သန္း၀င္းလႈိင္

သန္း၀င္းလႈိင္ – ဆရာျမတ္ထန္ (သုုိ႔မဟုုတ္) ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္း၏ ဥယ်ာဥ္မွဴး

ဆရာျမတ္ထန္ သို႔မဟုတ္ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္း၏ ဥယ်ာဥ္မွဴး
သန္းဝင္းလႈိင္
ဒီဇင္ဘာ ၁၄၊ ၂၀၁၃

ကြ်န္ေတာ္သည္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးတင္ေမာင္ သို႔မဟုတ္ ဆရာျမတ္ထန္ကို ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္း မထုတ္ေဝခင္ကပင္ သိကြ်မ္းခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္ အမွတ္မမွားပါက ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းကို  ၁၉၈၄ခု၊ ၾသဂုတ္လတြင္ စတင္ထုတ္ေဝသည္ဟု ထင္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္အား ဆရာျမတ္ထန္ႏွင့္ စတင္မိတ္ဆက္ေပးသူမွာ ကြယ္လြန္သူ ဆရာလင္းယုန္ေမာင္ေမာင္ ျဖစ္သည္။ မိတ္ဆက္ေပးသည့္ ေနရာမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ဗိုလ္တေထာင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ၄၇လမ္း၊ အမွတ္ ၁၈ဝရွိ ခ်င္းတြင္းစာေပတိုက္တြင္ ျဖစ္သည္။ ထိုစဥ္က ခ်င္းတြင္းစာေပတိုက္တြင္ ဆရာလင္းယုန္ေမာင္ေမာင္၏ ‘ဟိုခ်ီမင္း’၊ ဆရာတိုက္စိုး၏ ‘ဂ်ဴဗလီေဟာ ျမင္ကြင္း’၊ ဆရာျမတ္ထန္၏ ‘ေတာင္ျပာတန္းမွာ ပြင့္ေသာပန္း’၊ ‘ၿပံဳးလ’ဲ့၊ ‘ေမွ်ာ္ရပါေသာ္ေကာ ျမသီတာ’၊ ‘လြမ္းေတးကိုသိသာ သီပါေလေတာ့’ စသည့္ စာအုပ္မ်ားကို ထုတ္ေဝျဖန္႔ခ်ိလ်က္ရွိသည္။
ဗိုလ္မွဴးႀကီးတင္ေမာင္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႔က ႏႈတ္က်ိဳးကာ ‘ဗိုလ္မွဴး’ ဟုပင္ ေခၚၾကသည္။ ဗုိလ္မွဴးႏွင့္ မသိ၊ မေတြ႕ခင္ကာလက ‘ဗိုလ္မွဴးႀကီး’ ဟူေသာ အရွိန္အဝါ ဂုဏ္ျဒပ္ေၾကာင့္ ခပ္တည္တည္ ခပ္တန္းတန္းေနမည္ဟု ကြ်န္ေတာ္အေနႏွင့္ ထင္ခဲ့မိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဗိုလ္မွဴးႏွင့္ လက္ပြန္းတတည္း ရင္းႏွီးစြာ ေျပာဆိုဆက္ဆံရေသာအခါမွ အထင္ႏွင့္အျမင္မွာ တျခားစီျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။
ဗိုလ္မွဴးသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို စာေရးဆရာ ေပါက္စကေလးမ်ားကို ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပး၍ အားေပးကူညီသည္။ ထုတ္ေဝခဲ့သမွ် ဗိုလ္မွဴး၏ စာအုပ္တိုင္းကိုလည္း ကြ်န္ေတာ့္အား လက္မွတ္ေရးထိုး၍ ေမတၱာလက္ေဆာင္ ေပးေလ့ရွိသည္။ ကြ်န္ေတာ္လိုခ်င္ေသာ စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ႀကံဳလွ်င္ႀကံဳသလို ဝယ္ေပးခဲ့သည္။ ထို႔ျပင္ ကြ်န္ေတာ္ေရးသားထားေသာ ေဆာင္းပါးအတိုအထြာေလးမ်ားကိုလည္း ျပဳျပင္တည္းျဖတ္ေပး၍ လမ္းညႊန္ျပသေပးသည္။

ထိုစဥ္က ကြ်န္ေတာ္သည္ သင့္ဘဝမဂၢဇင္း၊ တိုင္းရင္းေမဂ်ာနယ္၊ ေသာၾကာစာေစာင္၊ ဒို႔ေက်ာင္းသားစာေစာင္တို႔၌ ႀကိဳးၾကားႀကိဳးၾကား စာတိုေပစေလးမ်ား ေရးသားလ်က္ရွိသည္။ 
ဗိုလ္မွဴးသည္ အသားျဖဴျဖဴ၊ခႏၶာကိုယ္ သြယ္သြယ္ႏွင့္ ဥပတိ႐ုပ္ေျဖာင့္၍ မ်က္ႏွာထားခ်ိဳသည္။ စစ္သားပီသေသာ ႐ုပ္လကၡဏာရွိေသာ္လည္း စကားေျပာရာတြင္ တိုးညင္းညင္သာလွသည္။ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ ဗိုလ္မွဴးမွာ သားအဖအရြယ္ျဖစ္ေသာ္လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို လူငယ္မ်ားႏွင့္ စကားေျပာရာတြင္ ဗိုလ္မွဴးသည္ ‘ခင္ဗ်ား’၊ ‘ကြ်န္ေတာ္’ ဟူေသာ နာမ္စားမ်ားကိုသာ အသံုးမ်ားသည္။ ဗိုလ္မွဴး၏ ထူးျခားခ်က္မွာ ဟာသဥာဏ္ရႊင္ျခင္းပင္။ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာႀကီးငယ္မေရြး အားလံုးကို ညီအစ္ကိုခ်င္းတမွ် ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာ ဆက္ဆံသည္။ စာေပေလာက၌လည္း ေမြ႔ေလ်ာ္ေနပံုရသည္။ စာေရးဆရာတို႔၏ အခက္အခဲကိုလည္း ဗိုလ္မွဴးသည္ သူတတ္ႏိုင္သမွ် အၿမဲအကူအညီေပးေလ့ ရွိသည္။ ထိုအခ်က္ကေလးမ်ားေၾကာင့္လည္း အားလံုးကို သူ႔ကို ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္သည္ ဗိုလ္မွဴးကို အနီးကပ္ထိေတြ႔ ဆက္ဆံရေသာအခါမွစ၍ တစ္စတစ္စ တိုး၍ ေလးစားၾကည္ညိဳ ခ်စ္ခင္လာခဲ့မိသည္။
သို႔ကလို ခ်င္းတြင္းစာေပတိုက္သို႔ အဝင္အထြက္မ်ားလာရာမွ ဗိုလ္မွဴးႏွင့္ပို၍ ခင္မင္ရင္းႏွီးခဲ့ၿပီး သံေယာဇဥ္တြယ္လာခဲ့မိသည္။ ထို႔ေနာက္ ကြ်န္ေတာ္သည္ ‘စာဆိုႏွင့္ သူ႔အဆို’ စာအုပ္ကေလး တစ္အုပ္ ထုတ္ေဝရန္အတြက္ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာမ်ား၏ သူတို႔၏ စာေပအေပၚ အေတြးအျမင္ေလးမ်ားကို စုေဆာင္းလ်က္ရွိရာ ဗိုလ္မွဴးကိုလည္း စာေပအေပၚ သူ႔အေတြးအျမင္စာမူတစ္ခုကို ေရးေပးဘို႔ ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။ ဗိုလ္မွဴးသည္ ခ်က္ခ်င္းကတိေပး၍ တရက္ႏွစ္ရက္အတြင္း အၿပီးေရးသားေပးခဲ့သည္။ ဗိုလ္မွဴး၏စာေပ အေပၚအေတြးအျမင္ကား ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္သည္။
‘စာဆိုႏွင့္ သူ႔အဆိုအမိန္႔’ကို ေရးေပးပါလို႔ ဆိုလာသည္။ ႀကီးက်ယ္လြန္းပါသည္။
ကိုယ့္မွာ အဆိုအမိန္႔ ေပးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အရည္အခ်င္းရွိမရွိ။ အဲဒါကို စဥ္းစားမိေတာ့ လက္တြန္႔မိရပါသည္။ သို႔ေပမယ့္ တစ္ခုခုေတာ့ ေရးမွ –
ေရးစရာေတြက မ်ားလွသည္။
သို႔ေပမယ့္ စာေရးဆရာ အမည္ခံေနသူမို႔ စာေပအေၾကာင္းထဲက တစ္ခုခုကိုပဲ ေရးသင့္သည္ဟု ထင္သည္။
ဒီလိုဆိုျပန္ေတာ့ စာေပအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ သိသည္က ဝိုးတဝါး။
ျမတ္ထန္သည္ စာေပပညာရွင္ တစ္ဆူမဟုတ္ပါ။
အဲဒီလို ခြဲခဲြျခားျခား ေျပာရတာကေတာ့ ထိုအခ်က္ကို အခ်ိဳ႕တို႔က လြဲမွားစြာ ယူဆေနၾကသည္လို႔ ထင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ 
ကြ်န္ေတာ္တို႔လို ဝတၳဳေရးဆရာေတြကို ပညာရွင္ႀကီးေတြ ေအာက္ေမ့ၿပီး စာဆိုေတာ္ရာသီမွာ ေလးေလးစားစား ဖိတ္မႏၱကျပဳၾကသည္။ မီးရထားအထက္တန္းတြဲႀကီးမ်ားျဖင့္တစ္မ်ိဳး၊ ေလယာဥ္ပ်ံျဖစ္တစ္ဖံု၊ ေမာ္ေတာ္ကားေတြျဖင့္တစ္နည္းပင့္ေဆာင္သြားၾကသည္။ၿမိဳ႕နယ္ကိုေရာက္ေတာ့ အိမ္ႀကီးအိမ္ေကာင္းတို႔တြင္ တင္ၾကသည္။ ဆီဦးေထာပတ္တို႔ျဖင့္ ျပြမ္းေသာ နတ္သုဒၶါတမွ် စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္တို႔ျဖင့္ လိုေလေသးမရွိ ဧည့္ခံေကြ်းေမြးၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အေဖ်ာ္ယမကာမ်ားပင္ ပါလိုက္ေသး။
ကြ်န္ေတာ္တို႔က အဲ့ဒီမွာ ဘာေတြမ်ား ဆိုခဲ့၊ မိန္႔ခဲ့ၾကပါသလဲ။ အမ်ားသိေတာ္မူၾကတဲ့အတိုင္း တကယ့္စာေပပညာရွင္ႀကီးမ်ား အနည္းငယ္မွအပ၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ပရိသတ္မၿငီး ေငြ႔ၾကေစဖို႔၊ မပ်င္းၾကေစဖို႔ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ကေလးေတြကို ညႇပ္ၾကရသည္။ တစ္ခါတေလ သီခ်င္းကေလးမ်ားကိုပင္ သီဆိုျပခဲ့ၾကသည္။ က်န္တာကေတာ့ ဟိုအေၾကာင္း သည္အေၾကာင္း။ ကံေကာင္းရင္ျဖင့္ သိမွတ္စရာကေလးေတြ ၾကိဳးၾကားၾကိဳးၾကား ပါတတ္သည္ေပါ့။
ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ တျခားလည္း မေျပာတတ္လို႔မို႔၊ ကြ်န္ေတာ္သိတဲ့ ကြ်န္ေတာ့္စာအုပ္မ်ား အေၾကာင္းကိုပဲ ေျပာသည္။
ဘယ္ဝတၳဳက ဘယ္လိုစတင္ေပါက္ဖြားလာသည္။ ဘယ္လိုရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ေရးသည္။
မွန္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဝတၳဳေရးေနၾကသူေတြသည္ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ကိုရဖို႔ အခ်ိန္မ်ားစြာယူၿပီး စဥ္းစားၾကရသည္။ ရျပန္ေတာ့ အဖက္ဖက္မွ အဖန္ဖန္စိစစ္၏။ ၿပီးမွ ကေလာင္ကို ကုိင္ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ အဲ့ဒီလိုပဲ ေရးတတ္ပါသည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရ႕ဲ ပတ္ဝန္းက်င္၌ ေပၚေပါက္ေနေသာ ျပႆနာတစ္ရပ္ကို တင္ျပခ်င္လို႔ ေရးသည္။ သည့္ထက္မပိုပါ။
ယင္းေနာက္ ဆရာေအာင္ျပည့္ႏွင့္ ပူးတြဲ၍ ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္း အမွတ္ ၁ ကို ၁၉၈၄ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လတြင္ စတင္ထုတ္ေဝသည္။
ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္မွာ ဆရာျမတ္ထန္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမွာ ဦးသိန္းလြင္ျဖစ္ၿပီး တာဝန္ခံအယ္ဒီတာမွာ ဆရာေအာင္ျပည့္ ျဖစ္သည္။
ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္းမွာ အေရာင္စံု၊ အေသြးစံု၊ လက္ရာစံု၊ အႏွစ္သာရစံု၊ အေၾကာင္းအရာစံု ျဖစ္သည္။ ဗိုလ္မွဴးသည္ သူပ်ိဳးေထာင္ခဲ့ေသာ ခ်ယ္ရီ မဂၢဇင္းကို ‘အေကာင္းတကာ့စံု’ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ျဖစ္ေအာင္ အဆင့္ဆင့္တိုး၍ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ေနဆဲ ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းအမွတ္ ၅၁ကို ထုတ္ေဝရန္ ျပင္ဆင္ေနစဥ္မွာပင္ ရုတ္တရက္ နာမက်န္းျဖစ္ကာ ၁၉၈၈ခု၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၅ရက္ေန႔တြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌ ကြယ္လြန္သြားခဲ့သည္။ သူေမြ႕ေလ်ာ္ေသာ စာေပေလာကႏွင့္ ရင္းႏွီးခင္မင္သူ အားလံုးကုိ လက္တြဲျဖဳတ္ကာ စိတ္ခ်လက္ခ် ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာသြားခဲ့ေလၿပီ။
ဗိုလ္မွဴးကြယ္လြန္သြားၿပီးေနာက္ ဗိုလ္မွဴး၏ ဘဝအတၳဳပၸတၱိအက်ဥ္းကို ျပန္လည္ေစာင္းငဲ့၍ ကြ်န္ေတာ္ ေတြးျမင္ၾကည့္လိုက္မိသည္။
ဗိုလ္မွဴးကို ၁၉၂ဝျပည့္ႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁ရက္ေန႔တြင္ အဖ ဦးစံေဖ၊ အမိ ေဒၚေဇာ္တို႔မွ ဖြားျမင္ခဲ့သည္။ အမည္ရင္းမွာ ဦးတင္ေမာင္ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္စိန္ေပါ (ယခု အထက (၆) ဗိုလ္တေထာင္) ေက်ာင္းမွ ၁ဝတန္းေအာင္ၿပီးေနာက္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၌ (ဥပေဒသိပၸံ အထက္တန္း) တက္ေရာက္ခဲ့သည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွာပင္ ဘူမိေဗဒဘာသာရပ္ျဖင့္ ဒုတိယႏွစ္ သင္တန္းသားအျဖစ္ သင္ၾကားေနဆဲ ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီး ျဖစ္ပြားလာ၍ ဗမာ့လြတ္လပ္ေရးတပ္မေတာ္ (ဘီအိုင္ေအ)သို႔ ဝင္ခဲ့သည္။
ဒုတိယကမာၻစစ္အတြင္း ဗမာ့လြတ္လပ္ေရး တပ္မေတာ္တြင္ လည္းေကာင္း၊ ဗမာ့ကာကြယ္ေရး တပ္မေတာ္ (ဘီအုိင္ေအ)တြင္ လည္းေကာင္း တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သည္။
ထို႔ေနာက္ ၁၉၄၂ခုတြင္ မဂၤလာဒံုရွိ ဗိုလ္သင္တန္း ပထမပတ္သို႔ တက္ေရာက္ၿပီး၊ ၁၉၄၃ခုႏွစ္တြင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံ ဘုရင့္စစ္တကၠသိုလ္၊ ဂ်ပန္စစ္ပညာသင္ေက်ာင္းသို႔ ဆက္လက္တက္ေရာက္ခဲ့ရသည္။ ယင္းေနာက္ ဗမာ့တပ္မေတာ္တြင္ ဆက္လက္အမႈထမ္းခဲ့ရာ ၁၉၅၁ခုႏွစ္တြင္ ဗိုလ္သင္တန္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးအျဖစ္ အမႈထမ္းခဲ့ရၿပီး၊ ၁၉၅၂ခုတြင္ အဂၤလန္ျပည္၊ လန္ဒန္ၿမိဳ႕သို႔ စစ္သံမွဴးအျဖစ္ ၄ႏွစ္ခန္႔ သြားေရာက္ အမႈထမ္းခဲ့ရသည္။
တစ္ဖန္ ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ ၁၉၅၅ခုႏွစ္တြင္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာေသာအခါ တပ္မဟာ (၇) ျမစ္ႀကီးနား၊ တပ္မဟာ (၃) ဘားအံ၊ တပ္မဟာ (၉) က်ိဳင္းတံု၊ တပ္မဟာ (၁၂) မအူပင္တို႔တြင္ တပ္မဟာမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းခဲ့သည္။
၁၉၆၀ျပည့္ႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရက စည္သူဘြဲ႕ခ်ီးျမႇင့္ေပးအပ္သည္။ ၁၉၆၁ခုတြင္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးအဆင့္ျမင့္ တပ္မဟာမွဴး၊ တပ္မဟာ (၁၂) တပ္မင္းအျဖစ္မွ အၿငိမ္းစားယူခဲ့သည္။
အၿငိမ္းစားယူၿပီးေနာက္ ေတာင္ႀကီးၿမိဳ႕တြင္ေနကာ စာေရးျခင္း၊ စာဖတ္ျခင္း၊ ဓါတ္ပံု႐ိုက္ျခင္း၊ ပန္းခ်ီဆြဲျခင္းတို႔ျဖင့္ ေမြ႔ေလ်ာ္ေနရာက စာေပေလာကသို႔ တစ္စတစ္စ အေျခခ်လာခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ စာေပေလာကသို႔ ‘ျမတ္ထန’္ ကေလာင္ အမည္ခံ၍ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည္။
လူသတ္ရဲတိုင္း၊ အေသခံရဲတိုင္း သတၱိမေခၚႏိုင္သကဲ့သို႔ မိမိစြဲလမ္းတပ္မက္သူတစ္ဦး၏ အခ်စ္ကို အႏိုင့္အထက္ လုယက္တိုက္ခိုက္ရယူျခင္းကို သတၱိဟု မေခၚထိုက္၊ သတၱိဟူသည္မွာ မြန္ျမတ္ေသာ ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့ေသာ စစ္မွန္ေသာ၊ သန္႔စင္ေသာ အက်င့္အႀကံသာလွ်င္ ျဖစ္ထိုက္သည္။ မည္သို႔ မြန္ျမတ္ရမည္၊ မည္သို႔ ကိုယ္က်ိဳး မငဲ့ရမည္၊ မည္သို႔ စစ္မွန္ရမည္၊ မည္သို႔ သန္႔စင္ရမည္တို႔ကို ဗမာ့တပ္မေတာ္ေဆးတပ္မွ ဆရာဝန္ ဗိုလ္ႀကီးသက္မြန္ႏွင့္ ခင္ခင္ေလးတို႔အား မ႑ိဳင္ျပဳ၍ ဇာတ္အိမ္ဖြဲ႕ကာ သားသမီးေကာင္း၊ ေယာက္်ားေကာင္း၊ ေဆးဝန္ထမ္းေကာင္းပီသသည့္ အမ်ိဳးသားႏွင့္ လိမၼာေရးျခားရွိ၍ သစၥာရွိ မိန္းမေကာင္းပီသေသာ အမ်ိဳးသမီးတုိ႔၏ စစ္မွန္ေသာေမတၱာကို ေရးဖြဲ႕ထားသည္။ ‘ေႏွာင္းတေျမ့ေျမ့’ ဝတၳဳရွည္ျဖင့္ ၁၉၆၉ခုႏွစ္အတြက္ စာေပဗိမာန္စာမူ ဝတၳဳရွည္ ပထမဆုကို ဆြတ္ခူးရရွိခဲ့သည္။ ထိုစာမူကို ၁၉၇ဝျပည့္ႏွစ္တြင္ စာအုပ္အျဖစ္ စာေပဗိမာန္အဖြဲ႕က ႐ိုက္ႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ျမတ္ထန္ ကေလာင္အမည္သည္ စာေပေလာက၌ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလာခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ဗိုလ္မွဴး၏ ပထမဆံုး ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခံရသည့္စာမူမွာ ၁၉၃၉ခုႏွစ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘဝက ေရးခဲ့ေသာ ဝတၳဳတိုျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဝတၳဳတို႔ကို ဒီးဒုတ္ ဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပခံရသည္။ တပ္မေတာ္သားဘဝ တစ္ေလွ်ာက္တြင္လည္း ေဆာင္းပါး၊ ဝတၳဳ၊ စာတိုေပစမ်ား အခါအားေလ်ာ္စြာ ေရးခဲ့ေသးသည္။
ျမတ္ထန္ကေလာင္အမည္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့ေသာ ဗိုလ္မွဴး၏ ဝတၳဳမ်ားမွာ
(၁) ေႏွာင္းတေျမ့ေျမ့ (၁၉၇၀)
(၂) မုန္းသည္ ၿပံဳးသည္ ခ်စ္ရပါသည္ (၁၉၇၀)
(၃) ေႏွာင္ႀကိဳးငယ္ ငင္ေသာေၾကာင့္ (၁၉၇၂) (၁၉၇၇)
(၄) ၾကင္နာပါတယ္ ေမာင့္ကို (၁၉၇၂)
(၅) သူတို႔ဘဝ၊ သူတို႔ရ႕ဲ အလွ (၁၉၇၂)
(၆) ဘဝဇာတ္ေၾကာင္း ႏွင္ပါေလဦး (၁၉၇၃)
(၇) မမေကသီ (၁၉၇၃)
(၈) ေမတၱာစမ္းႏွင့္ ပန္းအေၾကြ (၁၉၇၃)
(၉) ျပန္မေျပာခ်င္ေသာ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ (၁၉၇၄)
(၁၀) မေမႊးေသာပန္း (၁၉၇၅)
(၁၁) ခ်စ္ေသာမမ (၁၉၇၅)
(၁၂) ေမာင္နဲ႔သာဆိုရင္ (၁၉၇၅)
(၁၃) လိႈင္းပုတ္သံ (၁၉၇၆)
(၁၄) ေသြမဖယ္ ေရႊႏြယ္႐ိုးရယ္ (၁၉၇၇)
(၁၅) စပယ္ျဖဴ ပန္သူႏွင့္ေလး (၁၉၇၈)
(၁၆) ေတာင္ျပာတန္းမွာ ပြင့္ေသာပန္း (၁၉၇၈)
(၁၇) ၿပံဳးလဲ့ (၁၉၇၈)
(၁၈) ေမွ်ာ္ရပါေသာ္ေကာ ျမသီတာ (၁၉၇၉)
(၁၉) လြမ္းေတးကိုသာ သီပါေလေတာ့ (၁၉၇၉)
(၂၀) ၾကင္နာပါတယ္ ေမာင့္ကို (၁၉၇၉)
(၂၁) ႏွင္းေတြေဝတုန္းက (၁၉၇၉) (ဗညားေအာင္ အမည္ျဖင့္)
(၂၂) သံုးေတာင္ျပည့္ ခန္းသာလယ္မွာ (၁၉၈၀)
(၂၃) ခြန္ဆ်န္ (၁၉၈၀)
(၂၄) အိပ္မက္ကမာၻသို႔ တစ္ေခါက္ (၁၉၈၀)
(၂၅) အိပ္မက္ထဲက ကိုယ့္ခ်စ္သူ (၁၉၈၁)
(၂၆) ေမာင္ေမာင့္ကို အခ်စ္ဆံုး (၁၉၈၁)
(၂၇) မပန္းပြင့္ (၁၉၈၁)
(၂၈) ဟိုေကာင္မေလး ညိဳတိုတို (၁၉၈၂)
(၂၉) ေပးအပ္ျခင္းသည္သာ (၁၉၈၂)
(၃၀) ခ်စ္ရလြန္းသူတစ္ေယာက္ (၁၉၈၃)
(၃၁) အိုဘယ့္စစ္သည္အိုႏွင့္ အျခားဝတၳဳတိုမ်ား (၁၉၈၃)
(၃၂) ပန္းနီနီကိုမွ ပန္ခဲ့သူ (၁၉၈၄)
(၃၃) မုန္းရသူမို႔ ခ်စ္ရပါသည္ (၁၉၈၄) စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။
ဗိုလ္မွဴးႀကီး (ေဟာင္း) တင္ေမာင္ အမည္ျဖင့္ ေရးသားခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ –
(၁) ဂ်ပန္ခတ္ စစ္ပညာေတာ္သင္တစ္ဦး (၁၉၇၁) (၁၉၇၃)
(၂) တိုင္းျပည္ကႏုႏု မုန္တိုင္းကထန္ထန္ (၁၉၇၃) (၁၉၇၅) (၁၉၈၇) (၁၉၉၉)
(၃) မုန္တိုင္းလြန္ေသာ္ (၁၉၇၄) စသည္တို႔ ျဖစ္သည္။
ျမတ္ထန္အမည္ခံ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေဟာင္း တင္ေမာင္သည္ ၁၉၇၅ခုႏွစ္တြင္ လြတ္လပ္ေရး ေမာ္ကြန္းဝင္ (ပထမဆင့္)ကို ရရွိခဲ့ၿပီး၊ ၁၉၈၆ခုႏွစ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ေကာင္စီက အပ္ႏွင္းေသာ ႏိုင္ငံ့ဂုဏ္ရည္ (ပထမဆင့္)ကို ရရွိခဲ့သည္။
ဗိုလ္မွဴးသည္ (အသက္ ၆ဝေက်ာ္မွ အခ်စ္ဝတၳဳ၊ အိမ္ေထာင္ေရးေနာက္ခံဝတၳဳ၊ ဘဝအေမာဝတၳဳ၊ အခ်စ္အလြမ္းႏွင့္ စြန္႔စားခန္းဝတၳဳမ်ားကို ႏုႏုလွလွ ရြရြၾကြၾကြေရးႏိုင္ခဲ့သလို၊ သမုိင္းေနာက္ခံျဖစ္ရပ္မွန္၊ ဘဝတစ္ေကြ႔မွတ္တမ္းမ်ားကိုလည္း ေရးသားျပဳစုခဲ့သူ ျဖစ္ေလသည္။

မည္သို႔ဆိုေစ လူငယ္လူရြယ္တို႔၏ သေဘာသဘာဝကို နားလည္စာနာတတ္သည့္ စိတ္သေဘာထားျဖဴစင္ေသာ၊ တိုင္းျပည္အက်ိဳးကို တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာမွ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ ဗိုလ္မွဴးသည္ တမလြန္ဘဝ၌ လည္းေကာင္း၊ ျမတ္ေသာတစ္ေနရာ၌ ခ်မ္းေျမ့စြာ နားခိုေနမည္မွာ မလြဲပင္။ ဗိုလ္မွဴး၏ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ အျပဳအမူေလးကို ကြ်န္ေတာ္သည္ အခ်ိန္၏တိုက္စားမႈေၾကာင့္ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္တြင္ ကြ်န္ေတာ့္ဦးေႏွာက္က ေမ့ေပ်ာက္သြားသည့္တိုင္ ကြ်န္ေတာ့္ႏွလံုးသား၌ အစဥ္ထာဝရ ‘ေႏွာင္းတေျမ့ေျမ့’ သတိတရ အမွတ္ရေနမိမွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။

သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts