ေမာင္စြမ္းရည္

Maung Swan Yi – Essay

မိခင္ဧရာ၀တီကို ကာကြယ္ၾကေလာ့
ေမာင္စြမ္းရည္
စက္တင္ဘာ ၂၄၊ ၂၀၁၃


အမိျမန္မာျပည္အေၾကာင္းကို ေျပာၾကမယ္ဆိုရင္ ဧရာ၀တီျမစ္ၾကီးအေၾကာင္း မပါလို႔ မျပီး။
ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ လူသားေတြ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း သို႔မဟုတ္ ျမန္မာျပည္တြင္းကို ျမန္မာလူမ်ဳိး တိုင္းရင္းသားေတြ ၀င္ေရာက္လာျခင္းဆိုတဲ့ သမိုင္းဟာ ဧရာ၀တီျမစ္ရိုးကို အေျခတည္ခဲ့ပါတယ္။ ဧရာ၀တီကို ဗဟိုျပဳခဲ့ပါတယ္။ တေကာင္း၊ သေရေခတၱရာ၊ ပုဂံ၊ အင္း၀၊ စစ္ကိုင္း၊ အမရပူရ၊ မႏၱေလး၊ ရန္ကုန္ …။ သမိုင္း၀င္ျမိဳ့ေတာ္ၾကီးေတြဟာ ဧရာ၀တီျမစ္မဟီကို ေခါင္းအုံးၾက၊ ေမးတင္ၾက၊ ခိုလႈံခဲ့ၾကပါတယ္။
ဧရာ၀တီျမစ္ေရကို ျမန္မာျပည္သားေတြ ေသာက္ခ်ဳိးခဲ့ၾကတယ္။ ဧရာ၀တီက ႏွစ္စဥ္ပို႔ခ် ဖန္တီးေပးတဲ့ ေျမဆီလႊာေတြေပၚမွာ စိုက္ပ်ဳိးတဲ့ ေကာက္ပဲသီးႏွံေတြက အဖူးအပြင့္ အသီးအႏွံေတြကို ျမန္မာျပည္သားေတြ ႏွစ္ေပါင္း ရာေထာင္ခ်ီျပီး စားသုံးခဲ့ၾကတယ္။ ဧရာ၀တီျမစ္၀ွမ္းမွာ တည္ေဆာက္တဲ့ တဲအိမ္ထီးနန္းေတြမွာ ျမန္မာျပည္သားေတြ ေနထိုင္အိပ္စက္ခဲ့ၾကတယ္။ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထုံးစံဆိုတာေတြလည္း ဧရာ၀တီျမစ္၀ွမ္းရဲ့ ေရေျမေတာေတာင္ေတြၾကားမွာပဲ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကတယ္။ ျမန္မာလူမ်ဳိး၊ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ ဧရာ၀တီလူမ်ဳိး၊ ဧရာ၀တီယဥ္ေက်းမႈပဲ မဟုတ္ပါလား။
ဧရာ၀တီျမစ္မဟီဟာ ငါတို႔ျမန္မာျပည္သားေတြရဲ့ မိခင္၊ ငါတို႔ဟာ ဧရာ၀တီျမစ္မဟီရဲ့ သားသမီး၊ ဧရာ၀တီဒဏ္ရာရတယ္ဆိုရင္ ငါတို႔မိခင္ ဒဏ္ရာရတာပဲ။ ဧရာ၀တီနာၾကင္ရင္ ငါတို႔မိခင္ နာၾကင္တာပဲ။ ဧရာ၀တီမရွိရင္ ငါတို႔မိခင္ မရွိေတာ့ဘူး။ ငါတို႔တေတြ မိဘမဲ့ ျဖစ္ျပီေပါ့။ ငါတို႔ ဘ၀ပ်က္ျပီ။ ငါတို႔အားထား ခိုလႈံရာ ကင္းမဲ့ျပီ။ ငါတို႔ စပါးက်ီ ေပါက္ျပီ။ ငါတို႔လယ္ယာကိုင္းကၽြန္းေတြ အကုန္ေကာျပီး၊ ေတာၾကီးကႏၱာရ ျဖစ္ျပီ။
ငါတို႔တေတြ ဘ၀မပ်က္ေအာင္ ငါတို႔မိခင္ကို ကာကြယ္ၾကရမယ္။ ‘တို႔ေျမၾကီးမို႔ ကာကြယ္မေလ’ ဆိုတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံသီခ်င္းကို ငါတို႔ငယ္ငယ္တုန္းက နားလွ်ံေအာင္ ၾကားလာခဲ့ရတယ္’။ ‘ကုန္းတပ္၊ ေရတပ္၊ ေလတပ္ေတြ’ က ‘စည္းလုံးေပါင္းစုျပီး ကာကြယ္ၾကမယ္’ လို႔ က်ဳးရင့္တယ္။ ဟုတ္တယ္။ ကုန္းတပ္၊ ေရတပ္၊ ေလတပ္ေတြေရာ၊ ေတာင္သူလယ္သမား၊ အလုပ္သမားေတြေရာ၊ ၀တၳဳေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ သတင္းစာဆရာေတြေရာ၊ ပန္းခ်ီဆရာ၊ ဂီတဆရာေတြေရာ၊ ကေခ်သည္ေတြ၊ သဘင္သည္ေတြေရာ၊ လွည္းေန ေလွေအာင္း၊ ဂူေက်ာင္း၊ ဇရပ္၊ ထီးနန္း၊ မ႑ပ္ပါမက်န္ အားလုံး ျပည္သူေတြမွာ တာ၀န္ရွိတယ္။ မိခင္ဧရာ၀တီကို ျမန္မာျပည္သားအားလုံး စုေပါင္း ကာကြယ္ၾကရေပမယ္။
“ငါတို႔တိုင္းျပည္၊ ငါတို႔ဧရာ၀တီကို ငါတို႔ကာကြယ္ရမယ္”
ဆိုတဲ့ အသိတရားဟာ ဘယ္ကလာသလဲ။ ဒီတိုင္းျပည္၊ ဒီေရ၊ ဒီေျမဟာ ငါတို႔ေမြးဖြားရာေနရာ၊ ငါတို႔စားေသာက္ရာအရပ္၊ ငါတို႔ပိုင္ဆိုင္ရာေဒသျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အသိတရားက ဆင္းသက္လာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ‘ဒါတို႔ေျပ၊ ဒါတို႔ေျမ၊ ဒါငါတို႔ေျပ’ လို႔ အားနဲ႔ မာန္နဲ႔ ေၾကြးေၾကာ္၀င့္ၾကြားႏိုင္ခဲ့ၾကတယ္။
‘ဒီေျမ ဒီေရဟာ ငါတို႔ပိုင္တာပဲ” ဆိုျပီး ငါတို႔က မဲ့ရြဲ႔၊ ျဖတ္ေတာက္၊ ထိုးေဖာက္၊ ျဖဳိဖ်က္ ေရာင္းခ်၊ ငွားရမ္း၊ ေပါင္ႏွံ၊ စားေသာက္ပစ္လို႔ မရေပဘူး။ မသိေအာင္တမ်ဳိး၊ တိုးတိုးတဖုံ၊ က်ယ္က်ယ္တနည္း လက္လႊဲ ျဖဳန္းတီးပစ္လို႔ မျဖစ္စေကာင္းေပဘူး။
ေရေျမနဲ႔တကြ ျပည္သူေတြကုိ အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔၊ ကာကြယ္ဖို႔၊ ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ဆိုတဲ့ အာဏာ(မဟာတာ၀န္) ဟာ ျပည္သူေတြဆီက ဆင္း သက္လာရမွာ ျဖစ္သလို၊ ျပည္သူေတြရဲ့ ေရေျမေတာေတာင္ ဘ႑ာေတြကို ငွားယမ္း၊ ေရာင္းခ်၊ ေပါင္ႏွံတယ္ဆိုတဲ့ အခြင့္အေရးဟာ လည္း ျပည္သူေတြဆီက လာရပါတယ္။ ဘယ္သူေတြဆီက ဘယ္လိုအက်ဳိးအျမတ္ေတြ ရျပီး၊ ျပည္သူေတြက ဘယ္လိုအက်ဳိးအျမတ္ ခံစားရမယ္ဆိုတာလည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ရွိရပါမယ္။ ျပည္သူေတြလည္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ဘာမွ မသိရ၊ ဘာအက်ဳိးအျမတ္မွလည္း မခံစားရဘူး ဆုိရင္ ဒီကိစၥဟာ သဘာ၀က်တဲ့ကိစၥ၊ တရားမွ်တတဲ့ လုပ္ရပ္မဟုတ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ တခုခုေတာ့ မွားေနျပီ။ ဒါမွမဟုတ္ အားလုံး မွားေနျပီလား။ ဒီလိုအႏၱရာယ္ကၾကဳံေနျပီ ဆိုရင္ တာ၀န္ရွိသူေတြက ကာကြယ္ရပါမယ္။
မိခင္ဧရာ၀တီ အႏၱရာယ္ ရွိေနျပီ။
မိခင္ဧရာ၀တီကို ကာကြယ္ေရးဆိုတဲ့ အေရးေတာ္ပုံၾကီး ၾကဳံေတြ႔ေနရပါျပီ။ ‘ကာကြယ္ေရး’ ဆိုတာ စစ္ဗိုလ္၊ စစ္သား၊ ရဲဗိုလ္၊ ရဲသားေတြမွာ တာ၀န္ရွိသလို၊ ေတာင္သူလယ္သမား၊ အလုပ္သမား၊ ရဟန္းရွင္လူ၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူ၊ ျပည္သူအားလုံးမွာ တာ၀န္ရွိပါတယ္။ အႏုပညာရွင္အေပါင္းနဲ႔တကြ ကဗ်ာဆရာေတြမွာလည္း တာ၀န္ရွိပါတယ္။
ဆရာၾကီးသခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းအစ ဒဂုန္တာရာ၊ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြအလယ္ တင္မိုး၊ ၾကည္ေအာင္အဆုံး ကဗ်ာဆရာေတြဟာ သူ႔ေခတ္နဲ႔သူ တာ၀န္ေက်ခဲ့ၾကေပတယ္။ မ်က္ေမွာက္ကဗ်ာဆရာ ၾကီး ငယ္ ရြယ္ လတ္တို႔ကလည္း ကဗ်ာလက္နက္ကို စြဲကိုင္ျပီး မိခင္ဧရာ၀တီရဲ့ အႏၱရာယ္ကို ကာကြယ္ၾကရမယ္။
‘မိခင္ဧရာ၀တီကို ငါတို႔ ကာကြယ္ၾကစို႔’

ေမာင္စြမ္းရည္၊ စက္တင္ဘာ ၂၀၊ ၂၀၁၃

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts