>အေတၾးအဴမင္ အမႀတ္ (၁၉၂) – ေသမႀာ ေဳကာက္ေသာစိတ္

>

ေသမႀာ ေဳကာက္ေသာစိတ္
အေတၾးအဴမင္ အမႀတ္ (၁၉၂)

ဧဴပီ ၁၂၊ ၂၀၀၈

လူသည္ ေသမႀာ ေဳကာက္သည္။ ေသမႀာ ေဳကာက္ဴခင္းသည္ လူပီသဴခင္း ဴဖစ္၏။ ဗုဒၭဘာသာ ကဵမ္းဂန္မဵား အလိုအရ ဆုိလ႖င္ ေလာက၌ ေသမႀာ မေဳကာက္သူ ေလးဦးသာ ရႀိသည္။ ဘုရား၊ ပေစၤကဗုဒၭာ၊ ရဟႎၩာႎႀင့္ ဆင္ဴမင္း ႎၾားလား ဥႍဘ အာဇာနည္တုိႚ ဴဖစ္ေလသည္။

ေသမႀာ ေဳကာက္ေသာ လူႚ သဘာဝႎႀင့္ စပ္လဵဥ္း၍ နပိုလီယံ၏ စစ္သူ႒ကီး ဒဗိုး ေဴပာခဲ့ေသာ စကားကို ေႎႀာင္းလူတုိႚ ကိုးကားေလ့ ရႀိသည္။ တခၝေသာ္ စစ္သည္သစ္ တဦးသည္ စစ္ေဴမဴပင္တၾင္ သူရဲေဘာ ေဳကာင္ေနခဲ့၍ တပ္မႀႃး တဦးက အသက္ ေသရမႀာ သည္ေလာက္ေတာင္ ေဳကာက္ေနရ သလားဟု ခဵႂိးခဵႂိးႎႀိမ္ႎႀိမ္ ဴပစ္တင္ ႒ကိမ္းေမာင္း ေနသူ တပ္မႀႃးကို ေခၞခိုင္း႓ပီး ဤသိုႚ ေဴပာသည္ ဆုိ၏။

“ဘယ္သူလဲကၾ၊ အသက္ ေသရမႀာ မေဳကာက္ရဘူးလိုႚ ေဴပာေနတာ၊ အသက္ ေသရမႀာ မေဳကာက္ဘူး ဆုိတဲ့ x x x ဒီကို လာခဲ့စမ္း”

စစ္သူ႒ကီး ဒဗိုးက လူတုိင္း ေသရမႀာ ေဳကာက္ဳကသည္သာ၊ သိုႚေသာ္ ေသရမႀာ ေဳကာက္ေသာ စိတ္ထက္ ပို၍ ႒ကီးဴမတ္ေသာ အေဳကာင္းကို ေဖာ္ထုတ္ ေပးႎိုင္လ႖င္ အသက္ကို စၾန္ႚရဲ သၾားလိမ့္ မည္ဟု သၾန္သင္ ခဲ့သည္။

ေဳကာက္လန္ႚ ေနေသာ ေနာက္လိုက္ ငယ္သားမဵားကို ရဲေဆး တင္ေပးဖိုႚမႀာ ေခၝင္းေဆာင္၏ အလုပ္ ဴဖစ္သည္။ ေဳကာက္ေနသူကို ေဳကာက္ရ ေကာင္းလားဟု ႒ကိမ္းေမာင္း ေန႟ံုဴဖင့္ ထိုေနာက္လိုက္ ဆီမႀာ သတၨိေတၾ ဝင္လာမည္ မဟုတ္ေခဵ။ ေဳကာက္စိတ္ကို လၿမ္းမိုးႎိုင္ေသာ၊ ေဳကာက္စိတ္ကို တဒဂႆ ေဘးခဵိတ္ ထားေစ ႎိုင္ေသာ၊ ရည္မႀန္းခဵက္ ႒ကီးမဵား၊ အေဳကာင္း႒ကီး မဵားကို ေခၝင္းေဆာင္က ေဖာ္ထုတ္ ေပးရသည္။ စစ္သူ႒ကီး ဒဗိုးက ေဳကာက္စိတ္ လမ္းလၿဲ ေပးေရး သညာ ေပးခဲ့ဴခင္း ဴဖစ္သည္။

ဴမန္မာႎိုင္ငံ ႓ဗိတိသ႖ နယ္ခဵဲႚတိုႚ လက္ေအာက္တၾင္ ရႀိစဥ္ ဴမန္မာ စာေရး ဆရာ႒ကီး မဟာေဆၾသည္ ေနသူရိန္ ဟူေသာ ကေလာင္ အမည္ဴဖင့္ ‘မေဳကာက္တရား’ ေဆာင္းပၝးမဵားကို ေရးသား၍ နယ္ခဵဲႚ တိုႚကို မေဳကာက္ဳကရန္ ဴမန္မာ လူထုအား တပ္လႀန္ႚ ႎႁိးေဆာ္ခဲ့သည္။ ဆရာ႒ကီး မဟာေဆၾ၏ ကေလာင္စၾမ္းသည္ အတိုင္းအတာ တခု အထိ ေပၝက္ေဴမာက္ ခဲ့သည္။

မဵႂိးခဵစ္စိတ္သည္ ေသမႀာ ေဳကာက္ေသာ သဘာဝ စိတ္ကို ေကာင္းစၾာ လၿမ္းမိုး ႎိုင္သည္။ “ထီးသုဥ္း နန္းသုဥ္း ႓မိႂႚသုဥ္းသုည သုဥ္းသံုးဝဴဖင့္ သုဥ္းရန္ဴပန္လစ္ ဤသည္ေခတ္ဝယ္ လူဴဖစ္ရေလ တုိႚတေတၾသည္ ေသေသာ္မႀတည့္ ေဳသာ္ေကာင္း၏” ဟူေသာ ဆီဘန္းနီ ဆရာေတာ္၏ လကႆာသည္ တုိင္းဴပည္ႎႀင့္ လူမဵႂိး အတၾက္ အသက္ စၾန္ႚဝံေအာင္ လႁံႚေဆာ္ ႎိုင္ခဲ့သည္။

ရဲေဘာ္ရဲဘက္ စိတ္သည္လည္း ေသမႀာ ေဳကာက္ေသာ စိတ္ကို လၿမ္းမိုး ႎိုင္စၾမ္း ရႀိသည္။ အတူအိပ္ အတူစား ေနထိုင္ ခဲ့ဳကေသာ စစ္သားမဵားသည္ တုိက္ပၾဲတၾင္ မိမိ ခဵစ္လႀစၾာေသာ သူငယ္ခဵင္း မဵက္စိ ေအာက္တၾင္ ကဵဆံုး သၾားပၝက ဘာကိုမႀ မဴမင္၊ ဘာကိုမႀ မစဥ္းစား ေတာ့ဘဲ မိမိ၏ အသက္ ေသရမည္ ကိုလည္း ထည့္မတၾက္ ေတာ့ဘဲ သည္း႒ကီးမည္း႒ကီး တုိက္ခိုက္ ဳကသည့္ ဥပမာ မဵားစၾာ ရႀိခဲ့ ေလသည္။

ခံဴပင္းစိတ္ သည္လည္း ေသမႀာ ေဳကာက္ေသာ ဗီဇစိတ္ကို ေဴပာင္းလဲ ေစႎိုင္သည္။ မတရား ႎႀိပ္စက္ ညၟဥ္းပန္း ခံရဖန္ မဵားလာေသာ အခၝ မခံမရပ္ ႎိုင္ေတာ့ဘဲ ရရာ လက္နက္ဴဖင့္ ဴပန္လည္ ခုခံဴခင္း ဴဖစ္သည္။ ဂဵပန္ေခတ္က အဂႆလိပ္ ေလတပ္မႀ က႗ဲဟု အမည္ ရေသာ ေလယာဥ္ မည္းမည္း႒ကီး မဵားသည္ ဴမန္မာ တုိင္းရင္းသားမဵား သၾားလာ ေရာင္းဝယ္မႁမဵား မလုပ္ႎိုင္ေအာင္ ရထား၊ ကား၊ လႀည္း၊ ေလႀ သမၱာန္မဵား အားလံုးကို စက္ေသနတ္ဴဖင့္ တရစပ္ လုိက္လံ ပစ္ခတ္သည္။ ခံဴပင္းလႀေသာ ဴမန္မာမဵားသည္ ေနာက္ဆံုးတၾင္ က႗ဲေလယာဥ္ မဵားကို ေအာ္ဟစ္ ဆဲဆုိကာ ေလႀေပၞမႀ ေန၍ ဴငႂတ္ကဵည္ေပၾႚ ဴဖင့္ပင္ ပစ္ေပၝက္ ခုခံ ခဲ့ဳကသည္ဟု မႀတ္တမ္း အခဵႂိႚတၾင္ ပၝရႀိ ဖူးသည္။ အလားတူပင္ ဖက္ဆစ္ ဂဵပန္မဵား ဖိႎႀိပ္ ရက္စက္သည္ကို မခံမရပ္ ႎိုင္လၾန္း၍ ေသနတ္ဴဖင့္ လာသည္ကို ဓားဴဖင့္ ေဴပးခုတ္သူ မဵားလည္း ရႀိခဲ့ ဖူးသည္။

ဂုဏ္သိကၡာ အတၾက္ ရႀက္စိတ္ သည္လည္း အသက္ကို မငဲ့ေအာင္ လၿမ္းမိုး ႎိုင္သည္။ စစ္႟ႁံးေသာ ဂဵပန္ စစ္ဗိုလ္မဵား ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ သတ္ေသဴခင္းသည္ အရႀက္ကို အသက္ႎႀင့္ လဲဴပ သၾားဳကဴခင္း ဴဖစ္သည္။ လူေသမႀာကို မေဳကာက္၊ နာမည္ ေသမႀာကို ေဳကာက္၍ သတ္ေသဴခင္း ဴဖစ္သည္ ဟူ၏။

ယံုဳကည္ခဵက္ေဳကာင့္ အသက္ကို ဖက္႟ၾက္ပမာ သေဘာထား ႎိုင္သူမဵားလည္း ရႀိသည္။ ဒုတိယ ကမာၲစစ္ အတၾင္းက ဂဵပန္ ခၝမိခၝေဇ အေသခံ ေလသူရဲ မဵားသည္ ရန္သူ သေဘႆာမဵားကို ဖဵက္ဆီးရန္ သေဘႆာ ေခၝင္းတုိင္ ထဲသိုႚ ေလယာဥ္ပၝ ထုိးခဵကာ ေဖာက္ခၾဲ ဖဵက္ဆီး ဳကေလသည္။ သူတုိႚသည္ ဂဵပန္ႎိုင္ငံ စစ္ေအာင္ႎိုင္ေရး အတၾက္ အေသ ခံဳကဴခင္း ဴဖစ္၍ မဵႂိးခဵစ္စိတ္၏ တၾန္းအားကို တၾက္ဆ ႎိုင္ေလသည္။

မဵက္ေမႀာက္ေခတ္တၾင္ ေခတ္စား လာေသာ အေသခံ ဗံုးခဲၾ သူမဵားသည္ကား အယူ သီးမႁေဳကာင့္ အသက္ကို စၾန္ႚလၿတ္ ရဲဳကဴခင္း ဴဖစ္သည္။ သူတုိႚအား အသက္ အေသ ခံခဵင္စိတ္ ေပၝက္ေအာင္ ပံုသၾင္း ေပးထားသည့္ အတုိင္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဳကဴခင္း ဴဖစ္၍ စက္႟ုပ္ မဵားႎႀင့္ မဴခားေခဵ။ သူတိုႚသည္ ကမာၲႚ လူသားထု၏ ရန္သူမဵား ဴဖစ္လာ ေပသည္။

လူသည္ သဘာဝ အတိုင္း ေသဴခင္း မဟုတ္ဘဲ အေဳကာင္း ကိစၤ တရပ္ အတၾက္ အသက္ကို စၾန္ႚရမည္ ဆုိလ႖င္ မိမိ ေသရဴခင္းေဳကာင့္ လူအမဵား ဒုကၡ မေရာက္ဘဲ လူအမဵား ခဵမ္းသာဴခင္းကို ေဆာင္ဳကဥ္း ႎိုင္ပၝမႀ ဴမတ္ေသာ ေသဴခင္းဟု ဆုိႎိုင္မည္ ဴဖစ္ေပသတည္း။

(ဘီအိုင္တီ အဖၾဲႚဆိုက္က ဴပန္ကူးယူပၝတယ္)


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts