>Translated by May Ka on "Twilight over Burma by Inge Sargent " # 7

>

ျမဴတိမ္ေဝေဝ …  ေတာင္ခုိးေဝးေဝး – ၇
ေမခ
ဧျပီ  ၂၁၊ ၂၀၁၁
မိုးမခ၏ အထူးက႑၊ ဘာသာျပန္ အခန္းဆက္ တင္ဆက္မႈ
(Twilight over Burma by Inge Sargent ကို ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္တာျဖစ္တယ္)
ထိုေန့သည္ မတ္လ၂၂ေန့ ျဖစ္သည္။ တေပါင္းလျပည့္ မတိုင္မီွတရက္အလိုလည္းျဖစ္ေလသည္။ စ၀္နွင့္ သုစနၵာသည္ မိန္းတိုင္းနယ္၏ အၾကီးဆံုးပဲြေတာ္သို့ သြားေနၾကသည္။ ထိုပဲြသည္ မူထီြ ေစတီအနီးတြင္ရိွျပီး နမ့္ပန္းအေနာက္ဘက္ ၆မိုင္အကြာ   မနၱေလးသို့သြားေသာ ကားလမ္းေပၚတြင္ရိွေလသည္။ဗမာလမ္းမၾကီးကို ခဲ့်ထားေသာ တလမ္းသြား လမ္းမေပၚတြင္ မာစီဒီးကားကို ဇင္န ကေမာင္းေနသည္။ က်ဥ္းေျမာင္းေသးသြယ္ေသာလမ္းေပၚတြင္္ ယာဥ္မ်ားကို အလြယ္တကူေမာင္းနွင္၍ မရေခ်။ အခုမေတာ့ ယာဥ္ေပါင္းစံုနွင့္ လူစီးေၾကာင္းေထာင္ေသာင္းသည္ အၾကီးက်ယ္ဆံုးပဲြဆီသို့ ဦးတည္လ်က္ အိပ္မက္မက္ေနသလို သြားေနၾကေလသည္။
မူထီြပဲြ …
သုစနၵာမွာ စိတ္ေတြလႈပ္ရွား ေပ်ာ္ရႊင္ေနမိေတာ့သည္။သူမေဘးတြင္ေနၾကေသာ လူတိုင္းသည္ ဤပဲြေတာ္ကို လေပါင္းမ်ားစြာကပင္ ေမွ်ာ္ေတြး ေစာင့္စားေနခဲ့ၾကေလသည္။ သူမ၏အထိန္းေတာ္ မိြုင္းသည္သူမအတြက္ ေရႊေရာင္ဘရိုကိတ္လံုခ်ည္ ၊ အျဖူေရာင္ပိုးအကၤီံ် ၊ နွင့္ ေရႊကြပ္ထားေသာ ပတၱျမားၾကယ္သီး၅လံုး ၊ လက္စြပ္ လက္ေကာက္ တို့ကို ၀တ္ဆင္ဖို့ ျပင္ဆင္ေပးထားသည္။ သူမ၏ဒူးထိေနေသာ ေကသာေရႊဖေယာင္းကို တိုင္းယိုင္ၾကိုးျဖင့္ ေပ်ာ့ေအာင္စည္းသည္။ ထိုဆံစပံု့ပံု့ေပၚတြင္ စံပယ္တေထြးပန္ဆင္ေလသည္။မိြုင္းသည္ သူမကိုျပင္ဆင္ေပးျပီး ေနာက္ဆံုးေသခ်ာၾကည့္သည္။
ထို့ေနာက္ ‘ မဟာေဒ၀ီမဘုရား ကေလ ၾကာေလၾကာေလ မိန္းတိုင္းမွာေမြးတဲ့ တိုင္းယိုင္မနဲ့တူတူလာေလပဲ ‘ ဟု သေဘာက်စြာ၀မ္းသာအားရေျပာေလသည္။ ျပီးေနာက္ သူမထပ္ၾကည့္လိုက္ျပီး ‘ မဟာေဒ၀ီမဘုရား   အရပ္က လက္မနည္းနည္း ပို နိမ့္ေနရင္ေပါ့ ‘ ဟု ဆက္ဆိုေလသည္။
            ေမာင္ကက်မတ၀က္ေလာက္ ဒီပဲြကိုေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတာမို်း က်မ ေမာင့္ကိုျဖစ္ေစခ်င္တာ ‘သုစနၵာက စ၀္ကိုေျပာလိုက္သည္။
သူက သူမကို ျပံုးျပီး သူမလက္ကို သာသာေလးညွစ္လိုက္သည္။ ျပီးမွ ေျပာသည္ ။
   ေမာင္ ဒီပဲြကိုဘယ္ေလာက္ေတာင္ ခံစားရလဲ သိလား ေမာင္ကေလ အားလံုးနဲ့ ခပ္ေ၀းေ၀းမွာေနလိုက္ခ်င္တာ ။ ဒါေပမဲ့ ေမာင့္လူထုကို စိတ္ပ်က္ စိတ္ညစ္ေအာင္ မလုပ္နိုင္ဖူးေလ ‘
သည္ကိစၥကိုသူဘယ္ေလာက္ခံစားရလဲဆိုတာ သူမေကာင္းေကာင္းသိပါသည္။ သူက လူေတြ စုေ၀းျပီး ပဲြလမ္းက်င္းပ အခန္းအနားမ်ားလုပ္ တိုင္းယိုင္၀တ္စံုမ်ား၀တ္ လုပ္တာမို်းကို မနွစ္သက္ေခ်။ သူသည္ ကာကီအကၤီံ်ကို၀တ္ သတၱုရိုင္းမ်ားကိုစူးစမ္း ၾကည့္ရႈ သူ့အလုပ္ရိွရာေက်းရြာေတြသြား စိုက္ပို်းထားေသာ စီမံကိန္းမ်ားကိုသြားစစ္ေဆး စတာေတြလုပ္ေနရလွ်င္ သူအေပ်ာ္ဆံုးျဖစ္ေနတာကို သူမသိပါသည္။

လမ္းေပၚတြင္ ဘတ္စကားမ်ား ၊နြားလွည္းမ်ား ၊လမ္းေလွ်ာက္လာၾကေသာ လူအုပ္လိုက္မ်ားသည္ ပို၍ ပို၍ မ်ားျပားျပည့္နက္လာသည္။ ျဖတ္သြားၾကေသာ ဘတ္စကားတိုင္းသည္ထူးထူးျခားျခား  ကိုယ္ထည္ ပံုစံ အေရာင္ေတြနွင့္ျဖစ္သည္။
ကားေဘာ္ဒီမ်ားကို တရုတ္လက္သမားမ်ားက လက္ျဖစ္ျပုလုပ္ထားသည္။  ဒီဇိုင္းပံုစံအမို်းမို်းကို ေဆးသားထူထူပိန္းပိန္း ေရးျခယ္ထားသည္။နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သက္တမ္းရိွေနျပီျဖစ္ေသာ ကားအိုကားေဟာင္းမ်ားကို မကၠင္းနစ္မ်ားက ေမာင္းရေအာင္ျပုျပင္ထားၾကေသာေၾကာင့္  လမ္းေပၚတြင္သတၱ၀ါၾကီးမ်ား သြားေနသလိုရိွေလ၏။
ဘီးကိုတီထြင္လာျပီးကတည္းက ေပၚေပါက္လာေသာ နြားလွည္းမ်ားသည္ သူတို့အတြက္ ထူးထူးျခားျခား မရိွေခ်။ နြားနွစ္ေကာင္ဆဲြလွည္းေပၚတြင္ သက္ကယ္ေပါင္းမိုးဆင္ထားသျဖင့္ လွည္းေပၚတြင္ ေအးေအးလူလူ သက္ေတာင့္သက္သာျဖင့္ မိသားစု လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စီးနိုင္သည္။ လွည္းအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ လမ္းေပၚတြင္ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ အပတ္ေပါင္းမ်ားစြာေတာင္ရိွေနၾကျပီး ပဲြအတြင္း လွည္း ခြ်တ္ဖို့ ေနရာကို ျပုလုပ္ထားသည္။
အခို့်ကေလးမ်ားသည္ လွည္းေဘးတေလွ်ာက္မွ လမ္းေလွ်ာက္လိုက္လာၾကသည္။ သူတို့သည္နြားေတြနွင့္ အတူ ကပ္ေလွ်ာက္ေနတာမို့  လမ္းလဲြသြားမွာကို မစိုးရိမ္ရေခ်။
 အေကာင္းဆံုးအ၀တ္အစားကို ၀တ္စားျပီး အနီးနားရြာမ်ားမွ လမ္းေလွ်ာက္လာၾကေသာ တိုင္းယိုင္မ်ားကို သုစနၵာ အထူးစိတ္၀င္စားမိေလသည္။ တိုင္းယိုင္းမမ်ားသည္ ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ ပိုးလံုခ်ည္ လိႈင္းတြန့္ အကၤီံ်”အျဖူတို့ ကို၀တ္ထားၾကျပီး ပူျပင္းေသာ ေနေရာင္ကို ကာကြယ္ရန္ ၾကီးမားေသာ ေကာက္ရိုးခေမာက္မ်ားကို ေဆာင္းထားၾကသည္။
လူအမ်ားစုသည္ ေဈးတြင္ေရာင္းခ်ရန္ ပစၥည္းမ်ားကို သယ္ေဆာင္လာၾကေလသည္။ ပစၥည္းမ်ားကိုျခင္းထဲထည့္ထားျပီး ပုခံုးေပၚရိွ ၀ါးအထမ္း၏တဘက္တခ်က္တြင္ ခိ်တ္ထမ္းထားရာ လမ္းေလွ်ာက္ေနေသာအခါ အိပဲ့အိပဲ့ျဖင့္ ဟန္ခ်က္ညီ စြာေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ေနသလို ၾကည့္ေကာင္းလွသည္။ လမ္းေလွ်ာက္မိန္းမမ်ားေရွ့က ေခါင္းေပါင္းေပါင္းထားေသာ တိုင္းယိုင္အမို်းသားမ်ားကမူ ေရာင္းစရာပစၥည္းမ်ား သယ္ေဆာင္ျခင္းမရိွေခ်။ ထိုအစား  ၾကီးမားေသာအညိုေရာင္ တိုက္ပံု တိုင္းယိုင္ေဘာင္းဘီပြၾကီးမ်ားကို၀တ္ဆင္ျပီး ၾကီးမားေသာ တိုင္းယိုင္ဓါးၾကီးမ်ားကို လြယ္ထားၾကေလသည္။လက္ျဖစ္ရက္လုပ္ထားေသာ တိုင္းယိုင္ လြယ္အိတ္ၾကီးမ်ားကို သူတို့ ပုခံုးမွာ လြယ္ထားၾကသည္။ ထိုလြယ္အိတ္ၾကီးထဲတြင္ ပဲြက်ရင္ ေလာင္းကစားလုပ္ဖို့ စုထားေသာေငြမ်ားကိုထည့္ထားေလသည္။
စ၀္တို့ကားျဖတ္သြားသည္ကို သိၾကေသာ မိန္းမေယာက်ာ္းမ်ားသည္ လမ္းေဘးတဘက္တခ်က္စီတြင္ ဒူးတုပ္ထိုင္ခ်လိုက္ျပီး မ်က္နွာေရွ့တြင္ လက္အုပ္ခီ်လ်က္ ရိုးရာဓေလ့အတိုင္း ခြန္မိန္းကို အရိုအေသေပးၾကေလသည္။
စ၀္နွင့္ သုစနၵာတို့ကားသည္ ပဲြခင္းအနီးကြင္းနားသို့ေရာက္လာသည္။ ပဲြခင္းက ေဘာလံုးကြင္း ဆယ္ကြင္းစာမွ်က်ယ္၀န္းျပီး ထိုကြင္းျပင္သည္ မိုးရာသီဆိုလွ်င္စပါးစိုုက္ခင္း လယ္ကြင္းမ်ားျဖစ္သည္။ ဘယ္ဘက္တြင္မူ မူထီြ ဘုရားၾကီးက ဘုရားဖူးမ်ားကို ရပ္ျပီး ဆုေတာင္းၾကဖို့ လက္ယပ္ေခၚေနသလိုရိွေလ၏။   ထံုးသကၤန္းကပ္ထားေသာ ေခါင္းေလာင္းပံု ေစတီေတာ္ထိပ္တြင္ ေရႊနွင့္ေက်ာက္သံပတၱျမားမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ထားေသာ ထီးေတာ္ကို  ေတြ့ရသည္။ ထိုထီးေတာ္ကိုတနွစ္တခါတင္ပဲြလုပ္ရသျဖင့္ ပဲြက်င္းပရျခင္းျဖစ္ေလသည္။  ေရွး ဒ႑ာရီအရ ေရွးတိုင္းယိုင္ မိုင္းေမာ၀္ အင္ပါယာ  (ျမို့ေတာ္သည္ နမ့္ခမ္းျမို့ တရုတ္နယ္စပ္အနီးတြင္ရိွသည္) တြင္တိုင္းယိုင္ခြန္မိန္း စ၀္ေဆခန္ဖသည္ စယ္လန့္ျမို့ ကို ေအဒီ ၁၀၁၃ တြင္တည္ေထာင္ခဲ့သည္။
ခမည္းေတာ္ စ၀္ေဆခန္ဖ ကြယ္လြန္အနိစၥေရာက္ေသာ္ သားေတာ္ စ၀္ေဆဟုန္ဖ ကအရိုက္အရာကို ဆက္ခံသည္။
စ၀္ေဆဟုန္ဖ၏ သမီးေတာ္ စ၀္မြန္းလာ့ကို ေအဒီ ၁၀၄၄ (ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၄၀၂) နတ္ေတာ္လဆန္း ၃ရက္ေန့ တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။  စ၀္ေဆဟုန္ဖ သည္ သားေတာ္ စ၀္ေဆပင္ဖ ၊ သမီးေတာ္ၾကီး စ၀္နန္းစံ ၊ သမီးေတာ္လတ္ စ၀္ နန္းထြမ္း ၊ နွင့္ သမီးေတာ္ ငယ္ စ၀္မြန္းလာ့ တို့ ထြန္းကားခဲ့သည္။ စ၀္မြန္းလာ့သည္ အေထြးဆံုးသမီးဟု အဓိပၸါယ္ရေလသည္။
ေအဒီ ၁၀၅၇ (ျမန္မာ သကၠရာဇ္ ၄၁၈) တြင္ ပုဂံျပည့္ရွင္ အေနာ္ရထာမင္းေစာသည္ တရုတ္ျပည္က စြယ္ေတာ္ပင့္ရန္ ေရႊလီျမစ္ေၾကာင္း အတိုင္းဆန္တက္လာရာ စယ္လန့္ျမို့အနီး ၃မိုင္ ခန့္အကြာတြင္ ယာယီတဲနန္းစခန္းခ်ေလသည္။
ထိုေနရာကို   ပင္မန္ ၊ ပင္၀မ္း မွ ဟိုေလာင္းဟုေခၚေလသည္။ အေနာ္ရထာမင္းေစာထံ စ၀္ေဆဟုန္ဖနွင့္ သမီးေတာ္ စ၀္မြန္းလာ့တို့က လက္ေဆာင္ပ႑ာေတာ္မ်ားဆက္ေလသည္။ အေနာ္ရထာမင္းေစာက ေခ်ာေမာလွပေသာ စ၀္မြန္းလာ့ကိုေတြ့ျမင္သြားေသာအခါ  ခ်စ္ခင္ေတာ္မူ၍ မိဖုရားအျဖစ္ေကာက္ေလသည္။
စ၀္မြန္းလာ့သည္ ပုဂံျပည္သို့လိုက္ပါသြားရသည္။ စ၀္မြန္းလာ့၏ခမည္းေတာ္က တိုင္းယိုင္တို့စားေလ့ရိွေသာ ေျမတြင္းေအာင္းပိုးေလာင္းေကာင္ မုန့္ဆိုင့္ ၊ မိန္းဆိုင္ ကိုဆားနွယ္ အေျခာက္ခံေနလွန္းကာ ၀ါးကပ္ျဖင့္ ထုပ္ျပီး ပုဂံသို့ပို့ေပးေလသည္။  စ၀္မြန္းလာ့က ထိုေအာင္းေကာင္မ်ားကို မၾကာခဏစားေလ့ရိွရာ အျခားမိဖုရားမ်ားက မိဖုရား စ၀္မြန္းလာ့အားမင္းၾကီးအေနာ္ရထာက နွစ္သက္ေတာ္မူသည္ကို မနာလိုေနၾကရာမွ  စ၀္မြန္းလာ့ကို စုန္းမအျဖစ္စြပ္စဲြေျပာဆိုၾကေလသည္။
ေနာင္အခါ အေနာ္ရထာမင္းၾကီးလည္း စ၀္မြန္းလာ့ကိုမယံုၾကည္ေတာ့ပဲ မိန္းတိုင္းသို့ အျပန္ခိုင္းလိုက္ေလေတာ့သည္။ ဆင္ျမင္းေနာက္လိုက္ေနာက္ပါမ်ားနွင့္အတူ စ၀္မြန္းလာ့သည္ ပုဂံမွ အျပန္လမ္းခရီးတြင္ ဒုတၳ၀တီျမစ္လက္တက္ေနရာတြင္ ေရႊစာရံေစတီကိုတည္ခဲ့ေလသည္။အျပန္တြင္ ေနာင္ခို်အနီး သိမ္းျမစ္အေရွ့ဘက္ေနရာတြင္ ေစတီတဆူတည္ခဲ့သည္။
ထိုေစတီကို မူထီြ ဟုယူဆရေလသည္။ တကယ္ မူထီြဆိုသည္မွာ ၀က္လူးအိုင္ဟု အဓိပၸါယ္ရျပီး ေဂါတမဘုရား နုစဥ္ အခါ၀က္မင္း ဘ၀ စံေပ်ာ္ရာ ေရကန္သာ (၀က္လူးအိုင္) ေနရာ ျဖစ္ခဲ့သည္ ။ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ျပုျပီး နွစ္ေပါင္း ၂၃၅-၂၄၇ ဘီစီ တြင္ ပါဋိပုတ္ျပည္ၾကီးနွင့္ ဇမၺူဒီပတကြ်န္းလံုးကို အစိုးရေသာ သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီး ၏ကုသိုလ္ေတာ္ တခုအျဖစ္ မူထီြေစတီ လည္းပါေလသည္။
          လူအုပ္က အလြန္ပင္ ထူထပ္လာသည္။ ဒါဇင္ေက်ာ္မွ်ေသာ ကဲြျပားျခားနားေသာ ဘာသာစကားမို်းစံုေတြကို သုစနၵာ ၾကားေနရသည္။ ညပိုင္းတြင္ကျပမည့္ ျမန္မာဇာတ္ရံုက ဆိုင္းစမ္းေနသံေတြၾကားေနသည္။ ဆာေလာင္ေနၾကေသာ လူအုပ္အတြက္ ပဲြေဈးတန္းမွ ေမႊးပံ့်သင္းေသာ အကင္နံ့မ်ား နွင့္ ေရခိုးေငြ့နံ့ေတြကို သူမရေနသည္။ ေတာင္ေပၚသားအမို်းမို်းကလည္း ထူးထူးျခားျခား အ၀တ္အစားမ်ား၀တ္ဆင္ထားၾကသည္။ ကခ်င္အမို်းသမီးမ်ားသည္ အမည္းနွင့္ အနီ ၀တ္စံု နွင့္ရက္လုပ္ထားေသာလြယ္အိတ္ေပၚတြင္ ေလးလံေသာေငြ ဆိုင္းေငြ သီးမ်ားကိုတပ္ဆင္ထားသည္။ သိုးေမႊးျဖင့္လုပ္ထားေသာ အနီေရာင္ေျခပတ္ မွာေတာ့ေငြေတြတပ္ဆင္မထားေခ်။ ေတာင္ေပၚက လက္ဖက္စိုက္ေသာ ပေလာင္ေတြက အနက္ေရာင္အကၤီံ်၀တ္ထားျပီးေခါင္းတြင္ ေငြ လက္၀တ္ရတနာမ်ားတပ္ထားေသာ ဦးေပါင္း၀ိုင္းၾကီးေဆာင္းထားသည္။
လီဆူးအမို်းသမီး ၀တ္ေသာေက်ာက္စီအ၀တ္အစား ေတာင့္ေတာင့္မ်ားနွင့္ ေတာင္သူေတြ၀တ္စားတာကလံုးလံုးျခားနားေလသည္။
ေတာင္သူေတြကေတာ့ ရိုးရိုး အနက္ေရာင္သာ၀တ္ေလသည္။ ျမန္မာအမို်းသမီးေတြက တိုင္းယိုင္အမို်းသမီးေတြနွင့္ျခားနား သိသာစြာ ၀တ္ဆင္တတ္ၾကသည္။သူတို့ေယာက္က်ားေတြက ပုဆိုး၀တ္ၾကသည္။ အေရာင္အေသြး အဆင္ကေတာ့ မိန္းမေတြနွင့္ကြာသည္။
နီေပါ (ေဂၚရခါး ) ၊ဘင္ဂါလီ ၊ မူဆလင္ နွင့္ တရုတ္ေတြကလည္း စိတ္လႈပ္ရွားတက္ျြကစြာ ေရာေနွာပါ၀င္ေနေသးသည္။ သူတို့အထဲမွာ ပိုလို့ ထူးကဲစြာ ထိုးေဖာက္၀င္ေရာက္လာသူကေတာ့ ေကာ့ေကးဆပ္ လူမို်း ခရီးသြားပဲျဖစ္ေလသည္။ လူေပါင္းသံုးသိန္းေက်ာ္သည္ ဤ လူေနၾကဲပါးေသာ ေနရာေလးတြင္ နွစ္တိုင္း ပဲြကိုလာၾကေလသည္။
လူအုပ္ထဲ လက္မအနည္းငယ္ တိုး၀င္သြားျပီးေနာက္ ကားက ရပ္လိုက္သည္။ ပဲြအတြင္းအထူးတည္ေဆာက္ထားေသာ မ႑ပ္ဆီသို့ စ၀္နွင့္ သုစနၵာတို့နွစ္ေယာက္ လမ္းေလွ်ာက္သြားသည္။ ေရွ့မွာေတာ့ ဒါဇင္မ်ားစြာေသာ လွပသည့္ တိုင္းယိုင္မေလးေတြက ၾကိုဆိုေရးေကာ္မတီ၏ ေရွ့ေတာ္ေျပး အေနျဖင့္ ရပ္ေစာင့္ေနၾကေလသည္။  သက္တန့္ေရာင္ ပိုးလံုခ်ည္မ်ား ၀တ္ဆင္ထားၾကျပီး ရွက္ေသြးျဖာ က်က္သေရရိွေသာ တိုင္းယိုင္ပို်ျဖူေလးမ်ားသည္ လွပသိမ္ေမြ့ယဥ္ေက်းစြာျဖင့္ ပန္းစည္းမ်ားကို ကိုင္ထားၾကေလသည္။သူတို့၏ နုနုနယ္နယ္မ်က္နွာေလးေတြ ၊ ျပံုးေနေသာ မ်က္၀န္းနက္နက္ေလးေတြ ၊  လွပအိေထြးေသာ ဆံစပိတုန္းေသြးေတြ ၊ နွင့္ သူတို့သည္ အစြမ္းကုန္ ပြင့္အာေနေသာ ထူးထူးဆန္းဆန္း ပန္းေလးေတြနွင့္ တူေလသည္။
မ႑ပ္ကို ပဲြေတြမွာ အျခား ယာယီ အေဆာက္အဦးေတြလိုပင္ ၀ါးျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားသည္။ အလြန္ၾကီးမားေသာ ရြက္ထည္တဲၾကီးနွင့္ ဆင္တူေနေလသည္။ ၀ါးၾကမ္းခင္းကို ေကာေဇာခင္းထားသည္။ အနည္းငယ္ျမင့္ေသာစင္ေလးကိုတည္ေဆာက္ထားျပီး အနီေရာင္ကတၱီပါကို ခဲ့်ထြင္၍ ေရႊခ်ည္ေတြထိုးထားျပီး ဖံုးအုပ္ထားသည္။
ထိုစင္ေပၚတြင္ ပရိေဘာက အနည္းငယ္သာတင္ထားသည္။ စ၀္နွင့္ သုစနၵာကို ၾကိုဆိုျပီး ေနရာထိုင္ခင္းေပးသည္။ ေကာေဇာေအာက္ဘက္မွာေတာ့ ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူမ်ားတိတ္ဆိတ္ ျငိမ္သက္စြာ ထိုင္ရင္း ခြန္မိန္းကိုအရိုအေသေပး  ကန္ေတာ့ေသာ အခန္းအနားကို ေစာင့္စားေနၾကေလသည္။ 
အသက္ၾကီးေသာ ခရိုင္လူၾကီးဘူဟန္းသည္ ခြန္မိန္းအနီး ဒူးေထာက္ျပီးခစားသည္။ တိုင္းယိုင္ရိုးရာထံုးစံအရ အနီေရာင္ယြန္းလင္ဗန္းေပၚတြင္တင္ထားေသာ ငွက္ေပ်ာသီး တိုင္းယိုင္လက္ဖက္ရြက္တို့ကို ခြန္မိန္းအား ကပ္ျပီး ခြန္မိန္းကို ကန္ေတာ့ အခန္းအနားစဖို့ ခြင့္ပန္ေလသည္။စ၀္ကဗန္းကိုထိလိုက္၍  ခြင့္ျပုေၾကာင္းသေကၤတ ျပလိုက္ျပီး သူ့ေတာင္းဆိုခ်က္ကို လက္ခံလိုက္သည္။ ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ လူေတြအားလံုးသည္ ရုတ္တရက္ခ်က္ျခင္းပင္လက္အုပ္ခီ်လိုက္ၾကသည္။ ဘူဟန္းက တိုင္းယိုင္ဘာသာျဖင့္ ဂါထာတိုတိုရြတ္ဖတ္သည္။စ၀္က ဤအခန္းအနားကို ေကာင္းခီ်းေပး ျခင္းျဖင့္ ျပန္လည္ တုန့္ျပန္ေလသည္။ 
အခန္းနားတိုတိုေလးျပီးဆံုးသြားေသာအခါ အားလံုးသည္ စိတ္ေလ်ာ့လိုက္ၾကသည္။
ျပီးေနာက္ လူေတြသည္ သူတို့၏ ခြန္မိန္းနွင့္ မဟာေဒ၀ီကို အလြတ္သေဘာ အနီးကပ္ စကားေျပာဆိုဖို့အတြက္ ခ်ည္းကပ္တိုးလာၾကေလသည္။ ခန္းမတခုလံုးသည္ ရယ္ေမာသံ ေပ်ာ္ရႊင္ေသာ စိတ္ခံစားမႈတို့ျဖင့္ ညံစီ ဟိန္းထေနတာ သုစနၵာသိလိုက္ရသည္။
မ်ားစြာေသာ အေရြးျခယ္ခံ ေက်းရြာလူၾကီး ဘူေမာင္းမ်ားသည္ ေရွ့တိုးလာသည္နွင့္ အတူ ေတာင္းဆိုၾကေတာ့ေလ၏။ အခို့်က သူတို့ သားသမီးမ်ားကို အေရွ့စံအိမ္ေတာ္တြင္ ခိုင္းဖို့ေခၚထားရန္ ၊ အခို့်က ပုဂၢိုလ္ေရး လူအမ်ားအေရးကိစၥေတြအတြက္ အၾကံဥာဏ္မ်ားေတာင္းရန္ ၊ အခို့်က သူတို့ ျမို့ ရြာမ်ားသို့ အထူးအခြင့္အေရးအေနျဖင့္ ဖိတ္ေခၚရန္ တို့ျဖစ္ေလသည္။
ကြတ္ရြမ္ ရြာလူၾကီးက ျပႆနာမ်ားျဖင့္လာသည္။သူ့ရြာသည္ စနၵကူးျမစ္ကမ္းနံေဘးတြင္ရိွျပီး ရြာနားကစပါးစိုက္ေသာ ေျမ၊လယ္ကြက္မ်ားကို အေရွ့စံအိမ္ေတာ္က ပိုင္ဆိုင္ေလသည္။လယ္ငွား လုပ္ၾကေသာ လယ္သမားမ်ားသည္ နွစ္နွစ္ဆက္တိုက္ စိုက္ပို်းေရးမေအာင္ျမင္သျဖင့္ သီးစားခမ်ားကို မေပးနိုင္ပဲျဖစ္ေနရာအေျြကးမ်ားကို  ခြန္မိန္းက ခြင့္လႊတ္ေပးဖို့ ေတာင္းပန္ေလသည္။
ဘုေမာင္းက သူ့ျပႆနာကိုတင္ျပေနစဥ္တြင္ စ၀္နွင့္သုစနၵာတို့နွစ္ေယာက္သား အၾကည့္ျခင္း ဖလွယ္လိုက္မိၾကေလသည္။ သူတို့နွစ္ေယာက္သား  သူရင္းငွားနွင့္ ခဲြေ၀ယူရေသာ လယ္ပိုင္ရွင္၏ စိတ္ေနကိုယ္က်င့္တရားတို့ကို အခိ်န္အေတာ္ၾကီးၾကာေအာင္ ေဆြးေနြးဖူးခဲ့တာကို သြားအမွတ္ရလိုက္ေလသည္။  စ၀္က သူ့အေမြအျဖစ္ရေသာ ျပည္နယ္တြင္းက လယ္ေျမေတြကို တကြက္မွ် မလိုခ်င္ေပ။
နမ့္ပန္းခြန္မိန္းပိုင္ဆိုင္ေသာ စပါးစိုက္ေသာလယ္ေျမ ဧက တေသာင္းကို ခဲြေ၀ေပး ပစ္လိုက္ခ်င္ေလသည္။ ထိုလယ္ေျမကိုသားစဥ္ေျမးဆက္ ထြက္ယက္စိုက္ပို်းလာၾကေသာ သူေတြသာ  လယ္ေျမ မွ ထြက္ကုန္ကို ပိုင္ဆိုင္သင့္သည္ဟု သူယူဆေလသည္။ သူ့စိတ္ကူးသေဘာထားကို ပတ္၀န္းက်င္တ၀ိုက္က ျပည္နယ္လယ္ပိုင္ရွင္ေတြနွင့္ အျခားျပည္နယ္က လယ္ပိုင္ရွင္ေတြ က သေဘာမက် လွေခ်။ 
ဒီအခိ်န္က သူမအတြက္ အျပင္ထြက္ျပီး ပဲြခင္းထဲ ေလွ်ာက္လည္ေနတာအေကာင္းဆံုးဟု ဆံုးျဖတ္မိေလသည္။ စ၀္ေဘးပတ္ပတ္လည္တြင္ ခရိုင္နွင့္ေက်းရြာလူၾကီးေတြရိွေနၾကျပီး သူတို့ျပႆနာ အ၀၀ကို နာရီအေတာ္ၾကာေဆြးေနြး တင္ျပေနၾကေလဦးမည္။
 သုစနၵာသည္ ၀မ္းကဲြညီမနွစ္ေယာက္ ၊ အတြင္းေရးမွူး၊ နွင့္ သက္ေတာ္ေစာင့္နွစ္ေယာက္တို့ကိုေခၚျပီး ပဲြခင္းေဈးတန္းဘက္ရိွ ၀ါးတဲမ်ားျဖင့္ေဆာက္လုပ္ထားေသာ ေဈးသည္ေတြဆီသြားေလသည္။ တိုင္းယိုင္နွင့္ ေတာင္ေပၚတိုင္းရင္းသားမ်ားသည္ ေဈး၀ယ္ကို တိတ္ဆိတ္စြာျပံုးျပေရာင္းၾကေသာ္လည္း ကုလားနွင့္ ျမန္မာေဈးသည္ေတြကေတာ့ က်ယ္ေလာင္စြာ ေအာ္ဟစ္ေရာင္းခ်ေသာနည္းကိုသံုး ေနၾကေလ၏။
အမယ္စံု ပစၥည္းမွန္ မူရင္းစစ္စစ္မ်ားကို သြား၀ယ္ရတာကို သုစနၵာေပ်ာ္ေလသည္။ သူမတြင္ ေပးစရာ ပိုက္ဆံမပါ ပါ။ သူမလိုခ်င္ေသာ ပစၥည္းကို ေရြးခ်ယ္၍ လက္ညိွုးညႊန္လိုက္လွ်င္ အတြင္းေရးမွူးက ေငြေပးေခ်ျပီး စံအိမ္ေတာ္အေရာက္ပို့ေပးေပလိမ့္မည္။ သူမက သိမ္ေမြ့နုလွေသာ လက္ျဖစ္ တိုင္းယိုင္ ဦးထုပ္မ်ားကို ေရြးသည္။ အမ်ားၾကီးပါပဲ ၊ ဗူးသီးေျခာက္ျဖင့္ျပုလုပ္ထားေသာ ေရဗူး၊ လက္ရက္ ပိုးလံုခ်ည္ ၊ ပံုစံနွင့္ အရြယ္အစားအမို်မို်းေသာ တံျမက္စည္းမ်ား ၊ ၀ါးျဖင့္ျပုလုပ္ထားေသာ ကစားစရာ အရုပ္မ်ား ၊ ယြန္းခြက္မ်ား၊ ဖ်ာေခ်ာမ်ား ၊ နွင့္ ေရပံုးမ်ား ။
သုစနၵာက အထိန္းအကြပ္မရိွေတာ့ပဲ မရပ္တန္း တရစပ္ လက္ညိွုးထိုး၀ယ္ေနရာ ေနာက္က ပိုက္ဆံလိုက္ေခ်ရေသာ အတြင္းေရးမွူးမွာ ထိတ္လန့္လာေတာ့ေလသည္။ တနည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္ ပဲြလမ္းအခမ္းအနား ပကာသန မ်ား၀န္းရံေနေသာ ဒီပဲြေနရာသည္ သူမကို အသိပညာအသစ္ အေျခအေနနွင့္ ခ်မ္းသာျြကယ္၀ျခင္းေတြကို ေပးေလသည္။   သည္အရာမ်ားသည္သူမ စ၀္ကို လက္ထပ္လိုက္ျခင္းျဖင့္ အားလံုးကိုရရိွလိုက္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သူမဘ၀တြင္ ပထမဆံုးအေနျဖင့္ လိုခ်င္တာကို စိတ္ၾကိုက္လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ၀ယ္ျပီး ပိုက္ဆံ သံုးနိုင္တာကို သေဘာက် ေက်နပ္ေနမိသည္။ ထို ခဏေလးအတြင္းမွာ စိတ္အားတက္ျြကလာေသာ ခံစားမႈကို သူမ အၾကိုက္ၾကီးၾကိုက္ေနမိသည္။
ထို့ေနာက္ သုစနၵာ သူ့ဟာသူဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ သူမ ဒီေနရာက ထြက္ခြာဖို့ အခိ်န္က်ေလျပီ။ အထူးေမႊးပံ့်လ်က္ သူမကို ဆဲြေဆာင္လ်က္ရိွေသာ အသီးနံွဆိုင္တန္းဘက္သို့ ယြန္းေတာ့သည္။
ထိုေနရာတြင္ အစားအစာအမယ္မို်းစံုကို ခိ်တ္ဆဲြထားျပီး စိတ္ကူးတည့္ရာ အဆာေျပ စားနိုင္ေသာအစာမို်းစံုလည္း ေတြ့ရေလသည္။ ဆန္ေစ့ ပံုစံအမို်းမို်းနွင့္ ပဲ ေရာင္စံုမို်းမို်းကို သူမ တခါမွ မျမင္ဖူးခဲ့ေခ်။ ဟင္းခတ္အေမႊးအၾကိုင္တန္းတြင္ မာဆလာမွသည္ မုန္ညွင္းေစ့ ၊ နံနံေစ့ ၊ သစ္ၾကံ့ပိုး၊ ငရုတ္သီးေျခာက္၊ ထန္းလ်က္ ၊  တိုင္းယိုင္ပဲပုပ္ ( သိုနူး )  နွင့္ ဗမာ ငပိ ကအစရိွေလသည္။  သစ္သီးတန္းတြင္ ၾကီးမားအခိ်န္စီးေသာ လိေမၼာ္သီးမ်ား ၊ အရည္ရႊမ္းေသာ ကဲြ်ေကာ္သီးမ်ား ၊ ေမႊးပံ့်ေသာ ၾသဇာသီးမ်ား၊ လိုင္ခီ်း မ်ား ၊ လတ္ဆတ္ေသာ စေတာဘဲရီးမ်ား ၊နွင့္ အနည္းဆံုးအမို်းေပါင္း ၁၂မို်းေလာက္ရိွေသာ ငွက္ေပ်ာသီးမ်ား စသည္ျဖင့္ စံုစီ ေနေတာ့၏။
သုစနၵာအတြက္ သည္ ဆဲြေဆာင္ျဖားေယာင္းမႈေတြကို ျငင္းပယ္လို့ အလြန္ခက္ခဲေနေတာ့သည္။ သို့ေသာ္ သူမ၏ ေမာင္ေတာ္ ေျပာထားေသာ စကားကို သူမ လိုက္နာရေပေတာ့မည္။ ေမာင္ေတာ္က လမ္းေဘးေဈးမွာေရာင္းတဲ့  စားစရာဆို ဘယ္ေတာ့မွ မ၀ယ္နဲ့ ဟုဆိုသတည္း ။
ေနာက္အတန္းမွာ စားေသာက္ဆိုင္တန္းမ်ားျဖစ္ျပီး လူမို်းစံုက ပဲြအတြက္ အစားအစာမို်းစံုကိုလတ္ဆတ္ စြာ ျပင္ဆင္ ထားၾကသည္။ အေငြ့တေထာင္းေထာင္းထေနေသာ အိုးထဲက တရုတ္ေခါက္ဆဲြသည္  ပန္းေသးေခါက္ဆဲြ၊ ၾကက္သားနွင့္ တိုင္းယိုင္ဆန္ေခါက္ဆဲြ ၊အုန္းနို့အခ်ဥ္ရည္ တို့နွင့္ ျပိုင္ေနသည္။ ေမႊးၾကိုင္လတ္ဆတ္ေသာတိုဟူးေၾကာ္ ၊ နို့နွင့္ေရာနယ္ေၾကာ္ထားေသာ မုန့္ၾကိုးလိမ္ ၊တိုင္းယိုင္ ေခါက္လန္ ေကာက္ညွင္းက်ည္ေတာက္  ။ေကာက္ညွင္းက်ည္ေတာက္က ၀ါးလံုးကို ငွက္ေပ်ာသီးအခံြနႊာသလို ခြာစားရေလသည္။  ထို့ျပင္ အျခားေရြးစရာအမ်ားအျပားမွာ ျမန္မာဟင္း၊ ကုလားဟင္း၊ သက္သတ္လြတ္ဟင္း ၊ ေပါင္မုန့္ ၊ ပန္းကိတ္ ၊ နွင့္ တရုတ္ ဒိုးနတ္မုန့္ေတြေတာင္ရေလသည္။
       သေရယိုစရာ ျဖားေယာင္းေနမႈမ်ားကို ထားခဲ့ျပီးသုစနၵာနွင့္ သူမ၏ေမာပန္းေနၾကေသာ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါအေျခြရံမ်ားသည္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးေနရာသို့ေရာက္သြားၾကေလသည္။ ထိုေနရာတြင္ တရုတ္ဆပ္ကပ္ ၊ ကုလားမ်က္လွည့္၊ တိရစၧာန္မ်ားရံုသြင္းျပပဲြ ၊  ရုပ္ရွင္ရံု နွစ္ရံု ၊ ညအခါကျပမည့္ တိုင္းယိုင္နွင့္ ျမန္မာ ဇာတ္ပဲြ နွစ္ရံု တို့ရိွေနသည္။
ေဒါင့္တေနရာတြင္ ေဆးရံုအေသးေလးကိုထိုးထည့္ထားသည္။ ဆရာ၀န္တေယာက္နွင့္ သူနာျပုနွစ္ေယာက္ကိုေတြ့ရသည္။ သူတို့ ဆီအခုထိ လူနာတေယာက္မွ လာေသးပံုမေပၚေခ်။
ဘယ္သူမွ ဒီအခိ်န္မွာ ဖ်ားခ်င္ၾကမည္ မထင္ပါ။ ေဆးရံုေလးေနာက္မွာေတာ့ လွ်ပ္စစ္မီးစက္ ၾကီးရိွေလသည္။ ပဲြအတြက္ အထူးစီစဥ္ထားသည္။ မီးစက္သည္ တနွစ္ပတ္လံုးလာၾကေသာ ဧည့္သည္ေတြအတြက္ စိတ္ခ်မ္းသာရေအာင္ ေထာက္ပံ့ေပးေလသည္။ ပဲြထဲရိွ သုစနၵာ အထူးစိတ္၀င္စားဆံုးျဖစ္ေသာ ေနရာတခုကိုမသြားရေသးေခ်။ ထိုေနရာသည္ ေလာင္းကစား၀ိုင္းမ်ားရိွေသာေနရာတည္း။ ပဲြတခုလံုး၏ အဆဲြေဆာင္ဆံုးေသာ ေနရာလည္းျဖစ္နိုင္ေလသည္။
ေလာင္းကစား၀ိုင္းမ်ားကို တိုင္းယိုင္ပဲြေတြတိုင္းမွာပါ၀င္ လုပ္ခြင့္ေပးခဲ့သည္မွာ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ျပီးျဖစ္သည္။မ်ားစြာသာလူေတြသည္ ေနရာေပါင္းစံုမွ လာၾကျပီး သူတို့ ကံကိုစမ္းၾကသည္။ ပဲြတခုလံုးကိုကန္ထရိုက္ဆဲြထားသူမွာ တရုတ္အဖတ္ျဖစ္သည္။ နမ့္ပန္းခြန္မိန္း က ထိုနွစ္အတြက္ ပဲြကန္ထရိုက္ကိုေလလံပစ္ေသာအခါ အဖတ္က အျမင့္ဆံုးေဈးေပး၍ ဆဲြနိုင္ခဲ့သည္။ကန္ထရိုက္သည္ ပဲြခင္းထဲက ေလာင္းကစား၀ိုင္းမွ ၀င္ေငြအားလံုးနွင့္ အခြင့္ထူးမ်ားကိုခံစားရသည္။  ထို့အတြက္ သူသည္ ပဲြခင္းအတြင္းလိုအပ္ခ်က္မ်ားနွင့္ ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြေတြအတြက္ အခမဲ့ ေထာက္ပံ့ေပးသည္။ ျပည္နယ္အစိုးရက ပဲြတခုလံုးကိုျခံုျပီး ၾကီးၾကပ္ေပးသည္။ ပိုေသခ်ာေစရန္ တင္းၾကပ္ေသာ စည္းကမ္းမ်ားလည္း ခ်မွတ္ေပးျပီး လိုက္နာေစသည္။
‘ ေလာင္းကစားလုပ္တာနဲ့ဒုကၡ ဆိုးကို်းေတြရဲ့ ဥပမာ အျဖစ္ အခ်စ္ကို မျဖစ္ေစခ်င္ဖူး ‘
စ၀္က သူ့ မဟာေဒ၀ီကို အရင္ကတည္းက ေျပာျပခဲ့ဖူးပါသည္။ စ၀္က ေလာင္းကစားကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ဆန့္က်င္သူျဖစ္သည္။ သုစနၵာတေယာက္ ေလာင္းကစား၀ိုင္းေတြ ရိွတဲ့ေနရာ မသြားလွ်င္ စ၀္က ပို သေဘာက်မည္ျဖစ္ေလသည္။ သို့ေသာ္ သုစနၵာကေတာ့  ဘာလို့မ်ား ဒီေလာင္းကစား၀ိုင္းေတြက သူတို့ အေစခံေတြ သူတို့ ေဆြမို်းေတြ သူတို့ ဧည့္သည္ေတြ နွင့္ သူတို့ ဆင္းရဲသားလူထုကို ဘယ္လို ညိွု့ငင္ ဆဲြေဆာင္သလဲဆိုတာ သူ့ကိုယ္ပိုင္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖင့္ ကိုယ္တိုင္သြားၾကည့္ခ်င္မိေလသည္။
         ပထမဆံုးသြားခဲ့ေသာ စားပဲြေပၚတြင္  အ၀တ္စၾကီးျဖင့္ဖံုးအုပ္ထားျပီး  အ၀တ္ေပၚတြင္ ၾကက္ ၊၀က္၊ ဖား၊ ငါးရွဥ့္ ေလးေကာင္ပံုေရးဆဲြထားသည္။ ေျြကအန္စာတံုးအျဖူ၏ ေလးဘက္ေလးတန္ မ်က္နွာျပင္ေတြေပၚတြင္ အေကာင္ေလးေကာင္၏ပံုတေကာင္စီေရးထြင္းထားျပီး အန္စာလွည့္သူက အေပၚေအာက္ထိုးထည့္ထားေသာ တုတ္ေခ်ာင္းကိုလွည့္ရသည္။အန္စာတံုးလည္ေနစဥ္တြင္ သူ့ကို အေပၚက အုပ္ေဆာင္းျဖင့္ အုပ္ထားလိုက္သည္။ လူေတြထိုးသားေတြက သူတို့နွစ္သက္ေသာ အေကာင္ရိွသည့္ အကြက္ေပၚသို့ ေငြမ်ားပစ္ခ်ျပီးေလာင္းၾကရသည္။ ထို့ေနာက္ အန္စာတံုးအလည္ရပ္သြားေသာအခါ အုပ္ေဆာင္းကိုဖြင့္ေပးလိုက္သည္။ ထိုအခါ အေပၚဆံုးတြင္ ျမင္ေနေသာ အေကာင္သည္ ေပါက္ေကာင္ျဖစ္ျပီး တက်ပ္ထိုးလွ်င္ ၃က်ပ္ေလ်ာ္ေလသည္။ ေယာက်ာ္း မိန္းမတို့သည္ တေကာင္ မေပါက္လွ်င္ ေနာက္တေကာင္ကိုေျပာင္းထိုးကံစမ္းၾကျပန္သည္။
ထိုေလးေကာင္ဂ်င္သည္ လူေတြအၾကားေရပန္းအစားဆံုးျဖစ္သည္။ သုစနၵာက မိန္းမအားလံုးနွင့္  ေယာက္က်ားအမ်ားစုထက္ ပိုအရပ္ျမင့္ေနတာေၾကာင့္ ေလးေကာင္ဂ်င္၀ိုင္းစားပဲြကို လူအုပ္အေပၚကေန ထင္းထင္းျမင္ေနရသည္။  စားပဲြ တဘက္စီတြင္ လူေတြ ဒါဇင္ေက်ာ္ရိွေနသည္။ လူငယ္ လူၾကီး အားလံုးပါေသာ္လည္း ကေလးေတြေတာ့ မေတြ့ရေခ်။ေယာက်ာ္းေတြက အမ်ားဆံုးျဖစ္ေသာ္လည္း မိန္းမတခို့်လည္း ေလးေကာင္ဂ်င္ကို သည္းၾကီးမည္းၾကီး ထိုးေနၾကေလသည္။ ေလာင္းကစားသမားအမ်ားစုမွာ တိုင္းယိုင္နွင့္ ေတာင္ေပၚက တိုင္းရင္းသားမ်ားျဖစ္ၾကျပီး သူတို့ယူေဆာင္လာၾကသည့္ ပိုင္ဆိုင္ေသာေငြေလးေတြအားလံုး အေျြကပါမက်န္ေအာင္ စြန့္စားျပီး ကံစမ္းဖို့ရာ စားပဲြေပၚသို့ ပစ္ခ်ေနၾကေလသည္။ သုစနၵာကေတာ့ သူတို့ကိုၾကည့္ျပီး သနားေနမိေတာ့သည္။ သူတို့ရံွုးသြားလို့ အိမ္အျပန္မိသားစုအတြက္ ဘာမွ မရိွေတာ့မွာကို သူမ စိုးရိမ္ေနမိေလသည္။
  ေလာင္းကစားဒိုင္မ်ားသည္ မနၱေလးဘက္မွ လာၾကသည္။ တခို့်လည္း အျခားေနရာမွ လာၾကသည္။ ။သို့မဟုတ္ ေဒသခံ တရုတ္စီးပြားေရးသမား အဖဲြ့ေတြက စုလုပ္ၾကတာမို်းလည္း ရိွသည္။ သို့ေသာ္  ခ်မ္းသာ ဆင္းရဲ ၊ ေယာက်ာ္းမိန္းမ ၊ သူတို့အားလံုးသည္ ေလးေကာင္ဂ်င္၀ိုင္းမွာေတာ့ အားလံုးကို ေမ့သြားၾကေလသည္။ ထိုးသားေတြ၏ မ်က္ၾကည့္ေတြကအန္စာတံုးေပၚမွာ စူးနစ္ထိုးစိုက္၊အျပံုးတို့ မ်က္နွာျပင္မွ ေ၀းကြာထြက္ေျပး ၊ေနသားမက်ျဖစ္ေနတာကေတာ့ သုစနၵာပဲျဖစ္ေလသည္။ သူမသည္ စ၀္၏ ေျပာစကားကို နားေထာင္ခဲ့ျပီး ဒီပဲြခင္းေနရာမွ အေ၀းသို့ေျပးထြက္လိုက္ခ်င္မိေလသည္။
         သူမသည္ ထိုေနရာမွ ထြက္လာခဲ့ျပီးေနာက္ တေန့လယ္လံုးက ၾကီးမားေသာအျဖစ္အပ်က္ေတြကို ျပန္သံုးသပ္ေတြးေနမိသည္။၃၆ေကာင္ထီ ဖြင့္ပဲြကို ထိုည ၁၁နာရီတြင္ ျပုလုပ္မည္ျဖစ္သည္။ ဒိုင္က ၃၆ေကာင္ထဲမွ ေပါက္ေကာင္တေကာင္အမည္ကို ေသတၱာေလးထဲတြင္ထည့္ထားျပီး ထိုေသတၱာေလးကို ေပ၂၀ အျမင့္ရိွတိုင္ေပၚသို့ ၾကိုးျဖင့္ ျမွင့္တင္ထားတာကို သုစနၵာျမင္ရသည္။ ဟိုးအရင္ကေတာ့ ေပါက္ေကာင္ကို ခြန္မိန္းက စိတ္ၾကိုက္ေရြးေပးသည္။ သို့ေသာ္ စ၀္က ဒီအလုပ္ကို မလုပ္ေတာ့ေခ်။ဒိုင္ကပဲ သစၥာဆိုျပီး လိွု့်၀ွက္စြာျဖင္ ့ေပါက္ေကာင္ကိုေရြးသည္။
         ေပါက္ေကာင္ကိုထည့္ျပီး ေသတၱာေလးကိုတိုင္ေပၚတင္ထားလိုက္သည့္အခါ အေစာင့္ေတြမ်က္လံုးက ထိုၾကိုးေလးေပၚက မေရြ့ေတာ့ေခ်။ ထိုးခ်င္ေသာလူေတြက ၅နာရီမွ ၁၁နာရီအတြင္း ကိုယ္ၾကိုက္သည့္အေကာင္ကို ထိုးနိုင္သည္။ ထိုးသူေတြက ေပါက္ေကာင္၏ သဲလြန္စကိုရွာၾကသည္။ ေပးထားေသာ အတိတ္၏ အဓိပၸါယ္ကိုရွာၾကသည္။ အိပ္မက္ကို အဓိပၸါယ္ဖြင့္ၾကသည္။
မေန့ကေပါက္သြားျပီးသားတေကာင္နွင့္ သူတို့ အတဲြမိတ္ဘက္အေကာင္ေတြကို ဖယ္လိုက္ျပီး က်န္ ၃၂ ေကာင္..ျဖစ္ေသာ ျြကက္ ဆင္ က်ား ေဒါင္း ….စသျဖင့္ ထဲက  တေကာင္ေကာင္ကို ေရြးရမည္။ အကယ္၍ေပါက္ခဲ့လွ်င္ ထိုစြန့္စားမႈအတြက္ ၂၇ဆ  အေလ်ာ္ေပးေလသည္။ ၃၆ေကာင္ထီကို အေ၀းရိွ ဘြတ္ကီဒိုင္မ်ားမွ တဆင့္လည္း ထိုးလို့ရသည္။ မနၱေလး ေမျမို့ လားရိွုး စသျဖင့္ အရပ္ေတြမွ လည္း ထိုးၾကေလသည္။ ၃၆ေကာင္၏ညိွု့ငင္ ဖမ္းစားမႈေၾကာင့္ သုစနၵာသည္ သူ့ခြန္မိန္းကို မရိုမေသလုပ္ဖို့ အေတြးမို်း ရလာေလသည္။ 
 သူမ၏ ပဲြခင္းထဲေလွ်ာက္လည္ပတ္ေရးသည္ ျပီးဆံုးသြားခဲ့ျပီ။ သို့ေသာ္ မျပီးဆံုးခင္မွာပင္ စူးရွက်ယ္ေလာင္ေသာ  ဥၾသဆဲြသံၾကီးနွင့္အတူ ၀ီစီသံရွည္ၾကီးကိုၾကားလိုက္ရျပီးေနာက္ လားရိွုး မနၱေလး မီးရထား ၾကီးသည္ ေကြ့ပတ္၍ ပဲြခင္းအလယ္က ဘူတာဆီ ထိုးဆိုက္လာေလသည္။
သည္ရထားသည္ မူထီြပဲြေတာ္အတြက္ အထူးရထားအျဖစ္ ပဲြေတာ္ေနရာတြင္ ခဏသာ ရပ္ေပးျခင္းျဖစ္ျပီး ပဲြေတာ္လာခရီးသည္ ဧည့္သည္မ်ား ရထားေပၚမွ ထိုးဆင္းလာၾကေတာ့သည္။ ရထားေပၚကခရီးသည္ေတြကုန္သြားေသာအခါ ရထားၾကီးသည္ေဒါသတၾကီး ရွူးရွူးရဲွရဲွ ေအာ္ေနစဥ္ ရထားေပၚကအခုနက ခရီးသည္မ်ားသည္ ပဲြေတာ္အတြင္း က လူအုပ္အတြင္း ၀င္ေရာက္ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကေတာ့၏။ေနာက္ထပ္ ၀ီစီသံရွည္ကိုၾကားလိုက္ရျပီးေနာက္ ရထားအင္ဂ်င္နီယာ ဂါတ္ဗိုလ္သည္ ပဲြေတာ္အတြင္းမွ ရထားထြက္ခြာျပီး ခရီးဆက္ဖို့  ဆံုးျဖတ္လိုက္ေလသည္။
    စ၀္နွင့္သုစနၵာသည္ မိုးလင္းထိကျပၾကေသာ တိုင္းယိုင္ျမန္မာ နွစ္ဘာသာ ေတးဂီတ ဇာတ္သဘင္ပဲြကိုမၾကည့္နိုင္ၾကေတာ့ေခ်။ ထိုအစား သူတို့နွစ္ေယာက္သား စံအိမ္ေတာ္ေရွ့က ၀ရံတာေလးတြင္ထြက္ထိုင္လိုက္ၾကျပီး  စနၵကူးျမစ္ စိမ္းလဲ့လဲ့ျမေပၚထိုးက်ေနေသာ လွပ ၀ိုင္းစက္ေသာ လျပည့္၀န္းၾကီး၏ေငြျခည္ လင္းလက္ ကိုေငးၾကေလသည္။ 
‘ က်မ ဒီေန့တေန့လံုး ပဲြမွာ ေတြ့ရတာေတြက က်မအေတြးေတြကို အၾကာၾကီး ဆဲြေခၚသြားလိုက္သလိုပဲ 
သုစနၵာက စ၀္ကို ေျပာလိုက္သည္။
သူကဘာမွ ျပန္မေျပာပါ။ သူမသည္ အေ၀းက လင္းလိုက္မိွန္လိုက္ျဖစ္ေနေသာ ျမစ္ျပင္ဆီမွ သူ့ မ်က္နွာျပင္သို့ လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္။ သူ့မ်က္၀န္းမွာ  ၀မ္းနည္းေနတာျမင္ရသည္။ 
   သူတို့ ဘ၀ေတြကို ေမာင္ကေျပာင္းပစ္လိုက္နိုင္မယ္လို့ ထင္လား ‘ 
သူ့ကို အားေပးရင္းက လိုလိုခ်င္ခ်င္ပင္ သူမေျပာသည္။
  ေမာင္လုပ္နိုင္မယ္ထင္တယ္ … တေယာက္ေယာက္ကလုပ္နိုင္မယ္ ထင္တယ္ … ေမာင္အခု မသိေသးဖူး ‘
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
(ဓာတ္ပုံ – အေနာ္ရထာမင္းၾကီး၏ မိဖုရား ေစာမြန္လွတည္ခဲ့ေသာ ဘုရားကို ေတြ႔ရစဥ္၊ အင္တာနက္မွ ရပါတယ္။ တရုတ္ျပည္တြင္းမွာလည္း ထုိပုံသ႑န္အတိုင္း ဘုရားတည္ထားတာ ရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts