>Law Eh Soe – Remembering Thamanya Sayadaw

>

ျမတ္ေသာေမတၱာရွင္ႏွင့္ တဒဂၤ

ေလာအယ္စုိး

စက္တင္ဘာ ၂၃၊ ၂၀၀၉

#fullpost {display:none;}

၁၉၈၉ ခုနွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ၏ တခုေသာနံနက္ခင္း။ ေ၀ ့၀ဲကာ ေျမာက္ျပန္ေဆာင္းေလ ေတြတိုက္ေနဆဲ။ က်ေနာ့္ေရွ႔မွာ မားကပ္လည္း မပါ ဘရိတ္ကလည္း မေကာင္း ခ်ိန္းအဖံုးလည္း မရွိသည့္ ေဆးေရာင္မွိန္ ေမာင္ဗမာစက္ဘီးေဟာင္းတစီးက အရံသင့္ ၀ါးတဲငယ္အိမ္ကေလးကို မွီလို႔ သူ႔ခမ်ာပိုင္ရွင္က အမွီေဒါက္ကိုေတာင္မွ ၀ယ္မတပ္ႏူိင္ရွာေတာ့ ေတြ႔ရာႀကံဳသလို အမွီရွာရတယ္။ တခါတရံမွာလည္း သရက္ပင္ မာလကာပင္ အုန္းပင္ေတြရဲ့ အရင္းမွာ အဆင္ေျပသလိုမွီလို႔။

နင္းလို႔ကေတာ့ အဆင္ေျပေသးတယ္။ ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူ ႏွစ္ကာလရွည္ သစၥာရွိစြာ အသံုးျပဳခဲ့ပံုရသည့္၊ အသစ္ စက္ဘီးတစင္းကိုလည္း ဘယ္လိုမွ၀ယ္ဖို႔ မတတ္ႏိုင္ရွာသူ တဦး မဟုတ္ပါလား။

“ငါ့တူ သြားစရာရွိလို႔ နင္းခ်င္ရင္ ယူထားလိုက္။ ဦးေလး ဒီေန႔ ေတာင္ယာကို လမ္းေလွ်ာက္သြားလိုက္မယ္”

“ဟုတ္ကဲ့ ေက်းဇူးပါပဲ”

ဟု ၎ကို ေျပာလိုက္ရင္း နံနက္ခင္းကတည္းက ဒီစက္ဘီးကို ယူထားျခင္းျဖစ္သည္။

အမ်ဳိးသမီး က်န္းမာေရးဆရာမတဦး အေနျဖင့္ က်ေနာ္၏ မိခင္ျဖစ္သူသည္ ကရင္ျပည္နယ္၏ ေက်းလက္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို လုပ္ငန္း တာ၀န္ျဖင့္ ေျပာင္းခဲ့ရသည္။ ယခုလည္း ဘားအံႏွင့္ ျမ၀တီကားလမ္းေပၚရွိ သာယာကုန္းေက်းရြာေလးသို႔ တာ၀န္ျဖင့္ ေရာက္ရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။ တရြာလံုးလိုလို ပအို၀့္လူမ်ဳိးမ်ား စုစည္းကာ ေနထိုင္ၾကသည္။ စပါး ေျမပဲ စသည့္သီးႏွံမ်ားကို ရာသီအလိုက္ စိုက္ပ်ဳိးျခင္းျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္း ျပဳကာ ရိုးသားစြာ ေနထိုင္ၾကသည္

နယ္ေျမကလည္း မေအးခ်မ္းေတာ့ ႏွစ္ဖက္လက္နက္ကိုင္မ်ား အၾကားတြင္ ရြာသူ ရြာသားမ်ားခမ်ာ အဆင္ေျပသလို ဆက္ဆံရျခင္းျဖင့္ ေနထိုင္ၾကရရွာသည္။ မိခင္ႀကီးလည္း ဤသာယာကုန္းေက်းရြာသို႔ လုပ္ငန္းတာ၀န္ျဖင့္ ေရာက္ရွိေနသည္မွာ တႏွစ္နီးပါး ရွိသြားၿပီးပဲ။ ညီအငယ္ဆံုးႏွင့္ က်ေနာ့္ကို ဘားအံၿမိဳ႕တြင္ ထားခဲ့ကာ ၎က ဤရြာသို႔ တဦးတည္း ေရာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီတေခါက္ေတာ့ အေရာက္သြားမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ၿပီး သာယာကုန္းရြာေလးကို ဘားအံမွ က်ေနာ္ ထြက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အိႏၵဳ၊ သာယာကုန္း၊ ၀ဲကရင္ ေက်းရြာမ်ားအၾကား ခရီးသည္ကားမ်ားကို ဓါးျပတိုက္၊ ပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္ေနျခင္းမ်ားကလည္း ဤေနရာ၀န္းက်င္တြင္ မၾကာခဏဆိုသလို ျဖစ္ေပၚေနဆဲ။

ယခု ဤ ေမာင္ဗမာစက္ဘီး တပတ္ရစ္ျဖင့္ နာရီ၀က္နီးပါး နင္း၍ ခရီးျပဳရမည့္ေနရာ – ေတြ႔ဆံုရန္ ႀကိဳးစားမည့္ ပုဂၢိဳလ္ထူးႀကီးအတြက္ က်ေနာ္ အေခ်အတင္ မိမိဘာသာ စဥ္းစား၍ ဆံုးျဖတ္ေနျခင္းပါ။

“သြားဖို႔ သင့္ေတာ္ပါ့မလား”

“ငါ့ကိုေရာ လက္ခံေတြ႔မွ ေတြ႔ပါ့မလား”

“ဟိုကို ေရာက္မွ..မေတြ႔ရရင္ ငါလည္းအေမာ”

စသည့္ စသည့္ အေတြးမ်ားက တရစပ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ယတိျပတ္ ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။

“ငါ ဟုိကို အေရာက္သြားမယ္”

က်ေနာ့္ရင္ထဲတြင္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ႀကီးကို ေတြ႔ဆံုဖို႔အတြက္ မွန္ကန္ေသာ ခံယူခ်က္ရွိသည္။ မွန္ေသာ သစၥာတရားျဖင့္ ေတြ႔ဆံုလိုျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုပုဂၢိဳလ္ထူးႀကီးကို မ်က္နွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႔ဆံုဖူးခ်င္သည္။ ထိုေၾကာင့္ စက္ဘီးကိုနင္း၍ သာမညေတာင္ေျခသို႔ အေရာက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

သာမညေတာင္သည္ ယခု က်ေနာ္ ေရာက္ရွိေနေသာ သာယာကုန္းေက်းရြာအနီးတြင္ တည္ရွိသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ရွစ္နွစ္ေက်ာ္ ကတည္းက က်ေနာ္ သာမညဆရာေတာ္ အေၾကာင္း ၾကားဖူးသည္။ ဓါတ္ပံုမ်ားလည္း ေတြ႔ျမင္ဖူးသည္သို႔ေသာ္ တခါဘူးမွ် ႀကံဳဆံု၍ ကိုယ္တိုင္ မျမင္ဘူး။

မိခင္ႀကီး အိႏၵဳေက်းရြာတြင္ တာ၀န္က်စဥ္ အနယ္နယ္ရပ္၀န္းမွ ဘုရားဖူးကားမ်ား ျဖတ္သန္းသြားသည္ကို ေနစဥ္နွင့္အမွ် ျမင္ေတြ႔ဖူးသည္။ အမွန္ပါ … ထိုစဥ္က စိတ္၀င္စားျခင္း စိုးစိမွ် မရွိခဲ့။

ယခု ဤသာယာကုန္းရြာကို ေရာက္ခိုက္ ဘယ္လိုျဖစ္သြားသည္ မသိ။ မိမိကိုယ္ကိုလည္း အလြန္ အံ့ၾသမိသည္။ က်ေနာ္ သာမညဆရာေတာ္ႀကီးကို အလြန္အမင္း မ်က္နွာျခင္းဆိုင္ ေတြ႔ဆံုလိုေသာ စိတ္က တားဆီး ခ်ဳပ္တည္း၍ မရေတာ့ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ မေန႔ညကတည္းက မိခင္၏ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ သားဖြားဆရာမႀကီး၏ ခင္ပြန္းထံမွ စက္ဘီးကို ေခတၱ အသံုးျပဳဖို႔ ေမတၱာရပ္ခံ လိုက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ရြာမွ ေလးဆယ့္ငါးမိနစ္ခန္႔ စက္ဘီးနင္းရသည္။ ကုန္းအတက္ မ်ားသျဖင့္ လမ္းေလွ်ာက္၍ စက္ဘီးကို တြန္းရသည္။ စက္ဘီး နင္းလိုက္၊ ဆင္း တြန္းလိုက္ျဖင့္ သည္လိုနွင့္ သာမညေတာင္ေျခသို႔ ေရာက္သည္။

ေတာင္ေျခမွ အဂၤေတေလွကားမ်ားအတုိင္း တလွမ္းခ်င္း တက္လိုက္မိသည္။ ရင္သပ္ရႈ႔ေမာ လြမ္းေမာဖြယ္ အေရွ႔ဘက္ဆီက ေဒါနေတာင္တန္း ျပာလဲ့လဲ့ကို လြင့္ေမွ်ာေနေသာ တိမ္ဆိုင္မ်ားအၾကား လွမ္း၍ ျမင္ရသလို အေနာက္ဘက္မွ ဇြဲကပင္ေတာင္ႀကီးကလည္း ခန္႔ထည္ထည္နွင့္ ထင္ထင္ရွားရွား။ သဘာ၀ရႈေမွ်ာ္ခင္းက လွပေနသလို ကရင္ျပည္နယ္ အတြင္းရွိ ျပည္သူလူထုေတြ၏ ဘ၀မ်ားလည္း ထပ္တူထပ္မွ် ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာလုိက္ခဲ့ရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေကာင္းလိမ့္မလဲ ဟု ေတြးလိုက္မိသည္။

ေဒါနေတာင္တန္း ျပာျပာေအာက္မွာ အူထေနေသာ ယမ္းေငြ႔ေတြ႔ကလည္း လြင့္ေမ်ာေနဆဲ။ ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ေတြ စစ္ေျမျပင္မွာ မရပ္တမ္း စီးဆင္းေနဆဲ။ သားေသ လင္ဆံုး အမ်ဳိးသမီးမ်ားနွင့္ အမိမဲ့ အဖမဲ့ ကေလးငယ္မ်ားတို႔၏ မ်က္ရည္မ်ားကလည္း ၎တို႔၏ ပါးျပင္ေပၚ၀ယ္ စြတ္စို ေနဆဲ။

“ေအာ္..က်ေနာ္ခ်စ္ေသာ ကရင့္ဌာေန ဘယ္ေသာအခါမွ ၿငိမ္းခ်မ္းမွာလဲ” ဟု ၀မ္းနည္း လႈိက္ဖိုစြာ ေတြးမိလုိက္သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်ာင္းသခၤန္းေရွ႔ကို ေရာက္ေတာ့ ထိုအေတြးအမွ်င္တန္းမ်ား ျပတ္သြားေတာ့သည္။

တကယ့္ အံ့ၾသဖြယ္ …

တခါးႏွစ္ခ်ပ္က အရံသင့္ ပြင့္လို႔။ က်ေနာ္၏ ေရွ႔တြင္ ဆရာေတာ္အား လာေရာက္ဖူးေမွ်ာ္သည့္ မည္သည့္ ဘုရားဖူးဧည့္သည္ တစံုတဦးကိုမွ် မေတြ႔။ က်ေနာ့္ေနာက္တြင္လည္း တစံုတဦးမွ် မျမင္။ သို႔နွင့္ က်ေနာ္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်ာင္းသခၤန္းအတြင္းသို႔ မဆိုင္းမတြ တိုက္ရိုက္ ခပ္ျမန္ျမန္ တက္သြားလိုက္ေတာ့သည္။

အုတ္ေက်ာင္းသခၤန္းအတြင္းသို႔ ေရာက္ေတာ့ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚတြင္ ထိုင္ေနေသာ သာမညဆရာေတာ္ႀကီးအား ဘြားခနဲ ေတြ႔လိုက္ရသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ လက္၀ဲဖက္ေျခရင္းတြင္ ကိုရင္ႀကီးတပါးက ထိုင္လို႔။

က်ေနာ္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေရွ႔တြင္ ရို႔ရို႔ကေလး ရိုေသစြာ ဒူးေထာက္၍ ထိုင္လိုက္ရင္း ဆရာေတာ္ႀကီးအား ၿပံဳးျပလိုက္သည္။ ေမတၱာဓာတ္ အျပည့္ရွိေသာ တည္ၿငိမ္ေသာ မ်က္နွာထားျဖင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက က်ေနာ္၏အၿပံဳးအား တုံ႔ျပန္သည္။

ၿပီးေတာ့လည္း က်ေနာ့္အား ၿပံဳး၍

“မင္းက ခရစ္ယာန္လား”

“တင္ပါ့ … ဘုန္းဘုန္း”

“မင္း ငါ့ဆီကို ဘာလာလုပ္တာလဲ”

“ဘုန္းဘုန္းက နာမည္ႀကီးေတာ့ တပည့္ေတာ္ကလည္း အရမ္း ေတြ႔ခ်င္လာတာနဲ႔ လာေတြ႔တာပါ။ တျခား ဘာမွ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တပည့္ေတာ္ ဘုန္းဘုန္းကို ျမင္လိုက္ရတာနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ေအးျမသြားသလို ခံစားရပါတယ္”

ဟူ၍ က်ေနာ္ေျပာလိုက္သည္။ အမွန္ပါ က်ေနာ့္တြင္ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္အျပင္ တျခား ဘာတခုမွ မရွိပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ အၿပံဳးသည္ က်ေနာ္႔ရင္ကို အမွန္ပင္ၿငိမ္းခ်မ္း၍ ေအးျမေစခဲ့သည္ မဟုတ္ပါလား။

ထိုအခိုက္ ကိုရင္ႀကီးက က်ေနာ့္အား သၾကားလံုး သံုးလံုး ေပးပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက တည္ၿငိမ္ေသာ အၿပံဳးျဖင့္ –

“မင္း ငါ့ဆီက ခ်ဲနံပါတ္ လာေတာင္းတာလား”

“ဟာ … မဟုတ္ပါဘူး ဘုန္းဘုန္း။ တပည့္ေတာ္ ခ်ဲလည္း မထိုးပါဘူး ဘုန္းဘုန္းကို အရမ္းျမင္ဖူးခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ပဲ တပည့္ေတာ္မွာ ရွိတာပါ”

သာမညဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ၿပံဳး၍ က်ေနာ့္အား

“ေအး …ငါလည္း ဘာခ်ဲနံပါတ္မွ မေပးပါဘူး။ လူေတြက ငါ့ကို ခ်ဲနံပါတ္ေပးတယ္လို႔ ထင္ၾကတယ္။ ငါေပးတဲ့ သၾကားလံုးတို႔ ငွက္ေပ်ာသီးတို႔ကို အတိတ္နိမိတ္ေတြ ေကာက္ၿပီး ခ်ဲထိုးၾကတာ၊ အံမယ္ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေပါက္လိုက္ေသး …”

ဟုဆိုကာ ဆရာေတာ္ႀကီးက ရယ္သည္။

“အခု မင္းကို ငါေပးတဲ့ သၾကားလံုးက မင္းေရွ႔ ငါ့ကို လာဖူးသြားတဲ့ လူေတြ လွဴသြားတာ။ အခု မင္းကို ငါ ျပန္ၿပီး လွဴတာ”

“တင္ပါ့”

“မင္းတို႔ ခရစ္ယာန္ေတြလည္း ေမတၱာတရားက အဓိက မဟုတ္လား။ ငါတို႔ ဗုဒၶဘာသာေတြလည္း ေမတၱာတရားဟာ အေရးအႀကီးဆံုးပဲ။ လူ အခ်င္းခ်င္း သတၱ၀ါ အခ်င္းခ်င္း ေမတၱာတရား ထားၾကဖို႔ အေရးအႀကီးဆံုး မဟုတ္လား”

“တင္ပါ့”

“ေရာ႔ ေရာ့ ဒါ ေန႔ေကာင္း ရက္ျမတ္ ေရြးတဲ့ အခ်ိန္ဇယားစာရြက္။ ယူသြားၿပီးေတာ့ ဟိုဇရပ္မွာ အသားလြတ ္စတုဒီသာ ေကၽြးတယ္။ သြားစား”

“မင္းလည္း အသားလြတ္စားေနာ္”

ဟု က်ေနာ္႔ကိုထပ္မံ၍ မိန္႔ဆိုပါသည္။ ေတြ႔ဆံုခ်ိန္ ငါးမိနစ္ခန္႔သာ ၾကာျမင့္မည္ဟု က်ေနာ္ထင္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေပးလုိက္ေသာ သၾကားလံုးမ်ားနွင့္ ရက္ေကာင္းေန႔ျမတ္ေရြးေသာ အခ်ိန္ဇယား စာရြက္ နွစ္ရြက္ကိုယူ၍ က်ေနာ္လည္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်ာင္းေပၚမွ ၾကည္ႏူး ၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ ဆင္းလာခဲ့ပါသည္။

“ငါ့တူ ဆရာေတာ္ ဘာနံပါတ္ ေပးလိုက္သလဲ”

ၾကည္ႏူးမႈအရွိန္ကေလး ေပ်ာက္လြင့္သြား၍ ထိုအမ်ဳိးသမီးႀကီးကို က်ေနာ္စိုက္၍ ၾကည့္လိုက္မိသည္။ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္ အရြယ္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေက်ာင္းသခၤန္း ေရွ႔တြင္ ရို႔ရို႔ကေလးထိုင္လ်က္သား။

“ဘာနံပါတ္မွလည္း မေပးပါဘူး။ သၾကားလံုးပဲ ေပးလိုက္တာပါ”

ဟု က်ေနာ္ ေျပာလိုက္သည္။

“ဟာ… ဟုတ္လား.. သၾကားလံုးက ဘယ္နွစ္လံုးလဲ”

“သံုးလံုး ”

ထိုအမ်ိဳးသမီးႀကီးလည္း ထိုသၾကားလံုးအေရအတြက္ကို ခ်ဲထီအတြက္ နိမိတ္ေကာက္ယူဦးမည္ ထင္သည္။ က်ေနာ္သည္ ဆရာေတာ္ႀကီးေျပာသည့္ အတုိင္း ဧည့္သည္မ်ားကို ထမင္းေကၽြးေသာ အေဆာက္အအုံထဲ အသားလြတ္ဟင္းလ်ာမ်ားကို ၿမိန္လွ်က္စြာ စားၿပီး သာယာကုန္းေက်းရြာသို႔ စက္ဘီးကေလးကိုနင္းလ်က္ ေက်နပ္ၾကည္ႏူးစြာျဖင့္ ျပန္လာခဲ့ေတာ့သည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးနွင့္ ေတြ႔ဆံုခဲ့ၿပီး ၁၉၉၁ ခုနွစ္ နို၀င္ဘာလတြင္ က်ေနာ္လည္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္သို႔ ေရာက္သည္။ သာမညေတာင္ေျခသို႔ ထိုကာလေတြအတြင္း တခါမွ် ေျခဦးမလွည့္ျဖစ္ေတာ့။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ဘုရားဖူးကားမ်ား သာမညေတာင္ေျခတြင္ ပို၍ မ်ားလာၿပီး စည္ကားလာသည္။ လူေနအိမ္ေျခမ်ား ေသာင္းဂဏန္း အေရအတြက္ရွိသြားၿပီ ဆိုတာကိုလည္း သိသည္။

သို႔ေသာ္ … က်ေနာ္ မေရာက္ျဖစ္ေတာ့ပါ။

သာမညဆရာေတာ္ႀကီး၏ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းသည္ ဘက္စံုသာသနာျပဳလုပ္ငန္းႀကီး ျဖစ္သည္။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ေလာကုတၱရာေရး အျပင္ ေဒသခံျပည္သူလူထုမ်ား အဆင္ေျပစြာ သြားလာႏူိင္ေရးအတြက္ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ လမ္းမ်ား ခင္းေပးသည္။ ေဒသခံျပည္သူမ်ားကလည္း မိမိတို႔၏ ျမတ္ေသာလုပ္အားဒါနျဖင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္အတူ ကုသိုလ္ယူၾကသည္။

သာမညေတာင္ေျခအနီး ရပ္၀န္းေက်းရြာမွ အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ား၏ ခ်ိ႔ဳတဲ့ေသာ ဘ၀မ်ားကို ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ စာနာ၍ ၎တို႔အားလည္း လစဥ္ ေငြေၾကး ေထာက္ပံ့သည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဓာတ္ပံု ဂယက္ေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ား မ်က္မာန္ရွကာ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဓာတ္ပံုမ်ားကို အစိုးရပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ေဖၚျပခြင့္မျပဳရန္ ညြန္ၾကားခ်က္မ်ားလည္းရွိသည္ လို႔ က်ေနာ္သိရွိရပါသည္။

မိခင္ႀကီး တဖန္ အစိုးရတာ၀န္ျဖင့္ ျမစ္ကမ္းပါးမွ သစ္ပင္မ်ားပမာ ထိုင္းျမန္မာနယ္စပ္ ျမ၀တီၿမိဳ့သို႔ ပင္စင္ယူသြားသည္အထိ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ျပန္ေတာ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းပိတ္တိုင္း အိမ္သို႔ျပန္ေသာအခါ သာမညေတာင္ကို အေ၀းေျပး ကားသမားမ်ားက ဆရာေတာ္ႀကီးအား ရည္မွန္း ဦးတိုက္ၿပီးမွ ခရီးဆက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သာမညေတာင္ေျခတြင္ ကားမ်ား အစဥ္ ေခတၱရပ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေတာင္ေပၚသို႔ က်ေနာ္မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ေတာ့။

၁၉၉၅ ခုနွစ္က အညာေျမႏွင့္ ရွမ္းျပည္ဘက္မွ အတန္းေဖၚမ်ားနွင့္အတူ ဘားအံၿမိဳ့သို႔ အလည္ ေရာက္စဥ္ ၎တို႔ကလည္း ကရင္ျပည္နယ္သို႔ ေရာက္ခိုက္ ဆရာေတာ္ႀကီးအား ဖူးခ်င္သည္ဟု ဆို၍ ၎တို႔အား သာမညေတာင္ေပၚသို႔ လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့သည္။ အေၾကာင္းကံ မသင့္ေသာေၾကာင့္ ၎တို႔ခမ်ာ ဆရာေတာ္ကို ဖူးခြင့္ မၾကံဳခဲ့ရွာေပ။

အမိရန္ကုန္တကၠသိုလ္၏ စာသင္ခန္းမွ ပညာရွာ အလုပ္သင္ သတင္းေထာက္အျဖစ္ ေလာက တကၠသိုလ္တြင္း ရုန္းကန္ ႀကိဳးစားေနရေသာ အခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ က်န္းမာေရး အေျခအေနေၾကာင့္ ရန္ကုန္သို႔ႂကြလာၿပီး ေဆးကုသမႈ ခံယူသည္ကိုလည္း ၾကားရျပန္သည္။

အလြတ္သတင္းေထာက္ ဘ၀အျဖစ္ ကရင္ျပည္နယ္မွ ျပည္သူလူထု၏ဘ၀ကို က်ေနာ္ ဓာတ္ပံုလာရိုက္ရင္း ခရီးႀကံဳအျဖစ္၂၀၀၃ ခုနွစ္ ႏို၀င္ဘာလအတြင္း က်ေနာ္ သာမညေတာင္ေျခသို႔ တဖန္ ေရာက္ခဲ့ျပန္သည္။ ဤတႀကိမ္တြင္ သာမညဆရာေတာ္ႀကီးအား ရာႏွ႔င္ခ်ီေသာ ဘုရားဖူး ပရိသတ္တို႔၏ အပူေဇာ္ ခံေနစဥ္ အေ၀းမွ လွမ္းျမင္ခဲ့သည္။

က်ေနာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးအား ဓာတ္ပံုရိုက္နိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း မ်ားစြာေသာ ပရိသတ္တို႔ေၾကာင့္ စကားေျပာဆိုႏူိင္ခြင့္ကား မႀကံဳေတာ့။ ဆရာေတာ္ႀကီး ပ်ံလြန္သြားၿပီဟူေသာ သတင္းနွင့္အတူ အစိုးရထုတ္ သတင္းစာထဲတြင္ စစ္ကို ရြံရွာမုန္းတီးေသာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ျမတ္နိုးသည့္ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ရုပ္ကလာပ္ကို ျမန္မာ့တပ္မေတာ္မွ အရာရွိႀကီးမ်ား ထမ္းေနသည့္ ဓာတ္ပံုကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။

၂၀၀၈ ခုနွစ္အတြင္း ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ႂကြင္းက်န္ရစ္ေသာ ရုပ္ကလာပ္ကို လက္နက္ကိုင္ လူတစု ယူေဆာင္သြားၿပီး ေဖ်ာက္ဖ်က္ပစ္လိုက္သည္ ဟူေသာ သတင္း ေပၚထြက္လာ၍ က်ေနာ္ စိတ္ထိခိုက္မိပါသည္။ မျပဳလုပ္သင့္ မႀကံစီအပ္ေသာ အမႈကို ၎တို႔ ႀကံစီကာ ကာယကံေျမာက္ လြန္က်ဴးခဲ့ၾကသည္။ ႀကီးမားေသာ အ,မဂၤလာအမႈကို ျပဳလုပ္ရက္ေလျခင္း။ မည္သူတို႔ ျပဳလုပ္ၾကသနည္း ဆိုသည္ကို ကာယကံရွင္တို႔သာလွ်င္ သိၾကေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ၎တို႔ ေဖ်ာက္ဖ်က္၍ ဘယ္ေသာအခါမွရမည္ မဟုတ္သည္က ဆရာေတာ္ႀကီး လူ႔ေလာကအတြင္း အသက္ရွင္ေနထိုင္စဥ္ မိန္႔ၾကား က်င့္ႀကံခဲ့ေသာ ေမတၱာတရား၏ အစြမ္းတန္ခိုးမ်ားပင္ ျဖစ္သည္မဟုတ္ပါလား။

ျမန္မာႏူိင္ငံ၏ ဗုဒၵဘာသာသမိုင္းတြင္ သာမညဆရာေတာ္ႀကီး၏ စြမ္းေဆာင္မႈ သာသနာ့မွတ္တိုင္ကို ဘယ္ေသာအခါမွ ၎တို႔သည္ ၿဖိဳဖ်က္၍ ရမည္မဟုတ္။ ေအးျမေသာ “ဓမၼ”ေရစင္သည္ ပူေလာင္ကၽြမ္းေနေသာ “အဓမၼ”မီးကို လူ႔သမိုင္း အဆက္ဆက္တြင္ အစဥ္ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အႏုိင္ယူစျမဲ မဟုတ္ပါေလာ။

သို႔ေသာ္ အခ်ိန္ကာလတခုကိုေတာ့ ျဖတ္သန္းရစၿမဲ။ က်ေနာ္ သာမညဆရာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ဆံုေတြ႔ခဲ့ေသာ ကာလသည္ပင္ ယခုဆိုလွ်င္ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ခဲ့ေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဆရာေတာ္ႀကီး က်ေနာ့္ကို ၿပံဳးျပခဲ့ေသာ အၿပံဳးသည္ က်ေနာ့္ရင္၌ ထင္ဟပ္ကာ အသက္ရွင္ေနဆဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီး က်ေနာ့္အား တည္ၾကည္ေလးနက္စြာ မိန္ၾကားခဲ့ေသာ စကားသံကို ၾကားေယာင္မိေနဆဲ။

“မင္းတို႔ ခရစ္ယာန္ေတြမွာလည္း ေမတၱာတရားဟာ အေရးႀကီးဆံုး မဟုတ္လား”

“ေအး… ငါတို႔ ဗုဒၶဘာသာေတြလည္း ေမတၱာတရားဟာ အေရးႀကီးဆံုးပဲ“

လူအခ်င္းခ်င္း သတၱ၀ါအခ်င္းခ်င္း ေမတၱာတရားထားၾကဖို႔ဆိုတာ အေရးအႀကီးဆံုး မဟုတ္ပါလား။

ၾသဂုတ္ ၁၈၊ ၂၀၀၉


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
Advertise on MoeMaKa

Similar Posts