>Mar Mar Aye 394

> “ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၃၉၄)

လူငယ္ေလးတဦးရဲ႕သီခ်င္း
မာမာေအး
စက္တင္ဘာ ၁၈၊ ၂၀၁၁

BBC က အသံလႊင့္ခ့ဲသည့္ ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။

“—လုိတာျဖည့္ ပုိတာႏႈတ္ ေတးတပုဒ္ အသစ္ ၀ုိင္းျပီး ဖန္တီးေပးၾကရင္ ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္ ေတးေရးဆရာေတြ မ်ားျပင္ေသာင္းေသာင္း ထြက္ေကာင္းပါလိမ့္မယ္—”


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္
မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ – ၿပီးခ့ဲတ့ဲအစီအစဥ္မွာ မာေအးတုိ႔ ဂီတေကာင္စီကုိ နာယကအျဖစ္ လုပ္ေဆာင္ေပးသြားတ့ဲ ပုဂၢဳိလ္ႀကီး တဦးက သူတုိ႔ လူငယ္ဂစ္တာ၀ုိင္းေလးေတြကုိလဲ ေပၚလစီခရီးမွာ တနည္းသုံးႏုိင္ခ့ဲတာဘဲ ဆုိတ့ဲ အသိနဲ႔ ရိွႏွင့္ျပီးသား သဘင္၊ ဂီတ၊ ရုပ္ရွင္၊ ပန္းခ်ီ ပန္းပု၊ အႏုပညာအစုႀကီးထဲ ၀င္ႏဲႊခြင့္ေပးလုိက္တ့ဲအေၾကာင္း ေျပာခ့ဲပါတယ္။

ဒီ လူငယ္ အေပ်ာ္ႀကိဳက္တ့ဲ ခေလးေတြ ဂီတရြက္ပုန္းသီးအျဖစ္ ထြန္းသစ္လာတာလား၊ ဂီတနယ္ေျမ တဆစ္တပုိင္း ၀ုိင္းမၾကဘုိ႔လား၊ ဘာကုိ ဦးတည္သြားၾကမလုိ႔ပါလဲ၊ ဂီတ၀န္းက်င္မွာမွ မသဲမကဲြေသးခင္ “အရွင္ေမြးေတာ့ ခ်က္ခ်င္းႀကီး” ဆုိတ့ဲ စကားပမာ ဂီတကမၻာေသး – တာေ၀း ပထမ၊ သူတုိ႔ပါမွ ျဖစ္လာရပါတယ္။

ျမန္မာဒုိးပတ္သီခ်င္းသံဟာ ႏွလုံးသားထဲမွာ ရုိးရာေခါက္ရုိး က်ဳိးေနလုိ႔သာ မေမ့မေပ်ာက္ၾကတာပါ၊ သီခ်င္းအလုိက္ ၾကားတာနဲ႔ ဒါဟာ ဒုိးပတ္သံဟ့ဲ ဆုိတာမ်ဳိး သိေနေသးတာမ်ဳိးကုိ ေျပာတာပါေနာ္။ ဒုိးပတ္သီခ်င္းသံအလုိက္ကုိ “ျပည္လုံးကြ်တ္ဆႏၵခံယူပဲြ” က်င္းပတ့ဲ အခ်ိန္မွာ အသုံးတည့္ေအာင္၊ ေပၚလစီ ၀င္ေအာင္၊ ေၾကာ္ျငာရေအာင္ ေရြးႏႈတ္ သီကုံးတ့ဲ သီခ်င္းစာရဲ႕ ေမြးစားျခင္း ခံလုိက္ရတာေၾကာင့္ ‘စတီရီယုိ’ လုိ႔ ေခၚေနတ့ဲ ဂီတသစ္ေတာ့ ျဖစ္မသြားပါဘူး။ ဒါကုိ တပုိင္း ထားလုိက္ပါ။ အဲဒါမ်ဳိး လုပ္လုိ႔ ရႏုိင္တယ္ ထင္တ့ဲ စီး၀ါး သြက္သြက္၊ အဖုိးအနဂၢထုိက္ အရွဴအရိွဳက္ အဆဲြအငင္ ပေဒသာပင္လုိ သုံးႏုိင္တ့ဲ သံဆန္းႏုယဥ္ ေက်းလက္စာသဘင္ေတြကျဖင့္ အဲဒီလုိ ေခတ္ထတယ္ ဆုိတ့ဲ ဟာေတြထဲ ပါေတာ္မူကုန္ၾကပါေရာ့လား။ ခုဆုိရင္ – ေရာတ့ဲ၊ သမတ့ဲ၊ ေမႊတ့ဲ ခေလးေတြ လက္ထဲ ေမာင္ပုလဲထက္မ်ား ဆုိးသြားျပီလား မေျပာတတ္ဖူးရွင္။ “အမွားညီလွ်င္ ဤကုိ ကြ်ဲဖတ္”ေတာ့ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္ အထင္နဲ႔ ရင္တထိတ္ထိတ္ပါဘဲ၊ စာနဲ႔ ဂီတ ခ်စ္မိမွေတာ့ ေလွ်ာ့မတြက္ႏုိင္ဘူးရွင္။

ဒါေတြ တုိင္ခ်င္းလြန္းေတာ့ သြားႏွင့္ေလသူ ျပည္သူခ်စ္ စာေရးဆရာမႀကီး ေဒၚေဒၚမာကုိ သတိရ တမ္းတ ျဖစ္မိပါတယ္။ ေဒၚေဒၚက မာေအး မႏၱေလး ေရာက္လုိ႔ သြားေတြ႔ ႏႈတ္ဆက္တ့ဲအခါတုိင္း – ခုလုိ ျဖစ္လာတာေတြ ျပင္ပက ဖိစီးမႈ၊ လႊမ္းမုိးမႈေတြကုိ ဘယ္လုိ ကာကြယ္ဖုိ႔ စဥ္းစားထားသလဲ၊ ဘာလုပ္လုိ႔ ရႏုိင္သလဲ လုိ႔ ေမးခ့ဲတုန္းက ျဗဳန္းကနဲ မေျဖႏုိင္ခ့ဲလုိ႔ပါ။ မာေအး အေတြးမျပတ္ခ့ဲတာကုိ သတိရတာေလရွင္။

ေဒၚေဒၚမာ ေမးစဦးတုန္းက အခုေလာက္လဲ ဗမာဖက္က ပုံမပ်က္ေသးဘူးကုိး။ မာေအးကလဲ ေနရာစုံ၊ သီခ်င္းမ်ဳိးစုံကုိ ပုံက်ပန္းက် ဆုိျဖစ္ေနတုန္းဆုိေတာ့ ေဒၚေဒၚမာတုိ႔လုိ လူႀကီးသူမေတြဆီက အေတြးအက်ကုိ အရေကာက္မိရုံဘဲ ရိွေသးတာမုိ႔လားရွင့္။

ကူျပီး စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါဦးရွင္၊ နုိင္ငံတကာ ဂီတေတြ ကုိယ့္တုိင္းျပည္က ဂီတထဲ တစိမ့္စိမ့္ ၀င္လာစတုန္းကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ သီခ်င္းသားေတြ၊ သူတုိ႔ရဲ႕ အသံေတြက ျငိမ့္ေညာင္းတယ္၊ ဘယ္ခ်ညာတင္ ယူတတ္ရွာတတ္ရင္ ပညာရႏုိင္တယ္၊ အသံဟိန္းဖုိ႔ အသံျပတ္ေအာင္ သိမ္းဖုိ႔ ဆဲြေဆာင္မႈ ရိွေအာင္ ရင္းတြင္းသံ ထည့္တာတုိ႔ေတာ့ မာေအး မွီးခ့ဲ နည္းယူခ့ဲရပါတယ္။ သူတုိ႔ဆီက ပညာရွင္ အဆုိသမားႀကီးေတြရဲ႕ ဓာတ္ျပားေတြ နားေထာင္နုိင္တ့ဲ အခ်ိန္မွာ မာေအးက အဆုိစမ္းခ့ဲရတာကုိးရွင့္။ ဒီလုိ ဒီေခတ္အျဖစ္မ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လုိ႔လဲ မထင္ခ့ဲမိတာ အမွန္ဘဲ။

ျပီးေတာ့လဲ သီခ်င္းဆုိတာဟာ မူလကေတာ့ ၀ါသနာပါဘဲ။ ေနာက္ ေအာင္ျမင္လာေတာ့ ၀မ္းစာပညာ ျဖစ္သြားေတာ့တာေပါ့။ ဂီတနဲ႔ ဆုိတ့ဲ ပညာတရပ္ကုိ အလုပ္တခုလုိ လုပ္လာရတ့ဲအခါက်ေတာ့ အလုပ္ရွင္က အခရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ သူ႔စိတ္ကူးကုိ ပုံေဖၚေပးဘုိ႔ တာ၀န္ ျဖစ္လာရတယ္။ ဒီသီခ်င္းမ်ဳိး မဆုိခ်င္ပါဘူး – ေရွာင္ပါရေစရွင္ လုိ႔ ဘယ္လုိ သြားညင္းရမလဲ၊ သူကလဲ သူ႔အလုပ္ သူလုပ္တာ မဟုတ္လား။ ရုပ္ရွင္ကိစၥ ဆုိပါေတာ့ —- ဒါရုိက္တာက သူလုိခ်င္တ့ဲ အဓိပၸါယ္နဲ႔ ေရးခုိင္းဆုိခုိင္းခ့ဲတာခ်ည္းပါဘဲ၊ သူကလဲ ပရိသဒ္ေတြ အျပင္မွာ ဘာေတြႀကိဳက္ေနတာလဲ၊ ဘယ္သီခ်င္းမ်ဳိးေတြ တုိးေနသလဲ ျဖဳိးေနသလဲ ဆုိတာပါ နားစုိက္ရတာ၊ သိမွ ျဖစ္တာ ဆုိေတာ့ ေခတ္နဲ႔ တထပ္ထဲက်ေအာင္ လုပ္ၾက စီစဥ္ၾကမွာဘဲ။ သေဘာေပါက္ရဲ႕မဟုတ္လား ေသာတရွင္။ အမွ်င္မျပတ္ရတ့ဲကိစၥ ဒါကလဲ တေၾကာင္းေပါ့ေနာ။

ကက္ဆက္ေခြေတြဖက္မွာေတာ့ မာေအး ကံေကာင္းပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာက်ေတာ့ – ျပန္ဆုိေတးေတြ ေခတ္ထခ်ိန္နဲ႔ ထပ္ျပီး တုိးေနလုိ႔ပါ။ မာေအးလဲ ျပန္ဆုိေတးေလာက ႀကဳံႀကိဳက္ခ့ဲတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းေတြ သဘင္အျငိမ့္ေခတ္က သီခ်င္းေတြ ျပန္ဆုိခြင့္ရတ့ဲအခါ ထုတ္လုပ္သူတုိ႔အႀကိဳက္ ေရြးလာတ့ဲ သီခ်င္းေတြထဲက ကုိယ္ႀကိဳက္တ့ဲ သီခ်င္းေတြကုိခ်ည္း ေရြးထုတ္သီဆုိခြင့္ ေပးၾကတ့ဲအတြက္ အျမဲဘဲ ေက်းဇူးတင္ေနမိပါတယ္။ ျမန္မာသံသီခ်င္းေတြ လက္က်န္ မ်ားမ်ား က်န္တင္ရစ္ေစလုိတ့ဲ ေစတနာေၾကာင့္ ကုိယ္ပုိင္စီးပြားလုပ္သလုိ က်ဳိးစားေပးခ့ဲပါတယ္။ အမွန္ေျပာတာပါေနာ္။ ကုိယ့္တုိင္းျပည္ ကုိယ္ျပန္ေရာက္ရေစရဲ႕။

ေက်းဇူးတင္ထုိက္သူကုိ ေက်းဇူးတင္တယ္လုိ႔ ေျပာတာဟာ မဂၤလာျဖစ္မွာပါေနာ္။ ျပန္ဆုိေတး ဆုိတ့ဲအထဲမွာ ေခတ္မီ ေခတ္ေပၚ စတီရီယုိေခၚတ့ဲ ေကၚပီေတြလဲ ပါတာေပါ့ရွင္။ မာေအး အေနနဲ႔ လူငယ္ေတြ နာမည္ယူ ေက်ာ္ၾကားထားတ့ဲ စာသားနဲ႔ သီခ်င္းမ်ဳိးကုိ ျပန္လုိက္ဆုိရမွာ မသင့္ေတာ္ဘူးလုိ႔ ယူဆမိတာေၾကာင့္ အသံသြင္းမယ့္ ထုတ္လုပ္သူတခ်ဳိ႕ကုိ ေဆြးေႏြးၾကည့္ပါတယ္၊ သီခ်င္းရဲ႕အလုိက္ဟာ မူလကတည္းက သူမ်ားအသံဘဲ၊ ကမၻာမွာပါ နံမည္ႀကီးလုိ႔ ဒီမွာပါ သီခ်င္းျဖစ္ေနျပီ၊ ကုိယ့္ဥာဏ္နဲ႔ကုိယ္ ဒီအသံကုိ စာတမ်ဳိးနဲ႔ ကပ္ၾကည့္ၾကဘုိ႔ ေကာင္းတ့ဲ အေၾကာင္းေပါ့ရွင္။ ဒိျပင္တခု ရိွေသးတယ္၊ ေရွာင္ခ်င္တာကုိ ေဆာင္စရာနဲ႔ ေျပာင္းၾကည့္တ့ဲသေဘာပါ။

ကုိယ့္ဆရာမ်ား ၀န္းက်င္မွာ ၀ါသနာပါလုိ႔ ကုိယ့္သီခ်င္းစာေလး ကုိယ္ေရး၊ ကုိယ့္အသံေလး ကုိယ္ထည့္ၾကည့္နဲ႔ ေနၾကတ့ဲ လူငယ္ေတြ ရိွနုိင္ပါတယ္၊ အဲဒါမ်ဳိးလုိ ကုိယ္ပုိင္စာနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္အသံနဲ႔ စိတ္ကူး စပ္္ဆုိထားတ့ဲ သီခ်င္းေလးေတြ ေတြ႔လာရင္ ရိွေနရင္ ပုိ႔ေပးလုိက္ေပါ့။ လုိတာျဖည့္ ပုိတာႏႈတ္ ေတးတပုဒ္ အသစ္ ၀ုိင္းျပီး ဖန္တီးေပးၾကရင္ ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္ ေတးေရးဆရာေတြ မ်ားျပင္ေသာင္းေသာင္း ထြက္ေကာင္းပါလိမ့္မယ္ေပါ့ရွင္။ အဲဒီစကားေၾကာင့္ က်ဳိးစား ေရးၾကည့္တ့ဲ လိႈင္းက ခေလး – ေမာင္ထြန္းေအးရဲ႕လက္ရာ ျမည္းစမ္းၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္ရွင္ –

အဖူးအငုံေတြ ေမႊးပ်ံ႕သန္႔စင္စြာ ေလေျပထဲမွာ အေမာေျဖခ့ဲတာ xx ေမာင့္ရင္ခြင္ထဲမွာ အခ်စ္ဆုိတ့ဲ အနမ္းကမၻာ၊ ၾကင္နာသူ ေအးျမစရာ xx ေမာင့္အလုိအတုိင္းသာ ပုံအပ္ခ်စ္တာ အမွန္ပါ၊ အခ်စ္တေယာက္ထဲပါ xx ေမာင့္အေပၚမွာ စဲြလန္းခ်စ္ေနတာ၊ ဘာနဲ႔ႏိႈင္းမလဲ ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ပါ၊ ေ၀ဒနာဆုိ အေ၀းမွာ၊ ေနပါေစ အမုန္းကမၻာ၊ မၾကင္နာသူမ်ားရဲ႕ေနရာ၊ ခ်စ္ဇာတ္သိမ္းမွာ ပ်ဳိေၾကာက္မိတာ၊ အမွန္ပါ၊ အမုန္း မဆုိနဲ႔ကြာ xx
ေမာင္ တကယ္ရက္စက္မွာလား၊ ေမာင္တကယ္မုန္းေမ့မွာလား၊ အႏွစ္ႏွစ္ အလလ ခ်စ္ခ့ဲၾကတာ လူတုိင္းအသိပါေမာင္၊ စဲြစဲြလန္းလန္း ခ်စ္ခ့ဲၾကတာ ႏွလုံးသားအသိပါေမာင္၊ တျခားပြင့္ပန္းေတြ – ေမာင္နမ္းမိမွာစုိး တုိးကာေၾကာက္ေနတာ xx (အခ်စ္ ဘယ္ေရာက္ေနမွ)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts