ရသေဆာင္းပါးစုံ လူမ်ား၊ ရုုပ္ပုုံလႊာမ်ား ျငိမ္းခ်မ္းေအး

ဗမာ့ဂီတေလာက ေနာက္ခံ မွ တမလြန္ခရီးသည္ႀကီး ရဲ႕ မပိုင္ဆိုင္ခဲ့ရေသာ အိပ္မက္မ်ား

(ဟယ္ရီလင္း ကြယ္လြန္ျခင္း (၁) ႏွစ္ ျပည့္ အမွတ္တရ)
ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
ေဖေဖၚဝါရီ ၀၄၊ ၂၀၁၄
ဟယ္ရီလင္း (၁၉၆၂-၂၀၁၃)
Photo: Artist Soe Thaw Dar

ကိုဃ ႏွစ္လည္ က ေရာက္လာခဲ့ၿပီ..။  တႏွစ္ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ကာလ ဘာ မွ မၾကာလိုက္သလိုပဲ။  “ကၽြႏု္ပ္၏ဆံပင္သည္ ကၽြႏု္ပ္၏ အမွတ္သကၤတ အလံေတာ္ ျဖစ္သည္” ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကေလး ေရးခဲ့တာ မေန႔ တေန႔ကလိုပဲ။

 

မႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းမွာ ငယ္စဥ္ဘဝ ကိုယ့္ရဲ႕ ဂီတရသ ခ်င္ျခင္းေတြကို ျဖည့္စြက္ေပးခဲ့သူ ကိုဃ ဆံုးတယ္။  ဒီႏွစ္ ႏွစ္စ ပိုင္းမွာ ဘယ္လိုမွ ထင္မွတ္မထားဘဲ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္ (မဇၥၩိမလႈိင္း) တေယာက္ ကို ဆံုးရံႈးခဲ့ရျပန္တယ္။  ၂၀၁၂ ႏွစ္ကုန္းပိုင္းတုန္းက ခင္ေမာင္တိုး..။  သူ႔ မတိုင္ခင္ က ကိုဂ်ယ္ရီ (Shells)..။

 

ကိုယ့္ရဲ႕ ရင္ဘတ္ ႏွလံုးသား အာဟာရ ခံစစ္စည္း အတြက္ ခံတပ္ႀကီးေတြ တခုၿပီး တခု ၿပိဳလဲခဲ့တာကို ထိုင္ၾကည့္ေနရတယ္။  ကိုယ့္ဘက္က အဆံုးအရံႈးေတြက ႀကီးလွတယ္။

 

သခၤါရ တရားပါပဲ၊ ဘယ္သူမွ၊ ဘယ္အရာမွ မျမဲပါဘူး ဆိုတာက ထံုးစံမို႔၊ ေျပာရိုးေျပာစဥ္ မို႔ ေျပာႏုိင္ေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြ မျမဲဘဲ ထြက္သြားျခင္း က ေစာလြန္းလွတယ္။  တရားနဲ႔လည္း မေျဖႏိုင္ဘူး..။  သူတို႔ေတြမွာ လုပ္စရာ အလုပ္ေတြ၊ အိပ္မက္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့တယ္။

 

ကိုဃ တႏွစ္ျပည့္ အတြက္ ဘာေရးမလဲ စဥ္းစားေတာ့ ကဗ်ာဆရာ ေသာ္ဒီေဝ (ေတးေရးဆရာ/ဒီဇိုင္းဆရာ ေဝခ်စ္ကို) လွည္းတန္း ဆက္စပ္ အက္ေဆး စုစည္းမႈ စာအုပ္မွာ ေရးခဲ့တဲ့ Deep Purple အဖြဲ႔ရဲ႕ Smoke On The Water ေလာက္ မႀကီးက်ယ္ မခမ္းနားလွေပမယ့္ ဗမာျပည္ အတြက္ အေရးပါတဲ့ ဗမာ ေရာ့ခ္ ဒိုင္ယာရီ တပုဒ္ အေၾကာင္းကို ျပန္တူးဆြမလား..။  ဒိုင္ယာရီပါ ေသာ္ဒီေဝ က ဟယ္ရီလင္း အတြက္ အေခြ ထုတ္ ေပးမယ္ ဆိုၿပီး ရန္ကုန္ လွည္းတန္း မွာ အေျခစိုက္ခဲ့တဲ့ ေန႔ရက္ေတြ..ကို ျပန္ လြမ္းမလား..။  သူတို႔ တေတြ အုပ္စု မွာ ေအာင္ျမင္ေနဆဲ ေလးျဖဴ၊ ကြယ္လြန္ သြားတာၾကာခဲ့ၿပီ ျဖစ္တဲ့ ပီလြန္..၊  အလြမ္းအေမာေတြ၊ လူ႔ ဘဝ ရဲ႕ အခ်ိဳးအေကြ႕ေတြ၊ အေျပာင္းအလဲေတြ၊ အလွည့္အေျပာင္းေတြ အေၾကာင္း..၊ သံေဝဂ ယူစရာေတြ အေၾကာင္း..။

 

 

ဟယ္ရီလင္း ၏ မထြက္ျဖစ္ခဲ့သည့္ တကိုယ္ေတာ္ ပထမ ေတးစု (၁၉၈၆)

Photo: Mandalay ICON Magazine

 

သမိုင္းေတြ ျပန္တူးေဖၚရတာ လြမ္းစရာ ေကာင္းတယ္။  အနာဂတ္ ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္ရတာ က ေၾကကြဲစရာ ျဖစ္ေစတယ္။  ကိုဃ ရဲ႕ သမိုင္း ထဲက မပိုင္ဆိုင္လိုက္ခဲ့ရတဲ့ အိပ္မက္ေတြ အေၾကာင္းကို ယူၿပီး အနာဂတ္ ကို စိတ္ကူးယဥ္ၾကည့္ရတာက ေၾကကြဲဖို႔ အေကာင္းဆံုး ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။

ကိုဃ အေၾကာင္း ကို ေျပာရင္ မထုတ္ျဖစ္တဲ့ အေခြ ေတြ အေၾကာင္း ကလည္း အဓိက ျဖစ္မယ္။  ဒီလို အျပင္မွာ တကယ္ မထုတ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေခြ ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိသလို က်ေနာ့္ စိတ္ကူးထဲမွာ ကုိဃ အတြက္ စိတ္ကူး စီစဥ္ထားတဲ့ မထုတ္လိုက္ရတဲ့ အေခြ ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။

 

အခ်ိန္၊ ေနရာ၊ အေၾကာင္းအရာ၊ ေငြေၾကး အားလံုး တိုက္ဆိုင္လာတဲ့ တေန႔ ေန႔ ေပါ့ ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးေတြ..။

 

အခုေတာ့ တမလြန္ခရီးသည္ႀကီး ျဖစ္သြားၿပီ ျဖစ္တဲ့ ကိုဃ မသိလိုက္တဲ့ သူ႔ အတြက္ မက္တဲ့ က်ေနာ့္ ရဲ႕ အိပ္မက္ေတြေပါ့..။  သူလည္း မက္ခဲ့တဲ့ အိပ္မက္ေတြလည္း ျဖစ္မွာပါ..။

 

၁၉၉၀ ခုႏွစ္ အလယ္မ်ားမွာ ဗမာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံျခားသံစဥ္မွီး နာမည္ေက်ာ္ ေရာ့ခ္ဘုရင္ အမ်ားအျပား ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ဖန္တီးမႈေတြဘက္ လွည့္လာခဲ့ၾကတယ္။  ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ တကိုယ္ေတာ္ေတြ၊ အုပ္စုေခြ ေတြ အမ်ားႀကီး ထြက္လာခဲ့ၾကတယ္။  ဥပမာ ဆို ကိုဃ လည္း ပါခဲ့တဲ့ ထစ္ခ်ဳန္းမိုး ေတးစု (၁၉၉၅)..။

 

အဲ့ဒီလို ႏွစ္ပိုင္းမွာ ကိုဃ ဆို သီခ်င္းတပုဒ္ကို နားေထာင္ခဲ့ရတယ္။  ဆ႒ကမၻာ  (၁၉၉၆) ေတးစု ပါ “စက္တင္ဘာႏွင္း”..။  ေတးစု ကာဗာ ေတးေရး စာရင္း မွာ ကိုရဲလြင္ (မဇၥၩိမလႈိင္း) ပါလို႔ အတြဲထူးေတာ့ ဘယ္သူ ဆိုတဲ့ ဘယ္သီခ်င္းလဲ ဆိုၿပီး စ စိတ္ဝင္စားမိခဲ့တယ္။  ေနာက္ သီခ်င္းစာအုပ္မွာ ကိုဃ ဆိုတဲ့ “စက္တင္ဘာႏွင္း” သီခ်င္းမွန္း သိခဲ့ရတယ္။  ေနာက္ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာေတာ့မွ “စက္တင္ဘာႏွင္း” က ကိုရဲလြင္ ေတးဖြဲ႕တဲ့ ကိုေအာင္ဝင္း (ေဝးခဲ့ၿပီပန္းခရမ္းျပာ) ရဲ႕ ကဗ်ာ စာသား ေတြ ျဖစ္မွန္း သိခဲ့တယ္။

 

သီခ်င္းကို နားေထာင္ဖူး စ မွာပဲ ကိုဃ နဲ႔ ကိုရဲလြင္ တို႔ အုပ္စု ေပါင္းၿပီး လူငယ္မ်ား အတြက္ ခပ္ျပင္းျပင္း သီခ်င္းေတြ ဖန္တီးခြင့္ရရင္ ဗမာျပည္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေရာ့ခ္ဂီတ အတြက္ သိပ္ အက်ိဳးရွိမွာပဲ၊ သီခ်င္းေတြလည္း ေအာင္ျမင္၊ လူႀကိဳက္မ်ားမွာပဲလို႔ ေတြးမိခဲ့တယ္။

 

အဲ့ဒီ အခ်ိန္ ေနာက္ပိုင္းကတည္းက အထူးသျဖင့္ ကိုဃ အေခြ ေတြ ထြက္တာၾကဲလာတဲ့အခ်ိန္မွာ သူ႔ အတြက္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ တေခြ ေလာက္ ထုတ္ေပးခ်င္တဲ့ ဆႏၵ စိတ္မွာ အျမဲ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရတယ္။  ကိုဃ မထြက္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ပထမဆံုး တကိုယ္ေတာ္ ႏိုင္ငံျခားသံစဥ္မွီး အေခြ (ေသာ္ဒီေဝ ေငြေၾကးစိုက္ထုတ္ခဲ့တဲ့ အေခြ) ကိုလည္း ျပန္ထုတ္ေပးမယ့္သူ တခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ ေပၚလာမွာပဲ လို႔ အျမဲ ေမွ်ာ္လင့္မိခဲ့တယ္။  ဆႏၵ နဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ႏွစ္ခု စလံုး လက္ေတြ႕ ျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူး။

 

စက္တင္ဘာမွာႏွင္း၊ သံစဥ္ – ကိုရဲလြင္ (မဇိၥ်မလႈိင္း)၊ စာသား – ကိုေအာင္ဝင္း၊ ေတးဆို – ဟယ္ရီလင္း (၁၉၉၆)

Guitars – စိုင္း၀င္းဦး၊ ေ၀ဖုန္း | Drums – မင္းေနာင္ | Bass – ညီလတ္ | Keyboards – လ၀မ္

ကိုရဲလြင္ တို႔လို ဂီတ ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းသူ Musicians ဂီတ သံစဥ္ ေမွာ္ဆရာ ေတြ နဲ႔ သုခမိန္လိႈင္၊ ေမာင္သစ္မင္း၊ ဝင္းမင္းေထြး၊ ေသာ္ဒီေဝ၊ ေကေအတီ အစရွိသလို စကားလံုး ဝိဇၹာ ကဗ်ာဆရာ ေတြ ကို မ်ားမ်ား အခ်ိန္ေပး၊ မ်ားမ်ားေတြ႕ေပး၊ ထိုက္တန္တဲ့ ပံ့ပိုးမႈေတြ ေပး ရင္း သီခ်င္း ပူးေပါင္း ဖန္တီးဖို႔ စီစဥ္ ေပးႏိုင္ရင္ ဗမာျပည္ အတြက္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး ရႏိုင္တယ္။

 

ကိုရဲလြင္ + ေမာင္သစ္မင္း၊ ကိုရဲလြင္ + ေကၿမိဳး၊ ကိုရဲလြင္ + ကိုေအာင္ဝင္း၊ ႏိုင္မင္း + ေမာင္စိန္ဝင္း (ပုတီးကုန္း) အစရွိသလို ဂီတသမား နဲ႔ ကဗ်ာသမား ေပါင္းစပ္မႈ အႏုပညာ ပစၥည္း သီခ်င္းေတြ က်ေနာ္တို႔ စားသံုးခဲ့ဖူးတယ္။  ဒါေပမယ့္ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေစ်းကြက္ အတိုင္းအတာ သေဘာ အထိေတာ့ မဟုတ္ခဲ့၊ မျဖစ္ခဲ့ဘူး။

 

လြယ္လြယ္ကူကူ နဲ႔ သီခ်င္းေတြ လွိမ့္ထုတ္ႏိုင္မွ မိသားစု ဝမ္းဝ၊ ခါးလွ မယ့္ တိုင္းျပည္ အေနအထား မွာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြကို အခ်ိန္ေပး စီစဥ္ ဖန္တီးဖို႔ ထုတ္လုပ္သူ က လည္း မစီစဥ္ရဲဘူး၊ အဆိုေတာ္ က လည္း စိတ္ကူး နဲ႔သာ တတ္ႏိုင္ျဖစ္ရတယ္။

 

လူအမ်ားစု ေရပန္းစား ေစ်းကြက္မွာေတာ့ ဆူလြယ္နပ္လြယ္ေတြပဲ ႀကီးစိုးေန၊ ႀကီးစိုးခဲ့ ရတယ္။  ငါးပြက္ရာ ကိုပဲ ငါးစာ ခ် ခဲ့၊ ခ်ေနၾကတယ္။  ေဖာက္ျပန္လွတဲ့ ႏိုင္ငံစနစ္ေနာက္ခံျပဳ ပါးလ် ခ်ိဳ႕တဲ့ လူမႈ-စီးပြား အေျခအေနက ဗမာ့ ဂီတရပ္ဝန္းကို အႀကီးအက်ယ္ သက္ေရာက္ ထိခိုက္ေစတယ္။

 

အေနာက္ႏိုင္ငံႀကီးေတြ အသာ ထားဦး၊ ေဒသတြင္း ႏိုင္ငံေတြ ရဲ႕ ဂီတ ေစ်းကြက္ အေနအထား က ကို တိုင္းျပည္ ရဲ႕ လူမႈ-စီးပြား-ႏိုင္ငံေရး ေနာက္ခံ အေနအထား ခ်င္း ကြာေတာ့ ဗမာ့ ဂီတရပ္ဝန္း နဲ႔ ယွဥ္ရင္ သူတို႔ အင္မတန္ တိုးတက္ ႀကီးပြားလွတယ္။  ဒါေၾကာင့္ ေဒသတြင္းက ဂီတသမားေတြ၊ ဂီတဝိုင္းေတြ ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမႈအျပည့္ နဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ ကို အထိုက္အေလ်ာက္ ထုိးေဖာက္ေနႏိုင္တယ္။

 

ဗမာ့ဂီတသမားမ်ားတြက္ေတာ့ ဒါမ်ိဳးက စိတ္ကူးယဥ္သက္သက္ သာ ျဖစ္ခဲ့ရ၊ ျဖစ္ေနရတယ္။  တိုင္းျပည္ရဲ႕ အေျခခံ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ ပံုစံမေျပာင္းလဲေသးေတာ့ ဗမာ့ဂီတ အနာဂတ္မွာလည္း ထူးမျခားနား သေဘာ လာ လတၱံ႔ ပါပဲ။

 

ဒီလိုနဲ႔ ဂီတ နဲ႔ ေပၚပင္ စီးပြားမရွာတတ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ခ်စ္လွစြာေသာ ကိုဃ တေယာက္လည္း ဂီတဝမ္းစာေတြ ထပ္မရွာႏိုင္၊ အႏုပညာဝမ္းစာေတြ ထပ္မျဖည့္ႏိုင္၊ ဂီတ အလုပ္ေတြ ေဇာင္းေပးဖို႔ အခြင့္ေရး မရ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။  ေနာက္ပိုင္းမွာ မိသားစု ဝမ္းစာ အလို႔ငွာ အငွားယာဥ္ ေတာင္ ေမာင္းခဲ့ရတယ္ ဆိုတယ္။  တျခား ေစ်းကြက္ မေအာင္ျမင္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ေရာ့ခ္သမား တခ်ိဳ႕လည္း ေၾကာ္ျငာသီခ်င္းေရးစားခဲ့ရတယ္။ ဂီတေလာက မွာ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ရတယ္။

 

အဲ့ဒီလို အခ်ိန္ေတြ၊ အဲ့ဒီလို ေခတ္ေတြ၊ အဲ့ဒီလို အေနအထားေတြ ဗမာ့ဂီတရပ္ဝန္း ျဖတ္သန္းေနခ်ိန္မွာ ထိုင္းက ေရာ့ခ္ ဘုရင္ေတြ ျဖစ္တဲ့ Carabao အဖြဲ႕က သူတို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး စနစ္ ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္ေပၚေစဖို႔ သီခ်င္းေတြ ဟစ္ႏိုင္၊ သူတို႔ လူ႕အဝန္းအဝိုင္း အတြက္ လူမႈ တရားမွ်တမႈ ရရွိေစဖို႔ ေရာ့ခ္ ဂီတ နဲ႔ ပံုေဖာ္ႏိုင္ရံုမက ေဒသတြင္း အေရး၊ ႏိုင္ငံတကာ အေရး၊ လူသားအားလံုး အက်ိဳး အတြက္ လြတ္ေျမာက္ေရး၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဒီမိုကေရစီ အေရး၊ တရားမွ်တမႈ ျပယုဂ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကို ဂုဏ္ျပဳ အဂၤလိပ္လို သီခ်င္းေတြ စပ္ႏိုင္၊ ဆိုႏိုင္ ကမၻာ ကို ထုတ္ျပႏိုင္ခဲ့တယ္။  Carabao က ထိုင္း ႏိုင္ငံရဲ႕ U2 အျဖစ္ ႏိုင္ငံတကာ က အသိအမွတ္ျပဳရတယ္။

 

က်ေနာ္ တို႔ ဗမာျပည္ ရဲ႕ U2 ေတြ ဘယ္မွာပါလဲ…။

 

ဂီတ နဲ႔ တိုင္းျပည္ အက်ိဳး ေမွ်ာ္ ေခတ္ဝန္ကို ထမ္း လို႔ ေခတ္လမ္းကို ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကရာမွာ ဗမာ့ ဂီတ သမားေတြ လည္း ဗမာျပည္ အတိုင္းအတာအတြက္ေတာ့ ႀကီးစြာေသာ အက်ိဳးျပဳခဲ့ပါတယ္။  ရွမ္းဂီတစာဆို စိုင္းခမ္းလိတ္ ရဲ႕ လူငယ္ေျခက် က စ၊ ကိုေနဝင္း ရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတိုက္ပြဲ အလယ္၊ ကိုရဲလြင္ ရဲ႕ ပန္းရဲ႕လမ္း အဆံုးပါပဲ။  မြန္းေအာင္ ရဲ႕ ေသြးမုန္တိုင္း (မင္းကိုႏိုင္ ကဗ်ာ ကို အေျခခံၿပီး ရဲနည္ ေတးဖြဲ႕) ဆိုရင္ U2 အပါအဝင္ ကမၻာ့ ဂီတပညာရွင္မ်ား နဲ႔ အတူ သီခ်င္းအယ္လ္ဘမ္ တခ်ပ္တည္း ထုတ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

 

ဒါေပမယ့္ ႏိုင္ငံတကာ ေစ်းကြက္ ကို ဗမာ့ ဂီတ ထိုးေဖာက္ အဂၤလိပ္ လိုဆို သီခ်င္းေတြ ျဖန္႔ဖို႔ ကိစၥကေတာ့ ေခတ္အဆက္ဆက္ မွာ ေရွ႕တန္း မတင္ႏိုင္ခဲ့သလို မ်က္ေမွာက္တိုင္လည္း စ လံုးေရ စ အဆင့္ မွာပဲ ဝမ္းနည္းဖြယ္ ရွိေနပါေသးတယ္။

 

ဒါေတြထက္ ပို ဝမ္းနည္းဖို႔ ေကာင္းတာက ဗမာျပည္ ရဲ႕ U2 ေတြ ျဖစ္ရမယ့္ ေရာ့ခ္သမား တခ်ိဳ႕က လူမႈတရားမွ်တမႈ ကို မေအာ္ႏိုင္၊ ႏိုင္ငံေရး စနစ္အေၾကာင္း မတို႔ မထိႏိုင္ ရံုမက စနစ္အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ လမ္းေၾကာင္းမႈ ကို ခံ၊ စနစ္ ဖ်က္ဆီးတဲ့ ေရစီးေၾကာင္း အမိႈက္သရိုက္ေတာ မွာ ေမ်ာ ရင္း စနစ္ဆိုး အလိုက် ဂီတ ဖန္တီးမႈေတြေတာင္ ဝမ္းနည္းဖြယ္ လုပ္ခ့ဲရတာကိုပါ။  ထိုင္းက Carabao လို ေဒသတြင္း အေရး၊ ႏိုင္ငံတကာ အေရး၊ တနည္းအားျဖင့္ သူမ်ားႏိုင္ငံအေရး၊ တနည္းအားျဖင့္ ဗမာႏိုင္ငံ လြတ္ေျမာက္ေရး မေဆာင္ရြက္ႏိုင္ရံုမက.. ဆန္႔က်င္ဖက္ အျဖစ္ေတြ  တခ်ိဳ႕.. တခ်ိဳ႕ေတြ.. လုပ္ခဲ့ရတယ္..။

 

ဒီအေၾကာင္းေတြ ေတြးရင္၊ ေရးရင္ လႊမ္းမိုး သီခ်င္းလို “က်ဴပ္လူမ်ိဳးအတြက္ က်ဴပ္မွ ငိုရတယ္” ျဖစ္ရတယ္။  ထိုင္း နဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ အခု ေရးျပေတာ့ လူအမ်ားလည္း ငိုခ်င္မယ္ ထင္ပါတယ္။

 

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရပ္တည္ခ်က္ အမွားေတြ မွာ က်ေနာ္ ခ်စ္ရတဲ့ ကိုဃ တေယာက္ မပါခဲ့တာကိုပဲ ေက်းဇူးတင္ေနရတယ္။  “ငါတို႔ က တလြဲဆံပင္ေကာင္းခဲ့တာကိုးကြ..” ဆိုခဲ့သူႀကီးကို ဒီ့အတြက္ပဲ စိတ္ထဲက အေလးျပဳေနရတယ္။

 

ဒီလို ဒီလုိ ဆိုခဲ့တဲ့ ဗမာ့ဂီတ နဲ႔ ေစ်းကြက္ ေနာက္ခံအေျခအေနမွာ ေပၚပင္ လည္း မလုပ္တဲ့၊ အမွန္အကန္ေတြလည္း လုပ္ဖို႔ စိတ္တိုင္းက် အခြင့္အေရး မရခဲ့တဲ့ ကိုဃ တေယာက္ လည္း ေနာက္ပိုင္းမွာ သီခ်င္းအေခြေတြ အမ်ားႀကီး မထြက္ႏိုင္၊ မကြယ္လြန္ခင္ အခ်ိန္အထိ ဗမာ့ဂီတ ေလာကမွာ ငုပ္ေကာင္ႀကီး ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။  တပါတည္း ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြဘက္လည္း အမ်ားႀကီး မလွည့္ႏိုင္ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

 

ေတာင္မင္း၊ ေျမာက္မင္း မကယ္ႏိုင္ အေနအထားမို႔ က်ေနာ့္ရဲ႕ ကိုဃ အတြက္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ ထုတ္ေပးမယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးဟာလည္း ကေလးအေတြး သက္သက္ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

 

ဗမာ့ဂီတေလာက ေနာက္ခံ မွ တမလြန္ခရီးသည္ႀကီး ကိုဃ ရဲ႕ မပိုင္ဆိုင္ခဲ့ရေသာ အိပ္မက္မ်ား၊ ကိုဃ အတြက္ မက္ခဲ့တဲ့ အိပ္မက္မ်ား က တေပြ႕တပိုက္ႀကီး ျဖစ္တယ္။

 

ကိုဃ ကြယ္လြန္ၿပီးခ်ိန္မွာလည္း မသာတခု အရင္း ျပဳတတ္တဲ့ ဂီတစီးပြားသမားမ်ား ဘယ္လိုၾကံစည္ေနၾကသလဲဆိုတာ အလွမ္းမမီလို႔ မသိပါ။  တကယ္ အမွတ္တရျပဳခ်င္၊ ဂုဏ္ျပဳခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုဃ သီဆိုခဲ့တဲ့ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြကို မူရင္း ကိုဃ အသံ၊ သီဆိုမႈ အတိုင္း ျပန္လည္စုစည္းတာမ်ိဳး၊ အသံသြင္းထားၿပီး မထြက္ရေသးတဲ့ အေခြၾကမ္းေတြက ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြကို စုစည္း ထုတ္တာမ်ိဳး စီစဥ္ လုပ္ေစခ်င္တယ္။

 

က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ေတာ့ အခုလို ကိုဃ တႏွစ္ျပည့္ အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ပိုင္ တႏိုင္ ေလာေလာဆယ္ လုပ္ႏိုင္တာကေတာ့ ဒီ စာေလး တပုဒ္ ေရးျခင္း နဲ႔ သူ႔ သီခ်င္း ေတြ ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္ျခင္းပါပဲ..။

 

ကိုဃေရ.. မတန္လိုက္ေလျခင္းဗ်ာ..။  သူမ်ားေတြ အတြက္ေတာ့ လူ႔ ဘဝက သိပ္ခ်ိဳၿမိန္.. လွခ်ည္းလာ ဗ်ာ..။  အဆိပ္ေငြေၾကးေတြလည္း ေပါသဗ်ာ..။

 

သာမန္ေတာ့ သာမန္လူပါပဲ..

သို႔ေပမယ့္..

ထစ္ခနဲ ခ်င္ျခင္းတပ္မႈေတြ..

အလွ်ံၿငီးၿငီးနဲ႔ အာသာမေျပမႈေတြၾကားမွာ..

ေဟာဒီ အတၱေတြ ထြက္.. ထြက္ေနတဲ့..

အေပါက္ႀကီးကို.. ဟစိ.. ဟစိ.. နဲ႔ ေနရသူပါ..

 

ဆိုခဲ့တဲ့..

 

အတၱနည္းနည္းေလး ႀကီး မိတဲ့.. သူ.. လို႔ ဆိုခဲ့တဲ့ ကိုဃ အတၱေတြ အမ်ားႀကီး ႀကီးခဲ့စမ္းပါ့လား ဗ်ာ လို႔ပဲ ဆိုရေတာ့မလား..။

 

ခုေတာ့ တႏွစ္ျပည့္ခဲ့ၿပီေပါ့..။  ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်ေနာ့္ ရင္ထဲ ကိုဃ ရွိေနဦးမွာပါ..။

 

တမလြန္ခရီးကို အခ်ိန္မတိုင္မီ တက္သုတ္ႏွင္သြားခဲ့တဲ့ ကိုဃ ကို ဒီ စာေလး နဲ႔ လြမ္းလိုက္ပါတယ္။  တမလြန္ခရီးသည္ႀကီး ရဲ႕ မပိုင္ဆိုင္ခဲ့ရေသာ အိပ္မက္မ်ား အေၾကာင္းကိုလည္း အနည္းအက်ဥ္း ထုဆစ္ရင္းေပါ့..။

 

တမလြန္ခရီးသည္ႀကီး ခရီးမထြက္ခင္ ခပ္ေစာေစာကတည္းက ႀကိဳတင္ ဖြင့္ဟ သီဆို သြားတဲ့ တမလြန္ခရီးသည္ သီခ်င္းေလးလည္း ျပန္လည္ ေဖာ္ထုတ္လိုက္ပါတယ္..။

 

♫ ♪ ♫ ♪…

လူေတြတိုင္းဟာ.. ေမြးလာခ်ိန္က..

ေသဒဏ္.. အေပးခံၿပီး.. တရားခံမ်ား..

ဘယ္ပံု.. ကြယ္လြန္မယ္သာ.. မသိပါ..

 

ေရႊ.. ေငြ.. စည္းစိမ္.. သံုးမကုန္သူလည္း..

တမလြန္သြားရင္ လိုက္မလာနဲ႔ပဲ..

 

ပိုင္ဆိုင္သူဟာ.. သခ်ၤ ိဳင္းႀကီးပါ..

♫ ♪ ♫ ♪…

 

တမလြန္ခရီးသည္၊ စာသား – မင္းခ်စ္သူ၊ သံစဥ္ – ညီထြဋ္ + ဟယ္ရီလင္း၊ ေတးဆို – ဟယ္ရီလင္း (၁၉၉၇)

၀၅၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ တြင္ ကြယ္လြန္သြားရွာခဲ့သည့္ အဆိုေတာ္ ဟယ္ရီလင္း (ေခၚ) ဃ (ဂႀကီး) အတြက္ တႏွစ္ျပည့္ အလြမ္းစာစု…။  တမလြန္ခရီးသည္ႀကီး ေကာင္းရာ၊ မြန္ရာ ဘံုဘဝမွာ ဂီတ ႏွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ႏိုင္ပါေစ။

 

ၿငိမ္းခ်မ္းေအး

ေဖေဖၚဝါရီ ၀၄၊ ၂၀၁၄

 

ဆက္စပ္ ေဆာင္းပါး ဖတ္ရန္ –

“ကၽြႏု္ပ္၏ဆံပင္သည္ ကၽြႏု္ပ္၏ အမွတ္သကၤတ အလံေတာ္ ျဖစ္သည္..” ဟု ခံယူခဲ့သူ တဦးအေၾကာင္း

Read @ http://moemaka.com/archives/31950

http://www.moemaka.blogspot.com.au/2013/02/nyein-chan-aye-my-hair-is-my-flag-my.html


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa

Similar Posts

One thought on “ဗမာ့ဂီတေလာက ေနာက္ခံ မွ တမလြန္ခရီးသည္ႀကီး ရဲ႕ မပိုင္ဆိုင္ခဲ့ရေသာ အိပ္မက္မ်ား
  1. ကိုယ့္ရဲ႕ ရင္ဘတ္ ႏွလံုးသား အာဟာရ ခံစစ္စည္း အတြက္ ခံတပ္ႀကီးေတြ တခုၿပီး တခု ၿပိဳလဲခဲ့တာကို ထိုင္ၾကည့္ေနရတယ္။ ကိုယ့္ဘက္က အဆံုးအရံႈးေတြက ႀကီးလွတယ္….

Comments are closed.