>Sai Kham Lait by Zarny Win

>

ေျမျပန္႔ေရာက္ ေတာင္ေပၚသား စုိင္းခမ္းလိတ္
ဇာနည္၀င္း
ေမ ၁၊ ၂၀၀၉

photo: Lin Naing Oo

“မင္းစိတ္ကုိ မင္းထိန္းပါဦး၊ ေဆာင္ပါဦး၊ ေရွာင္ပါဦး၊ ဂုဏ္ေတာ္ပုတီး စိတ္လုိက္ပါဦး” တ့ဲ။ ဒါက စုိင္းခမ္းလိတ္ ေရးတ့ဲ စိတ္ညိွဳ႔ရွင္ ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းထဲက ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုိတုန္းက သူ နဲ႔ ဆရာဝန္ေပါက္စ မႏဲြ႔ႏဲြ႔တင္ တုိ႔ လက္ထပ္မယ့္ အေရးကုိ “အေဖာ္ေတြကလည္း တားတယ္၊ အမ်ဳိးမ်ား အေဆြမ်ား ဖ်က္တယ္၊ အားလုံးက လုံးဝ သေဘာမတူ” လုိ႔ ဆုိတယ္။

ေဒါက္တာႏဲြ႔ႏဲြ႔တင္က ဗမာ အမ်ဳိးသမီးျဖစ္လုိ႔ သေဘာမတူၾကတာလုိ႔ ၾကားဖူးတယ္။ သေဘာမတူလည္း ေရွ႕ဆက္တုိးတာပဲ။ ဒီလုိနဲ႔ လူမ်ဳိးမတူေပမယ့္ ခ်စ္တာတခုတည္း သိတယ္ ဆုိၿပီး လက္တဲြလုိက္ၾကတ့ဲ ကမၻာေပၚက သန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ စုံတဲြေတြထဲမွာ သူတုိ႔လည္း အပါအ၀င္ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ မႏၱေလးေဆးတကၠသုိလ္ ေက်ာင္းဆင္းခါစမွာပဲ ေဒါက္တာစိုင္းခမ္းလိတ္ နဲ႔ ေဒါက္တာႏဲြ႔ႏဲြ႔တင္ နဲ႔ လက္ထပ္ၾကတယ္။

ဆရာစုိင္းခမ္းလိတ္ဟာ ဝင္ေငြမရိွတ့ဲ ေဆးေက်ာင္းသား ဘ၀မွာ ကတည္းက ကုိယ္ပုိင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြကုိ ယုံၾကည္ခ်က္ ျပင္းျပင္းနဲ႔ ေရးဖဲြ႔တာလုိ႔ ၾကားဖူးတယ္။ သူ႔ဘ၀မွာ ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ သီခ်င္းေတြခ်ည္း ေရးခ့ဲဟန္ တူပါရဲ႕။

သူေရးခ့ဲ သီခ်င္းေတြထဲမွာ ပထမဦးဆုံး လူေတြ ပါးစပ္ဖ်ား ေရာက္ခ့ဲတာကေတာ့ “မႏၱေလးေရာက္ ရွမ္းတစ္ေယာက္” သီခ်င္း ျဖစ္မယ္။ ဒီသီခ်င္းကုိ ရယ္စရာ ျပဳံးစရာ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္လုိ႔ သေဘာထားၾကသူေတြ အမ်ားႀကီးလုိ႔ ဆုိတယ္။

လူမ်ဳိးေရးအကဲဆတ္မႈ၊ မင္းဆုိးမင္းညစ္ သက္တမ္းရွည္မႈေတြေအာက္မွာ ေနရတ့ဲ စုိင္းခမ္းလိတ္က သူ႔သီခ်င္းေတြ အေၾကာင္းကုိ အမ်ားႀကီး မေျပာဘူး။ စာနယ္ဇင္းေတြမွာ သူ႔အသံ မေတြ႔ရသေလာက္ပါပဲ။

ဒီညေန အင္တာနက္ကေန နားေထာင္ရတ့ဲ ဧရာ၀တီ သတင္းဌာန ေသာၾကာစကား၀ုိင္းမွာ မႏၱေလးေရာက္ စုိင္းခမ္းလိတ္ရဲ႕ အေစာပုိင္းကာလအေၾကာင္း နည္းနည္း ပါတယ္။ သူက ရုိးရာ ရွမ္းေဘာင္းဘီပဲ ၀တ္တယ္ တ့ဲ။ မႏၱေလးမွာ သူက ထင္းထင္းႀကီး ျဖစ္ေနမွာေပါ့။

ဒါေၾကာင့္လည္း “မႏၱေလးေရာက္ ရွမ္းတစ္ေယာက္” သီခ်င္းမွာ ျမင္းလွည္းသမားေတြက သူ႔ကုိျမင္ရင္ ဘုရားႀကီး(မဟာမုနိဘုရား) သြားမွာလားလုိ႔ ေမးၾကတယ္၊ လက္ဘက္ရည္ေသာက္ရင္ သၾကားခ်ဳိခ်ဳိနဲ႔ ႀကိဳက္သလား ေမးခံရတယ္၊ သူက ရွမ္းေဘာင္းဘီနဲ႔မုိ႔ ရွမ္းအုိးစည္၀ုိင္းသံ ေနာင္ဗိန္ေနာင္ ကုိ ပါးစပ္ဆုိင္းတီးၿပီး ေနာက္ေျပာင္ၾကတယ္ တ့ဲ။ အဲဒီ သီခ်င္းထဲမွာပဲ သူက “မန္းပ်ဳိျဖဴတေယာက္ကုိ ရွမ္းခ်စ္လည္း ဗမာထက္မေလ်ာ့”တာကုိ အမွန္္တကယ္ သက္ေသျပႏုိင္ခ့ဲတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။ ဒီသီခ်င္းက သူ႔အေၾကာင္း သူေရးထားတ့ဲ သီခ်င္း။

သူက ဘာသာေပါင္းစုံနဲ႔ သီခ်င္းေတြေရးေတာ့ ရွမ္းအမ်ားစုက သေဘာက်တယ္၊ သုိ႔ေပမ့ဲ ရွမ္းတုိင္းရင္းသား တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မႀကိဳက္ဘူးလုိ႔ ဆုိတယ္၊ ဧရာ၀တီ ေသာၾကာစကား၀ုိင္းမွာ ရွမ္းဂီတသမားတေယာက္က အဲသလုိ ေျပာျပတယ္။ ရွမ္းထဲမွာေရာ ဗမာထဲမွာပါ ေတြ႔ရတတ္တ့ဲ လူမ်ဳိးႀကီး၀ါဒသမားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာစုိင္းခမ္းလိတ္ သီခ်င္းထဲ ထည့္ေရးခ့ဲမယ္ ထင္တယ္။ “ေန႔သစ္” ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းထဲမွာေတာ့ “လမ္းေဟာင္း ဆက္မသြားဖုိ႔၊ အမွားေဟာင္း ဆက္မမွားဖုိ႔ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ လုိတ့ဲ အခြင့္ေကာင္းပါပဲ၊ ရန္ညိွဳးေတြ ေျဖေဖ်ာက္စုိ႔” လုိ႔ ေရးထားတယ္။

ဒီေန႔ အသက္ ေလးဆယ္ ငါးဆယ္ ၀န္းက်င္ေတြက သူ႔ရဲ႕ ပရိသတ္ အေတာ္မ်ားတယ္။ သူ႔သီခ်င္းေတြ ညည္းရင္းနဲ႔ ႀကီးျပင္းလာသူေတြလုိ႔ ဆုိႏုိင္တယ္။ သူေရးတ့ဲ ျမန္မာသီခ်င္းခ်ည္းပဲ ငါးရာေက်ာ္ ေျခာက္ရာဆုိေတာ့ အေၾကာင္းအရာ စုံတယ္။ ဘာသာေရး၊ ႏုိင္ငံေရး၊ ဒႆန၊ လူမႈဘ၀၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္အႀကိဳက္၊ ရုိးရာ အကုန္ပါတယ္။

“ပျခဳပ္ဆုိင္ျပတင္းက ခန္းဆီးစ မ လုိ႔ ၾကည့္လုိက္ရင္” အစခ်ီ “သခင့္ဆီ အေျပးျပန္လာမည္” သီခ်င္းကုိ လူငယ္ေတြက အျမတ္တႏုိး ဆုိညည္းၾကေတာ့ လူႀကီးေတြက ရွင္းျပတယ္၊ ပျခဳပ္ဆုိင္ ဆုိတာ ျပည့္တန္ဆာအိမ္၊ ေဆာင္ၾကာၿမိဳင္ကုိ ေျပာတာဟ့ဲ တ့ဲ။ ဒါနဲ႔ပဲ လူငယ္ေတြ ေ၀ါဟာရ တုိးၾကတယ္။

အညာကုိ ျပန္ခ်င္တယ္ သီခ်င္းမွာ “လူကုံထံ ေပ်ာ္ပါး စားေသာက္တ့ဲ Restaurant ေတြမွာ၊ ဘီယာဝင္ကာ စုတ္ရင္းနဲ႔ ေနာက္ေတာ့ ပျခဳပ္ဆုိင္ေပါ့၊ မူးရင္းနဲ႔ လဲရင္းနဲ႔ ကုိယ္ေလ ဘယ္မွာ ဘယ္အခါ စည္းမေဖာက္ပါ” ဆုိၿပီး ပျခဳပ္ဆုိင္ စကားလုံးကုိ ထပ္ေတြ႔ရတယ္။

“လူ႔ဘဝႀကီးရဲ႕ အရသာ ခါးသည္းလွေတာ့ အရက္ျဖဴ တစ္ခြက္ နဲ႔ေရာၿပီး ဇြတ္ၿမိဳခ်ရ
နတ္ျပည္န႔ဲ ငရဲၾကား တစ္ေယာက္ေသာ ျပည့္တန္ဆာမွာ ဥေပကၡာေလာကသား” ဆုိတ့ဲ အေစာပုိင္း သီခ်င္းတပုဒ္မွာ ျပည့္တန္ဆာ ဆုိတ့ဲ စကားလုံးကုိ ေတြ႔ရမယ္။ တျခား ေခတ္ေပၚ သီခ်င္းေရးဆရာေတြရဲ႕ လက္ရာေတြမွာ မေတြ႔ရတ့ဲ စကားလုံး။

၁၉၈၈ ေနာက္ပုိင္း ေရးတ့ဲ စိတ္ဓာတ္က်တယ္ ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းထဲက “အၾကင္နာေတြလား မာယာေတြလား ေဆာင္ၾကာၿမိဳင္ရဲ႕ အထြက္လမ္းမွာ ႏြမ္းနယ္” ဆုိတ့ဲ စာသားကုိလည္း သတိထားမိတယ္။

ဒီစကားလုံး၊ ဒီစာသားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာစုိင္းခမ္းလိတ္ကုိ ေဝဖန္တာ ရိွခ့ဲဟန္ မတူဘူး။ သီခ်င္း ကဗ်ာ ေရးသူတေယာက္က အလႊာေပါင္းစုံ အေၾကာင္းအရာေပါင္းစုံကုိ ေရးဖဲြ႔သီကုံးလုိက္တာပဲလုိ႔ ယူဆၾကမယ္ ထင္တယ္။

သူ႔ပရိသတ္ တခ်ဳိ႕က “ဟုိဘက္ကမ္းက တေယာက္ငုိေန၊ ဒီဘက္ကမ္းက တေယာက္ရဲ႕ မ်က္ရည္၊ သံလြင္ ျမစ္ထဲက်ကာေလ စီးဆင္းပါေစ” ဆုိတ့ဲ သီခ်င္းမ်ဳိးကုိလည္း ႏုိင္ငံေရးဆန္ဆန္ ၾကည့္တယ္။ ဆရာက ဘယ္လုိရင္ခုန္သံနဲ႔ ေရးလုိက္တာလဲဆုိတာ ထုံးစံအတုိင္း ထုတ္မေျပာေသးဘူးလုိ႔ ထင္ရတယ္။

ၿပီးခ့ဲတ့ဲ အပတ္က သူ႔အသက္ ၆၀ ျပည့္ ေမြးေန႔ပဲြကုိ သူ႔အိမ္ရိွရာ မႏၱေလးမွာ လုပ္တယ္၊ ေမြးေန႔ပဲြမွာ ပရိသတ္ကုိ ေလးစားတ့ဲ၊ အေလးအနက္ထားတ့ဲသေဘာ ေျပာသြားတယ္လုိ႔ ဆုိတယ္။

ျမန္မာျပည္က စာေရးဆရာေတြကေတာ့ စာေပေဟာေျပာပဲြေတြ၊ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာ စကားေတြ အမ်ားႀကီး အႀကိမ္ႀကိမ္ ေျပာလုိ႔မကုန္ ျဖစ္ေနတယ္။ သီခ်င္းေရး ကဗ်ာေရးတ့ဲ စုိင္းခမ္းလိတ္ကေတာ့ ေဟာေျပာပဲြလည္း မလုပ္၊ အင္တာဗ်ဴးလည္း သိပ္မလုပ္ေတာ့ သူ႔မွာ ၿမိဳသိပ္ထားတာေတြ အမ်ားႀကီး ရိွမွာပဲလုိ႔ ေတြးမိတယ္။ ေျပာစရာေတြကုိ သီခ်င္းထဲ ကဗ်ာထဲ အကုန္ ထည့္ေရးလုိ႔ မရဘူးေလ။

သူ႔ပရိသတ္ကလည္း ဂႏၳ၀င္ေျမာက္ စာဆုိႀကီး ျဖစ္တ့ဲ သူ႔ဆီက သိခ်င္တာေတြ အမ်ားႀကီး ရိွေနတယ္။ ။


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts