ေအာင္ေ၀း ျဖစ္ရပ္မ်ား၊ အမွတ္တရမ်ား

မ ၾက ာ ခ င္ စ စ္ တ ပ္ က အ ာ ဏ ာ သိ မ္ း ေ တ ာ့ မ ယ္ (Aung Way)

24 Years Later

မ ၾက ာ ခ င္ စ စ္ တ ပ္ က အ ာ ဏ ာ သိ မ္ း ေ တ ာ့ မ ယ္

ေအာင္ေ၀း၊ စက္တင္ဘာ ၁၆၊ ၂၀၁၂

“အက်ဥ္းေထာင္ထဲမွာ

အလင္းေရာင္ဟာ

ေျခာက္ယြမ္ပဲတန္တယ္“ (ဟိုခ်ီမင္း)

            မၾကာခင္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းေတာ့မယ္။ က်ေနာ္က ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ ျမန္မာျပန္ခဲ့တဲ့ ဟိုခ်ီမင္းရဲ ့“ အက်ဥ္းေထာင္က ပေလြသံ ” စာအုပ္ကေလးကို သတိရေနတယ္။ မူရင္းက Prison Diary ပါ။

”ငါ ဟာ

လမင္းကို မျမင္ရတာ

အႏွစ္သုံးဆယ္ ၾကာၿပီ“ (လူရႊန္း)

            မၾကာခင္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းေတာ့မယ္။ က်ေနာ္က လူရႊန္းရဲ ့ A Mad Man’s Diary ဆိုတဲ့၊“ အရူးတစ္ေယာက္ရဲ ့ဒိုင္ယာရီ“ ကို အမွတ္ရေနတယ္။

            မၾကာခင္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းေတာ့မယ္။ က်ေနာ္က က်ေနာ္လုပ္လက္စ စာေစာင္ကေလးကို လက္စသတ္လိုက္တယ္။ စာေစာင္နာမည္က “ Art of Struggle- တိုက္ပြဲအႏုပညာ“ ။ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာနဲ ့လုပ္ထားတဲ့စာေစာင္ကေလးပါ။

            ဒီစာေစာင္ကေလးမွာ ဆရာဒဂုန္တာရာ၊ ဆရာျမသန္းတင့္၊ ဆရာေမာင္ေသာ္က၊ ဆရာေမာင္မိုးသူ၊ ဦး၀င္းတင္၊ ျမတ္ေလး၊ ဦး၀င္းခက္…စတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေက်ာ္ေတြ ပါ၀င္ေရးသားေပးထားၾကပါတယ္။ သူတို ့ျမန္မာလို ေရးသားေပးတဲ့ဟာေတြ အားလုံးကို၊ တစ္ေယာက္တည္း ဒိုင္ခံ၊ အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္ေပးတဲ့သူကေတာ့ ဆရာေမာင္သာႏိုးပါ။

            အဲဒီတုန္းက က်ေနာ္က အေနာ္ရထာလမ္းနဲ ့ဆူးေလဘုရားလမ္းေထာင့္က “ဗဟို“ တည္းခိုခန္းမွာ အခန္းတစ္ခန္းယူၿပီးေနေနတာပါ။ ဆရာဦးသာႏိုးက အေနာ္ရထာနဲ ့၃၃လမ္းေထာင့္၊ “ေရႊၾကည္ေအး“ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္အေပၚက သုံးထပ္ ေလးထပ္မွာ ေနတာဆိုေတာ့၊ မနက္မိုးလင္းရင္ က်ေနာ္က ဆရာႏိုးကို ေရႊၾကည္ေအးက ထိုင္ေစာင့္ရတယ္။ မနက္(၈)နာရီေလာက္ဆိုရင္ ဆရာ ဆင္းလာၿပီ။ သူ ဘာသာျပန္ၿပီးသြားတဲ့ဟာေတြကို၊ က်ေနာ့္ကိုေပးတယ္။ က်ေနာ္ယူလာတဲ့ ေနာက္ထပ္ဘာသာျပန္ရမယ့္ဟာေတြကို၊ က်ေနာ္က ဆရာႏိုးလက္ထဲထည့္လိုက္တယ္။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္၊ လိုအပ္တဲ့စကားနည္းနည္းပါးပါးေျပာ၊ လူရိပ္လူျခည္ၾကည့္ၿပီး၊ က်ေနာ္တို ့ဆရာတပည့္ လမ္းခြဲလိုက္ၾက။ ေျမေအာက္လုပ္ဟန္ တစိတ္တေဒသ။

            ေန ့ခင္းေနေရာင္ေတာက္ၿပီဆိုရင္၊ ဒီ ေရႊၾကည္ေအးဆိုင္ေရွ ့၊ ခေရပင္ရိပ္မွာ၊ က်ေနာ္တို ့ျမန္မာႏိုင္ငံ ကဗ်ာဆရာမ်ားအဖြဲ ့လူစုံတက္စုံေရာက္ရွိလာၾကၿပီ။ ၃၃လမ္းဟာ က်ေနာ္တို ့ျမန္မာႏိုင္ငံကဗ်ာဆရာမ်ားအဖြဲ ့ ရဲ ့သပိတ္စခန္းဆိုပါေတာ့။ ဌာနခ်ဳပ္ဆိုပါေတာ့။

            ေန ့စဥ္ သမုဒၵရာဒီေရလိွဳင္းလို တရိပ္ရိပ္တက္လာေနတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ ့က လူထုဆႏၵျပပြဲေတြမွာ၊ က်ေနာ္က ႏွစ္ေနရာမွာ ပါ၀င္လွဳပ္ရွားေနခဲ့တယ္။ ေမာင္စိမ္းနီတို ့၊ ျမျမင့္မိုရ္တို ့ရဲ ့“ျမန္မာႏိုင္ငံ ကဗ်ာဆရာမ်ားအဖြဲ ့“ ဗဟိုမွာလည္း က်ေနာ္ပါတယ္။ ဆရာေမာင္ေသာ္ကတို ့၊ ဆရာဦး၀င္းတင္တို ့ဖြဲ ့စည္းတဲ့ “စာနယ္ဇင္းသမဂၢ“ ဗဟိုမွာလည္း က်ေနာ္ပါတယ္။

            ၾသဂုတ္လရဲ ့မိုးေရစက္ေတြက က်ေနာ္တို ့မ်က္ႏွာေတြကို လာမွန္တယ္။ ေသြးနဲ ့မ်က္ရည္ ေရာေနတယ္။အဲဒီအခ်ိန္က အႀကီးတကာ့ အႀကီးက်ယ္ဆုံး လူထုအစည္းအေ၀းပြဲႀကီး ႏွစ္ခုကို က်ေနာ္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရၿပီ။ တစ္ခုက ၾသဂုတ္လ(၂၆)ရက္၊ ေရႊတိဂံုအေနာက္မုခ္၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ ့ လူထုစည္းေ၀းပြဲ။ ေနာက္တစ္ခုက ၾသဂုတ္လ(၂၈)ရက္၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ရင္ျပင္နီ မွာက်င္းပတဲ့၊ ဗမာႏိုင္ငံလုံးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားအဖြဲ ့ခ်ဳပ္( ဗကသမ်ားအဖြဲ ့ခ်ဳပ္ ) ABSFU  ျပန္လည္ဖြဲ ့စည္းတဲ့လူထုစည္းေ၀းပြဲ။

            က်ေနာ္တို ့ေတြ ရင္ခုန္သံျမန္ေနခဲ့တယ္။ မင္းကိုႏိုင္၊ မိုးသီးဇြန္၊ ကိုကိုႀကီး စတဲ့ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြ တိုက္ပြဲကို ေရွ ့ကဦးေဆာင္ေနတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြေနာက္မွာ လူထုက တစ္ခဲနက္ လိုက္ပါေနတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း လူထုတိုက္ပြဲထဲေရာက္လာၿပီ။

            လူတကာက လမ္းေပၚထြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနၾကခ်ိန္။ ဦးေန၀င္း ျပဳတ္သြားၿပီ။ ေနာက္တက္လာတဲ့ ဦးစိန္လြင္လည္း မၾကာဘူး၊ ထပ္ျပဳတ္သြားျပန္ၿပီ။ တိုက္ပြဲက မၿပီးေသးဘူး။ ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ ထပ္တက္လာျပန္တယ္။ သူက ဆႏၵျပေနတဲ့လူထုႀကီးကို ပ်ားရည္နဲ ့၀မ္းခ်ဖို ့ႀကိဳးစားေနတယ္။

            အားလုံးက ရဲရဲေတာက္ တိုက္ပြဲ၀င္ေနၾကတာ။ က်ေနာ္က ကဗ်ာဆရာ။ ကဗ်ာပဲ လုပ္တတ္တယ္။ ဒီေတာ့ အေရးေတာ္ပုံႀကီးအတြင္းမွာ က်ေနာ္ ကဗ်ာစာေစာင္ေတြလုပ္တယ္။ ပထမဆုံးလုပ္တဲ့စာေစာင္က “ဗမာတစ္ျပည္လုံးနီ“ ဆိုတဲ့ ကဗ်ာစာအုပ္ကေလးပါ။ ဒီစာအုပ္ကို အေရးေတာ္ပုံႀကီးအရွိန္တက္ေနတုန္းမွာ ျဖန္ ့ခ်ိႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီ “ဗမာတစ္ျပည္လုံးနီ“ စာအုပ္ကေလးထဲမွာ၊ အခု တရုတ္ျပည္ ေရႊလီမွာေရာက္ေနတဲ့ ဆရာ ၀င္းတင့္ထြန္းတို ့ ေတာင္၊ ပါ၀င္ေရးသားေပးခဲ့ၾကတာပါ။ (မေန ့တစ္ေန ့က၊ ေဖ့စ္ဘုတ္ေပၚမွာ၊ မႏၱေလးက ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသား ကဗ်ာဆရာ Nမင္းထက္ တို ့အုပ္စု ျပန္ေဖာ္ထုတ္လို ့၊ အဲဒီ စာအုပ္ကေလးထဲမွာ၊ က်ေနာ္ေရးခဲ့တဲ့ “မည္သို ့ပင္ျဖစ္ေစ၊ ခ်စ္ေနေသးသည္“ ဆိုတဲ့ကဗ်ာကို ျပန္ေတြ ့လိုက္ရပါတယ္)

            မွတ္မွတ္ရရ၊ အဲဒီအေရးေတာ္ပုံ မုန္တိုင္းထန္တဲ့ေန ့ရက္ေတြထဲမွာ က်ေနာ္ အဓိက ကဗ်ာ(၃) ပုဒ္ေရးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ တစ္ပုဒ္က “မည္သို ့ပင္ျဖစ္ေစ၊ ခ်စ္ေနေသးသည္“

“ဘယ္သူေျပာလဲ

တစ္ေတာလုံး ေၾကြ။

တဟုန္းဟုန္းနဲ ့

ေတာဆုံးေတာင္ဖ်ား၊ မီးေတာက္ၾကားမွာ

ဖ်ားနာခဲ့ၿပီ၊ တို ့ႏွင္းဆီ။

အပူစီးေၾကာင္း

ေခ်ာင္းေရဆူပြက္၊ ညဥ့္နက္နက္ထဲ

တစ္စက္ႏွစ္စက္၊ ေသြးစက္စက္ေလ

အိပ္မက္မီးသင့္ခဲ့သေလာ။

ငါလာခဲ့ၿပီ

ဤေနရာသို ့၊ ငါငိုေၾကြးရန္

ဒူးေထာက္ေတာင္းပန္

အညံ့ခံဖို ့လာျခင္းမဟုတ္။

မနက္လင္းရင္

ေတာနင္းရွာေဖြ၊ တစ္ေနရာ၌

ငါေပြ ့ပိုက္မည္

တိုက္ပြဲထဲက ႏွင္းဆီေလ။

ငါယုံၾကည္သည္

ႏွင္းဆီတစ္ပင္၊ မီးေလာင္ျပင္က

ရွင္ျပန္ထေျမာက္၊ ငွက္ေတးေကာက္ခ်ိန္

ေတာက္ပေ၀ဖူး၊ တို ့ေခတ္ဦးကို

ကူးယူနီျမန္း လြမ္းေပလိမ့္။

တို ့လြမ္းသျဖင့္

အပြင့္ေၾကြေစ၊ မေသအျမစ္

ခ်စ္ေနေသးသည္

မည္သို ့ပင္ျဖစ္ေစ။

ကဲ… ဘယ္သူေျပာလဲ

တစ္ေတာလုံးေၾကြ“

            ဒုတိယတစ္ပုဒ္က “စစ္သားေတြက အမိန္ ့ကိုစားတယ္“ ဆိုတဲ့ကဗ်ာပါ။ က်န္တဲ့တစ္ပုဒ္ကေတာ့ က်ေနာ္ “ခင္နီနီဦး(စက္မွဳတကၠသိုလ္)“ ဆိုတဲ့ ကေလာင္နာမည္၀ွက္နဲ ့ေရးခဲ့တဲ့ “ခင္းဗ်ားတို ့ကိုစိန္ေခၚတယ္“ ဆိုတဲ့ကဗ်ာပါ။  (ဒီ ကေလာင္၀ွက္အေၾကာင္း အရင္က က်ေနာ္တစ္ခါမွ်မေျပာခဲ့ဖူးပါ)

            အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ က်ေနာ့္လက္ထဲ “မည္သို ့ပင္ျဖစ္ေစ၊ ခ်စ္ေနေသးသည္“ ဆိုတာ တစ္ပုဒ္ပဲ

အဖတ္တင္က်န္ရစ္ပါေတာ့တယ္။ က်န္တဲ့ႏွစ္ပုဒ္က ေပ်ာက္ဆုံးသြားခဲ့ပါၿပီ။ “စစ္သားေတြက အမိန္ ့ကိုစားတယ္“ ကဗ်ာကို ဒီမိုကေရစီေဟာေျပာပြဲစင္ျမင့္ေတြေပၚမွာ မင္းထက္ေမာင္တို ့၊ ေနစိမ့္တို ့၊ နီသွ်န္တို ့နဲ ့ အုပ္စုလိုက္ရြတ္ဆိုခဲ့တာပါ။

 “ခင္ဗ်ားတို ့ကိုစိန္ေခၚတယ္“ ကဗ်ာကိုေတာ့ ဆရာေမာင္လင္းယုန္(ရွမ္းျပည္)

တို ့၊ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳတို ့စင္ေပၚမွာ ရြတ္ၿပီးေဟာၾကေျပာၾကတာ က်ေနာ္နားေထာင္ခဲ့ရပါတယ္။ (ဒီကဗ်ာ

က်ေနာ္ေရးတာမွန္း၊ ဘယ္သူမွမသိၾကပါ)

            လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးေလးႏွစ္၊ က်ေနာ္ လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမမွာရွိစဥ္တုန္းကေတာ့ အြန္လိုင္းေပၚမွာ

(ဘေလာ့ဂ္တစ္ခုခုမွာ) ဒီကဗ်ာ (ခင္ဗ်ားတို ့ကိုစိန္ေခၚတယ္)ကို ေတြ ့ခဲ့မိပါေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက ကူး မထားမိလိုက္ဘူး။ အခုျပန္ရွာေတာ့ ဘယ္မွာမွ ရွာမေတြ ့ေတာ့ပါဘူး။ကဗ်ာက-

            “က်မ အပ်ိဳမ

            လွပါသည္။

            က်မ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ

            ျဖဴသည္ ႏုသည္

            အခု အခံမပါ။

            က်မအသက္

            သေျပခက္“ စသျဖင့္ အဲဒီလို အစခ်ီေရးခဲ့တယ္။ တံတားနီအေရးအခင္းမွာ အဖမ္းခံရတဲ့ ေက်ာင္းသူေတြ၊ အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာ လုံထိန္းေတြရဲ ့အဓမၼျပဳက်င့္တာခံရတယ္ဆိုတဲ့သတင္း ထြက္ေပၚ လာၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ၊ က်ေနာ္ေရးခဲံတာပါ။

“က်မႏွဳတ္ခမ္း

ဖက္ဆစ္နမ္းၾက။

က်မရင္အုံ

ဖက္ဆစ္ငုံၾက။

က်မအဂၤ ါဇာတ္

 ဖက္ဆစ္ငတ္ၾက“

            ကဗ်ာက အဲဒီလိုလည္း ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေရးလိုက္တာပါ။ ဇာတ္နာေအာင္လို ့၊ ကေလာင္နာမည္ကို “ခင္နီနီဦး(စက္မွဳတကၠသိုလ္)“ လို ့တပ္လိုက္တာလို ့ပဲ ၀န္ခံရမယ္။

            တစ္တိုင္းတစ္ျပည္လုံး အုံးအုံးကၽြက္ကၽြက္ဆႏၵျပေနၾကတဲ့အခ်ိန္။ က်ေနာ္က ေန ့ဆိုရင္ ဆႏၵျပလူအုပ္ႀကီးနဲ ့ခ်ီတက္လိုက္။ ဟိုကဒီက ေဟာေျပာပြဲေခၚရင္ ဖိတ္ရင္ လိုက္ေဟာလိုက္နဲ ့။ ညဘက္ ညဘက္မွာေတာ့၊ က်ေနာ္တည္းခိုေနတဲ့ “ဗဟို“တည္းခိုခန္းက အခန္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ၊ အဲဒီလို စာေစာင္ကေလးေတြ၊ စာအုပ္ကေလးေတြ က်ိတ္ၿပီးလုပ္ေနခဲ့တာေပါ ့။

            “ဗမာတစ္ျပည္လုံးနီ“စာအုပ္ကေလးကေတာ့ လူထုၾကားထဲေရာက္သြားၿပီ။ ေအာင္ျမင္တယ္။ က်ေနာ္ ေနာက္အသစ္တစ္အုပ္ထပ္လုပ္ဖို ့စီစဥ္တယ္။အဲဒါက အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာနဲ ့“Art of Struggle- တိုက္ပြဲအႏုပညာ“ ဆိုတဲ့ဟာ။

            တိုက္ပြဲကလည္း ရက္ရွည္လာၿပီ။ တပ္မေတာ္သားေတြလည္း တိုက္ပြဲထဲပါလာၿပီ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ၊ မဆလ စစ္ေထာက္လွမ္းေရးေတြကလည္း၊ တန္ျပန္ေတာ္လွန္ေရး အဖ်က္အေမွာင့္လုပ္ရပ္ေတြလုပ္ လာၾကၿပီ။ ေခါင္းျဖတ္တာေတြ၊ ဂိုေဒါင္ေဖာက္တာေတြ သူတို ့လုပ္ေနၿပီ။ ၿမိဳ ့တကာ နယ္တကာမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမဲ့ေနၿပီ။ လက္ၿပဲႀကီးျဖစ္ေနၿပီ။

            မၾကာခင္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းေတာ့မယ္၊ မၾကာခင္ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းေတာ့မယ္… ေကာလာဟလေတြလည္း ဟိုကဒီက အလွ်ိဳအလွ်ိဳထြက္ေပၚလာေနတဲ့အခ်ိန္။

            က်ေနာ္က ညည မအိပ္မေန၊ စိတ္ေဇာသန္သန္နဲ ့“Art of Struggle- တိုက္ပြဲအႏုပညာ“ စာေစာင္ေလးကို လက္စသတ္ေနတယ္။ ျပည့္စုံသေလာက္ရွိေတာ့ က်ေနာ္စာေစာင္ေလးကို ေဖာင္ပိတ္ လိုက္တယ္။ မိုးလင္းေတာ့ စာေစာင္ရိုက္ေပးမယ့္ ကိုေက်ာ္စိန္မင္းတို ့၊ ကိုတင္ကိုေအာင္တို ့လက္ထဲကို အပ္လိုက္တယ္။ သူတို ့က အဲဒီတုန္းက ၄၇ လမ္းက နာမည္ႀကီး မဂၢဇင္းတစ္ခုရဲ ့ပုံႏွိပ္စက္မွာရိုက္ဖို ့ စီစဥ္ၾကတယ္။

            ပထမေတာ့ အေရာင္မပါဘဲ၊ အနက္တစ္ေရာင္တည္းရိုက္ဖို ့ပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့ အားလုံးက စာေစာင္ေလးကို အားရေက်နပ္ျဖစ္ၿပီး၊ အနီ-အနက္ ႏွစ္ေရာင္ရိုက္ဖို ့၀ိုင္းၿပီးတိုက္တြန္းၾကတာနဲ ့၊ ထပ္တိုး အနီေရာင္အတြက္ ဖလင္တစ္ခ်ပ္ထပ္ရိုက္ရေတာ့၊ အခ်ိန္က တစ္ရက္ပိုၾကာသြားပါေရာ။ ရိုက္ ထားတဲ့ဖလင္ကလည္း ညက်မွရမယ္။ ေနာက္တစ္ေန ့မိုးလင္းၿပီဆိုတာနဲ ့က်ေနာ့္စာေစာင္ေလး စက္ေပၚတင္ႏိုင္ၿပီဆိုပါေတာ့။

            တစ္ေန ့လုံး က်ေနာ္ရင္ခုန္ေနခဲ့တယ္။ ျမန္ျမန္မိုးခ်ဳပ္၊ ျမန္ျမန္မိုးေသာက္ပါေစ။ က်ေနာ္ဆုေတာင္းေနခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့…။

            ဒါေပမဲ့၊ က်ေနာ့္ဆုေတာင္း မျပည့္ခဲ့ေတာ့ပါဘူး။ မိုးမေသာက္၊ ေမွာင္မိုက္ အရိပ္မေျပးမီမွာပဲ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းလိုက္ၿပီဆိုတဲ့သတင္းထြက္ေပၚလာပါေတာ့တယ္။ ျမန္မာ့အသံေရဒီယိုနဲ ့ ရုပ္ျမင္သံၾကားက စစ္ခ်ီသီခ်င္းေတြ နားမခံသာေအာင္ဖြင့္ေနတယ္။

            စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းလိုက္ၿပီ။ စက္တင္ဘာလ(၁၈)ရက္ေန ့။ အဲဒီညက က်ေနာ္ “ဗဟို“ တည္းခိုခန္းမွာ မအိပ္ရဲေတာ့ဘဲ၊ ဆူးေလဘုရားလမ္းေပၚက ေရႊလမင္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေဘးကပ္ရက္၊ သူငယ္ခ်င္းဟန္သိန္းရဲ့ “ေရႊဖလား“လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ပုန္းအိပ္ခဲ့ရပါတယ္။

            က်ေနာ္သိလိုက္ပါၿပီ။ မနက္ျဖန္ဆိုတာ မေသခ်ာေတာ့ဘူး။ မေရရာေတာ့ဘူး။ မနက္ျဖန္ ဘာ ျဖစ္လာမယ္ဆိုတာ၊ ဘယ္သူမွႀကိဳမေျပာႏိုင္ေတာ့ဘူး။ သြားၿပီ။ က်ေနာ့္ရဲ ့အနီ-အနက္ ႏွစ္ေရာင္နဲ ့ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာနဲ ့“Art of Struggle- တိုက္ပြဲအႏုပညာ“ ဆိုတဲ့စာေစာင္ကေလးလည္းသြားၿပီ။ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းသိမ္းခ်င္း၊ စစ္ဦးဘီလူး၀င္လာတာမို ့၊ က်ေနာ္လည္း ေျမလွ်ိဳးရပါေတာ့တယ္။ က်ေနာ့္စာေစာင္ကေလးလည္း ထြက္ေပၚမလာႏိုင္ခဲ့ေတာ့ပါဘူး။

            အခုေတာ့ (၂၄) ႏွစ္ တိုင္ခဲ့ပါၿပီ။

            ရွစ္ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံႀကီး တစ္ခုလုံးလည္း (၁၀) သိန္းပဲ တန္ပါေတာ့တယ္။

            အဲဒီတုန္းက တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့သူ အေျမာက္အျမားလည္း၊ အေမ့ခံဘ၀နဲ ့တိုင္းတစ္ပါးမွာ ေသာင္တင္ေနပါၿပီ။

            “စစ္တစ္ခါရွံဳး၊ ႏွစ္သုံးဆယ္ၾကာ“ ဆိုတဲ့စကား ၾကားဖူးတယ္။ ႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္သြားရင္၊ စစ္ႏိုင္မယ္၊ မႏိုင္ဘူးဆိုတာကိုေတာ့၊ ဘယ္သူကမွ မေျပာခဲ့ပါလား။       ။

            (စက္တင္ဘာ ၁၅-၂၀၁၂)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts