K ျငိမ္းခ်မ္း စာအုပ္စင္

K ၿငိမ္းခ်မ္း – ေႏြေနကို ျဖတ္ကူးလားတဲ့ကဗ်ာဆရာရဲ႕ေလျပည္

K ၿငိမ္းခ်မ္း – ေႏြေနကို ျဖတ္ကူးလားတဲ့ကဗ်ာဆရာရဲ႕ေလျပည္

(မိုးမခ) ဇန္န၀ါရီ ၁၇၊ ၂၀၁၉

ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလႀကီးဟာ မလိုလားအပ္တဲ့ ျပႆနာေပါင္းေသာင္း ေျခာက္ေထာင္နဲ႔ သပြတ္အူ ေရမွာ ေမ်ာေနသလိုျဖစ္ေနတာကို ျမင္ေတြ႔ေနရပါတယ္။ မလိုလားအပ္တဲ့ ၀ါက်ကိုသံုးရတာက အသြင္ကူးေျပာင္းေရးမွာ ႀကံဳေတြ႔ရတတ္တဲ့ စိန္ေခၚမႈ အားစမ္းမႈမ်ားမဟုတ္ဘဲ တမင္အကြက္ေရြ႕ေထာင္ေခ်ာက္ဆင္ မႈမ်ားအျဖစ္ခံစားသိရွိေနရ လို႔ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလို ဒီမိုကေရစီအသြင္ကူးေျပာင္းေရးသြားေနတဲ့ကာလမွာ ႏိုင္ငံေရး စီးပြားေရးဂယက္ေတြဟာ စာေပယဥ္ေက်းမႈမွာလည္း အနည္းနဲ႔အမ်ားလာေရာက္ရုိက္ခတ္ေနတာေတြကလည္း အထင္းသားႀကီးျဖစ္ေနလို႔ပါတယ္။ စာေရးဆရာတေယာက္ ျပန္/ ၀န္ျဖစ္ လာတဲ့အခါမွာ စာေပသမားေတြက ငါတို႔ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေရာင္ျခည္သန္းလာၿပီဆိုၿပီး ၀ိုင္းေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾက ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းေပါ့ ယခု သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း လံုးခ်င္းစာအုပ္ေတြပါ၀င္တဲ့ စာေပေလာကႀကီးဟာ အသက္ငင္ေနရံုမ ကဘဲ ဘယ္ေန႔ ေသမလဲေစာင့္ၾကည့္ေနရတဲ့ကာလႀကီးျဖစ္ေနတာ စာေပေလာကနဲ႔နီးစပ္သူတိုင္း သိေနၾကတာျဖစ္ပါတယ္။

ျပန္/၀န္ စာေရးဆရာကိုယ္တိုင္ စာေပဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေတြ မလုပ္ဖူးလားဆိုေတာ့လည္း လုပ္ေနတယ္လို႔ေျပာရမယ့္ အေျခအေန တခုမွာေတာ့ ရွိပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အနာနဲ႔ေဆး တျခားစီျဖစ္ေနတာကေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ဦးစီးထုတ္ခဲ့တဲ့ဂ်ာနယ္ႀကီး အပတ္စဥ္ ထြက္မလာေတာ့တာက သက္ေသပါပဲ။ ကိုယ့္ေလာက ကိုယ့္လူလက္ထက္မွ က်ဆံုးေနရတဲ့စာေပေလာကရယ္လို႔ ေႏြေခါင္ေခါင္ သစ္ပင္တပင္အျဖစ္ ေတြ႔ျမင္ေနရေတာ့တာပါပဲ။

ဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာ၊ မဂၢဇင္းေတြ အသက္ငင္ေနသေလာက္ လံုးခ်င္း(ကဗ်ာ၊ ၀တၳဳ၊ အက္ေဆးအပါအ၀င္)ေလာကကေတာ့ အနည္းငယ္ အသက္ရႈလို႔ရေနတာကို ျမင္ေတြ႔ရပါတယ္။ စာအုပ္တိုင္းကို မဆိုလိုေပမယ့္ တခ်ိဳ႕စာအုပ္ေတြအရင္းျပန္ရ အဲဒီ အရင္းေလးေတြနဲ႔ ေနာက္တအုပ္အတြက္ ေထာ့နင္းေထာ့နင္းေလွ်ာက္လွမ္းေနၾကရပါတယ္။

အဲဒီ ကူရာမဲ့ကာလႀကီးမွာမွ ကဗ်ာဆရာ မိုးဦးေဆြညိန္းရဲ႕ေႏြေနကိုျဖတ္တိုက္လာေသာ ေလျပည္ဆိုတဲ့စကားေျပစုစည္းမႈ စာအုပ္ငယ္ တအုပ္ထြက္ရွိလာပါတယ္။ လင္းသစ္ေရာင္စဥ္စာေပတိုက္က ထုတ္ေ၀ထားၿပီး ကဗ်ာဆရာသစၥာနီက ေလျပည္ တရားေခါင္းစဥ္နဲ႔ အမွာစကားပါးထားပါတယ္။

အက္ေဆးဆန္ဆန္ စကားေျပ၂၂ပုဒ္ ပါ၀င္ၿပီး ပါ၀င္တဲ့ စကားေျပမ်ားကေတာ့ လမ္းမကိုေက်ာခိုင္းသြားၾကသူမ်ား၊ အလင္း ေၾကြသံေအာက္မွာ၊ လူ႔ဘ၀နဲ႔ငါ့ျဒပ္စင္၊ အႏုပညာခ်ိန္း၊ ဆိုင္းဘုတ္မ်ားနဲ႔ေနထိုင္ျခင္း၊ အိမ္တစ္လံုးေဆာက္ၾကည့္ျခင္း၊ ငယ္ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈႏွင့္ အေဖ့ပံုရိပ္တစ္စြန္းတစ္စ၊ ေႏြေနကို ျဖတ္တိုက္လာေသာေလျပည္၊ အိပ္မက္မ်ားကို ေရာင္းစားေနရျခင္း၊ ကံတရားနဲ႔လူ႔မေနာ၊ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ေဆးမင္းေၾကာင္၊ လမ္း၌ေတြ႔ေသာ သစ္တစ္ပင္၊ ေရႊဂံုတိုင္ရယ္ ေရခဲဆိုင္ရယ္ ဇူလိုင္ရယ္၊ ပိုကာေဒါင္းျခင္း၊ ရန္ကုန္ကို စႊန္႔ခြာလိုျခင္း၊ ဖခင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ေပးစာ၊ နည္းပညာထြန္းကားလာမႈနဲ႔ စာဖတ္ျခင္း အေလ့အထံု၊ လူငယ္၊ ေခတ္ႏွင့္ ယံုၾကည္ရာ၊ အျပဳခံဖေယာင္းတံုးေလးေတြရဲ႕အနာဂတ္အေရး၊ အမိုက္တိုက္ေတြ မဆံုးတဲ့စရိုက္ ယဥ္ေက်းမႈေရခ်ိန္နဲ႔တိုးမိတဲ့အခိုက္၊ သူတစ္ပါး၏ ပါးစပ္၌ လမ္းဆံုးျခင္း၊ အေမ့ခံအလြမ္းမ်ားတို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ကဗ်ာဆရာ သစၥာနီရဲ႕အမွာစာမွာေတာ့ “သူ႔စကားေျပမ်ားတြင္ အေၾကာင္းအရာအစံုကို ေတြ႔ရသည္။ သူ႔လူငယ္ဘ၀အမွတ္ရခ်က္မ်ား၊ မိသားစုပံုရိပ္၊ အတိတ္ကာလ၊ ႏိုင္ငံေရး၊ သမီးအပါအ၀င္ အနာဂတ္ လူငယ္ ေတြအေပၚ ပူပန္စိတ္၊ ဘ၀ႏွင့္ရင္းကာရခဲ့သည့္ေတြးေတာဆင္ျခင္မႈမ်ား အေၾကာင္းအရာမထပ္၊ ပံုသ႑န္မထပ္၊ ရွည္လည္း မရွည္လ်ား တိုတိုတုတ္တုတ္ႏွင့္ပင္ ကိုယ္ေျပာခ်င္တာေတြကို ထိထိမိမိေျပာဆိုႏိုင္တာ ေတြ႔ရသည္။ သူ႔ဘ၀၊ သူ႔အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ပတ္သက္၍လည္း ပင္ပင္ပန္းပန္းအုတ္ခဲခြဲရသည့္ အလုပ္ၾကမ္းသမားဘ၀မွ ပိုကာဖဲသမားဘ၀အထိ မခၽြင္းမခ်န္တင္ျပထားသည္။” လို႔ထည့္သြင္းေရးသားထားပါတယ္။

ကိုယ့္ဘ၀အစံု ျဖတ္သန္းမႈေတြအေပၚ ျပန္လည္ေရးသားတင္ျပရာတြင္ ကမၻာ့စာေပေလာကမွာေတာ့ အေအာင္ျမင္ဆံုးကေတာ့ စာေရးဆရာႀကီး အားနက္ဟဲမင္းေ၀းျဖစ္ၿပီး ျမန္မာမွာေတာ့ စာေရးဆရာႀကီး ေမာင္သာရျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ေခတ္ကာလႀကီးကိုပဲ စာအေရးအသားအတတ္ပညာနဲ႔ လက္ကမခ်ခ်င္ေလာက္ေအာင္ စာမ်ားဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ၾကသူမ်ားျဖစ္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔လည္း ကဗ်ာဆရာ မိုးဦးေဆြညိန္းေျပာတဲ့ေလျပည္ကို ခံစားၾကည့္ၾကပါစို႔။ သာမန္ေလျပည္မဟုတ္ဘဲ ေႏြေနကို ျဖတ္လာခဲ့တဲ့ေလျပည္ေတြဆိုေတာ့လည္း အနည္းငယ္ေတာ့ ပူေလာင္အိုက္စပ္ေနမလား။ စိုးရိမ္စရာေတာ့ ရွိမည္မဟုတ္ပါ။ က်ေနာ္တို႔လူ႔အဖြဲ႔အစည္းဟာ အပူဒဏ္ကို ခါးစည္းခံႏိုင္ေနၾကတဲ့သူမ်ားလည္း ျဖစ္ေနလို႔ပါ။

ကဗ်ာဆရာတေယာက္ေရးထားတဲ့စကားေျပေတြဆိုေတာ့လည္း ကဗ်ာနံ႔ေတြပါ၀င္ေရာစပ္ေနတာကိုလည္း ဖတ္ရႈၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒါေတြဟာ တကယ့္လက္ေတြ႔ဘ၀ကိုျဖတ္ တိုက္လာတဲ့ ၀ါက်ေတြျဖစ္တယ္ဆိုတာကေတာ့ အထင္အရွားျဖစ္ပါတယ္။

“ေျဖရွင္းရလြယ္ကူသည့္ ပုစၦာမ်ားကိုပင္ ေ၀းေ၀းမွာ ထားခ်င္ေသာသူမ်ားႏွင့္ စကားေျပာရသည္မွာ ပင္ပန္းဆင္းရဲလွ၏။ တြန္းကန္တက္လာေသာေဒါသကို မ်ိဳမ်ိဳခ်ေနရတာ ပိုပင္ပန္းလွ၏။ ကၽြန္ေတာ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ဘာလုပ္ေနမွန္းမသိေသာ ဘာျဖစ္ခ်င္မွန္းမသိေသာသူေတြဟာ ပတ္ခ်ာလည္၀ိုင္းေနသည္။ သူတို႔ေတြ ဘာေၾကာင့္ ၿပိဳလဲေနၾကရသလဲ။ သူတို႔ကိုၾကည့္ရင္း တစ္ခါတစ္ရံေခါင္းမူးခ်င္လာသည္။ လူ႔အျဖစ္ဟာ ဘာလဲ။လူ႔ဘ၀ဟာ ဘာလဲ။

ေလာကဓံျမစ္ျပင္မွာ ျမဳပ္ခ်ည္တစ္ခါ နစ္ခ်ည္တစ္လွည့္နဲ႔ေပၚတယ္ဆိုတာ မရွိေလေတာ့ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးမွာ ကၽြန္ေတာ္လည္း အခ်ိန္အခိုက္အတန္႔မွ် ရႈံးနိမ့္တတ္ပါသည္။” (အလင္းေၾကြသံေအာက္မွာ မွ)

“အိပ္ဖို႔၊ စားဖို႔၊ ကာမဂုဏ္မွီ၀ဲဖို႔ဆိုတာေလာက္ပဲသိတဲ့ တိရစၦာန္ေတြမွာ အေတြးအေခၚ မရွိပါဘူး။ လူမွာပဲ ေတြးေခၚတတ္တဲ့ အသိဥာဏ္ရွိတာမို႔ သာၿပီးသားအခ်က္ကိုေလ်ာ့သြားေအာင္လုပ္ၾကရင္ ဘာေတြျဖစ္ ကုန္ၾကမလဲ။ ေက်ာခ်စရာတစ္ေနရာကို အသည္းအသန္ရွာေနရတဲ့ ၿမိဳ႕ႀကီးရဲ႕ဒုကၡနဲ႔ေတြ႔ေနရသူေတြအဖို႔ ဒီအေၾကာင္းေျပာေနရတာ အားနာစရာေကာင္းလွပါတယ္။ ေခတ္ႀကီးကလည္း သြားသုတ္သုတ္ စားသုတ္သုတ္ ေသသုတ္သုတ္ မဟုတ္လား။ ေဆးရံုလည္း ေဆးရံုမို႔၊ ရဲစခန္းလည္း ရဲစခန္းမို႔၊ သခ်ိၤဳင္းလည္း သခ်ိၤဳင္းမို႔ ႀကံဳရတဲ့အခါ အဲဒီေနရာေတြက လူေတြဟာ တစ္ေထရာတည္း တူေနၾကတယ္။ သိပ္ေတာ့လည္း အံ့ၾသစရာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ကို ေမြးေပးလိုက္တဲ့ ‘လက္သည္’က တစ္ေယာက္တည္းကိုး။”( လူ႔ဘ၀နဲ႔ငါ့ျဒပ္စင္ မွ)

“လူေတြဟာ ‘ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ မလုပ္ရတဲ့ ျပႆနာႏွင့္ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ မလုပ္ၾကတဲ့ ျပႆနာႏွစ္ခု’ၾကာမွာပဲ ရႈပ္ေထြးက်င္လည္ေနၾက၏။ ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္ ရႈပ္ေထြးေနၾကသလဲဆိုလွ်င္ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားသည္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ လူမွန္း တိရစၦာန္မွန္း ကြဲျပားစြာမသိေတာ့ေလာက္ေအာင္ပင္ ခ်ိဳ႕တဲ့ခ်ဴခ်ာသည့္ အဆင့္သို႔ေရာက္ရွိေနေလ၏။” ( အႏုပညာခ်ိန္း မွ)

“အျခားတိုင္းျပည္မ်ားတြင္ေတာ့ မသိ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္တြင္ ေခတ္စနစ္တစ္ခါေျပာင္းၿပီဆိုလွ်င္ ပထမဆံုးအလုပ္ျဖစ္ၾကသည္မွာ ဆိုင္းဘုတ္ေရးဆရာပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ၀န္ႀကီးဌာနကအစ လမ္းေဘးအမႈိက္မပံုရ ဆိုင္းဘုတ္အဆံုး အကုန္လိုက္ေျပာင္းၾကရသည္။ ထိုမွ ဌာနဆိုင္ရာအသီးသီး၏ လုပ္ငန္းရည္ရြယ္ခ်က္တို႔ ေဆာင္ပုဒ္တို႔ ေၾကြးေၾကာ္သံတို႔ စသည္ျဖင့္ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ အသစ္ေရးၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆိုင္းဘုတ္ဆရာမ်ား အလုပ္ျဖစ္ၾကသည္။” ( ဆိုင္းဘုတ္မ်ားနဲ႔ေနထိုင္ျခင္း မွ)

“ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ျဖင့္ အိမ္တစ္လံုး၏ အဓိပၸာယ္သည္ ေနေရးအတြက္ တစ္ခုတည္းဟု မယူဆပါ။ အိမ္တစ္လံုး၌ အႏုပညာပါရမည္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရား ပါရမည္။ အေတြးအေခၚ ပါရမည္ စသည္အားျဖင့္ ေႏြးေထြးသည့္ အလွဓာတ္မ်ားစြာ ထံုးမႊန္းေနသည္ဟု ယံုၾကည္မိသည္။ အိမ္ဟူသည္မွာ ရုပ္ပိုင္းသ႑ာန္သာမက စိတ္ပုိင္းသႏၱာန္ပါ ယွက္ႏြယ္ေနသည္ဟု အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။” (အိမ္တစ္လံုးေဆာက္ၾကည့္ျခင္း မွ)

“ထိုအိမ္ေလးေတြေပၚကေန ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပညာသင္ခဲ့ရတာေတြ အႏုပညာအလုပ္ေတြ လုပ္ခ်င္လာတဲ့ အစ္ကိုႀကီးရဲ႕ေက်ာင္းစာအုပ္ေတြ မိုးေရထဲ ၀ဲပ်ံက်သြားခဲ့တာေတြ ညဥ့္နက္တဲ့အခါ ေခ်ာင္းတဟြတ္ဟြတ္သံေတြ ထြက္က်လာေလ့ရွိသည့္ အိမ္ကေလးရဲ႕ပံုသ႑ာန္ေတြ စသည့္စသည့္ ပံုရိပ္ေတြကို ျမင္ေယာင္ရင္း အေဖ့၏ ေလာကဓံႏွင့္ စီးခ်င္းထိုးခဲ့ရပံုေတြကို သတိရမိပါသည္။ ထိုသို႔ျဖင့္ အေဖသည္ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ပံုသ႑ာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းေဆာက္ခဲ့ရသည့္ အိမ္ေလးေပၚ၌ပင္ အသက္သိပ္မႀကီးလွေသးသည့္ ၅၂ႏွစ္အရြယ္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ရသည္။ အိမ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ့္အေဖ၌ ပုစၦာေတြ ဘာေတြမ်ားရွိခဲ့ေလမလားလို႔ အခု ကိုယ္ပိုင္အိမ္ေလးတစ္လံုး ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ခြင့္ရွိမွ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးေနမိသည္။” (ငယ္ဘ၀ျဖတ္သန္းမႈႏွင့္ အေဖ့ပံုရိပ္တစ္စြန္းတစ္စ မွ)

စာအုပ္တအုပ္လုံးရဲ႕ေခါင္းစဥ္ျဖစ္တဲ့ ေႏြေနကို ျဖတ္တိုက္လာေသာေလျပည္မွာေတာ့ ကဗ်ာဆရာဟာ ပင့္သက္ေလပူေတြနဲ႔အတူ ေလာကကို ေမးခြန္းေတြထုတ္ထားတာကိုဖတ္ရႈရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တကယ့္အႏုပညာဆိုတဲ့အရာကို ခ်စ္မက္စြာဖန္တီးခဲ့ၾကသူေတြဟာ ဒုကၡေပါင္းစံုက တဖက္ ကိုယ့္အႏုပညာအတြက္ ရွင္သန္ရပ္တည္ဖို႔က တဖက္နဲ႔ တကယ္ပဲ မီး၀ိုင္းခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒါေတာင္ အဲဒီ သူတို႔ဖန္တီးခဲ့တဲ့ အႏုပညာကို ခံစားခ်စ္မက္သူေတြရွိဦးမွ။ ကဗ်ာဆရာေရာ ဒီအရာေတြကို ေရွာင္လြဲလို႔ ရခဲ့ပါ့မလား။

“ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ေတြ အလွ်ံပယ္ထြန္းကားေနတဲ့ ေႏြရာသီကို ခက္ခက္ခဲခဲျဖတ္သန္းေနရေတာ့ ေအးျမမယ့္သစ္ရိပ္ေတြကိုလိုက္ရွာမိတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အစိမ္းေရာင္ေတြကို လိုက္ရွာမိတယ္လို႔ဆိုရမယ္။ စိမ္းကားရင္ စိမ္းကားပါေစ အစိမ္းေရာင္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်စ္ၾကရေတာ့မယ္။ ကိုခင္၀မ္းေရ အစိမ္းေရာင္ေတြကို သံုးရေတာ့မယ္။ ေက်ာေကာ့ေနေအာင္ ခံေနရေပမဲ့ သဘာ၀တရားရဲ႕ျပဳန္းတီးမႈအေထြေထြကို လူသားေတြဟာ သတိတရနဲ႔ျပန္လည္ဆင္ျခင္ဖို႔ရာ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကပါေသးတယ္။ လူသားေတြကို အေရျပားနဲ႔အျခားေသာေရာဂါအေထြေထြေပးမယ့္ ခရမ္းလြန္ေရာင္ျခည္ကို ကာကြယ္ဖို႔အတြက္ အစိမ္းေရာင္ ကမၸ လာျပင္ႀကီး ျဖန္႔ခင္းေပးေတာ္မူပါ။ အလႅာလ္နဲ႔ေယရႈတို႔ထံမွာ ေတာင္းဆုျပဳမိေသာ္လည္း ေဂါတမဗုဒၶထံ၌မူ “ကၽြန္ုပ္တို႔လူသားမ်ားက ျပဳခဲ့ေသာေၾကာင့္ ပ်က္စီးယိုယြင္းခဲ့ရသည္ကို ကၽြန္ုပ္တို႔လူသားမ်ားကပင္ ျပန္ လည္ျပဳျပင္ဖာေထးျခင္း ျပဳရမည္”ဟု ၀န္ခံကတိေပးရေပမည္။ ဗုဒၶက ‘ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ’ဟု ေဟာၾကားခဲ့သည္ကို က်မ္းဂန္ေတြမွာ ဆိုထားသည္ မဟုတ္လား။”

က်ေနာ္တို႔ရဲ႕အမွားအယြင္းေတြကို သဘာ၀တရားႀကီးကေတာ့ ခြင့္လႊတ္ေက်ေအးေပးမွာ မဟုတ္တာက ေသခ်ာေနေသာေၾကာင့္ မည္သူေတြေၾကာင့္ျဖစ္ခဲ့သည္ျဖစ္ေစ က်ေနာ္တို႔ျပန္လည္ျဖည့္စြက္ စိုက္ပ်ိဳးမွသာလွ်င္ သဘာ၀တရားရဲ႕ဒဏ္ခတ္မႈကို မခံရမွာျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ကဗ်ာဆရာရဲ႕စကားေျပကိုဖတ္ရင္းရရွိလိုက္ပါတယ္။ က်န္တဲ့စာအုပ္ပါ အက္ေဆးမ်ားကို စာမ်က္ႏွာအခက္အခဲေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ ဆက္လက္ေဖာ္ျပဖို႔ မရေတာ့လို႔ ဒီမွာပဲ အဆံုးသတ္လိုက္ရပါတယ္။

အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆိုရရင္ စာအုပ္တအုပ္လံုးရဲ႕အက္ေဆးေတြဟာ ကဗ်ာဆရာ မိုးဦးေဆြညိန္း ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ဘ၀ထဲက တကယ့္လက္ရာမ်ားျဖစ္ၿပီး ရိုးသားမႈအတိနဲ႔ေလာကအေပၚ သူ႔အျမင္မ်ားကိုပါ ထည့္သြင္းေရးသား ထားတယ္။ ေလျပည္ဆိုေပမယ့္လည္း အလံုးစံုေအးျမမႈကို ရည္ညႊန္းထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေႏြေနကို ျဖတ္တိုက္လာရတာမို႔ ပူေလာင္အိုက္စပ္မႈေတြ စြတ္စိုေကာင္း စြတ္စိုေနပါလိမ့္မယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ယခုလိုစာအုပ္စာေစာင္ေတြ အက်အရႈံးမ်ားတဲ့ကာလမွာ အရဲစြန္႔ထုတ္ေ၀ထားတာမို႔ ျမည္းစမ္းၾကည့္ၾကဖို႔ ညႊန္းဆိုလိုက္ရပါတယ္။

စာေရးသူ- မိုးဦးေဆြညိန္း
စာအုပ္အမည္- ေႏြေနကို ျဖတ္တိုက္လာေသာ ေလျပည္
အမ်ိဳးအစား- စကားေျပ
ထုတ္ေ၀သည့္တိုက္- လင္းသစ္ေရာင္စဥ္
ထုတ္ေ၀သည့္ကာလ- ၂၀၁၈။ ႏို၀င္ဘာ
တန္ဖိုး-၂၀၀၀က်ပ္


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ
My Friend Tin Moe By Maung Swan Yi - Selection of MoeMaKa Articles

Similar Posts