ္ဆည္းကပ္သည့္အရာမ်ားကိုု အသင္သည္ ေလွာင္ေျပာင္ရွဳတ္ခ် ဆဲေရးျခင္း မျပဳေလႏွင့္။…”

ဒါေၾကာင့္ မြတ္စလင္ေတြဟာ အျခားဘာသာ၀င္ေတြ အထြတ္အျမတ္ထား ကိုုးကြယ္ဆည္းကပ္အပ္သည္မ်ားကိုု ဆဲေရးေျပာင္ေလွာင္ရွဳတ္ခ်ပိုုင္ခြင့္ မရွိပါဘူး။ ကိုုရ္အာန္က်မ္းက အထက္ပါသြန္သင္ခ်က္မွာတင္ ရပ္တန္႔မသြားေသးဘဲ သြန္သင္ထားျပန္ပါတယ္။

“…let not a people’s enmity incite you to act otherwise than with justice. Be always just…” 

“မည္သည့္လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအေပၚမဆိုု မုုန္းတီးမွဳသည္ အသင့္အား တရားမွ်တမွဳ မျပဳလုုပ္ေစရန္ လွံဳ႔ေဆာ္ျခင္း အလ်ဥ္းမျဖစ္ေစလင့္။ (အသင္တိုု႔အေပၚ ရန္ညိွဳးထား မုုန္းတီးသူမ်ားအတြက္ပင္ တရားမွ်တမွဳကိုု က်င့္သံုုးေဆာက္တည္ရန္လိုုအပ္သည္။) အျမဲတေစ တရားမွ်တမွဳကိုု က်င့္သံုုးၾကကုုန္။ (ကိုုရ္အာန္က်မ္းစာ အခန္း ၅ ၊ မုုကၡပါတ္အမွတ္စဥ္ ၉ ) ”

ျပင္သစ္မဂၢဇင္း Charlie Hebdo က မိမိတိုု႔ မြတ္စလင္ေတြေလးစားဂုုဏ္အသေရေပးတဲ့ တမန္ေတာ္ကိုု ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္တာနဲ႔ပဲ အဲဒီလိုုလုုပ္ရေကာင္းလားဆိုုျပီး အၾကမ္းဖက္သတ္ျဖတ္ျခင္းကိုု အပထားဦးေတာ့၊ တရားမမွ်မတ တုုန္႔ျပန္ခဲ့မယ္ဆိုု ရင္ေတာင္ ဒါဟာ အစၥလာမ္မစ္စစ္စစ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ လုုပ္ရပ္မဟုုတ္ပါဘူး။ 

ယံုုၾကည္ကိုုးကြယ္ရာေတြကိုု မေစာ္ကားဖိုု႕ ၊ တရားမွ်တစြာ တုုန္႔ျပန္ဖိုု႔ စတာေတြကိုု အစၥလာမ္က သြန္သင္ထားတာေတာ့ ဟုုတ္ပါျပီ၊ သာသနာအေပၚ လြတ္လပ္လပ္ ေ၀ဖန္တာမ်ိဳးကိုုေရာ အစၥလာမ္က ဘယ္လိုု တုုန္႔ျပန္ခုုိင္းထား ပါသလဲ?

“…when you hear the Signs of God being denied and mocked at, sit not with those who indulge in such talk until they engage in a talk other than that…” 

 “အလႅာဟ္၏ သက္ေသလကၡဏာေတာ္မ်ားအား ျငင္းပယ္လ်က္ ေျပာင္ေလွာင္ပ်က္ရယ္ျပဳ ေနသည္ကိုု ၾကားရပါမူ အသင္သည္ ဤသိုု႔ေသာ အျပဳအမူမွ ယင္းတိုု႔မေရွာင္ၾကဥ္ေလ သမွ်ကာလပတ္လံုုး ထိုုသူတိုု႔ႏွင့္အတူ (ေရာေႏွာ) ထုုိင္ျခင္း မျပဳေလႏွင့္။” (ကိုုရ္အာန္က်မ္းစာ အခန္း ၄ ၊ မုုကၡပါတ္အမွတ္စဥ္ ၁၄၁) 

အထက္ပါမုုကၡပါတ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့အတိုုင္း မြတ္စလင္ေတြဟာ သူတိုု႔ရဲ႕ယံုုၾကည္ရာကိုု ေျပာင္ေလွာင္ေနတာ ေတြ႔ျမင္ၾကားသိရမယ္ဆိုုရင္ လ်စ္လ်ဴျပဳ ထြက္ခြာသြားဖိုု႔ရာ ဆင့္ဆိုုထားျခင္း ခံရသလိုု က်ဴးလြန္ေစာ္ကားသူေတြကသာ သူတိုု႔လုုပ္ရပ္ကိုု ရပ္တန္႔ခဲ့ရင္ ေတာ့ အဆက္အဆံျပန္လည္ထားရွိႏိုုင္ပါတယ္။ 

ျပင္သစ္မဂၢဇင္း Charlie Hebdo ရဲ႕ ကာတြန္းေတြကိုု မြတ္စလင္စစ္စစ္ေတြက အထက္ေဖာ္ျပပါအတိုုင္းသာ တုုန္႔ျပန္ဖိုု႔ အခြင့္ရွိပါတယ္။ ကိုုရ္အာန္က်မ္းစာ အခန္း ၄  ၊ မုုကၡပါတ္အမွတ္စဥ္ ၁၄၁ ကိုု အဆံုုးအထိ ဖတ္ရွုုေလ့လာမယ္ဆိုုရင္ ဘာသာေရးယံုုၾကည္ခ်က္ကိုု ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္သူေတြအတြက္ ေလာကီသား ယံုုၾကည္သူေတြက တစံုုတရာအျပစ္ေပးအေရးယူဖိုု႔ အခြင့္လိုုင္စင္ ေပးထားျခင္းမ်ိဳး မခံရဘဲ အလႅာဟ္ (အစၥလာမ္ဘာသာ၀င္မ်ားရဲ႕ဘုုရားရွင္)ကသာ တရားစီရင္မယ့္ ကမၻာ့ေနာက္ဆံုုးေန႔မွာ အျပစ္ေပးအေရးယူမယ့္အေၾကာင္း ေတြ႔ရွိႏိုုင္ပါတယ္။

သာသနာေရးလိုုမ်ိဳး အထိအခိုုက္မခံႏိုုင္တဲ့ ကိစၥရပ္ေတြနဲ႔ပတ္သတ္ျပီး ေဆြးေႏြးျငင္းခံုုတာ မ်ိဳးကိုုေရာ ဘယ္လိုုမ်ိဳး လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုုေဆြးေႏြးဖိုု႔ အစၥလာမ္က တင္ျပထားပါသလဲ။

“Call…with wisdom and goodly exhortation and argue with them in a way that is best.”

“အလႅာဟ္၏လမ္းေတာ္သိုု႕ ဥာဏ္ပညာအေျမာ္အျမင္ႏွင့္ ေကာင္းျမတ္ေသာ သြန္သင္ဆံုုးမမွဳတိုု႔ျဖင့္ ဖိတ္ေခၚပါေလ၊ အေကာင္းျမတ္ဆံုုးေသာ သက္ေသသာဓကျဖင့္ အေျခအတင္ ေဆြးေႏြးပါေလ။” (ကိုုရ္အာန္က်မ္းစာ အခန္း ၁၆ ၊ မုုကၡပါတ္အမွတ္စဥ္ ၁၂၆)

မုုဟမၼဒ္ရဲ႕ ဘ၀သက္တမ္းတေလွ်ာက္မွာ ေလွာင္ေျပာင္ပ်က္ရယ္ျပဳတာေတြကိုု ဒုုနဲ႔ေဒး ခံခဲ့ရေပမယ့္ လက္တုုန္႔ျပန္ အျပစ္ေပးျခင္းမ်ိဳး လံုုး၀မရွိခဲ့ပါ။ ဒါေပမယ့္ အခုုေခတ္ အစၥလာမ္ ဘာသာ၀င္ ေမာ္လ၀ီအခ်ိဳ႕ကေတာ့ သာသနာအေပၚ အသေရဖ်က္ရင္ ေသဒဏ္ဆိုုျပီး ဥပေဒ ျပဌာန္းကာ လူေတြကိုု သတ္ျဖတ္ေနၾကတာကေတာ့ျဖင့္ တကယ္ကိုု ရွဳတ္ခ်ဖြယ္ စက္ဆုုပ္ရြံ႕ရွာ ဖြယ္ရာေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဥပမာ မုုဟမၼဒ္ရဲ႕ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ထဲက အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုုကိုု တင္ျပရရင္ျဖင့္ – 

တမန္ေတာ္ မုုဟမၼဒ္က မဒီနာျမိဳ႕ကိုု ခိုုလွံဳဖိုု႕ ေရာက္လာတဲ့အခါ အဲဒီျမိဳ႕ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္အျဖစ္ လ်ာထားခံရတဲ့ ယဟူဒီဘာသာ၀င္ အဗၺဒြလ္လာဘင္ အိုုဘိုုင္းေခါင္းေဆာင္ျပီး သူ႕

ရဲ႕အသက္ကိုု ရန္မူဖိုု႕ အၾကိမ္ၾကိမ္ၾကိဳးစားခဲ့ၾကပါတယ္။ တၾကိမ္မွာေတာ့ ယဟူဒီအုုပ္စုု တစ္စုုက မုုဟမၼဒ္ကိုု “အသင့္အေပၚ မရဏေသျခင္း သက္ေရာက္ပါေစ” ဆိုုျပီး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုုင္ ေတြ႔တဲ့အခိုု္က္ ေရရြတ္ေျပာဆိုုခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ မြတ္စလင္ေတြ တဦးနဲ႔ တဦး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုုင္ေတြ႔တဲ့အခါ ႏုုတ္ခြန္းဆက္တဲ့ အသင့္အေပၚ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္း သက္ေရာက္ပါေစ ဆိုုတဲ့ စကားရပ္ကိုု ေလွာင္ေျပာင္ရွဳတ္ခ်ျပီး ဆိုုတဲ့အဆိုုတခုုလိုု႔ သတ္မွတ္ရမွာျဖစ္သလိုု အခုုေခတ္ဥပေဒေတြအရ အသက္အႏၱရာယ္ ျခိမ္းေျခာက္မွဳ ဆိုုလည္းရပါတယ္။ အဲဒီလိုု ဆိုုလာတဲ့ ယဟူဒီအုုပ္စုုကိုု ျပင္းထန္စြာ တုုန္႔ျပန္ေျပာဆိုုခဲ့တဲ့ ဇနီးျဖစ္သူကိုု မုုဟမၼဒ္က တားျမစ္ဆံုုးမခဲ့ျပီး မဒီနာျမိဳ႕ရဲ႕ အုုပ္ခ်ဳပ္သူျဖစ္ေနလင့္ကစား သူတိုု႔ကိုု တစံုုတရာ အျပစ္ေပး အေရးယူခဲ့တာမ်ိဳး မရွိခ့ဲပါဘူး။ အဗၺဒြလ္လာဘင္ အိုုဘိုုင္း ေသဆံုုးတဲ့အခါ အစၥလာမ္ဘာသာ ၀င္ေတြရဲ႕ဓေလ့အတိုုင္း အျပစ္လႊတ္ျခင္း အတြက္ ၀တ္ျပဳရတဲ့ (ဂ်နာဇာ) ၀တ္ျပဳဆုုေတာင္းျခင္းကိုု မုုဟမၼဒ္ကိုုယ္တိုုင္ ဦးေဆာင္၀တ္ျပဳေပးခဲ့ပါေသးတယ္။

(http://www.alislam.org/library/books/Life-of-Muhammad.pdf)

အစၥလာမ္သာသနာထဲက အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုုျဖစ္တဲ့ အဟ္မဒီယာမြတ္စလင္အဖြဲ႕ကိုု တည္ေထာင္ခဲ့သူ မီရ္ဇာ ဂူလာမ္အဟ္မဒ္ဆိုုတဲ့ ပုုဂၢိဳလ္က ၁၉ ၀၂ မွာ အစၥလာမ္ကိုု ေ၀ဖန္ရင္ ၊ ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ရင္ သတ္ျပစ္ရမယ္လိုု႔ ဆိုုေနၾကတဲ့ အစြန္းေရာက္ ေမာ္လ၀ီ ဂ်ီဟတ္၀ါဒီေတြကိုု ရည္ညႊန္းျပီး ေရးသားတင္ျပခဲ့တာက –

“ဂ်ီဟတ္၀ါဒီေမာ္လ၀ီမ်ားအတြက္ သင္ခန္းစာတစ္ရပ္ရွိ၏။ စစ္မွန္ေသာသာသနာဟူသည္ သာသနာ့အေမြအႏွစ္မ်ား၊ အေျမာ္အျမင္ႏွင့္ျပည့္စံုုသည့္ ေဆြးေႏြးတင္ျပခ်က္မ်ားသည္ အသြားထက္ေသာ ဓါးထက္ပုုိ၍ စြမ္းအားရွိသည္ကိုု ေဖာ္ထုုတ္ျပေပးသည့္ သာသနာပင္။ ဓါးလက္နက္ကိုု မွီခိုုေနရသည့္ သာသနာမွာ (စစ္မွန္ေသာသာသနာမမည္ေခ်။)” (https://www.alislam.org/jihad/sword.html)

ပဲရစ္ျမိဳ႕က မဂၢဇင္းတုုိက္ကိုု အၾကမ္းဖက္ေသြးေခ်ာင္းစီးခဲ့သူေတြကိုုးကြယ္တဲ့ သာသနာဟာ လူသတ္လက္နက္ေတြအေပၚမွာသာ တည္မွီထားတယ္ဆိုုတာ ေပၚလြင္လွပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အစၥလာမ္သာသနာကေတာ့ ဓါးလက္နက္၊ ဒါမွမဟုုတ္ ေသနတ္ ေတြအေပၚ ၊ ဒါမွမဟုုတ္ အျခားမည္သည့္အင္အားတစ္စံုုတစ္ရာအေပၚမွာမွ တည္မွီထားျခင္း မရွိပါ။

လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုုတင္ျပျခင္းက စြမ္းအားထက္ျမက္တဲ့ လက္နက္ တန္ဆာ တစ္ခုုျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြဟာ (အၾကမ္းဖက္မွဳကိုု ေထာက္ပံ့ေျပာဆိုုေနတာမ်ိဳး မဟုုတ္ရင္) သူတိုု႔ဆႏၵအေလ်ာက္ခုုခံေခ်ပေျပာဆိုုပိုုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ သိုု႔ေသာ္ ငါတိုု႔က ေျပာခ်င္ရာ ေျပာဖိုု႔ အခြင့္အေရးရွိတာပဲဆိုုျပီး မတူညီသူမ်ားအၾကား ေပါင္းကူးဆက္သြယ္ေပးမယ့္ ညီညြတ္ေရး တံတားၾကီးေတြ ျဖစ္လာမယ့္အေရးကိုု လ်စ္လ်ဴျပဳမယ္၊ ခက္ထန္သူကိုု ေမတၱာနဲ႔ တုုန္႔ျပန္မယ့္အစား ခက္ထန္မွဳနဲ႔သာ တုုန္႔ျပန္မယ္၊ ဘာသာေရးကိုု ပ်က္ရယ္ျပဳတာဟာ ေတာ့ျဖင့္ ရင့္က်က္တဲ့ အခ်င္းအရာတစ္ခုုလိုု႔ လူငယ္ေတြ ထင္မွတ္မွားေအာင္ ျပဳမယ္ဆိုုရင္ျဖင့္ အပ်က္ပ်က္နဲ႔ ႏွာေခါင္းေသြးထြက္ကိန္းသာ ဆိုုက္ရပါလိမ့္မယ္။ 

 

ဒါေၾကာင့္ အစၥလာမ္က လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုုရာမွာ သာသနာေရးနဲ႔ ပတ္သတ္ျပီး ေစာ္ကားဆဲေရး ေျပာင္ေလွာင္တာေတြမလုုပ္ဖိုု႔ နဲ႕ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုုၾက၊ ဤသည္အတြက္ အျပစ္တစ္စံုုတစ္ရာ မထိုုက္တန္ရာ၊ သိုု႔ေသာ္ လူ႕စည္းကိုုေတာ့ျဖင့္ ေစာင့္ထိန္းၾကရယ္လိုု႔ သတ္မွတ္ျပဌာန္းေပးထားပါေၾကာင္း တင္ျပလိုုက္ရပါတယ္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

One thought on “တင္ေမာင္ေထြး – အစၥလာမ္နဲ႕ ဖရီးစပိခ်္ေခၚ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုုခြင့္
  1. The positive aspect of Islam is not widely propagated. There are always black and white side in every religion. The Muslim religious leaders need to emphasize more of the positive aspects.We need to create respectful relations among all religions.

Comments are closed.