>Mar Mar Aye – 407

>

“ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၄ဝ၇)
မာမာေအး
ဇန္န၀ါရီ ၄၊ ၂၀၁၂


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ –
ခုတေလာ မာေအးရဲ႕ အစီအစဥ္ေလးေတြကုိ နားေထာင္မိၾကမယ္ ဆုိရင္ လူကုိယ္တုိင္တင္မက မာေအးရဲ႕ သီခ်င္းေလးေတြမွာလဲ ဘယ္ဟာက ဘာျဖစ္လုိ႔ ဆုိတာမ်ဳိးနဲ႔ ျငိ – ျငိေနတာမို႔ ေ၀ဒနာ ရခ့ဲတာပါလား လုိ႔ သိထား မွတ္ထားလုိ႔ ရတာေပါ့ေနာ္။ သီခ်င္း တျခမ္းေလာက္ကေလးေတြလဲ နားဆင္လုိ႔ရေအာင္ ျဖည့္ထားတာ ဆုိေတာ့ အေရးတႀကီး ေခါင္းပူရင္ပူ သတင္းေတြ ၾကားရလုိ႔ လုိက္ပူေနမိတ့ဲ စိတ္ကေလး၊ ခဏေလးေတာ့လဲ ေအးမယ္ ထင္တာပါဘဲ။

က်န္ခ့ဲတ့ဲ အစီအစဥ္မွာတုန္းက လက္၀ဲသုျႏၵရ အမတ္ႀကီးကုိ ဘုရင္က မ်က္ေတာ္မူျပီး ‘မဲဇာအရပ္’ ပုိ႔ထားတ့ဲအခါ တုိင္းေ၀းျပည္ေ၀း မိသားစုနဲ႔ပါေ၀းေန၊ ေဆြးစရာေတြ ျဖစ္ေနတ့ဲအေၾကာင္း ေရးဖဲြ႔ထားတ့ဲ ဆရာႀကီး ျမိဳ႕မျငိမ္းရဲ႕လက္ရာ “မဲဇာေရႊလီ” သီခ်င္း အစပုိင္းကေလး အေရာက္မွာ အခ်ိန္က ေစ့သြားလုိ႔ နားခ့ဲရတယ္။ နာမည္ေၾကာင့္ ျငိခ့ဲတ့ဲ ‘မ်က္ရည္’ ေတးကလဲ ရွည္၊ မဲဇာကလဲ ဇါတ္လမ္းေနာက္ခံႀကီးလုိ႔ အပုိဒ္ေတြကမ်ား၊ အေၾကာင္းတူ စာကဲြ ေနာက္ သီခ်င္းတပုဒ္နဲ႔ ယွဥ္ျပီးေတာ့လဲ ေျပာစရာရိွတယ္ ရွင့္။ ဒီေတာ့ ဆက္နားေထာင္ၾကေပဦးေပါ့။

ဟုိေန႔က “မဲဇာေရႊလီ” ကုိ ျပည္ေျပးအသံလႊင့္တ့ဲဆီက အျမဲ သုံးလုိ႔ ျငိတယ္ – သိမ္းလိမ့္မယ္ထင္လုိ႔ ေျပာတာပါ။ တကယ္ေတာ့ မဲဇာထက္ ေ၀းတ့ဲ ႏုိင္ငံတကါ ေနရာ အသီးသီးကုိ ေပါက္ကဲြ လြင့္စင္ခ့ဲတ့ဲသူေတြရဲ႕ အျဖစ္နဲ႔ ႏိႈင္းလုိ႔ ေစာင္းလုိ႔ ေကါင္းတ့ဲ သီခ်င္းမ်ဳိးလုိ႔ ယူဆတ့ဲအတြက္သာ ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။ မာေအးတုိ႔ကေတာ့ ေစာင္းစရာ ဘာရိွသလဲ။ ဆရာျငိမ္းက မိသားစုဖက္က ျပန္ေတြးျပန္ေရးတာေလးကုိ ဂရုျပဳမိလုိ႔၊ ဒုတိယပုိဒ္က သံစဥ္ကေလးကလဲ နားထဲမွာ လွလြန္းလုိ႔ ျပန္ေဖၚခ်င္တာနဲ႔ က်က္မွတ္ထားခ့ဲတာပါ။ အေပ်ာ္ဆုိဘဲ ရိွပါေသးတယ္။

အေၾကာင္းအရာတူျပီး အသံကဲြ၊ စာပါခဲြေရးထားတ့ဲ “မင္း – လက္၀ဲသုျႏၵရ” ဆုိတ့ဲ တပုဒ္လဲ ရိွတယ္ ရွင့္။ အဲဒီသီခ်င္းေတာ့ ကက္ဆက္ေခြထဲ ဆုိခြင့္ျပဳခ့ဲလုိ႔ “တခ်စ္ထဲခ်စ္” အေခြမွာ ဆုိထားပါတယ္။ ပထမပုိဒ္က အလုိက္ခ်င္း လုံး၀ တူျပီး စာမတူပါဘူး။ “မင္း လက္၀ဲသုျႏၵရ” က အခု ၾကားရမယ့္ ပထမပုိဒ္ကုိ နားစုိက္လုိက္ရင္ သိပါလိမ့္မယ္။

[မင္းလက္၀ဲသုျႏၵရ – ပပုိဒ္]

မဲဇာေတာင္ေျခ စီးေတြေတြ ရစ္သန္းသီတာေရ (မဲေမွာင္၍ ေတာင္ေငြ႔ေ၀ေ၀၊ ေနေရာင္မထုိး ညိွဳးငယ္ စိတ္၀ယ္ ေမာေအာင္ ေတာေတာင္ေရေျမ၊ မဲေမွာင္၍ ေတာင္ေငြ႔ေ၀ေ၀၊ လြမ္းဘြယ္ ေဆြးဘြယ္ သဲညွာ မဲဇာျမိဳင္ေျခ)၂ xxx
(ပင္ျမင့္ေတြ ပင္ေစါက္ေတြ ပင္ေအာက္ေျခ၊ ၀င္ေရာက္သူလဲ အသဲဘ၀င္ဖုိမေလ) ၂ အထက္ဆုိ ဘ၀ဂ္ကုိ တက္မလုိ ညိဳမိႈင္းေန၊ မုိ႔မုိ႔မုိမုိ ညိဳ႕ညိဳ႕ညိဳညိဳ ရႈေမွ်ာ္တုိင္း အုံ႔မိႈင္းမိႈင္း သီေခါင္ေဗြ၊ ျမစ္ေရသြယ္ ေထြေထြ ဆင္း မင္းလက္၀ဲသုျႏၵရ ေရာက္ရတ့ဲ သည္နယ္ေျမ xxx


ကဲ – ခ်စ္ေဆြတုိ႔ စာမတူေတြ ၾကားျပီးခ့ဲျပီမုိ႔လား၊ ‘မုိ႔မုိ႔မုိမုိ ညိဳ႕ညိဳ႕ညိဳညိဳ’ တ့ဲ၊ ဆရာျငိမ္းရဲ႕ ခ်စ္စရာ့စာလုံးမ်ဳိး – သူမ်ားေတြမွာ မၾကားဘူးေပါင္ရွင္။ ေနာက္တပုဒ္က ‘မဲဇာျမစ္ေရ’ လုိ႔ စတ့ဲ အပုိဒ္ေလ။ အဲဒီမွာလဲ အသံတူျပီး စာလဲႊထားတာပါဘဲ။ ဘယ္သီခ်င္းက အရင္ျဖစ္မလဲေတာ့ ေသခ်ာ မသိပါဘူး။ ‘မဲဇာေရႊလီ’က လူပုိသိတယ္ ထင္ရတာနဲ႔ ‘မင္းလက္၀ဲသုျႏၵရ’က အပုိဒ္ကုိဘဲ နားေထာင္ၾကတာေပါ့ေနာ္။

[မင္းလက္၀ဲသုျႏၵရ – ဒုပုိဒ္]

(မဲဇာျမစ္ေရ စီးေတြ ရစ္ေခြ၊ ၀ဲယာပတ္လည္ ႏွင္းေတြဆုိင္း မိႈင္းေ၀ေ၀) ၂ xx ကင္းစမ္းေတာင္ ေလေျပတေသြးေသြး၊ ျခံလႊာေထြး မလုံေသးေပ၊ မြန္းတည့္ေနျခည္ျဖာမွ ေႏြးမယ္၊ တေရးေရး ေတြးေလ ေဆြးေလ၊ ေျဖေသာ္လဲမေျပ၊ မင္းလက္၀ဲသုျႏၵရ၊ တမ္းတစိတ္ေတြ ငယ္ကြ်မ္းသက္ေ၀ သူ႔ၾကင္ေဆြ ေနျပည္ေတာ္ဆီ ေရာရမ္းတမ္းတ တေတြေတြ xx


ဒီအပုိဒ္မွာ သီခ်င္းစာ ေရွ႕နဲ႔ေနာက္ ေျပာင္းတာရယ္၊ စာတလုံးထပ္ ပုိတာရယ္၊ မသိမသာပါဘဲ၊ မဲဇာမွာ ‘ေ၀းခ့ဲေပါ့႒ာေန တုိ႔တုိင္းေျပ’ ဆုိတ့ဲ ေနရာမွာ ‘ကင္းစမ္းေတာင္ေလေျပ တေသြးေသြး’ တ့ဲ။ ျပီးေတာ့ ‘ျပည္ေတာ္ကုိသာ’ က်ေတာ့ ‘ေနျပည္ေတာ္ဆီ’ တ့ဲ။ စာမတူတာေပါ့။ လုံး၀ မတူတာကေတာ့- ဒီ ေနာက္ဆုံးပိုဒ္ပါဘဲ။ လက္၀ဲသုျႏၵရ အမတ္ႀကီး ရတုထဲကအတုိင္း စပ္ဆုိပါတယ္။

[မင္းလက္၀ဲသုျႏၵရ – ေနာက္ဆုံးပုိဒ္]

ပဲြေညာင္ေရ ဆုေတာင္းေခြ်ညႊန္း ေရစင္သြန္းလုိ႔ေ၀၊ တကြ်န္းလြမ္းေလာက္ေပ တုိ႔ေအာက္နယ္ေျမ၊ ေရႊဂူေတာ္ျမတ္ ဆည္းကပ္လြန္ရုိေသ xxx သဲေသာင္ေျမ ျမစ္ကမ္းေျခ၀ွမ္း ေရယဥ္၀န္းလုိ႔ေန လြမ္းေလာက္ေပ မဲဇာျမိဳင္ေျခ သည္ဆီေရႊျမိဳ႕ သည္သုိ႔ ေစတီေပ xxx သည္ဆီေရႊနန္း ေျဖာင့္တန္းမယ့္ သည္အေန၊ စိတ္မွာ ထင္ျမင္ ဦးတင္ပါသဖ်ာ့၊ တမ္းတေယာင္ေပ၊ ေနႏုိင္ေတာ္မူအား သနားမညွာရက္ရွာေပ xxx


ဘီဘီစီ အသံလႊင့္ဌာန http://www.bbc.co.uk/burmese/ ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္ကုိ ကူးယူ ေဖာ္ျပသည္။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts