>Mar Mar Aye – 373

>

“ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၃၇၃)

စႏၵယားဆရာႀကီး ေအဝမ္းခင္ေမာင္ရဲ႕ ဘဝေနာက္ဆံုးအခ်ိန္

မာမာေအး

မတ္ ၂၇၊ ၂၀၁၁



(photo: bbc)

BBC က အသံလႊင့္ခ့ဲသည့္ ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္

မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ – အရင္တပါတ္မွာတုန္းက ေအ၀မ္းခင္ေမာင္လို႔ ေခၚၾကတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ စႏၵရားဆရာႀကီး တီးခတ္သြားတဲ့ ေက်းေစတမာန္ စႏၵရားလက္သံ ဘယ္ေလာက္ လက္က်မွန္သလဲ၊ လက္စြမ္းျပ တီးခတ္ၾကမယ့္သူတိုင္း ဒီကေန႔အထိ စံယူ ေလ့က်င့္ေနၾကတဲ့ တီးကြက္တီးလံုး ျဖစ္ေနတုန္းပါဘဲလို႔ ေျပာရင္ သေဘာေပါက္ေတာ့ေပါ့ေနာ္။



အလကၤာေက်ာ္စြာ ဆရာေရႊျပည္ေအးဟာ ငယ္စဥ္က အဆိုန႔ဲစၿပီး ဂီတေလာက ၀င္ခဲ့သူပါ၊ ၿပီးေတာ့ ဆိုင္း၊ တေယာနဲ႔ စႏၵရားကို တမ်ိဳးၿပီးတမ်ိဳး ေျပာင္းတီးခတ္လာတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ သီခ်င္းေရးတဲ့ဆီ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္၊ အမိ ျမန္မာ့ဂီတကို ကၽြမ္းက်င္ က်က္စားႏိုင္လာၿပီးတဲ့အခါ ႏိုင္ငံတကာဂီတဖက္ က်ိဳးစား ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ေခတ္အဆက္မျပတ္ပါဘဲ၊ ေအ၀မ္း ခင္ေမာင္ကို စံတင္စရာ လက္သံသာရွင္ျဖစ္ေအာင္ ေက်းေစတမာန္နဲ႔ပဲြျမွင့္တာလို ေနာက္ကလာတဲ့ စႏၵရားတက္လူ သူငယ္ တစ္ဦးကို ျမင္ျပန္လာတဲ့အခါ အဆိုေက်ာ္ကိုျမႀကီးအတြက္ ေရးေပးတဲ့ “မိုး”သီခ်င္းဓါတ္ျပားသြင္းရာမွာ စီစဥ္လမ္းျပ တီးခတ္ေစပါတယ္၊ ဆရာေရႊျပည္ေအးရဲ႕လက္ရာ “မို”းသီခ်င္း ဓါတ္ျပားသြင္းခြင့္ရတဲ့ စႏၵရားတက္လူငယ္ကေလးဟာ “စႏၵရားခ်စ္ေဆြ” ပါဘဲ၊ မိုးသီးမိုးေပါက္ကဲ့သို႔ လက္စြမ္းျပထားတဲ့ စႏၵရားခ်စ္ေဆြရဲ႕လက္သံ တီးကြက္ေတးသြားဟာလဲ မေလ့က်င့္ရင္မျဖစ္တဲ့ ဂီတသံစဥ္ဂႏၱဝင္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္၊ ေသခ်ာခ်င္ရင္ ကိုယ့္အသိ အတီးပညာရွင္တေယာက္ေယာက္ကို ေကာက္သာေမးၾကည့္လိုက္ပါေတာ့။

အသံတိတ္ရုပ္ရွင္ေခတ္က စႏၵရားဆရာေတြ ရုပ္ရွင္ရံုတိုင္းလိုလိုမွာ ရိွၾကပါတယ္၊ စႏၵရားဦးျမေမာင္၊ ဂီတလုင္ ေမာင္ကိုကို၊ ဆရာခင္ေမာင္ရဲ႕ညီ ကိုသီဟ၊ ကိုထြန္းညြန္႔၊ အလကၤာေက်ာ္စြာ ဆိုင္းဆရာႀကီး ဦးဟန္ပရဲ႕သား စႏၵရားကိုညြန္႔လႈိုင္ ေခၚ ဂီတာညြန္႔၊ စိန္ပါတီရဲ႕ေမာင္ – ကိုေသာင္း၊ စိန္ေ၀လွ်ံေခၚ ကိုဘိုးေဝ၊ ဆိုင္းဆရာ စိန္လွၿမိဳင္၊ စႏၵရားေအာင္သန္း၊ ဆရာ ေရႊတိုင္ေအး၊ ကိုစိန္ထြန္း၊ အသားျဖဴလွေရႊ (စစ္ကိုင္းလွေရႊ)၊ အသားမဲလွေရႊ (ရန္ကုန္လွေရႊ)၊ ကိုေစာထြန္း၊ စိန္ျမေမာင္၊ စႏၵရား ခ်စ္ေဆြ၊ ကို႐ႈလိႈင္၊ ကိုလွေအာင္ – စတဲ့ စႏၵရားဆရာေတြ ရန္ကုန္က ရံုေတြမွာ တီးခတ္ခဲ့ၾကပါတယ္၊ ေအ၀မ္းခင္ေမာင္ကေတာ့ တီး၀ိုင္းသံုး၀ိုင္းခဲြၿပီး ဦးေဆာင္ခဲ့တဲ့ ၀ိုင္းေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပါတယ္၊ ဆရာေရႊျပည္ေအးကို ရုပ္ရွင္အသံတိတ္တီး၀ိုင္းမွာ မာေအး မေတြ႔ခဲ့မိပါဘူးရွင္။

ဆရာခင္ေမာင္ဟာ လူခ်စ္လူခင္ေပါတဲ့သူပါ၊ သဒၶါကလဲေကာင္းေလေတာ့ ေပးကမ္းျခင္းေအာင္ျမင္ရာ ေတာ္ေတာ့္ကို လက္ဖြာပါတယ္ရွင္၊ ဆရာရင့္မႀကီးေပမယ့္ လူတို႔ရဲ႕အျမင္မွာ မၾကည္စရာအားနည္းခ်က္တခုက ရိွေနတဲ့အတြက္၊ အလုပ္ရဲ႕ အျပင္ဖက္ေရာက္တဲ့အခါ အရိုအေသတန္သလို ဆက္ဆံခံရ၊ မေလးမစား အေလာင္ခံရတဲ့ဒဏ္ တသက္တာ ခံစားသြား ရရွာပါတယ္ရွင္။

ဒီကိစၥကို မာေအးက သိပ္မေျပာခ်င္ပါဘူးရွင့္၊ ဒါေပမယ့္ ဆရာ့မွာက မ်ိဳးဆက္မွ မက်န္ရစ္ေတာ့ ေတာ္ေသးတာေပါ့လို႔ ေအာင့္ေမ့မိပါတယ္၊ အမွန္တရား ဆိုတာ ဖုံးကြယ္လို႔ ရေကာင္းတာမွ မဟုတ္တာေလ၊ ဒီေန႔ ဒီအေျခအေနမွာေတာ့ – လူ႔အခြင့္အေရး-လူ႔အခြင့္အေရးဆိုၿပီး “ေဂး အဖဲြ႔ေတြ” ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း အသံေတြထြက္၊ မာေအးတို႔ ေနျပည္ေတာ္မွာလည္း “အလွဖန္တီးရွင္” ရယ္လို႔ ေစ်းကြက္ကမိေနၿပီဘဲ။

သတင္းစာ ဂ်ာနယ္စာေစာင္ေတြအတြက္ စာေပစိစစ္ေရးလုိ႔ ေခၚတဲ့ ႏွိပ္ကြပ္တဲ့အဖဲြ႔ မေပၚေသးခင္က ေတာင္ၿပံဳးပဲြေတာ္မွာ သြားေပ်ာ္ရင္း နတ္ေခ်ာ့ေတးနဲ႔ ေကြးေအာင္ကေနတဲ့ဓါတ္ပံုကို ေဖၚျပၿပီး “ေအ၀မ္းေဒၚခင္ေမာင္”လို႔ေတာင္ အေလာင္ခံရဖူးပါတယ္၊ ဒါဆိုရင္ မာေအးဘာေျပာခ်င္တယ္ဆိုတာ သိေရာေပါ့၊ ရာဇဝင္ရုပ္ရွင္မင္းသားေခ်ာ ခင္ေမာင္ညြန္႔တို႔နဲ႔ တဖဲြ႔တည္းေတြဘဲ။

ဆရာေအ၀မ္းဟာ မူရင္းဘ၀ျပန္လွန္းရေအာင္ သကၤန္းဝတ္ၿပီး ႀကိဳးစားၾကည့္ရွာပါေသးတယ္၊ ေရွးေရွးေသာသံသရာ က ဖန္ခါခါအေနဆိုးခဲ့လို႔ထင္ပါ့၊ ျပင္မရတဲ့စိတ္အရိုင္းနဲ႔ အရိွအတိုင္း ဆက္ေနသြားေတာ့ကာ သူ႔ရဲ႕ဖူးစာရွင္ဟာ အမ်ိဳးသားသာ ျဖစ္ေတာ့မွာေပါ့ရွင္၊ ဒီလိုဘဝမ်ိဳး တုိးဝင္လာတဲ့ အမ်ိဳးသားခမ်ာလည္း သက္သာမွာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဟိုကစ ဒီကေနာက္ ေသခ်ာေပါက္ ရူးခ်င္မွာဘဲ၊ ဒါနဲ႔ဘဲ ရဲေဆးတင္ဖို႔ရာ ယမကာနဲ႔တဲြေတာ့ အရက္စဲြသြား၊ ဆရာ့နားလာတဲ့ေယာက်ၤားဆို သံသယပြား-စကားမ်ား၊ သူ႔ကိုယ္သူရွင္းသြားမွေအးမယ္ဆုိၿပီး ဓါးအဆဲြေကာင္းလို႔ ဝင္တားတဲ့ ဆရာ့လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြ အေၾကာျပတ္တဲ့ဟာျပတ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္၊ ျပန္တီးႏိုင္တာ ကံေကာင္းလို႔ဘဲေပါ့။

ရုပ္ရွင္ေတြကလည္း ဖလင္မရလို႔ က်လာ၊ တိုင္းျပည္မွာ ရာတန္သိမ္း၊ ေငြေတြ တရားမ၀င္ေက်ညာနဲ႔ ျဖစ္လာခ်ိန္မွာ၊ ဆရာ ဘိုင္က်သြားတာ နလံမထူႏိုင္ဘူး၊ ဇရာပိုင္းလည္း ေရာက္ၿပီေလ၊ ခါးပတ္ကေရႊသား၊ ေခါင္းေဆာင္းေတာ္ေရႊစည္းပံုက ရတနာမ်ားနဲ႔ မယ္ဘုရားေခၚၾကတဲ့ခင္ခင္- လက္ဖ၀ါးမွာေငြမရႊင္ေတာ့ ခပ္အင္အင္ျဖစ္လာၾကတာနဲ႔ သနားတယ္၊ ဆရာ့ကိုယ္စား ေဒါသေတြ ပြားမိပါရဲ႕။

ဒါေၾကာင့္ ဆရာရွာလာတဲ့ ေခတ္ေဟာင္းသီခ်င္းတစုကို အေခြထုတ္ေပးဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ပါတယ္၊ ဒီအထဲက ေမရွင္ရဲ႕ သံုးရာသီ ကို ရုပ္ျမင္သံၾကား ရိုက္ခ်င္တယ္၊ ရက္ခ်ိန္း ယူထားတယ္လို႔ သီခ်င္းလာတိုက္ေပးရင္း ေျပာခဲ့ပါတယ္၊ ခ်ိန္းတဲ့ရက္မွာ အသံလႊင့္ ရံုကို မာေအးေရာက္သြားေတာ့ ေဆးရံု တက္လိုက္ရလို႔ အသံသြင္းရိုက္ကူးရက္ကို ဖ်က္ထားသတဲ့၊ မာေအးကို မေျပာလိုက္နဲ႔ ေဆးရံုက ခဏျဖစ္ျဖစ္ လစ္လို႔ရရင္ လာခဲ့မလို႔၊ သြားေစာင့္ေနလို႔ မွာထားတဲ့လူနဲ႔ စာတေစာင္ေတာင္ ေပးလိုက္ေသးတယ္။

“သမီးမေအးျမင့္ ေရာ္ဘာဖိနပ္၀ယ္ေပးလိုက္ပါ၊ သားေရဖိနပ္မပို႔နဲ႔ ေဆးရံုမွာ ေပ်ာက္တတ္တယ္၊ – ေအ၀မ္း” တဲ့ ၊ ဘာျဖစ္တာလဲလို႔ ေမးေတာ့ လွ်ာေအာက္က အပူဖုေလးေဖာက္ၿပီးေတာ့ ေညွာ္မိလို႔ အနာရင္းလာတယ္ ေျပာတာဘဲ၊ တပတ္ေတာင္ ရိွၿပီ၊ အဲဒါနဲ႔ခ်က္ခ်င္း ေဆးရံုကိုလိုက္သြားပါတယ္၊ ေဆးရံုႀကီးေအာက္ထပ္က ခပ္ေမွာင္ေမွာင္ အခန္းတခန္းထဲက ရိုးရိုးသံကုတင္ေလးေတြ ၾကပ္ေနေအာင္စီထားတဲ့အေပၚမွာ တျခားလူနာႏွစ္ဆယ္ေလာက္နဲ႔အတူ ဆရာခင္ေမာင္ကို အရိုးေပၚ အေရတင္ အေျခအေနနဲ႔ ျမင္လိုက္ရပါတယ္ရွင္။

မာေအးလာတာျမင္လို႔ လူေတြဝိုင္းၾကည့္ေနတာေပမယ့္ မရွက္ႏိုင္ပါဘူး၊ ကုတင္ေဘးမွာ ဒူးတုတ္ထိုင္ရင္း မတင္းႏိုင္ေတာ့ ငိုတာေပါ့၊ ဆရာစကားမွ မေျပာႏိုင္ေတာ့တာ၊ သူ႔ႏႈတ္က အန႔႔ံဆိုးေတြ တိုးမွာစိုးလို႔ မ်က္ႏွာကိုတဖက္လွည့္ထားၿပီး ခဲတံနဲ႔ စာေရးျပပါတယ္၊ “ငါမေနရေတာ့ပါဘူး”တဲ့၊ မာေအးကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ေနတယ္၊ သူ႔သံေယာဇဥ္ကေလးကို စိတ္မခ်လို႔ အပ္တာပါဆုိတာ သိလိုက္တာေၾကာင့္ စိတ္ခ်ပါ ေစာင့္ေရွာက္ပါ့မယ္လို႔ ေျပာလိုက္ခဲ့ေတာ့ မ်က္ရည္ၾကားက ၿပံဳးျပသြားပါတယ္၊ ဆရာေတာင္ကြယ္ေတာ့ ဟိုတေယာက္က ရဟန္းျပဳသြားေတာ့မယ္ ဆိုလို႔ ဝမ္းေျမာက္စြာ ဒကာမႀကီး လုပ္ခဲ့တာေပါ့ရွင္။

ေအ၀မ္းခင္ေမာင္အတြက္ စႏၵရားဆရာမ်ား ဦးေဆာင္တဲ့ ဂီတသမားေတြက ဆရာ့ဆႏၵအရ ေက်းေစတမာန္ စာထြင္း ပံုေဖၚထားတဲ့ လြမ္းသူ႔အုတ္ဂူ တည္ေဆာက္ ပူေဇာ္ခဲ့ပါတယ္၊ သို႔ေသာ္လည္း အမွတ္တရေတြ ေပ်ာက္ကြယ္ေစလိုတာလား၊ အေတြးမ်ားစရာ သခ်ိၤဳင္းေနရာေတြ ဖ်က္သိမ္းေစဆိုတဲ့ အမိန္႔အာဏာ ထုတ္ျပန္လာေတာ့ မာေအးရဲ႕သံေယာဇဥ္ ဂီတမိခင္ဖခင္ ဆရာသခင္တို႔ရဲ႕ အုတ္ဂူေတြလည္း အနိစၥသေဘာ ကိစၥေခ်ာကုန္ေတာ့တာပါဘဲရွင္၊

*သံေယာဇဥ္—-သံေယာဇဥ္ စကားေလး သံုးခြန္းမို႔ ညႊန္းေစခ်က္လည္း နည္းမယ္ထင္ xxxx


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts