ဖုုိးထက္

Phoe Htet – Essay

ကၽြန္ေတာ္ ၿငမ္းဆင္သမား
ဖုုိးထက္
ဇူလုုိင္ ၁၃၊ ၂၀၁၃


ကၽြန္ေတာ္႔ကို ရံုးက Scaffolding Erector သင္တန္းသြားတက္ရမယ္လို႔ ေခၚေျပာေတာ႔ လူက တြန္႔ခ်င္သြားသည္။ “ငါ႔ကိုမ်ား ရာရာ စစ။ ၿငမ္းဆင္စားမယ္႔ေကာင္မ်ား မွတ္ေနလား မသိဘူး” လို႔ ေတြးမိလိုက္ေသးတယ္။ သူက ဆက္ၿပီး အဲဒါ ေအာင္မွ Scaffolding Supervisor ဆက္တက္ရမယ္လို႔ ဆိုလာျပန္တယ္။ အမွန္တကယ္သာဆို ကၽြန္ေတာ္ ၿငင္းလိုက္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ေရွ႕မွာက ဘာသင္တန္း၊ ဘာထရိန္နင္၊ ဘာညာဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္က အျမဲ ေရွ႕က ကိုပါရာ။ Risk Assessment ဆိုရင္လဲ သြားအံုး။ Apron Driving လုိင္စင္ဆိုရင္လဲသြားအံုး။ Fire Alarm Training ဆိုလဲ သြားတက္။ ကိုယ္႔ပညာရပ္နဲ႔ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္း ပါတ္သက္ေနတဲ႔ ပညာရပ္ေတြဆိုေတာ႔ နည္းနည္းမွ ဗဟုသုတ တိုး တိုး ေကာင္းတာဘဲလို႔ ေတြးၿပီး လိုလိုခ်င္ခ်င္ျဖင္႔ သြားခဲ႔တယ္။
အခု ၿငမ္းဆင္ဖို႔ သင္တန္းတက္ဆိုတာၾကီးက်မွ ျငင္းျပန္ရင္ မေကာင္းတာေတာ႔ အမွန္။ ဘယ္ႏွစ္ရက္ တက္ရမလဲ ဆိုေတာ႔ ငါးရက္။ တစ္ရက္ကို ရွစ္နာရီ။ ေကာင္းကြက္ဘက္က ရွာၿပီး စဥ္းစားလိုက္သည္။ အလုပ္ကေန ခြင္႔ ငါးရက္ရတဲ႔ သေဘာ။ အလုပ္ကို ငါးရက္ၾကီးမ်ားေတာင္ ေမ႔ထားရမွာ။ ငါးရက္ၾကီးမ်ားေတာင္ ဘယ္သူမွ ကုိယ္႔ကို လာၿပီး မေႏွာင္႔ယွက္ၾကမွာဘဲ ဆုိေသာ အေတြးေၾကာင္႔ သြားပါ႔မယ္လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ေပမယ္႔ လူက သိပ္စိတ္မပါ။
ေနာက္ၿပီး အသက္အရြယ္က စကားေျပာစျပဳလာသည္။ အရင္က ဘယ္ေလာက္ ပင္ပင္ပန္းပန္း အလုပ္ လုပ္ထားေစအံုးေတာ႔ တစ္ရက္ေလာက္ နားလိုက္ရရင္ အားက ျပန္ျပည္႔စျမဲ။ အခုေတာ႔ တစ္ရက္ေလာက္ အလုပ္ပင္ပန္းရင္ လူေကာ၊ စိတ္ေကာ တစ္ပါတ္ခန္႔ ႏွံဳးခ်ိခ်ိ။ ပင္ပန္းမွာကို လူက ၾကိဳသိေနေတာ႔ ၿငမ္းဆင္သင္တန္း မတက္ခ်င္ဘူးေပါ႔။
ျမန္မာႏိုင္ငံ သတင္းေတြမွာ က်ေနာ္ မၾကာခဏဖတ္ရသည္။ ျငမ္းေပၚက ျပဳတ္က်လို႔ မေသသင္႔ဘဲ ေသသြားၾကေသာ အလုပ္သမားမ်ား။ လူမ်ား။ ႏိုင္ငံဆင္းရဲေတာ႔ ဘာ Safety၊ ဘာ work permit ေတြမွ မလုပ္ႏိုင္ဘဲ အဆင္ေျပသလို ၀ါးလံုးေတြ၊ သစ္သားအတိုအစေတြနဲ႔ ခုတန္ခု၊ ပိုးတန္ပိုး ၿငမ္းေတြဆင္ၿပီး အေဆာက္အဦးေတြ ေဆာက္ၾကရသည္။ “Safety harness ဆိုတာ ရွဳပ္တယ္၊ အလုပ္မတြင္ဘူး။ ေသခ်ိန္တန္ ေသမွာပါဘဲ” လို႔ ကၽြန္ေတာ္႔ ေဘာ္ဒါတစ္ေယာက္ ျပည္တြင္းမွာ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္း လုပ္ေနသူရဲ႕ မွတ္ခ်က္ကို ၾကားဘူးသည္။
သူေျပာသလို ေသခ်ိန္တန္ရင္ေတာ႔ ေသၾကရမွာပါဘဲေလ။ ဒါေပမယ္႔ ေသခ်ိန္မတန္ဘဲ ေသၾကရတဲ႔ လူေတြ၊ ေ၀ခ်ိန္မတိုင္ခင္မွာ ေၾကြလြင္႔ခဲ႔ရတဲ႔ ဘ၀ေတြ ကိုယ္႔ပါတ္၀န္းက်င္မွာ နိစၥဓူ၀ ေတြ႔ေနရေတာ႔ မထူးဆန္းၾကေတာ႔တာလဲ ျဖစ္မွာပါ။ သူေျပာတာလဲ မမွားေပဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိခဲ႔ပါေသးတယ္။ လူ႔တန္ဖိုး၊ လူ႔အသက္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က တန္ဖိုး မထားခဲ႔ၾကတာ ၾကာပါၿပီေရာလား။ ကိုယ္ရဖို႔၊ ကိုယ္အျမတ္ရဖို႔၊ ကိုယ္႔အသိုင္းအ၀ိုင္း အျမင္႔ေရာက္ဖို႔ လူေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြကို ခ်နင္းေနၾကတာ သူငယ္ခ်င္းလို အင္ဂ်င္နီယာ အငယ္စားေလး မေျပာနဲ႔ ။ ဟိုး အျမင္႔က လူအၾကီးၾကီးေတြမွာေတာင္ အဲဒီစိတ္က ကိန္းေအာင္းေနတာ ၾကာေနၿပီမို႔လား။
အခုလဲ ဒီပင္ပင္ပန္းပန္း လုပ္ရမယ္႔ သင္တန္းၾကီးကို မတက္ခ်င္ေပမယ္႔ ေႀသာ္..ငါပညာ တစ္ခု ရတာဘဲလို႔ လိမ္ေတြးေလး ေတြးၿပီး ကၽြန္ေတာ္ သြားျဖစ္ခဲ႔တယ္။ သင္တန္းထဲေရာက္ေတာ႔ ဘကံုး ေလးေယာက္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏွစ္ေယာက္၊ အႏိၵယသားက ႏွစ္ေယာက္။ မေလးတရုတ္ တစ္ေယာက္။ အားလံုးေပါင္း ကိုးေယာက္။ ကိုးဂဏန္းဆိုရင္ ျမန္မာအယူအဆအရ သိပ္မနိပ္ဘူးလို႔ ျမန္မာပီပီေတြးမိလိုက္ေပမယ္႔ မနက္ခင္းေလးတစ္ခင္းစာ ေနပူထဲမွာ တစ္နာရီေလာက္  ရပ္ၿပီး လက္ေတြ႔ပို႔ခ်တာကို အေမာင္ တရုတ္က လန္႔သြားတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ေန႔ခင္း ထမင္းစားခ်ိန္ၾကေတာ႔ ေပၚမလာေတာ႔ဘူး။ ရွစ္ေယာက္ဘဲ က်န္ခဲ႔တယ္။
သင္တန္းဆရာက ခပ္ေျဖးေျဖး ေလးေလး လြယ္ကူတဲ႔ အဂၤလိပ္စာစကားနဲ႔ ေသခ်ာ သင္ေပးပါတယ္။ စလံုးမွာ ၀ါးၿငမ္းေတြ၊ သစ္သားၿငမ္းေတြ မသံုးေတာ႔တဲ႕ အေၾကာင္း။ ဒီၿငမ္းဆင္တာမွာ MOM က ထုတ္တားတဲ႔ CP 14 ကုိ လိုက္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း။ ၿငမ္း ဘယ္ႏွစ္မ်ိဳး ဘယ္ႏွစ္စားရိွေၾကာင္း။ ၿငမ္းဆင္ရာမွာ အလ်င္လိုဖို႔ မလိုတဲ႔ အေၾကာင္း။ ဘယ္သူေဌးက ဘယ္လို ခိုင္းခိုင္း၊ ဘယ္မန္ေနဂ်ာက ဘယ္လို ဖိအားေပးေပး Safety မျဖစ္ဘူးလို႔ ထင္ရင္ ၿငင္းႏိုင္ေၾကာင္း။ MOM က ဥပေဒထုတ္ထားေၾကာင္း။ တုိင္ႏိုင္ေၾကာင္း ရွင္းျပရွာပါတယ္။
လက္ေတြ႔လဲ လုပ္ေရာ စေတာ႔တာပါဘဲ။ ေနပူပူေတြ၊ မိုးဖြဲဖြဲေတြ က်ေနစဥ္မွာ သင္တန္းက Metal Scaffolding ေလးေလးၾကီးေတြကို မၿပီး ဆင္ဟဲ႔၊ ျပဳဟဲ႔၊ ျဖဳတ္ဟဲ႔၊ တပ္ဟဲ႔နဲ႔ လူကို အေတာ္ဖားပါတယ္ဗ်ာ။ ဒါေတာင္မွ ဘကံုးေကာင္ေလးေတြက သူတို႔ Company မွာ ၿငမ္းဆင္ေနၾကမို႔လို႔ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အေတာ္ၾကီး သက္သာတာလား။ ဒီလိုနဲ႔ သင္တန္း ငါးရက္အတြင္းမွာ ၿငမ္းနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး ဗဟုသုတ ရလာပါေတာ႔တယ္။
အရင္က အလုပ္ထဲမွာ ျဖစ္သလိုမ်ိဳး အျမင္႔ကိုတက္၊ Safety ဆိုတာၿဂိဳဟ္နဲ႔လားလုိ႔ ေမးၿပီး အလုပ္ကို လုပ္ေနၾက ကၽြန္ေတာ္လိုေကာင္ေတာင္ Saftey အလြန္အေရးၾကီးတယ္။ ၿငမ္းဆင္ရင္ ၿပီးၿပီးေရာ လုပ္လို႔ မရဘူးလို႔ ေတြးမိစျပဳလာတယ္။ ဒီအေတြးက ဘယ္ေလာက္အခ်ိန္အတိုင္းအတာထိ ခံမယ္ မသိတတ္ဘူးေပါ႔။ ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနတဲ႔ စိတ္ကို ဘယ္လိုလုပ္ အခ်ိန္တိုတိုေလးနဲ႔ လြယ္လြယ္ ျပင္လို႔ရမလဲ။
သင္တန္း ေနာက္ဆံုးရက္မွာ စာေမးပြဲသေဘာမ်ိဳးစစ္တယ္။ ၿငမ္းဆင္နည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ၿငမ္းအမ်ိဳးမ်ိဳးရိွတဲ႔အထဲက နည္းတစ္နည္းကို အခ်ိန္တစ္နာရီအတြင္း အၿပီးဆင္၊ အၿပီးျဖဳတ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဖြဲ႔ေလးက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတြက္ကပ္ၾကဘဲ တက္ညီလက္ညီ ၾကိတ္ၾကေတာ႔ အဆင္ေျပပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ သင္တန္းၿပီးၿပီဆိုၿပီး ဆရာက သူသင္ၾကား ျပသတာကို ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲဆိုတဲ႔ စာရြက္ေပၚမွာ ေရြးခိုင္းတယ္။ သင္ၾကားတဲ႔ သင္နည္း ေကာင္းလား။ညံလား။ အလြန္ဆိုးသလား။ အလြန္ေကာင္းသလား။ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းလား။ညံလား။ အလြန္ဆိုးသလား။ အလြန္ေကာင္းသလား။ စတဲ႔ ေမးခြန္းေတြကို ေရြးခိုင္းပါတယ္။ စလံုးက သင္တန္းအတိုေလးေတြမွာ ဒီလို စနစ္မ်ိဳးထားတာ ကၽြန္ေတာ္႔ အျမင္အရေတာ႔ အလြန္ေကာင္းတယ္လို႔ ျမင္တာဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီက မွတ္ခ်က္ေတြကို ဆရာရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကို ျပန္ျပရတာကိုး။ အားလံုးက တစ္ခုခုမွာ ဆိုးတယ္ၾကီး လုပ္ထားရင္ အေထာင္းခံရမွာကိုး။ ဒီေတာ႔ စိတ္မပါဘူး ဆိုေစအံုးေတာ႔ ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ေပးၾကတာ မ်ားပါတယ္။ အခုလဲ ကၽြန္ေတာ္က အားလံုးကို Excellent ေတြၾကီး ေရြးေပးလိုက္တယ္။ ဆရာ႔ကို စာရြက္ ျပန္အပ္ေတာ႔ ၿပံဳးၿပံဳး ၿပံဳးၿပံဳးေပါ႔။ ဟုတ္တယ္ေလဗ်ာ။ ဘာေၾကာင္႔မ်ား ဘ၀မွာ ငါးရက္ေလာက္ဘဲ ေတြ႔ရတဲ႔ လူကို အတင္းေတြ အုပ္ခဲ႔မလဲ။ ကိုယ္ဆက္သင္မွ ကိုယ္ရမွာ။ ကိုယ္ အေလးထားမွ ကိုယ္လုပ္တတ္မွာ မို႔လား။
သင္တန္းက ျပန္ေတာ႔ လမ္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားမိတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံကို ၿငမ္းဘယ္တံုးက စေရာက္သလဲ။ ဆရာၾကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းသာ သက္ရိွထင္ရွားရိွရင္ အေငါက္ အဆူခံၿပီး သြားေမးလိုက္ခ်င္ပါရဲ႕။ အခုေတာ႔ ဘယ္သူ႔ကို ေမးရမွန္းလဲ မသိေတာ႔ ကိုယ္႔ဘာသာ ေတြးခ်င္ရာေတြး။ ထင္ခ်င္သလို ထင္ေပါ႔။ ပုဂံက ဘုရားေတြ၊ အုပ္စီ၊ အုပ္ညွပ္ေတြ၊ ဟိုး အျမင္႔ၾကီးေတြမွာ ေရးဆြဲထားတဲ႔ နံရံေဆးေရးပန္းခ်ီေတြ ဒါေတြ အကုန္လံုးကို ၿငမ္းဆင္ၿပီး ပုဂံသားေတြ အားထုတ္ခဲ႔ၾကတာေနမွာရယ္။
ဒီေတာ႔ “ျမန္မာ ၿငမ္းအစ ပုဂံက” ဆိုၿပီး အဆိုတင္လိုက္ရရင္ အိပ္ခ်္ဂ်ီလုစ္ တို႔ ၊ ေဒါက္တာသန္းထြန္းတို႔လိုမ်ား နံမည္ၾကီးသြားမယ္ ထင္တယ္။ ေနာက္မွ ကၽြန္ေတာ္႔ အေတြးထဲ ကြက္ခနဲ႔ ေရာက္လာတယ္။ ၿငမ္း ဆိုတဲ႔ ေ၀ါဟာရ ျမန္မာစကားလံုးထဲ ေရာက္လာတာ ဘယ္ကလာ ပုဂံက အစဟုတ္လိမ႔္မလဲ။ သူ႔ထက္ ေရွ႕ပိုက်တဲ႔ ကံရာဇာၾကီး၊ ကံရာဇာငယ္တို႔ ထီးနည္းလုတဲ႔ သမိုင္းမွာ ၿငမ္း ဆိုတာ ပါေနၿပီဘဲ။ ဘုရင္ေနရာ ရၾကဖို႔ တစ္ညထဲနဲ႔ ဘုရား အၿပီးတည္ၾကရတယ္မို႔လား။ အၾကီးက အခိုင္အခံသြားလုပ္တယ္။ အငယ္က ၿငမ္းေတြ ဘာေတြ ဆင္ၿပီး ၀ါးနဲ႔ ဘုရားကို တစ္ညထဲနဲ႔ အၿပီးတည္တယ္။
ျမန္မာစာေရးဆရာေတြထဲမွာ အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပါတ္သက္ၿပီး ၀ိ၀ါဒေတြေတာင္ ကြဲၾကတာ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ဘူးတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ကံရာဇာၾကီးမွန္တယ္။ ဒီလူက လူမွန္။ မေကာက္ၾကစ္ဘူး။ အငယ္က ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ေကာင္းတယ္ စသည္ျဖင္႔ေပါ႔။ အငယ္ဘက္ကို အေကာင္းေတြးၾကတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ႔ အငယ္က ကလိမ္ကက်စ္ေကာင္။ မရိုးသားဘူး။ အၾကီးသည္သာလွ်င္ ရိုးရိုးသားသားၾကိဳးစားတဲ႔လူ။ စသည္ျဖင္႔ အၾကီးကို အေကာင္းေတြးၾကတယ္။ ထားပါေတာ႔ေလ..ဘယ္သူမွား ဘယ္သူမွန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခတ္မွာေတာင္ ဒီေလာက္ ေတြးမဆံုး ရိွေနရတာ ဟိုး အတီအတာ ေခတ္က ဟာကို ေတြးမေနခ်င္ပါဘူး။
အဲဒီ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္ ထီးနန္းလု ဘုရား အျမန္တည္ရင္း ၿငမ္း ဆိုတာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ စေပၚခဲ႔တယ္ ထင္တယ္။ ဘာတဲ႔..”ဘုရားၿပီး ၿငမ္းဖ်က္တာလား” ဆိုတဲ႔ ျမန္မာစကားကို ေက်းဇူးကန္းတဲ႔ သေဘာနဲ႔ သံုးေနၾကတာမို႔လား။ ဒီစကားကလဲ တကယ္စဥ္းစားၾကည္႔ရင္ အျငင္းပြားစရာၾကီးဗ်။ တစ္ခ်ိဳ႕ က ဘုရားၿပီးမွေတာ႔ ၿငမ္းမဖ်က္လို႔ ဒီအတိုင္းထားရမွာလားတဲ႔ ေစာဒက တက္တယ္။ ဒါလဲ ဟုတ္တာဘဲ။ တစ္ခ်ိဳ႕က ေက်းဇူး မသိတတ္ခံရတဲ႔ ငါတို႔ ၿငမ္းဘ၀ပါလို႔ တရားသေဘာနဲ႔ ေတြးတယ္။ ဒါလဲ မွန္ေနတာဘဲ။ ဟိုတရုတ္ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ေျပာခဲ႔တဲ႔ “ေၾကာင္ျဖဴေၾကာင္မဲ အေရးမၾကီးဘူး။ ၾကြက္ခုတ္တတ္ဖို႔ လိုရင္းဘဲ။” ဆိုတဲ႔ စကားလိုေပါ႔။ ဒီစကားမွန္တယ္။ မွားတယ္ လုပ္ၾကတယ္ မို႔လား။ ဆရာလူထုစိန္၀င္းကေတာ႔ ေၾကာင္ျဖဴ၊ အမဲ ကိစၥကို စက္ဆုပ္စရာ အေနနဲ႔ အၾကာခဏ သံုးတတ္တာ ဖတ္ဘူးတယ္။
ဒီ ဘုရားၿပီး ၿငမ္းဖ်က္ဆိုတဲ႔ စကားလဲ ဒီလိုစကားေတြလိုဘဲ အေကာင္းဘက္က ၾကည္႔သူ၊ အဆိုးဘက္က ျမင္သူ ရိွၾကပါတယ္။ လူ႔သေဘာ လူ႔မေနာအရ ဘယ္လို ျမင္ၾကျမင္ၾက အဲဒီ ၿငမ္း ဆိုတဲ႔ ေ၀ါဟာရက ျမန္မာႏိုင္ငံကို စေရာက္ကတည္းက ၀ိ၀ါဒ ကြဲစရာျဖစ္ေနခဲ႔တယ္ ထင္မိတယ္။
လက္ရိွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရႊျပည္ေတာ္ၾကီးမွာလဲ တစ္ခ်ိဳ႕က ၿငမ္းအခိုင္အမာနဲ႔ ႏိုင္ငံတည္ခ်င္တယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေခါင္းေဆာင္ေတြက ျဖစ္သလို ၿငမ္းနဲ႔ ႏိုင္ငံ တည္ခ်င္ေနၾကတယ္။ ဘယ္သူက မွား။ ကၽြန္ေတာ္႔သေဘာကေတာ႔ ကံရာဇာၾကီးဘက္ကို ပိုခိုက္သူပီပီ ရိုးရိုးသားသားနဲ႔ ၿငမ္းအခိုင္အမာနဲ႔ ေဖာင္းရစ္အခိုင္အမာ၊ ၾကာေမွာက္ ၊ ၾကာလွန္ လွလွပပနဲ႔ မျမန္လြန္း မၾကာလြန္း ဘုရားတည္ေစခ်င္တာဘဲ။ ကံရာဇာငယ္လို ရယ္ဒီမိတ္ ဘုရားေတြ အခု ည တည္။ မနက္ျဖန္ ေန႔ခင္း ပ်က္ ျဖစ္ေစခ်င္ဘူးရယ္။
အလုပ္ကို ျပန္ေရာက္ရင္ သင္တန္း Report တင္ေပးရအံုးမယ္။ ဘာေတြ သင္ခဲ႔ေၾကာင္း။ ဘာေတြ တတ္ေျမာက္ခဲ႔ေၾကာင္း။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ႔ Report ထဲမွာ ခ်ေရးလိုက္အံုးမယ္။

“ေနာက္ထပ္ Scaffolding Supervisor သင္တန္း တက္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္မရိွ။ မတက္လို။ ၿငမ္းဆင္သူဘဲ ျဖစ္လို။ ၿငမ္းဆင္ေနတဲ႔ လူေတြကို အေပၚစီးကေန ဒီလို လုပ္ပါလား။ ဟိုလုိ လုပ္ပါလား မေျပာလို။ အခိုင္အခံ႔ၿငမ္းဆင္နည္းသာ တတ္ေျမာက္ထားေသာေၾကာင္႔ ခပ္ျမန္ျမန္၊ ခပ္သြက္သြက္ ဆင္ၾကမည္႔ ၿငမ္းဆင္သူေတြကို စိတ္မခ်ပါေသာေၾကာင္႔ ကိုယ္တိုင္ ကိုယ္က ၿငမ္းဆင္သူသာ ျဖစ္လိုပါေၾကာင္း”…လို႔ေလ။ စကားမ်ား အၿငိဳ အျငင္ခံရကာမွ ခံရေရာ႔။ ခပ္လြယ္လြယ္ၿငမ္းေတြဆင္ၿပီး အကုန္ ျပဳတ္က်၊ ေသကုန္ၾကရင္ ခက္ဘူးလားလို႔ ။ စိတ္ခ်ဘူးဗ်ာ။ ၿငမ္းဆင္သူဘဲ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္မယ္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts