ရသေဆာင္းပါးစုံ အရွင္ဇ၀န (ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း)

အရွင္ဇ၀န (ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း) – ကြန္ကရစ္ေတာထဲက သားေကာင္၊ ေလွာင္ခ်ဳိင့္ထဲက ခ်ဳိးငွက္ – အပုိင္း (၃၂)

ကြန္ကရစ္ေတာထဲက သားေကာင္၊ ေလွာင္ခ်ဳိင့္ထဲက ခ်ဳိးငွက္ – အပုိင္း (၃၂)
အရွင္ဇ၀န (ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေဟာင္း)
ဧၿပီ ၁၊ ၂၀၁၄

ေထာင္အေၾကာင္းေတြေရးေတာ့ ဦးဇင္းကို ဒကာတေယာက္က လာေလွ်ာက္တယ္ ဦးဇင္းရဲ႕ ေထာင္ထဲကေပ်ာ္စရာခ်ည္းပဲတဲ႔။ ကိုယ္ေရးတဲ႔စာေတြကိုယ္ ျပန္စစ္ၾကည္မိသည္။ တကယ္က ေထာင္ဆိုတာေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ႔ေနရာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါကေတာ့ ေသခ်ာ သည္။ ဒါေပမယ့္ ေထာင္ထဲတုန္းက အေျခေနေတြကို ျပန္ေတြးၿပီးေရးရတဲ႔ အခုအခ်ိန္မွာ ငါတုိ႔ေတြ ခံခဲ႔ရေလျခင္းဆိုတဲ႔ စိတ္အေတြး ကို မဝင္မိတာမ်ားမည္ထင္သည္ ။ လုပ္သင့္လို႔ လုပ္ခဲ႔ၾကတာပဲဟုျမင္မိတဲ႔ အျမင္က စိတ္ကိုလြမ္းမိုးထားဆဲဲ။  ကိုယ့္တကိုယ္ရည္ ကိစၥမွာ တည္ေထာင္ထားတဲ႔ ေက်ာင္းတိုက္ႀကီးကိုလည္း စြန္႔လႊတ္ခဲ႔ရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း့ ဒီကိစၥကို ကိုယ့္စိတ္ထဲ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ဆုံးရွဳံးမႈလို႔ ထင္မထားမိ။ ထိုအေၾကာင္းေၾကာင့္လည္းပါမည္။ ကိုယ့္လို ဒီလမ္းေပၚေလွ်ာက္သူတိုင္း တနည္းမဟုတ္တနည္း ရင္ဆိုင္ရတဲ႔ အေျခေနေတြထဲက တခုသာပဲလို႔သာ ခံယူထားမိသည္။

ဘဝရဲ႕အခ်ိန္ေတြကို ၁စုႏွစ္ ၂ခုစာနီးပါး တေပ်ာ္ႀကီးေနခဲ႔ရတာေတြကို ဒဏ္ရာလို႔ မခံစားမိ တာလည္းအမွန္ပင္ျဖစ္သည္ ။  ေထာင္ထဲ(၁၆)ႏွစ္ေလာက္ေနခဲ႔ရတယ္လို႔ ေျပာျပေတာ့ စုတ္တသပ္သပ္နဲ႔ျဖစ္ၾကသည္။ ကို္ယ့္စိတ္ အခံ ေပၚကေန ျပန္ေတြးမိလို႔  ထင္လာတဲ႔အခိုက္မွာ ခ်ေရးရတဲ႔ စာေတြထဲ က်န္တာလဲက်န္ ခ်န္တာလဲခ်န္ျဖစ္ေနမည္ဟုထင္သည္ ။ ဒါေပယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ ေတာ႔ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ပိုၿပီး ထင္မထားမိ။ အထဲမွာ ေနထိုင္လို႔ အျဖစ္သင့္ဆုံး အေနထားကို တည္ေဆာက္ရင္း ေန႔ေတြဆိုတာကုန္ဆုံးခဲ႔တာသာျဖစ္သည္။

ဒီအထဲက အဆိုးေတြနဲ႔ ခ်ည္း ေနေနခဲ႔တာ မဟုတ္တာကေတာ့ ေသခ်ာသည္္ ။ ေထာင္ဆိုတာ ေၾကာက္စရာလို႔ ထင္ေအာင္လုပ္ထားသူ ေတြေၾကာင့္ မသိေသးသူေတြကို ေျခာက္ဖို႔လွန္႔ဖို႔ အေကာင္းဆုံး ေျပာဆိုခ်က္ေတြ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ရက္စက္တာ မတရားတာေတြ မရွိဘူးလားေမးလွ်င္ ရင္ထဲမခံစားႏွဳိင္ေလာက္တဲ႔ သတင္းစကားက အခ်ိန္ျပည့္ ျမင္ေနၾကားေနရတာသာျဖစ္သည္ ။ အထူးသျဖင့္ ရဲဘက္စခန္းေတြ ဆီမွေရာက္လာသည့္ သတင္းေတြဆို လူလူခ်င္း ဆိုတဲ႔ အသိမွရွိၾကပါေေသးရဲ႕လားလို႔ ထင္ရေလာက္ေအာင္ နားနဲ႔ၾကားရသူကိုေတာင္  ရဲဘက္စခန္းက ရိုက္တဲ႔ၾကိမ္လုံးက ေက်ာက္ို လာလာထိသလို ျဖစ္ရသည့္ အျဖစ္။ခံခဲ႔ရတဲ႔ သူတို႔ရဲ႕အေျခေနကလည္း ေက်ာေကာ့ေအာင္ ခံရတဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ေတြ။ဒါေတြက နားနဲ႔ၾကားရတာျဖစ္ေပမယ့္ ကိုယ္တိုင္ခံခံ႔ရသူရဲ႕ ကိုယ္တိုင္အျဖစ္အပ်က္ ဆိုေတာ့ ပိုလို႔ပိုလို႔ စိတ္မေကာင္း  ျဖစ္ရခဲ႔သည္ ။ သူတို႕မွာနားခ်ိန္မရွိ ။ တေန႔တာကုန္ဆုံးဖို႔ ဒုတ္ခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ ေခ်ြးစက္ေပါင္းမ်ာစြာျဖင့္ အခ်ိန္ေတြကို ပါးကြက္သားတို႔အလိုက် ကုန္ဆုံးၾကရသည္။ မရဏႏွင့္ အခ်ိန္ျပည့္စစ္ခင္းေနရေသာေနရာ။

(ေတာင္စြန္းရဲဘက္စခန္းဆိုတာက နာမည္ေက်ာ္ ငရဲခန္း။ ဒီမွာေနခဲ႔ဘူးသူကို ကိုယ္ေတြႏွင့္အတူတူေထာင္ေျပာင္းပါလာေတာ့ ပိုၿပီး သ တင္းေတြကိုတိတိက်က်ကၾကားလိုက္ရသည္ ။ သူကုိ  ကုလားေမာင္ေမာင္သန္းလို႔ သိၾကသည္။  ပတ္ဝန္းက်င္ေၾကာင့္ လူဆိုး ျဖစ္ခဲ႔ရတယ္ဆိုတာကို သူ႔ၾကည့္ၿပီးလက္ခံမိသည္။  သ႔ူပတ္ဝန္းက်င္ အထိအေတြ႔မ်ားရာကေန ဒီလို လူဆိုးဘဝ သူေရာက္ ေနရတယ္ ဆိုတာ သူ႔အေနအထိုင္လွဳပ္ရွားမႈေတြက သက္ေသ ခံေနသည္။ ၅(ည)ေတြႏွင့္ အတူေနထိုင္းရင္း ဘဝႏွင့္ စိတ္ဓာတ္ကိုပါ ေျပာင္းလဲပစ္သူေတြထဲ ေမာင္ေမာင္သန္းပါမည္။ )

ေထာင္ထဲကအခ်ိန္ေတြကို တခ်ိဳ႕က ကစားဝို္င္းေတြျဖင့္ ကုန္ဆုံးၾကသည္။ထိုသူမ်ားကေတာ့ အေဆာင္ေန ရာဇဝတ္မႈျဖင့္ ေရာက္လာ သူမ်ားျဖစ္မည္။ သီးသန္႔အေဆာင္ထဲက အခ်ိန္ကုန္ဆုံးေအာင္ျပဳလုပ္ပုံျခင္းေတာ့ တူမည္မထင္။ အေဆာင္ဖြင့္ခ်ိန္ေတြထဲ စကားဝိုင္း စာသင္ဝိုင္းတို႔ကို လို ျဖင့္ အခ်ိန္ကို ကုန္ဆုံးလိုက္ၾကသည္။ မွတ္မွတ္ရရ ျဖစ္ေစခဲ႔ေသာ စကားဝိုင္းစာသင္ဝိုင္းတို႔ကို တခုစီခ်ၾကည့္မိသည္။
ကိုယ္တိုင္သင္ယူဖူးေသာ သင္တန္းႏွင့္ ကိုယ္တိုင္  စိတ္ပါလက္ပါနားေထာင္ခဲ႔ရေသာ အျဖစ္အပ်က္တို႔ကိုသာ ကိုယ့္မွတ္တမ္းထဲ ျပန္ေဖာ္လို႔ရသမွ် ေရးခ်ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အျခားသူတို႔၏ သင္တန္းမ်ား -ဥပမာ ဦးခင္ေမာင္ေလး မိတၳီလာ၏ မယ္ဒလင္သင္တန္း အျခားလူငယ္ေတြ၏ ဂစ္တာသင္တန္း စတာေတြကို အေသးစိတ္မသိရွိခဲ႔။ မသိရွိခဲ႔ရေသာ္လည္း သူတို႔၏ အားထုတ္မႈကိုေတာ့ တအံ႔တၾသ ေငးေမာခဲ႔ရသည္။ ႏွစ္လက္မ သုံးလက္မခန္႔ရွိ သစ္သားျပားတခု တေထာင္ေလာက္ အရွည္ တခုရလွ်င္ သူတို႔ သင္တန္းသုံး မယ္ဒလင္တခုဖန္တီးလို႔ရသည္။ မႏၱေလးက ကိုရဲထိန္ေအာင္၏ တေယာ လက္သံ ကိုခင္ေမာင္ေလး၏ မယ္ဒလင္ ႏွင္႔ ေစာင္း အားလုံး ေထာင္တြင္းျဖစ္ပစၥည္းမ်ားျဖစ္ ဖန္တီးထားသည္။ မယ္ဒလင္ -ေစာင္းတေယာတို႕အတြက္ ၾကိဳကေတာ့ အပ္ခ်ည္လုံးကရသည္ ။ အပ္ခ်ည္ကို က်စ္ျပီး လိုသည့္အသံအေနထားရေအာင္လုပ္ယူသည္။ သူတို႕သင္တန္းကို ကိုယ္တိုင္မတက္ဖူး။တက္ေနသူေတြ ရဲ႕ေျပာစကားကို ၾကားရသည္က စိတ္ခ်မ္းေျမ႕စရာေကာင္းလွသည္။ ေထာင္ဆိုေသာ လြင္တီးေခါင္မွာ အိုေအစစ္တခုကုိ ကို္ယ့္ဘာသာ ရွာၾကံဖန္တီးမႈေတြထဲကတခုျဖစ္မည္။

“လူတေယာက္ကို ဆရာတင္ျပီးသင္ယူထားရင္ လူအေယာက္တေသာင္းကိုဆရာျပန္လုပ္လို႔ရတယ္”

လူကခပ္တည္တည္ေပမယ့္ ရယ္စရာဟာသ စကားမ်ားေျပာတတ္ေသာ ျပည္ၿမိဳ႕က ကိုဝင္းၾကည္ေလး၏စကားျဖစ္သည္။ သူက မယ္ဒလင္ဆရာ ဦးခင္ေမာင္ေလး (မိတၳီလာ)၏ သင္တန္းသားတေယာက္ျဖစ္သည္။ ဦးခင္ေမာင္ေလး ၏သင္တန္းသားမ်ားကို က်ဴရွင္ အျဖစ္ အပိုသင္ေပးသည္။ သူ႔ဆီသင္တန္းတက္ထားေသာ သံတြဲမွ ကိုဝင္းႏိုင္ အခန္းထဲေရာက္တာႏွင့္ေလ့က်င့္သည္။ ထံတ်ာေတးရွင္ – ဒ်န္႔-ဒ်န္႔ -ဒလုဒလုကို အခန္းထဲေရာက္တိုင္းၾကားေနရသည္။ ေနာက္စႏၵကိႏၷရီ သီခ်င္း သင္းတန္းသားတိုင္းဆီက ၾကားေနရေသာ အသံမို႔ နားထဲစြဲေနသည္။

တခ်ိဳ႔ရက္ေတြဆိုလွ်င္ ဦးခင္ေမာင္ေလးကိုယ္တိုင္းတီးၿပီး အဆိုကို -ဦျမဝင္း-အဂၤပူ လႊတ္ေတာ္အမတ္က ဒိုင္ခံဆိုသည္။ ကိုရဲထိန္ေအာင္က တေယာထိုးသည္။  သီခ်င္းႀကီး သီခ်င္းခန္႔ကို အပီအျပင္သီဆိုႏွဳိင္သည္။ သူက တကယ့္အဆိုပညာရွင္ ။တခါတရံ ဆရာေဒါက္တာေအးခ်မ္းပါ ဝင္ဆို တတ္ေသးသည္။ သူတို႔ႏွင့္အတူေန ကာလအတြင္း မၾကာခဏ ၾကားေနရေသာ ပန္းၿမိဳင္လယ္-ခ်စ္သမွ်ကို -မန္းေတာင္လက်္ာ-ေအာင္မဂၤလာ စသည့္သီခ်င္းသံမ်ားေၾကာင့္ သီခ်င္းႀကီးဆိုတာ နားေထာင္ရပ်င္းစရာဟု အယူအစြဲ တခုေပ်ာက္ခဲ႔ရသည္။

မ်က္ေစ့ကို မွိတ္ၿပီး ေျခေထာက္ကစည္းကိုလိုက္ရင္း ဝါသနာႀကီးလွေသာ ဦးခင္ေမာင္ေလး။သူက ဗမာျပည္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ယူဂ်ီအမႈျဖင့္ ေထာင္က်လာသူ။ ေထာင္ထဲေရာက္သည့္အထိလည္း တကယ့္ကိုယုံုံၾကည္ၾကည္ သူ႔အယူအဆကို တန္ဖိုးထားသူ။ သူႏွင့္အတူ သီဆိုေနေသာ ဦးျမဝင္းက မွႈိင္းရာျပည့္ ကိစၥျဖင့္ေထာင္က်ခဲ႔ဖူးသူျဖစ္သည္။  ေဆးတကၠသိုလ္ မွဆရာဝန္ျဖစ္ခါနီးတြင္ ႏိုင္ငံေရး လွဳပ္ရွားမႈထဲ ပါဝင္လာ ခဲ႔သျဖင့္ ဆရာဝန္ အျဖစ္ကိုစြန္႔လႊတ္ထားသူလည္း ျဖစ္သည္။၈၈စစ္တပ္္အာဏာသိမ္းအျပီး ဦးႏုပါတီႏွင့္ နီးစပ္ခဲ႔သည္။ေနာက္ပိုင္း အင္န္အယ္လ္ဒီ အဂၤပူျမိဳ႔နယ္အမတ္ျဖစ္လာသူျဖစ္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ယုံၾကည္မႈအားျဖင့္ ကြဲေန ျခားေန ေသာ္လည္း အနုပညာႏွင့္ေတြ႔ထိလိုက္ေသာအခါ တေပါင္းတည္းျဖစ္သြားၾကသည္။

ဒါကလူႀကီးေတြဝိုင္းျဖစ္သည္။ လူငယ္ေတြကေကာ ေမးလွ်င္ လူငယ္ေတြလည္း ဂစ္တာသင္တန္းရွိတာကို သိရသည္။ ထိုသင္ တန္း အတြက္လည္း ဂစ္တာႀကိဳး ကအစ ႏိုင္လြန္ အပ္ခ်ည္ႀကိဳးႏွင့္ အလြန္းႀကီးႀကီး ႏိုင္လြန္ႀကိဳးတို႔ကို အသုံးျပဳၾကသည္။ ေအာက္ေျခဝန္ထမ္းဆို တာကလည္း ေလာက္ငွၾကသည္မဟုတ္။ သူတို႔အတြက္ သြားခလာခေပးေစ်းထဲမရ ရေအာင္ရွာခိုင္းျခင္းျဖင့္ ကိုယ္လိုခ်င္ေသာ အေနထား ကိုရေအာင္ျပဳလုပ္ၾကသည္။ ဖလက္တံအျဖစ္ သစ္သားအျပားကို ဂစ္တာဖလက္္တံအရြယ္ ပြတ္တိုက္လွီးျဖတ္ျပီး တံျမက္စည္းတံ ဝါးကို အျခမ္းလုပ္ ကပ္ခ်ည္လိုက္သည္။ ပလစ္စတစ္ကို နန္းႀကိဳးဆြဲ ထားေသာႀကိဳးျဖင့္ ပတ္ခ်ည္လိုက္ေသာအခါ ဂစ္တာဖလက္တံရသည္။ ခ်ည္ထားေသာ ပလစ္စတစ္ ႀကိဳးကို လက္ကြက္ေနရာ ႏွင့္အံကိုက္ ခ်ည္လိုက္ေသာအခါ တကယ့္ ဖလက္တံက လက္ကြက္အတိုင္းရသည္။ ဂစ္တာႀကိဳးခ်ည္ေႏွာင္ရန္အတြက္ ဖလက္တံ အဖ်ားဖက္ လက္သန္းဖ်ားေလာက္ရွိ ဝါးေခ်ာင္းသုံးေခ်ာင္းကိုကန္႔လန္႔ခံခ်ည္ေႏွာင္ထားသည္။ အေခ်ာင္းသုံးေခ်ာင္း တဖက္စီကို အပိုအစြန္းထြက္ထားသျဖင့္ႀကိဳးေျခာက္ေခ်ာင္းခ်ည္လိုရသြားသည္။  သူတို႔ဂစ္တာတလက္ရေအာင္ ပစၥည္းအမယ္စုံကို ရွာရွာေဖြေဖြ ခက္ခက္ခဲခဲ လုံးပမ္းၾကရသည္။ ေဆးလိပ္မုန္႔တို႔ကိုေပးၿပီး ေထာင္လက္သမားဘုတ္ကိုေနရာမ်ိဳးမွ လိုခ်င္ေသာအေနထားကို အကူညီ  ေတာင္းၾကရသည္။

မွတ္မွတ္ရရ ျမင္ကြင္းတခုက အျခားအမႈျဖင့္ဒီစာေရးရင္းေျပးျမင္မိလိုက္သည္။ သူကေထာင္ထဲအႀကိမ္ႀကိမ္ေရာက္ခဲ႔ဖူးေသာ ေမာင္ေမာင္သန္းျဖစ္သည္။ သူရွာေဖြ ရရွိထားေသာ သစ္သားျပား ကႀကီးေနသည္။ အျပားက အေနေတာ္ျဖစ္ေသာ္လည္း သစ္သားက ထူေနသည္။ ဒီေတာ့သူ သစ္သားျပားကို တမံတလင္းမွာ ဓားေသြးသလိုေသြးသည္။ သစ္သားပါးသြားေအာင္ျဖစ္သည္။ သူ႔လုပ္ေနတာကို ၾကည့္ၿပီး မင္သိခၤ ၏ဝတၳဳတပုဒ္ထဲက သံေခ်ာင္းကိုအပ္ျဖစ္ေအာင္ေသြးခိုင္ေသာ ဇာတ္လမ္းအေၾကာင္းကိုျပန္ျမင္မိခဲ႔ေသးသည္။ လူဆိုးဟု အမ်ားက သတ္မွတ္ ေထာင္ခ် ထားသူထဲတြင္လည္း အားေကာင္းခ်က္ ဆိုတာရွိေနသည္။ ေလာကမွာ လူဆိုဟ ုသတ္မွတ္ထားသူ၏ ေကာင္းကြက္ ။ လူေကာင္းဟု အသိမွတိျပဳထားခံရသူ၏ လစ္ဟာကြက္တို႔ဆိုတာရွိစၿမဲ။

ေထာင္ထဲ တီးၾကဆိုၾက စာသင္ၾကအေနထားေတြကို ဖတ္ရွဳရင္းေထာင္ဆိုတာ ေပ်ာ္စရာႀကီးပါလားဟု ထင္ျမင္သူေတြ ရွိေနမွာ ေသခ်ာသည္ ။ ထိုအရာဝတၳဳတို႔ကို စိတ္ႏွလုံးေပါ့ပါးစြာ လုပ္ေဆာင္ေနၾကရျခင္း မဟုတ္တာကို ေတာ့ထည့္ေျပာျပရမည္။ ခိုးေၾကာင္ ခိုးဝွက္လုပ္ၾကရျခင္းျဖစ္သည္။ သီခ်င္းပဲဆိုဆို၊  စာပဲသင္သင္ တခုခုလုပ္ေတာ့မည္ ဆိုလွ်င္ ကင္းအေစာင့္ခ်ထားရသည္။ အခန္းထဲအထိ တီးစရာပစၥည္း ဖတ္စရာစာတခုခုယူထားမိလွ်င္ ကိုယ္တီးၿပီး၊ဖတ္ၿပီးလွ်င္ ထိုအရာတို႔အတြက္ လုံျခံစြာ ဝွက္ထားရမည့္ေနရာကို စီစဥ္ထားရသည္။  ရွာေဖြေရးကမထင္မွတ္ခ်ိန္မွာ ျဖဳန္းဆိုလာတတ္သည္။ ထိုအခါ သိမ္းခ်ိန္ ဝွက္ခ်ိန္မရလိုက္လွ်င္ ေဒါက္ ေျခက်င္းစေသာ ျပစ္ဒဏ္တို႔ျဖင့္ တိုက္ပိတ္အျပစ္ေပး ခံရမည္ျဖစ္သည္။ တိုက္ပိတ္ ေဒါက္ခတ္-ဒုကၡႏွင့္ရင္းရေသာ အက်ဥ္းအက်ပ္ၾကားက ခဲခဲရင္းရင္း ရွာေဖြထားရေသာ စိတ္အနားခိုရာေလးမ်ားျဖစ္သည္။ စိတ္ခ်မ္းေျမ႕မႈ တခဏအတြက္ ဒုကၡဆင္းရဲႀကီးႀကီးကလည္း အခ်ိန္မေရြး အဆင္သင့္ ရွိေနသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts