>Mar Mar Aye – 262

>

ေျပာျပစရာေတြလည္း တပံုႀကီးရွိေသးတယ္ (၂၆၂)
ေရႊျပည္စုိး၊ ေဟ၀န္နန္း ေနာက္ဆက္တဲြ
မာမာေအး
ေဖေဖာ္၀ါရီ ၂၊ ၂၀၀၉
[ photo: Wasaga Dave ]

ေသာတရွင္မ်ား က်န္းမာေတာ္မူၾကပါစရွင္။ မာေအးခ်စ္တဲ့ေသာတရွင္ေတြ ဂီတဝါသနာရွင္ေတြအားလံုး မာေအးရဲ႕အသံေလး ၾကားရတဲ့အခါမွာ ကုိယ္ေရာစိတ္ပါ ခ်မ္းသာၾကပါေစလို႔ ဆုမြန္ေကာင္း ေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

ေသာတရွင္တုိ႔ေရ၊ ေရွ႕တပတ္မွာတုန္းက ‘ေရႊျပည္စုိး’ နဲ႔ ‘ေဟ၀န္နန္း’ အသံတူတာ ေရွ႕ဆံုး စည္းဝါးဝင္တဲ့ တပိုဒ္ထဲပါလုိ႔ ေျပာေနတုန္းပါေနာ္၊ အဲဒီလုိ အသံတူေနတာဟာ အခ်င္းခ်င္း ပြားယူၾကတာလား၊ တုိက္ဆုိင္တာလား၊ ဘယ္သူအရင္ ေရးတာလဲတဲ့ ကိုဝင္းေပၚေမာင္ ေမးထားတာ က်န္ေသးလုိ႔ ေျပာရဦးမယ္။

တကယ္ေတာ့ ဆရာႀကီး နန္းေတာ္ေရွ႕တုိ႔ ဆရာေရႊတိုင္ညြန္႔တုိ႔ကို မေတြ႔လုိက္ရပါဘူး၊ ဒီဆရာႀကီးေတြနဲ႔ တအိမ္ထဲ တစည္းတလံုး ေနလာခဲ့တဲ့ ေရာင္းရင္း ဘဝတူမ်ား ျဖစ္တဲ့ ဆရာေရႊျပည္ေအးနဲ႔ ဆရာေစာင္းဦးဘသန္းတုိ႔ ေျပာျပတဲ့ ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ေတြအရ ခ်ိန္ဆ ေျပာျပတာလုိ႔ပဲ နားလည္ေပးၾကပါရွင္။

အဲဒီသီခ်င္းေတြ အလုိက္တူၾကတာဟာ တုိက္ဆုိင္တာ မဟုတ္ပါဘူး၊ သီခ်င္းေရး ဆရာေတြနဲ႔ ဂီတသမားေတြ အတူေန အတူစား တအိမ္တည္းသားေတြပါ ဆုိမွေတာ့ တဦးသီခ်င္း တဦးသိ၊ အသံရွာလည္း အတူရွာ၊ မၾကားလို႔မွ မရတာေလ။ တခါတေလက်ေတာ့လည္း ဓာတ္ျပား သြင္းယူရမယ့္ ႏုိင္ငံျခားသား အင္ဂ်င္နီယာက ေရာက္ေနၿပီ၊ သီခ်င္းသြင္းရမယ့္ ဓာတ္ျပား ခ်ပ္ေရျပည့္ေအာင္ သီခ်င္းက မၿပီးေသးဘူး ဆုိပါေတာ့၊ တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ စာခ်ဳပ္ အလုပ္လုပ္တဲ့ ကုမၼဏီ မတူရင္ ၿပီးတာပဲ ဆုိတဲ့ သေဘာနဲ႔ တေယာက္ရွာၿပီးသား အလုိက္ကိုပဲ ေနာက္တေယာက္က စာမတူေအာင္ ျပန္ေရးၿပီး အသံသြင္းတတ္ၾကတယ္ တဲ့။ သူငယ္ခ်င္း ရင္းရင္းျခာျခာေတြ ခ်စ္ခင္ၾကေတာ့ သူ႔ဟာ ငါ့ဟာ ခုိးခ်တာ ဘာညာေတြလည္း တြက္ကပ္ ေျပာမေနၾကတဲ့ သေဘာေပ့ါရွင္၊ မရွိအတူ ရွိအတူ မေနာျဖဴတဲ့ ဂီတသမားေတြပါ၊ ခုမွသာ အေမြဆက္ေတြက ျငင္းၾက ခုန္ၾက ျဖစ္လာတာပါရွင္။

ဒီကေန႔မွာေတာ့ မူပိုင္ဆိုတဲ့ ကိစၥေတြက ဥပေဒနဲ႔ ဘာနဲ႔ ျဖစ္ဖို႔ သင့္ေနၿပီမို႔ တိက်ဖို႔ေတာ့ အမွန္တကယ္ လိုအပ္ေနပါတယ္ရွင္၊ ေခတ္ေဟာင္းက ခုလို တိုက္တုိက္ဆိုင္ဆိုိင္ အသံ တူသြားတာက ရင္းႏွီးသူ ဂီတသမားခ်င္း ေျပာစရာ မလုိလုိ႔ ယူသုံးရတာပါ လုိ႔ ေျပာရမွာပါ။ အခ်င္းခ်င္း ပြားယူတာလုိ႔ ေျပာရင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

‘ဘယ္သူက အရင္ေရးတာလဲ’ ဆုိရင္ေတာ့ ‘နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္’ က အရင္ျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျဖခ်င္ပါတယ္ရွင္။ ဆရာတင္ရဲ႕ ‘ေရႊျပည္စိုး’ သီခ်င္းဟာ ေလဘာတီမျမရင္က သူ႔ရဲ႕ ဇာတိရြာကေလးကို ေအာင္းေမ့တာမ်ဳိး ေရးတာမဟုတ္လား။ သီခ်င္းထုတ္တဲ့ႏွစ္ကုိ အတိအက်မသိရေတာ့ အစ္မႀကီး နာမည္ေက်ာ္ခါစ ျဖစ္မွာပဲလုိ႔ တြက္ၾကည့္တာေလ၊ ေလဘာတီမျမရင္ဟာ ‘၁၉၄၅’ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ အထိသာ ေနသြားရရွာတဲ့သူပါ။ ဆရာေရႊတုိင္ညြန္႔ ေရးသားၿပီး ေခတ္ေဟာင္း အဆိုေတာ္ႀကီး ဘိလပ္ျပန္သန္း ဆုိသြားခဲ့တဲ့ ‘ေဟဝန္နန္း’ သီခ်င္းကေတာ့ ‘၁၉၃၉’ခုႏွစ္ ႀသဂုတ္လထဲမွာ ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိခဲ့တဲ့ ဓာတ္ျပားသီခ်င္း ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ မတုိင္ခင္ေလးလို႔ ေျပာရမယ္ ထင္ပါရဲ႕၊ စစ္အတြင္းမွာ ‘ေရႊျပည္စုိး’ ကုိ အသံသြင္းဖို႔ ထုတ္လုပ္ဖို႔ မျဖစ္ႏုိင္ေလာက္ပါဘူး၊ စစ္ၿပီးေတာ့လည္း အစ္မႀကီး မျမရင္က မရွိေတာ့ဘူးရွင့္၊ ဒါေၾကာင့္မိုိ႔ နန္းေတာ္ေရွ႕ႀကီးက အရင္ ေရးတာလုိ႔ ေျဖခ်င္ခဲ့တာပါရွင္။

ၿပီးေတာ့ မာေအးတုိ႔ေတြ ေလးစားရတဲ့ ေဒၚေဒၚ၊ လူထုေဒၚအမာ ေရးခဲ့တဲ့ ‘ျမန္မာ့ မဟာဂီတ’ ဆုိတဲ့ စာအုပ္မွာ ဦးတည္ေရးသြားတဲ့ မႏၱေလးၿမိဳ႔က မဟာဂီတအဖြဲ႔ဝင္ ဝတ္လံုေတာ္ရမင္း ဦးခင္ေမာင္ေဒြး ေျပာျပထားရစ္တဲ့ မဟာဂီတ ေလာကရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ပံုေတြထဲမွာ၊ တခ်ဳိ႕ဟာ ကေန႔ေခတ္ ဌာနဆိုင္ရာ အတည္ျပဳထားခ်က္ေတြနဲ႔ ကြာဟေနေၾကာင္း ေတြ႔ရလုိ႔ ကြဲဲျပားေအာင္ ရွင္းေပးထားေစခ်င္ပါတယ္တဲ့၊ အင္း – ကိုယ့္လူက တရားခံ ရွာျပန္ၿပီနဲ႔တူတယ္။

ေဒၚေဒၚမာ့ စာအုပ္ထဲက ဦးခင္ေမာင္ေဒြး ဆုိတာ ရတနာပံုေခတ္ရဲ႕ ကဝိတဆူ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ေယာမင္းႀကီးရဲ႕ သမီးက ရတဲ့ ေျမးပါတဲ့ရွင္။ အရွင္ႏွစ္ပါး ပါေတာ္မူသြားတ့ဲ အခ်ိန္မွာ၊ ရင္းႏွီးရာ လူႀကီးသူမ နန္းေတာ္ထဲ ေနရာရဖူးၾကတဲ့သူေတြ စုေဝး ၾကြေရာက္ ႏွီးေႏွာ ေျပာဆုိ ဝင္ထြက္ေလ့ရွိတဲ့ အိမ္ေတာ္မဂၤလာ၊ သဘင္ဂီတ ဆိုတီးကၾကသူတုိ႔ ခုိဝင္ တီးမႈတ္ ပညာဖလွယ္ရာ အိမ္ေဂဟာမွာ ႀကီးျပင္းလာခဲ့ရံုမက ကုိယ္တိုင္ကလည္း ေဒဝဣႏၵာ နန္းတြင္း ေစာင္းဆရာႀကီးနဲ႔တကြ ဆရာ့ဆရာ မ်ားစြာနဲ႔ ျမန္မာ့ သီခ်င္းႀကီး သီခ်င္းခံမ်ားကုိ သင္ၾကား ဆည္းပူး ေလ့က်က္တ့ဲထားသူလည္း ျဖစ္ေနပါတယ္ရွင္၊ ဒါေၾကာင့္လည္း ေဒၚေဒၚမာက မွတ္တမ္းတင္ေပးခဲ့တာေပါ့။ မာေအးတို႔ ဂီတဖက္မွာကလည္း အခုိင္အမာ မွတ္တမ္းမွတ္ရာ မေသခ်ာေတာ့ အဲဒီ ဦးခင္ေမာင္ေဒြးတို႔လုိ လူႀကီးသူမေတြနဲ႔ ေရွးက ဆရာ့ဆရာမ်ား အဆက္ဆက္ လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့တဲ့ အဆုိအမိန္႔ ႏႈတ္ထြက္သမုိင္းမ်ားအရ ေျပာၾက ဆံုးျဖတ္လုိက္နာၾကရပါတယ္။ ကိုဝင္းေပၚေမာင္ ေရးလုိက္တဲ့ ေစာင္းရဲ႕ မူတည္သံအယူအဆ ဆုိရာမွာလဲ နန္းေတာ္ႀကီးထဲမွာ တီးလာခဲ့တဲ့ အသံဟာ ခုလက္ရွိ သံုးေနတဲ့ KEY D ေလာက္မွာ ရွိတယ္၊ အမ်ဳိးသားေရာ အမ်ဳိးသမီးပါ ဆုိလို႔ေကာင္းတဲ့ KEY လုိ႔ ဦးႀကီးက ေျပာတာပဲ။ ခုေခတ္က ႏုိင္ငံတကာ တူရိယာေတြနဲ႔ တဲြရမွာမို႔ ‘KEY C’ ကို တည္ထားၾကေတာ့ မတူႏုိင္ဘူးေပါ့၊ ကဲပါေလ ပတ္ပ်ဳိးသီခ်င္း တီးလို႔ရေအာင္ ေစာင္းႀကိဳးေတြ တုိးဖို႔ လိုတယ္ မလုိဘူး သိဖုိ႔ရာ ‘ဘံုပ်ံေနနန္း’ ဆုိတဲ့ ပတ္ပ်ဳိးႀကီးထဲက ေခတ္ေဟာင္း အဆိုေတာ္ႀကီး မေအးမိ ဆုိခဲ့တဲ့ တပုိဒ္ေလာက္ နားဆင္ထားႏွင့္ပါရွင္။

xxx အံုးေရႊသဥၨာ၊ ယြန္းေမာ္ၾကာယံလယ္၊ ညွဳိးညိွဳးငယ္ငယ္၊ ေသမ်ားေသခ်င္ဘြယ္၊ ဘုန္းၾကြယ္ၾကြယ္ ဘန္အဲအား၊ ပူသူမ်ား ပူေရာ့မယ္ေလးေလ့၊ ေမ့ရက္ကယ္ေနႏုိင္တယ္ xxx (ဘံုပ်ံေနနန္းမွ တပိုဒ္- မေအးမိ)


[ မူရင္း – ဘီဘီစီအသံလႊင့္ဌာန၊ ျမန္မာပုိင္း ]

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
MoeMaKa English Site

Similar Posts