ခင္ေမာင္တိုး (၁) ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ: နားရွိေသာသူမည္သည္ကား ၾကားပါေစ

ခင္ေမာင္တိုး (၁) ႏွစ္ျပည့္ အမွတ္တရ: နားရွိေသာသူမည္သည္ကား ၾကားပါေစ
(ဂီတပညာရွင္ ခင္ေမာင္တိုး ႏွစ္လည္ အမွတ္တရ မိုးမခ အစီအစဥ္ – ၅)
မုုိးမခ
နုုိဝင္ဘာ ၁၅၊ ၂၀၁၃

ခင္ေမာင္တိုး (၁၉၅၀-၂၀၁၂)

ခင္ေမာင္တုိး အမွတ္တရ မိုးမခ အစီအစဥ္ေတြကို ကဗ်ာ ကို အေျခခံ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့တဲ့ ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ သီခ်င္းေလးေတြ နဲ႔ တင္ဆက္ေနရာကေန ကြယ္လြန္ျခင္း (၁) ႏွစ္ျပည့္တဲ့ ဒီ ေန႔ မွာေတာ့ ခင္ေမာင္တိုး သီဆိုေပးသြားခဲ့တဲ့ ရွားပါး ခရစ္ယာန္ ဓမၼေတးေကာင္းေလး တပုဒ္ ကို မိုးမခ စာဖတ္ ပရိသတ္ ခင္ေမာင္တိုး ခ်စ္သူမ်ား အတြက္ ေျပာင္းလဲ တင္ဆက္ေပးခ်င္ပါတယ္။
ဂီတ ဟာ လူသားမ်ိဳးႏြယ္အတြက္ ကမၻာသံုး ဘာသာစကား လို႔ ဆိုေလ့ရွိၾကတယ္။  တနည္းဆိုရရင္ ေပါင္းကူး ဘာသာေဗဒ၊ တူညီ ဘာသာစကား “Our Lingua Franca” ပဲေပါ့..။  ဂီတကို ခံစားႏိုင္ဖို႔ရာအတြက္ ဘာသာစကား တူစရာမလို၊ လူမ်ိဳး တူ စရာ မလို၊ ကိုးကြယ္ရာ ဘာသာ တူ စရာ မလိုပါ။  တနည္းအားျဖင့္ ဂီတ မွာ ဘာသာစကား မရွိ၊ လူမ်ိဳး ဆိုတာ မရွိ၊ ဘာသာတရား ဆိုတာ မရွိဘူး ဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ..။
 ဂီတ က ေပးတဲ့ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ နဲ႔ ၿငိမ္ခ်မ္းျခင္း တရား ကို ခံစားနားလည္ ဆင္ျခင္ ႏိုင္စြမ္းဖို႔ရာ အတြက္ လူသားရဲ႕ ပကတိ သေဘာ ခံစားမႈ ႏွလံုးသား ရွိေနရင္ ရပါၿပီ။  ဂီတရသ ကေပးတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ တရား၊ ေအးခ်မ္းမႈ ေမတၱာ ကို လူသားအားလံုးဟာ တူညီတဲ့ ႏွလံုးသား၊ တူညီတဲ့ အေရာင္အေသြး နဲ႔ ခံစားနားဆင္ ေပ်ာ္ဝင္ ႏိုင္ၾကတဲ့ အတြက္ အေပၚယံ ဘာသာေဗဒ၊ အေသြးအေရာင္၊ တိုင္းျပည္ နယ္နိမိတ္ ဆိုတာေတြဟာ ဂီတေဗဒ မွာ အေရးမပါဘဲ ဂီတရသ ဆိုတဲ့ စိတၱ အာဟာရ ေဆးတခြက္ ဟာ လူသားမ်ိဳးႏြယ္ အားလံုး အတြက္ ဘံု စားသံုးရာ.. ဘံု မွီဝဲရာ.. ဘံု ဆည္းကပ္ရာ.. ဘံု ေပ်ာ္ဝင္ရာ.. ဘံု ေနရာ.. ဘံု ဘာသာစကား  ျဖစ္ေနပါတယ္။ 
ဒီ ဘံု ဘာသာ စကား ဂီတ ကို အသံုးခ်ရင္းနဲ႔ လူသားဟာ အေပၚယံ လူလုပ္၊ စနစ္အဖြဲ႕အစည္း လုပ္၊ ရိုးရာ အစဥ္အလာ လုပ္ မတူညီကြဲျပားမႈေတြ၊ အမုန္းေတြ ကို ေခ်ဖ်က္ႏိုင္တယ္။  လူသား ရဲ႕ ပကတိ သေဘာ လူသား ျဖစ္တည္မႈ ကို ျမင္ႏိုင္စြမ္းတယ္။  လူသားမ်ိဳးႏြယ္ ရဲ႕ ရွင္သန္ တူညီေနတဲ့ ႏွလံုးသားက တေသြးတည္း တေရာင္တည္း ဆိုတာကို တူညီ ခံစားနားလည္ႏိုင္တဲ့ ဂီတ အႏုပညာ ခံစားမႈ ရသ က ေဖာ္ေဆာင္ေပးစြမ္းတယ္။
ဒီသေဘာကို ျမင္ႏိုင္ဖို႔က လုပ္ယူထားတဲ့ မတူညီမႈေတြ၊ ကြဲျပားမႈေတြ အေရျပား တေထာက္စာ ပဲ ရွိတဲ့ အေရာင္ အေသြး သြင္ျပင္ လကၡဏာ ေတြ ကို ေက်ာ္ ႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။  တနည္းအားျဖင့္ ခံစားႏိုင္လည္ႏိုင္တဲ့ ႏွလံုးသား၊ ေျမာ္ျမင္ႏိုင္တဲ့ ဦးေႏွာက္၊ အလင္း မကြယ္ အမိုက္ မဖံုး သိျမင္ႏိုင္တဲ့ မ်က္စိ နဲ႔ ပကတိ သေဘာ အမွန္တရားကို ၾကားႏိုင္စြမ္းတဲ့ နား တို႔ ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။
နားရွိေသာသူ မည္သည္ကား ၾကားႏိုင္ပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ လူသား ပီပီသသ ျဖစ္ဖို႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ လူသားျဖစ္တည္မႈကို တန္ဖိုးထားတတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။  လူသားဝါဒီ ျဖစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ဒီလို လူသားဝါဒ ထြန္းကားဖို႔ရာကလည္း ခံစားဆင္ျခင္ႏိုင္မႈ ရသ အႏုပညာေတြ ထြန္းကား က်ယ္ျပန္႔ဖို႔ မရွိမျဖစ္ လိုပါတယ္။  ဒီသေဘာမွာ ဂီတရသ က လူသား ကို ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ဖံုးလႊမ္း ထံုမႊမ္းထားတဲ့ လူသားပီသမႈ တရား ရွင္သန္ႀကီးထြားဖို႔ ႀကီးစြာေသာ အေထာက္အကူ ေပးႏိုင္ျပန္ပါတယ္။
ဆိုေတာ့ ဂီတ ဟာ လူသားေတြ ရဲ႕ မတူညီကြဲျပားမႈေတြကို ေခ်ဖ်က္ေပးစြမ္းႏိုင္တဲ့ လက္နက္ေကာင္း တခု၊ တူညီစားသံုးရာ စိတၱ အာဟာရ ဘံု ဘာသာစကား တခု ျဖစ္သလို လူသားဝါဒ ထြန္းကားဖို႔ရာ ေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ ေဆးစြမ္းတလက္ လည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဗမာ့ စတီရီယို ဂီတ က ဗမာျပည္ အတြက္ ျဖည့္စြက္ေပးေနတဲ့ ဂီတ ရသ ရဲ႕ တန္ဖိုးဟာ ဆိုခဲ့တဲ့ သေဘာ အားလံုးပါပဲ။
ဒါ့အျပင္ ဗမာ့ စတီရီယို ဂီတ ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္တခုက စတီရီယို ဂီတ ရပ္ဝန္း မွာ ေနာက္ခံ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစကား၊ ကိုးကြယ္ရာ အယူဝါဒ မတူညီကြဲျပားမႈေတြ ဟန္ခ်က္ညီ ဆံုစည္းရာ ေနရာေလး တခု ျဖစ္ေနတာပါ။  လူသားရဲ႕ ဘံုတူညီတဲ့ သေဘာ၊ ဂီတ ရဲ႕ ဘံု ဘာသာစကား သေဘာကို ဘာသာစကားစံု၊ လူမ်ိဳးစံု၊ အယူဝါဒ ေပါင္းစံု ပူးေပါင္း ယွဥ္သန္ ျဖစ္တည္ ေနတဲ့ ဗမာ့ စတီရီယို ဂီတ ရပ္ဝန္းေလးက တဖက္က လွစ္ဟ ေဖာ္ၾကဴးေနျပန္ပါတယ္။
ဗမာ့ စတီရီယို ဂီတ မွာ ဗမာျပည္ရဲ႕ လူနည္းစု လူမ်ိဳးစု ဝင္ေတြ၊ လူနည္းစု ဘာသာ ဝင္ေတြရဲ႕ ပါဝင္ လႈပ္ရွား ပံ့ပိုးျဖည့္ဆည္းမႈ က စတီရီယို ဂီတ ျဖစ္ထြန္းစ အခ်ိန္ကတည္းက ႀကီးမားခဲ့တယ္။  ဘာသာမတူ၊ လူမ်ိဳးကြဲ ေပမယ့္ လူသားျဖစ္တည္မႈ သေဘာ အတူတူသာ ျဖစ္တဲ့ ဗမာျပည္သား လူမ်ိဳး၊ ဘာသာစံု ဟာ စတီရီယို ဂီတ ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ တူညီ၊ ရွင္သန္၊ ရပ္တည္ ခ်စ္ခင္စည္းလံုး ေမတၱာ နဲ႔ ေနထိုင္ လႈပ္ရွားေနၾကတာကို ေတြ႕ႏိုင္တယ္။
ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ မဇၥ်ိမလႈိင္း ေတးဂီတ အုပ္စု ကို ဥပမာ အျဖစ္ ၾကည့္ရင္ တီးဝိုင္း တည္ေထာင္သူ ထဲက တဦး ျဖစ္သူ ကိုရဲလြင္ ဟာ ခရစ္ယာန္ မိသားစု က ေပါက္ဖြားခဲ့ၿပီး သူ ျမတ္ႏိုးရာ ဂီတ နဲ႔ ရွင္သန္ေနထိုင္ေနရင္း သူ ေျပာင္းလဲယံုၾကည္ရာ ဗုဒၶဘာသာ အယူဝါဒ ကို ကိုးကြယ္ေနသူ ျဖစ္တယ္။  မဇၥ်ိမလႈိင္း အုပ္စု နဲ႔ လိစၦ၀ီမ်ား ဘဝ ဝိုင္းရဲ႕ဆည္းဆာ ေတးစု (၁၉၈၁) ထဲက လက္တြဲခဲ့သူ ဒရမ္မာ တြက္ကီ (ေစာေဒးဗစ္ထြန္းၿမိဳင္) ဟာ ကရင္လူမ်ိဳး ခရစ္ယာန္ ဘာသာဝင္ ေကာင္း တေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။  အလားတူ သေဘာမ်ိဳး ဟာ ဗမာ့ စတီရီယို ဂီတရပ္ဝန္းမွာ Iron Cross (သူရဲေကာင္းေလးမ်ား) ဂီတအဖြဲ႕အပါအဝင္ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အမ်ားစု တည္ရွိခဲ့၊ တည္ရွိေနပါတယ္။  ဒါဟာ ဗမာ့ စတီရီယို ဂီတ ရဲ႕ အလွတရား တခု လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
သူတို႔အားလံုး ဟာ ဂီတ ဆိုတဲ့ ဘာသာရပ္ေအာက္ မွာ အတူတကြ ခ်စ္ခင္ ရပ္တည္ ရွင္သန္ေနၾကပါတယ္။  ဘာသာတရား အသီးသီး နဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ဂီတ ကိစၥရပ္မ်ားမွာလည္း အားလံုးဟာ ခြဲျခားမႈ မရွိ ပါဝင္ခဲ့ၾက၊ ပါဝင္ ေနၾကတာကို ေတြ႕ရတယ္။  ဒီလို သေဘာေၾကာင့္ ခရစ္ယာန္ ဓမၼေတးေတြကို သီဆိုေပးၾကတဲ့ ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ မဟုတ္တဲ့ ဂီတပညာရွင္မ်ားရဲ႕ သီခ်င္းမ်ား ကို ဗမာ့စတီရီယို ဂီတ မွာ အမ်ားအျပား ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။  အလားတူပဲ ဗုဒၶ ဘာသာ ဓမၼပူေဇာ္ေတးမ်ားကို သီဆို ဖန္တီး တီးခတ္ ေပးၾကတဲ့ ဗုဒၶ ဘာသာဝင္ မဟုတ္သူ ဂီတပညာရွင္မ်ားရဲ႕ အႏုပညာ ဂီတ အလုပ္ေတြလည္း အမ်ားအျပား ရွိပါတယ္။
အခု တင္ဆက္မယ့္ ခရစ္ယာန္ ဓမၼ ေတးသီခ်င္းေလးက ဒီလို ၾကည္ႏူးဖြယ္ေကာင္းတဲ့ သေဘာေလးကို ျမင္ႏိုင္တဲ့အတြက္ ဂီတပညာရွင္ ခင္ေမာင္တိုး ကို အမွတ္တရ ျပဳတဲ့ မိုးမခ အစီအစဥ္ မွာ ထည့္သြင္း တင္ဆက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။  ဒါဟာ ဂီတ ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ေဖာ္ျခင္းျဖစ္သလို ခင္ေမာင္တိုးရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူး ကို သိျမင္ ေဖာ္ထုတ္ျခင္း တမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
သီခ်င္းေလး အေၾကာင္း ကို အက်ဥ္းဆိုရရင္ ခရစ္ေတာ္ ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္၊ ေက်းဇူးေတာ္ေတြကို ေဖာ္ၾကဴးတဲ့ သီခ်င္းေလးပါပဲ။
ခရစ္ေတာ္ ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူး ကို ခ်ီးမြမ္းျခင္းဟာ ဓမၼတရား ကို ခ်ီးမြမ္းျခင္း မည္ပါတယ္။  ဓမၼ တရား မွာ ခရစ္ယာန္၊ ဗုဒၶ၊ ဟိႏၵဴ၊ အစၥလာမ္၊ ဂ်ဴး ဆိုၿပီး ကြဲျပားမႈ မရွိပါဘူး။  လူသားအတြက္ ေမတၱာတရား၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း တရား ေတြကို ေဆာင္ၾကဥ္းေပးရင္း အလင္း နဲ႔ အေမွာင္၊ အမွန္ နဲ႔ အမွား၊  တရားမႈ နဲ႔ မတရားမႈ၊ ဓမၼ နဲ႔ အဓမၼ ကို ခြဲျခား သြန္သြင္ ဆံုးမေပးရင္း သုခခ်မ္းသာ အမွန္တကယ္ လြတ္ေျမာက္ရာ နိဗၺာန္ (ဝါ) ေကာင္းကင္ဘံု ကို လမ္းညႊန္ျပသျခင္းဆိုတာဟာ ဘာသာတရားအားလံုးရဲ႕ ဘံုတူညီရာ ျဖစ္သလို အႏၱိမ ပန္းတိုင္ဟာလည္း အတူတူ သာ ျဖစ္ပါတယ္။  လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းေရြးမႈ မွာ ကြဲျပားၾကေပမယ့္ အဆံုးသတ္ဟာ တခုတည္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
ပိုင္ဆိုင္ရာ.. အားလံုး.. စႊန္႔လႊတ္ၿပီးမွ.. အလင္းတရား.. မ်ိဳးေစ့.. ကို.. ေဆာင္ယူကာ..
ျခံဳႏြယ္.. ေတာရိုင္း.. ဖုန္းလႊမ္းထားလို႔.. အလင္းတရား.. ကင္းေဝးရာ.. ေနရာကို..
ပင္လယ္.. လိႈင္းၾကမ္း.. ခရီးလမ္း.. ခက္ထန္.. ဆူးခင္းလမ္းကို.. ရင္ဆိုင္လာ..
ယံုၾကည္ျခင္း.. နဲ႔.. ပ်ိဳး.. ထားခဲ့လို႔.. အလင္းတရား.. မ်ိဳးေစ့.. ေတြ.. ရွင္သန္ေန..
♫ ♪ ♫ ♪…
အလင္း.. တရား.. မ်ိဳးေစ့..
အလင္း.. တရား.. မ်ိဳးေစ့.. ေလးမ်ား..
အလင္း.. တရား.. မ်ိဳးေစ့.. ေလးမ်ား..
ရွင္သန္.. သည္..
……………..
………………
♫ ♪ ♫ ♪…
ဒီ ဓမၼ သီခ်င္းေလးကို နားေထာင္ေနရင္းနဲ႔ လူသားေတြ အတြက္ အလင္းျပေပးခဲ့သူ ႀကီးျမတ္လွတဲ့ ခရစ္ေတာ္ ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္ ကို ႏွလံုးသြင္း ေအာက္ေမ့ သိျမင္ခံစား ျဖစ္ရသလို ႏိႈင္းအပ္စရာမဟုတ္ေပမယ့္ လူသား အတိုင္းအတာ အရ လူသား အစြမ္းအေလ်ာက္ ဂီတ ဆိုတဲ့ အႏုပညာ ပစၥည္း ၾကားခံကို အသံုးခ်ၿပီး ဗမာျပည္အတြက္ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး နဲ႔ တရားမွ်တမႈ ဓမၼ ကို စြမ္းသေလာက္ ပံုေဖာ္ အလင္းတရား မ်ိဳးေစ့ ခ်ေပးခဲ့သူ ဂီတပညာရွင္ ခင္ေမာင္တိုး ရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကိုလည္း အသိအမွတ္ျပဳ ပိုမို နားလည္ ျဖစ္ရပါတယ္။
ဒီလို ေက်းဇူးတရားေတြကို သိျမင္ ရင္းနဲ႔ ဗမာျပည္မွာ လူသားရဲ႕ ပကတိ တရား ျဖစ္တည္မႈကို ပံုေဖာ္၊ လူသားတန္ဖိုးကို ျမွင့္တင္၊ လူသားဝါဒ ထြန္းကား ေစဖို႔ ႀကိဳးစားၾကပါစို႔..။
ဓမၼတရား ခိုင္ျမဲပါေစ..။
ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာ တိုးပြားပါေစ..။
ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း တရား က်ယ္ျပန္႔ပါေစ..။
ဗမာ့ ဂီတ က်န္းမာပါေစ..။
 နားရွိေသာသူ မည္သည္ကား ၾကားပါေစ..။
ဒါမွသာ ဘာသာအယူဝါဒ အသီးသီး ရဲ႕ ဘုရားေတြ လမ္းညႊန္ခ်ျပေပးသြားတဲ့ အလင္းတရား မ်ိဳးေစ့ ကို ရွင္သန္တိုးပြားေအာင္ လုပ္ျခင္း မည္ပါမယ္..။
ဒါမွသာ လူသားအတိုင္းအတာ၊ လူသား အစြမ္း အေလ်ာက္ ေပးဆပ္သြားခဲ့တဲ့ ခင္ေမာင္တိုး တို႔လို ဂီတပညာရွင္ေတြ ရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို အမွန္တကယ္ သိျမင္ျခင္း မည္ပါမယ္..။
ဒါမွသာ အခုလို ကြယ္လြန္ျခင္း ႏွစ္လည္ အမွတ္တရ အစီအစဥ္ ေတြ လုပ္ရျခင္းရဲ႕ အဓိပၸာယ္ ျပည့္ဝ လွပ ပါမယ္..။
နားရွိေသာသူမည္သည္ကားၾကားပါေစ (Gospel Song)၊ ေတးေရး – ေစာဝီးလ္ဖရက္၊ ေတးဆို – ခင္ေမာင္တိုး၊ ေတးစု – မနက္ျဖန္အတြက္မစိုးရိမ္ႏွင့္ (ဓမၼေတး အုပ္စုေတးစု) (၁၉၉၄)
Music Video URL: http://youtu.be/uI0dMEOPEFM
ေရးသား စီစဥ္ တက္ဆက္သူ – ၿငိမ္းခ်မ္းေအး
၁၅၊ ႏိုဝင္ဘာ၊ ၂၀၁၃

(ဂီတပညာရွင္ ခင္ေမာင္တိုး ကြယ္လြန္ျခင္း တႏွစ္တင္းတင္းျပည့္သည့္ ေန႔တြင္ ေရးသားတင္ဆက္သည္။)