>Maung Lu Yay – Blessing in Burma 19

>

 
မဂၤလာႏွင့္ ႏိုင္ငံေရး ( ၁၉ )
ေမာင္လူေရး
ဒီဇင္ဘာ ၂၂၊ ၂၀၁၀
သႏၱဳ႒ိမဂၤလာ=ေလာဘအပိုလိုမလိုက္နဲ႔၊ ကိုယ္ထိုက္တာနဲ႔ေက်နပ္ေလဟု လကၤာက သင္ပါလတည္း။
ဤမဂၤလာသည္ ကိုယ့္ရွိသမွ်ျဖင့္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲျခင္း ကိုယ့္စြမ္းအင္ရွိသေလာက္ကို ေက်နပ္လက္ခံျခင္းပင္ ျဖစ္ေတာ့ေခ်၏။
အခ်ဳိ႕သူမ်ားသည္ မိမိတို႔ရသမွ်ျဖင့္ ေရာင့္ရဲရမည္ဆိုပါက ထိုသူႏွင့္ ထိုသူ၏ႏိုင္ငံသည္ သူမ်ားေနာက္၌ က်န္ရစ္လိမ့္မည္ဟု ဆိုတတ္ၾကသည္။
ထိုဆိုမႈသည္ သႏၱ႒ိကို အမွန္အဟုတ္မသိမႈသာ ျဖစ္ရေခ်ေတာ့မည္။ သႏၱဳ႒ိသည္ သေႏၱာသမွ ေပါက္ဖြားလာ ေလသည္ ။ သေႏၱာသဟူသည္ အမွန္သေဘာလွဘိ၏။
ရႈေလာ့ အေဆြ-
ယထာလာဘ သေႏၱာသ=ရထိုက္သမွ် ေက်နပ္လက္ခံႏိုင္ျခင္း။
ယထာဗလ သေႏၱာသ=ကိုယ့္အေနအထား၊ကိုယ့္အင္အားက ခြင့္ျပဳသမွ် တရားႏွင့္ေလ်ာ္ညီစြာ  ေက်နပ္လက္ခံ ႏိုုင္ျခင္း။
ယထာသာရုပၸ သေႏၱာသ=ကိုယ့္အာဏာ၊ ကိုယ့္ဓနႏွင့္ သင့္ေတာ္ေလ်ာ္ကန္ရုံ ေက်နပ္လက္ခံႏိုင္ျခင္း။
ဤသေႏၱာသမ်ားသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ကိုယ့္အေျခအေနအတြင္း ေနထိုင္ဖို႔ႏွင့္ ကိုယ့္က်ိဳးအတြက္ ကိုယ့္ကိုယ္စြမ္း ဉာဏ္စြမ္း၊ လူမႈေရးအင္အား၊ ႏိိုင္ငံေရးအင္အားတို႔ကို မွားမွားယြင္းယြင္းအသံုးခ်မႈကို ဟန္႔တားေနသည္ကို ေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူတစ္ဦး၏ဘဝကို ခံစားမႈပိုင္းႏွင့္ ရင္းႏွီးမႈပိုင္းဟူ၍ ခြဲသည္။ ေလးပံု ပံုလွ်င္ ခံစားမႈပိုင္းကို တစ္ပံုသာ သတ္မွတ္သည္။
ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈအပိုင္း၌ ကိုယ္စြမ္းဉာဏ္စြမ္းကို သံုးဆမွ် သံုုးေစခ်င္သည္။ ဤသို႔ခံစားမႈပိုင္း၌ ေလ်ာ့ခ်မႈကို သႏၱဳ႒ိဟုဆိုသည္။ ပညာေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး၊ တုိင္းေရး ျပည္ေရးတို႔၌ ရသေလာက္သာဟု သတ္မွတ္ၿပီး ကိုယ္စြမး္ဉာဏ္စြမ္းေလ်ာ့ခ်မႈသည္ သႏၱဳ႒ိ မဟုတ္။ ဆုပ္နစ္ႏုန္႔နဲ႔ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။
ယေန႔ေခတ္စား တြင္က်ယ္ေနေသာ Politics is the art of possible. ႏိုင္ငံေရးဆိုသဟာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကို လုပ္တာ၊ ျဖစ္ႏိုင္တာကို လုပ္တာဟူသည္ သႏၱဳ႒ိသေဘာမေဆာင္၊ ကိုယ့္စြမ္းကိုယ္စ ေလ်ာ့ခ်မႈ သေဘာ ေဆာင္ေနေပသည္။
ထိုသေဘာမ်ိဳးကို ပမာဒဟုဆိုေလသည္။
ပမာဒဟူသည္ အညစ္အေၾကးတည္း။ ေကာင္းရာေကာင္းေၾကာင္း၌ ဦးမတည္ဘဲ ဘယ္ၾကားမွာ ဘယ္ႏွယ္ေနေန ေမ်ာလိုလည္းေမ်ာပါေစဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္ျဖစ္သည္။ အေကာင္း၌ အစုန္မရွိေခ်၊ အဆန္သာတည္း။ အစုန္သည္ မူလဘူတအေျခအေန၌ ေမြ႔ေလ်ာ္ေပ်ာ္ပိုက္ျခင္းသာတည္း။ သႏၱဳ႒ိဓာတ္ႏွင့္ ပညာတတ္ၾကမွ တိုင္းျပည္ ေကာင္းစားေပေတာ့မည္။
ဆင္ျခင္ရႈပြားစရာ မဟာဇနကဇာတ္ေတာ္ထဲမွ အခန္းတခန္းကို ဆရာႀကီးဦးေရြႊေအာင္၏ အႏႈိင္းမဲ့စာအုပ္မွ ကူးယူေဖၚျပလိုက္ပါသည္။ ၾကည္ညုိဘိေလာ အေဆြ-
သမုဒၵရာေစာင့္ မဏိေမခလာနတ္သမီးသည္ သမုဒၵရာျပင္၌ ကူးေနေသာ အေလာင္းေတာ္မဟာဇနကမင္းသား ကိုျမင္၍ ဤသို႔ေမးျမန္း၏-
“ကမ္းမျမင္ေသာ သမုဒၵရာ၌ ဘာ့ေၾကာင့္ အပင္ပန္းခံ၍ ကူးေလသနည္း”
ထိုအခါ အေလာင္းေတာ္မဟာဇနကမင္းသားသည္ မဏိေမခလာနတ္သမီးအား ဤသို႔ျပန္ေျပာ၏-
“ကၽြႏု္ပ္သည္ လူတို႔၏တာဝန္ႏွင့္ ဝီရိယ၏ အက်ဳိးအာနိသင္ကို ဆင္ျခင္၍ ကမ္းမျမင္ႏိုင္ေသာ သမုဒၵရာ၌ ဤကဲ့သို႕ အပင္ပန္းခံ၍ ကူးျခင္းျဖစ္၏”
ထို႔ေနာက္ မင္းသားႏွင့္ မဏိေမခလာနတ္သမီးတို႔သည္ လံု႔လႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဤသို႔ အခ်ီအခ် ေျပာၾကျပန္၏-
နတ္သမီး     မင္းသား…သင္၏ လူ႔ဝတၱရားႏွင့္ ဝီရိယ၏အာနိသင္ဟူသည္ ဤကမ္းမျမင္ႏိုင္ေသာ သမုဒၵရာ၌ ေသျခင္းအက်ဳိးကိုသာ ျဖစ္ေစႏိုင္၏။ အျခားအက်ဳိးကို ျဖစ္ေစႏိုင္သည္မဟုတ္။ ေသျခင္းအက်ဳိးကို ျဖစ္ေစတတ္ ေသာအေၾကာင္းတရားဟူသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာသေဘာရွိပါ၏ေလာ။
မင္းသား –      နတ္သမီး…မိမိ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္အတိုင္း ျဖစ္ႏိုင္ဖို႔ အေၾကာင္းမရွိဟူ၍ ဆံုးျဖတ္ၿပီး ကံၾကမၼာအတိုင္း ျဖစ္လိုရာျဖစ္ေစေတာ့ဟူ၍ လည္စင္းၿပီးခံလွ်င္ လူဖ်င္းလူညံ့သာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လည္စင္းၿပီးခံျခင္းသည္ ေသျခင္းအက်ဳိးကိုလည္း ရ၏။ လူဖ်င္းလူညံ့ျဖစ္ရျခင္း အက်ဳိးကိုလည္း ရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အက်ဳိးႏွစ္မ်ဳိးကို ရ၏။
အက်ဳိးသည္ မိမိ၏ဆႏၵနယ္နိမိတ္အလြန္၌ ရွိသည္လည္းရွိ၏။ ဆႏၵနယ္နိမိတ္အတြင္း၌ ရွိသည္လည္းရွိ၏။ အေၾကာင္းသည္ မိမိ၏ဆႏၵနယ္နိမိတ္အတြင္း၌ ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ဆႏၵနယ္နိမိတ္အလြန္၌ရွိေသာ အက်ဳိးကို မတြယ္တာဘဲ မိမိ၏ဆႏၵနယ္နိမိတ္အတြင္း၌ရွိေသာ အေၾကာင္းႏွင့္အက်ဳိးကိုသာေလးစားစြာျပဳရ၏။ ေလးစားစြာျပဳအပ္ေသာ အေၾကာင္းတရားသည္ မိမိ၏ ဝမ္းဗိုက္ထဲ၌ အက်ဳိးတရားကို သယ္ေဆာင္ၿပီးသားျဖစ္၏။
နတ္သမီး…သင္ၾကည့္ပါေလ၊ ဝီရိယမဲ့ေသာ သေဘၤာသား ခုႏွစ္ရာသည္ ေသၾကကုန္ၿပီ။ ဝီရိယရွိေသာ အကၽြႏု္ပ္ သည္ အသက္ရွင္လ်က္ရွိ၏။ သင္နတ္သမီးကိုလည္း အနီးကပ္ျမင္ရ၏။ ဤသည္မွာ ဝီရိယ၏လက္ေတြ႔အက်ဳိး မဟုတ္ပါေလာ။ သတၱဝါတစ္ေယာက္ျဖစ္ရျခင္းတြင္ မ်ဳိးႏြယ္စု “ဉာတိ” တို႔၏ ေက်းဇူးလည္းပါ၏။ နတ္ “ေဒဝါ” တို႔၏ ေက်းဇူးလည္းပါ၏။ ျဗဟၼာ “ပိတာ” တို႔၏ ေက်းဇူးလည္းပါ၏။ လံု႔လရွိသမွ်အားထုတ္ျခင္းသည္ ယင္းတို႔အ ေပၚ ေက်းဇူးေၾကြးကို ဆပ္ေနျခင္းျဖစ္၏။ ထိုသ္ို႔ဆပ္ျခင္းအားျဖင့္ ေၾကြးကင္းသူ “အနဏ” ျဖစ္ႏိိုင္ပါ၏။
ကၽြႏု္ပ္သည္ အလုပ္၏ဆႏၵလြန္အက်ဳိးကို ေမွ်ာ္ကိုးျခင္းမျပဳဘဲ ဆႏၵတြင္း အလုပ္ကိုသာ ၿပီးစီးေအာင္ စြမ္းအားရွိသေလာက္ အားထုတ္ျခင္းျဖစ္၏။
နတ္သမီး –       မင္းသား သင္၏စိတ္ထားကို ႏွစ္သက္ပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သင္လိုရာသို႔ ကၽြႏု္ပ္ပို႔ေပးမည္။
အခုအခါသမယ ေရြးေကာက္ပြဲဆိုသည့္ကာလႀကီး၌- ေရွးကတင္ႀကိဳေျပာခဲ့ၾကေသာ all လည္း inclu မ sive ေတာ့။ free ႏွင့္ fair လည္း ရွဲသြားေလၿပီ။
ေသျခင္းအက်ဳိးႏွင့္ လူဖ်င္းလူညံ့ျဖစ္ျခင္းအက်ဳိးသာ ရေလေတာ့မည္။ ျဖစ္ႏိုင္ေျခေလာက္ စဥ္းစားတာကေတာ့ လူ႔တာဝန္ မဟုတ္တန္ရာေပ။
ျဖစ္ႏိုင္ေျခသမားမ်ား ဆင္ျခင္ႏိုင္ၾကပါကုန္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts