>Maung Lu Yay – Blessing in Burma 22

>

မဂၤလာႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ၂၂
ေမာင္လူေရး
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၆၊ ၂၀၁၁
ခႏၱီ= စားဝတ္ေနထိုင္ ရန္ခပ္သိမ္း၊ စိတ္ကိုခ်ဳပ္ထိ္န္းသည္းခံတာ မဂၤလာ။
အထူအပါးဟူေသာ ေခတ္စကားရွိရာ သည္းခံျခင္းဟူသည္ စိတ္ထူျခင္းကို ဆိုသည္။ ဤေနရာ၌ ထူသည္ အူကို မဆိုလို၊ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားႏွင့္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ဳိးလုိ ခံႏိုင္ရည္ရွိလြန္းျခင္းကို ဆိုလတည္း။
တခ်ဳိ႕က ခႏၱီကို မႏိုင္၍သည္းခံျခင္းဟု ေနာက္ေျပာင္ၾက၏။  ဆင္းရဲဒုကၡကို မေတာ္လွန္ဘဲ ၿငိမ္ခံျခင္းဟု၎၊ လက္ရွိအေျခအေနလို မႏွစ္ၿမိဳ႕စရာ ေအာ့ႏွလံုုးနာစရာေကာင္းသည္မ်ားကို က်ဳိးႏြံေနျခင္းဟု၎ ထင္ျမင္ၾက၍ အညံ့ခံစိတ္ဟုပင္ ယူဆၾကၿပီး လြတ္လပ္ေရးတိုက္ပြဲကာလက ျမန္မာလူငယ္တခ်ဳိ႕က ထက္သန္ေသာစိတ္ဆႏၵ ကိုိ ခ်ဳိးႏွိမ္ေသာဝါဒဟု ဗုဒၶဝါဒကို သတ္မွတ္ခဲ့ၾကသည္။
အမွန္ေတာ့ ဗုဒၶသည္ ရုပ္ပိုင္း စိတ္ပိုင္း အေႏွာင္အဖြဲ႔ဟူသမွ် ပယ္ရွားျဖတ္ေတာက္၍ လြတ္လပ္မႈကို ရယူဖို႔သာ သင္ၾကားေလသည္။
ခႏၱီဟူသည္ အရာရာ တရားသျဖင့္ ျဖစ္ေရးကိုလိုလားေသာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္တကြ မင္းကိုႏုိင္၊ ဇာဂနာစေသာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားသည္ အဖ်က္မဲ့၊ အက်ဴိးလိုမႈအေဒါသ အားေကာင္းသည္ထက္ အားေကာင္းလာၿပီး ကိုယ့္တိုင္းကိုယ့္ျပည္ကို ေကာင္းစားေစလိုမႈေမတၱာ ရင့္သည္ထက္ရင့္မာ၍ စုပ္သမွ် ပဲ့သမွ် ျပန္မစုပ္ပဲ၊ ယုတ္သမွ် ပတ္သမွ် ျပန္မယုတ္ပဲ၊ ပုတ္သမွ် ႏုပ္သမွ် ျပန္မသုပ္ပဲ အလံုုးစံုပ်က္သုဥ္းေရးဆီ ဦးတည္ မသြားေအာင္ အေျခအေနဆိုးႀကီးကို ဆင္းရဲမ်ဳိးစံုခံ ေက်ာ္လႊားေနၾကျခင္းကို ဆိုပါသည္။
တကယ္ေတာ့ ခႏၱီဟူသည္ အျမင့္မားဆံုး အရည္အေသြးတစ္ရပ္သာတည္း။ တိုင္းျပည္ကို ေကာင္းစားေစလိုပါ မူ ပထမ တိုင္းျပည္ကို ပူေလာင္ဆူပြက္မေနေအာင္ လုပ္ရေပမည္။
မဆူပြက္ဖို႔ဆိုလွ်င္ အိုးအိမ္တိုက္တာ ကား မယား စီးပြားစသဟာေတြႏွင့္ တိုင္းျပည္ဘ႑ာ သယံဇာတမွန္သမွ် ကိုယ့္ဟာမွတ္ၿပီး မေတာ္မတရားမရယူမႈ အေလာဘ၊
သူတို႔လဲ မိသားစုနဲ႔ေနခ်င္မွာပဲ၊ ေထာင္ႏွစ္တစ္ရာခ်လို႔ မျဖစ္ေသးပါဘူး၊ ငါ့သားသမီးေတြ ေျမးျမစ္ေတြ ျပည္တြင္းျပည္ပ အပ်ံစားေက်ာင္းေတြထား၊ ဒို႔အစိုးရေက်ာင္းကေလးလဲ တက္ခ်င္စရာ ေကာင္း ေအာင္ေလးေတာ့ လုပ္အံုးမွစသည္ျဖင့္ အက်ဳိးလိုမႈ အေဒါသ၊
ဘယ္ေကာင့္မွ စိတ္မခ်ရ၊ ျဖဳပ္ကြ ထုတ္ကြ၊ တိုင္းျပည့္ အာဏာလႊဲလို႔ မျဖစ္ေသးပါဘူး၊ အုပ္ခ်ဳပ္တတ္ၾကမွာလဲ မႈတ္ပါဘူး စသည္ျဖင့္ သံသယမထားမႈ အေမာဟ
တို႔ ရွိေနရမည္။   
ဒီလိုမွ ခန္မတီလွ်င္ တတိုင္းျပည္လံုး ငါပိုင္ျဖစ္လိုမႈ အဘိဇၥ်ာ၊ ငါတို႔မွလြဲ အကုန္ဘဲပ်က္ပါေစ ဗ်ာပါဒ၊ ဒီတိုင္းျပည္ ငါမကယ္ ေသဖြယ္ရွိထင္မွတ္သည့္ မိစၦာဒိ႒ိတို႔ ျဖစ္ထြန္းေပၚေပါက္၍ လာေပလိမ့္မည္။
ခႏၱီဟူသည္ အက်ဳိးလိုလားစိတ္ႏွင့္ မပ်က္စီးေအာင္ အားထုတ္မႈျဖစ္စဥ္ႀကီးပင္ ျဖစ္၏။ ကမၻာတြင္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ေရႊဝါျပည္၏ ခႏၱီသည္ အလြန္႔အလြန္အံ့ဘြယ္တည္း။ ဘုရားေလာင္းက်င့္ထံုးႏွင့္ တလံုးတစည္းတည္းရွိဘိ၏။ ေအာက္ပါဇာတ္ထုပ္ကို ၾကည့္ေလဦး-
ေရွးသေရာအခါ ျပည္ဗာရာဝယ္ ဘုရားအေလာင္းပုဏၰား ရေသ့ဝတ္၍ ဟိမဝန္ၿမိဳင္ၾကားမွာ ေနေလသည္။ ျပည္ဗာရာကို ျပန္လာေသာခါ ေသနာပတိႀကီးက ၾကည္ညိဳလွသျဖင့္ ေသနာႀကီး၏ပါမစ္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ ဥယ်ဥ္သစ္တြင္ သီတင္းသံုးျဖစ္ေတာ့သည္။
တစ္ေန႔ေသာအခါ ကလာဗုရာဇာသည္ ကလ်ာဖူးစသစ္ ေမာ္ဒယ္ႏုမ်စ္ေလးမ်ားၿခံရံလ်က္ ဥယ်ဥ္ေတာ္တြင္ အိတ္စ္ကားရွင္းထြက္ကာ ကဲခ်င္တိုင္းကဲ ၿပဲခ်င္တုိင္းၿပဲၿပီးသကာလ သူအႏွစ္သက္ဆံုးေမာ္ဒယ္မေလးရင္ခြင္ ထက္ အိပ္စက္သြားေလေတာ့သတည္း။ ဤတြင္ ဤဇာတ္နာေလေတာ့သည္လတည္း။
မင္းႀကီးစက္ေတာ္ေခၚစဥ္ က်န္ေမာ္ဒယ္ေတြက ဥယ်ဥ္ထဲေလွ်ာက္သြားေသာအခါ ဘုရားအေလာင္းရေသ့ႏွင့္ ေတြ႔၍ တရားေတာ္နာယူၾကည္ေမြ႔ေနၾကေလသည္။ မင္းႀကီးႏိုးေသာ္ သူ႔ေမာ္ဒယ္ေတြ ရေသ့ေလးကို ဝန္းရံေန သည္ကို ေတြ႕ရေလရာ သူေခတ္ကုန္ၿပီထင္ၿပီး မနာလိုစိတ္ဝင္ကာ ေဒါသေခ်ာင္းေခ်ာင္း ေကာင္းေကာင္း ႀကီးထြက္ေလေတာ့သည္။
မင္းႀကီးက – ရေသ့… သင္ဘာဝါဒရွိသလဲ ေမးရာ ရေသ့က ခႏၱီဝါဒရွိေၾကာင္းေျဖ၏။ ခႏၱီဆိုတာ ဘာလဲဟု ထပ္ေမးေသာအခါ မေတာ္မတရားျပဳတာကို အမ်က္ေဒါသမထြက္ျခင္းဟု ေျဖေတာ့ စမ္းၾကည့္ရေသးတာေပါ့ ဆိုၿပီး ႀကံ႕ဖြတ္ေတြကိုေခၚကာ ဆူးႀကိမ္လံုုးႏွင့္ ရုိက္ခိုင္း၏။
(ႀကံ႕ဖြတ္ကား ေရွးကထဲက ဘုရင္ေတြ၏ လက္သံုုး ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ဟန္တူ၏)
ႀကံ႕ဖြတ္ေတြကလည္း ေရႊဝါေရာင္အေရးအခင္းတုန္းကလိုပင္ ရုိက္ၾက၏။ ရေသ့ေလးမွာ အေရေတြစုပ္၊ အသားေတြေပါက္ၿပဲ ေသြးသံရဲရဲျဖစ္ေနဘိ၏။ ဤသည္ႏွင့္ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္း ဦးေဆာင္ၿပီး စစ္အာဏာသိမ္းေသာအခါ ေက်ာင္းသားသမဂၢကိုၿဖိဳခြဲ၍ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုသတ္သည္ႏွင့္တူ၏။
မင္းႀကီးက ေမးခြန္းေဟာင္း ထပ္ေမး၏။ ရေသ့က အေျဖေဟာင္း ထပ္ေျဖ၏။ မင္းႀကီး သင္က ခႏၱီကို အေရျပား မွာရွိသည္ဟု ထင္ေန၏၊ သင္မျမင္ႏိုင္ေသာ ႏွလံုးသားမွာရွိ၏ဟု ဆက္ေျဖေသာအခါ လက္ကိုျဖတ္ခိုင္းၿပီး ရွိေသးလားေမးျပန္၏။ ဤသည္ႏွင့္ ဦးသန္႔အေရးအခင္း ေက်ာင္းသားမ်ားအသတ္ခံရသည္ႏွင့္တူ၏။
ေျခကိုျဖတ္၍ ေမးျပန္၏။ ရေသ့ေလးကလည္း ရွိေသးေၾကာင္းေျဖျပန္၏။ ဤသည္ႏွင့္ မႈိင္းရာျပည့္အေရးအခင္း လူေတြအသတ္ခံရသည္ႏွင့္ တူျပန္၏။
နားကိုျဖတ္၍ ေမးျပန္၏။ အေလာင္းေတာ္ကလည္း ရွိေသးေၾကာင္းေျဖျပန္၏။ ဤသည္ႏွင့္ လက္ညွဳိးေထာင္ ေခါင္းၿငိမ့္ သာကူးညာစား အေခ်ာင္သမားတို႔ႏွင့္ တပါတီအာဏာရွင္စနစ္ႀကီးထူေထာင္လိုက္တာႏွင့္ တူျပန္၏။
ႏွာေခါင္းကိုျဖတ္၍ ေမးျပန္၏။ အေလာင္းေတာ္ကလည္း ရွိေသးေၾကာင္းေျဖျပန္၏။ ဤသည္ႏွင့္ ၁၉၈၇ ခုႏွစ္၌ ေခၽြးသံရဲရဲႏွင့္ ရွာထားရေသာေငြမ်ား တစ္ျပားမွ မတန္ေတာ့ေၾကာင္း ေၾကၿငာခံရျခင္း၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္တြင္ ျပည္သူ႔အံုၾကြမႈႀကီးျဖစ္၍ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေစာေမာင္ေခါင္းေဆာင္ေသာစစ္အာဏာသိမ္းအစိုးရေပၚေပါက္လာၿပီး ျပည္သူအမ်ား အသတ္ခံရသည္ႏွင့္တူ၏။
ေနာက္ဆံုးမင္းႀကီးသည္ အမ်က္ေဒါသကို မခ်ဳပ္တည္းႏိုင္ဘဲ ဘုရားအေလာင္း၏ရင္ဝကို ဖေနာင့္ႏွင့္ အခ်က္မ်ားစြာေပါက္၍ ထြက္ခြာသြားေလ၏။ ဤသည္ႏွင့္ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္က ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ၿပီး အႏိိုင္ရ ေဒၚေအာင္းဆန္းစုၾကည္၏ပါတီကို အာဏာမလႊဲျခင္း၊
အမတ္ေလာင္းမ်ားကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်သတ္ျဖတ္ျခင္း၊
ညီလာခံႏွင့္ မာဆတ္မကြဲသူမ်ားႏွင့္ အေျခခံဥပေဒႀကီးေရးဆြဲျခင္း၊
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႈးႀကီးသန္းေရႊလက္ထက္ ဒီပဲယင္း လုပ္ႀကံမႈႀကီးျဖစ္ေပၚ၍ လူမ်ားစြာ ပက္ပက္စက္စက္ေသေၾကၾကျခင္း၊
ေရႊဝါေရာင္သံဃလႈပ္ရွားမႈႀကီး ျဖစ္ေပၚ လာ၍ ရဟန္းသံဃာ လူမ်ားစြာ ေသေၾကပ်က္စီး ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခံရျခင္း၊
နာဂစ္မုန္တိုင္းတိုက္ခတ္ ခံရမႈ ႀကီးအတြင္း ထိေရာက္ေသာကယ္ဆယ္ေရးမ်ား မေဆာင္ရြက္ႏိုင္၍ ပိုမိုေသေၾကပ်က္စီးၾကၿပီး ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္သူမ်ား ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်ခံၾကရျခင္း၊
တဖက္ေစာင္းနင္းေရးဆြဲထားေသာ အေျခခံဥပေဒႀကီးကို ဇြတ္အတင္း အဓမၼအတည္ျပဳခံရျခင္း၊
သက္ဆိုင္သူေတြ ပါဝင္သင့္သူေတြ မပါဝင္ဘဲ တရားမွ်တမႈမရွိ၊ လြတ္လပ္မႈ ကင္းေသာ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲႀကီးျပဳက်င့္ခံရျခင္းႏွင့္
စီးပြားေရးျပစ္မႈ လူမႈေရးျပစ္မႈ ႏိုင္ငံေရးျပစ္မႈ က်ဴးလြန္ထားသူမ်ား ပါတီေထာင္ၿပီး အႏိုင္ရေအာင္ဖန္တည္းခံရျခင္း
စသည္တို႔ႏွင့္တူေလ၏။
ဤကား ေဒၚစုႏွင့္တကြေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအဖိႏွိပ္ခံမ်ားကား ခႏၱီပါရမီျဖည့္ေနၾကျခင္းအနည္းငယ္ ျဖစ္ေပသတည္း။
အညစ္ကို အစုတ္ အယုတ္ အပုတ္တို႔ျဖင့္ တံု႔ျပန္ခဲ့ေသာ္ ဘာေတြျဖစ္ကုန္မည္နည္း။
ထိုခႏၱီကိုပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏိုဗာယ္ဆုေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
ေအာ္ ဇာတ္သိမ္းေမ့ေတာ့မလို႔။
ကလာဗုမင္းႀကီး ဥယ်ဥ္ကအထြက္ ေျမႀကီးသည္ႏွစ္ျဖာကြဲအက္၍ မင္းႀကီးကို အဝီစိသို႔ ေဆာင္ယူသြားေပ ေတာ့သည္လတည္း။
          (မဂၤလာ စီးရီး ေနာက္တပတ္မွာ ဇာတ္သိမ္းမယ္။ …)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts