Min Kyaw Khine – Me and My Musician Heroes (2)

က်ေနာ္နဲ႔ ဂီတသူရဲေကာင္းမ်ား အပိုင္း (၂)
မင္းေက်ာ္ခိုင္ (ပန္းခ်ီ)
မိုးမခမွ ျပန္လည္တင္ဆက္သည္၊ စက္တင္ဘာ ၅၊ ၂၀၁၃
 Electronic Machine ေတးဂီတအဖြဲ႕ (Circa ၁၉၇၄-၇၅)
ဝဲမွယာ – ရဲလြင္၊ စိုးပိုင္၊ ေနာင္ေနာင္ ။ ဓာတ္ပံု မွ်ေဝသူ – ရဲေက်ာ္စြာ
သီရိေဆာင္ပြဲေန႔က်ေတာ့ ကိုစိုးပိုင္ကို က်ေနာ္ တေယာက္တည္း သူ႔အိမ္သြားေခၚရတယ္။  သူ႔ အိမ္ေရာက္ေတာ့ ခဏ ေစာင့္ပါဦး၊ ကိုယ္ နည္းနည္း တင္လိုက္ဦးမယ္ ဆိုလို႔ ခဏ ထိုင္ေစာင့္ရတယ္။  ခဏေနေတာ့ ခ်ာတိတ္ တေယာက္က ပုလင္း လာေပးတယ္။  က်ေနာ္ တို႔ေခတ္က BE ေပါ့ဗ်ာ။  တပိုင္းတည္းပါ။  “မင္း ေကာ ခ်ဦးမလား” လို႔ ေမးေတာ့ “ကိုစိုးပိုင္ပဲ ခ်ပါဗ်ာ” လို႔ပဲေျပာလိုက္ၿပီး သူ႔ကို က်ေနာ္ ၾကည့္ေနလိုက္တယ္။  ဘီအီး တပိုင္းကို ပဲေလွာ္ေလးဝါး ေသာက္ေနတဲ့ ကိုစိုးပိုင္၊ အေပၚအျဖဴ၊ ေအာက္က ေဘာင္းဘီကလည္း အျဖဴ၊ ကုတ္အကၤ်ီကလည္း အျဖဴ…။
“အိုေက… သြားၾကစို႔” ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ ငွားလာတဲ့ ေလးဘီး ေရွ႕ခန္းမွာ သူ႔ကို ထိုင္ခိုင္းၿပီး က်ေနာ္က ေနာက္က သီရိေဆာင္ကို ခ်ီတက္ၾကတယ္။  အေဆာင္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ သီရိေဆာင္သူ ပ်ိဳပ်ိဳေခ်ာမ်ား က ႀကိဳလို႔ေစာင့္လို႔ ..။  “ဟယ္ ကိုစိုးပိုင္လာၿပီ…” ဆိုၿပီး ဝိုင္း ႀကိဳၾကတယ္။  ဒါေပမယ့္ ကိုစိုးပိုင္က က်ေနာ့္ အနားကပ္ၿပီး “ကိုယ္ အေပါ့သြားခ်င္တယ္” လို႔ေျပာလာတယ္။  ခုနက ေသာက္ထားတာေတြ ေရႊျပြန္က သြန္ေတာ့မယ္ေလ။  ဒါနဲ႔ အႀကိဳေတာ္ေတြကို အိမ္သာ လိုက္ပို႕ခိုင္းလိုက္ရတယ္။
အဲဒီညက ကိုစိုးပိုင္ သီခ်င္း (၆) ပုဒ္ မနားတမ္း ဆို သြားခဲ့တယ္။
သူ႔ဆႏၵမို႔မျငင္းရက္ဘူး၊ သံစဥ္/စာသား – ကိုေနဝင္း၊ ေတးဆို – စိုးပိုင္ (၁၉၈၂)
က်န္တဲ့ အဆိုေတာ္ေတြ မွတ္မိတာဆိုရင္ ေမခလာ၊ ေဟမာေနဝင္း၊ ကံ့ေကာ္ေတာမ်ိဳးေအာင္။
အဆာင္က က်ဴတာ မမခ်ိဳ ကို က်ေနာ္ ႀကိဳေျပာထားလို႔ ကိုစိုးပိုင္ အတြက္ လက္ေဆာင္ အျပင္ သူ႔ဇနီး မညိဳ အတြက္ ခ်ိတ္ထမီ တထည္ လက္ေဆာင္ ေပးလိုက္ၾကပါတယ္။  က်ေနာ့္ အတြက္က ၅ က်ပ္တန္ လက္ကိုင္ပဝါ ၁ ထည္။  ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ဝတ္ထားတာက ဂ်င္းေဘာင္းဘီနဲ႔ အဲဒီေခတ္က ေခတ္စားတဲ့ catalogue shoes လည္ရွည္နဲ႔ ေပါ့ဗ်ာ။  သီရိေဆာင္ Fan Fair တုန္းက မေရႊေခ်ာတို႔ ေကာင္းမႈနဲ႔ ရတဲ့ ဘတ္ ထားတဲ့ပိုက္ဆံနဲ႔ ဝယ္ထားတာေလ။
ၾကားျဖတ္ၿပီး မိုးေက်ာ္အေၾကာင္း ရွင္းျပခ်င္ပါတယ္။  မိုးေက်ာ္ မြန္းေအာင္ဆီမွာ သြားေနတယ္ဆိုတာ မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။  မိုးေက်ာ္က ညဘက္ အေဆာင္မွာ ဂစ္တာတီးၿပီးရင္ မြန္းေအာင္ရဲ႕သူငယ္ခ်င္း ေနာ္ဂ်ာ ေနတဲ့ ပညာေရး တကၠသိုလ္ဝင္းထဲက နဝေဒး အမ်ိဳးသား အေဆာင္မွာ သြားသြားအိပ္တတ္တယ္။  သူ အေနမ်ား ခဲ့တာက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ဝင္းထဲက Judson ဘုရားရွိခိုး ေက်ာင္းနားက ဆရာ အိမ္တအိမ္ျဖစ္တဲ့ အာသာကိုေလး တို႔ အိမ္ပါ။  အာသာကိုေလးရဲ႕ သားေတြျဖစ္တဲ့ ကိုကို၊ ညီညီတို႔နဲ႔ သြားေနခဲ့တာပါ။  ေနာက္တခ်က္ က်ေနာ္ျပန္ရွင္းခ်င္တာက က်ေနာ္ေရးတဲ့ထဲမွာ မြန္းေအာင္ ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း Bass ဂစ္တာ သမား ဂြတို ဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဂြမ္ေမာ္ လို႔ ေရးခဲ့မိတဲ့ကိစၥပါ။  တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။  KIA G-1 R ေခါင္လြမ္း ျဖစ္ပါတယ္ဆိုတာ ျပန္ျပင္ပါရေစ။  က်ေနာ့္ အမွားပါ။  ေလးစားစြာနဲ႔ ေတာင္းပန္ပါတယ္။
မြန္းေအာင္နဲ႔ ကိုရဲတို႔ စေတြ႕ခဲ့ၾကတာက အင္းစိန္မွာ ေနတဲ့ အဆိုေတာ္ ဂ်မ္ဘို႔ အိမ္မွာပါ။  ဂ်မ္ဘို ဆိုတာက စိုင္းထီးဆိုင္ရဲ႕ “စတၱဇအလြမ္း” စီးရီးမွာ တြဲဆိုခဲ့သူပါ။  “အရင္တခါေနလာခဲ့တဲ့ ဘဝ ကို ျပန္ေနခ်င္ေသးတယ္” ဆိုတဲ့ ဂ်မ္ဘို။
အရင္လိုဘဝမ်ိဳးေရာက္ခ်င္တယ္၊ သံစဥ္/စာသား – ဆလိုင္းဆြန္က်ဲအို၊ ေတးဆို – ဂ်မ္ဘို (၁၉၇၇)
မိုးေက်ာ္အေဆာင္ေတြမွာ ညဘက္ ဂစ္တာ လာလာ တီးတဲ့အခါ တခါတေလ က် Ground Sheet အခင္းနဲ႔ ေရေႏြးဘူးနဲ႔ လာတတ္တယ္။  သူအျမဲဆိုေနၾကက ေတးျမံဳငွက္၊ ေနာက္တပုဒ္က ေကာ္ပီသီခ်င္း။  မွတ္မိတဲ့စားသားေတြက “ေနညိဳခ်ိန္မွာ ေရးခပ္ဆင္းတဲ့ ေတာဓေလ့ဟာ၊ ပုေလြသံရွည္ ေရတြင္းနားမွာေဝ၊ လျပည့္ညမွာ စကားဝိုင္းဖြဲ႕ကာ အၾကမ္းအိုးေလးနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ…။
သူနဲ႔ က်ေနာ္ စာေမးပြဲ က်ခဲ့ၾကေပမယ့္ စာေပးစာယူ ေျပာင္းတက္ၾကမယ္ဆိုၿပီး တိုင္ပင္ခဲ့ၾကေသးတယ္။  ဘိုတင့္ (ရာျပည့္) အသံသြင္းတဲ့ ေမ စတူဒီယိုမွာ “နဒီမဂၤလာ” သြင္းေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကိုရဲ၊ ကိုေမာင္၊ ကိုေနဝင္း အတူရွိၾကတယ္။  အဲဒီအေခြမွာ သီခ်င္းအခ်ိဳ႕က ကိုေမာင့္သီခ်င္းေတြ၊ “ပန္းဇာတ္သိမ္း” အပါအဝင္ေပါ့။
ဟာမိုနီ ဆိုအလွည့္ေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္းအားလံုး Vocal ခန္းထဲဝင္ၿပီးဝိုင္းေအာ္လိုက္ၾကတာ အသံဖမ္းေနတဲ့ ကိုရဲေခါင္ ေတာ့စိတ္ညစ္မွာပဲလို႔ ခုမွ ျပန္ေတြးမိတယ္။  တကယ္ေတာ့ သူအသံမဖမ္းခဲ့ပါဘူး။   တေယာက္ တေပါက္ ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဝိုင္းေအာ္ေနၾကတာကိုး။  ခဏနားတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ အသံသြင္းခန္းမအျပင္ ျခံထဲမွာ ကိုဗစ္ (ကိုဇာလ်န္း)၊ Drumer ေအာ္စကာသန္းတင္တို႔ မိုးေက်ာ္တို႔ ကက္ဆက္ဖြင့္ၿပီး သီခ်င္းေတြနားေထာင္ေနၾကတယ္။  (အဲဒီေခတ္က ကက္ဆက္ေခတ္ကိုး)။
သူတို႔ တဝိုင္းထဲ အတူတီးေနၾကေပမယ့္ အေၾကာင္း ကိစၥမရွိရင္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ သိပ္စကားမေျပာၾကဘူး။  ကိုယ့္ အေတြးနဲ႔ ကိုယ္ပဲေနၾကတာ။  ခဏေနေတာ့ ကိုရဲေခါင္ကလွမ္းေမးတယ္။  အတီးပိုင္းမွာ ဘယ္သူေတြ ဘာေတြထပ္ျဖည့္ခ်င္ၾကေသးလဲ တဲ့။ အဲဒီမွာ မိုးေက်ာ္က က်ေနာ္ထပ္လိုက္ခ်င္ေသးတယ္ဆို လို႔ က်ေနာ္ပါ မိုးေက်ာ္နဲ႔ အတီးခန္းထဲ သူတီးတာ လိုက္နားေထာင္တယ္။  မိုးေက်ာ္က အဲဒီတုန္းက Second Lead တီးတာ၊ Lead တီးတာက ပက္ထရစ္၊ မိုးေက်ာ္က သူ႔ ဂစ္တာနဲ႔ သူလိုမယ္ထင္တဲ့ေနရာေတြမွာ Slide လိုက္ျဖည့္တာ။
နာမည္ပ်က္လူဆိုး၊ သံစဥ္/စာသား – ကိုေမာင္ေမာင္၊ ေတးဆို – ရာျပည့္၊ ေတးစု – နဒီမဂၤလာ (၁၉၈၄)
၁၉၈ဝ မွာ က်ေနာ္တို႔ ေဒသေကာလိပ္ အမွတ္(၂) မွာ ပန္းခ်ီျပပြဲလုပ္ၾကတယ္၊ ေက်ာင္းျပပြဲေပါ့။  က်ေနာ္ရယ္၊ လူရႊင္ေတာ္ ပိန္ပိန္ (ေခၚ) ေအာင္ေက်ာ္ဦး (စိန္ဂၽြန္း) သူကေတာ့ ေက်ာင္းမဂၢဇင္းမွာ နံမည္ႀကီးေပါ့။  ဓာတ္ပံု ဒီဇိုင္းေတြလုပ္ၿပီး သူ႔နံမည္ ဂ်ြန္းကို ဂ်ြမ္းထိုးသလို လိွမ့္ထိုးသြားတာ။  ေနာက္ ဝင္းႏိုင္ဗိုလ္၊ ေနာက္တေယာက္က ေက်ာ္ဝင္း (အရင္က ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ ခု အသုဘမင္းသားလုပ္ေနတဲ့ ျပည္သူ႔အခ်စ္ေတာ္ ေက်ာ္သူ အဲဒီတုန္းက မင္းသားေက်ာ္သူရယ္လို႔မျဖစ္ေသးဘူး)။
 
Illustrated by Min Kyaw Khine
 အမွတ္တရ အုပ္စုလိုက္ဓာတ္ပံုကေတာ့ RC2 ႏွစ္လည္ မဂၢဇင္းမွာပါပါတယ္။ ျပပြဲအတြက္ ပံုေရးဖို႔ ဘာေရးရမွန္း မသိျဖစ္ေနခ်ိန္၊ ကိုရဲနဲ႔ အင္ၾကင္းေဆာင္ ေနာက္မွာ မိုးရြာႀကီးထဲ ဂစ္တာတီးခဲ့ၾကတာကို သတိရၿပီး ကိုရဲကို ဂစ္တာေပးမကိုင္ဘဲ တေယာ ထိုးေနတဲ့ပံု မင္လိုင္း ေရေမ်ာ ေရးျဖစ္ခဲ့တယ္။  ေနာက္တပံုက သူငယ္ခ်င္း စပ္ဆိုင္စီရီကစ္ (ငကစ္) ရဲ႕အေမ ဆရာမ စပ္ေခမာဝတီ (ရင္းႏွီးတဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြက မာမီလို႔ ေခၚၾကတယ္) ရဲ႕ မဂၤလာေဆာင္တုန္းက သတို႔သမီးပံုကို ခဲျခစ္ ေရးၿပီးတင္ခဲ့တယ္။  ကိုရဲပံု ပန္းခ်ီကားကို အီတလီ သံအမတ္က ဝယ္သြားတယ္။  က်ပ္ ၁ဝဝ နဲ႔ စပ္ဆိုင္အေမပံုကို ဝယ္ပါရေစဆိုေတာ့ ဒါ ေရာင္းဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကာယကံရွင္ကို အမွတ္တရ လက္ေဆာင္ေပးဖို႔ပါဆိုၿပီး မေရာင္းခဲ့ပါ။
ကိုရဲကို တခါတေလ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပန္းခ်ီ ခန္းမကို က်ေနာ္ေခၚ ေခၚသြားတယ္။  Eco Canteen က ကိုေအာင္ရင့္ လၻက္ရည္ဆိုင္မွာ ထိုင္ရင္း ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္တဲ့ ပန္းခ်ီ ေကၿမိဳး နဲ႔မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တယ္။  ေကၿမိဳးက ကဗ်ာလည္း ေရးတတ္တယ္ေလ။  “ေကၿမိဳးဆိုလို႔ ဘာလို႔ ရရစ္နဲ႔ ‘ၿမိဳး’ တာလဲ” လို႔ ေမးလာသူတိုင္းကို “ရ ရင္ ရစ္တတ္္လို႔ ရရစ္နဲ႔ ‘ၿမိဳး’ ထားတာ” လို႔ ရင္းႏွီးတဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြကို က်ေနာ္ေျပာေန ေနာက္ေနၾက။  လြမ္းပါတယ္  ကိုေကၿမိဳးေရ…။
 
Illustrated by Min Kyaw Khine
ေကၿမိဳး ေရးတဲ့ကဗ်ာ “အိမ္မက္မွႏွင္းဆီ” ဆိုတာကို ကိုရဲက သံစဥ္သြင္းေပးတယ္။  မြန္းေအာင္ ဆိုခဲ့တယ္။
အိမ္မက္မွႏွင္းဆီ၊ ကိုရဲလြင္ (ပန္းခ်ီ ေကၿမိဳး ၏ ကဗ်ာ)၊ ေတးဆို – မြန္းေအာင္ (၁၉၈၈)
အဲဒီသီခ်င္း သံစဥ္သြင္းၿပီးစ တုန္းက ေကၿမိဳး ေတာ္ေတာ္ ျမဴးေနတာ ျပန္ျမင္မိတယ္။  က်ေနာ္တို႔က စ တာေပါ့။ ကိုရဲက ခင္ဗ်ား ကဗ်ာကို သံစဥ္နဲ႔လိုက္ေအာင္ Edit လုပ္ရင္း လုပ္ရင္း ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ခင္ဗ်ား ေရးတာဆိုလို႔ ေခါင္းစဥ္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္လို႔ ေျပာေတာ့ “ငါ….မသားေတြတဲ့….”။  ေနာက္ သူ႔သီခ်င္းကို က်ေနာ္တို႔က အိမ္မက္မွ ေဘာင္းဘီ ဆိုၿပီး ေျပာင္းဆိုၾကတယ္။  ေဘာင္းဘီ အသစ ္သည္ စုတ္ျပဲခဲ့ၿပီ..၊ ေဝးခဲ့ရၿပီ ေမာင့္ ေဘာင္းဘီ..၊ ေၾသာ္ ..အိမ္မက္မွ ေဘာင္းဘီေရ.. ေမာင့္အိမ္မက္မွ ေဘာင္းဘီေရ..။
သူ႔သီခ်င္း ေကာင္းေၾကာင္း ေျမွာက္ေပးလိုက္ၾကတာ၊ ေမာင္ေကၿမိဳး ေရႊေဘာေတာ္ေတြက်က်နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကို အရက္ ရက္ေတာ္ေတာ္ ၾကာၾကာ တိုက္သြားခဲ့ပါေသးတယ္။  ကမာရြတ္ ဘူတာရံုလမ္းက BE အျဖဴဘံုဆိုင္မွာ။
တရက္ စမ္းေခ်ာင္းထဲက ကိုရဲ မိတ္ေဆြတေယာက္ အိမ္သြားရွာၾကေတာ့ ကိုရဲ အိမ္နံပါတ္ ဘယ္ေလာက္လဲ လို႔ေမးေတာ့ “ေျခာက္ျခား” တဲ့ နံပါတ္တဲ့။  က်ေနာ္ ကေတာ့ သူေျပာတဲ့နံပါတ္ တန္းသိတာေပါ့။  ကိုရဲက ေခတ္မီတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေခတ္ကိုေက်ာ္ေနတာ၊ အဲဒီတုန္းက သူေျပာတဲ့ ဘန္းစကား ဘယ္သူမွ လိုက္မေျပာႏိုင္ၾကဘူး။  ဥပမာ “ကိုရဲ ဘယ္က လာတာလဲ” လို႔ ေမးလိုက္ သူျပန္ေျဖတာက “အိမ္က ဆင္းလာတာ” တဲ့။ သူ ေျပာတာက အင္းစိန္က လာတာ…။
ေကၿမိဳးက က်ေတာ့ ရိုးတယ္၊ သူ႔ကို ၾကပ္လို႔ ၾကပ္မွန္း မသိဘူး၊ သူ႔နံမည္အရင္းက မ်ိဳးၾကြယ္၊ ဘာလို႔ ေရွ႕က K (ေက) ထည့္သလဲဆိုေတာ့ သူအိမ္ေထာင္မက်ခင္ သူ သြားသြားပိုး ေနတာက RC3 က ဆရာမ ေကခိုင္၊ ဒါေၾကာင့္ အေမာင္ သေကာင့္သား ေကၿမိဳး ျဖစ္သြားတာ။
လြမ္းတမ္းတတယ္ခိုင္၊ သံစဥ္/စာသား – ခင္ေမာင္တိုး + ကိုရဲလြင္ (ပန္းခ်ီ ေကၿမိဳး ၏ ကဗ်ာ)၊ ေတးဆို – ခင္ေမာင္တိုး (၁၉၉၃)
သူ႔ အမ်ိဳးသမီး ေကခိုင္ ကို က်ေနာ္ တခါမွ မျမင္ဖူးဘူး။  တခါသား က်ေနာ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ သြားမလို႔ ၁၂ စီးသန္႕ကား (ဟံသာဝတီအဝိုင္းနဲ႔ သီတာ သေဘၤာဆိပ္ ေျပးတဲ့ ကား၊ ဘယ္စီးစီး တေယာက္ ၁ က်ပ္) စီးေတာ့ သူလည္း က်ေနာ္နဲ႔ပါလာတယ္။  သူက RC2 မွာ သြားၾကဴတာ။  က်ေနာ္သိေတာ့ “ေအးဗ်ာ ကိုၿမိဳး က်ေနာ္က အခ်ိန္ေစာေနေသးတယ္၊ ခင္ဗ်ားနဲ႔ လိုက္ခဲ့မယ္ဗ်ာ..” ဆိုၿပီးေျပာေတာ့ “ေဟ့ေကာင္ မင္းလိုက္လို႔မရဘူး..၊ ငါ့ကို မေႏွာက္ယွက္နဲ႔” လို႔ဆိုတယ္။  “မရဘူးဗ်ာ၊ လိုက္မွာပဲ၊ ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုျဖစ္ေနတာလဲ၊ ဒါေလး လိုက္ၾကည့္တာကို..”။  အဲဒီမွာ က်ေနာ့္ ေဘာ္ဒါ ကိုေကၿမိဳးက “ကဲ.. ေျပာမရမယ့္ အဆံုး ငါလည္း မသြားေတာ့ဘူး၊ မင္းနဲ႔ပ ဲၿမိဳ႕ထဲ လိုက္ခဲ့ေတာ့မယ္” ဆိုၿပီး က်ေနာ္နဲ႔ပါလာေတာ့တာပဲ။
သူဘာလို႔ က်ေနာ့္ ကိ ုေၾကာက္လဲ ဆိုေတာ့ သူ ႀကိဳက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေကာင္မေလးေတြ အားလံုးက က်ေနာ့္ အသိအကၽြမ္းေတြ ျဖစ္ျဖစ္ေနလို႔။  ေကခိုင္နဲ႔ သူမေတြ႕ခင္ သူ ပိုးေနတဲ့ ေကာင္မေလး တေယာက္ရွိတယ္။ သခ်ၤာက။  လၻက္ရည္ဆိုင္မွာ 8126.. 8126 နဲ႔ ခဏ ခဏ လာလာ ညည္းေနတာနဲ႔ “အဲဒါ ကားနံပါတ္ မဟုတ္လား၊  Volkswagen ေလ” လို႔ သူ႔ေျပာလိုက္ေတာ့၊ “မင္းက ဘယ္လိုလုပ္သိလဲ” တဲ့။  “ဟား.. ဟား…အဲဒီ ခင္ဗ်ား ပိုးေနတဲ့ ေကာင္မေလးရဲ႕ ေမာင္အရင္းက က်ေနာ့္နဲ႔ အရမ္းခင္တဲ့ ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္း၊ TTC က သူ႔နာမည္ ၾကည္ဝင္း၊ ေတာင္ဥကၠလာ ေဘာက္ေထာ္မွာ ေနတယ္ဆိုေတာ့”..၊ “ဟ.. တကယ္လား လုပ္ပါဦးကြာ၊ အားကိုးပါရေစ” ဆိုတာနဲ႔ တည ေကၿမိဳးကို ၾကည္ဝင္းတို႔ အိမ္ေခၚသြားၿပီး.. ဘာရယ္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ၾကည္ဝင္း ကို ငါတို႔ အရက္ဖိုးျပတ္သြား လို႔ မင္း ဆီ ဝင္လာတာ၊ ဘာညာ လုပ္ရတာေပါ့။  ၾကည္ဝင္းက ဒါနဲ႔ သူ႔ အမ ဆီက ပိုက္ဆံေတာင္းလာၿပီး က်ေနာ္တို႔နဲ႔ အရက္ျဖဴ ဘံုဆိုင္ကို လိုက္လာၿပီး စကားေတြေျပာၾကတာေပါ့။  ၾကည္ဝင္းက ေကၿမိဳးကိုမသိဘူး။  ဒါ ဘယ္သူ၊ ဘယ္ဝါ အဲေလာက္ပဲ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္တယ္။  ေကၿမိဳးက သူ႔ ေယာက္ဖေလာင္းေလးဆိုၿပီး သူ႔ပန္းခ်ီပံုေတြပါတဲ့ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္း တအုပ္ လက္ေဆာင္ေပးလိုက္တယ္။  အမွန္ သူေပးခ်င္တာက ၾကည္ဝင္း အမ ကို၊ က်ေနာ္ကလည္း ၾကည္ဝင္းကို အဲဒီစာအုပ္ “မင္း အမ ကိုေပးလိုက္၊ ဘာလို႔ဆို သူက ငါတို႔ အတြက္ အရက္ဖိုး ေပးလိုက္တာမို႕လို႔” လို႔ ဆိုေတာ့ ေကၿမိဳးမ်က္ႏွာ ျပံဳးၿဖီးၿဖီး။  ၾကည္ဝင္းက အရက္မေသာက္ဘူး၊ ေအးေအးေနတတ္တာ။  ၾကည္ဝင္းနဲ႔ လမ္းခြဲၿပီး ျပန္ၾကေတာ့ ေကၿမိဳးက ၾကည္ဝင္းကို မူးမူးနဲ႔ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာတာေတြက ထပ္ေနၿပီ၊ “ေဟ့လူ ေတာ္ေလာက္ၿပီ၊ ျပန္ၾကမယ္” ဆိုၿပီး ျပန္လာၾကေတာ့ လမ္းမွာ.. “ကိုၿမိဳးေရ..ဒီညေသာက္တဲ့ အရက္ဖိုးက ၾကည္ဝင္းပိုက္ဆံမဟုတ္ဘူး၊ သူ႔အမ ခင္ဗ်ား မဒီႀကီး ပိုက္ဆံနဲ႔ေသာက္တာ၊ ေသာက္လို႔ ေကာင္းမွေကာင္း” ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ဆရာေကၿမိဳး ျပံဳးျပံဳး  ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ေပါ့။  ဒါက အရင္ ေကခိုင္နဲ႔ မေတြ႕ခင္ကပါ။  သူနဲ႔ 8126 လည္း ဘာဆို ဘာမွ မဘာခဲ့ၾကပါဘူး။
ဘာလိုလိုနဲ႔ ခုလာမယ့္ စက္တင္ဘာ ၁၁ ရက္ေန႔ဆို ေကၿမိဳးဆံုးတာ ဆယ္ႏွစ္တင္းတင္းရွိခဲ့ၿပီ။  သူမဆံုးခင္ က က်ေနာ္ မကၠစီကိုႏိုင္ငံမွာ ေရာက္ေနတယ္။  သူနဲ႔ ဖုန္းေျပာျဖစ္တယ္။  သူဆံုးခါနီး လွမ္း ႏႈတ္ဆက္လိုက္ခဲ့မိသလို ပါပဲ။  ေနာက္ သူငယ္ခ်င္း အရင္း ေခါက္ေခါက္ ေသာက္ေဖာ္ ေသာက္ဖက္ ပန္းခ်ီ ဝင္းေမာ္ဟန္ လည္း ကိုေကၿမိဳးနဲ႔ ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင့္ ဆိုသလိုပဲ ဆံုးသြားခဲ့တယ္။
သြားေလသူ ေမာ္ၾကီး (ဝင္းေမာ္ဟန္) ေရးတဲ့ သြားေလသူ ပန္းခ်ီ ေကၿမိဳး ပံု
ေကၿမိဳးက သူ႔ ကဗ်ာေတြ ကိုရဲ သံစဥ္နဲ႔ သီခ်င္းသာ ျဖစ္သြားခဲ့တာ၊ သူက ဂစ္တာ လံုးဝမတီးတတ္ဘူး။
က်ေနာ္တို႔ ေကၿမိဳးတို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္ ပန္းခ်ီျပပြဲေတြ လုပ္ၾကတဲ့အခ်ိန္ က်ေနာ္တို႔ ဆီ လာလာ လည္ေနၾကက ကြယ္လြန္သြားၿပီျဖစ္တဲ့ ရန္ကင္းသား အဆိုေတာ္ ခ်စ္လူမိုက္ စိုးလြင္လြင္။  စိုးလြင္လြင္က သမိုင္းဝင္းထဲက မိန္းကေလး အေဆာင္ေတြ ဘက္ကိုမလာဘူး။  သူ သြားဆိုေနက်က အင္းလ်ား၊ မာလာ၊ သီရိေဆာင္ေတြ၊ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္ၾကည့္ စစ္အက်ၤီ တပါတ္ႏြမ္း ေဆးေပါ့လိပ္ လက္ၾကားညွပ္နဲ႔ပဲ။
က်ေနာ္ ကိုတိုး၊ ကိုရဲတို႔ အုပ္စုနဲ႔ တြဲေနတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ။  ၁၉၈ဝ ထဲလို႔ထင္တယ္။  က်ေနာ္တို႔ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပန္းခ်ီခန္းမကို အလည္လာေနက် စီးပြားေရးတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ျမင့္မိုးေအာင္။  သူက သမိုင္းဝင္းထဲက ခေပါင္းေဆာင္ မွာေနတယ္။  တရက္ က်ေနာ္ ျမင့္မိုးေအာင္ အခန္းမွာရွိေနတုန္း က်ေနာ္နဲ႔ TTC ေက်ာင္းေနဘက္ ငယ္သူငယ္ခ်င္း ငခ်ိဳ (တင္ေမာင္ခ်ိဳ) နဲ႔ မ်က္မွန္ထူထူ တပ္ထားတဲ့ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းေရာက္လာတယ္။  ငခ်ိဳက (သူ႔အေဖက တကၠသိုလ္ကဆရာ) တာဝန္နဲ႔သူ႔အေဖ ေျပာင္းသြားတဲ့ ပုသိမ္ေကာလိပ္ ကေန လာတာ။  သူနဲ႔ပါလာတဲ့ သူ႔သူငယ္ခ်င္းကို က်ေနာ္နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးတယ္။  သူ႔ နာမည္က ေက်ာ္ျမင့္လြင္။  ငခ်ိဳက သူ႔ သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ လာတာ လက္ခ်ည္းမဟုတ္ဘူး။  ထန္းရည္ ႏွစ္ပံုး (ပလပ္စတစ္ပံုးနဲ႔) ေတာင္ပါလာတာ။  ေက်ာ္ျမင့္လြင္ဆိုတာ တခ်ိန္မွာ ေအာင္ျမင္တဲ့ အဆိုေတာ္ျဖစ္လာမယ့္ ထူးအိမ္သင္ပါပဲ။
အဲဒီတုန္းက ျမင့္မိုးေအာင္နဲ႔ သူတို႔ သီခ်င္းေတြ စပ္ၾက၊ ဆိုၾကေပမယ့္ က်ေနာ့္ အေပၚ လႊမ္းမိုးေနတာက ကိုတိုးရဲ႕ အဥၨလီအတြက္ ဂီတဥၨလီ ထဲက သီခ်င္းေတြ။
ေက်ာ္ျမင့္လြင္ အဆိုေတာ္ျဖစ္ၿပီး က်ေနာ္နဲ႔ မေတြ႕ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။  ၁၉၈၈ က်ေနာ္ ေတာခိုတဲ့အခ်ိန္ ဘုရားသံုးဆူ သြားတဲ့လမ္း၊ ေဒါန ေတာင္တန္း ေတာတြင္း တေနရာမွာ သူနဲ႔ျပန္ဆံုၾကတာ။  ေတာထဲ သူ႔ေတြ႕ေတာ့ ကိုယ့္ဆရာ အဆိုေတာ္ ထူးအိမ္သင္က “ေဟ့ေကာင္ ဒါပဲ..ဒါပဲ…ဒါပဲ ငါတို႔အတြက္လိုတာ” လို႔ ေျပာရင္း သူ႔ လက္ညိွးကို ေသနတ္ပစ္သလို အမူအယာနဲ႔ ျပတယ္။  သူ ဝတ္ထားတာၾကည့္လိုက္ေတာ့ အက်ၤ ီအျဖဴ၊ ဂ်င္း ေဘာင္းဘီ အျဖဴနဲ႔။

 
Illustrated by Min Kyaw Khine
ဘုရားသံုးဆူ ေရာက္ၾကေတာ့ ဘာ အဖြဲ႕အစည္းမွ မရွိေသးဘူး။  ရွိၿပီးသား မြန္ျပည္သစ္ပါတီ ေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ။  က်ေနာ္တို႔ကလည္း က်ေနာ္တို႔ ေက်ာင္းသားအဖြဲ႕ေတြ အားလံုး ဆံုၿပီးမွ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မယ္ ဆိုၿပီး မြန္ျပည္သစ္ပါတီရဲ႕ စည္းရံုးမႈကို ေရွာင္ရတယ္။
သံုးဆူမွာ ထူးအိမ္သင္တို႔က အိမ္တလံုးငွားေနၾကတယ္။  က်ေနာ္တို႔က ဝါးေဖါင္မွာေနတဲ့ ေလွသမား ကိုန ရဲ႕ေဖါင္အိမ္မွာေနၾကတယ္။  ေနာက္ရက္ ေတာ္ေတာၾကာမွ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းက ဦးပဥၨင္းတပါးဆီမွာ ေျပာင္းေနျဖစ္တယ္။  ဦးပဥၨင္းဘြဲ႕နံမည္က ဦးဇင္းခမ္းခၽြန္။  ဦးဇင္းက ဟိုး အရင္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏုေတာခိုတုန္းက မ်ိဳးခ်စ္ပါတီက ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ဝင္ ဗိုလ္လယ်္ာ၊ ဆရာ ရန္ကုန္ဘေဆြ တို႔ရဲ႕တပည့္အရင္း။
တကယ္တမ္း ဘုရားသံုးဆူ နယ္စပ္မွာ ၾကာၾကာေနလာရေတာ့ စားေရး ေသာက္ေရး အခက္အခဲ ျဖစ္လာၾကတယ္။  က်ေနာ္အဖြဲ႕မွာက ေက်ာင္းသူ ႏွစ္ေယာက္ အပါအဝင္ သူငယ္ခ်င္း အားလံုး ၁၄ ေယာက္။  ဘန္ေကာက္ တက္ၿပီး အဆက္အသြယ္ေတြ ရွာမယ္ဆိုၿပီး ႀကိဳးစားရင္း ဝါးကုန္သည္ပြဲစား ထိုင္းစကားတတ္တဲ့ မြန္လူမ်ိဳးတေယာက္နဲ႔ ခ်ိတ္မိတယ္။  ဒါနဲ႔ စားေသာက္ဆိုင္တခု ေရွ႕က ေက်ာက္ခံု စားပြဲဝိုင္းတခုံမွာ ထိုင္စကားေျပာၾကတယ္။  အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေတာ္လွန္ ေက်ာင္းသားေတြကို ထိုင္းက ေတာ္ေတာ္ေလးစားေနၾကတဲ့အခ်ိန္။  ပြဲစားက က်ေနာ့ကို အရက္ေသာက္တတ္လား ေမးၿပီး ထိုင္းအရက္ မဲေခါင္တျပားနဲ႔ အျမည္းနဲ႔ေပါ့။  သူနဲ႔ေျပာေနတုန္း မထင္မွတ္ဘဲ အနားေရာက္လာတာ မြန္းေအာင္။
က်ေနာ့္ ကိုေတြ႕ေတာ့ “ဟာ…မင္းက ရွပ္ကီေတြ ဘာေတြနဲ႔..၊ ငါလည္း ကစ္ခ်င္တယ္ကြာ၊ ပိုက္ဆံေတာ့ မရွိဘူး၊ ခု ငါ ဂ်ပန္ ေရတြင္း Camp မွာ၊ ငါ့ အုပ္စု ၁ဝ ေယာက္စာ တေယာက္ကို တလ ဘတ္ ၅ဝ ႏႈန္းနဲ႔ အားလံုးအတြက္ ရိကၡာ တလစာ လာဝယ္တာ” လို႔ေျပာတယ္။
“ရတယ္… ဒါေတြ ငါ့ပိုက္ဆံနဲ႔ ဝယ္တာလည္း မဟုတ္ဘူး။  ဒီမွာ ဝါး ပြဲစားက ျပဳစုေနတာ” လို႔ ေျပာေတာ့၊ ပြဲစားက ပြဲစားပီပီ အထာ ေပါက္တယ္။  အားလံုး က်သေလာက္ ရွင္းေပးခဲ့ၿပီး သူအလိုက္ တသိ ထျပန္သြားပါတယ္။  အဲ… က်ေနာ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္ ထိုင္ေနၾကတုန္.. ေငးေတး ေငးေတးနဲ႔ အနားေရာက္လာတာက ထူးအိမ္သင္။
“ဟား.. မင္းတို႔ တယ္ၿငိမ့္ေနၾကပါလား” ဆိုၿပီး ဝင္ထိုင္တယ္။  “ေအး ခ် ကြာ” ဆိုေတာ့ “ငါ အရက္ေတာ့မေသာက္ခ်င္ဘူး၊ ဒါေပမဲ့ မင္းတို႔မွာ ပိုက္ဆံရွီရင္ ယိုးဒယားေခါက္ဆြဲျပဳတ္ တပြဲေတာ့ စားခ်င္တယ္ကြာ..” တဲ့၊ “အဲေလာက္ေတာ့ ငါ့ရွိပါတယ္ကြာ” ဆိုၿပီး ေခါက္ဆြဲျပဳတ္တပြဲ မွာေပးလိုက္ပါတယ္။  အဲဒီအခ်ိန္က ေခါက္ဆြဲျပဳတ္တပြဲ ၅ ဘတ္။  ၿမိန္ေရယွက္ေရနဲ႔ စားေနတဲ့ သူ႔ကို ျပန္ျမင္ေယာင္မိတယ္။  သူ႔ကို ေစာေစာစီးစီး ေၾကြသြားလိမ့္မယ္ လို႔ အဲဒီတုန္းက လံုးဝ ထင္မထားခဲ့မိဘူးေလ။
မင္းေက်ာ္ခိုင္ @ Min Kyaw Khine (Artist)
၀၃၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၃