>Min Din interview

>

ဘေလာ့ဂါမင္းဒင္ႏွင့္ မုိးမခ အင္တာဗ်ဴး
ဇြန္ ၂၃၊ ၂၀၀၉


ျမန္မာ့ ဘေလာ့ဂါေလာကတြင္ ထင္ရွားသူတဦးျဖစ္သည့္ မင္းဒင္၏ www.mindin.info ဘေလာ့ တြင္ စိတ္၀င္စားစရာ အေၾကာင္းအရာ မ်ားစြာ ပါ၀င္သည္။ လက္ရိွအေျခအေနကုိ သေရာ္ေသာ အေရးအသားမ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။ “သက္ခုိင္” အမည္ရိွ ၀တၳဳရွည္တပုဒ္ကုိ သူ၏ ဘေလာ့တြင္ အခန္းဆက္ ေဖာ္ျပလ်က္ရိွသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံ၊ ဖူးခက္ၿမိဳ႕တြင္ ေနထုိင္ေသာ ဘေလာ့ဂါမင္းဒင္ကုိ မုိးမခက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းထားပါသည္။


၀တၳဳထဲမွာ သက္ခုိင္က သူ႔ဇာတိေျမ နတ္ေမာက္အေၾကာင္း ေျပာရင္းနဲ႔ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အေၾကာင္း ထည့္ေျပာသြားတာ ဖတ္ရတယ္။ အဲဒါ သက္ခုိင္ တကယ္ေျပာျပခ့ဲတာ ေတြလား၊ ကုိမင္းဒင္ ဖတ္ထား မွတ္ထားတာေတြကုိ ထည့္ေရးလုိက္တာလား။
မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခိုင္မွာ ေရးသားေဖာ္ျပခ်က္မွန္သမွ်ဟာ ဖတ္ဖူးမွတ္ဖူး၊ ၾကားဖူးနားဝနဲ႕ ေရးတာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ သက္ခိုင္ရဲ႕ တကယ့္ ဘဝအေတြ႕အႀကံဳေတြ၊ ေျပာျပခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝတၱဳဇာတ္လမ္းေတြမွာပါတ့ဲ ဇာတ္ေကာင္စရုိက္ကို တုပ၊ ကူးယူ၊ နည္းမွီ ေရးသားထားျခင္း မဟုတ္သလုိ လုပ္ႀကံ ဖန္တီး ျဖည့္စြက္ခ်က္ေတြလည္း မပါဝင္ပါဘူး။ တခ်ဳိ႕ တကယ့္ျဖစ္ရပ္ေတြဟာ စိတ္ကူးယဥ္ ဇာတ္လမ္းထက္ ပိုျပီး ထူးဆန္း အံ့ၾသဖုိ႔ ေကာင္းတာေတြ ေလာကႀကီးမွာ ရွိတတ္ပါတယ္။

ရဲဘက္စခန္းမွာ အက်ဥ္းသားေတြကုိ ခုိင္းတ့ဲအေၾကာင္းေတြကေရာ ၾကားဖူးနား၀နဲ႔ ေရးတာလား။
ရဲဘက္စခန္းကုိ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ျပစ္ဒဏ္က် အက်ဥ္းသားဘဝနဲ႕ ေရာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အျပင္ေလာကႀကီး အေနနဲ႕ သိဖုိ႔ မလြယ္ကူတဲ့၊ စာေတြ ေပေတြထဲမွာလည္း ေတြ႔ရခဲတဲ့ တကယ့္ ငရဲခန္းမွာ ရဲဘက္ေတြဟာ အေမွာင္တြင္း၊ အေမ့ခံဘဝနဲ႕ ဘယ္လို ရုန္းကန္ ေနထုိင္ အသက္ရွင္ ေနၾကရတယ္ ဆိုတာ သိေစလိုတဲ့ ျပင္းျပေသာ စိတ္ဆႏၵတခုနဲ႔ ေရးခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တခ်ဳိ႕က သက္ခုိင္ နဲ႔ မင္းဒင္ တေယာက္တည္း လုိ႔ ယူဆၾကတယ္။ အဲဒါ ဟုတ္သလား။
“ သက္ခိုင္ဟာ တကယ့္ သက္ရွိ ထင္ရွား ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ပါ “ ဆိုတဲ့ အေျဖနဲ႕ ေက်နပ္ေစလိုပါတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ကို ေဇာင္းေပး ေၾကာ္ျငာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ေခတ္ကာလ၊ သူ႔ ဘဝခရီး၊ သူ႔ အေတြးအျမင္၊ သူ႔ လုပ္ရပ္္ေတြ ပါဝင္တဲ့ သူ႔ဘဝ ျဖစ္စဥ္ကို က်ေနာ္ ေရးတတ္သလို ေရးခ်ျပခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

သက္ခုိင္၀တၳဳထဲမွာ ေနာ္လီဇာ၊ ေအးခ်မ္းေမ၊ ထက္ထက္မုိးဦး ၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသား၊ အဆုိေတာ္ေတြ အေၾကာင္း ေရးထားတာေတြက သူတုိ႔ကုိ မထိခုိက္ေစဘူးလား။
မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခိုင္ကုိ ေရးရာမွာ လက္စားေခ်လိုျခင္း၊ သိကၡာ က်ဆင္းေစလိုျခင္း၊ ပုဂၢိဳလ္ေရး ထိခိုက္ေစလုိျခင္း ဆုိတာေတြ အလ်ဥ္းမရွိပါဘူး။ သံေဝဂ နဲ႔ ေျပာျပခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရးသားခဲ့သမွ်ဟာ သက္ခုိင့္ရဲ႕ ဘဝ ျဖစ္စဥ္ကုိ ေဖာ္ျပႏိုင္ဖုိ႔သာ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ ႏွီးႏြယ္ ပတ္သက္ေနတာေၾကာင့္ ခ်န္လွပ္ထားခ့ဲလို႔ မရဘဲ ေရးလိုက္ရတာေတြ ရွိေပမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေရး နစ္နာမွဳ မျဖစ္ေအာင္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ထိန္းထိန္း သိမ္းသိမ္း ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ေသခ်ာ ဂရုတစုိက္ ဖတ္ၾကည့္ရင္ ဒီအခ်က္ဟာ ပိုမုိ ေပၚလြင္ လာလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ဒီၾကားထဲက မေတာ္တဆမ်ား နစ္နာစရာ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္လည္း အဲဒီလုိ ရည္ရြယ္ရင္း မဟုတ္ေၾကာင္း ဆုိတာ ေလးေလးနက္နက္ ေျပာလိုပါတယ္။

မင္းဒင္ရဲ ့ သက္ခုိင္ အခန္းဆက္ ပုိ႔စ္ေတြမွာ သုံးထားတ့ဲ ပုံေတြကုိ ဘယ္သူ ေရြးတာလဲ။ တခ်ဳိ ့ ပုံေတြက စိတၱဇဆန္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိ ပုံေတြ ေရြးတာလဲ။ ဒီလုိပုံေတြကုိ သေဘာ က်တတ္သလား။
သက္ခိုင္ရဲ႕ ဇာတ္လမ္းဟာ ရွည္လ်ားလြန္းတာေၾကာင့္ စာဖတ္သူေတြ မၿငီးေငြ႕ရေလေအာင္ ရုပ္ပံုတခ်ဳိ႕ကို က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္ ဂူဂဲလ္စာမ်က္ႏွာေတြကေန ရွာေဖြထည့္သြင္းခဲ့တာပါ။ ရုပ္ပံုေတြကို ေရြးရာမွာ သက္ဆိုင္ရာ အခန္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရာနဲ႕“တုိက္ရုိက္” သက္ဆိုင္တဲ့ ရုပ္ပံုေတြကုိ မေရြးဘဲ အဲဒီအခန္း ကေပးတဲ့ “ခံစားမွဳရဲ႕ နိမိတ္ပံု” ကို ေဖာ္ျပႏုိင္ဖုိ႔ ရည္ရြယ္၊ ႀကိဳးစားေရြးခဲ့ပါတယ္။ ထူးျခားတာက စာဖတ္သူ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ က်ေနာ္ ေရြးတဲ့ ပံုေတြကို ႏွစ္သက္ သေဘာက်ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္ ေပးခ်င္တဲ့ ခံစားမွဳကို စာဖတ္သူေတြထဲမွာ နားလည္ လက္ခံႏိုင္သူ မ်ားေနလို႔ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသမိပါတယ္။ ျခြင္းခ်က္ အေနနဲ႔ တခ်ဳိ႕ စာဖတ္သူ အနည္းစုကေတာ့ ပုံေတြကုိ မႏွစ္သက္ဘူးလို႔လည္း သိရပါတယ္။

သက္ခုိင္ အပုိင္း ၇၂ မွာ ၀တပ္ဖြဲ႔က ေျခတဖက္ ျပတ္ေနတ့ဲ ကိုေအာင္ျမင့္ ဆုိတ့ဲသူ၊ ၿပီးေတာ့ ဗိုလ္မႈးႀကီးအိုက္ေက်ာက္နပ္ ဆုိတ့ဲ ပုဂၢဳိလ္၊ ဒီလူေတြက တကယ္ပဲ အျပင္မွာ ရိွသလား။
အျပင္မွာ သက္ရွိ ထင္ရွား ရွိပါတယ္။ လားရွဳိး ဘူတာရံုမွာ ကိုေအာင္ျမင့္ကုိ အခုအခ်ိန္ ရွာရင္ေတာင္ ေတြ႕ႏုိင္ပါေသးတယ္။ ဦးေက်ာက္အိုက္နပ္လည္း လားရွဳိးမွာ သက္ရွိထင္ရွား ေနထိုင္ဆဲပါ။

သတင္းေထာက္နဲ႔ ၀တၳဳေရးတဲ့သူ ဘယ္လုိ ကြာျခားတယ္လုိ႔ ထင္သလဲ။
သတင္းေထာက္ပညာကုိ က်ေနာ္ မတတ္ေျမာက္သလို ဝတၳဳကိုလည္း ျဖစ္ျဖစ္ ေျမာက္ေျမာက္ ေရးတတ္ ေသးသူ မဟုတ္လို႔ က်ေနာ္ မေျဖတတ္ပါဘူး။

စာဖတ္သူေတြရဲ႕ အားလပ္ခ်ိန္ နည္းနည္းေလးမွာ သူတုိ႔အတြက္ ဖတ္စရာ ဘေလာ့ဂ္ေတြ ၀က္ဆုိက္ေတြက ျမန္မာဘာသာနဲ႔ အမ်ားႀကီး ရိွေနတယ္။ ဒီလုိ အေျခအေနမွာ ကုိမင္းဒင္ရဲ႕ ရသေဆာင္းပါးေတြက ရွည္တယ္လုိ႔ မထင္ဘူးလား။
က်ေနာ္က ေရးခ်င္စိတ္ေပါက္လုိ႔ ေရးတာကလား။ ေရးခ်င္စိတ္ ေျပာျပခ်င္စိတ္ကို ထိန္းမရဘဲ လႊတ္ျပီး ေရးခ်လိုက္ရာက ရွည္လ်ားသြားပံုရပါတယ္။ က်ေနာ္ စာမေရးတတ္ေသးလုိ႕ လန္ဘားေက်ာက္တံတား ေဆာင္းပါးေတြ ျဖစ္သြားတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ေခ်တခုပါပဲ။

မင္းဒင္ရဲ႕ သက္ခုိင္က အပုိင္း ၇၃ ရိွသြားၿပီ၊ အပုိင္း ၇၅ အထိ ေရးရဦးမယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္း ထားတာ ဖတ္လုိက္ရတယ္။ ၇၅ မွာ အဆုံးသတ္ႏုိင္မလား။ ဘယ္ေလာက္အထိ ဆက္ေရးဦးမလဲ။
စာအုပ္တအုပ္စာ အတြက္မွန္းၿပီး အပိုင္း ၇၅ မွာ အဆံုးသတ္ဖုိ႕ ႀကံရြယ္ခဲ့ပါတယ္။ တကယ္တမ္း အဆံုးသတ္ၾကည့္ေတာ့ ထင္သေလာက္ မလြယ္တာေႀကာင့္ ဆက္ေရးရပါဦးမယ္။ အပိုင္း တရာေက်ာ္ေလာက္ ရွိသြားႏိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္း အခန္းေတြဟာ တရားရံုး အမိန္႔ေတြ အပါအဝင္ အေထာက္ အထား မူရင္းေတြပါ ထည့္သြင္း ေဖာ္ျပရမလုိ ျဖစ္ေနတာေႀကာင့္ ပုဂၢိဳလ္ေရး ထိခုိက္မွဳေတြ မပါရေအာင္ ခ်င့္ခ်ိန္ေနပါတယ္။

ကုိယ္ပုိင္ ဘေလာ့ဂ္မွာ မေရးခင္ ဘယ္မွာေရးခ့ဲသလဲ။ မင္းဒင္ ဆုိတ့ဲ ကေလာင္နာမည္ကုိ ရုိးမ ၃ မွာပဲ ေတြ႔ဖူးတယ္။
က်ေနာ္ ငါးတန္းေက်ာင္းသား ဘဝ ကတည္းက ေက်ာင္းနံရံကပ္ စာေစာင္ေတြမွာ၊ တကၠသိုလ္ အဆင့္ ႏွစ္လည္ မဂၢဇင္းေတြမွာ ေရးဖူးပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကိုယ္ေရးျပီး ကိုယ္မႀကိဳက္တာ မ်ားပါတယ္။ တုိင္းျပည္ အျပင္ဘက္ ထြက္လာေတာ့ ရိုးမ(၃) မွာ စေရးပါတယ္။

၂၀၀၆ ခုႏွစ္တုန္းက ရုိးမ ၃ အင္တာနက္စာေစာင္မွာ ကုိမင္းဒင္ ေရးခ့ဲတ့ဲ ပသီပံုျပင္ထဲက တို႔တိုင္းဌာနီ ဆုိတ့ဲ ေဆာင္းပါးက ပသီပုံျပင္ကုိ ကုိးကားထားတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ အဲဒီပုံျပင္နဲ႔ တေထရာတည္း တူတ့ဲ ေလ်ာ္ကန္ သင့့္ျမတ္လွေၾကာင္းပါ ဆုိတ့ဲ ေရဒီယုိေဆာင္းပါး တပုဒ္ ကလည္း အင္း၀ေခတ္ ရဟန္းစာဆုိတပါးရဲ႕ လက္ရာကုိ မွီးထားတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ မူရင္းက ဘယ္ဟာျဖစ္မယ္ ထင္လဲ။
က်ေနာ္ေတာ့ အဲဒီဇာတ္လမ္းကို ဘီဘီစီမွာ နားေထာင္လိုက္ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသမိပါတယ္။ အခု အင္းဝေခတ္ ရဟန္း စာဆုိတပါးရဲ႕ လက္ရာဆုိတာ ထပ္ၾကားရေတာ့ ပိုၿပီး အံ့ႀသရပါတယ္။ အင္းဝေခတ္မွာ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ကိုရမ္က်မ္းထဲက ဘယ္လုိဇာတ္လမ္းေတြ ေရာက္ေနၿပီလဲ ဆုိတာ ထပ္ၿပီး သိခ်င္စိတ္ေပၚမိပါတယ္။ ရုိးရိုးသားသား ေျပာရရင္ တခုခုေတာ့ မွားေနသလို ခံစားရပါတယ္။

သေရာ္စာ ေဆာင္းပါးေတြ ဆက္ေရးဖုိ႔ အစီအစဥ္ ရိွလား။
တကယ္တမ္း ေျပာရရင္ သေရာ္စာကုိ ေရးရတာ အားသန္ပါတယ္။ က်ေနာ္ အႀကိဳက္ဆံုး သေရာ္စာ ေရးသူကေတာ့ ဂိုင္းဒီ မုိပါဆြန္း( ျပင္သစ္) ပါပဲ။ သေရာ္စာေတြ အမ်ားႀကီး ဆက္ေရးခ်င္ပါတယ္။

ျဖစ္ပ်က္ရွာပံုေတာ္ခရီးသည္၊ မင္းဒင္ရဲ႕သက္ခုိင္ တုိ႔ကုိ စာအုပ္ ထုတ္ျဖစ္မယ္ ဆုိရင္ ဘယ္သူေတြကုိ ရည္ရြယ္သလဲ။
ႏွစ္ပုဒ္စလံုးကုိ စာအုပ္ထုတ္ဖုိ႔ အစီအစဥ္ ရွိပါတယ္။ ႀကိဳးစားေနဆဲပါ။ က်ေနာ့္စာေတြကို လက္ခံ ႏွစ္သက္သူမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ပါတယ္။

ကိုမင္းဒင္ ဘယ္စာေရးဆရာေတြကုိ ႀကိဳက္သလဲ။
ဒဂုန္ေရႊမ်ွား၊ ေရႊဥေဒါင္း၊ ျမသန္းတင့္၊ မင္းေက်ာ္၊ ေသာ္တာေဆြ၊ တကၠသိုလ္ ဘုန္းႏုိင္၊ ႏုိင္လင္း …( အစရွိသျဖင့္) တုိ႔ေခတ္မွာ က်ေနာ္ႀကီးျပင္းခဲ့လုိ႕ ပိုႏွစ္သက္တယ္လုိ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ေနဝင္းျမင့္၊ ေဆာင္းဝင္းလတ္၊ ႏုႏုရည္(အင္းဝ) တို႔ ေခတ္ကုိ ေရာက္ေတာ့လည္း သူတုိ႔စာေတြကို ႏွစ္သက္မိတာပါပဲ။ စာေရးသူထက္ ေရးတဲ့စာကုိ ပုိ အေလးထားတတ္လုိ႔ ေလးစားမိတဲ့ မထင္မရွား ကေလာင္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါ။

အခုတေလာ ဘာေတြ ဖတ္ျဖစ္သလဲ။
စာမေရြး၊ဘေလာ့မေရြး။ အားလံုးႀကံဳရင္ ႀကံဳသလုိ ဖတ္ပါတယ္။

ထုိင္းမွာ အေနၾကာတ့ဲလူတေယာက္ဆုိေတာ့ ေမးရဦးမယ္၊ ထုိင္းလူမ်ဳိးေတြကုိ ဘယ္လုိ ထင္သလဲ။
ထုိင္းနဲ႕ ျမန္မာ လူမ်ဳိး ႏွစ္မ်ဳိးၾကားက ေနာက္ခံ စစ္သမုိင္း အရိပ္မဲႀကီးဟာ အခုထိ မေပ်ာက္ေသးပါဘူး။
ျမန္မာလူမ်ဳိးအေပၚ တန္းတူျမင္ႏုိင္တဲ့ ထုိင္းလူမ်ဳိး အေရအတြက္ အလြန္နည္းပါတယ္။

ကုိမင္းဒင္ ဖူးခက္မွာပဲ အၿမဲ ေနသြားမွာလား။ ျမန္မာျပည္ ျပန္ဖုိ႔အစီအစဥ္ ရိွသလား။
ေမးမွ ေမးရက္ပေလဗ်ာ။ ဖူးခက္က က်ေနာ့္ ယာယီ စခန္းပါ။ မၾကာတဲ့ တေန႕မွာ ျမန္မာျပည္ ျပန္မွာပါ။ အညာကုိ ျပန္မွာပါ။ ေအးဗ်ာ၊ အညာမွာ စာေရးႏုိင္တဲ့ ကြန္ပ်ဴတာေလးေတာ့ ရွိေစခ်င္ မိတယ္။ ကြန္နက္ရွင္ ေကာင္းေကာင္းေလးေပါ့။ ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts