>Htain Linn Article – 68

> ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ စာေပအႏုပညာ (၆၈)

ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ေန႔ ႏွင့္ စာေပအႏုပညာ
ထိန္လင္း
ဇူလုိင္ ၂၅၊ ၂၀၁၀


မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဆိုတာ သီးသန္႔ သင္တန္းေပးၿပီး ေမြးယူစရာမလိုဘူး ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ က်ဆံုးခဲ့ရတဲ့ ျဖစ္ရပ္အၿပီး ႏိုးၾကားလာတဲ့ လူထုရဲ႕စိတ္ဓာတ္၊ အႏုပညာသည္ေတြရဲ႕ လံႈ႔ေဆာ္မႈေတြက သက္ေသခံေနပါတယ္။ ၁၉၃၈ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔မွာ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ရဲ႕ စ်ာပနမွာ ေက်ာင္းသားေတြသာမက ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြ၊ သီလရွင္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္မ်ားက ပုဂၢဳိလ္ေတြ၊ ဗမာ့လက္ရံုးတပ္၊ ရဲတပ္ အစရွိတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းဝင္ေတြ ျပည္သူေတြက တက္ေရာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။

တကသ အေဆာက္အအံုေရွ႕ကေန သယ္ေဆာင္သြားတဲ့ ရုပ္ကလာပ္က ႀကံေတာသုသာန္ကို ေရာက္ရွိသြားတာေတာင္ စတင္ထြက္ခြာတဲ့ သမဂၢေရွ႕မွာ လူမကုန္ေသးဘူးလို႔ သိရပါတယ္။ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ က်ဆံုးတဲ့သတင္းက ခ်က္ခ်င္းပ်ံ႕ႏွံ႔သြားတာေၾကာင့္ အခ်ိန္တိုအတြင္း တတိုင္းျပည္လံုး သိကုန္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ဟာ ေရနံေျမသပိတ္တပ္ႀကီး ျပည္ၿမိဳ႕ကို ေရာက္ရွိခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သပိတ္တပ္အားလံုးက ဝမ္းနည္းျခင္းအထိမ္းအမွတ္နဲ႔ ခ်ီတက္ပြဲကို ၁ ရက္ ရပ္နားၿပီး အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပၾကပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ မေရွးမေႏွာင္းမွာပဲ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွာ အာဇာနည္ ၁၇ ဦး က်ဆံုးခဲ့ရတဲ့ လူထုဆႏၵျပပြဲႀကီး ေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ေက်ာင္းသားသပိတ္ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲျဖစ္ရပ္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ကိုေအာင္ေက်ာ္ရဲ႕ စ်ာပနအခမ္းအနားဟာ သာမန္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ စ်ာပနမဟုတ္ဘဲ ကိုလိုနီစနစ္ဆိုးေၾကာင့္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ေသြးေျမက်ခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးရဲ႕ စ်ာပနျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအခ်ိန္က ျပည္သူလူထုရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ဟာ သာမန္စိတ္ထိခိုက္တဲ့ ခံစားမႈသာ မဟုတ္ဘဲ အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ေတြေၾကာင့္ ပါဝင္လာၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ စာေပအႏုပညာရွင္ေတြကလည္း ဒီလိုစိတ္ဓာတ္အေျခခံနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ အႏုပညာေတြကို ဖန္တီးခဲ့ၾကတာျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ကို တိုင္တည္ရင္း အမ်ဳိးသားေရးစိတ္ဓာတ္ ဇာတိမာန္ကို ႏိုးၾကားေစခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ က်ဆံုးခဲ့ရတဲ့ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈအၿပီး အရင္ေဆာင္းပါးမ်ားမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ဆရာမင္းသုဝဏ္ရဲ႕ ‘ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ နတ္သံ’ကဗ်ာ၊ ေရးသူအမည္ အတိအက် မသိရတဲ့ ‘ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္သီခ်င္း’ တို႔ ထြက္ေပၚလာခဲ့သလိုပဲ တျခားေသာ စာေပ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။

ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ဆႏၵနဲ႔ ‘တို႔ေက်ာင္းသား သီခ်င္း’ ၂ ပုဒ္ ထြက္ေပၚခဲ့ၿပီး ဆရာ ေရႊညာေမာင္ နဲ႔ ေရႊတိုင္ညြန္႔တို႔က ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီသီခ်င္း ၂ ပုဒ္ကို ဂီတပေဒသာ ကပြဲမွာ တင္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေရႊတိုင္ညြန္႔ ရဲ႕သီခ်င္းကို အၿငိမ့္မင္းသမီး ၄ ေယာက္က သီဆိုခဲ့ၿပီး ဆရာ ေရႊညာေမာင္ရဲ႕ သီခ်င္းကိုေတာ့ သူကိုယ္တိုင္သီဆိုၿပီး ေက်ာင္းသား ကိုေဌးၿမိဳင္ (ဒဂုန္တာရာ) က စႏၵရားတီးၿပီး ကိုသုခ (ဒါရိုက္တာ သုခ)က စည္းလိုက္ေပးခဲ့တယ္လို႔ ‘တကၠသိုလ္မွ ေတးတပုဒ္’ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္စာေစာင္မွာ ဆရာေရႊညာေမာင္က ေရးသားခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီ ပေဒသာကပြဲမွာ တို႔ေက်ာင္းသားသီခ်င္း ၂ ပုဒ္ကို ဆရာေရႊညာေမာင္ တလွည့္၊ အၿငိမ့္မင္းသမီးေတြ တလွည့္ ၃ ေခါက္ေလာက္စီ သီဆိုခဲ့ၾကရၿပီး ေက်ာင္းသားေတြက သီခ်င္း ၂ ပုဒ္စလံုးကို တို႔ေက်ာင္းသားသီခ်င္းအျဖစ္ လက္ခံလိုက္ၾကပါတယ္။

ဒီသီခ်င္း ၂ ပုဒ္လိုပဲ ‘ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိုင္းဆင့္’ ဆိုတာလည္း ေပၚထြက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ဆိုင္းဆင့္ကို ေမၿမိဳ႔မိုးၾကည္ စုေဆာင္းျပဳစုထားတဲ့ ‘နယ္ခ်ဲ႕ဖက္ဆစ္ ဆန္႔က်င္တဲ့ေသြး၊ ဇာတိမာန္ ေတးသီခ်င္းမ်ား’ စာအုပ္မွာ အခုလို ေတြ႔ရပါတယ္။

ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ ဆိုင္းဆင့္

ပရိသတ္တို႔ …

အခုေနေတာ့ ကမၻာေအးဖြယ္အေရး တစ္ရာေလးဆယ္နဲ႔ ခ်က္ခ်င္းဖမ္းေတာ့မွ အထက္စကင္းလမ္းက စာေဆာင္ေပၚလာတာ ေမာင္ေမာ္ေခၚလို႔ ဗ်ာမထူး၊ ေအာင္ေက်ာ္ေခၚမွ ဗ်ာထူးမတဲ့။

ေမာင္ေအာင္ေက်ာ္ဆိုတာ ဇာမဏီေသြး၊ ဗမာျပည္အေရး ကမၻာကို ခ်ီတန္းၿပီး ဒါလဟိုဇီလမ္းက ရစ္ပတ္တက္လိုက္တာ စစ္တပ္ဘက္က အျပန္ရပ္ ဆုတ္မေပးတဲ့အျပင္ နံပါတ္တုတ္နဲ႔အတင္းရိုက္ ျမင္းနဲ႔တိုက္တာ၊ ဟိုအေကာင္ေတြ ေတာ္ပါေသာေၾကာင့္ ကိုေအာင္ေက်ာ္ ယခုေသရတာ။ ဥပေဒက မႏံုတာဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ မလြဲမနသီ ႏွလံုးထားတဲ့ မဲဇလီကုန္းသားေလးဟာ ေဘးမကုန္ေတာ့ ေဆးရံုမွာ ခႏၶြာေၾကြရတယ္။

ေက်ာင္းသားေလး ခႏၶာေၾကြမွ ရြာေျပက အရမ္းေအာ္၊ ရဟန္းေတာ္ေတြကပါ လြမ္းဆြတ္ လူထုက ဆြမ္းသြတ္၊ အဲဒီတုန္းကဗ်ဳိ တျပည္လံုး ငိုလိုက္ၾကတာ ဒီထံုးကို ရာသူတိုးရင္ ဗမာလူမ်ဳိးေတြဟာ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အေသခံရဲတယ္ဆိုတာ အမ်ားသိၾကသားကပဲ။ အမ်ားသိတဲ့အတိုင္း အားရွိစရာ ရာထူးသမားေတြက အတင္းခရိုင္မကပ္ဘဲ မင္းတိုင္ပင္အမတ္က အတင္းႏုတ္ၾကတယ္။ အတင္းႏုတ္မွာေပါ့ ဒင္းတို႔ဘဝက ထမင္းတစ္လုတ္ တုတ္တစ္ခ်က္ ျဖစ္ေနၿပီကိုး။

စမုခ္အတြက္ ဘာသာေမွးေတာ့ ဂ်ာေအး သူ႔အေမရိုက္သလို ျဖစ္ေနၿပီ။ ယခုအေနပိုင္းမွ ရင္းစား ရေတာ့မယ္။ စဥ္းစားၾက စဥ္းစားၾက၊ နင္းျပားဘဝနဲ႔ ခ်ဳိကာ တာမရွည္ရေအာင္ တို႔ဗမာျပည္ တပင္အေရာင္ေကာင္းတဲ့ သခင္ေအာင္ေမာင္း ထြက္ေပၚေတာ္မူစမ္း။ ။

အခု ေဖာ္ျပတဲ့အထဲမွာ ပုဒ္မ ‘တစ္ရာေလးဆယ္’ လို႔ ေတြ႔ရတာဟာ စာအုပ္ထဲမွာ ပါတဲ့အတိုင္း ျပန္လည္ ေဖာ္ျပတာသာျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ကေတာ့ ပုဒ္မ ‘တစ္ရာ ေလးဆယ့္ေလး’ ျဖစ္ရမယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မူရင္းေရးသားသူက ဒီအတိုင္းေရးသားခဲ့တာလား၊ က်မ္းျပဳသူ ပမာဒေလခ ေလသလား မသိလို႔ ဒီအတိုင္းပဲ ေဖာ္ျပခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဆိုင္းဆင့္ကို ‘ေရးသူ – ဦးစံခို (သခင္စံခို)’၊ ‘ဆို – သခင္စံခို’ လို႔ ေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႔ရတာေၾကာင့္ သခင္စံခို ဘြဲ႔ခံလိုက္တဲ့ ဦးစံခို က ေရးသားတယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။

အခုတင္ျပခဲ့တာေတြကေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ေန႔ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ထြက္ေပၚခဲ့တဲ့ စာေပအႏုပညာဆိုင္ရာ မွတ္တမ္းတခ်ဳိ႕ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတုန္း ႀကံေတာသုသာန္ မဖ်က္ခင္က ဘယ္သူမွ မျပင္မဆင္ဘဲ အားလံုးပ်က္စီးေနတဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ရဲ႕ဂူကို ေတြ႔ရလို႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုဆိုရင္ ႀကံေတာသုသာန္ပါ မရွိေတာ့လို႔ အဲဒီလို ယိုယြင္းပ်က္စီးေနတဲ့ ဂူေတာင္ ဘယ္မွာလိုက္ရွာရမွန္း မသိေတာ့ပါဘူး။ အရင္တုန္းက ႏွစ္စဥ္က်င္းပခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ေန႔ဟာလည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါၿပီ။ တခ်ိန္မွာေတာ့ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္လို ေက်ာင္းသား အာဇာနည္ေတြကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့ ‘ေက်ာင္းသားေန႔’ ျပန္လည္ေပၚေပါက္လာႏိုင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။ ။

ထိန္လင္း (၂ဝ၊ ၁၂၊ ၂ဝဝ၉)

၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၅ ရက္ ေနာ္ေဝအေျခစိုက္ ဒီမုိကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ၏ ထုတ္လႊင့္ခ်က္အား ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

Similar Posts