၀င္းေအာင္ၾကီး ေမာင္ေအာင္မြန္

၀င္းေအာင္ႀကီး (ေမာင္ေအာင္မြန္) -ျမန္မာ၀တၳဳတို ႏွစ္၁၀၀ ျပည့္၊

၀င္းေအာင္ႀကီး (ေမာင္ေအာင္မြန္) -ျမန္မာ၀တၳဳတို ႏွစ္၁၀၀ ျပည့္၊
 ေမာင္ေအာင္မြန္၀တၳဳတိုလည္း ၆၁ ႏွစ္ ျပည့္
က်ေနာ္ေတြးမိသလို ေရးပါမည္ (၂၂၉)

(မိုးမခ) မတ္ ၁၁၊ ၂၀၁၇

(၁)
ေခါင္းငံု႔ထားရာကေန မ၀ံ့မရဲမဆိုစေလာက္ေမ့ၾကည့္လိုက္သည့္ မ်က္လံုးရႊန္းပပႏွင့္ ဟုတ္ကဲ့ရွင့္ ဟူေသာ စကားသံုးလံုး ရင္တြင္းေအာင္းေန၏။ အိပ္ခ်ိန္-စားခ်ိန္–စာသင္ခန္းထဲ- သည္မ်က္လံုးႏွင့္ သည္စကားလံုး လႊမ္းၿခံဳထားေလၿပီ။ ပန္းခ်ီဆြဲတတ္ဖို႔မလို မ်က္စိဖြင့္ထားထား ပိတ္ထား အေကာင္းဆံုး ပန္းခ်ီကား။ သီခ်င္စပ္ဖို႔မလို ဟုတ္ကဲ့ရွင္က အေကာင္းဆံုး ဂီတသံေလ။
ရင္တြင္းက ထြက္ေျပးသြားမွလည္း စိုးရိမ္မိ၊ သူကေလးကိုလည္း သိေစခ်င္၏။
သည္လိုႏွင့္ပင္ စာေရးဆရာ တေယာက္ေမြးဖြား ၀တၳဳတို တပုဒ္ဖန္တီး ( A writer is born and a story is created) လိုက္ေလၿပီ။ အခ်ိန္က ၁၉၅၅ ခု၊ ေနရာက ရန္ကုန္တကၠသိုလ္။ အင္ဂ်င္နီယာမဟာဌာနတြင္ အတူတက္ေနသူ အတန္းႀကီးသမား ကိုလွတင္ (ေကတု ၀င္းတင့္) တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာလုပ္ေနသည့္ တကၠသိုလ္ မူစလင္မဂၢဇင္းကလည္း မလွမ္းမကမ္းမွာ။
မၾကာလိုက္ပါ၊ ဗလာစာအုပ္ထဲက စာရြက္ၿဖဲကာ ရင္တြင္း၌တခ်ိန္လံုးလႈပ္ေနသည္မ်ားကို နားလည္သလိုေရးခ်၊ စိတ္ကူးႏွင့္ေရွ႕မွာ သူကေလးကိုထားၿပီး ေျပာေနသလိုလိုေလ။ စာေမးပြဲအေျဖလႊာကိုပင္လွ်င္္ ျပန္စစ္ေလ့မရွိသူမို႔ ခုလည္း—ေရးၿပီးသြားေတာ့ ေရာ့ဖတ္ၾကည့္ဟုဆိုကာ ကိုလွတင္ (ေကတု ၀င္းတင့္) လက္ထဲထည့္လိုက္၏။
၁၉၅၆ ခု၊ ဇြန္လေက်ာင္းဖြင့္ေသာအခါ တကၠသိုလ္ မူစလင္မဂၢဇင္းထြက္လာၿပီ။
၀တၳဳက႑တြင္ ေမာင္ေအာင္မြန္ ေရးေသာ “သိဂၤ ီရယ္ေမ့ပါႏိုင္” ပါလာသည္။
ယခုလိုျမန္မာ၀တၳဳတို ႏွစ္တရာျပည့္ အထိန္းအမွတ္ကာလ ေမာင္ေအာင္မြန္၏ ပထမဆံုး၀တၳဳလည္း ၆၁ ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ၿပီးကိုး။

(၂)

စေဟ့ဆိုကတည္းက ဂယက္ရိုက္သည္။ အေၾကာင္းသိ သူငယ္ခ်င္းမ်ားက ၀င္းေအာင္ရဲ႕ မေပးရဲသည့္ ရည္းစာဟုဆိုၾကၿပီး အယ္ဒီတာကမူ ၀တၳဳေကာင္းတပုဒ္ဟူ၍ အခိုင္အမာဆို၏။ ၁၉၅၇-၅၈ ခု၊ႏွစ္တြင္ ကိုယ္တိုင္ဦးစီးေသာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ မဂၢဇင္းတြင္ “ခ်စ္ဖူးတငံု” ေရးသည္၊ ျမန္မာစာ အယ္ဒီတာ ကိုခင္ေမာင္ညို၊ အတိုင္ပင္ခံ အယ္ဒီတာ ဆရာဦးလွေရႊ တို႔လည္းဖတ္ၿပီး ခြင့္ျပဳ၍ ပန္းခ်ီေမာင္ေငြထြန္းထံ ပံုအပ္ကာ ထည့္သြင္းခဲ့သည္။
ပဲခူးမဂၢဇင္း ထြက္လာေသာအခါ ႏွစ္လည္အစည္းအေ၀းတြင္ အသင္းသားမ်ားအား အခမဲ့ေမတၱာလက္ေဆာင္ ေပးသည့္တိုင္ စာရူးေတြဟုဆိုသူဆို အတြင္းေရးမွဴး ၀င္းေအာင္က ၀တၳဳေရးခ်င္လို႔ မဂၢဇင္းထုတ္တာဟူ၍ ေျပာသူေျပာ။ က်ေနာ္တို႔စာေပရူးေတြ ဆိုသည္ကိုမျငင္းလိုပါ၊၀တၳဳေရးခ်င္ကလည္းအမွန္ပါ။
သို႔ေသာ္ ၀င္းေအာင္ထက္ စာေပပိုရူးေသာ၊ ၀တၳဳ ပိုေရးခ်င္ေသာ ကိုေက်ာ္စိန္ ( ေနာင္ စာေရးဆရာ ေဒါက္တာေက်ာ္စိန္) ကလည္း ေမာင္သက္ခိုင္ (ပဲခူး) ကေလာင္နာမည္ႏွင့္ ၀တၳဳ၀င္ေရးသည္။

(၃)

ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ အသင္းအဖြဲ႕မ်ားက အခါအားေလ်ာ္စြာ မဂၢဇင္းစာေစာင္မ်ား ထုတ္ေ၀ၾကရာ၊ အသင္းသားမ်ားသာမက အျခားေက်ာင္းသားမ်ားလည္း ၀င္ေရာက္ကေလာင္စမ္း ေရးသားၾက၏။ အျမင့္ဆံုးကမူ တကၠသိုလ္ႏွစ္လည္ မဂၢဇင္းႏွင့္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ (တကသ) အာေဘာ္ အိုးေ၀မဂၢဇင္း တို႔ျဖစ္၏။
တကၠသိုလ္ႏွစ္လည္ မဂၢဇင္းအတြက္ ေက်ာင္းသားတိုင္းထံမွ ေကာက္ယူထားေသာ ေငြမ်ားကို တကၠသိုလ္ရံုးက ထုတ္ေပးၿပီး ႀကီးၾကပ္လုပ္ေဆာင္မည့္ မဂၢဇင္းေကာ္မတီကို ေက်ာင္းသားထုအစည္းအေ၀းက ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္၏။ အိုးေ၀မဂၢဇင္းကိုမူ တကသ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕၀င္ အိုးေ၀မဂၢဇင္း တာ၀န္ခံ အယ္ဒီတာေခါင္းေဆာင္ၿပီး မဂၢဇင္းေကာ္မတီကို တကသ အမႈေဆာင္အဖြဲ႕က ေရြးခ်ယ္တာ၀န္ေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အဆင့္ျမင့္စာမ်ားသာ ထည့္သြင္းေလ့ရွိ၍ ပါ၀င္ႏိုင္ဖို႔ ေတာ္ရံုတန္ရံုႏွင့္ မျဖစ္နိုင္။

(၄)

ေမာင္ေအာင္မြန္သည္ စာေရးဆရာ ျဖစ္ႏိုင္သူဟုတ္ပါေလစ။
စမ္းသပ္ခံဖို႔လိုလာၿပီ။ တကၠသိုလ္ႏွစ္လည္ မဂၢဇင္းအတြက္ အစည္းအေ၀းမ်ားသြားတက္၊ ေဆြးေႏြးၾကပံုမ်ားကို နားေထာင္ကာ ႀကိဳက္သူကိုမဲေပးရသည္။ တကသ သို႔မူမၾကာခဏ ေရာက္၍ ေခါင္းေဆာင္အခ်ိဳ႕ႏွင့္လည္း ခင္မင္ေနၿပီ။ အတန္းမတူ ဘာသာတြဲခ်င္းလည္းကြဲေသာ စာေပ၀ါသနာရွင္မ်ားႏွင့္လည္း ခင္မင္ကာစာအေၾကာင္း ေပအေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ေနၿပီ။ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုေမာင္ေမာင္ညြန္႔ကား က်ေနာ္တကၠသိိုလ္မေရာက္မီကတည္းက အိုးေ၀မဂၢဇင္းပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ကဗ်ာရွည္ေရးသူ မင္းလွညြန္႔ၾကဴး တည္း။

(၅)

ေမာင္ေအာင္မြန္ စာေရးဆရာျဖစ္လာေရး၌ အထူးအေရးပါ အားထားရသူကား ကိုေမာင္ေမာင္ညြန္႔ (မင္းလွ ညြန္႕ၾကဴး) ျဖစ္ေၾကာင္း ေက်းဇူးတင္စြာ ေဖာ္ျပပါရေစ။ သူက “သိဂၤ ီရယ္ေမ့ပါႏိုင္” သည္ ၀တၳဳေကာင္းတပုဒ္ပါ၊ “ခ်စ္ဖူးတငံု” သည္လည္း မဆိုးပါ ဟုဆိုကာ ဆက္ေရးဖို႔ တိုက္တြန္းသည္၊ ေရးၿပီးျပပါက ထင္ျမင္ခ်က္ေပးမည္ဟူ၍ပင္ ကမ္းလွမ္း၏။
မိမိ၏ဘ၀ သရုပ္ေဖာ္ “တကၠသိုလ္ေျမေျခအခ်” ကုိေရးအၿပီး သူ႕ကိုျပရာ၊ အိုးေ၀မဂၢဇင္းအတြက္ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္၀တၳဳ ကဗ်ာ ေဆာင္းပါးမ်ား အၿပီးသပ္ဖတ္ေပးေနသူ ဆရာမင္းသု၀ဏ္က အကြက္က်ဲသည္ မွတ္ခ်က္ေရးထားပံု ျပန္ရ၏။ အင္း ကိုယ့္၀တၳဳကို ဆရာမင္းသု၀ဏ္လိုပုဂၢိဳလ္ကပင္ ဖတ္ေပသကိုးဟု ၀မ္းသာကာ၊ စာမူကိုသိမ္းထားၿပီး ေနာင္ ၁၀ ႏွစ္ၾကာမွ ေငြတာရီမဂၢဇင္းက ေတာင္း၍ေပးလိုက္သည္။
ကိုေမာင္ေမာင္ညြန္႔ (မင္းလွ ညြန္႕ၾကဴး)မိတ္ဆက္ေပး၍ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ႏွင့္ ဆံုခြင့္ရလိုက္၏။ ေမာင္ေအာင္မြန္ေရ ၀တၳဳေရးတဲ့အခါ အကြက္သိပ္မက်ဲနဲ႔ကြာ ဟုေျပာရာ အံ့ၾသ၀မ္းသာရျပန္သည္။ အိုးေ၀အတြက္ တျခားတပုဒ္ ေရးေပးရ၏။ ပံုမွာ ဟသၤာဖိုေပၚမွဟသၤာမ–ပဲခူမဂၢဇင္းအဖံုး–ပန္းခ်ီ ေမာင္ေငြထြန္း၏လက္ရာ၊ “ခ်စ္ဖူးတငံု” သည္လည္း သူ၏သရုပ္ေဖာ္။
ေရေကာင္း ေျမေကာင္း ဆရာေကာင္းသမားေကာင္း မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းေၾကာင့္ ေမာင္ေအာင္မြန္ စာေရးဆရာျဖစ္လာရပံု စာဖတ္သူမ်ား စိတ္၀င္စားပါက ဆက္ေရးဖို႔ ေတြးမိေၾကာင္းပါ။

၂၀၁၇ ခု၊ မတ္လ (၁၀)ရက္၊


သင့္အေၾကာင္း သင့္လုုပ္ငနး္ ေၾကာ္ျငာ သည္ေနရာမွာ ေၾကာ္ျငာႏိုုင္ပါျပီ

Similar Posts