>Mar Mar Aye, – 372

>


“ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရိွေသးတယ္” အမွတ္ (၃၇၂)

စံထားလက္သံ ေက်းေစတမာန္
မာမာေအး
မတ္ ၂၀၊ ၂၀၁၁


BBC က အသံလႊင့္ခ့ဲသည့္ ေဆာင္းပါးကုိ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္သည္။


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္ –
မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတ၀ါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တို႔ေရ – ၿပီးသြားခဲ့တဲ့အစီအစဥ္မွာ စႏၵရားလက္သံ စံအျပဳခံရတဲ့ စႏၵရားေအဝမ္းခင္ေမာင္အေၾကာင္း ေျပာရင္းနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ရုပ္ရွင္ရံုတီး၀ိုင္းမွာ အသံတိတ္ရုပ္ရွင္ေတြ အသက္ဝင္သလို ခံစားရေအာင္ အလြမ္းဇာတ္ရုပ္အတြက္ ဆိုရင္ ဘယ္လို စာဖဲြ႔ထားတဲ့ သီခ်င္းမ်ိဳးနဲ႔ လိုက္ဖက္ေလသလဲ မဟာဂီတထဲက ရွာေဖြျဖည့္ဆည္း ပံ့ပိုးခဲ့တယ္လို႔ ေျပာျပခဲ့တာပါ။

အသံထြက္ရုပ္ရွင္ေတြ မေပၚေသးခင္က အသံတိတ္ရုပ္ရွင္ေတြရိွတယ္ လို႔ေတာ့ ၾကားဖူးၾကမွာပါေနာ္၊ ဒီေခတ္ရုပ္ရွင္ေတြလို အရုပ္နဲ႔အသံ တဲြၿပီး ျမင္ရၾကားရတာ မဟုတ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ဇာတ္လမ္းအမိ်ဳးမ်ိဳး ရိုက္ကူးျပသခဲ့တဲ့ ရုပ္ရွင္ကားေတြေပါ့၊ ပိတ္ကားေပၚက သရုပ္ေဆာင္တာေတြကို ၾကည့္ေနရေပမယ့္ သူတို႔ဘာေတြေျပာတယ္ဆိုတာ သိဘို႔ စာတန္းက သီးသန္႔ ရိုက္ျပတာကို လိုက္ဖတ္မွ သိရတဲ့ဟာမ်ိဳးပါဘဲ၊ ခုေခတ္ရုပ္ရွင္ေခြ၊ သီခ်င္းေခြေတြမွာလို ေအာက္ေျခမွာ စာတန္းထိုးတာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး၊ အရုပ္နဲ႔စာဘဲပါၿပီး သီခ်င္းတို႔ ေနာက္ခံတီးလံုးတို႔ မပါတာဆိုေတာ့ စဥ္းစားၾကည့္ေလ၊ ေျခာက္ကပ္ကပ္ႀကီး ျဖစ္ေနမွာဘဲ၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ရုပ္ရွင္ရံုတီး၀ိုင္းေတြ ထားေပးလာရတယ္၊ အဆိုေတာ္ေတြ ထားေပးလာရတယ္၊ ေနာက္တဆင့္ တက္ၿပီး ရုပ္ရွင္ကုမၸဏီေတြက သူတို႔ရံုတင္မယ့္ ဇာတ္ကားအတြက္ သီခ်င္းေရးဆရာ သီးသန္႔ ေခၚယူ ေရးသားေစတယ္၊ ရံုတင္မယ့္ ေနရာက ရုပ္ရွင္တီး၀ိုင္းေခါင္းေဆာင္ေတြကို ႀကိဳတင္ သီခ်င္း တိုက္ေပးေစခဲ့ၾကပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ရံု ပင္တိုင္တီးဝုိင္းေတြဟာ ရုပ္ရွင္ ျပေနတုန္းမွာ တိုက္ရိုက္ တီးေပး ဆိုေပးရတဲ့ အလုပ္မ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အတြက္ တီးဝုိင္းေခါင္းေဆာင္ဟာ ဂီတအေတြ႔အႀကံဳ ဗဟုသုတနဲ႔ ျပည့္စံုၿပီး အစီအစဥ္တက် ရုပ္ရွင္ဇာတ္ပို႔ ကၽြမ္းက်င္မွ ျဖစ္ႏိိုင္တာပါ၊ ဆရာေအဝမ္းဟာ ဝုိင္းခဲြသံုးဖဲြ႔ ထားႏိုင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ထဲမွာ ဘီဘီစီေသာတရွင္တဦးက ေမးထားခဲ့ပါတယ္၊ အလြမ္းသီခ်င္းေတြဟာ တကယ္ဘဲ ကိုယ့္ခံစားခ်က္လား တဲ့၊ ဒီေမးခြန္းမ်ိဳးကို အၿမဲလိုလို အေမးခံရဖူးတာနဲ႔ ကိုယ့္ကိုကိုယ္လည္း ျပန္ဆန္းစစ္ေလ့လာခဲ့ပါတယ္၊ ငါဘယ္လိုခံစားျပခဲ့တာပါလိမ့္၊ ဘာေၾကာင့္ပါလိမ့္လို႔ ရွာၾကည့္မိတဲ့အခါ မာေအးကအစ လူ႔ေလာကမွာ ေသာက မရဘူးတဲ့သူ ဒုကၡမေရာက္ဖူးတဲ့သူ ဆိုတာ ရိွမွမရိွဘဲဟာ ၊ တနည္းနည္းနဲ႔ေတာ့ မ်က္ရည္လည္ရြဲ ငိုပဲြနဲ႔ ႀကံဳဖူးၾကမွာပါ၊ ၿမံဳထားရင္ေတာ့ မသိဘူးေလ။

ေလာကႀကီးထဲက အမိ်ဳးမ်ိဳးေသာ ျဖစ္ရပ္ေတြကို ဇာတ္ခံုေပၚမွာလဲ ေတြ႔ခဲ့တယ္၊ ရုပ္ရွင္ေတြထဲမွာလည္း ၾကည့္ရတယ္၊ စာအုပ္ေတြေထာင္ခ်ီၿပီး ဖတ္တဲ့အထဲက ဇါတ္လမ္းမူကဲြေတြကိုလဲ စဲြေနတုန္းပါဘဲ၊ ကိုယ့္ဝန္းက်င္မွာလည္း အကဲခတ္ရင္ ျမင္ဦးမယ္မို႔လား၊ ဒီေတာ့ကာ ကိုယ္တိုင္ခံစားရမွ အေပ်ာ္ရုပ္ အလြမ္းရုပ္ကို ေဖၚထုတ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ အလကားအႏုပညာသမား ျဖစ္သြားမွာေပါ့။

ခ်စ္၊ ရႊင္၊ သနား၊ တည္ၾကားၾကမ္းၾကဳတ္၊ စက္ဆုတ္ေၾကာက္ရြ႕ံ စတဲ့ ခံစားမႈစိတ္အလုပ္ကို စာဖတ္ရင္းျဖစ္ေစ၊ အရုပ္ကိုျမင္ေနရင္းျဖစ္ေစ–ေဝဒနာျဖစ္ေပၚတဲ့အတိုင္း ခ်စ္ေဆြတို႔ခံစားရသလိုဘဲ မာေအးလည္း ခံစားရတာပါ၊ အဲဒါကို ရယ္စရာဆို ရင္လည္း ရယ္ရင္းနဲ႔ဆိုလိုက္၊ လြမ္းရမွာဆိုလည္း အသာေလးဝမ္းနည္းတဲ့ အသံတုန္တုန္ေလး ျဖည့္လိုက္၊ ရိႈက္သံေလး ထည့္ေပးလိုက္နဲ႔ အိုက္တင္လုပ္လိုက္တာေပါ့၊ အသံနဲ႔စာသား တခ်ိန္တည္း လႈပ္ရွားႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ဖို႔ေတာ့ လိုပါတယ္၊ ဆိုတဲ့ အသံကတျခား ရိႈက္သံႀကီးက တျခား ျဖစ္ေနလို႔ကေတာ့ ဘယ္နိပ္မွာလဲ၊ လြမ္းတယ္ ဆိုရာမွာလည္း လြမ္းရံုကေလးကေန ရင္ကြဲ ပက္လက္ အသက္ေရာ ထြက္မေလာက္အထိ ရိွေနပါတယ္။

မာေအးမွာ ေသာတရွင္ေတြ သိပ္သေဘာက်တဲ့ အလြမ္းသီခ်င္းေတြ ရိွတယ္ေလ၊ ေမ့ကြက္ကိုရွာ၊ ပိေတာက္လမ္း၊ ေမ့ ဘဝ ခဏ ဘယ္သူယူပါ့မယ္၊ ဆယ္မိုးဆယ္ေႏြ–ေမွ်ာ္ေလေလေ၀း၊ တေရးခ်စ္ခြင့္ျမင္ရႏိုး၊ မနက္ျဖန္မွဆက္ငိုမယ္ စတဲ့သီခ်င္းေတြနဲ႔ ေနာက္ဆံုးလြမ္းျဖစ္ခဲ့တာ “ေမာင့္အခ်စ္မွ်ား” ေပါ့၊ စင္ေပၚမွာ မဆိုျပျဖစ္တဲ့သီခ်င္းေတြလည္း အမ်ားႀကီးရိွေသးတယ္၊ ပရိတ္သတ္က မေတာင္းဆိုရင္ ကိုယ္က မဆိုျပျဖစ္လို႔ မသိၾကတာ မာေအးက ႏွေမ်ာခဲ့တယ္၊ “ေမာင့္အခ်စ္မွ်ား”ကို (၁၉၇၈) က ကိုယ္တိုင္ထုတ္တာ၊ ဒါေပမဲ့ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ရိုက္ျပျဖစ္ေတာ့မွ လူသိလာတယ္၊ အဲဒါမ်ိဳး ဆိုလိုတာပါ၊ ပရိသတ္က အေဟာင္း သိၿပီးသားသီခ်င္းကိုဘဲ ေတာင္းဆို နားဆင္လိုၾကတာဟာ ကိုယ္တိုင္ တိုက္ရိုက္ဆိုတဲ့အသံနဲ႔ စက္ထဲက ထြက္တဲ့အသံ ဘာကြာ သလဲ ဆိုတာ သိခ်င္လို႔မ်ားလား မသိပါဘူးရွင္၊ စင္တင္ပဲြမွာက ကိုယ့္အလွည့္နဲ႔ ကိုယ္ရတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ သီခ်င္းသံုးေလးပုဒ္ ေလာက္ပဲ ဆိုျပခြင့္ရိွတယ္ မို႔လား၊ အလြမ္းသီခ်င္း မာေအးဟာေတြက စာေကာင္းေကာင္းလွလွနဲ႔ ရွည္ရွည္ေတြဆိုေတာ့ မ်ားမ်ာ းမဆိုျပႏိုင္ဘူး၊ သီခ်င္းေတြရွည္တာကို ႏွစ္ေခါက္ဆိုျဖစ္ေနရတာကလဲ ဆိုနည္းဆိုဟန္ အသက္သြင္းျပဖို႔ လိုလို႔ပါရွင္၊

မာေအးက စင္ေပၚမွာ အလြမ္းသီခ်င္းကို ရသအျပည့္နဲ႔ ဆိုျပၿပီးၿပီဆိုရင္ ပရိတ္သတ္ေတြကို အၿမဲဘဲ အၿပံဳးနဲ႔ဦးညႊတ္ ႏႈတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္၊ သူတို႔ကို အလြမ္းေတြ ခံစားရေအာင္ အသံနဲ႔ ၫိႈ႕ငင္ထားတာကို ေျဖေပးတဲ့သေဘာပါ၊ ၿပီးေတာ့ မာေအး တကယ္ငိုတာ မဟုတ္ဖူးေနာ္လို႔ မေျပာဘဲ သိႏိုင္ေအာင္္လို႔ပါ၊ မာေအးလို႔ေခၚတဲ့ သီခ်င္းသည္မကေလးမွာလဲ ဘ၀ဆိုတာ ရိွေနတာဘဲေလ၊ သူမ်ားေတြဆိုတဲ့သီခ်င္းတခ်ိဳ႕ကိုလည္း ကိုယ္ခံစားရတာမ်ိဳးနဲ႔ တူလို႔ ျပန္ယူဆိုျဖစ္တာေတြလဲ ရိွပါတယ္၊ ဒါေတြ ေနာက္မ်ားမွေပါ့ေနာ၊ ခုဟာက ေအ၀မ္းခင္ေမာင္တီး၀ိုင္းက အလြမ္းရုပ္ဆင္ေပးတဲ့ သီခ်င္းပိုဒ္ေတြအေၾကာင္း ေျပာတာဘဲ ရိွေသးလို႔ပါ။

မာေအးတို႔ ဂီတေလာကမွာ အလကၤါေက်ာ္စြာ ေရႊျပည္ေအးဟာ အသံရိုးလွတဲ့ မဟာဂီတ စႏၵရားလက္က်ေတြကို ဆန္းက်ယ္လွပေအာင္ တီထြင္တီးခတ္ခဲ့တဲ့ ပညာရွင္ျဖစ္ပါတယ္လို႔ စံျပဳထားၾကပါတယ္၊ ေခတ္ေဟာင္းက အဆိုေတာ္ႀကီး မေအးမိရဲ႕ဓါတ္ျပား “ပန္းၿမိဳင္လယ္” ယိုးဒယားႏွစ္ခ်ပ္တဲြမွာ နမူနာ နားဆင္ၾကည့္ႏိုင္ပါေသးတယ္ရွင္၊ အဲဒီလိုစံျပဳခံထားရတဲ့ စႏၵရား ဆရာႀကီး ေရႊျပည္ေအးဟာ စစ္ေျပးရင္း ဖခင္ဆံုးရႈံဳးခဲ့ရတဲ့ အဆိုေတာ္ ရုပ္ရွင္မင္းသမီးႀကီး ေမရွင္က စစ္သားေတြ စစ္မတိုက္ခ်င္ေအာင္ သီခ်င္းတပုဒ္ေလာက္ ဆိုပါရေစလို႔ ပူဆာ ေတာင္းဆိုတဲ့အတြက္ ဂႏၱ၀င္သီခ်င္း “ေက်းေစတမာန္”ကို ေရးေပးရံုမက ဓါတ္ျပားသြင္းတဲ့အခါက်ေတာ့လဲ သူ႔လိုဘဲ စႏၵရားစံထားရမယ့္သူ ေအ၀မ္းခင္ေမာင္ကို ေခၚယူ တီးခတ္ေစခဲ့တဲ့ အတြက္ လက္ကြက္သံဆန္း စမ္းၾကတဲ့ တူရိယာရွင္တိုင္း စံႏႈိုင္းဘြယ္ရာ ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္၊ ေသာတရွင္တို႔လည္း ေအ၀မ္း ခင္ေမာင္လက္သံ စံတို႔ရဲ႕စံကို နာခံၾကည့္ပါဦး။

*(ေအ၀မ္းခင္ေမာင္လက္သံ ေက်းေစတမာန္ * ေမရွင္)
(ေဖာ္ေရြ၊ ေပ်ာ္ေန၊ ေမခ်စ္သူတပါးေပမို႔ ခြင့္လႊတ္ကာထား မတားသင့္ေပ)၂ xx ခ်စ္အားေတြ အလြန္ျမဴးေသာ္လဲ ၾကည္ႏူးခြန္းခ်ိဳျမဴသံ၊ ေျပာရန္ခက္ေသး မယ့္ၾကင္သူေလးရယ္က အေ၀းႏွင္လို႔ေန၊ ခ်စ္ေရး စစ္ေသြး ဆူကာေ၀ xxxx


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts