>Why Korea Series better than Burmese – My Academy Sein

>

ကုိရီးယားကားမ်ား ဘာေၾကာင့္ ျမန္မာကားမ်ားထက္ သာရသလဲ
မုိင္အကယ္ဒမီစိန္
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၃၊ ၂၀၁၁
  “ဒီ မင္းသားက ေလွကားထစ္ကေလးမ်ား ထဲကေလ”
 “ဟန္ဂါအင္ (အြန္းဖာ) သိပ္ေတာ္တယ္။ ခ်စ္သူနယ္နမိတ္ ထဲမွာေနာ္။”
“သူက ပန္းခ်ီဆရာ လုပ္တဲ့သူေပါ့”
“ေဟာသည္ အဘုိးၾကီးက ၾကယ္စင္ထဲက”
“အဲဒီ ဂ်န္ဟီး”
“အဲဒီ မင္းသားက လက္ေ၀ွ႔ထုိးတဲ့ ကားထဲက”
“အို… အဲဒါ နီယြန္းထယ္ ပါတဲ့။”
ဤကား ကိုရီးယားမင္းသား မင္းသမီးမ်ားကုိ ျမန္မာပရိသတ္မ်ား မွတ္မိလုိက္ပုံ ျဖစ္ပါသည္။ ေမြးေန႔မ်ားေတာင္  အလြတ္ရေနသူမ်ား ရွိပါတယ္။
“ဟဲ့ … အဲသည္မင္းသမီးေလ … ဟုိမုိဘုိင္းဖုန္းထဲကေန စတားျဖစ္သြားတာ”
“ဒီ မင္းသားက တေန႔ကပဲ ဟုိမင္းသမီးနဲ႔ သတင္းေျပးတယ္ ဆုိတာ”
“အဲဒါ ဟုိေပၚလစီကားထဲက သရုပ္ေဆာင္ျပီး မင္းသား ျဖစ္သြားတာေပါ့။”
“ဒီ မင္းသမီးေလ…မသိဘူးလား….တေန႔ က ဖက္ရွင္ေၾကာ္ျငာထဲမွာ ရင္လ်ား၀တ္ထားတဲ့သူေလ”
“အဲဒါေပါ့ … ဟုိ ေၾကာ္ျငာထဲမွာ ေပါင္ေပၚေအာင္ ၀တ္ထားတဲ့မင္းသမီး”
“ဟဲ့ အဲဒါဘရာစီယာေၾကာ္ျငာထဲက ေလ”
အဲ…. အဲဒါေတြကေတာ့ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာမင္းသား မင္းသမီးမ်ားကုိ ျမန္မာပရိသတ္မ်ား မွတ္မိလုိက္ပုံျဖစ္ပါသည္။
စိတ္လည္း ညစ္မိပါရ႕ဲဗ်ာ။ အဲဒါေတြ အမွန္တရားေတြပါ။ စစ္အစုိးရလက္ထက္မွာ အႏုပညာသည္ေတြရဲ့ အေျခအေနမွန္ေတြ။ ဒါဘာေၾကာင့္လဲဆိုတာကုိ အခု ေရးမလုိ႔။
အရင္တုန္းကဆို ၀င္းဦး၊ ခင္သန္းႏု၊ ျမင့္ျမင့္ခင္၊ ႏြဲ႕ႏြဲ႕မူ၊ ၀ါ၀ါ၀င္းေရႊ၊ ညြန္႔၀င္း၊ ေဒစီေက်ာ္၀င္း၊ ထြန္းေ၀၊ ေက်ာ္ေဆြ၊ ေအာင္လြင္တုိ႔ ဆုိတာ ျမန္မာပရိသတ္ပါးစပ္ဖ်ားမွာ မခ်ခဲ့ပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ ဟာသဆုိတဲ့ ေခတ္တစ္ေခတ္ကို ေပးခဲ့တဲ့ သမန္းက်ားအုပ္စုကိုလည္း မေမ့ႏုိင္ပါဘူး။ သူတုိ႔သရုပ္ေဆာင္တဲ့ကားမ်ားနဲ႔ တဲြျပီး မွတ္မိေနၾကတာပါ။ ယခုေခတ္ ကုိရီးယားကားမ်ားကို မွတ္မိေနၾကသလုိပါပဲ။
ကိုရီးယားကားမ်ားက်ေတာ့ ကိုရီးယား မင္းသား မင္းသမီးမ်ားကုိ ဇာတ္ကားထဲက အမည္မ်ား တြင္က်န္ရစ္ပုံေတြကေတာ့ မူရင္းအမည္မ်ားထက္ မွတ္ရ လြယ္တဲ့ အမည္ကုိ မွတ္မိသြားၾကပါတယ္။ ျမန္မာမင္းသား မင္းသမီးမ်ားရ႕ဲ အမည္ရင္းမ်ားထက္ကုိ ဇာတ္ကားထဲက  ဇာတ္ေကာင္အမည္တြင္တယ္ ဆုိတဲ့ ကားေတြလည္းရွိပါတယ္။
ဥပမာ “ေမတၱာရွင္မေလး ညိမ္းညိမ္းအိ” ကားထဲက အဂၤလန္စိန္ ဆုိတဲ့ အမည္ေပ်ာက္ျပီး ညိမ္းညိမ္းအိ အမည္တြင္သြားသလုိ ေပါ့ဗ်ာ။ ဆုိလုိတာက ျမန္မာရုပ္ရွင္ေခတ္တစ္ေခတ္ဟာလည္း ကုိရီးယားေခတ္ထက္ သာခဲ့ပါတယ္ ဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။
အဲသည္ေခတ္ရဲ႕ ေရွးေခတ္ကဆုိလည္း သူ႕ေခတ္နဲ႕သူ ဆုိသလုိ အမွတ္တရမ်ား က်န္ခဲ့ၾကပါတယ္။။ အဲသည္ေခတ္အခါမွာလည္း သူ႕နည္းသူ႕ဟန္ ဖက္ရွင္ေခတ္တုိ႕ ဆုိတာ ရွိခဲ့မွာပါပဲ။ သုိ႕ေသာ္ ယေန႕ေခတ္ေလာက္ ဖက္ရွင္ကုိ ဦးစားေပးတာ၊ အလွအပကုိ ျပိဳင္ၾကတာ၊ အ၀တ္အစားကုိ လြန္ကဲတာ မရွိပါဘူး။ ပုိက္ဆံ အသုံးအျဖဳန္းကေတာ့ ေျပာမေနပါနဲ႕ေတာ့။ မုိဘုိင္းေခတ္၊ ဘာေခတ္၊ ညာေခတ္တဲ့ ဗ်ား။ လုိက္မမွီေတာ့ေလာက္ေအာင္ မိုးေပၚမွာ ေန ေနၾကေလရဲ႕။
ကုိင္း … ထားပါေတာ့။ အခု ေဆြးေႏြးမွာက ဘာေၾကာင့္ ကိုရီးယားကားမ်ားက သာေနရသလဲ ဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ေလ့လာမိသေလာက္ ေျပာရရင္ သူတုိ႔တုိင္းျပည္မွာ စစ္အစုိးရက အႏုပညာသည္မ်ားကုိ ဂုတ္ကေန ဖမ္းဆဲြထားတဲ့ ဥပေဒ မရွိဘူး။ ဆုိလုိတာက ေပၚလစီကားတို႔၊ ေပၚလစီ သီခ်င္းတုိ႔၊ အဖား အယားမ်ား မရွိဘူး လုိ႔ စတင္ သုံးသပ္မိတယ္။ (ဒါကေတာ့ မုိင္အကယ္ဒမီ အေနနဲ႔ အေပၚယံ အျမင္ ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မယ္။)။
ဒီေတာ့ကာ အႏုပညာလြတ္လပ္ခြင့္ကုိ ေပးထားတယ္။ ရုပ္ရွင္မင္းသား မင္းသမီးမ်ားရဲ့ မ်က္ႏွာအမူအယာမ်ားဟာ ၾကည့္လုိက္တာနဲ႔ လြတ္လပ္ေနတယ္လုိ႔ ခံစားရတယ္။
“ဒီ သရုပ္ေဆာင္ေတာ့ ဘယ္ေန႔ စစ္အစုိးရရဲ့ ေပၚလစီကား ေခၚရုိက္ခံ ထိမလဲ”
“ဒီလူေတာ့ ေပၚလစီသီခ်င္း ဆုိခုိင္းလဲ ဆုိမယ့္ပုံပဲ”
ဆုိတဲ့ အျမင္မ်ဴိး လကၡဏာ မရွိဘူး။
(ဒီေနရာမွာလည္း ရုိက္ခ်င္ေနတဲ့ သရုပ္ေဆာင္ေတြ ရွိခ်င္ ရွိေနဦးမွာ။ အတတ္ေျပာလုိ႔ေတာ့ မရေသးဘူး။)
ဒါတင္လား ဆုိေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူး။ ဇာတ္လမ္းမ်ားကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္လည္း လြတ္လပ္တယ္။ ဥပမာ – လူၾကီးမင္း သားသမီးမ်ားဟာ ဥပေဒအျပင္ဘက္မွာ ဘယ္လုိေနထုိင္ ေနတယ္။ လူသတ္မူကုိေတာင္မွ က်ဴးလြန္ျပီး လြတ္သြားပုံ၊ ဆင္းရဲသားမ်ား အႏွိပ္စက္ခံရပုံ၊ ရုိးသားသူမ်ားကုိ ေခ်ာင္ထုိးထားပုံ (အဲ … တခ်ဴိ႕ အခန္းမ်ား စစ္အစုိးရက ျဖတ္ေတာက္တာေတာင္ ရွိတယ္။ အဲဒါသာ ၾကည့္ေတာ့)။
ဒါ့အျပင္ အျပင္မွာေတာင္မွ စိတ္မကူးရဲတဲ့ အခန္းမ်ား …. ဥပမာ အိမ္ေထာင္မျပဳခင္ ကုိယ္၀န္ရွိတာ၊ ဗုိက္ၾကီးနဲ႔ ေယာက်ာၤး မရွိဘဲ အိမ္ျပန္ လာတာ၊ ကေလးလက္ဆဲြျပီး ခပ္တည္တည္ အိမ္ေပၚျပန္တက္တာ၊ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္တာ၊ သူမ်ား သားမယား ျပစ္မွားတာ၊ အက်င့္စာရိတၱအားျဖင့္ မေကာင္းတဲ့ မင္းသား မင္းသမီးမ်ားကုိ ဦးစားေပးျပတာ၊ ကုိယ့္ေၾကာင့္ ကုိ္ယ္၀န္ရလာတဲ့ မိန္းကေလးကုိေတာင္မွ ေရွာင္ျပီး မင္းသမီးကုိမွ ယူမယ့္ မင္းသားလည္း ရွိသတဲ့။
(အဲ … အဲသည္ အခန္းေတြကိုေတာ့ စစ္အစုိးရက မျဖတ္ေတာက္ဘူး ခင္ဗ်။ ျမန္မာပရိသတ္ အားက်ေအာင္၊ ပ်က္စီးေစေအာင္ ထင္ပါရဲ့)။
ဆုိလုိတာကေတာ့ဗ်ာ…။ ကိုရီးယားကားမ်ားတင္မက တရုတ္ကားမ်ားမွာလည္ းအဲသည္လုိ လြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားတဲ့ မူ၀ါဒမ်ဴးိ ရွိတယ္။ ျမန္မာသရုပ္ေဆာင္မ်ားၾကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ဖားခ်က္က နာ ဆုိသလုိပဲ စစ္အစုိးရကုိ ဖားမွ အကယ္ဒမီရမယ္၊ ေပၚလစီကား ရုိက္ရမယ္၊ (အဲဒါကုိ ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္ေအာင္လက္ခံေနရတာမ်ဴိး ရွိေနတယ္)။ ဒါမွမဟုတ္ ႏုိင္ငံျခားသြားရမယ္။ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွာ ခဏခဏ အျပခံရမယ္။ စစ္အစုိးရရဲ့ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း ခံရမယ္။ စသည္ စသည္ျဖင့္ အလဲအလွယ္ သေဘာနဲ႕ အႏုပညာ လုပ္ၾကတာကိုးေလ။ သည္ေတာ့ ဘယ္မွာလာျပီး ဟုိေခတ္က ၀င္းဦးတုိ႔ ေခတ္တုန္းကလုိ အမူအယာမ်ဴိး၊ ဇာတ္လမ္းမ်ဴိး၊ ဇာတ္ကားမ်ဴိး ရေတာ့မလဲ။
စစ္အစုိးရေရ…. ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဖ်က္ဆီးခဲ့သမွ်ထဲမွာ အႏုပညာကုိ ဖ်က္ဆီးလုိ္က္တာကေတာ့ တကယ့္ကုိ လူသိရွင္ၾကားနဲ႔ ျမန္မာပရိသတ္ကုိ ညာလုိ႔ မရတဲ့ အေျခအေနကုိ ေရာက္သြားေတာ့တာပဲ ဆုိတာ သိၾကရဲ႕လား။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာပရိသတ္က ျမန္မာမင္းသား မင္းသမီးမ်ားကုိ အတင္းေျပာခံရတဲ့ အဆင့္ေလာက္ပဲ ရွိသြားျပီပဲ။
မယုံရင္ အျပင္ထြက္ျပီး နားစြင့္ ၾကည့္ပါဦး။ ကုိရီးယားကားမ်ားမွသာ လူရာ၀င္ေနတဲ့ သည္ေခတ္ကုိ ေရာက္ေအာင္ တြန္းပုိ႕လုိက္တဲ့ တရားခံက စစ္အစုးိရပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိ ဒီေခတ္ မင္းသား မင္းသမီးမ်ားက အဖားမပ်က္၊ စစ္အစုိးရ အလုိက် ေနေနၾကျပီး အႏုပညာကုိ ဖ်က္ဆီးတဲ့ဆီ ၀င္ပါေနၾကတာကေတာ့ သိပ္ကုိ ထင္ရွားေနပါျပီ။
အခုေခတ္ေတာ့ ကေလးခ်င္း လဲတဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ား ေခတ္စားေနပါတယ္။ မေတာ္တဆမဟုတ္ဘဲ တမင္တကာ သမီးခ်င္း လဲတယ္။ သားခ်င္း လဲတယ္ ခင္ဗ်။ တေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ကမာၻ႔ရန္သူေတြရဲ့ ကေလးခ်င္းကုိ လဲပစ္ခံရျပီး ကုိယ့္ေသြးသား အမွတ္နဲ႔ ခ်စ္လုိက္ရ၊ တဖက္က ကုိယ့္ေသြးသားအရင္းကုိေတာ့ ရန္သူ႔ေသြးဆုိျပီး သတ္ျဖတ္ႏွိတ္စက္၊ ဒီဘက္ကလည္း ကုိယ့္သားမွန္းမသိဘဲ တဖက္က သားကုိမွ မုန္းတီး စက္ဆုတ္ ရြံရွာတဲ့ ဇာတ္လမ္းမ်ားကုိ ျမန္မာပရိသတ္က အလြန္နွစ္ခ်ဴိက္ေနၾကပါသတဲ့။
အင္း… မ်က္စိထဲမွာ သန္းေရႊရဲ႕ေျမးနဲ႔ ဒီမုိကေရစီဘက္ေတာ္သားတေယာက္ရဲ့ေျမး အလဲခံလုိက္ရတယ္ ဆုိရင္ ဘာေတြျဖစ္ကုန္မွာပါလိမ့္။ ဒါဆုိရင္ေပါ့ေလ….လူသားခ်င္းစာနာတဲ့စိတ္ကေလးမ်ား ျဖစ္လာမလားေပါ့။ ျဖစ္ပုံေတာ့ မရပါဘူး။ သူတုိ႔ၾကည့္ရတာ ေတာ္ေတာ္ခံႏုိင္ရည္အျပည့္ရွိျပီး အသည္းနွလုံးမ်ား မာေၾကာပုံ ရပါတယ္။
ထားပါေတာ့ေလ။ စကား ဘယ္ေရာက္ကုန္ပါလိ္မ့္…။
ေဟာ … ၾကယ္စင္ညီအမမ်ား တဲ့။ စိတ္ကူးနဲ႔ ၾကမၼာ တဲ့။ ေရသူမေလး တဲ့။ ေမ့ေမတၱာ တဲ့။ ခ်စ္သူ႔နယ္နမိတ္ တဲ့ဗ်ား။
ယခုေခတ္ ျမန္မာရုပ္ရွင္အမည္မ်ား မဟုတ္တဲ့ ကုိရီးယားကား အမည္မ်ားပါ….။
ျမန္မာကားအမည္မ်ားလည္း ၾကားခ်င္ပါတယ္။
သုိ႕ေသာ္လည္း တဲ့ အဲ တဲ့ ေပါ့ေလ … ။
(Photo credit – http://shegotstyle.co.cc )

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts