သန္း၀င္းလႈိင္

Than Win Hlaing – Articles

My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

ကာတြန္းေရႊမင္းသား (သို႔မဟုတ္) အရုပ္မ်ားျဖင့္ စကားေျပာသူ
သန္းဝင္းလိႈင္
စက္တင္ဘာ ၇၊ ၂၀၁၃

“ကာတြန္း” ဟူေသာ စကားလုံးကို ၾကားလိုက္သည္ႏွင့္ ပန္းခ်ီအခ်ိဳးအစားကို ဖ်က္ကာ ရယ္ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ သြက္လက္စြာ ေရးဆြဲထားေသာ ရုပ္ပုံကေလးမ်ားကို မ်က္စိထဲတြင္ ျမင္မိၾကေပလိမ့္မည္။ အဆိုပါ ကာတြန္းရုပ္ပုံေလးမ်ားသည္  ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမ်ားတြင္လည္း ပါရိွသည္။ အပတ္စဥ္ထုတ္ ဂ်ာနယ္၊ စာေစာင္မ်ားနင့္ အြန္လိုင္းေပၚတြင္လည္း ေတြ႔ရသည္။ ထို႔အတူ လစဥ္ထုတ္ မဂၢၢဇင္းအသီးသီးတြင္လည္း ေရွ႕တန္းမွ ေနရာယူလ်ွက္ရွိသည္။ မွန္ေပသည္။ စာနယ္ဇင္းတိုင္းလိုလုိတြင္ ကာတြန္းမပါလ်ွင္ မျပည့္စုံသကဲ့သို႔ ရွိသည္။ ျမန္မာ့ေရွးဦး ကာတြန္းပညာရွင္ႀကီး တစ္ဦးျဖစ္သူ ကာတြန္းဦးဟိန္စြန္းက မဂၢၢဇင္း ၊ဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာမွန္လ်ွင္ ကာတြန္းပါရမည္။ ကာတြန္းမပါလ်ွင္ ဆားမပါေသာ ဟင္းလ်ာႏွင့္ တူသည္ဟူ၍ပင္ ဆိုဖူးသည္။ စာနယ္ဇင္း ဖတ္ရႈသူသည္ မိနစ္ပိုင္း စကၠန္႔ပိုင္း အတြင္း အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုအေပၚတြင္ ေဝဖန္၊ သေရာ္၊ ေလွာင္ေျပာင္ ၊ပညာေပးမႈကို ကားတြန္းရုပ္ေျပာင္ျဖင့္ သိရွိခံစားႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာလုံးေပါင္းတစ္ေထာင္အစား ကာတြန္းတစ္ပုံျဖင့္ တင္ျပႏိုင္ေပသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကာတြန္းဟူသည္ “ဟာသ သကာရည္” ဖုံးထားေသာ “ေဝဖန္ေရး ေဆးခါးႀကီး” ဟုပင္ တစ္ခ်ိဳ႕က အနက္ဖြင့္ၾကေလသည္။

 ကြ်န္ေတာ္သည္ စာနယ္ဇင္း တစ္ခုခုကို ေကာက္ယူလိုက္ပါက အဦးဆုံးၾကည့္ျဖစ္ ဖတ္ျဖစ္လိုက္သည္မွာ ရယ္ေမာဖြယ္ ေရးဆြဲထားေသာ ကာတြန္းရုပ္ေျပာင္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ထိုကာတြန္းရုပ္ေျပာင္မ်ားကို အားပါးတရ ၾကည့္ရႈၿပီးပါမွ တျခားေသာ ၀တၠဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ ကဗ်ာတို႔ကို လွန္ေလ်ာဖတ္ရႈမိသည္။ ကာတြန္းရုပ္ေျပာင္မ်ားအနက္ ဆရာေရႊမင္းသား ေရးဆြဲထားေသာ ကာတြန္းရုပ္ေျပာင္မ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွစ္သက္ေသာ ရုပ္ေျပာင္မ်ား၌ ပါဝင္သည္။ သူ႔ကာတြန္းရုပ္ေျပာင္မ်ားကို  ဆရာေရႊမင္းသားႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္လူခ်င္းမသိကြ်မ္းခင္ကပင္ ရင္းႏွီးေနသည္။ ထို႔ေနာက္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၃၅ လမ္း (အလယ္) အမွတ္ ၁၆၆ အေပၚဆုံးထပ္ရွိ ဒီဇိုင္းကိုသန္႔ဇင္ ပန္းခ်ီဆရာမ မေမႊး၊ ကိုသုယဥ္၊ ကိုေအာင္ျမတ္၊ သန္းထြန္းေအာင္တို႔ အလုပ္ခန္းသို႔ မၾကာခဏ အလည္အပတ္ ေရာက္ရွိရာမွ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ဆရာေရႊမင္းသားႏွင့္ ရင္းႏွီးသိကြ်မ္း ခဲ့ရေပသည္။ ဆရာသည္ သူတို႔ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္လမ္းႏွင့္ ၂၉လမ္းေဒါင့္ရွိ ကိုဝင္းေဇာ္၏ အခန္းကို စုေပါင္းဌားရမ္းကာ အတူ အလုပ္လုပ္ခဲ့ဖူးသည္ဟု ဆိုသည္။

ယခုအခါ ဆရာသည္ သာေကတ (၁) ရပ္ကြက္ တိုးခ်ဲ႕လမ္းသစ္ (၁)လမ္း၊ အမွတ္ ၁၆၇၁ ရွိ ေနအိမ္၌ပင္ အလုပ္ခန္းဖြင့္ထားသည္။ အလုပ္ၿပီးလွ်င္ တစ္ေန႔တစ္ေခါက္ ဆိုသလို ၿမိဳ႕ထဲထြက္လာတိုင္း ကိုသန္႔ဇင္တို႔ အလုပ္ခန္းသို႔ လာလည္ေလ့ ရွိသည္။ ဆရာေရႊမင္းသားကို မေမႊးတို႔ အလုပ္ခန္း၌ မေတြ႔ပါက ကာတြန္းကိုေငြၾကည္၊ ကိုေျမဇာ၊ ကိုေသာ္က ၊ ကိုဝဏၰ၊ ကိုေမာင္ေမာင္ေအာင္၊ ကိုသစ္ထြဏ္း၊ ကိုတင္ေအာင္နီတို႔ႏွင့္ စုေပါင္းဖြင့္လွစ္ထားေသာ ၃၄ လမ္း အမွတ္ ၁၃၇ (ပထမထပ္) ရွိ The Best ကာတြန္း အလုပ္ခန္း၌ ေတြ႔ရမ်ားသည္။ ထိုေနရာမွ မေတြ႔လွ်င္ ဆရာကို အိမ္၌ သြားေစာင့္လွ်င္ အေသခ်ာဆုံး ျဖစ္သည္။ ဆရာေရႊမင္းသားအား တစ္ႀကိမ္ေတြ႔လွ်င္ မေမ့ႏိုင္ေသာ အခ်က္မွာ အႏုပညာဆံေသာ သူ၏မ်က္ႏွာပင္ ျဖစ္ေပသည္။ စာေရးဆရာ ၊ ပန္းခ်ီဆရာ ၊ကာတြန္းဆရာ စေသာ အေတြးသမား၊ အေရးသမား၊ အႏုပညာရွင္မ်ားသည္ ရင့္က်က္လာေသာ အခါ၌ ေယဘုယ်အားျဖင့္ အႏုပညာဆံလာၾကသည္သာ ျဖစ္၏။ သို႔ရာတြင္ ဆရာမွာကား ရိုးသားတည္ၿငိမ္ေသာ အသြင္သည္ ပင္ကိုကပင္ ေပၚလႊင္လွ်က္ ရွိေနေပသည္။

 ဆရာေရႊမင္းသားသည္ အသားျဖဴျဖဴ မ်က္လုံး မ်က္ဖန္ေကာင္း၍  ႏွာတံေပၚသည္။ ဆံပင္ကို ေသသပ္စြာ ၿဖီးသင္ထားေလ့ရွိသည္။ ဆရာ့ကို မည္သည့္ေနရာ၌ေတြ႔ေတြ႔ လြယ္အိတ္ထဲတြင္ ပန္းခ်ီပစၥည္း ပစၥယမ်ား ၊ စာအုပ္မ်ား၊ မဂၢၢဇင္းမ်ားႏွင့္ မဂၢၢဇင္းတိုက္မ်ားကို ေပးရန္ ေရးဆြဲၿပီးေသာဆရာ့ကာတြန္း ရုပ္ေျပာင္မ်ား ၀တဳၳသရုပ္ေဖာ္ ပန္းခ်ီကားလိပ္မ်ားျဖစ္သည္။ ဆရာသည္ယခုအခါ အသက္ခုႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ရိွၿပီး ျဖစ္ေသာ္လည္း သူ႕ရုပ္ရည္မွာခုနွစ္ဆယ္အရြယ္နွင့္မတူအလြန္ႏုသည္။အမွတ္တမဲ့ၾကည့္လွ်င္မသကာအသက္ငါးဆယ္ေက်ာ္ခန္႔သာမွတ္ထင္ရသည္။ ဆရာႏွင့္မရင္းႏွီးေသာ သူတစ္ေယာက္က ဆရာ့ ရုပ္ပံုလႊာကို ၾကည့္၍ ခပ္တည္တည္ ဘုကန္႔လန္႔ ဂြစာသမားဟု ထင္လွ်င္ တက္တက္စင္ လႊဲသြားေပမည္။ ဆရာသည္ လူတိုင္းအေပၚ စိမ္းစိမ္းက်က္က်က္ ေဖၚေရႊစြာ ဆက္ဆံတတ္သည္။ တစ္ဖက္သား၏ စကားကိုလည္း  ေလးေလးစားစား နားေထာင္တတ္သည္။  သို႔ေသာ္ အႏုပညာႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္  ဆရာ့မာနသည္ တစ္ျပားသားမွမေလွ်ာ့။ အႏုပညာအေပၚ တန္ဖိုးထား ေလးစားရမွန္း မသိေသာသူမ်ားႏွင့္ အႏုပညာအေပၚ အလြဲသုံးစားျပဳသူမ်ားကို  ဆရာသည္ အရြံမုန္းဆုံးျဖစ္သည္။ ဆရာသည္ စကားေျပာလည္း အလြန္ေကာင္းသူျဖစ္သည္။ သူကာတြန္းဆရာဘဝ ေရာက္လာပုံအေၾကာင္းစုံ ကိုယ္ေတြ႔အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို ေျပာျပရာ ရုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္း တစ္ခု ၾကည္ရသည့္ပမာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းလွေပသည္။

ဆရာေရႊမင္းသား၏ နာမည္အရင္းမွာ ဦးေမာင္ေမာင္လိႈင္ျဖစ္သည္။ ဆင္ျဖဴကြ်န္းသားျဖစ္သည္။ ဆင္ျဖဴကြ်န္း အုန္းရွစ္ကုန္းရြာ၌  အဖ ဦးလူရင္၊ ေဒၚေအးတင္တို႔မွ ၁၉၄၂ ခု ၾသဂုတ္လ ၂၇ ရက္ ၾကာသပေတးေန႔တြင္ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ ေမြးခ်င္းသုံးေယာက္အနက္ အလတ္ျဖစ္သည္။ သူ႔အထက္၌ အမႀကီး ေဒၚသင္းၿမိဳင္ရွိ၍ ေအာက္၌ ညီမငယ္ မခင္ဦးရွိသည္။ အဖိုးျဖစ္သူသည္ သူ႔ကဲ့သို႔ အႏုပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ပန္းခ်ီဆရာ ကာတြန္းဆရာေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ ရုပ္ေသးမင္းသမီးႀကီး “ဦးေျပာင္” ျဖစ္သည္။ သူသည္ ငယ္စဥ္က တာေမြ နတ္ေခ်ာင္းရွိ အမက (၂၄) တာေမြ၌ စတင္ ပညာသင္ၾကားခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဗဟန္းၿမိဳ႕နယ္ က်ိဳကၠဆံရပ္ကြက္ ဗိုလ္စိန္မွန္လမ္းရွိ အလက (၂) ဗဟန္းႏွင့္ အထက (၁ဝ) တာေမြၿမိဳ႕နယ္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ ပညာဆည္းပူးခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ အႏုပညာေလာကသို႔ ေျခစုံပစ္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ေတာ့သည္။ ငယ္စဥ္ကပင္ ပုံဆြဲ၀ါသနာပါခဲ့ၿပီး မိမိဘာသာ ေလ့က်င့္ေရးခဲ့သည္။ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္တြင္ အိုေက၊ ေပၚပင္၊ ကာတြန္းပေဒသာ၊ ဖိုးၿပဳံးခ်ိဳ၊ျမတ္လုလင္၊ ျမင္ကြင္းက်ယ္ စာေစာင္တို႔တြင္ ေရးဆြဲခဲ့သည္။
ဆရာကာတြန္း ေရႊမင္းသားက “ကြ်န္ေတာ္ေရႊမင္းသား ရုပ္ေသးရုပ္ေလး အကေကာင္းျခင္းမွာ ႀကိဳးဆြဲေကာင္းေသာ ရုပ္ေသးဆရာႀကီးႏွစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဆရာႀကီး ဦးဟိန္စြန္းႏွင့္ ဆရာႀကီး ဦးေဖသိန္းတို႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ” ဆိုသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီး ဦးေဖသိန္းကမူ “ကာတြန္းေရႊမင္းသား အကေကာင္းျခင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကာတြန္းဆရာႀကီး ႏွစ္ဦး ႀကိဳးဆြဲေကာင္းျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္ပါ။ သူ႔ပါရမီႏွင့္သူ အကေကာင္းျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ႀကိဳးဆြဲရန္ မလိုပါ။ ႀကိဳးဆြဲသည့္တိုင္ ႀကိဳးျပတ္သြားပါေစ၊ သူ႔ဟာသူကႏိုင္သူျဖစ္ပါတယ္။ကြ်န္ေတာ္တို႔ႏွစ္ဦးက ေရႊမင္းသားကို ကႏိုင္ရန္ ႀကိဳးမဆြဲၾကေသာ္လည္း သူကိုယ္တိုင္က ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကာတြန္းဆရာႀကီးမ်ား၏ ႀကိဳဆြဲျခင္းကို ခံခ်င္ေနသူ ျဖစ္ပါသည္။ ေရႊမင္းသားသည္ ဦးဟိန္စြန္းႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို တပည့္ခံေပါင္းသင္းလာခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၃ဝ) ေက်ာ္ခဲ့ပါၿပီ။ အထူးသျဖင့္ ဦးဟိန္စြန္းမွာ အသက္ႀကီးရင့္လာၿပီျဖစ္၍ ပုံဆြဲရာတြင္ စိတ္တိုင္းက် မဆြဲႏိုင္ေသာအခါ ဦးဟိန္စြန္း၏ ေၾကျငာကာတြန္းမ်ားကို ေရႊမင္းသားကပင္ ကူညီေရးဆြဲေပးရပါတယ္။ ထိုနည္းအတူ ကြ်န္ေတာ္လည္း အသက္ႀကီးရင့္လာေသာအခါ စိတ္သြားတိုင္း ကိုယ္မပါ ျဖစ္ခဲ့ရတာေၾကာင့္ သူကပင္ အကူအညီေပးခဲ့တာမ်ားပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ေရႊမင္းသားကပင္  ကြ်န္ေတာ္အဖိုးႀကီးႏွစ္ဦးကို စင္ေပၚျပန္တင္၍ ႀကိဳးဆြဲကေနတယ္လို႔ ခံစားမိပါတယ္။

အမွန္စင္စစ္ သူသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ကာတြန္းဆရာႀကီးမ်ားရဲ႕ ကာတြန္းပညာကိုခ်ည္း ဆည္းကပ္ ပညာရွာမီွးေနသူ မဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဦးဟိန္စြန္းမွာ ပန္းခ်ီေက်ာင္း မေနဖူးပါ။ သို႔ေသာ္ ေရႊမင္းသားမွာ ၁၉၇ဝ ပန္းခ်ီေက်ာင္းဆင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ပန္းခ်ီအေျခခံေကာင္းသည့္အျပင္ ေရေဆး၊ ဆီေဆးမ်ားကို ေရးဆြဲရေသာ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို သာမဟုတ္ အျခားကာတြန္းဆရာမ်ားရဲ႕ ေရေဆးနဲ႔ ဆီေဆး သရုပ္ေဖာ္ပုံမ်ားကိုလည္း ကူညီေပးေလ့ ရွိပါတယ္” ဟူ၍ ေရႊမင္းသားကာတြန္းအယ္လ္္ဘမ္ စာအုပ္ေလးတြင္ ေရးသားထားေလသည္။
ယင္းေနာက္ ၁၉၅၉ ခုႏွစ္တြင္ ဆရာဦးေအာင္ရွိန္ႏွင့္အတူ ေမာ္ဒန္ကာတြန္းညြန္႔ေပါင္းစာအုပ္တို႔တြင္ ေရးဆြဲရင္း တစ္ဖက္မွလည္း ျမင္ဆရာမ်ားျဖစ္သည့္ ကာတြန္း ဦးေမာင္စိန္၊ ကာတြန္းဦးသန္းၾကြယ္တို႔၏ လက္ရာမ်ားကို ႏွစ္သက္ကာ နည္းနာအတုယူေလ့က်င့္ခဲ့သည္။ သူငယ္ခ်င္းကာတြန္းဆရာမ်ားျဖစ္ေသာ ကာတြန္းဝင္းေမာင္ႏွင့္ ကာတြန္းေသာ္ကတို႔ထံမွလည္း မိမိမသိေသးသည့္အခ်က္မ်ားကို ေမးျမန္းကာ မိမိလိုအပ္ခ်က္မ်ားကို ျပဳျပင္ခိုင္းသည္။ ႏိုင္ငံျခားကာတြန္းပညာရွင္မ်ားျဖစ္ေသာ  “ေဒဗစ္လိုး” (David Low) ၊ ဟားဘေလာက္ (Har Block)၊ ေ၀ါ့ဒစၥေနးလ္ (Walt Disney) တို႔၏ ကာတြန္းလက္ရာမ်ားကို ေလ့လာ အတုယူခဲ့သည္။ ကာတြန္းဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ရန္မွာလည္း စင္စစ္ လြယ္ကူလွသည္ မဟုတ္ေပ။ ထုိစဥ္က ကာတြန္းဆရာ၏ ဘဝမွာ ယခုေခတ္ႏွင့္မတူ။ ဝင္ေငြမေကာင္းရွာသျဖင့္ ဆရာသည္ ေငြေၾကးဘက္တြင္ အေတာ္ကသီလင္တ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ဆရာေရႊမင္းသားသည္ ဝင္ေငြနည္းသည္ မ်ားသည္ကို ပဓာနမထား ဆင္းရဲသည္ကိုလည္း မတုန္လႈပ္။ သူ႔လက္စြမ္းကိုသာ ထက္ျမက္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ေပသည္။ ထို႔ေနာက္ စုံေထာက္မဂၢၢဇင္း၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္သည္းဖို မဂၢၢဇင္း၊ ေသာၾကာ၊ အဟိစာေစာင္မ်ားႏွင့္ တစ္က်ပ္တန္ ပန္ေတာ္မူ၊ ေကသီပန္၊ ခ်ိဳေတးသံမဂၢၢဇင္းတို႔တြင္  လစဥ္မျပတ္ ေရးဆြဲခဲ့သည္။
၁၉၆၃ ခုႏွစ္တြင္ ရူမ၀ ရုပ္စုံမဂၢၢဇင္း၊ ကေလးဂ်ာနယ္၊ ျမတ္လုလင္၊ ကာတြန္းရုပ္စုံ၊ ျမဝတီ၊ ေငြတာရီမဂၢၢဇင္းႏွင့္ ေၾကးမုံသတင္းစာအသီးသီးတြင္ ေရးဆြဲခဲ့သည္။ ဆရာေရႊမင္းသား၏ ထူးျခားခ်က္မွာ သူ႔ဘဝတစ္ေလွ်ာက္၌ မည္သည့္အစိုးရအလုပ္ကိုမွ မလုပ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဆရာေရႊမင္းသားသည္ နဂိုဗီဇအားျဖင့္ ဟာသဓါတ္ခံ ရွိသူျဖစ္သည့္အျပင္ လူ႔ဘဝ၏ လူမႈဒုကၥၡ၊ သုခတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ေလာကႀကီး၏ အၿမီးအေမာက္ မတည့္ေသာ ကိစၥတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ ဟန္ေဆာင္မႈ အ၀၀တို႔ကိုလည္းေကာင္း ၊အျပင္ဗန္း အလွတို႔ကိုလည္းေကာင္း ၊ေကာင္းစြာျမင္သူၾကားသူျဖစ္သည္။ တစ္ဖန္ ထိုအျမင္ ထိုအၾကားတို႔ကိုလည္း အေကာင္းအဆိုးခြဲျခား၍ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ႏိုင္သူ ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ၏ကာတြန္းတို႔မွာ အေၾကာင္းအရာအားျဖင့္ ေျပာင္ေျမာက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိသည္။ ယင္းသို႔အေၾကာင္းအရာက ေျပာင္ေျမာက္သည္သာမက အရုပ္တို႔မွာလည္း အထူးအသက္ပါ၍ ေျပာင္ေျမာက္လွေပသည္။
ပန္းခ်ီပညာကို မေလွ်ာ့ေသာဇြဲ၊ လုံ႔လျဖင့္ ေလ့လာမႈေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ သူသည္ ပန္းခ်ီပညာကို ၁၉၆၇ ခုႏွစ္တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ပန္းခ်ီပန္းပုေက်ာင္းသို႔ သုံးႏွစ္တက္ေရာက္၍ ဆရာဦးသုခ ၊ ဆရာဦးသိန္းဟန္၊ ဆရာ ဦးလြန္းၾကြယ္တို႔ထံတြင္ စနစ္တက် သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့ေလသည္။ ေက်ာင္းဆင္းၿပီးေနာက္လည္း သြားေလရာရာသို႔ ပုံဆြဲစာအုပ္တစ္အုပ္ယူသြားကာ ျမင္ေတြ႔သမွ်ကို ေလ့က်င့္ေရးဆြဲခဲ့သည္။ ဆရာ ေရႊမင္းသား၏ ကာတြန္းတို႔မွာ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ အရုပ္တို႔ပါ ေျပာင္ေျမာက္သည္သာမက ကာတြန္း၌ပါေသာ စာသားတို႔မွာလည္း ထူးျခားေျပာင္ေျမာက္လွသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဆရာသည္ ကာတြန္းရုပ္ေျပာင္ ေရးဆြဲရာ၌ စိတ္ကူး ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းႏွင့္ သရုပ္ေဖာ္ပုံ ၄ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းထား၍ ေရးဆြဲခဲ့သည္။ သုိ႔မွသာ စိတ္ကူးႏွင့္ လက္ရာ မွ်တကာ မိမိ၏ ဆိုလိုရင္းအဓိပာယ္ကို အျပည့္အ၀ခံစားႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။ ဆရာ ေရႊမင္းသားသည္ စာလည္း အလြန္ဖတ္သူျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ သူ႔စာမ်ား ေျပာင္ေျမာက္သည္ဟု ထင္သည္။
သူသည္ ၀တဳၳ၊ မဂၢၢဇင္း ၊ဂ်ာနယ္မွစ၍ ဗုဒၶဝင္စာေပအဆုံး ေတြ႔သမွ်အစုံ ဖတ္သူျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီးသခင္ဘေသာင္း၊ ဆရာ ဒဂုန္ေရႊမွ်ား၊ ဆရာေရႊဥေဒါင္း၊ ဆရာေသာ္တာေဆြ၊ ဆရာ မဟာေဆြ ၀တဳၳမ်ား၊ ဆရာပီမိုးနင္း၏ တက္က်မ္းႏွင့္ ဗိုလ္မွဴးဘေသာင္း၏ စာေပေရးရာ စာအုပ္မ်ားကို အႏွစ္သက္ဆုံး ျဖစ္သည္ဟု ေျပာျပသည္။ ဆရာေရႊမင္းသားသည္ ကာတြန္းရုပ္ေျပာင္မ်ားကိုသာ ေရးဆြဲသည္မဟုတ္ ပန္းခ်ီကားမ်ားလည္း ေရးသူျဖစ္သည္။ ၀တဳၳ၊ က်မ္းစာအုပ္ အဖုံးမ်ားႏွင့္ မဂၢၢဇင္း ၌ ပါရွိေသာ၀တဳၳ၊ ေဆာင္းပါး သရုပ္ေဖာ္ပုံမ်ားကိုလည္း ယေန႔တိုင္ ေရးဆြဲလွ်က္ရွိသည္။ ပုံတူပန္းခ်ီႏွင့္ ေကရီေကးခ်ား (Caricature) ေခၚ ရုပ္ေျပာင္ပုံတူမ်ားကိုလည္း မျပတ္ေရးဆြဲေနသူျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္တန္ေဆာင္မုန္းလတြင္လည္း ဆရာေရႊမင္းသားႏွင့္ အျခားကာတြန္းပညာရွင္မ်ား စုေပါင္း၍လမ္းမေတာ္ ၁၃လမ္း (ဦးဘဂ်မ္းလမ္း)၌ ရုပ္ေျပာင္မီးထြန္းပြဲေတာ္ ျပဳလုပ္ရန္ စီစဥ္လွ်က္ရွိသည္ဟု သိရသည္။ ဆရာေရႊမင္းသားသည္ ယခုႏွစ္ (၁၉၉၇ခုႏွစ္)တြင္ ဂ်ပန္ေဖာင္ေဒးရွင္း အာရွစင္တာမွ ႀကီးမွဴးက်င္းပေသာ တတိယအႀကိမ္ အာရွကာတြန္းျပပြဲ၌ တရုတ္ျပည္သူ႔သမၼတႏိုင္ငံ၊ အိႏိၵယ၊ အင္ဒိုနီးရွား၊ မေလးရွား၊ ဖိလစ္ပိုင္၊ ထုိင္း ၊ ဂ်ပန္တို႔မွ ကာတြန္း ပညာရွင္မ်ားႏွင့္အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံကိုယ္စား သြားေရာက္ျပသခြင့္ ရရွိခဲ့ေလသည္။ ဂ်ပန္ေဖာင္ေဒးရွင္း အာရွစင္တာသည္ အာရွကာတြန္းျပပြဲမ်ားကို ၁၉၉၅ ခုႏွစ္မွ စတင္ျပသခဲ့ရာ ယခုႏွစ္သည္ တတိယေျမာက္ ျပပြဲပင္ျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္တြင္ က်င္းပျပဳလုပ္သည့္ အာရွကာတြန္းျပပြဲသို႔ တင္သြင္းျပသရသည့္ အေၾကာင္းအရာ ေခါင္းစဥ္မွာ “အာရွစားနပ္ရိကၡာ အေၾကာင္း” ျဖစ္သည္။
ဆရာေရႊမင္းသားသည္ အဆိုပါကာတြန္းျပပြဲသို႔ ျမန္မာ့စားနပ္ရိကၡာႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို ေရးဆြဲထားသည့္ ကာတြန္းရုပ္ေျပာင္ (၁ဝ)ခုကို တင္သြင္းျပသခြင့္ ရခဲ့ေလသည္။ ဆရာသည္ ယခုအခါ အႏုပညာေလာကသို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းလာခဲ့သည္မွာ သက္တမ္းရွည္ၾကာ လာသည္ႏွင့္အမွ် အေတြ႔အႀကဳံမ်ားလည္း အေတာ္ရင့္က်က္ ေနၿပီျဖစ္သည္။ အလုပ္ကိုလည္း အဆက္မျပတ္ လုပ္ကိုင္ေနရေပသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ဆရာ့ဆီသို႔ သြားေရာက္သည့္အခါတိုင္း ဆရာ့အား သရုပ္ေဖၚပန္းခ်ီ ေရးဆြဲေနလွ်င္ ေရးဆြဲ၊ မေရးဆြဲလွ်င္ ကာတြန္းရုပ္ေျပာင္ ေရးေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ဆရာ့ဇနီး၏ အမည္မွာ ေဒၚလွစိန္ျဖစ္ၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ ၊ ဘီးလူကြ်န္းသူျဖစ္သည္။ ဆရာႏွင့္ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္တြင္ အိမ္ေထာင္က်ကာ ေမာင္ႏိုင္ထြန္း၊ ေမာင္သီဟ၊ ေမာင္စည္သူ အမည္ရွိ သားသုံးဦးထြန္းကားခဲ့သည္။ သားသုံးေယာက္စလုံးသည္ ဆရာ့အေမႊဆက္ခံမည့္ အလားအလာရွိေနသည္။  သားႀကီး ေမာင္ႏိုင္ထြန္းႏွင့္ ေမာင္သီဟတို႔သည္ ယခုအခါ ယဥ္ေက်းမႈတကၠသိုလ္၌ ပန္းခ်ီအဓိကျဖင့္ ေက်ာင္းဆင္းျပီးေနာက္အႏုပညာေလာေလွ်ာက္လွမ္းလ်က္ရွိၿပီး သားအငယ္ဆုံးေမာင္စည္ သူသည္ ဆရာကဲ့သို႔ ကာတြန္းဆရာျဖစ္ရန္ ေလ့က်င့္ေရးဆြဲလွ်က္ ရွိသည္။ ဆရာသည္ အလုပ္ႏွင့္လက္ မျပတ္လုပ္ကိုင္ေနရေသာ္လည္း မိမိအားလပ္သည့္အခ်ိန္မွ ဖဲ့၍ ပန္းခ်ီဆရာ ဦးျမတ္ေအာင္ႏွင့္အတူ လွ်ပ္တစ္ျပက္ ကာတြန္းေရးဆြဲျခင္းႏွင့္ အေျခခံပန္းခ်ီ သင္တန္းကို မဂၤလာေတာင္ညႊန္႔ၿမိဳ႕နယ္၊ အမွတ္ ၇၇/၈၃၊ အခန္း ၅၂ တိုက္သစ္ (၆)လႊာ၊ မႏၱေလးလမ္းရွိ ဂုဏ္ရည္နည္းျပသင္တန္းခန္းမ၌ အပတ္စဥ္ စေန တနဂၤေႏြေန႔တိုင္း ၁၂း၃၀ မွ ၂း၃၀ အထိ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးခဲ့သည္။ သင္တန္းျဖစ္ေျမာက္ေရး အတြက္ အစစအရာရာ တာ၀န္ယူေပးခဲ့သူကား ကဗ်ာဆရာ ျမတ္ထိုက္ျဖစ္သည္။ ကိုျမက္ထိုက္အမည္ရင္းမွာ ကို၀င္းျမင့္ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ဤသင္တန္းမွ သင္တန္းသား ဘယ္ႏွစ္ေယာက္မွ် ထူးခြ်န္ေသာ ပညာရွင္မ်ား ေပၚထြက္လာမလဲဟု ေတြးေတာေနစဥ္….။ သင္တန္းမွဴးက ကြ်န္ေတာ္တို႔သင္တန္းက ေငြေၾကးကို အဓိကမထားပါဘူး။ အႏုပညာ မ်ိဳးဆက္သစ္ လူငယ္မ်ား ျပန္႔ပြားေရးကို ဦးတည္ၿပီး ဖြင့္လွစ္ထားပါတယ္။ သင္တန္းေၾကးကို လူတိုင္းတက္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားပါတယ္။ သင္တန္းကာလဟာ စုစုေပါင္း ရက္ေပါင္း ၆၀ ျဖစ္ၿပီး သင္တန္းေၾကးကေတာ့ ၂ လမွ က်ပ္တစ္ေထာင္ပဲ သတ္မွတ္ထားပါတယ္။ ပန္းတိုင္းပြင့္ၿပီး ပြင့္ေသာပန္းတိုင္း ေမႊးေစခ်င္တာကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔သုံးဦးစလုံးရဲ႕ ဆႏၵ အမွန္ပါပဲ ဟု ရွင္းျပသည္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ကာတြန္းဖခင္ႀကီး ေရႊကေလးက ဘယ္သူ႔ထိပ္ကိုမွ ပိတ္ေရာ့လို႔ ေမာင္မေဆာ္။ ဟုတ္တိုင္းဗ်ာ မွန္ရာေတြးလို႔ ေရးရပါေသာ္။ နာလုံးေတြ ေဖာ္ေအာင္ခါဗ်။ မည္သူဆဲ။ ေရႊတေလးမွာျဖင့္ ေၾကေအးတင္ ခါမဟူပ၊ ကမၻာသူ ဓါတ္မွန္ျပသည္သို႔၊ အမွားကို  အမွန္က်ေအာင္ဗ်ာ….ေရးရတာပဲ ဆိုၿပီး တစ္ခါက ေျပာဖူးပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္သေဘာထားကလည္း ဆရာ့၀ါဒနဲ႔ ထပ္တူထပ္မွ်ပါပဲ။ ခ်စ္သူမို႔လည္း မသာေစခ်င္ဘူး။ မုန္းသူမို႔လည္း မနာေစဘူး။ ခ်စ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ မုန္းသူပဲျဖစ္ျဖစ္ ဓမၼတာ သဘာ၀တၱၱတြင္  ေတြ႔ျမင္ရတဲ့အတိုင္း မွန္ရာကို ေရးဆြဲတင္ျပခ်င္တာပါပဲ။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ဆရာသည္ စိတ္ကူးအား ၊ဟာသအားေကာင္းသည့္ ကာတြန္းဆရာျဖစ္သလို ဆရာပန္းခ်ီကားမ်ားသည္ ျမန္မာမႈ ျမန္မာ့ဓေလ့စရိုက္မ်ား ထင္ဟပ္ေနသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆရာသည္ စြယ္စုံ ပညာရွင္တစ္ဦးအျဖစ္ တသီးတသန္႔ ရပ္တည္ေနသူျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕က ကာတြန္းပန္းခ်ီ ႏွစ္လီေရးစား ေရႊမင္းသား ဟု ပင္က်ီစယ္ေနာက္ေျပာင္တတ္ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ့္အျမင္တြင္ ဆရာသည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ေတြ႔စတုန္းကလိုပင္ က်န္းမာဆဲ အေရးသြက္လက္ဆဲပင္ ျဖစ္သည္။ ေရွ႕ဆက္၍လည္း ဆရာသည္ က်န္းမာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာျဖင့္ ဆရာ့အႏုပညာဘဝခရီးတြင္ ေအာင္ျမင္စြာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနမည္ကို ကြ်န္ေတာ္ အၾကြင္းမဲ့ ယုံၾကည္ေနမိပါေတာ့သည္။

(ဤ ေဆာင္းပါးအားျဖင့္ ဆရာ့အား နိ၀ါတ ဂါရ၀ျပဳလွ်က္)

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts