>Maung Kyay Hmone and theatrical entertainment

>

ေျပာျပစရာေတြလဲ တပံုႀကီးရွိေသးတယ္ အမွတ္(၂၇၇)
ေမာင္ေၾကးမုံ နဲ႔ ေတးသရုပ္ေဖာ္ေခတ္
မာမာေအး
ဇူလုိင္ ၁၂၊ ၂ဝဝ၉
(photo: wikimyanmar)

“ – – – မာတာပီတု ဥပ႒ာနံ ပုတၱဒါရႆ သဂၤေဟာ၊ မိဘတုိ႔သေဘာထား၊ သားသမီးတုိ႔အား မုန္းသည္မရိွျငားၿပီ (ဤစကား မွန္သည္)၂ xxx ေၾသာ္ … ဟုတ္ေလစြ တမ္းတကာ ေျဖမဆည္ – – – – ”


ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္။ မာေအး ခ်စ္တဲ့ ေသာတရွင္ေတြ ဂီတဝါသနာရွင္ေတြ အားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ … ၊ အရင္တပတ္က ေဆးစက္က်ရာ အရုပ္ထင္ ဆုိတာမ်ဳိး သေဘာေပါက္တ့ဲ ဂီတသမားထဲမွာ ေမာင္ေၾကးမုံ ပါတယ္ လို႔ ဂီတကုိ ျမတ္ႏုိး ကုိးကြယ္စိတ္နဲ႔ အရိွအတုိင္း ေျပာမိတာပါ။ လူခ်င္း ရင္းလုိ႔ ေျပာတယ္ မထင္ပါနဲ႔။ ဒီ ဂီတ တေတာလုံးဟာ ကုိယ့္လူခ်ည္းပဲ။ မာေအးဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ ရဲေဘာ္ ရဲဘက္၊ ေရာင္းရင္း ဒုိင္းကာ လူမုိက္လုပ္ေပးလာတာခ်ည္းပါပဲ။

ေမာင္ေၾကးမုံဟာ ေက်ာင္းသား သူငယ္ခ်င္း၊ ရွင္းၿပီးသားပါေနာ္။ သူ ျပန္ေပၚလာေတာ့ ေခတ္ေပၚ ေတးဂီတ ေကာင္စီ အလုပ္အမႈေဆာင္ေတြထဲမွာကုိး။ ဂီတအက်ဳိး အတူ သယ္ပုိးၾကျပန္တာ ‘ဂီတပေဒသာ မဂၢဇင္း’ ေကာ္မတီမွာပါ။ သူက ကဗ်ာသမားမုိ႔ စာအားမွာ ေကာင္းေသာ္လည္း အသံ ရွာရာမွာ အားနည္းေသးေတာ့ ဂီတလူႀကီးေတြက ၀ုိင္းျဖည့္ေပးၿပီး ‘ေတးသရုပ္ေဖာ္’ ဇာတ္လမ္းေတြ ေရးေစခ့ဲပါတယ္။

ခ်စ္စြာေသာ မိတ္ေဆြတုိ႔ … ၊ ဂီတကိစၥေတြ ဆုိတာ တခုနဲ႔တခု ဆက္စပ္ ေျပာျပမွ ျပန္သတိရႏုိင္မွာ၊ နားလည္ႏုိင္မွာမုိ႔လုိ႔ ျပန္ၿပီး ဆက္စပ္ ေျပာျဖစ္သြားတာမ်ဳိး ၾကားခ့ဲရင္ ခြင့္လႊတ္ေပးပါေနာ္။ ေၾသာ္ … ႀကဳံတာ တခုလည္း ေတာင္းပန္လုိက္ရဦးမယ္ရွင္။ စစ္ကုိင္းတုိင္း၊ ခင္ဦးၿမိဳ႕နယ္၊ ေပါက္ေတာေက်းရြာက ကိုေအာင္ေသာင္း ေတာင္းဆုိတ့ဲ မဟာဂီ သီခ်င္းႀကီးလည္း ကုိေၾကးမုံကိစၥ ၿပီးရင္ စီစဥ္ၾကည့္မွာေပါ့ေနာ္။

‘ေတးသရုပ္ေဖာ္’ ဆုိတာ ‘ေတးဇာတ္လမ္းရွည္’ တပုဒ္လုိပါပဲ။ အမႀကီး တင္တင္ျမ စကားေျပာနဲ႔ တဲြဆုိခ့ဲတ့ဲ ‘ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းတေနရာ’ ‘ကုိနႏၵနဲ႔မေၾကးမုံ’ ‘ေတာင္သမန္လယ္စား ေမာင္ေဖငယ္’ တုိ႔ေတြဟာ ေရာင္းတန္းဓာတ္ျပားေခတ္က ေတးဇာတ္လမ္း လုိ႔ ေခၚတ့ဲ သီခ်င္းေတြေပါ့။ ‘ေတးသရုပ္ေဖာ္’ ကေတာ့ ဒီေတးထဲမွာ ပါတ့ဲ ဇာတ္လမ္းအတုိင္း စင္ေပၚမွာ လူကုိယ္တုိင္ သရုပ္ေဆာင္ ကျပႏုိင္ေအာင္ အခန္းခဲြ ေရးစပ္တ့ဲ သီခ်င္းမ်ဳိးကုိ ေခၚၾကတာပါရွင္။

မာေအး မီသေလာက္ ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး ၀န္ထမ္းတပ္ဖဲြ႔ေတြ ျဖစ္တ့ဲ ၾကည္း-ေရ-ေလ-ရဲ-စစ္ရဲ အဖဲြ႔ေတြ စုၿပီး “ျမ၀တီကင္းေထာက္ ရန္ပုံေငြကပဲြ” ဆုိတ့ဲ နာမည္နဲ႔ မဂၤလာဒုံ၊ မိတၳီလာတပ္ၿမိဳ႕၊ မႏၱေလးယဥ္ေက်းမႈ ေလဟာျပင္ ဇာတ္ခုံတုိ႔မွာ ကျပ တင္ဆက္တ့ဲအခါ ဦးေစာျမသိန္းက ေခါင္းေဆာင္ခ့ဲပါတယ္။ မာေအးကုိ ‘စစ္ရဲဂီတ’ အဖဲြ႔ရဲ႕ ပင္တုိင္ အဆုိေတာ္ ခန္႔ထားတုန္းကေပါ့။ ‘စုေပါင္းညီညာ ျပည္သာယာ’ ဆုိတ့ဲ နာမည္ ေပးထားတ့ဲ ေတးဇာတ္လမ္းရွည္ႀကီး (၄၅) မိနစ္စာကုိ ကပဲြ ရိွတုိင္း လူကုိယ္တုိင္ ဆုိေပးခ့ဲပါတယ္။ ပုဂံေခတ္ ဘုရင္ ေနာ္ရထာရဲ႕ ျပည္သူ႔အက်ဳိးျပဳ ဆည္လုပ္ငန္းေတြ အေလာင္းဘုရား ဦးေအာင္ေဇယ်ရဲ႕ အားမာန္၊ ထန္းလုံးခံတပ္၊ ၀ါးရင္းတုတ္တပ္တုိ႔ စုစည္းညီညြတ္ပုံ၊ နယ္ခ်ဲ႕တုိ႔ရဲ႕ အိမ္ၾကက္ခ်င္း အုိးမည္းသုတ္ လုပ္ရပ္ေတြကေနၿပီး ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဖဲြ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒပါ လြတ္လပ္စြာ စည္းရုံးခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆုိ ေရးသားခြင့္၊ ကုိးကြယ္ခြင့္တုိ႔ အျပင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ပင္လုံစာခ်ဳပ္အထိ ေရးစပ္ သီဆုိခ့ဲပါတယ္။ “ျပည္သူ႔ဖခင္ ေအာင္ဆန္း ေတာင္တန္း ပင္လုံမွာ ခင္မင္စြာ ဆုံေတြ႔ၾကလုိ႔ မေမ့ႏုိင္ပါ” ဒီစာမ်ဳိးေပါ့၊ လင္းေခးလုင္ နဲ႔ တပ္ၾကပ္ႀကီးသိန္းျမင့္တုိ႔ ေရးၾကတာပါ။ ဆရာလင္းေခးေတာ့ သိၾကမွာပါ။ တပ္ၾကပ္ႀကီးသိန္းျမင့္ ဆုိတာက မာေအး ဆုိခ့ဲတ့ဲ ‘ႏွင္းေတြေ၀မွျဖင့္’ တုိ႔၊ ‘ေမာင့္အႀကိဳေတာ္’တုိ႔၊ ‘ပ်ဳိ႕လွည္းယာဥ္’ တုိ႔ ေရးတ့ဲသူပါပဲ။ ‘ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္း ႏွင္ေလဦး’ သီခ်င္းအသံ သူရွာေပးခ့ဲပါတယ္။ ဒီ ေတးဇာတ္လမ္းႀကီးကုိ သူ႔ေခတ္ဆုိင္ရာ အ၀တ္အစား၊ တုိင္းရင္းသား၀တ္စုံမ်ားနဲ႔ လူကုိယ္တုိင္ လႈပ္ရွား သရုပ္ေဆာင္ပါတယ္။ ရုပ္ေသျပကြက္လည္း ၾကားထုိး ကျပႏုိင္ေတာ့ ‘ေတးသရုပ္ေဖာ္’ လုိ႔ ေျပာရမွာေပါ့။

‘ေျမပေဒသာဇာတ္ခုံ’ ေျမေက်းရွင္းက ေဆာက္လုပ္ ကျပေတာ့ ဒုတိယအႀကိမ္ ေတးသရုပ္ေဖာ္ လုိ႔ ေခၚရမယ့္ ‘ကိသာေဂါတမီဇာတ္’ ေပၚလာပါတယ္။ ဇာတ္ေၾကာင္း ေျပာသူ မင္းသားႀကီး ဗုိလ္ဗကုိ နဲ႔ အဓိက အသံသရုပ္ေဆာင္ ေအ၀မ္း တင္တင္လွပါရွင္။

ေတးသရုပ္ေဖာ္ေခတ္ ျပန္ျဖစ္လာတ့ဲအခါ က်ဳိကၠစံကြင္း ဂီတပေဒသာပဲြရဲ႕ မပါမျဖစ္ အစီအစဥ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဂီတေကာင္စီက ‘ေခမာမိဖုရားကြ်တ္တန္္း၀င္’ တ့ဲ ကိစၥ ေမာင္ေၾကးမုံကုိ တာ၀န္ခ်လုိက္ေတာ့ ‘အလွမာန က်ဆုံးခန္း’ ေတးသရုပ္ေဖာ္ ျဖစ္လာပါတယ္။ သူ႔သီခ်င္းကုိ အဲဒီ ေတးသရုပ္ေဖာ္က စဆုိျဖစ္ခ့ဲတာပါပဲ။ သူ႔ရဲ႕ ဒုတိယဇာတ္က ဗိမၼိသာရတုိ႔ သားအဖရဲ႕ ေၾကကဲြဖြယ္ရာ မိဘေမတၱာဇာတ္ပါ။ ‘လမင္းသာခ်ိန္ ေနကြယ္ခ်ိန္’ တ့ဲ၊ ‘ျမျခဴသံ’က မူကဲြရုပ္ရွင္သီခ်င္းပါ။ ကုိေၾကးမုံလက္ရာစာ၊ ဂီတလုင္ႀကီးရဲ႕ အသံမွာ မာေအး အသက္သြင္းလုိက္တ့ဲ ေနာက္ဆုံးပုိဒ္ကေလး နားဆင္ေပးရင္း ေက်နပ္ပါဦးေနာ္။

Xxx ေ၀ဒနာ ခံစား – နတ္ရြာစံ ကံေတာ္ကုန္ပါေပါ့ ဘုရား … လုိ႔ မင္းခ်င္းမ်ား ေလွ်ာက္ထားေလသည္၊ ေရႊေတာင္ႀကီး (ၿပိဳၿပီ)၃ xxx ေနလုံး (ကြယ္ၿပီ)၂ xxx ရင္ေသြးလည္းရ ဖခင္ဘ၀ကို ေရာက္ေသာ္မွ (မိဘေမတၱာ သူနားလည္)၂ xxx လမင္းရယ္သာ သာေပမယ့္ ေနမင္းျဖင့္ ကြယ္ေလၿပီ ပဥၥာနႏၵိယကံႀကီးထုိက္ပါေပါ့ (အဖသတ္သား အမ်ားက မသတီ)၂ xxx သံသရာမွာ မင္း ဘယ္ကုိ သြားမလဲ၊ တမလြန္မွာ မင္း ဘယ္ကုိလားမလဲ၊ မေတြးရဲေအာင္အတည္၊ အေမွာင္က်မွ ေနာင္တရေလၿပီ xxx မာတာပီတု ဥပ႒ာနံ ပုတၱဒါရႆ သဂၤေဟာ၊ မိဘတုိ႔သေဘာထား၊ သားသမီးတုိ႔အား မုန္းသည္မရိွျငားၿပီ (ဤစကား မွန္သည္)၂ xxx ေၾသာ္ … ဟုတ္ေလစြ တမ္းတကာ ေျဖမဆည္၊ အဇာတသတ္ မင္းဆုိး မုိက္မ်ဳိးတရာ ေျမမွာ ေၾကြေလၿပီ xxx

(လမင္းသာခ်ိန္ – ေနာက္ဆုံးပုိဒ္)


[ မူရင္း – ဘီဘီစီ၊ ျမန္မာဌာန ]

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
MoeMaKa Old Archives

Similar Posts