>Aye Myint and his arts

>

ပုံေရးသူႏွင့္ အေၾကာင္းအရာ ေစတနာ
ေမာင္ေအးျမင့္ (ျမန္မာမူ ဒီဇုိင္းသုေတသီ)

ၾသဂုတ္ ၁၄၊ ၂၀၀၈

အႏုပညာ (ဆယ္ေထြမက) ပန္းမ်ဳိးအေထြေထြ ရွိသကဲ့သုိ႔ ဖြဲ႔နည္းဖြဲ႔ဟန္၊ ေရးနည္းေရးဟန္ (အႏုပညာဒႆန) မ်ားကလည္း စုံလွေပသည္။ အႏုပညာေလာကကုိ ၾကည့္ျမင္ရာ၌ အေရာင္စုံ၊ ပုံသ႑ာန္စုံ၊ ပမာဏစုံ၊ ရနံ႔စုံစုံႏွင့္ ျမင္မဆုံးေအာင္ က်ယ္ဝန္းလွေသာ ပန္းဥယ်ာဥ္ႀကီးသဖြယ္ ႏႈိင္းယွဥ္ခံစား မိပါသည္။

ေမာင္ေအးျမင့္သည္ မိမိကုိယ္တုိင္ ဖြဲ႔နည္းျမင့္ျမင့္ ဖဲြ႔နည္းစုံစုံ မကြၽမ္းေသာ္ျငားလည္း နီးနီးေဝးေဝး၊ ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္၊ ေဟာင္းေဟာင္း သစ္သစ္၊ စံေကာင္းအႏုလက္ရာ မွန္သမွ်ကုိ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္သူျဖစ္ပါ၏။ အမ်ားနည္းတူ အေနကား အေလးထားခံစားတတ္သူျဖစ္ပါသည္။ အေဟာင္းတုိင္းလည္း ေကာင္းသည္ဟု မျမင္သကဲ့သုိ႔ အသစ္တုိင္းလည္း ေကာင္းသည္ဟု မယူဆပါ။ စံေဟာင္းမ်ားကုိ ျပန္လည္ေဖာ္ညႊန္းတတ္၍ စံသစ္မ်ားကုိလည္း ႀကိဳဆုိတတ္ပါ၏။ စံေဟာင္းကုိ ျပဳသူမ်ားမွာ “လူ” မ်ားသာျဖစ္၍ စံသစ္ရွာသူ ျပဳသူမ်ားလည္း လူမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ မိမိလည္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွ လူတစ္ဦးသာျဖစ္ရာ လူ႔သမုိင္း လူ႔စြမ္းရည္၊ လူ႔ဖန္တီးခ်က္၊ လူ႔အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ အဓိက ထားမိပါသည္။ လူ႔ယဥ္ေက်းမႈ၊ လူတုိ႔ႏွင့္ ဆက္သြယ္ေနေသာ အေၾကာင္းအရာက မ်ားလွဘိ။ ၿပီးျပည့္စုံသည္ေတာ့ မရွိေပ။

ပုံေရးခရီးသည္ (၇၅) ႏွစ္ေက်ာ္ ျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ တတ္စြမ္းသေရြ႔ ပုံရွာ၊ ပုံေရး၊ ပုံျပဳခဲ့ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ (၂၅) ႏွစ္အတြင္း ပုံကြက္ေပါင္း (၅ဝဝ) ေက်ာ္ ျပဳခဲ့သည့္အထဲမွ ဤေဆာင္းပါးႏွင့္အတူ သာဓကအျဖစ္ ပုံ (၁ဝ)ကြက္ကုိ တင္ျပလုိက္ရပါသည္။

၁။ ျမန္မာ့ရုပ္ေသး

ေလာကအေၾကာင္း၊ ရာဇေၾကာင္း၊ ဓမၼေၾကာင္းမ်ား ပုိင္ႏုိင္ကာ မင္းႏွင့္ ျပည္သူတုိ႔၏ ႏွလုံးသားကုိ ကုိင္လႈပ္ႏုိင္ခဲ့ေသာ ရုပ္စုံသဘင္။ လူႏွင့္အ႐ုပ္တြဲကား ဇာတ္လမ္း မ်ဳိးစုံျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ေလေသာ ႐ုပ္စုံ ႐ုပ္ေသးသည္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိး ကြယ္ေပ်ာက္လုလုရွိေနသည့္ အေျခအေနကုိ စုိးရိမ္စိတ္ေစတနာျဖင့္ ၁၉၈၂ ခု၊ မတ္လ ရတနာမြန္တြင္ ေဖာ္ညႊန္းခဲ့ဖူးပါသည္။

၂။ ဝသုႏၶေရ ဤေျမသက္ေသညြန္း

ဗုဒၶဝင္တြင္ ေဗာဓိပင္ႏွင့္ ေရႊပလႅင္ေအာင္ေတာ္မူခါနီး မာရ္စစ္သည္မ်ား လာ၍တုိက္၊ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ပါရမီေတာ္မ်ား ျဖည့္ဆီးခဲ့ရာမွ ေနာက္ဆုံး ေဝသႏၱရာဇာတ္ေတာ္မွ ဒါနပါရမီကုိ ပထဝီေျမႀကီး သက္ေသညြန္းေလသည္။ ႀကီးစြာေသာ မဟာပထဝီေျမႀကီး တုန္ဟည္း သက္ေသျပဳေလရာ မာရ္စစ္သည္အေပါင္း ဆုတ္ခြာပ်က္စီးၾကေလသည္။ ထုိေနရာတြင္ ေႏွာင္းေခတ္အႏုပညာရွင္တုိ႔က ဝသုႏၶေရ ေျမေစာင့္နတ္သား ဆံေရညွစ္၍ သက္ေသျပဳေလဟန္ ဖန္တီးခဲ့ၾကသည္။ ထုိင္းႏုိင္ငံႏွင့္ အေရွ႔ပုိင္းႏုိင္ငံ တုိ႔က ေျမေစာင့္နတ္သမီး (ဝသုႏၶရီ) အျဖစ္ ဖန္တီးရာ၌ ထုိင္လ်က္အေနအထား ကုိယ္လုံးေပၚေပၚ ဆံေရညွစ္ဟန္ျပဳသည္ကုိ ျမန္မာတုိ႔ ဘဝင္မက်။ သုိ႔ျဖင့္ မတ္ရပ္ ဝသုႏၶေရ နတ္သားဟန္ကုိပင္ ျပဳခဲ့ၾကသည္။ ပိဋကတ္ေတာ္လာ မဟုတ္၍ အခ်ဳိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက မႀကိဳက္။ သုိျငားလည္း အႏုပညာ ျမန္မာမႈနယ္တြင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ သက္ေသျပဳ သေကၤတအျဖစ္ လက္ခံခဲ့ၾကသည္မွာ ႏွစ္ (၃ဝဝ) ခန္႔ပင္ ရွိေလၿပီ။ (၁၉၈၈၊ ေမ၊ ရတနာမြန္)

၃။ ျမေဒါင္းလုလင္

လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္ခန္႔က ေခ်ာက္၊ စဥ္႔ကူမွ ပုဂံသုိ႔ အႏုပညာခရီးထြက္ခဲ့စဥ္ ဂန္႔ေဂါရြာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရေသာ ပန္းပုေဆးျခယ္ လက္ရာမြန္ျဖစ္သည္။ ေရွးက ၿပိဳင္ေလွဦးထိပ္က အလွျပဟု ဆုိသည္။ မူလပန္းပုဆရာသည္ မည္သည့္ ဇာတ္ဝတၴဳကုိမွ အေျချပဳခဲ့သည္ မဟုတ္ပါ။ လက္စြမ္းျပလက္ရာဆန္းတစ္ခုျဖစ္၍ ပရိသတ္ႏွင့္ မွ်ေဝခံစားမိပါသည္။ (၁၉၉၁၊ ဇြန္၊ ရတနာမြန္)

၄။ ကရဝိက္

ဟသၤာႏွင့္ ကရဝိတ္အျမင္ မကြဲသည္ကမ်ားသည္။ လြယ္ေအာင္ မွတ္ထားရသည္မွာ ႏႈတ္သီးေျဖာင့္ရွည္က ဟသၤာ၊ ႏႈတ္သီးေကာက္ပါက ကရဝိတ္။ တစ္မ်ဳိးအားျဖင့္ ဟသၤာက ဘဲမ်ဳိး၊ ကရ၀ိတ္က ၾကက္မ်ဳိး။ ဘဲက ေျခတံတုိ၊ ၾကက္က ေျခတံရွည္၊ သုိ႔ မွတ္ထားမိပါသည္။ ဦးထိပ္တြင္ ဟသၤာ႐ုပ္ထားၿပီး ေခၚေတာ့ ကရဝိတ္ေဖာင္ ဟု ေခၚထားသည္က ရွိေနသည္။ ‘အျမင္ၾကာ၊ အမွတ္ၾကာ၊ အမွန္ျဖစ္မည္’ကုိ စုိးမိ၍ ၁၉၉၁၊ ဇြန္၊ ျမတ္ဆုမြန္တြင္ ေစတနာျဖင့္ ေရးျဖစ္ခဲ့သည္၊ ျမန္မာမႈနယ္တြင္ ဟသၤာ႐ုပ္က ညီညြတ္တင့္တယ္မႈကုိျပ၍ ကရဝိတ္က ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အသံေတာ္ႏွင့္ ခုိင္းႏႈိင္းမႈေၾကာင့္ ျမင့္မား၊ ရင့္က်က္၊ တင့္တယ္မႈကုိ ျပသည္။

၅။ မကန္း (မကာရ)

ပုံထူး၊ ပုံဆန္း မကန္းပုံကုိ သမုိင္းတြင္ ပ်ဴတုိ႔ လက္ထက္ကပင္ အသုံးမ်ားခဲ့သည္။ ရုပ္ပြားေတာ္၏ တံကဲ ဝဲ၊ ယာ စြန္းေနရာႏွင့္ မကန္းလက္ၾကပ္သာဓကကုိ ေတြ႔ရသည္။ ပုဂံေခတ္ ပန္းရန္၊ ပန္းေတာ့၊ ပန္းခ်ီ၊ မုခ္တံကဲ စုိင္ေပါင္ ေနရာမ်ားစြာ ေတြ႔ရျပန္သည္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္တြင္မူ ေစတီနတ္လမ္းေလွ ကားဦးတြင္ ႀကီးမားေသာ မကန္း႐ုပ္ႀကီးမ်ား ေတြ႔ရသည္။ ဗုဒၶေျခေတာ္ရာ ၁ဝ၈ ကြက္တြင္ လည္းေကာင္း၊ ရာသီၿဂိဳဟ္ဝန္း ျပာသုိတြင္ မကာရ၊ မကန္း႐ုပ္ပါသည္။ ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္းတြဲ (၈)တြင္ ပင္လယ္ သတၱဝါ ငါးႀကီးတစ္မ်ဳိးဟု ဆုိထားေသာ္လည္း ပုံျပ၊ ဓာတ္ပုံမေဖာ္ျပ၍ ေတြးစရာျဖစ္သည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ မကန္းရုပ္သည္ ျမန္မာမႈနယ္တြင္ ဆန္းၾကယ္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ႏွင့္ ႀကဳိဆုိမႈကုိေဆာင္ေသာ လက္ရာအျဖစ္ ေတြ႔ရွိရေပမည္။ (၂ဝဝ၃၊ ၾသဂုတ္၊ ရတနာမြန္)

၆။ ဖုိးဝင္းေတာင္လုိဏ္ ပန္းပုတံခါး

မုံရြာ၊ ခ်င္းတြင္းျမစ္ အေနာက္ဘက္ ယင္းမာပင္ၿမိဳ႔နယ္တြင္ ဖုိးဝင္းေတာင္ ေက်ာက္လုိဏ္ဂူမ်ား ရွိသည္။ ေညာင္ရမ္းေခတ္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ (၃ဝဝ) ေက်ာ္က လက္ရာမ်ားဟု ခန္႔မွန္းရေသာ ေက်ာက္ဆစ္ဆင္းတုေတာ္မ်ား။ နံရံပန္းခ်ီမ်ား အမြန္းအေျပာက္မ်ားႏွင့္အတူ သစ္သားပန္းပုတံခါးမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ ထုိပန္းပုတံခါးလက္ရာမ်ားက ဆန္းသည္။ ေရွ႔ေခတ္၊ ေနာက္ေခတ္ လက္ရာမ်ားႏွင့္ မတူ တစ္မူျဖစ္သည္။ ငွက္ဆင္နဂါး႐ုပ္၊ နတ္႐ုပ္၊ ပန္းေထာင္ခ်ာက၊ ဒီဇုိင္းအျပည့္ All over အား ေကာင္းစြာ သုံးထားသည္။ မတူ တစ္မူ မွတ္သင့္သည္မုိ႔ ၁၉၉၄၊ ဇန္နဝါရီ၊ ျမတ္ဆုမြန္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးပါသည္။

၇။ ပဥၥ႐ူပ

ငါးမ်ဳိးေသာအဆင္းကုိ ေပါင္းစပ္ထားသည္ဆုိျငားလည္း စာျပဳဆရာႏွင့္ ပုံျပင္ဆရာတုိ႔ ထပ္တူမယူခဲ့ၾက။ ျမန္မာမႈပုံမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာျပဳႏွင့္ ပုံျပင္ႏွစ္ပုိင္းရွိၾကရာ စာျပဳေနာက္ ပုံလုိက္သည္လည္းရွိ၊ ပုံေနာက္ စာျပဳလုိက္သည္လည္း ရွိပါသည္။ ဘုိးေတာ္ပဒုံမင္းလက္ထက္ ျပဳစုခဲ့ေသာ ေရြဘုံနိဒါန္းက်မ္းလာအရမူ ပဥၥ႐ူပေဖာင္ေလွစြယ္ (၂)၊ ႏြားလပုိ႔၊ ငါးႀကီးၿမီးတုိ႔ ခ်ဳိ (၂)ဖက္၊ ျမင္းခြာ (၂)ဖက္ စသည္ျဖင့္ ဆုိထားေသာ္လည္း ပုံမလွ၍ ပုံျပဳဆရာက (၁) ဆင္ႏွာေမာင္း၊ (၂) စာမရီေခါင္း၊ (၃) ျမင္းကုိယ္ ျမင္းလက္ ျမင္းေျခ၊ (၄) ငွက္အေတာင္၊ (၅) ငါးၾကင္းကြက္ ငါးၾကင္းၿမီးတုိ႔ ေပါင္းစပ္၍ ပဥၥ႐ူပ ျပဳသည္။ အထူးသျဖင့္ ရတနာပုံေခတ္၊ ၎ေနာက္ ကုိလုိနီေခတ္ဦးတြင္မွ ဆုိင္းဝုိင္းႀကီး၊ ပတ္မထမ္းတြင္ ဝင့္ၾကြားေပးတက္ေနဟန္ ျပဳခဲ့ၾကသည္။ တခ်ဳိ႔ေသာ ေခါင္းေလာင္းကုိင္း၊ ပုစြန္တုပ္ေကြးတြင္လည္း ေတြ႔ျမင္ရသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုံျပဳသူ ပန္းပု၊ ပန္းတဥ္း ျမန္မာမႈ ဆရာတုိ႔အား ဂုဏ္ျပဳမိပါသည္။ (၁၉၉၄၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ရတနာမြန္)

၈။ သိဃၤသူ႔သမီး၏ စိတ္ျမတ္မြန္

သိဃၤသူ႔သမီးေက်ာက္စာ ဆုေတာင္းသည္ သမုိင္းတြင္ စံျပဳရေသာ ေက်ာက္စာအတြင္း အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ သိဃၤသူ႔သမီးသည္ က်စြာမင္းႀကီး၏ ေျမး၊ သိဃၤသူ႔အမတ္ႀကီး၏ သမီး၊ နရသီဟပေတ့မင္း၏ မိဖုရားျဖစ္ပါလ်က္ ေက်ာက္စာပါ ဆုေတာင္းအမ်ားက သူမ၏ သိမ္ေမြ႔လွေသာ၊ ၾကင္နာက႐ုဏာရွိလွေသာ၊ မာနမဖက္ တရားဖက္ေသာ ႏွလုံးသားကုိ ေပၚလြင္ လြန္းလွသည္၊ ေမာင္ေအးျမင့္ ပုံျပဳလုိစိတ္ကုိ ထပ္တလဲလဲ ေစ့ေဆာ္ေစခဲ့သည္၊ ၾကင္နာမႈႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ႏွလုံးသားပုိင္ရွင္အျဖစ္ သေကၤတျပဳမိသည္။ (၁၉၉၆၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ရတနာမြန္)

၉။ ေရွးေဟာင္းအႏုလက္ရာမ်ား


သတိမမူ ဂူမျမင္၊ သတိမူက ျမဴပင္ျမင္၏ ဆုိသကဲ့သုိ႔ ေမာင္ေအးျမင့္တုိ႔ ဝန္းက်င္ အပါအဝင္ ေဒသအသီးသီးတုိ႔တြင္ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းအႏုလက္ရာမ်ားရွိေနပါလ်က္ ႏွစ္သက္ရမွန္းမသိ၊ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမွန္း မသိၾကသူမ်ားေၾကာင့္ မေရာက္သင့္သည့္ ေနရာေရာက္။ သည္လုိႏွင့္ တစ္စတစ္စ ဆုံးရႈံးေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၾကရသည္။ ထုိလက္ရာမ်ားတြင္ အသုံးခ်မႈႏွင့္ ဒီဇုိင္းသေဘာ ေပါင္းစပ္မႈ စိတ္ကူးအလွအဆန္းမ်ား ရိွေနတတ္သည္။ ေရွးေဟာင္းပစၥည္း (Antique) အန္းတစ္ဟု ဆုိကာ မသိသူတုိ႔က ေပါ့ပ်က္ပ်က္ျပဳတတ္ၾကသည္။ ႏွေျမာမိပါ၏။ ေရွးေဟာင္းပစၥည္း (၅)မ်ဳိးခြဲၾကည့္ရာ (၁) ဗုဒၶပူေဇာ္မႈဆုိင္ရာ၊ (၂) သံဃာဆုိင္ရာ၊ (၃) နန္းသုံးေတာ္သုံး၊ (၄) သူၾကြယ္သုံး၊ (၅) ေက်းလက္သုံး စသည္ျဖင့္ ေတြ႔ရသည္။ ထုိထုိေသာ ေရွးေဟာင္းအႏုလက္ရာ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ကုိ အမ်ားျပည္သူ ျမတ္ႏုိးေစေၾကာင္း ညႊန္းပါ၏။ (၂ဝဝ၁၊ ဇူလုိင္၊ ရတနာမြန္)

၁ဝ။ မႏုႆီဟ

မွတ္ဖူးေတြ႔ဖူးခဲ့ေသာ မႏုႆီဟ စာ၊ ပုံမ်ားကုိ ၁၉၈၁၊ ၾသဂုတ္၊ ရႈမဝတြင္ ေမာင္ေအးျမင့္ ေရးခဲ့ဖူးပါသည္။ မူလအစ ကလ်ာဏီေက်ာက္စာကဟု ဆုိရမည္ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း မႏုႆီဟ႐ုပ္မ်ား အထူးသျဖင့္ ပန္းရံ၊ ပန္းေတာ့၊ ပန္းတေမာ့႐ုပ္မ်ားျဖင့္ ေခတ္စားခဲ့သည္မွာ အမရပူရေခတ္ဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ အႀကီးဆုံးႏွင့္ အခ်ဳိးအက်ဆုံး မႏုႆီဟမ်ားကုိ အမရပူရ ေတာင္သမန္ ေက်ာက္ေတာ္ႀကီး (မဟာသက်ရံသီ၊ ၁၈၅ဝ ခုႏွစ္) တြင္ ေတြ႔ျမင္ႏုိင္သည္။ ပုဂံမင္းသည္ အမရပူရေခတ္ ေနာက္ဆုံး (၆)ႏွစ္တြင္ နန္းစံခဲ့သည္။ အေပ်ာ္အပါးမ်ားေသာ မင္းငယ္တစ္ပါးျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း ေအာက္ေျခစံမံသူ ပညာရွင္မ်ား ေတာ္ျခင္းေၾကာင့္ ထုိေတာင္သမန္ေက်ာက္ေတာ္ႀကီးႏွင့္အတူ မႏုႆီဟ (၁၂)႐ုပ္ အပါအဝင္ ပႏၷက္ပုံေကာင္းလွသည္။ သူ၏ ေဘးေတာ္ ပဒုံမင္း၏ မင္းကြန္းေစတီေတာ္ႀကီး ဗိသုကာစနစ္ မေကာင္းသမွ် ဤေတာင္သမန္ ေက်ာက္စာေတာ္ႀကီး ဗိသုကာစနစ္ ေကာင္းမြန္လွ၍ စံထားမိပါသည္။ မႏုႆီဟ ဖင္ႏွစ္ခြ ျဖစ္ေနျခင္းမွာ “ေထာင့္” ေနရာ၌ လုိက္ေလ်ာေစလုိေသာ ဒီဇုိင္း အယူအဆအရ ျဖစ္ရသည္ဟု ေမာင္ေအးျမင့္ သုံးသပ္ထားပါသည္။ (၂ဝဝ၃၊ ဇြန္၊ ရတနာမြန္)

ေမာင္ေအးျမင့္သည္ ပုံေရးရာ၌ ထူးခြၽန္ကြၽမ္းက်င္လွသည္ မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ အေၾကာင္းအရာကုိ ရွာရာ၌ ေစတနာအရ လည္းေကာင္း၊ ဝီရိယအေနျဖင့္ လည္းေကာင္း ႀကဳိးစားအားထုတ္ပါသည္။ ေရွးေရွးေသာ စာျပဳ၊ ပုံျပဳ ပညာရွင္မ်ား၏ ယဥ္ေက်းမႈအေမြမ်ားကုိ လက္လွမ္းမီသေရြ႔ ၾကည့္ပါသည္။ ရွာပါသည္။ ရရွိေသာ အခ်က္အလက္မ်ားျဖင့္ ပုံေရး၊ ပုံျပဳကာ မ်ဳိးဆက္သစ္မ်ားသုိ႔ မွ်ေဝခံစားပါသည္။ ေဆာင္းပါးအစတြင္ ဆုိခဲ့သည့္အတုိင္း စံေဟာင္းမ်ားမွ အေၾကာင္းအရာ ေစတနာမ်ားကုိ ရွာကာ ေဖာ္ညႊန္းသကဲ့သုိ႔ စံသစ္မ်ား၏ အေၾကာင္းအရာ ေစတနာမ်ားကုိလည္း ႀကိဳဆုိေလ့၊ ေလးစားေလ့ရွိပါသည္။ နားလည္ႏုိင္ေသာ အေတြးအျမင္ အေျခခံမ်ားလည္း ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားလ်က္လည္း ရွိပါသည္။

သိဃၤသူ႔သမီး စိတ္ႏွလုံးလွမ်ဳိး ထားႏုိင္၊ ပြားႏုိင္ပါေစ။

(မွတ္ခ်က္- ၂၀၀၆၊ ဇန္န၀ါရီလထုတ္ ပန္မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခ့ဲေသာ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါသည္။)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts