>Ashin Nanika – Sharing the Burden among young & old

>

လက္ဆင့္ကမ္းပါ မပမ္းရေအာင္

အရွင္ဉာဏိက

ဇူလိုင္ ၂၁၊ ၂၀၀၉

အဂၤလန္မွာ ဇြန္လ ၂ ရက္ ၂ဝဝ၉ ကေန ဇူလုိင္လ ၂ ရက္ေန႔အထိ ေနထုိင္ခဲ့တယ္။ ဒီေန႔ အေမရိကကုိ ျပန္မည့္ေန႔။

အဂၤလန္က မျပန္မီမွာ ဝင္ဘေလအရပ္မွာရွိတဲ့ လန္ဒန္ဝိဟာရရဲ့ သုံးလတႀကိမ္ ထုတ္ေဝေနတဲ့ စာေစာင္မွာ စာ တပုဒ္ေလာက္ေရးပါဦးလုိ႔ မုဒုံဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားပါတယ္။ ဒါဟာျဖင့္ စိတ္ပါလက္ပါရွိလာရင္ ေရးဖုိ႔လက္မေႏွး တဲ့ စာေရးသူအဖုိ႔ အခြင့္အလမ္းတခုလုိ႔ ဆုိရမွာပါ။ လန္ဒန္ကုိေရာက္ခုိက္ ထူးထူးျခားျခား သတိထားမိတဲ့ အခ်က္ တခု ရွိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းျပန္ေျပာဖုိ႔ စိတ္ကူးရွိေနတာ။ ခုလုိ ေက်ာင္းစာေစာင္အတြက္ ေရးပါဦးလုိ႔ မိန္႔ လာေတာ့ ဒီအေၾကာင္းေရးဖုိ႔ အေတာ္ပဲျဖစ္သြားတယ္။ အနာဂါတ္ ျပည္ပသာသနာအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့ ေမွ်ာ္ လင့္ခ်က္နဲ႔ ၾကည္ႏူးစိတ္အေျခခံ ၿပီးေရးတာမုိ႔လည္း မဂၤလာရွိတဲ့စာတပုဒ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္မွာပါ။

အဂၤလန္မွာ တလတိတိ ေနခဲ့တယ္။ လန္ဒန္ဝိဟာရမွာ သုံးပတ္ေလာက္နဲ႔ တိသရဏဝိဟာရနဲ႔ မန္ခ်က္စတာမွာ တပတ္ခန္႔ ။ တလလုံးနီးပါး မနားတမ္း သြားေနခဲ့ေပမယ့္ အာရုံနဲ႔ေန႔ဆြမ္းကုိေတာ့ တည္းခုိေနထုိင္ခဲ့ရာ ေက်ာင္း မ်ားမွာပဲ ဘုန္းေပးခဲ့တာ မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းကုိ လာေရာက္ဆြမ္းဆက္ကပ္ၾကတဲ့ ဆြမ္းအလွဴရွင္မ်ားနဲ႔ ဆုံေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ထူးထူးျခားျခား ေန႔စဥ္လာေရာက္ဆြမ္းကပ္ၾကတဲ့သူေတြက လူငယ္ေတြ မ်ားပါတယ္။ ေမးၾကည့္ လုိက္လ်င္လည္း အမ်ားစုေသာလူငယ္ေတြက တဖက္ကအလုပ္လုပ္ရင္း တဖက္မွာလည္း အခ်ိန္ပုိင္းေက်ာင္း တက္ေနၾကသူမ်ားပါတယ္။ ေနထုိင္ေနၾကတာကလည္း ေက်ာင္းသားဗီဇာနဲ႔သူေတြက အမ်ားစုပါ။

စာေရးသူေနထုိင္ရာ အေမရိကမွာေတာ့ လူငယ္ေတြက စည္းရုံးဦးေဆာင္ၿပီး ဓမၼသင္တန္းေတြ က်င္းပတာမ်ိဳး၊ ဝါဆုိ ကထိန္လုိေန႔ေတြမွာ စုေပါင္းၿပီး ေဝယ်ာဝစၥဒါနျပဳၾကတာမ်ိဳးကုိ ခုေနာက္ပုိင္းႏွစ္မ်ားမွာ ပုိမုိလုိ႔ေတြ႔လာရပါၿပီ။ သို႔ေပမယ့္ ခုအဂၤလန္မွာလုိ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြစုေပါင္းၿပီး စေနတနဂၤေႏြ မဟုတ္တဲ့ ၾကားရက္မ်ိဳးမွာကုိပဲ မျပတ္ လာေရာက္ကာ စုေပါင္းခ်က္ျပဳတ္ ဆြမ္းဆက္ကပ္ၾကတာမ်ိဳးကုိေတာ့ သိပ္ၿပီး မေတြ႔ခဲ့ရေသးပါဘူး။ လုပ္ငန္းအေျခ အေနနဲ႔ ေနထုိင္ၾကရတဲ့ ပုံစံကြားျခားမႈေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အေမရိကမွာက အမ်ားစုက မိသားစုနဲ႔ ေန ထုိင္ၾကတာမုိ႔ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ကုိယ္တုိင္ ခ်က္ျပဳတ္တဲ့အလုပ္ကုိ သိပ္မလုပ္ျဖစ္တာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါ တယ္။ ေနာက္ၿပီး တအိမ္ထဲမွာ ျမန္မာျပည္ကလာတဲ့ေက်ာင္းသားေတြ စုေပါင္းေနထုိင္ၾကတာမ်ိဳးလည္း ယူေကမွာ လုိ မမ်ားတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ယူေကမွာေတာ့ လူငယ္အမ်ားစုက ကုိယ့္နီးစပ္ရာစုေပါင္းၿပီး ေနၾကတာ မ်ားပါတယ္။ အမ်ားစုကလည္း အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းပုိသာတဲ့ လန္ဒန္မွာပဲ စုေနတာမ်ားပါတယ္။

ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားမွာ ႏုိင္ငံျခားသား ေက်ာင္းသားတဦးအေနနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ရတာ ကုန္က်စရိတ္ အလြန္မ်ားတယ္ ဆုိတာ ကုိယ္တုိင္ေက်ာင္းတက္ေနသူမုိ႔ ေကာင္းေကာင္းသိပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံလုိ ဝင္ေငြနည္းပါးတဲ့ႏုိင္ငံမ်ားက ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႔ ဒီလုိဒဏ္ကုိ ပုိခံရမယ္ဆုိတာကုိလည္း သေဘာေပါက္ပါတယ္။ ေျပာရလ်င္ အေမရိကလုိ အဂၤလန္လုိ ႏုိင္ငံႀကီးေတြကုိ လာေရာက္ေက်ာင္းတက္ၾကတဲ့သူေတြဆုိတာ ကုိယ့္ႏုိင္ငံမွာ အတန္အသင့္ ဝင္ေငြ ေကာင္းသူေတြနဲ႔ အသုိင္းအဝုိင္းႀကီးမားတဲ့ေနရာက လာသူသာ ျဖစ္ဖုိ႔မ်ားပါတယ္။

ဘယ္ေလာက္ပဲ ဝင္ေငြေကာင္း ၊ အသုိင္းအဝုိင္းေကာင္းတဲ့ေနရာမ်ိဳးက လာၾကသူေတြပင္ျဖစ္ပါေစ။ ႏုိင္ငံႀကီးေတြရွိ တကၠသုိလ္ေတြမွာ ေက်ာင္းစရိတ္ က ကုိယ့္ႏုိင္ငံက ဝင္ေငြနဲ႔ႏႈိင္းစာေတာ့ အဆမတန္ ႀကီးမားပါတယ္။ တႏွစ္ကုိ ေဒၚလာေသာင္းနဲ႔ခ်ီ ကုန္က်တာပါ။ ဒီကုန္က်ေငြကုိ ေနာက္က အေတာ္အတန္ျပည့္စုံတဲ့ မိဘေတြအေနနဲ႔ တာရွည္ေထာက္ပံ့ဖုိ႔ လြယ္မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ အလြန္ဝင္ေငြေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကုိ လုပ္ကုိင္ေနၾကသူ အနည္းငယ္ေလာက္နဲ႔ အျခားဝင္ေငြရလမ္းရွိသူတုိ႔သာ တာ ရွည္ေထာက္ပံ့ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေရာက္စတႏွစ္ေလာက္သာ ေနာက္ကမိဘက အျပည့္အဝပံ့ပုိးႏုိင္ၿပီး က်န္ ႏွစ္မ်ားအတြက္ အမ်ားစုေက်ာင္းသားေတြက တတ္ႏုိင္သမွ် ဝင္ေငြရမယ့္အလုပ္မ်ိဳးေတြကုိ ဝင္ေရာက္လုပ္ကုိင္ၾကရ သူက မ်ားပါတယ္။ တရားဝင္ အလုပ္လုပ္ခြင့္ပါမစ္နဲ႔ အျခားေသာကန္႔သတ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ အလုပ္ကလည္း အခ်ိန္ျပည့္လုပ္ဖုိ႔ ခက္ခဲသလုိ ဝင္ေငြေကာင္းတဲ့အလုပ္ရရွိဖုိ႔ကလည္း ျဖစ္ႏုိင္ေျခ နည္းပါးလြန္းပါတယ္။

ေနာက္ၿပီး ေက်ာင္းတဖက္ အလုပ္တဖက္နဲ႔ဆိုေတာ့ အမ်ားစုက အေျခခံအလုပ္ေတြမွာပဲ လုပ္ၾကရပါတယ္။ ခုေခတ္ ခုခါလုိ အလုပ္အကုိင္ရွားပါးခ်ိန္မွာ အလုပ္ေရြးခ်ယ္စရာ အခြင့္အလမ္းနည္းတာေၾကာင့္ ရရာအလုပ္ လုပ္ၾကရတာ မို႔ အလုပ္ခ်ိန္ကလည္း ပုံမွန္မဟုတ္ၾကပါဘူး။ ညပုိင္းအလုပ္မ်ားမွာ လုပ္လုိလုပ္ၾကရ။ အမ်ားတကာေတြ မလုပ္လုိၾက တဲ့ စေန၊တနဂၤေႏြလုိေန႔မ်ိဳးမွာ လုပ္လုိလုပ္ရ။ သိပ္ၿပီးေတာ့ေတာ့ မသက္သာလွပါဘူး။

ခုလုိ အလုပ္တဖက္ ေက်ာင္း တဖက္၊ အလုပ္ခ်ိန္လည္း ပုံမွန္မဟုတ္တဲ့ၾကားကေနပဲ လူငယ္ေတြစုေပါင္းၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ အာရုံနဲ႔ ေန႔ဆြမ္းကုိ မျပတ္တမ္း လာကပ္ေနႏုိင္ၾကတဲ့ သူတုိ႔ေတြရဲ့ ဝီရိယနဲ႔ သဒၾၶြါအားကုိ ေလးစားမိသလုိ တဖက္မွာေတာ့ သနားစိတ္လည္း ျဖစ္မိပါတယ္။ (သနားစိတ္ျဖစ္မိပါတယ္ဆုိလုိ႔ ကုိယ့္အားကုိယ္ကုိး ႀကိဳးစားေနၾကတဲ့ ကုိယ့္ညီငယ္ ႏွမငယ္ေတြက သူတုိ႔ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကုိ ေလ်ာ့တြက္သလုိျဖစ္လုိ႔ ေက်မွေက်နပ္ ၾကပါ့လားေတာ့ မသိပါဘူး။ တကယ္ေတာ့လည္း သနားခံရမႈဆုိတာ တခုခုအားနည္းမႈကုိ ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္လုိ႔ ကုိယ့္အားကုိယ္ကုိး ႀကိဳးစားေန သူေတြအတြက္ အတိအက်ဆီေလ်ာ္တဲ့ စကားေတာ့လည္း ဟုတ္မယ္ မထင္ပါဘူး။)

အမ်ားစုက ရရာအလုပ္ဝင္လုပ္၊ တဖက္မွာလည္း ေက်ာင္းတက္၊ ကုိယ့္ထမင္းကုိယ္ခ်က္၊ ကုိယ့္အဝတ္ကုိယ္ေလ်ာ္၊ ကုိယ့္တာဝန္ ကုိယ္ယူ။ ေရာက္ရာဘဝ က်ရာအေနအထားနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနၾကရတာပါ။

ကုိယ့္ႏုိင္ငံက ကုိယ့္အမိရင္ခြင္မွာဆုိလ်င္ေတာ့ ခုလုိေက်ာင္းသားအရြယ္ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ကုိယ့္ထမင္း ကုိယ္ခ်က္၊ ကုိယ့္အဝတ္ကုိယ္ေလ်ာ္၊ ကုိယ့္ဝင္ေငြကုိယ္ရွာၿပီး ကုိယ့္ဘဝကုိ ကုိယ့္စိတ္တုိင္းက် တည္ေဆာက္သူက အလြန္မ်ားလွမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ သုိ႔ေပမယ့္ ခုလုိ အေနာက္ႏုိင္ငံမ်ားကုိေရာက္လာေတာ့ ကုိယ့္တာဝန္ကုိယ္ယူၿပီး ကုိယ့္လမ္း ကုိယ္တုိင္ေလွ်ာက္လွန္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြကုိ ပ်ိဳးေထာင္ၾကရတာပါ။ ဒီလုိကုိယ့္အား ကုိယ္ကုိးစိတ္ ရရွိလာၾကတာဟာျဖင့္ အလြန္ဝမ္းသာေကာင္းတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ ဒီစိတ္ေလးကုိအေျခခံၿပီး ကုိယ့္ႏုိင္ငံကုိယ့္လူမ်ိဳး၊ ကုိယ့္ ဘာသာသာသနာအတြက္ ကုိယ့္လုပ္အားေတြကုိ အသုံးခ်ခြင့္ရႏုိင္ၾကမယ္၊ အျပည့္အဝလည္း အသုံးခ်ၾကမယ္ဆုိ လ်င္ျဖင့္ အနာဂတ္ျမန္မာ့လူမႈပန္ဝန္းက်င္ဟာ ပုိမုိၿပီးလွပလာမွာ မလြဲပါဘူး။

လူငယ္ေတြအခုလုိ ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ားမွာ အဝင္အထြက္မ်ားတာကုိ အခြင့္လမ္းေကာင္းတခုအျဖစ္အသုံးျပဳၿပီး ေနာင္အနာဂတ္ ဘာသာေရး သာသနာေရးနဲ႔ လူမႈေရးလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ သူတုိ႔အားေတြကို အသုံးျပဳသြားမယ္ဆုိ လ်င္ အလြန္ေက်းဇူးမ်ားလိမ့္မယ္လုိ႔ ေတြးမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခုလုိေက်ာင္းမွာလာၿပီး ဆြမ္းကပ္ေနရုံမွ်ထက္ သူတုိ႔ ေတြကုိယ္တိုင္ပါငဝ္ၿပီး ေက်ာင္းကန္ဘုရားမ်ားမွာ လုပ္ေဆာင္ေနတဲ့လုပ္ငန္းမ်ားမွာ အႀကံျပဳႏုိင္၊ အတုိင္းအတာ အထိ စီမံႏုိ္င္တဲ့ ေနရာေပးၿပီး ပါငဝ္လုပ္ကုိင္လာႏုိင္ေအာင္ အားေပးကူညီဖုိ႔ပါ။

ဒါကေတာ့ ကုိယ့္စိတ္ကူးျဖစ္သလုိ လူႀကီးမ်ားအတြက္ အႀကံျပဳခ်က္စကားလည္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အႀကံျပဳတာ သက္ သက္ပါ။ ဆရာလုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္အေတြ႔အရ လူႀကီးဆိုတာ ဆရာလုပ္တယ္လုိ႔ ယူဆရင္ လက္ခံဖုိ႔ အလြန္ခက္ခဲတတ္လုိ႔ ဒီစကားကုိ အထူးျပဳေျပာရတာပါ။ တကယ့္ကုိမွ ရုိးသားစြာ အႀကံျပဳျခင္းပါ။ ထပ္ေျပာပါတယ္။ ဆရာလုပ္ျခင္းမဟုတ္ပါ။

ဒုိ႔မ်ားကေတာ့ ႀကီးၿပီ။ သိပ္လုပ္ဖုိ႔ အားမရွိေတာ့ဘူး။ အနာဂတ္ႏုိင္ငံ၊ အနာဂတ္သာသနာက မင္းတုိ႔လူငယ္ေတြ လက္ထဲမွာပဲ ရွိတယ္ရယ္လုိ႔ လူႀကီးသူမေတြဆီက သံေဝဂသံလုိလုိ၊ အားေလ်ာ့သံလုိလုိ စကားမ်ိဳးကုိ မၾကာခဏ ၾကားမိတတ္ပါတယ္။

သုိ႔ေပမယ့္ အဲဒီလုိသံေဝဂသံလုိလုိ ေျပာတတ္တဲ့လူႀကီးသူမေတြဆီကေန ေနာင္လာမယ့္ လူ ငယ္ေတြအတြက္ သူတို႔ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းမွာ ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့အေတြ႔အႀကဳံေတြကုိ စနစ္တက်လက္ဆင့္ကမ္းေပးဖုိ႔၊ လက္ တြဲေခၚယူဖုိ႔ရာမွာေတာ့ အားနည္းတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ လူႀကီးေတြက လူငယ္ေတြကုိ လုံးဝလက္တြဲ မေခၚ ဘူးလုိ႔ေတာ့ မေျပာလုိပါဘူး။ လက္တြဲ ေခၚေတာ့ေခၚပါတယ္။ သုိ႔ေပမယ့္ ကုိယ္လက္တြဲေခၚတဲ့ လူငယ္ေတြရဲ့ ယူဆ ထင္ျမင္ခ်က္ေတြ၊ လုပ္ေဆာင္မႈေတြအေပၚမွာေတာ့ ေလးစားဖုိ႔ အသိအမွတ္ျပဳေပးဖုိ႔မွာေတာ့ အားနည္းတတ္ပါ တယ္။

အထူးသျဖင့္ အစဥ္အလာအရ လူႀကီးသူမမ်ားကသာ ဦးေဆာင္ေလ့ရွိတတ္တဲ့ ဘာသာေရးလုပ္ငန္းကိစၥ မ်ိဳးမွာ လူငယ္ေတြရဲ့အေတြ႔အႀကဳံနဲ႔ လုပ္ေဆာင္မႈအေပၚ သိပ္ၿပီး အေလးမထားတတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့လူငယ္ေတြက လူႀကီးမ်ားနဲ႔ တာရွည္ပူးေပါင္းလုပ္ကုိင္လုိစိတ္ နည္းသြားတတ္ပါတယ္။

ဒီအခါမ်ဳိးမွာ လူငယ္ေတြရဲ့အားကုိ မရႏုိင္ ေတာ့တာေၾကာင့္ အရာရာ လူႀကီးေတြခ်ည္းသာ လုပ္ၾကရမယ္ဆုိလ်င္ လူႀကီးေတြလည္းပင္ပမ္း၊ အလုပ္အကုိင္ ၿပီး ေျမာက္သင့္သေလာက္လည္း မၿပီးေျမာက္ႏုိင္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ လူငယ္ေတြအေနနဲ႔လည္း ေနာင္လူႀကီးေတြ မရွိကာ မွ ကုိယ့္အေတြ႔အႀကဳံသစ္နဲ႔ စတင္လုပ္ေဆာင္ၾကရမယ္ဆုိလ်င္ ပုိၿပီးပင္ပမ္းသလုိ ခရီးေရာက္မႈလည္း နည္းသြားႏုိင္ ပါတယ္။

လူငယ္ေတြဆုိတာက ဘဝအေတြ႔အႀကဳံ နည္းပါးပါတယ္။ အေတြ႔ အႀကဳံနည္းပါးမႈေၾကာင့္ မွားလ်င္မွားမယ္။ သုိ႔ေပ မယ့္ ဒီအမွားဟာ ေစတနာဆုိးတဲ့အမွားမ်ိဳးလား။ ျပင္လုိ႔မရႏုိင္ေလာက္ေအာင္မွားတဲ့အမွားမ်ိဳးလား ဆန္းစစ္ေဝဖန္ ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေစတနာဆုိးနဲ႔မွားတဲ့အမွားမ်ိဳး မဟုတ္လ်င္ ၾကင္နာစြာနဲ႔ အမွားကုိေထာက္ျပၿပီး လက္တြဲေခၚျပဳျပင္ သြားမယ္ဆုိလ်င္ ေနာင္မွာဒီအမွားမ်ိဳး မွားမယ္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီးတခ်ိဳ႔အမွားလုိ႔ လူႀကီးသူမေတြ မွတ္ယူ တာမ်ိဳးက လူငယ္ေတြအျမင္မွာ လုံးဝအမွားမဟုတ္ဘူးလုိ႔ ခံယူတာမ်ိဳးလည္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။ မ်ိဳးဆက္ကြာျခားသြား ျခင္းေၾကာင့္ အျမင္ကြာျခားမႈျဖစ္ျခင္းမ်ိဳးပါ။ အဲဒီအရာမ်ိဳးအတြက္ လူႀကီးေတြအေနနဲ႔ ကုိယ့္ေရွးရုိ္းအစဥ္အလာ လက္ခံထားတဲ့ အယူအဆနဲ႔ မကုိက္ညီရုံမွ်နဲ႔ လူငယ္ေတြအမွားလုိ႔ သတ္မွတ္လုိ႔ ရနုိင္မယ္မဟုတ္ပါဘူး။

‘ေရဆုိတာ အစဥ္အၿမဲ ေျပာင္းလဲစီးဆင္းေနမွ။ စီးဆင္းမေနပဲ တေနရထဲမွာ ပိတ္အုိင္ေနလ်င္ ၾကာေတာ့ ဒီေရက ပုတ္သုိးသြားတတ္တယ္။ အဖြဲ႔အစည္းတခုမွာလည္း အၿမဲတမ္းရွင္သန္လႈပ္ရွားေနမွ။ ရွင္သန္လႈပ္ရွားမႈ မရွိလ်င္ ဒီအဖြဲ႔အစည္းက ပုတ္သုုိးသြားႏုိင္တယ္’-တဲ႔။ မုဒုံဆရာေတာ္က မိန္႔ၾကားပါတယ္။

ေဟာင္းႏြမ္းေနတဲ့ အေတြးအေခၚ ေတြကုိ လက္ကုိင္ျပဳၿပီး လႈပ္ရွားမႈကင္းမဲ့ေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စကားေျပာျဖစ္ရာမွာ အမွတ္တရ ဆရာေတာ္က မိန္႔သြားခဲ့တာ။ ဆရာေတာ္ရဲ့စကားနဲ႔ ကိုယ္ေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ လန္ဒန္က လူငယ္ေတြရဲ့ အေနအထားကုိ ေပါင္းစပ္ၿပီး လန္ဒန္ကေန ျပန္မည့္ေန႔မွာ ဒီႏႈတ္ဆက္စာတပုဒ္ ေရးပါတယ္။

အရွင္ဉာဏိကကေတာ့ ျမင္သမွ်ကုိ ျမင္တဲ့အတုိင္းေရးလုိက္ၿပီ။ လူငယ္ေတြဖက္ လုိက္ေရးတယ္လုိ႔ မယူဆပါနဲ႔။ အရွင္ဉာဏိကကုိ္ယ္တုိင္ကုိက လူငယ္လုိ႔ေျပာရေလာက္တဲ့အရြယ္ကုိ လြန္လာပါၿပီ။ ဒီေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က လူငယ္မဟုတ္ေတာ့တဲ့သူက ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္မွ လူငယ္ေတြဖက္က ေရွ႔ေနလုိက္ဖုိ႔ လုိမယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ တစုံတရာအက်ိဳးရွိႏုိင္မယ္ထင္လုိ႔သာ ေရးလုိက္တာပါ။ သုံးတတ္မယ္ဆုိလ်င္ေတာ့ အသုံးက်မွာပါ။ သေဘာမတူလ်င္ လည္း ခြင့္လႊတ္ပါ။ သေဘာမတူတဲ့အရာေတြ ေပါင္းစုၿပီး တသားတည္းျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္မႈဟာ အျမင့္ဆုံးေသာ စြမ္းေဆာင္မႈ မဟုတ္လား။ ဒါက အလွဆုံးေသာအရာလည္းပဲျဖစ္တယ္ မဟုတ္လား။ ေနာက္ၿပီး လူႀကီးဆုိတာ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ဦးစီးတဲ့ သည္းခံခြင့္လႊတ္တတ္ျခင္းနဲ႔ အတူယွဥ္တြဲေနမွ လူႀကီးလူေကာင္းပီသတယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္မယ္လည္း မဟုတ္ပါလား။ ။

ေမတၱာျဖင့္

ဇူလုိင္ ၂ ရက္၊ ၂ဝဝ၉



သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts