Uncategorized

Shin Sandardika – Articles

အျပစ္ကင္းေသာ ခ်မ္းသာျခင္း
႐ွင္ဆႏၵာဓိက  (ေပေလးပင္နတ္မွီေတာရ)
ၾသဂုုတ္ ၂၉၊ ၂၀၁၃


ဆရာေတာ္အာဒိစၥ၀ံသ ႐ွိစဥ္က သံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းဘုန္းေပးခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားမ်ား တန္းစီ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး “သာသနာျပဳႏိုင္ေအာင္ ဆြမ္းစားပါသည္”လို႔ ရဟန္းမ်ားအတြက္ သတိေပး႐ြတ္ဆိုၾကရၿပီး၊ ေက်ာင္းသားမ်ား သူတို႔ကိုယ္တိုင္ စားခါနီးမွာ “အလုပ္လုပ္ႏိုင္ေအာင္ ထမင္းစားပါသည္”လို႔ ဆိုၾကရေၾကာင္း  ေဒးဒရဲ ကြင္းေက်ာင္း ဆရာေတာ္ အ႐ွင္ ဥေဇၹာတိကမွ ေျပာျပလို႔ ၾကားခဲ့ရ မွတ္ခဲ့ရဘူးပါတယ္။
အဲဒီလိုဘဲ “အလုပ္မလုပ္ အစားမစားရ”လို႔ သေဘာသက္ေရာက္တဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ခု တ႐ုပ္ျပည္မွာ ႐ွိ ခဲ့ဘူးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ “ဟာကူအို”ဆိုတာ တ႐ုပ္ျပည္မွာ႐ွိတဲ့ “ဇင္ဗုဒၶဘာသာ”ဂိုဏ္း၀င္ ဆရာႀကီးတစ္ဦးပါ။ ဒီဆရာႀကီးဟာ အသက္-၈၀ တိုင္ေအာင္ သူ႔တပည့္ေတြနဲ႔အတူတူ အလုပ္လုပ္ေလ့႐ွိပါတယ္။ ဥယ်ာဥ္အတြင္း ကိုင္းေျခာက္ ကိုင္းေဆြးေတြေကာက္၊ မလိုအပ္တဲ့ သစ္ကိုင္းေတြခ်ိဳင္၊ ၿပီးေတာ့ ဥယ်ာဥ္ျခံေျမတစ္ခုလံုး သန္႔ေန ေအာင္ တံမ်က္စည္းလွဲေလ့႐ွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီအလုပ္ေတြက ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် လုပ္ေနရတဲ့ လုပ္ငန္းေတြပါ။
ဒီလို ဆရာအုိႀကီး အပန္းတႀကီး အလုပ္လုပ္ေနတာ ျမင္ရဖန္မ်ားေတာ့ တပည့္ေတြအေနနဲ႔ စိတ္မ ေကာင္းျဖစ္ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီးကို အလုပ္မလုပ္ဘဲ ေအးေအးေဆးေဆးနားေနဖို႔ ေျပာ ၾကရင္လဲ နားမေထာင္ေလာက္ဘူးဆိုတာ သိေနၾကတယ္။ တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ဆရာႀကီးအလုပ္မလုပ္ရေအာင္ ဆို တဲ့သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ ဆရာႀကီးအလုပ္လုပ္ရာမွာသံုးတဲ့ လက္နက္ကိရိယာေတြကို သိမ္းဆည္းသို၀ွက္ထားလိုက္ၾက တယ္။ သူ႔ရဲ႕လုပ္ငန္းသံုးကိရိယာေတြ ေပ်ာက္တဲ့ေန႔က ဆြမ္းမစား႐ွာဘူး။ ဒုတိယနဲ႔ တတိယေန႔ေတြမွာလည္း ဆြမ္းမစားဘဲေနတာ ေတြ႕ရေတာ့ တပည့္ေတြ စိတ္ပူလာၾကတယ္။ တပည့္ေတြစိတ္ထဲမွာ သူ႔ပစၥည္းေတြ ၀ွက္ ထားမွန္းသိလို႔ သူတို႔ကို စိတ္ဆိုးၿပီး၊ ဆြမ္းမစားတာဘဲလို႔ ထင္ၿပီး၊ ေပါက္ျပား၊ တူ႐ြင္း စတာေတြကို ျပန္ေပး လိုက္ၾကေတာ့တယ္။ ပစၥည္းေတြျပန္ရတဲ့ေန႔က ဆြမ္းလည္းစား အလုပ္လည္းျပန္လုပ္တယ္။ ညပိုင္းေရာက္ ေတာ့ တပည့္ေတြနဲ႔ ဆံုမိတဲ့အခ်ိန္မွာ သူဆံုးမလိုက္တာက “No Work No Food” “မလုပ္ရင္ မစားနဲ႔”တဲ့။ တပည့္ေတြက သူတို႔ကို စိတ္ဆိုးလို႔ မစားတာလို႔ထင္ေနၾကတာ။ ဆရာႀကီးေျပာလိုက္ပံုက သူအလုပ္မလုပ္ရလို႔ မစားတာဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါ။
ဒီေန႔ ကမၻာေပၚမွာ ထူးထူးျခားျခား ကမၻာ့ပိုင္႐ွင္ႀကီးတမွ်ျဖစ္လာခဲ့တဲ့ “လူ” ဆိုတဲ့ သတၱ၀ါဘာေၾကာင့္ ျဖစ္တည္လာရတာလဲ ဆိုတာ လက္ေတြ႕က်တဲ့ သုေတသနမွန္ေျပာင္းနဲ႔ ၾကည့္လိုက္ရင္“အသိဥာဏ္” ဆိုတာ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုေတာ့ ဘယ္သူကမ်ား “အသိဥာဏ္” ဆိုတာကို အျခားသတၱ၀ါေတြထက္ထူးၿပီး လူဆိုတဲ့ သတၱ၀ါကို ေပးလိုက္တာလည္းဆိုရင္ “အလုပ္”ဆိုတာက ေပးလိုက္တယ္လို႔ ေျပာရမွာပါ။
အလုပ္က အေတြ႕အၾကံဳကို ဖန္တည္းေပးၿပီး အေတြ႕အၾကံဳက စဥ္းစားေတြးေခၚျခင္း၊ ၫွိႏိႈင္းေပါင္းစပ္ ျခင္းစတဲ့ ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြး အခက္အလက္ေတြကို ဆင့္ပြားတိုးတက္သြားေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူမွာ လုပ္ႏိုင္စြမ္းရည္႐ွိတဲ့ အရာသံုးမ်ိဳး႐ွိပါတယ္။ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ လက္၊ေျခ စတဲ့ ကိုယ္အစိတ္အပိုင္းေတြ နဲ႔ ကိုယ္တြယ္ထိေတြ႔ လုပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ ကိုယ္မႈ(ကာယကံ)၊ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ နီးစပ္ဆက္သြယ္မိရာ နားအားလံုးဆီ ကို ေ႐ွး႐ႈေျပာဆိုတတ္တဲ့ ႏႈတ္မႈ(၀စီကံ)၊ အလုပ္မွ စတင္တိုးတက္လာရာက အခ်ိန္တစ္ခုစီ ေရာက္လာတဲ့အခါ အလုပ္ကို ျပန္လည္ဦးေဆာင္သြားႏိုင္ပံုေပၚတဲ့ အသိဥာဏ္ စိတ္မႈ(မေနာကံ) တို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ကံသံုးပါးလို႔ ဆို လိုက္ရင္ ၿပီးႏိုင္ေပမယ့္ ဆိုပါ၊ ၾကားပါ မ်ားလာတဲ့အခါ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလို ျဖစ္သြားတတ္လို႔ပါ။
ဒီလုပ္ငန္းသံုးမ်ိဳး တိုးတက္ရင္သန္လာေစဖို႔ မဂၤလသုတ္မွာ ဗုဒၶၫႊန္ျပခဲ့တာေတြ ႐ွိပါတယ္။ မေနာကံလို႔ ဆိုတဲ့ စိတ္မႈအတြက္ ဗာဟုႆစၥ အၾကားအျမင္မ်ားသူ ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ မဂၤလာတရားျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ အၾကားအျမင္ ဆိုတာနဲ႔ ပါတ္သက္လို႔ အနည္းငယ္ေလး ႐ွင္းၾကည့္ပါရေစ။ ၾကားသမွ်ျမင္သမွ် စုေပါင္းမွတ္ထား တဲ့ အၾကားအျမင္ဟင္းေလးအိုးကို ဆိုတာမဟုတ္ပါ။ အၾကားအျမင္ေတြကို စုေပါင္းက်ိတ္ေခ်ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္း လိုျဖစ္လာေစရမွာပါ။ အၾကားအျမင္ဆိုတာ ပညာအဆင့္ မေရာက္ေသးပါဘူး။ ဗဟုသုတေခၚ အၾကားအျမင္မ်ား မႈအေပၚ သာယာႏွစ္သက္မိရင္ ပညာကိုေတာင္ တားဆီးႏိုင္ပါတယ္။ ဗဟုသုတမ်ားမႈ သက္သက္က ကိုယ့္ကို ကိုယ္လည္း ပညာ႐ွိလို႔  လွည့္စားမိသလို တစ္ပါးသူမ်ားကိုလည္း ပညာ႐ွိဟန္ ျပတတ္ပါတယ္။
“ဓမၼပဒ”လာ ဗုဒၶသြန္သင္ခ်က္ကိုၾကည့္ပါ။
“အၾကင္လူမိုက္သည္ သူ႔ကိုယ္သူ လူမိုက္မွန္းသိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ပညာ႐ွိျဖစ္ႏိုင္ခြင့္ ႐ွိေသး၏။ လူမိုက္ ျဖစ္ပါလွ်က္ ပညာ႐ွိဟန္ထင္သူသည္ စင္စစ္ မိုက္တြင္းလက္တစ္ဆံုးမက မိုက္သူျဖစ္၏။”
ဗဟုသုတမ်ားတဲ့အတြက္ ၀ိုင္းဖြဲ႔ၿပီး စကားေျပာၾကၿပီဆိုရင္ က်က္ထားတဲ့စာေတြ မွတ္ထားတဲ့အခ်က္အ လက္ေတြကို စာမ်က္ႏွာ အကိုးအကားေတြျပ ေျပာလိုက္ရင္ တစ္၀ိုင္းလံုးကလူေတြက အထင္ႀကီးၾကမွာ ေသ ခ်ာတယ္။ ဒီေနရာမွာ ရာဂ်နီ(႐ွ္)ရဲ႕အဆိုကို တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
“ဗုဒၶနဲ႔ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြက သြားရမယ့္လမ္းေၾကာင္းကို လက္ညွိဳးၫႊန္ျပၾကတယ္။ ဒါ ေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္ သူတို႔ရဲ႕သာ၀ကေတြက လက္ညွိဳးၫႊန္ရာကို မၾကည့္ဘဲ၊ လက္ညိွဳးကိုၾကည့္ၿပီး တိုတယ္၊ ႐ွည္တယ္၊ ျဖဴတယ္၊ မဲတယ္ ဆိုၿပီး ျငင္းခံုေနၾကတဲ့အသံေတြ ဆူညံေနတာဘဲတဲ့…ဟုတ္ပါတယ္ေနာ္ ရာဂ်နီ(႐ွ္)
က်ဳပ္တို႔ႏိုင္ငံမွာလည္း ေျပာစမွတ္႐ွိပါတယ္။ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ျငင္းၾကၿပီဆိုရင္ ဘယ္က်မ္းမွာ ဘုရားက ဘယ္လိုေဟာထားတယ္လို႔သာေျပာလိုက္၊ သဘာ၀ယုတၱိ ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ အားလံုး ေခါင္းၿငိမ့္ၾကရတာဘဲ။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက ဘယ္အခန္းအနားမွာ ဘယ္ လိုေျပာခဲ့တာလို႔ အေထာက္အကိုးယူျပလိုက္ရင္ က်န္လူေတြ ၿငိမ္ကုန္ၾကရတာဘဲ။ က်ဳပ္ေျပာခ်င္တာက ဘုရား ေဟာတဲ့ တရားေတြ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြကို လူ၀ိုင္းမွာ အထင္ႀကီးခံရဖို႔ သက္သက္က်က္မွတ္ထားတာ မ်ိဳးမျဖစ္ေစပဲ တရားေတြ စကားေတြက ေဖၚၫႊန္းလိုက္တဲ့အနက္အဓိပၸါယ္ေတြကို ကိုယ့္ပညာအိတ္ထဲ ထည့္ၿပီး အသံုးခ်ႏိုင္ေစခ်င္တဲ့ သေဘာပါ။ က်က္မွတ္႐ံုက ဗဟုသုတပါ၊ သိၿပီး က်င့္သံုးႏိုင္မႈက ပညာပါ။
ဗာဟုသစၥံ မဂၤလာကို ဗုဒၶက ျခံရံေပးခဲ့တဲ့ မဂၤလာတစ္ပါး ႐ွိပါေသးတယ္။ အဲဒါက ပ႑ိတာနံ ေသ၀နာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပ႑ိတဆိုတာ ပညာသင္ၾကားေပးသူကို ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါ။ ေနျပသြားရင္း ပညာေပးသြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ဆိုလိုပါတယ္။ အၾကားအျမင္လဲမ်ား ပညာ႐ွိမ်ားရဲ႕နည္းစနစ္လဲရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးရဲ႕ မေနာကံဆိုတဲ႔ စိတ္မႈအတတ္ပညာေတြဟာ အရည္အေသြးျမင့္တက္ ေကာင္းမြန္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။
သတိျပဳမိေစခ်င္တာက ဗုဒၶေျပာခဲ့တဲ့ အ ေသ၀နာစ ဗာလာနံ ဆိုတာကိုျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္က အၾကားအျမင္ေတာ့မ်ားပါရဲ႕၊ လူမိုက္ဆရာနဲ႔ေတြ႔လို႔ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတဲ့ ၀ႆကာရ ဥာဏ္မ်ိဳးေတြနဲ႔ သင္ ၾကားေပးလိုက္ရင္ ဒီဃနိကာယ္ သီလကၡန္ ေတ၀ဇၨသုတ္မွာ အႏၶေ၀ဏူပမာ=မ်က္ကန္းလူတန္းလို႔ ဆိုတာ႐ွိ တယ္၊ ေ႐ွ႔လူက အကန္း၊ အလယ္လူက အကန္း၊ ေနာက္ ေနာက္ လူေတြကလည္း အကန္း မ်က္မျမင္အကန္း တန္းႀကီးဆိုတာလို၊ ေ႐ွ႕ဆံုးလူကလည္း လူမိုက္ လူဆိုးႀကီး အလယ္လူကလည္း ထို႔အတူ ေနာက္ေနာက္ လူ ေတြကလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္း ဆိုရင္ ဗာလေ၀ဏူပမာ လို႔ ဆိုလိုက္ရမလို ျဖစ္သြားမွာပါ။
အဲ……လူမိုက္တန္းႀကီးေပါ႔။ လူမိုက္ႀကီးမ်ား မျဖစ္ၾကရေစဖို႔ ဗဟုသုတလည္း႐ွိ ပညာလည္းျပည့္ေအာင္ ႀကိဳးစားလိုက္ရင္ မေနာကံဆိုတဲ့ စိတ္မႈ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ကို္ယ္မႈ လို႔ဆုိတဲ့ ကာယကံနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း ဗုဒၶေဟာခဲ့တာ ႐ွိပါတယ္။ အဲဒီမဂၤလာက သိပၸဥၥ= Skill in handicraft=လက္မႈပညာ ကၽြမ္းက်င္ႏိုင္စြမ္း႐ွိရပါမယ္။ ရာဂ်နီး(႐ွ္) စကားကို ယူေျပာရရင္ “က်ဳပ္တို႔လူ ေတြဟာ အလုပ္ကို လုပ္ႏိုင္စြမ္း႐ွိသေလာက္ မလုပ္ၾကဘူး လို႔ဆိုပါတယ္။ ကိုယ့္မွာ႐ွိတဲ့ စြမ္းရည္ရဲ႕ ၁၅%နဲ႔ အ လုပ္လုပ္တဲ့လူဟာ အလြန္ကို အလုပ္ႀကိဳးစားသူျဖစ္ၿပီး သာမန္လူေတြကေတာ့ လုပ္ႏိုင္စြမ္းရည္ရဲ႕ ၇% နဲ႔ ၈% ေလာက္ပဲ လုပ္ၾကတယ္လို႔ ဆိုတယ္။
တစ္စံုတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အလုပ္သစ္နဲ႔ မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္စမွာ အစိုးရိမ္လြန္ကဲ ေနတတ္ပါတယ္။ စိုးရိမ္ စိတ္ သိတ္ႀကီးလြန္သြားရင္ အလုပ္မ်က္ႏွာကို မၾကည့္ရဲတဲ့အတြက္ အလုပ္ကို ေက်ာေပးလိုက္ေတာ့မွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ျဖစ္ေအာင္လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ ႀကိဳးစားလိုက္ရင္ အလုပ္က ကိုယ္သြားရာလမ္းေၾကာင္းကို ခလုပ္ကန္ သင္း ကင္းေအာင္ လမ္း႐ွင္းေပးလိုက္မွာျဖစ္ပါတယ္။
စကားေျပာျခင္းဆိုတဲ့ ႏႈတ္မႈက လူမႈဆက္ဆံေရးမွာ အေရးအႀကီးဆံုးကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးရဲ႕ အလို ဆႏၵကို အျခားတစ္ဦးသိေစဖို႔ စကားလံုးေတြကို စီကာ စဥ္ကာ သံုးၿပီး ေျပာသြားၾကရတာျဖစ္တယ္။ ႏႈတ္မႈဆိုင္ ရာမွာလည္း အေျပာအဆိုနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အေရာင္အေသြးတင္ေပးတဲ့ မဂၤလာတရား ႐ွိပါတယ္။ အဲဒီ မဂၤလာက သုဘာသိတ၀ါစာ ဆိုတဲ့ မဂၤလာပါ။
ဆိုခဲ့တဲ့ ကံသံုးပါးကို မဂၤလာတရားေတြနဲ႔အညီ (ကတြာန) က်င့္သံုး ျပဳမူ ေျပာဆို သြားၾကသူမ်ားမွာ
ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ား ေျပာဆိုေနၾကတဲ့ ကံေကာင္ျခင္းဆိုတာ ျဖစ္လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒီကံေတြနဲ႔ အလုပ္ လုပ္တဲ့အခါ တစ္ေန႔တာကို မနက္၊ ေန႔၊ ညေန ဆိုၿပီး သံုးပိုင္း ပိုင္းလို႔ ျဖစ္ေစ၊ သို႔မဟုတ္ တစ္ေန႔တာအတြက္ ျဖစ္ေစ ဥစၥာ၊ ပညာ၊ ကုသိုလ္ သံုးမ်ိဳးလံုး၊ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္မ်ိဳး၊ အနည္းဆံုး တစ္မ်ိဳးေတာ့ျဖစ္ေစ စိတ္၀ယ္ပိုင္ပိုင္၊ လက္၀ယ္ပိုင္ပိုင္ ရ႐ွိေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခါ ဥစၥာ၊ ပညာ၊ ကုသိုလ္ ဆိုတဲ့ အရာေတြ ျပည့္စံု လာၿပီဆိုပါေတာ့။ ဒါကိုဘဲ ဗုဒၶက အတၱိသုခ=ပစၥည္းဥစၥာ႐ွိလာခဲ့ရင္ ခ်မ္းသာျခင္းတစ္မ်ိဳးလို႔ ဗုဒၶက ေဟာခဲ့ပါ တယ္။
အဲဒီလို ႐ွိလာေတာ့ ဘာလုပ္မွာလဲလို႔ ေမးစရာေပၚလာခဲ့ရင္ မိဘဘက္ကေန သားသမီး သားမယားကို ေထာက္ပံ့မယ္။ သားသမီးဘက္ကေန မိဘကို လုပ္ေကၽြးျပဳစုမယ္။ ေဆြမ်ိဳးအေပါင္းအသင္း ဘက္ကေနၾကည့္ ရင္ ကိုယ့္ဆိုင္ရာ ေဆြမ်ိဳးေတြ အေပါင္းအသင္းေတြကို ျပဳစုေထာက္ပံ့မယ္ ဆိုတဲ့ ဘ၀လံုျခံဳေရး မဂၤလာတရား ေတြအျပင္ ေစတနာ သဒၵါတရား ထက္သန္မွန္ကန္စြာနဲ႔ ေပးကမ္းစြန္႔ၾကဲျခင္းဆိုတဲ့ ဘ၀လြတ္ေျမာက္မႈမဂၤလာ ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုလာမွာျဖစ္ပါတယ္။
ေအး….တစ္ခုေတာ့ သတိျပဳစရာ ႐ွိပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပင္ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ေပါမ်ားႂကြယ္၀ ေန သည္ပင္ျဖစ္ေစ “အန၀ဇၨသုခ” ဆိုတာကို မေမ့ပါနဲ႔။ အျပစ္ကင္းကင္းနဲ႔ ႐ွာေဖြမွလည္း “အတၳိသုခ” ဆိုတာ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မြန္းတည့္ခ်ိန္လို႔ဆိုတဲ့ ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္မွာ ဘိုးေတာ္က သူပိုင္တဲ့ လယ္ေျမေတြကို ကန္သင္းတစ္ေျဖာင့္တည္းျဖစ္ဖို႔ အမိန္႔ေပးလိုက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီ လိုအမိန္႔ေပးရာမွာ တျခားသူမ်ား ပိုင္ဆိုင္ရာလယ္ေျမေတြက အစြန္းထြက္ေျမေတြကို သူ႔ပိုင္ရာ လယ္ေျမထဲကို ထည့္သြင္းမ်ဥ္းသတ္ဖို႔ မွာလိုက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီလုပ္ရပ္က ဘိုးေတာ္အေနနဲ႔ ငါ ေရေျမ့႐ွင္ျဖစ္တယ္ ဆိုတဲ့အျမင္နဲ႔ အခြန္ေပး လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေန ၾကတဲ့ ေတာင္သူလယ္သမားတို႔ရဲ႕ ေျမယာအစြန္းေတြကို သိမ္းယူဘို႔ အမိန္႔ထုတ္လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။ အစြန္း ေတြဆိုတဲ့အတြက္ ဧက ရာခ်ီ၊ ေထာင္ခ်ီ သိမ္းတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အလြန္ဆံုး ႐ွိပါမွ ထယ္တစ္အိမ္စာ ေလာက္ပဲ ႐ွိမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ပိုင္႐ွင္ မေက်နပ္ခဲ့ရင္ “အဒိႏၷာဒါနကံ” ေျမာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ “အဒိႏၷာဒါနကံ”ဆို တာ သူတပါးက ကိုယ္ ႏႈတ္တို႔ျဖင့္ ေက်နပ္စိတ္႐ွိ႐ွိ ေပးတဲ့ပစၥည္းမဟုတ္ပဲ ယူတဲ့ကံကို ေျပာတာပါ။ ကိုယ္တိုင္ သြားၿပီး ျခံခတ္ယူတာမဟုတ္ေပမယ့္ အမိန္႔အာဏာနဲ႔ ႏိုင္ထက္စီးနင္းလုပ္ၿပီး ပစၥည္းသိမ္း၊ ေျမသိမ္း၊ ေတာသိမ္း ေတာင္သိမ္း လုပ္ခဲ့ရင္ ပသယွာ ၀ဟာရ ဆိုတဲ့ ခိုးျခင္းနဲ႔ေတာ့ ၿငိသြားတာပါဘဲ။
ပသယွာ ၀ဟာရ = ပသယွ + အာဟာရ (ပ) အႏိုင္အထက္မူ၍ ခိုးျခင္း၊ ႏွိပ္စက္၍ ခိုးျခင္း (ဦးဟုတ္စိန္ ရဲ႕ ပါဠိျမန္မာ အဘိဓါန္ အဖြင့္ျဖစ္ပါတယ္)
ဗုဒၶေဟာခဲ့တဲ့ သုခေလးမ်ိဳးကို အႏွစ္ခ်ဳပ္လို္က္ရင္ ႐ွိလို႔ခ်မ္းသာတယ္။ အသံုးျပဳရလို႔ ခ်မ္းသာတယ္၊ ေၾကြးကင္းလို႔ ခ်မ္းသာတယ္၊ အျပစ္ကင္းလို႔ ခ်မ္းသာတယ္ဆိုၿပီး ေလးမ်ိဳး႐ွိပါတယ္။ ၎ ခ်မ္းသာေလးမ်ိဳးမွာ (အန၀ဇၨ) အျပစ္မကင္းခဲ့ရင္ ဥပမာ- ငါးေထာင္ေလာက္တန္တဲ့ပစၥည္းကို ၁၅-သိန္းနဲ႔ ေရာင္းစားတာမ်ိဳး၊ ေတာင္ သူလယ္သမားေတြ လယ္မဲ့ယာမဲ့ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တာမ်ိဳး စတာေတြက အျပစ္မကင္းတဲ့ ခ်မ္းသာေတြ ျဖစ္ပါ တယ္။ ကိုယ္တိုင္ ကံသံုးပါးနဲ႔ တရားသျဖင့္ ႐ွာေဖြရယူထားတဲ့ ပစၥည္းမ်ားမွသာ အျပစ္မဲ့ခ်မ္းသာ ျဖစ္မွာပါ။ ေ႐ွ႕ က သုခေတြ ျပည့္စံုေပမယ့္လို႔ ေနာက္ဆံုးက “အန၀ဇၨ သုခ” “အျပစ္ကင္းေသာခ်မ္းသာ”မရွိရင္ သုခလို႔ ေခၚႏိုင္ မယ္မထင္ပါဘူး။
နတ္မွီေတာရဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ လက္က်န္စာအုပ္ တစ္အုပ္ထဲက ကဗ်ာေလးတစ္ပုဒ္ကို တတ္ႏိုင္သ ေလာက္ ဘာသာျပန္ေပးလိုက္ပါတယ္။ “ဘုရားသခင္က သင့္ကို ေကာင္းေသာေန႔ေပးတယ္ မိတ္ေဆြ”လို႔ အ ထက္ဆရာႀကီးက ေျပာလိုက္ေတာ့ “ဘုရားသခင္ကိုေက်းဇူးပါ က်ဳပ္မွာ မေကာင္းတဲ့ေန႔ တစ္ေန႔မွ မ႐ွိခဲ့ပါဘူး” တဲ့ သူေတာင္းစားက ျပန္ေျပာတယ္။“ဘုရားသခင္က သင့္ကို ေပ်ာ္စရာဘ၀ေလး ေပးလိုက္တယ္ေနာ္” အထက္ ဆရာႀကီးေျပာေတာ့ “ေက်းဇူးပါ က်ဳပ္မေပ်ာ္ဘူးရယ္လို႔ လံုး၀မရွိပါဘူး”တဲ့။
အံ့အားတသင့္နဲ႔ အထက္ဆရာႀကီးက “ဟဲ့….မင္းကဘယ္သူလဲ”တဲ့။ “က်ဳပ္ ဘုရင္တစ္ပါးေပါ႔”တဲ့။ ဒီ ေတာ့ အထက္ဆရာႀကီးက “မင္းႏိုင္ငံက ဘယ္မွာလဲ”ေမးလိုက္ေတာ့ သူေတာင္းစားက “က်ဳပ္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ႏွလံုး သားေပါ႔”တဲ့။
စမ္းေခ်ာင္းေဘး သစ္ပင္ေလး တစ္ပင္ေအာက္မွာ အင္ဖက္ေပၚပံုထားတဲ့ ထမင္းနဲ႔ ဟင္းေလးေတြကို တစ္လုပ္ျခင္းစားေန႐ွာတဲ့ သူေတာင္းစားေလးရဲ႕ တစ္ကိုယ္ေတာ္ဘ၀နဲ႔
ၾကယ္ငါးပြင့္ေဟာ္တယ္ထဲက ေသာက္၀ိုင္း စား၀ိုင္းမွာ အေျခြအရံ အေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ တ၀ါး၀ါး တဟားဟား ျဖစ္ေနတဲ့ ဘီလ်ံနာႀကီးတို႔ရဲ႕ ဘ၀အသိုက္အျမံဳႀကီး
ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ ဘယ္ဘ၀က ပိုၿပီး အျပစ္မဲ့ခ်မ္းသာ ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။ ဘီလ်ံနာႀကီးတို႔က ဥစၥာကို ပိုင္တာ လား။ ဥစၥာေတြက ဘီလ်ံနာႀကီးတို႔ကို ပိုင္တာလား၊ စဥ္းစားၿပီး ႐ွင္သန္ေနသမွ် အခ်ိန္အတြင္း အျပစ္ကင္းေသာ ခ်မ္းသာျခင္းနဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္ ႀကိဳးစားႏိုင္ၾကပါေစ။

ယူနတီ ဂ်ာနယ္ အတြဲ-၂၊ အမွတ္-၁၈၊ ၁၁-၅-၂၀၁၃ ေန႔ထုတ္တြင္ ပံုႏွိပ္ေဖၚျပသည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts