တူေမာင္ညိဳ ရသေဆာင္းပါးစုံ

စိတ္ကူးထဲက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ရွင္

တူေမာင္ညိဳ
ဇြန္ ၁၃၊ ၂၀၁၂

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။
၁၉၄၇ ခုႏွစ္၊ ဇူလုိင္ ၁၉ ရက္ေန႔၊ စေနေန႔၊ နံနက္ ၁၀ နာရီ ဝန္းက်င္ခန္႔။

တဖြဲဖြဲရြာသြန္းေနေသာ မိုးေရစက္မ်ားကို တရွိန္ထိုးေဖာက္ထြင္းေမာင္းႏွင္ေနေသာ စစ္ဂ်စ္ကားတစီး။
ၿဗိတိသွ် အမွတ္ (၁၂) တံဆိပ္တပ္ဆင္းထားသည့္ စစ္ယူနီေဖာင္းဝတ္ ဂ်စ္ကားေမာင္းသူ၏ တင္းမာခက္ထန္လွေသာ မ်က္ႏွာေပး၊ “အစိမ္း တုိက္ခံထားရသူ” ပမာ ေအးစက္စက္မာေက်ာေက်ာ မ်က္လံုးအစံုႏွင့္သူ၏လက္သည္ စတီရာရင္ဘီးကုိ က်င္လည္စြာေရြ႕လ်ားေနလ်က္။

ဂ်စ္ကားေမာင္းသူ၏ နံေဘးထိုင္ခံုတြင္လိုက္ပါလာသူ စစ္ယူနီေဖာင္းဝတ္၏ပခံုးေပၚႏွင့္ လက္ေမာင္းေပၚမွာ ရာထူး အဆင့္ တံဆိပ္မ်ား၊ ထိုမွ တဆင့္ ထိုသူ၏ ရက္စက္မႈပုန္းခိုေနေသာမ်က္လံုးမ်ား၊ ထိုသူ၏လက္ထဲတြင္းကုိင္ေဆာင္ထားေသာ အသစ္စက္စက္ ေတာ္မီဂန္း စက္ေသ နတ္၏ ျပာလဲ့ေအးစက္ေနသည့္သံမဏိေရာင္ႏွင့္ ခလုပ္ကြင္းေပၚတြင္ ကန္႔လန္ျဖတ္လွ်က္ ပစ္ခတ္ရန္အသင့္တင္ထားသည့္လက္ညႇဳိး။

ထို႔ေနာက္ ကားေနာက္ခန္းတြင္လုိက္ပါလာသူ ၿဗိတိသွ် အမွတ္ (၁၂) ယူနီေဖာင္းဝတ္မ်ား၏ လက္ေမာင္းေပၚမွ ျခေသၤ့အမွတ္တံဆိပ္၊ သူတုိ႔ ၏ အၾကမ္းဖက္မ်က္လံုးမ်ား၊ သူတုိ႔လက္ထဲတြင္ အသင့္ကုိင္ထားသည့္ အသစ္စက္စက္ ေတာ္မီဂန္းစက္ေသနတ္မ်ား။

တဖန္ တဖြဲဖြဲရြာသြန္းေနေသာ မိုးမႈန္မ်ားၾကားမွ ျမင္ရသည့္ ကားေရွ႕ျမင္ကြင္း၊ ဘယ္ညာယိမ္းထိုးေရြ႕လ်ားေနေသာ ေရသုတ္တံေၾကာင့္ မႈန္ သြားလုိက္ လင္းသြားလုိက္ျဖစ္ေနသည့္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္ျမင္ကြင္းမ်ား၊ တရိပ္ရိပ္ျဖန္သန္းခဲ့ေသာ သစ္ပင္ရိပ္မ်ား၊ လမ္းေဘးဝဲယာျမင္ကြင္းမ်ား၊ လင္းတလွည့္ မွိန္တလွည့္ တရိပ္ရိပ္ျဖတ္သန္းလွ်က္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ အတြင္းဝန္မ်ားရံုးထဲသုိ႔ ဒရၾကမ္းခ်ဳိးေကြးဝင္ေရာက္သြားကာ ေလွကားထစ္မ်ားေပၚသုိ႔ အေျပးတက္သြားၾကသည့္ ယူနီ ေဖာင္းဝတ္မ်ား၏ ေျခေထာက္မ်ား၊ ေျခသံမ်ား။

တံခါးတြန္းဖြင့္သံႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ေပၚထြက္လာေသာ ဆက္တုိက္ပစ္ခတ္လိုက္သည့္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ စက္ေသနတ္ ပစ္ခတ္သံမ်ား၊ ၿပိဳ လဲသံမ်ား၊ ေအာ္ဟစ္ၿငီးတြားသံမ်ား၊ ျမင္ကြင္းတစ္ခုလံုးကို ဖံုးလႊမ္းသြားသည့္ ယမ္းခိုး၊ ယမ္းေငြ႔မ်ား။

ပ်ယ္လြင့္သြားသည့္ ယမ္းခုိးယမ္းေငြ႕မ်ားၾကားမွ ေတြ႔ျမင္ရသည့္ ေသြးအလိန္းလိန္းစြန္းေပလွ်က္၊ အတုံးအ႐ုန္းၿပိဳလဲေနသူမ်ား၊ ၿပိဳလဲေန ေသာ ကုလားထုိင္မ်ား၊ တစစီျပန္႔က်ဲေနေသာ စာရြက္စာတမ္းမ်ား၊ ေသြးစြန္းေနသာ စာရြက္မ်ား၊ ေသြးစက္မ်ား၊ ေသြးကြက္မ်ား၊ နီးစပ္ရာေသြး စက္မ်ား ေသြးကြက္မ်ားသည္ အလိုအေလ်ာက္ ေပါင္းစပ္စုစည္းသြားၿပီးေနာက္ တေရြ႕ေရြ႕စီးဆင္းလာေနေသာေသြးစီးေၾကာင္းႀကီး။

ထုိ႔ေနာက္ ေငြေရာင္ပိတ္ကားျမင္ကြင္းတစ္ခုလံုးကို ရဲရဲနီေနသည့္ ေသြးမ်ားဖံုးလႊမ္းသြားေတာ့သည္။

ဤသည္မွာ က်ေနာ့္စိတ္ကူး “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ရွင္” ၏ အဖြင့္ျပကြက္ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဘယ္ေနရာကပဲ တာထြက္ပါေစ လက္ေတြ႔ထက္ စိတ္ကူးသည္ေရွ႕ကေရာက္စၿမဲ၊ သုိ႔ေသာ္လည္း စိတ္ကူးကို လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ ေပၚလာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရသည္ကား စိတ္ကူးရသည္ထက္အဆမ်ားစြာခက္ခဲပါသည္။

သုိ႔ေသာ္လည္း က်ေနာ္တို႔သည္ စူးစမ္းမႈမ်ား၊ စမ္းသပ္မႈမ်ား၊ ျပဳမႈလုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားျဖင့္ အေတြးစိတ္ကူးမ်ား၊ ဆႏၵမ်ားကို အခုိင္အမာပုံ ေဖာ္ခဲ့ၾကၿပီ။ ပံုေဖာ္ေနၾကဆဲျဖစ္သည္။ ဆက္လက္၍လည္း ပုံေဖာ္ေနၾကလိမ့္ဦးမည္။ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈမ်ား၊ သိပၸံပညာ စမ္းသပ္မႈမ်ား၊ ေတာ္ လွန္ေရးမ်ား ျဖင့္ လူသားသမုိင္းသည္ နိမ့္ရာမွ ျမင့္ရာသုိ႔၊ မရွိရာမွ ရွိရာသုိ႔ တေခတ္ၿပီးတေခတ္ ခ်ီတက္ေနသည္ မဟုတ္ပါေလာ။

“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ရွင္” ရုိက္ကူးမည္ဟုဆိုေသာအခါ က်ေနာ့္စိတ္ကူးထဲတြင္ ပထမဦးဆံုးေပၚထြက္လာသည့္ေမးခြန္းမွာ ဘယ္လို ဇာတ္ၫြန္းကို ဘယ္ဒါ႐ုိက္တာ (မ်ား) က ႐ုိက္ကူးထုတ္လုပ္မွာလဲဆိုသည့္ ေမးခြန္းျဖစ္ပါသည္။

“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ရွင္” တြင္ ဇာတ္ၫြန္းသည္ အခရာအက်ဆံုး အဓိကအက်ဆံုးဟု က်ေနာ္ယူဆပါသည္။ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားေရြးခ်ယ္ျခင္းႏွင့္ သ႐ုပ္ေပၚေရးသည္ ဒုတိယကိစၥ၊ လက္ေအာက္ခံကိစၥမွ်သာျဖစ္သည္ဟု က်ေနာ္ယူဆပါသည္။

“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္” သည္ သာမန္ ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္မ်ိဳးမဟုတ္ပါ။ လူပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ အထၳဳပၸတၱိ မွတ္တမ္းကားထက္ လည္း ပိုပါလိမ့္မည္။ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ရွင္” သည္ ၁၉၁၅ မွ ၁၉၄၇ အထိ (၃၂) ႏွစ္တာကာလအတြင္း ျဖတ္သန္းသြားေသာ ဗိုလ္ ခ်ဳပ္၏ ပုဂၢလိကဘဝသက္သက္ကိုသာကြက္၍ ႐ုိက္ကူးေဖာ္ျပမည့္ က်ဥ္းက်ဥ္းေျမာင္းေျမာင္းကိစၥမ်ိဳးလည္း မျဖစ္သင့္ပါ။ မျဖစ္ထုိက္ပါ။

သုိ႔အတြက္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ရွင္” ႐ုိက္ကူးေရးရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ဇာတ္ၫြန္းႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းက်ေနရမွာျဖစ္ၿပီး ခြဲခြာ၍မရစ ေကာင္းေသာကိစၥလည္း ျဖစ္ပါသည္။

“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ရွင္” ဇာတ္ညြန္းဆိုတာ ဘယ္လိုလဲ။
“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ရွင္” ဇာတ္ညြန္းတြင္ တာဝန္ (၂) ရပ္ပါရွိပါလိမ့္မည္။

ယင္းတုိ႔မွာ တဖက္တြင္ ရာစုႏွစ္ဝက္နီးပါးခန္႔ နည္းလမ္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ဖံုးကြယ္၊ ေဖ်ာက္ဖ်က္ထားျခင္းခံရေသာ သမုိင္းျဖစ္ရပ္မွန္ ကိုေဖာ္ထုတ္ရမည့္တာဝန္လည္းပါရွိေနၿပီး အျခားတစ္ဖက္တြင္ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးလႈပ္ရွားမႈသမိုင္းစဥ္ႀကီးတြင္ အေရးပါလွသည့္ ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ရပ္မ်ား ေပၚ ေပါက္ခဲ့သည့္ကာလပုိင္းျဖစ္ေသာ ၁၉၃၀ ႏွင့္ ၁၉၄၇ ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္ေန႔အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ နီးပါးကာလကုိ အဓိကအသားေပးရုိက္ကူး ေဖၚျပကာ ယေန႔သမုိင္းေခတ္ကာလႏွင့္ဆက္စပ္ေပးရမည့္ တာဝန္ ၂ ရပ္ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈတြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ သူ႔ထက္အသက္ႀကီးသူ၊ သူႏွင့္ရြယ္တူ၊ သူထက္ငယ္သူ စသည့္ သူႏွင့္ေခတ္ၿပိဳင္ ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္းမွ ႏိုင္ငံေရးလုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ဘဝသို႔ ေျပာင္းလည္းလာခဲ့သည့္ ရဲေဘာ္္မ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ားစသည့္ သူ႔လို ထူးခြၽန္ ထက္ျမက္သူမ်ား၊ သူ႔လို အဆင္းရဲအပင္ပန္းခံသူမ်ား၊ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔သူမ်ားနဲ႔အတူ ေရွ႕တန္းက ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ရုိးသားတိက်စြာေျပာဆိုရလွ်င္ ဗမာျပည္လြတ္လပ္ေရးႀကိဳးပမ္းမႈသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တစ္ဦးတည္း၏ လူစြမ္းေကာင္း စြမ္းေဆာင္ခ်က္မ်ိဳး မဟုတ္ ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ “စူပါမင္း” မဟုတ္ပါ။ အၾကည္ညိဳသဒၶါေတြ ပုိမိုလြန္ကဲၿပီး ႐ုိက္ကူးမည္ဆုိလွ်င္ ပကာသနမဖက္၊ ရုိးရုိးရွင္းရွင္းေနထုိင္ျပဳမူေျပာဆိုလုပ္ကုိင္တတ္သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ပင္ကုိ ဗီဇ၊ စရုိက္၊ ကာရုိက္တာမ်ားႏွင့္ ကင္းကြာေနပါလိမ့္မည္။

ယင္းသုိ႔ ရုိက္ကူးေဖာ္ျပသည္ကုိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အသက္ထင္ရွားရွိေနလွ်င္လည္း ႏွစ္သက္လက္ခံလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိပါသည္။ ထို႔အျပင္ ယင္းသို႔ေဖၚျပျခင္းသည္ သမုိင္းကုိလည္းေကာင္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ပင္ကိုဗီဇစရိုက္ကိုလည္းေကာင္း တလြဲတေခ်ာ္ေဖၚျပျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ယင္းသည္လည္း သမုိင္းျဖစ္ရပ္မွန္ကို ဖံုးကြယ္မႈတစ္မ်ိဳး၊ တလြဲတေခ်ာ္လုပ္မႈတမ်ိဳးပင္ျဖစ္ေနပါသည္။

၁၉၃၀ ႏွင့္ ၁၉၄၇ ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္ေန႔အထိ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ နီးပါးကာလအတြင္းေပၚေပါက္ခဲ့သည္ သမုိင္းျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္မ်ားအနက္ က်ေနာ့္အေတြးစိတ္ကူးဇာတ္ၫြန္းတြင္ ဖ်တ္ကနဲေပၚလာသည္မ်ားမွာ …
– ဒုိ႔ဗမာအစည္းအရံုး၊ ကမၻာ့စီးပြားပ်က္ကပ္ႀကီးႏွင့္ ဆရာစံေတာင္သူလယ္သမားအေရးေတာ္ပံု
– အယ္ဒီတာကုိေအာင္ဆန္း၊ “ငရဲေခြးႀကီးလြတ္ေနၿပီ” ႏွင့္ ၁၉၃၆ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားသပိတ္
– “ျမင္းခြာတစ္ခ်က္ေပါက္လွ်င္ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ေစရမည္” ေရနံေျမသပိတ္ႏွင့္ ၁၃၀၀ ျပည့္အေရးေတာ္ပံု
– ၁၉၃၉ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီတည္ေထာင္ျခင္းႏွင့္ပထမဆံုးအတြင္းေရးမွဴး ရဲေဘာ္ေအာင္ဆန္း
– “အဂၤလိပ္အခက္ ဗမာ့အခ်က္” ဒုတိယကမၻာစစ္ရိပ္စစ္ေငြ႔မ်ားယွက္သန္းလာျခင္းႏွင့္ ဗမာ့ထြက္ရပ္ဂုိဏ္း
– ဝရမ္းထုတ္ခံရျခင္း၊ ေျမရွိဳးသြားရေသာကာလႏွင့္ တရုတ္အကူအညီရေရး“အမြိဳင္ခရီးစဥ္” (၁၉၄၀)
– ဂ်ပန္ေရာက္သြားျခင္းႏွင့္ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ (၁၉၄၁)
– ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ (BIA) ဖြဲ႔စည္းျခင္းႏွင့္ ဗိုလ္ေတဇ
– အဓိပတိေဒါက္တာဘေမာင္အစုိးရလက္ထက္ စစ္ဝန္ႀကီး
– ရန္ကုန္ေဆးရုံႀကီးေပၚက ေငြေသာ္တာေရာင္ျခည္ သုိ႔မဟုတ္ သူနာျပဳဆရာမ မခင္ၾကည္
– မဂၤလာေဆာင္ၿပီ (၁၉၄၂ စက္တင္ဘာ ၆ )
– ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ ပဲခူးစံျပတပ္ရင္းမွာ ျပင္ဆင္ၾကပံု (ဖတပလ ဖြဲ႔စည္းျခင္း) (၁၉၄၄ ၾသဂုတ္လ ၄)
– ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရး
– ေနသူရိန္ညီလာခံ သုိ႔မဟုတ္ ဆန္းႏွင့္သန္း (၁၉၄၅ ၾသဂုတ္ ၁၉)
– ဖီးမာရွယ္စလင္းနဲ႔ေတြ႔ဆံုျခင္း(၁၉၄၅ စက္တင္ဘာ) (ကႏၵီစာခ်ဳပ္ )
– ေရႊတိဂံုအလယ္ပစၥရံ (၁၉၄၆ ဇန္နဝါရီ)
– ဘုရင့္ခံေကာင္စီအစိုးရ
– ဖဆပလမွ ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ကိုထုတ္ပယ္လုိက္ၾကျခင္း (၁၉၄၆ ေအာက္တုိဘာ)
– လမ္းေလွ်ာက္၍လုိက္ပို႔ေသာ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္သခင္ခ်စ္ေမာင္၏ေနာက္ဆံုးခရီး (၁၉၄၆ ဧၿပီ ၃)
– ကြယ္လြန္သူ ရဲေဘာ္ဗဟိန္း နံေဘးမွာ ငူငူႀကီးရပ္ေနသူ (၁၉၄၆ ႏုိဝင္ဘာ)
– တစ္ႏွစ္အတြင္းလြတ္လပ္ေရး (ေအာင္ဆန္း – အက္တလီစာခ်ဳပ္ ၊ ျမ- ကရြန္ဘီစာခ်ဳပ္၊ လက္်ာ- ဖရီးမင္းစာခ်ဳပ္)
– ၁၉၄၇ ပင္လံုညီလာခံ

ဤသည္တို႔မွာ ျဖစ္ရပ္ျဖစ္စဥ္မ်ားသာရွိပါေသးသည္။ ထို႔အျပင္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းေပၚလာေသာ သမုိင္းဆုိင္ရာလူပုဂၢိဳလ္မ်ားအမည္ကို ေျပာရမည္ဆိုလွ်င္ ….

ဆရာႀကီးသခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္း၊ သခင္ျမ၊ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ဳိ၊ သခင္ႏု၊ သခင္စုိး၊ သခင္သန္းထြန္း၊ သခင္ဗဟိန္း၊ သခင္သိန္းေဖ (ျမင့္)၊ ဗိုလ္ လက်္ာ၊ ဗိုလ္ေဇယ်၊ ဗိုလ္ေနဝင္း၊ ဗိုလ္ေက်ာ္ေဇာ၊ ဦးရာဇတ္၊ လူထုဦးလွ၊ သခင္ခ်စ္ေမာင္ (ဂ်ာနယ္ေက်ာ္)၊ ဒဂုန္တာရာ၊ ဦးဘေဆြ၊ ဦး ေက်ာ္ၿငိမ္း၊ ေဒါက္တာဘေမာ္၊သခင္ထြန္းအုပ္၊ ဦးဘေဖ၊ သခင္ဘစိန္၊ ဂဠဳန္ဦးေစာ၊ ဆာဟူးဘတ္ရန္စ္၊ ဆာေဒၚမန္စမစ္၊ ဖီးမာရွင္ စလင္း၊ ကလီမင့္ အက္တလီ၊ ဂ်ဝါဟာလာေနရူး၊ ဗိုလ္မိုးႀကိဳး၊ စသျဖင့္ မ်ားျပားလွပါသည္။

သို႔အတြက္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္” ဇာတ္ၫြန္းသည္ ႀကီးမားက်ယ္ဝန္းေသာတာဝန္တစ္ရပ္ကို ထမ္းရမည့္ကိစၥျဖစ္ေနပါသည္။ ထို႔အ ျပင္ တစ္ဦးေကာင္းတစ္ေယာက္ေကာင္းျဖင့္ေဆာင္ရြက္၍မရႏုိင္ဘဲ။ အားလံုးအားထုတ္ဝုိင္းဝန္းၾကရမည့္ကိစၥႀကီးလည္း ျဖစ္ပါသည္။

အထူးသျဖင့္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္” ဇာတ္ၫြန္းေရးသားျခင္းကိစၥကို တျပည္လံုးက စိတ္ဝင္စားၿပီးပါဝင္လာၾကေစရန္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းရုပ္ရွင္” ဇာတ္ၫြန္းေရးသားမႈၿပိဳင္ပြဲပင္ ျပဳလုပ္ရမည္ဟုယူဆပါသည္။

ဤၿပိဳင္ပြဲသည္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ဆင္တူသည့္ ဇာတ္ေဆာင္ ေရြးခ်ယ္ေရးထက္ ပုိအေရးႀကီးပါသည္။

ၿပိဳင္ပြဲဝင္ ဇာတ္ၫြန္းမ်ားအနက္မွ လက္ေရြးစင္ဇာတ္ၫြန္း ၃ ခုကို ဇကာတင္ေရြးခ်ယ္ၿပီး ယင္း ဇာတ္ၫြန္း ၃ ခုအနက္မွာ အေကာင္းဆံုးတစ္ခုကို ေရြးခ်ယ္ၿပီးေနာက္ ရုိက္ကူးေစသင့္ပါသည္။

ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ အထက္တြင္က်ေနာ္စိတ္ကူးေဖၚျပခဲ့ေသာ သမုိင္းျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ သမုိင္းဆုိင္ရာပုဂၢိဳလ္မ်ားၾကားထဲတြင္ ျဖတ္သန္းသြားခဲ့ သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ အေတြးအျမင္မ်ားႏွင့္ပုဂၢလိကဘဝကို “စေပါ့လိုက္” ထိုးျပရမည့္၊ “ဖိုးကပ္စ္” လုပ္ျပရမည့္ကိစၥမ်ားမွာ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ရုပ္ရွင္” ၏ မပါလွ်င္မၿပီးသည့္လုပ္ငန္းမ်ားပင္ျဖစ္ပါလိမ့္မည္။

သုိ႔ပါ၍ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ပုဂၢလိကဘဝကို အဆိုပါသမုိင္းျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ သမုိင္းဆုိင္ရာပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ သီးျခားခြဲထုတ္ၾကည့္ျမင္ျခင္းမွာ မျဖစ္ႏုိင္ သကဲ့သုိ႔ သမုိင္းျဖစ္စဥ္ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ သမုိင္းဆုိင္ရာပုဂၢိဳလ္မ်ားမပါဝင္ဘဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ပုဂၢလိကဘဝကို ေဖၚျပျခင္းမွာလည္း မျဖစ္သင့္မျဖစ္ထိုက္ေသာကိစၥပင္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔အျပင္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္” က တင္ျပမည့္သမုိင္းဇာတ္ၫြန္းကို ယေန႔ေခတ္ကာလႏွင့္ ဆက္စပ္ေပးမွသာ ျပည့္စံုႏုိင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါလား။

ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးအတြက္ အရယူခဲ့ၾကေသာ အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီၫြတ္ေရးသည္ ၿဗိတိသွ်ကုိလုိနီနယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရး လံုးဝ လြတ္လပ္ေရးစခန္းဆင့္တြင္ ဝါးအစီးေျပသလို အစီးေျပခဲ့ၾကရၿပီးေနာက္ ရရွိခဲ့သည့္ ရလဒ္မွာ ၿဗိတိသွ်ကုိလုိနီနယ္ခ်ဲ႕သမား လက္ခ်က္ ျဖင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေရတိမ္နစ္ခဲ့ရျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ဆက္တုိက္အက်ိဳး ဆက္မ်ားကား လြတ္လပ္ေရးသက္တမ္း ရက္ေပါင္းတစ္ရာမျပည့္မီကာလမွာပင္ ျပည္တြင္းစစ္ မီးေတာက္ေလာင္ခဲ့ရျခင္းျဖစ္ျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္ဆံုးတြင္ ဗိုလ္ေနဝင္းဦးစီးသည့္ စစ္အုပ္စု၏ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ သည္ ႏုိင္ငံေရးဇာတ္ခံုေပၚသုိ႔ တက္ေရာက္ခဲ့ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ ဦးသိန္းစိန္အစုိးရသည္လည္း စစ္အုပ္စုစိတ္ႀကိဳက္ေရးဆြဲအတည္ျပဳခဲ့ေသာ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ (၂၀၀၈) ျဖင့္ စုိးမိုးခ်ယ္လွယ္ ေနသည့္ စစ္တပုိင္းအာဏာရွင္စနစ္ပင္ျဖစ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ။

ထို႔အျပင္ ျပည္တြင္းစစ္မီးသည္ယေန႔ထိေတာက္ေလာက္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။

“ပဏာမသေဘာတူညီခ်က္“ ဆိုသည္မ်ားမွာ ျပာဖံုးေနေသာ မီးခဲမ်ားသာျဖစ္ၿပီး၊ နာက်င္ခါးသီးဖြယ္ ျပည္တြင္းစစ္ဇာတ္ကားႀကီး၏ “ေခတၱ အားလပ္ခ်ိန္” (interval) မွ်သာျဖစ္ပါသည္။ ေသနတ္သံမ်ားသည္ မေနာေျမတြင္လည္းေကာင္း၊ ရွမ္းရုိးမေပၚ၌လည္းေကာင္း၊ မဲနယ္ ေတာင္တန္းေပၚ၌လည္းေကာင္း ေပၚထြက္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ ျပည္တြင္းစစ္ကုိအၿပီးတုိင္ႏွင့္ အႂကြင္းမဲ့ရပ္ဆုိင္းရပါမည္။

သုိ႔ျဖင့္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္”ကိုၾကည့္ရေသာ သုိ႔တည္းမဟုတ္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္” ဇတ္ၫြန္းၿပိဳင္ပြဲဝင္ လက္ေရြးစင္ ဇာတ္ၫြန္း ၃ ခုကို ေလ့လာဖတ္ရႈရေသာ အသက္ ၄၅ ႏွစ္ႏွင့္ ေအာက္မ်ိဳးဆက္သစ္ လူရြယ္လူငယ္မ်ားသည္ သမုိင္းအရလည္းေကာင္း၊ သူတို႔လက္ေတြ႔ျဖတ္သန္းေနရေသာေခတ္ကာလအရလည္းေကာင္း ေဝဖန္ဆန္းစစ္ႏုိင္ၾကကာ ယေန႔ေခတ္၏သမုိင္းေပးတာဝန္ျဖစ္ေသာ ျပည္တြင္းစစ္ရပ္စဲေရး၊ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ စစ္မွန္ေသာဒီမုိကေရစီေရး၊ စစ္မွန္ေသာျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးတာဝန္မ်ားကို သိရွိနားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး လက္ေတြ႔ပါဝင္ထမ္းေဆာင္ျခင္းျပဳႏုိင္ပါလိမ့္မည္။

ဤသို႔ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္စခန္းသုိ႔အေရာက္ပို႔ေဆာင္ႏုိင္ျခင္းသည္ပင္လွ်င္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္”၏ ရည္မွန္းခ်က္ႏွင့္ တာဝန္ျဖစ္ေန ပါသည္။

သုိ႔ျဖင့္ ပဓါနက်ေသာ၊ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္ေသာ ဇာတ္ၫြန္းေရးသားျခင္းကိစၥၿပီးစီးသြားတဲ့ေနာက္ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္လာမည့္ကိစၥမွာ အဆိုပါ ဇာတ္ၫြန္းကိုကုိင္ၿပီး ရုပ္ရွင္ျဖစ္လာေအာင္ ရုိက္ကူးထုတ္လုပ္ရမည့္ကိစၥျဖစ္ပါသည္။ ဤကိစၥကို ဒါရုိက္တာ သုိ႔မဟုတ္ ဒါရုိက္တာအဖြဲ႔ႏွင့္ သရုပ္ေဆာင္မ်ား၊ သက္ဆုိင္ရာက႑အလိုက္ကြၽမ္းက်င္သူပညာရွင္မ်ား၏ ကိစၥျဖစ္ပါလာသည္။

ဤအပုိင္းတြင္လည္း က်ေနာ္သည္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္” လက္ေတြ႔ ရုိက္ကူးထုတ္လုပ္ေရးကိစၥမ်ားကို ကိုလံဘီယာ ရုပ္ရွင္မွျဖန္႔ခ်ီခဲ့ ေသာ “ဂႏၵီ” ႏွင့္ “ေနာက္ဆံုးဧကရာဇ္ (ပုယီ)” စသျဖင့္ (biopic) ဇာတ္ကားမ်ားရုိက္ကူးထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကပံုႏွင့္ ယွဥ္တြဲစဥ္းစားၾကည့္မိပါသည္။ က်ေနာ္စဥ္းစားေနသည္မွာ ႀကီးက်ယ္ေသာအေၾကာင္းအရာကို ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားစြာ ရုိက္ကူးထုတ္လုပ္ရမည္ဟူသည့္ ရိုးရုိးစဥ္းစားခ်က္မွ်သာျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္ဆံုးနိဂံုးခ်ဳပ္ရမည့္အခ်က္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ေရးသား ရုိက္ကူးလိုေသာဇာတ္ၫြန္းႏွင့္ရုပ္ရွင္ကို ယေန႔ဦးသိန္းစိန္အစုိးရ၏ ရုပ္ရွင္ဆင္ ဆာအဖြဲ႔က ဆင္ဆာခြင့္ျပဳခ်က္ေပးႏုိင္ပါ့မည္ေလာဆိုသည့္အခ်က္ပင္ျဖစ္ပါသည္။ “အဲဒီအခန္းျဖတ္” “အဲဒီအခန္းျဖတ္“ဟုဆိုကာ အပုိင္း ပုိင္းျဖတ္ေတာက္ပစ္ခဲ့ပါလွ်င္ ပီျပင္သားနားေသာ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္”သည္ ေငြေရာင္ပိတ္ကားေပၚတြင္ မည္သို႔မွ်ေပၚ ထြက္လာႏုိင္ စရာ အေၾကာင္းမရွိႏုိင္ေတာ့ေခ်။

“ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္” ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္ေလာဘႀကီးလြန္းေနသလား မေျပာတတ္ပါ။

က်ေနာ္သည္ က်ေနာ့္အေတြးစိတ္ကူးမ်ားျဖင့္ရင္ခုန္လ်က္၊ ရင္ေမာလ်က္။

— ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရုပ္ရွင္တြင္ ပါဝင္သရုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသူမ်ား — သက္ဆုိင္ရာက႑အသီးသီး အလိုက္ပါဝင္ခဲ့ၾကသည့္ အတတ္ပညာ ရွင္အသိပညာရွင္မ်ား — စက္မႈဘက္ဆုိင္ရာကြၽမ္းက်င္သူမ်ား — ဒါရုိက္တာႏွင့္ဒါရုိက္တာမ်ား — ထုတ္လုပ္သူမ်ား၏ အမည္စာရင္း စာတမ္းမ်ားသည္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသီခ်င္း” မွ သံၿပိဳင္အပုိဒ္ျဖစ္ေသာ “ — ရာဇဝင္ အထၳဳပၸတၱိလည္းရွိရမယ္ — ေမာ္ကြန္းလည္း ထိုးေလာက္တယ္ — ျမင့္ျမတ္တဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ဆန္းရယ္—” အပုိဒ္ကို “မႏၱေလးၿမိဳ႕မ” ၾသခက္စၾထာ (orchestra) သံစုံတီးဝုိင္းႀကီးက ျမဴး ကြန္႔ေဝဆာေအာင္ ဆန္းသစ္တီထြင္တီးမႈတ္ထားသည့္ သံစဥ္မ်ားေနာက္ခံျဖင့္ က်ေနာ့္စိတ္ကူးေငြေရာင္ပိတ္ကားေပၚတြင္ “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ ဆန္းရုပ္ရွင္”၏ ေနာက္ဆံုးပုိင္း (Ending) သည္ — တၿငိမ့္ၿငိမ္႔ တေရြ႕ေရြ႕တက္လာေနလွ်က္။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ မက္ဇင္ဂ်ာ ဂ်ာနယ္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ပုံအား ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts

2 thoughts on “စိတ္ကူးထဲက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း႐ုပ္ရွင္
  1. For a biographical movie, the actor acting for the real person shouldn’t need to be look-a-like. We can refer to George C. Scott’s role in “Patton” in which the actor won the Oscar in 1971 even though he refused to accept the award.

    1. Very respectfully Mr
      Respectfully mgmg2u

      I STRONGLY agreed what you have mentioned , description in the above. i feel a great of your point of view .
      I wish the people who love true will accept the people who they are.

Comments are closed.