ရသေဆာင္းပါးစုံ

ေက်ာ္ေမာင္(တိုင္းတာေရး) – ေညာင္ကန္ ထမ္းပိုး ႏွင့္ ဒိုးေလး

Photo Aung Htet

 

 ေက်ာ္ေမာင္(တိုင္းတာေရး) – ေညာင္ကန္ ထမ္းပိုး ႏွင့္ ဒိုးေလး

(မိုုးမခ) ဒီဇင္ဘာ ၂၂၊ ၂၀၁၄

တကၠသိုလ္၀င္တန္း စာေမးပြဲေျဖၿပီးေနာက္ ေအာင္စာရင္းေစာင့္ တကၠသိုလ္တက္ဖို႔ ေစာင့္ေနေသာ ကာလ၊ အားေနတာနဲ႔ ရြာရွိ မူလတန္းေက်ာင္းေလးမွာ လုပ္အားေပး ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ ၀င္ကူသည္။ ပထမတန္း ျမန္မာစာကို သင္ရသည္။ ကိုယ္ တို္င္က  ျမန္မာစာ ၀ါသနာႀကီးသူ အသင့္အတင့္မက ထူးခၽြန္သူမို႔ အပန္းမႀကီးဟု ထင္သည္။

န၀မတန္း (ကိုးတန္း) အခုေခတ္ အေခၚ Grade 10 တုန္းက စာစီစာကုံး ၿပိဳင္ပြဲ တစ္ခု ၀င္ၿပိဳင္ခဲ့တာ အမွတ္ရသည္။ ၿမိဳ႕တဖက္ကမ္း ရြာမွာ ေနၿပီး ျမစ္ကို ေလွနဲ႔ကူးကာ ေက်ာင္းတက္ရသည္။ ၿပိဳင္ပြဲကို ဦးစီးလုပ္သူေတြက ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ေနရာတကာပါ လ်ပ္လ်ား လ်ပ္လ်ား ငတိေတြ။ ၿပိဳင္ပြဲကို သူတို႔ ဦးေဆာင္မွန္း မသိခဲ့။ ေျဖဖို႔ အတန္းထဲ ၀င္ခါနီးမွ သေကာင့္သားမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ ဒီေတာ့မွ သူတို႔ လုပ္မွန္းသိရသည္။ လူကို ၾကည့္မရေတာ့ ထိုလူေတြ ကမကထ လုပ္တဲ့ အႏွီ စာစီစာကုံး ဘယ္လို သီကုံးရမွန္း စိတ္ကူးမရေတာ့။ ေမတၱာပ်က္သည္ဟု ဆိုရမည္။

ၿပိဳင္ပြဲ ေခါင္းစဥ္ေပးေတာ့ “အလိမၼာ စာမွာရွိ” တဲ့။ ေရးေတာ့ ေရးရမည္။ အရင္ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာ ဆုေတြရဖူးသည္။ ေျဖလႊာစာရြက္ ေျခာက္မ်က္ႏွာ ခုနစ္မ်က္ႏွာေရးေပးလိုက္သည္။ စာရြက္အပိုေတာင္းရသည္။ အခန္းေစာင့္ေနသူတို႔ သတိထားမိလာသည္။ ေျဖသူထဲမွာ သူတေယာက္ထဲ အေတာ္ေရးႏိုင္တာေတြ႔ရသည္။ ေရးေနတာကို မသိမသာ ၾကည့္သြားၾကသည္။ အခ်ိန္မေစ့ခင္ ဆယ္မိနစ္အလိုေလာက္မွာ ေျဖလႊာအပ္ၿပီး အခန္းထဲမွ ေခါင္းေမာ့ထြက္ခဲ့သည္။ အခန္း၀ အေရာက္ အထဲသို႔ တခ်က္ျပန္လွည့္ၾကည့္ေတာ့ ထင္တဲ့အတိုင္း သူ႔ေျဖလႊာကို ဟိုလူေတြ ၀ိုင္းအုံ ဖတ္ေနၾကသည္။ အလိမၼာဆိုတာ တကယ့္အျပင္ေလာကမွာ မရွိ၊ ရွာလို႔မရ၊ စာထဲမွာသာရွိသည္။ လိမၼာျခင္းသည္ စာေပတြင္သာ ေမြ႔ေလ်ာ္ေသာ အရာျဖစ္သည္။ လူ႔ေလာကတြင္ မိုက္မဲမႈေတြ၊ ညာ၀ါးမႈေတြ၊ တတ္ေယာင္ကားေတြသာ မ်ားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အလိမၼာ စာမွာရွိ လို႔ ဆိုရိုးေပၚခဲ့တာျဖစ္သည္။ ထိုသေဘာေဆာင္ေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို အေထာက္အထား ခိုင္ခိုင္လုံလုံ ဥပမာ ဥပေမယ်ေဆာင္ကာ လက္ေရးလွလွျဖင့္ ေရးေပးလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔ေတြ နဖူးေၾကာေတြတင္း မ်က္ေမွာင္ႀကီးေတြ က်ဳံ႕ကာ ဖတ္ေနၾကေပေတာ့မည္။ ငါကြ။ ေသခ်ာတာက ဒီၿပိဳင္ပြဲမွာ ႏွစ္သိမ့္ဆုေတာင္ ရမွာမဟုတ္။ မရရုံမက ေနာက္ပိုင္း သူတို႔ထဲက တေယာက္ေယာက္နဲ႔ဆုံျဖစ္လွ်င္ မၾကည္ၾကည့္ ၾကည့္တာခံရသည္။ ကိုယ္က အဲဒီမွာ ၿပဳံးေနလိုက္သည္။

ဒါနဲ႔ပဲ ပထမတန္း ျမန္မာစာဆရာေလး အျဖစ္ ေစတနာ့၀န္ထမ္းစဥ္ ကေလးေတြ ျမန္မာစာ ပိုမိုစိတ္ပါ၀င္စားလာေအာင္ ႀကိဳးစားသင္ေပးသည္။ ကေလးေတြကို သင္ေနရင္း သင္ရိုးစာအုပ္တေနရာမွာ တခုသြားေတြ႔သည္။ “တပူး တလံ ေညာင္ကန္ ထမ္းပိုး အက်ိဳး” ဟူေသာ စာခ်ိဳးေလးျဖစ္သည္။ သူက အသံေန အသံထားျဖင့္ ေရွ႕ကတိုင္ ၊ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြက ေနာက္က လိုက္ဆို၊ တိုင္ေနရင္း အဓိပၸါယ္ကို မေဖာ္တတ္၊ သင္ရိုးက သူတို႔တုန္းကနဲ႔ မတူ၊ ေခတ္အလိုက္ ေျပာင္းၾကတာ ျဖစ္မည္။ အခုထိ ေျပာင္းေနတုန္းဟု ၾကားရသည္။ ကေလးေတြက ဆရာႀကီး အဲဒါ ဘာကိုေျပာတာလည္းလို႔ တေယာက္မွမေမး၊ ေတာ္ေသးသည္။ ေမးရင္ ဆရာေပါက္စ ဘယ္သို႔ေျဖရမည္မသိ။ အတန္းခ်ိန္အၿပီး ေက်ာင္းရွိ တျခား ဆရာ ဆရာမေတြေမးၾကည့္သည္။ ဒါ ဘာအဓိပၸါယ္လည္း ဆိုၿပီး။ တညီတညြတ္တည္း ေခါင္းခါၾကသည္။ ဒို႔လည္း မသိပါတဲ့။ ဟိုလူ႔ေမး ဒီလူ႔ေမး ေက်ာင္းဆရာျဖစ္ေနသူ အကိုျဖစ္သူအားေမးႏွင့္ သဲလြန္စ နည္းနည္းရလာသည္။ ေနာက္စာေစာင္တခုပါ ေဆာင္းပါးတပုဒ္တြင္ အဲဒီအေၾကာင္းေရးထား ရွင္းထားတာဖတ္မိသြားသည္။

သိၿပီးေနာက္တရက္ ျမန္မာစာသင္ခ်ိန္တြင္ ကေလးေတြကို သိထားတာ ျပန္ရွင္းျပသည္။ အတန္းခ်ိန္ၿပီး နားေနခန္းထဲေရာက္ေတာ့ “ေအးကြာ ကိုယ့္လုူသင္မွပဲ ဒို႔လည္း ပထမတန္းကေလးေတြနဲ႔ ေရာၿပီး အဲဒီစာခ်ိဳးေလးက ႏွစ္ ေလး ေျခာက္ ရွစ္ တစ္ဆယ္ ဆိုတာကို ေျပာတာပါလားဆိုၿပီး သိသြားသကြ၊ ေတာ္တယ္ေဟ့” ဟု ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ဆရာ ဆရာမမ်ား ေရွ႕တြင္ ခ်ီးက်ဴးသည္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေလးေတြ အက်ိဳးရင္းရၿပီး ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးႏွင့္ ဆရာ ဆရာမေတြက အက်ိဳးဖ်ားရသြားသည္ ဆိုရမည္။

တရက္ စာသင္ေနရင္း အတန္း၏ ဘယ္ေထာင့္ေနာက္နားမွာ ထိုင္ေသာ ဒိုးေလး ဆိုသူ ေက်ာင္းသားေလးက လက္ေထာင္သည္။ ဒီမွာက စာအသင္ေကာင္ေနတုန္း။ ဒါနဲ႔ ဒိုးေလးကို ခဏေနဦးဆိုေသာ သေဘာျဖင့္ လက္ကာျပကာ စာဆက္သင္လိုက္သည္။ ဒိုးေလး ေနာက္တခါ လက္ေထာင္ျပန္သည္။ ဟာ ဒီကေလး ေနဦးကြလို႔ စိတ္ထဲ မိမိဘာသာေျပာၿပီး လက္ကာျပကာ စာကို အသင္မပ်က္။ ေနာက္တခါ လက္ေထာင္ျပန္သည္။ စာကလည္း အခုမွ သင္လို႔ ျပလို႔ ေကာင္းေနသည္။ ကေလးေတြက စိတ္ပါ၀င္စားစြာ နားေထာင္ၾက လိုက္ဆိုၾကသည္။ တေအာင့္ေနေတာ့ ဒိုးေလးေနရာတ၀ိုက္က ကေလးေတြ ဆူညံ ဆူညံျဖစ္ကုန္သည္။ ေက်ာင္းဆရာေလး စာသင္တာ အရွိန္ပ်က္သြားသည္။ ေဟ့ ဘာျဖစ္တာလည္း လို႔ လွမ္းအေမးမွာ ဒိုးေလးအနားက ေက်ာင္းသားတေယာက္က ႏွာေခါင္းကို လက္နဲ႔အုပ္ထားၿပီး ေျဖသည္။ ဆရာႀကီး ဒီေကာင္ ဒိုးေလး ဟိုဟာေတြ ထြက္က် သြားတာ။ ေဟ .. ဒိုးေလး ၾကည့္ေတာ့ ငိုမဲ့မဲ့ မ်က္နွာေပးႏွင့္၊ သူတို႔ရွိရာ လွမ္းဖို႔ျပင္ေနခ်ိန္ ဒိုးေလး အခန္းထဲက ထြက္ေျပးသြားသည္။ ရနံ႔ က ေက်ာင္းဆရာ နွာ၀သို႔ ေလအေ၀့တြင္ လာကလိသည္။ ဒိုးေလးအေမက ရြာထဲမွာ ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။ သြားေခၚခိုင္းရသည္။ ဒိုးေလးပါျပန္လိုက္လာသည္။ အားနာလိုက္တာရွင္ ဆိုၿပီး သူ႔သား အမွတ္တရေတြ ေဆးေၾကာသုတ္သင္သြားသည္။ ပါးစပ္ကလည္း ဒိုးေလးကေတာ့ေနာ္ ဒီကေလး ဟု တဖ်စ္ေတာက္ေတာက္ ေျပာလ်က္ ဒိုးေလးလက္ဆြဲကာ ျပန္သြားသည္။ ေက်ာင္းပါေစာေစာ ဆင္းေပးလိုက္ရသည္။ ေက်ာင္းဆရာက သူ႔အျပစ္သူသိသည္။ ဒါေၾကာင့္ ခပ္မဆိတ္ပဲ ေနလိုက္သည္။ ဒီေကာင္ေလး လက္ညိႈးစေထာင္တုန္းကသာ သြားခိုင္းလိုက္ရရင္ အခုလိုျဖစ္မွာမဟုတ္ဟု။ ေၾသာ္ ေစတနာ့၀န္ထမ္း ေက်ာင္းဆရာဆိုေတာ့လည္း စာပဲသင္ခ်င္တာေပါ႔။

“ေအးကြ သားေက်ာ္ရ၊ အဲဒါပါပဲကြာ။ ေက်ာင္းတက္ဖို႔ေစာင့္ေနရင္း လုပ္အားေပး ေက်ာင္းဆရာလုပ္တုန္းက အမွတ္တရေတြေပါ႔ ။ တပူး တလံ ေညာင္ကန္ ထမ္းပိုး အက်ိဳး ဆိုတာေလးနဲ႔ ဒိုးေလး လက္ညိႈးေထာင္တဲ့ ျဖစ္ရပ္ေလးပါပဲ။ ဟိုဆိုရိုးက မင္းတို႔ေတြ မသင္လိုက္ရေတာ့ဘူး ျဖစ္မယ္။ ဟိုေဆာင္းပါးေရးသူက ငါလည္း နာမည္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အင္တာနက္မွာ ရွာၾကည့္ကြာ”

“ဟုတ္ကဲ့အေဖ၊ ဒါနဲ႔ ဒိုးေလးကေရာ အခုဘယ္မွာလည္း”

“ေအး ရြာမွာပဲ ထင္တယ္”

အထက္ပါအေၾကာင္းေတြ မေရးမီ မေန႔ညက အေဖႏွင့္ ဖုန္းေျပာျဖစ္သည္။ တျခားအေၾကာင္းေတြသာေျပာျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းေနဖက္လည္းျဖစ္ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္လည္းျဖစ္သည့္ ေရႊဘိုသား သူငယ္ခ်င္း ေပးသြားေသာ ဖုန္းကတ္သာကုန္သြားသည္။ ေမးဖို႔ သတိမရ။ အင္တာနက္ျဖင့္ ညီငယ္ကို လွမ္းေခၚကာ အေဖႏွင့္ စကားျပန္ဆက္ရသည္။ အေဖ့ကို အင္တာဗ်ဴးလိုက္သည္။ အရင္က အေၾကာင္းသင့္လွ်င္ သူေျပာေလ့ရွိတာေတြကို အခ်က္အလက္စုံေအာင္ ျပန္ေမးရသည္။

တခါတေလေတာ့လည္း ကိုယ္ေတြ႔မဟုတ္ဘဲ သူေတြ႔ေတြ ျပန္ေရးလိုက္ရတာကလည္း တမ်ိဳးေကာင္းပါလားဟု အေတြးပြားရင္း ….

 ေက်ာ္ေမာင္(တိုင္းတာေရး)

 ၂၀-ဒီဇင္ဘာ-၂၀၁၄

 

စာၾကြင္း ။   ။ “တပူး တလံ ေညာင္ကန္ ထမ္းပိုး အက်ိဳး” ဟူေသာ ေရွးဆိုရိုးအေၾကာင္း ရွင္းျပခ်က္ေဆာင္းပါးသည္ ဆရာျမေကတု ေရးေသာ “ကေလးမွတ္ဉာဏ္ တစ္ျပဴး တစ္လံ (စာေပတန္ေဆာင္ – ၁၉၆၇)” ျဖစ္ေၾကာင္း http://suuchitthu.blogspot.sg/2012/10/blog-post_13.html တြင္ ရွာေတြ႔ရပါသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts